ehkäisy & amenorrea

pirjopirjo

hei.. mietin sellaista että e-pillereiden lopettamisen jälkeen on jo jonkin aikaa kuukautiseni olleet kadoksissa. ennenkin olen lopettanut pillerit ja tällöin kuukautiseni olivat melkein vuoden poissa. tarvitseeko käyttää ehkäisyä ellei edes ole kuukautisia.. ? olen myös aika laiheliini, tämä siis on varmaankin osasyy kuukautisten poisjääntiin. onko jollakin kokemuksia ??

3

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirjopirjo

enkä varmastikaan ole paksuna !

• ehkäistävä on

Ehkäisyä pitää käyttää, koska et voi tietää, milloin kuukautiskiertosi käynnistyy uudelleen. Ovulaatio on ensin ja jos ei hedelmöidy, seuraa kuukautiset.

Oletko aina ollut laiha vai oletko laihduttanut/laihtunut?

Jos puoleen vuoteen ei ole kuukautisia, ne pitäisi käynnistää.

• pirjopirjo

niinpä tietenkin, kiitoksia kommentistasi. aina olen ollut tällainen luihuli, painoindeksi 15-16 suurin piirtein. hormonit ovat aina olleet enemmän tai vähemmän sekaisin.
      aikoinaan pillerit aloitettiin sen vuoksi että menkat tulivat 2 vkon välein, ja nyt niitä ei sitten ole 5 kk kuulunut.
      en enää myöskään haluaisi syödä pillereitä, tai ylipäätään mitään hormonaalista ehkäisyä, koska ne tuntuvat laittavan pään ihan sekaisin. kiukkua ja itkua, hampaiden kiristelyä ja maailman lopun masennusta poden niitä syödessäni. olen useimpaa merkkiäkin kokeillut, eikä mikään tunnu tepsivän. siispä päätin että nyt loppui ! jos ne kuukautiseni kuitenkin joskus meinaavat alkaa niin, kuparikierukka on ainut vaihtoehto kondomin lisäksi ehkäisynä. olen niin nuori ettei sterilisaatio ole mahdollinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5083
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2311
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1988
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1660
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1266
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      113
      925
    8. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe