Kuinka pääsen mukaan auttamaan?

Tavallinen nainen

Olen valmistumassa varhaiskasvatusalan työntekijäksi.
Sydämelläni ovat siis lapset, joita minulla itsellänikin on kaksi kappaletta.
Elämässäni on ollut käynnissä eräänlainen prosessi, joka on ollut selkeää kutsua lasten parissa työskentelyyn. Aikaisempikin ammatti löytyy, mutta mainosalan arvot eivät todellakaan ole koskaan ollet omiani.
Kaikki kasvatuksellinen ja hoivaava taito löytyy.

Olen aivan tavallinen nainen, lähetystyöntekijä en ole, eli en ole mitään kouluja käynyt siihen liittyen.
Kristittynä olen saanut sydämeeni kuitenkin niin suuren liekin, että sitä on enää mahdotonta sammuttaa. Se liekki palaa köyhille ja orvoille, ylipäänsä kaikille, jotka kärsivät. Koen voimakkaana erityisesti kapset.

Kuinka voin olla mukana auttamassa omilla käsilläni, konkreettisesti?
Tarvitaanko joku koulu?
Otetaanko kirkon lähetyskentille ja kohteisiin tavallisia ihmisiä, jotka tekevät sitä täysin ilmaiseksi?
Otetaanko vapaaehtoisia halukkaita.

18

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei !

      Israelin Ystävillä on vapaaehtoistyöpaikkoja Israelissa, johon IY "välittää" vapaaehtoisia.

      Tarkempaa tietoa saat Israelin Ystävien toimistolta, Ritvalta.

      Netin kautta löytyy vapaaehtoityötä sivua lyhyt IY:n ohjelma, koskien koulutusta/tiedotusta mahdollisista vapaaehtoitöistä Israelissa.


      puh. 03-3142 5100

      [email protected]

      ( Vapaaehtoistyön koordinaattoreita Katriina ja Pentti Impivaara )

      Täältä löytyy TV7: arkistosta ohjelma vapaaehtoistyöstä:

      http://www.tv7.fi/vod/categories.html?id=516

      ( vuosi 2010 / jakso 12 )

      Samat ohjelmat löytyvät myös IY:n kotisivujen kautta.


      Toivottavasti löydät oman paikkasi.

      Jumalan siunausta.

      • Terv. aloittaja

        Kiitos paljon tiedosta. :)
        siunausta myös sinulle.


      • sign-to-move

        Miksi täällä on israelin ystäviä??

        Menkää sinne muiden patalappupäiden sekaan, tää maa ei kaipaa teitä.


    • Joo mutta

      "Se liekki palaa köyhille ja orvoille, ylipäänsä kaikille, jotka kärsivät. Koen voimakkaana erityisesti kapset."

      Ihan hyvä mutta miksi ihmeessä kyselet uskontopalstalta?

      • sivusta seurannut

        Miksi ihmeessä sinä pyörit täällä uskontopalstalla ?

        Mitä se sinulle kuuluu toisen aikuisen ihmisen tavoitteet ?


    • Ystävä hei ota yhteyttä lähetyskoulutukseen esim ryttylään sieltä osavat neuvoa eteenpäin, http://www.kansalähetysopisto.fi

    • Ota yhteyttä punaiseen ristiin - tai jätä ainakin ne huuhaa-SLEY:n propagoimat taikauskot levittämättä ja keskity humanitääriseen auttamiseen jotenkin muuten.

    • Hoitoalalla

      "Olen valmistumassa varhaiskasvatusalan työntekijäksi."

      Hieno juttu!

      "Kaikki kasvatuksellinen ja hoivaava taito löytyy."

      Oletko varma? Osaatko esim. katetroida halvaantuneen lapsen kun se ei voi käydä vessassa. Tai osaatko rauhoittaa raivostuneen huonekaluja paiskovan kuusivuotiaan, joka on voimiltaan itsesi veroinen ja kuuluisi erityisryhmään mutta pidetään muiden joukossa kun ei rahat riitä muuhun?


      "Kuinka voin olla mukana auttamassa omilla käsilläni, konkreettisesti?"

      "Otetaanko kirkon lähetyskentille ja kohteisiin tavallisia ihmisiä, jotka tekevät sitä täysin ilmaiseksi?"


      MItä sillä kirkolla siinä on tekemistä. Tuolla jo joku ehdottikin esim. Punaista RIstiä, hyvä vaihtoehto sekin. Ja jos koulutus on riittävä, niin esim. päiväkodeissa olisi kyllä ilmaiselle työvoimalle käyttöä. Alituinen vajaamiehitys ja "kustannustehokkkuus" haittaa jatkuvasti tärkeää työtä.

      • liinukkalikka

        Vanhempien kuuluisi hoitaa tuotoksensa. Ei vaan tehdä rahaa ja ostella kännyköitä, pelejä yms. kakaroilleen. Silloin olisi Suomen päiväkodeissa vähemmän tuolinheittelijöitä.


    • S.

      Suomen Lähetysseura järjestää kursseja ja koulutuksia! Suosittelen.

    • Missionz
    • Sansa ohjelmia

      radio-ohjelma sanansaattajat tarvitsee lahjoituksia että voisivat jatkaa radiolähetyksiä ympärimaailman.
      uhkana on että toiminta supistuu.
      r-aallot tavoittaa kaikki kansat ja saavat avun ja tiedon oikeasta Jumalasta.

      • Toivottavasti teette konkurssin.


      • cccccccccvvvvvvvvvvv
        illuminatus kirjoitti:

        Toivottavasti teette konkurssin.

        Jatka sinä sitä puussa roikkumista edelleen.....


      • cccccccccvvvvvvvvvvv kirjoitti:

        Jatka sinä sitä puussa roikkumista edelleen.....

        Mielelläni, kunhan te hevonpaskaa suoltavat jumalharhaiset pellet lopetatte roskapropagandanne suoltamisen.

        Eläin sitä olet sinäkin:

        http://www.youtube.com/watch?v=uEP7Z55Z6nM

        http://www.youtube.com/watch?v=ja6vDo2jOSc


      • ddddddddffffffffffff

      • ddddddddffffffffffff kirjoitti:

        Ole sinä " eläin ", jos hyvältä tuntuu.

        Minä olen edelleen ihminen.

        Buhahaha :-)))))

        Luuletkos kenties olevasi jumalankuva, luomakunnan herra, suunnittelun tavoite ja muun luonnon ihmiselle tehtyä?

        Ihminen on eläin. Se ei vie ihmisarvosta pois mitään, mutta on biologinen fakta. Koostumme eläinsoluista ja kuulumme taksonomisessa mielessä kädellisiin ihmisapinoihin.

        Jos sinun maailmankuvasi tuosta kärsii, niin kärsiköön, mitäs olet ääliö.


    • Miksi avun viemiseen pitää liittää taikauskon vienti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe