Kuinka selvitä kateudesta?

Ottaa päähän!

Olen aloittanut uudessa työpaikassa määräaikaisena yhdessä toisen määräaikasen työntekijän kanssa. Työparini on jo ensimmäisestä työpäivästä piikitellyt minua, yrittänyt sulkea minut työyhteisön ulkopuolelle ja vertaillut työtehtäviämme. Lisäksi hänellä on valtava tarve jatkuvasti puhua itsestään ja korostaa omaa erinomaisuuttaan muiden silmissä.

Olen saanut viimeaikoina vastuullisempia tehtäviä kuin hän ja olen selviytynyt hyvin. Lisäksi esimieheni on antanut ymmärtää että minut saatetaan ehkä vakinaistaa yritykseen. Välimme ovat työkaverini kanssa viilenneet, koska en yksinkertaisesti voi sietää hänen jatkuvaa teeskentelyään, itsekehuaan ja vähättelevää asennettaan. Tilannetta ei helpota, että olen pohjimmiltani herkkä muiden arvostelulle ja loukkaannun helposti.

Mietinkin kuinka psyykata itseään ja selviytyä tilanteesta aikuismaisesti vetämättä koko muuta työyhteisöä mukaan tilanteeseen. Hänen mielipiteisiinsä ja käytökseensä en nähtävästi yrityksistäni huolimatta pysty vaikuttamaan.

54

2717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IMaTranO

      minäkin olen pohjimmiltani herkkä taiteilijasielu ja en enää kestänyt ex-esimieheni/työkavereitteni ymmärtämättömyyttä ja lähdin. Nykyään makselen netillä laskuja.

      • Toimisto murskain

        Joo,itse sain ylennyksen duunari hommista toimisto hommiin pari vuotta sitten ja sain toimiston pahimman kusipään opettajaksi.Vittumainen heti aamusta ja jollei jopa asetellut ikkunoita näytölle kuten Herra halusi,alkoi huutamaan.
        Tätähän minä,22v,katoin pari kolme viikkoa,jonka jälkeen aloin minäkin korottamaan ääntä että"älä nyt jaksa" tms.aina kun ääni alkoi nousta liikaa kaveri.
        Vuoden sisällä otettiin varmaan 10 kertaa yhteen,oikein huutamalla,asiat olivat aina ihan älyttömiä mutta työpaikalle ei kuulu mielestäni jumala kompleksit jotenka karsin sen sitten pois kaverista.
        No,kävin sitten laman aikana muissa hommissa 9kk:ta ja nyt kun palasin nykyseen hommaani,on kaveri edelleen "minäminäminä" ja jumala komplekseinen mutta ei kohdistu enään muhun.

        No,edelleehän se jää jauhamaan omaa sontaansa siihen mun loossin viereen vaikka olis töitäkin niin sillon vaan jatkan tekemistä tai "käyn jossain" siten että häviää siitä.
        Eli aina kun alkaa menee homma yli äyräiden niin lähde pois tai jos olet omalla paikalla niin jatkat töitten tekoa kommentoimatta mitään.Normaalin ihmiseen tuo pitäisi tehota.


    • ryhdikkäästi

      Kerro suoraan pomolle, että tykkäät olla kovasti heillä töissä, mutta voisiko tuon ongelman=työkaveri jotenkin blokata. Et jaksa olla kauan ko. tehtävässä, jos touhu on koko ajan tuollaista.

      • LAGH

        Juma kun hyvä ohje - et kai tule kovin hyvin toimeen.


    • työrauha

      Duunikaveri vaan vaihtoon,ei tuollaisia narsisteja tarvitse kenenkään sietää.

      Pomolle vaan juttelemaan ettei kemiat toimi kyseisen hemmon kanssa,niin saat toisen työpisteen ja ehkä normaalin työkamunkin.

      • Narsissi on kukka

        "Duunikaveri vaan vaihtoon,ei tuollaisia narsisteja tarvitse kenenkään sietää."

        Näinhän se on, että narsistit pilaavat työyhteisön ja miksei jopa vapaa aikaakin. Narsistia ei voi edes parantaa, niin tälläistä tämä elontie vaan on.


      • narsisteille loparit
        Narsissi on kukka kirjoitti:

        "Duunikaveri vaan vaihtoon,ei tuollaisia narsisteja tarvitse kenenkään sietää."

        Näinhän se on, että narsistit pilaavat työyhteisön ja miksei jopa vapaa aikaakin. Narsistia ei voi edes parantaa, niin tälläistä tämä elontie vaan on.

        Kaikkein pahin tlanne on, jos se narsisti saa vielä tuekseen alkoholistin jolla mielenterveysongelma ja masennuslääkkeissä töissä. Tilannetta pahentaa huono esimies joka vaikeuksissa, ehkä eronnut avioliitosta ja aivot uuupunut. Ainut lääke on tervejärkinen esimies, jolla asiat kunnossa.


      • 7+9
        narsisteille loparit kirjoitti:

        Kaikkein pahin tlanne on, jos se narsisti saa vielä tuekseen alkoholistin jolla mielenterveysongelma ja masennuslääkkeissä töissä. Tilannetta pahentaa huono esimies joka vaikeuksissa, ehkä eronnut avioliitosta ja aivot uuupunut. Ainut lääke on tervejärkinen esimies, jolla asiat kunnossa.

        Mitä väliä sillä on jos joku on masennuslääkkeissä töissä? Moni on. Alkoholisti on tietty eri asia jos on töissä kännissä. Tulee mieleen että tässä koetaan mielenterveysongelmat vaikeiksi työtovereiksi. Melkoista yleistystä.


      • valitettavaa

        hyvä idea muuten, mutta narsisti osaisi tuon valituksen hänestä kääntää voitoksi itselleen! jos pelkkä pätemisen tarve, en tiedä mikä siihenkään auttaa. se on uuvuttavaa, mutta yleensä myös muut huomaavat sen pätemisen tarpeen myös ja pitävät sitä ihan yhtä ärsyttävänä vaikkeivat siitä puhukkaan. ole ylpeästi oma itsesi ja hoida jatkossakin työt hyvin. älä anna muiden lannistaa, koska ainakaan tämä pätijä ei tulisi ymmärtämään....


      • yksi kärsinyt
        Narsissi on kukka kirjoitti:

        "Duunikaveri vaan vaihtoon,ei tuollaisia narsisteja tarvitse kenenkään sietää."

        Näinhän se on, että narsistit pilaavat työyhteisön ja miksei jopa vapaa aikaakin. Narsistia ei voi edes parantaa, niin tälläistä tämä elontie vaan on.

        joka työpaikalla on näitä kateellisia selkäänpuukottajia jotka osaavat kyllä viedä esimiehille ja päälliköille pahaa tietoa toisista työntekijöistä. On sitten pomojen asia kuinka valveentuneita he ovat katsomaan asian todellisen laidan. Vahinko kyllä näissä pomoissa on paljon henkilöitä, jotka oikein tykkäävät kun heille tullaan juoruilemaan. Onpa tämä haukuttu henkilö irtisanottu pahanpuhujien toimesta, mutta uskon siihen että ihminen saa elämässään jotenkin palkan kaksinaamaisuudestaa. Ihme kyllä mielistelijät pärjäävät usein toisten silmissä. Ihme kyllä.


      • Mimosa***
        Narsissi on kukka kirjoitti:

        "Duunikaveri vaan vaihtoon,ei tuollaisia narsisteja tarvitse kenenkään sietää."

        Näinhän se on, että narsistit pilaavat työyhteisön ja miksei jopa vapaa aikaakin. Narsistia ei voi edes parantaa, niin tälläistä tämä elontie vaan on.

        Hei ei se niin helppoa ole, kun tuollaiset mielistelijäpaskiaiset pohjustaa ensin itsensä pomon ja muiden kaveriksi, ja haukkuu takanapäin kahvihuoneessa ja työhuoneessa päin naamaa. Koettu on. En ole jaksanut tapella vastaan koska riitely ei kuulu mielestäni työpaikalle. Sitä paitsi olen jotenkin niin yliherkkä että saatan alkaa itkemään, kun oikein pahoitan mieleni. Kunnon rohklaisua tarvitsisin. Nytkin olen ollut yli puoli vuotta työttömänä, kun aina tarjotaan vain lyhyitä pätkiä joita muut ei huoli.
        Olen miettinyt monesti että syököhän ne röyhkeät ihmiset jotka kehtaavat huutaa ja haastaa riitaa, jotain rohkaisupillreitä. Rohkaisuryyppyjä ei voi ottaa, kun viina haisee mutta vahvasti epäilen että pilleriapua ottavat.


    • JuupaDuupa

      Ja itse olet sitten ihan viaton pulmunen?
      Tappelet kynsinhampain työpaikasta toisen samanlaisen kanssa. kyseessä on avoin sota, mutta onko se sen arvoista, että kannattaa menettää mielenterveytensä. selän takana puukottaminen on raukkamaisinta, mitä voit tehdä. Puhu tunteistasi kyseisen henkilön kanssa, mutta valitse sanasi tarkkaan ja huolellisesti. tuota toista et saa todellakaan muuttumaan. Jos näin on ja pinnasi menee, nosta itse kytkintä. mutta lopeta tuo seläntakana mankuminen.

    • jos olis valtaa

      korostamalla usein "erinomaisuuttaan" hän tekee hallaa itselleen, eikä vaikutus ylöspäin ehkä ole toivotunlainen, vaikuttaa kovin tehdyltä kysymykseltä.

    • työkaveri

      Elän samanlaista tilannetta itsekin.Tunteet ja ajatukset ovat risteilleet vuoden aikana melkoisesti.Välillä olen ajatellut lopettaa duunit,välillä taas ajatellut vetäväni kolleegaa turpaan jossain saunaillassa.Kumpaakaan en haluaisi tehdä.Olen löytänyt omalta alaltani loistavan duunin,toisaalta en usko väkivallankaan ratkaisevan mitään.

      Itse olen maininnut asiasta esimiehelle,joka tiedostaa hyvänä ihmistuntijana tilanteen.Toisen luonnetta on kuitenkin vaikea muuttaa.Hän kuitenkin on arvokas työntekijä yritykselle.Siksi mitään muutoksia ei pysty tekemään.

      Jatkan siis teeskentelyä hänen seurassaan ja uskon,että asiat järjestyy parhain päin..ennemmin tai myöhemmin.

    • tanttta_hki

      Kannattaa keskittyä omaan peliin ja omaan työhön. Kunkin oma ominaislaatu tulee ilmi kyllä - jos tyypillä on vaan ärsyttävät maneerit ja omakehua ja tyhjät puheet - ja sulla näyttöä että olet saanut aikaan ihan oikeita asioita, niin miten luulet käyvän?

      Keskity omiin hommiisi ja rauhoitu. Koeta sietää ärsyttävää, mutta älä rupea kielikelloksi ja paskamaiseksi itse. JOS sinua morkataan, niin korrektisti kerrot oman näkemyksesi asiaan, mutta muutoin anna narsistin huseerata niinkuin parhaaksi katsoo.

      Muiden käytökseen ei voi vaikuttaa. Omaansa voi.

    • mk

      Työkaverilla on alemmuuskompleksi ja yrittää korostaa itseään ja yrittää saada puhumalla vakipaikan ja niin edelleen. Jollain menee se voittamisen pakko ihan sairaaloiseksi ja eivät hyväksy häviämistä mutta sehän kasvattaa luonettak un välillä tulee lunta tupaan. Sanoppa työkaverillesi että mikä häntä vaivaa kun kokoajan pitää itseään korostaa ja onko hänellä huono itsetunto vai pyrkyri että pitää kokoajan petee niin se voi tehota ja otta opiksi ja sanot että teot ovat tärkeämpia kuin puheet. Jos vielä kokajan työkaveria mollaan niin työt voi loppua kokonaan.

    • Duunari875634ICT

      Anna tuon toisen päteä rauhassa ja tehdä itsestänsä naurettavan.
      Ainoa milloin sun kannaattaa puuttua hänen tekemisiinsä jos hän ns. kertoo sinusta valheita tai levittää perättömiä huhuja jne. jolloinka hän syyllistyy jo lain mukaan rangaistavaan tekoon.

      Mainitsit jo itsekin, että sulle on annettu vastuullisempia tehtäviä ja että sinulla on vakinaiseen paikkaankin mahdollisuus, josta pomosi on kertonut, sulla on hyvin pullat uunissa joten älä pilaa tuota menemällä tämän toisen kelkkaan tekemällä samoja juttuja mitä se toinen vaan ole niin kuin nyt eli teet työsi hyvin.

      Kirjoituksesi perusteella näyttäisi, että esimiehet ja muut ovat huomanneet tuon toisen käyttäytymisen ja itsekehut eli tuntuu siltä että tuo toinen on vain pelaamassa itseään pihalle kuvioista, joten anna hänen se tehdä ellei tosiaan sitten hän syyllisty johonkin mitä sinun oikeasti ei tarvi sietää.

      Keskity työhösi ja anna toisen mesota omaa tärkeyttään ja siten hänen pilata se oma mahdollisuus.

      Kun tilanne on noinkin selvä niin ei kannata lähteä mukaan vaan ihan itse olle korrekti ja hoitaa työnsä, kyllä se toinen sen oman kuopan kaivaa eikä siinä tarvi edes auttaa ;-)

      Pidä muihin työpaikan ihmisiin pomoja myöden hyvät välit, hoida hommasi hyvin, hyvää tulee.

      Ja lohduttaudu silläkin, että ainahan sä pääset kotia työpäivän päätteeksi ja siellä ei tarvi tuota tyyppiä katsella ja voit kerätä voimia vaikka kivan harrastuksen tai muun parissa.

      • Pomot on heränneet

        Joo on tuttua tarinat työpaikoilla, jossa on selkään puutotusta, mieliselyä, kyräilyä.Arvostelua vaatteista, toisten avioliiton tasosta, omaisauudesta, ulkomaanmatkoista, oikein upeita glamoritarinoita kerrotaan omasta. Lapsetkin on tosi viisaita.

        Tää kaikki on itsensä esiin tuomista, narsistista, sairasta, rehellinen ihminen siellä alistetaan. Pakkokahvipöydässä kaikki puheet ajatukset mitätöidään ja pikkupomo tai vastaava kehuskelee taidoillaan.

        Loppujen lopuksi nää on sen työpaikan PA porukkaa, jotka kyykyttää toisia ja etenevät yllättävän pitkälle pomojen silmissä. MUTTA TÄÄ ON ONNEKSI POMOT HUOMANNEET RUSKEAKIELISET JA KAKSI NAAMAISET.


    • saman nähnyt

      Idiooteista ei kannata välittää.
      Itsensä kehujilla on pelko housuissa, että ovat huonompia, kuin muut ja yrittävät rimpuilla vastaan esim itseään kehumalla.
      Suomessa noita itsensä kehujia pidetään pääsääntöisesti rasittavina idiootteina.
      Tsemppiä ja unohda ko typerä työ"kaveri".

    • "Elämää nähnyt"

      "Joka itsensä ylentää, se alennetaan" Tämä on totta. Tee rauhassa työtäsi, äläkä välitä mitään. Jos Sinuun ollaan tyytyväisiä, niin ei hätää.

      On olemassa sellainenkin mietelause, että "Itsellensä sika vahingon tekee, jos purtilonsa kaataa." Tuollainen itsensä korostaminen on juuri oman purtilonsa kaatamista.

      Kyllä työantaja sen tulee huomaamaan. Ikävää tuollainen on, ja tuo pahaa mieltä. Mutta toivon Sinulle kuitenkin hyvää mieltä. Edellinen DUUNARI on oikeassa.

    • toimeen kaikkien kan

      Nykyään tuo narsismi taitaa olla maallikkopsykologien ratkaisu kaikkiin asioihin. Usein pätemisellä kompensoidaan huonoa itsetuntoa. Mitä todennäköisimmin kollegasi on myös kiinnostunut työpaikan vakinaistamisesta, joten onko ihme, jos kumpikin haluaa työn.

      Kannattaa miettiä sitäkin, että jos tämä kollega on muuten hyvä työntekijä, niin kannattaako kauheasti siitä valittaa, jos vaan kyse on siitä, että henkilökemiat ei toimi? Sitä paitsi, jos teet vaativaa työtä, niin kannattaa opetella, että ei ota asioita henkilökohtaisesti, vaan arvostelu kohdistuu työminään eikä todelliseen siviiliminään. Se auttaa huomattavasti työssä jaksamisessa.

      Työpaikan/osaston/työkaverin vaihto voi myös tarkoittaa sitä, että saa vielä hirveämmän työkaverin!!!!

    • minun ajatukseni

      Ei kannata tehdä mitään ennekuin sinut on vakinaistettu, sitten asian voi nostaa esille. Tämä on sellainen ohje, jos haluut pelata varmanpäälle (tykkäät työstäsi jne) Ymmärrän kyllä kaiken mielipahan. Joskun yksi työtoveri ryösteli ideoitani ja kertoi pomolle ne ominaansa. Kerran syötin sitten sellaisen idean, joka kuulosti hyvältä, mutta pystyin pommittamaan se alas ihan tyhmänä ideana kun esimies/työtoveri esitti sen kokouksessa. Esimiehelle helpoin ulospääsy tie on sinun työsuhteesi päättäminen. Mutta jos hän ei tiedä ongelmasta niin ongelmaa ei ole. Vakinaistamisen jälkeen olet samalla viivalla.

      Tietenkin, jos esimies on tarpeeksi viisas/reilu niin voit puhua asiasta hetikin, mut yleensä eivät ole. Lähinnä siksi, että nämä narsistit ovat pystyneet jo etukäteen manipuloimaan tien pomon sydämeen.

    • poiuytre

      Sitten on sellainen puoli, kuin erilaisuuden hyväksyminen, ja muiden kunnioittaminen. Miten sujuu teidän tiimityö? Meistä kukaan ei ole korvaamaton. Ei sinun työkaverisi, etkä sinä. Mutta ne jotka pystyvät tekemään hyvää tulosta tiimissä pärjäävät parhaiten, ja ovat yritykselle kannattavimpia. Yritä hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. Itsensä ylimitoitettu kehuminen voi johtua huonosta itsetunnosta, tai kulttuurierosta, tai ihan jostain muusta.
      Tuo turha jännite teidän väliltä kannattaisi kuitenkin yrittää saada purettua, ennenkuin siitä tulee lumipallo efektinä pahempi kuin mitä alkujaan on ollut. Selän takana puhuminen ei kuitenkaan ole oikea tapa, joten liputan suoraan annetun palautteen puolesta. Se ei välttämättä ole helpointa, mutta tilanteeseen nähden rakentavinta. Onko myös mahdollista, että olet tehnyt vääriä johtopäätöksiä joidenkin asioiden suhteen? Keskustelu auttaa, kun se tehdään molempia osapuolia kunnioittaen ja rakentavassa hengessä.
      Teitpä mitä tahansa, toivon sinulle mukavia työhetkiä tulevaisuuteen.

    • Helppoa

      Älä noteeraa tätä viallista yksilöä ollenkaan. Seurassa kehu muita ja ole muille ystävällinen. Muu yhteisö tulee kyllä mukaasi huomaamatta ja hekin alkavat välttämään tätä teeskentelijää ellei hän itse tajua muuttua. Tälle omituisuudeelle älä anna mitään mahdollisuutta saada sinua hämillesi tai anna hänen haukkua sinu töitäsi. Jos haukkuu niin vastaa vain että esimies oli oikein tyytyväinen työhösi kun hänen kanssa viimeksi juttelit ;) . Kannattaa olla mahdollisimman paljon tekemisissä esimiehen kanssa kuitenkaan häntä nuolekelematta.

    • yrereyre

      Anna kun arvaan.....työparisi on nainen?

    • pved_eikirj

      Tiedän hyvin tunteen, minulla on samanlainen kollega. Kollegani muuttui suhteellisen itserakkaaksi pätijäksi ja jaksaa aina korostaa omaa erinomaisuuttaan. Typerää ja lapsellista sanon minä, varsinkin kun kyseessä on itseäni paljon vanhempi henkilö. Joskus tekisi mieli antaa samalla mitalla takaisin, mutta eipä siitä olisi loppujen viimein mitään hyötyä, tuskin hän mitään hoksaisi kuitenkaan..
      Suoraan voi yrittää keskustella, jos kaveri ei ole turhan herkkis.. Joskus voi käydä myös niin, että tyyppi loukkaantuu jos hänelle puhuu suoraan ja kostaa sitten pitkän aikaa. Nimimerkillä kokemusta on tällaisestakin tapauksesta..

      • pved_eikirj

        Minulla työpari on mies.. Eipä se päteminen sukupuolta katso.


    • Eläke Timpuri

      Hyvä kuvaus tämänpäivän työtouhuista. Jengi pelkää työpaikanmenetystä niin ,että kun huomaavat jonkun pärjäävän ,aloitetaan mollaaminen ja seläntakana puhuminen . Pelko astuu esiin ja kateus. Se on tämänpäivän henki. Työnantaja vähät välittää jos tulee tappelu pääsee molemmista eroon helposti. Koita pitää pinnas. Sano suoraan kaverillesi asiasta , kerro jos ei lopu vedät jutun luottamusmiehenkauttta työrauhan häiritsemisenä. Tehoo varmasti. Tää touhu on mennyt kummalliseksi. Pelko työpaikanmenetyksestä on kasvannut niin suureksi ,että ollaan valmiita tekemään mitä tahansa, että työ säilyisi. Onneksi olen eläkkeellä. Minulla ei pinna kestäisi. Viimmeiset kymmenenvuotta yrityksen pääluottamusmiehenä riitti näkemään jengin yhtenäisyyden. Ei ihme jos on kireetä kun kantti ei riitä taisteluun yhteisrintamalla .Pahemmaksi menee nykyhallitus haluaa lisää mamuja tekemään työtä alipalkalla, että saataisiin omajengi kanssa nälkkätyöhön. Tsemppiä

    • saariston mies

      Kuulostaa vähän niinkuin naisten keskinäiseltä kisailulta. Samanlaista mutta hieman härskimpää tämä on saaristoyhdistyksissä. Siellä kun naiset pyrkivät jopa tarjoamaan itseään jotta pääsisi esimiesten suosioon. Eräässä yhteisössä on kaksi nuorta naista jotka ottavat mittaa toisistaan ja tuollaisen kyllä muut yhteisössä huomaavat. Sinunkin tapauksessa pomosi on taatusti huomannut koska on antanut sinulle vastuullisempia tehtäviä ja vihjaa että voisi olla mahdollista vakinaistaa työsuhde. Itse tällaista vastaavaa katsoneena neuvoisin että eipä kannata välittää moisesta toisen piikittelystä vaan että teet työsi kunnolla ja vähän siten niinkuin tuota piikittelijää ei olisi olemassakaan. Pomosi kun ei voi suoraan olla kenenkään puolella vaan joutuu testaamaan että miten nuo kaksi suhtautuu työympäristöönsä ja kavereihin. Tilanne laukeaa kyllä ennenpitkää ja tuo on täysin selvää. Itse kun katselen tätä vastaavaa meillä niin tiedän että kuinka vaikeaa on puuttua naisten keskinäisiin selvittelyihin. Jos yhtään katselette asiaa esimiehen kannalta niin tajuatte kyllä miten vaikeata tuo on jotta ei itse tai muu työyhteisö joutuisi siihen mukaan. Joten ole vain rauhassa ja tee työsi tuosta riippumatta niin hyvin kuin osaat. Tseppiä vain tulevaisuuden odotukselle!

    • Nainen68v

      Varoitus!
      Heti kun olin lukenut ensimmäisiä rivejä aloituksestasi, tuli mieleeni muutama entisistä työkavereista.
      Varoitan sinua, he jos jotkut olivat taitavia selkäänpuukottajia! Ei minua kukaan puukottanut, mutta näin heidän salakavalat ja valheelliset toimintamallinsa, vaikka kyseessä ei ollut edes kisa siitä kuka jää ja kuka lähtee.

      Niille ihmisille ei auta mennä suoraan puhumaan vaikka kuinka hyvin sanasi valitsisit. Sanasi muuttuvat kuitenkin ihan muuksi, kuin olivat ja silloin sinä olet lirissä. Ne tyypit onnistuvat saamaan itselleen kuulijakuntaa ja hovia aina ympärilleen. Sinun ei tarvitse kuin itseksesi yskäistä, niin jo on hovi varma siitä että se oli joku arvostelu ja riidan haastamisele. Aina sinä teet väärän eleen, sinulla on väärä ilme... Apua et töihisi saa vaikka pomokin määräisi jne.. Pelkkää sabotaasia tulet kokemaan.
      Välisi työkaverin kanssa ovat viilenneet! Sehän tietysti tarkoittaa sitä että sinussa on vika:-/ ???? Niin sekin juttu tulee menemään ilman mitään turhia skitsoilujakin. Se vaan on niin!!!

      Tsemppiä sinulle. Tee työsi parhaasi mukaan. Älä pingota liikaa tuommoisten idioottien painostuksessa. Pidän peukkuja, että sinä pääset eteenpäin.
      Pomon vihjailut mahdollisesta vakiinnuttamisestasi saat vielä kuitata revityksenä, sillä te molemmat ehkä joudutte lähtemään heti kun pahin työsuma tms. on ohi. Ajattele suomalaisittain: En usko ennen kuin näen!
      Kirjoituksesi sai minut suorastaan voimaan pahoin. Tuli pitkältä työuraltani mieleeni monta työpaikkakiusaajaa ja samalla luuseria. He ovat aina oikeaan aikaan oikeassa paikassa. He ovat aina siellä missä kiitokset jaetaan! Pomoilla on uskomattoman vähän tietoa todellisista seikoista. He kuulevat vihjauksen sieltä ja toisen täältä. Sonnan levittäjät ovat aina vahvoilla. Sontahan on hyvä lannoite myös rikkakasveille ja niitähän löytyy joka puskasta.
      Onnekseni en itse ole koskaan joutunut moiseen tunkioon. Olen vain valitettavasti joutunut sivusta seuraamaa ja sekin jo on tarpeeksi kamalaa/painostavaa. Porukassa tyhmyys tiivistyy! Varsinkin akkaporukassa ja siihen samaan akkakastiin mahtuu monta miestäkin.
      Pelottavaa!

    • Silmätikku

      Mullakin oli sellainen työtoveri joskus. Se oli pidemmän päälle sietämätöntä, mutta minun tapauksessani oli helppo keskustella esimiehen kanssa, koska hän tiesi/näki kaiken ilman kertomistakin. Kyseessä oli paikallisen pomon rouva, joka ei ollut hankkinut itselleen egonsa mukaista koulutusta ja työtä. Määräilemällä pikku työpisteessään hän koetti sitten päteä.
      Aloittajan tilanne on erilainen. Koeta antaa mennä harmit toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Jos on hyvä työyhteisö, asia tulee hoitumaan. Millainen teillä on työntekijöitten edushenkilö?

    • hgfghjg

      olette molemmat määräaikaisia ja häntä pelottaa että joutuu pätkän jälkeen kortistoon. jos niin käy, kuten ounastelet, niin sinä jäät ja hän lähtee, no problem.

    • Todentaja

      Tuo sairaalloinen pätemisen tarve on kovasti yleistyvää sorttia nykypäivänä.
      Ihmisluonne alkaa olemaan sen verran kieroutunut ja turhautunut omasta todellisesta kyvyttömyydestä, että pitää yrittää itseään nostattaa jalustalle tullakseen huomatuksi.

      Säälittävän noloa ... ennen kyseisenlaisia tyyppejä sanottiin luusereiksi... nyt kyseiset pyrkyrit on kunnianhimoisia ja "päättäväisiä menestyjiä". Sairasta

    • WI-SA

      Osuipa mulle reilu vuosi sitten samanlainen tilanne minä vaihdoin työpaikkaa. Vaikka sain tämän nuolijan kiinni epärehellisyydestä siellä se nuolee vieläkin esimiestä en tiedä kuinka selitti "virheensä" koska hänhän ei koskaan tehnyt virheitä. Muita syytti ja varmaan selän takana syyttää vieläkin muita virheistään. Olipa siinä "työkaveri" huh onneksi tajusin lähteä!

    • lopenuupunutwe

      Minä vetäisin kuonoon loppus suun soitto. Koulussa aikoinaan yksi soitti suuta koko ajan vetäsin hillot nokasta niin loppu ja sanoin jos kerrot opelle saat uudestaan.

    • Seikku*

      Mulla oli samanlainen työkaveri kun aloitimme samassa uudessa työpaikassa vuosia sitten. Hän oli omasta mielestään aina paras ja aliarvioi toiset ja puhui paskaa seläntakana, syytti jopa pomoa narsistiksi. No, vuosien myötä työn tulokset alkoivat puhua puolestaan ja kehumiset kollegalla jääneet kun huomasi myyntituloksista ettei tosiaankaan ole meillä paras.



      Eli omasta kokemuksestani voin sanoa, että hoida vaan oma työsi kunnolla ja anna kerskailijan kerskailla. Pomo jos on tajuissaan niin hoksaa tuollaiset kilvenkiillottajat. Ja se mitä pomo sulle ylennyksistä juttelee, niin pidä vaan omana tietonas :)

    • xgfvgdfgd

      Anna pätee rauhassa ja tee oma hommasi niin hyvin kun pystyt.

    • aika paljastaa

      Onko mahdolliseti kyseessä savolainen joiden luonteenpiirteisiin kuuluva ominaisuus. Älä ole huomaavinasi koko tyyppiä.

    • rgfö

      varmaan perussuomalainen...

    • työntekijä minäkin

      Ei kannata välittää mitään. Sanoithan, että tämä toinen on määräaikainen työntekijä, joten asia poistuu päiväjärjestyksestä ennemmin tai myöhemmin.

      • miinuli2589

        Kuinka niin välittää mistään , tottakai täytyy välitää .. Määräaikaset suhteethan loppu heit melkein ja uusia otetaan tilalle . Viranomaiset eivät ymmärrä tätät kierrettä . Niinhän työantaja pyörittää


    • riitu2050

      se hän se ! Eihän ssitä selviä kun että kateelliset sanovat pomolle että sano tuo irti . tätähän käytettään nimenomaan jos on uus työsuhde. Kateelliset ovat niin sairaita että oon huomannut että misään työpaikassa parempi ettei puhu omisa asioistaan yhtikäs mitään . Työantajahan se luo sen ilmapiirin ja antaa näin johtajuudelaan katudelle vallan . Jos sulla on vaikka hienompi auto ku toisella työntekijällä niin heti kiusataan . Tai jos ylipäätään kuljet autolla töihin niin heit ollaan kateellisia. Jos toiset kulkevat pyörällä. Nimenomaan siitähä tuo kateus syntyy kun työantaja suosii tätä järjestelmää että kerro kaverille kans . Sitten kaikkien kaverit ovat samalla työpaikalla ja piiri piiri pieni pyörii on valmis .

    • ninni2055

      Työkaverisi kuuluu näihin naristi paskoihin . Toivottavvasti työantajasi on myös tuota mieltä eikä vaan valhetele ja tee sinulle hallaa. Minulla oli vähän sama tilanne ja kuitenkin minut sanottiin koeajalla irti ja nämä paskat ihmiset saivat jäädä

    • .

      Ei tuollaisia narsisteja tarvitse kenenkään sietää.!!

    • Kertomastasi päätellen sinä olet kiusaantunut työkaverisi harrastamasta 'nuoleskelusta'. Mutta eikö ongelma olekin silloin enemmän sinun, sillä hyvä pomo kyllä huomaa tällaisen nuoleskelevan itsensätehostajan.

      Ja kuten olet huomannutkin sen, että pomosi on luottanut enemmän sinuun kuin tähän huonoon kaveriisi. Koeta päästä tosiaankin tuosta omasta turhasta kateudestasi eroon koska siihen ei todellakaan ole aihetta. Vain itseäsi pystyt muuttamaan, toisen muuttamiseen ei sinullakaan ole oikeutta, muista se. Jätä tuollaisen hölmön työkaverin käyttäyminen aivan omaan mitättömään arvoonsa.

    • lispethti..

      kyllä kaikkee mahtuu työelämän kokemuksiin..on sitä pomon pers..n nuolijaa, mielistelijää,ja miehetkin osaa siis osaa....SIIS NE VASTA OSAAKIN!

      Olen siitä onnellinen että nyt ei tartte miettiä miten päin meet ja TYÖS TEET..kun ei työelämässä enkä ehkä palaa.Siis varmaan ihan kaikki tuli nähtyä ilmiöt.

      Siis kaikkien työpanos on tärkeä ei niiden mielistelijöiden.

    • Näin voi käydä

      Minulla oli kymmenkunta vuotta takaperin sama tilanne. Koeajalla en uskaltanut ärhennellä, minkä muutoin olisin luoteelleni ominaiseen tapaan tehnyt. Välttelin ärhentelyä vakinaistamisen jälkeenkin koska olin uusi työpaikalla ja henkisesti yksin. Kiusaaminen jatkui ja päätin kulkea selkä suorana ja hoitaa oman hommani. Hoidin oman hommani hyvin, paremmin kiusaaja hoisi omansa. Kiusaaja teki minut osattomiksi omista työtehtävistäni monta kertaa. En kuulemma olisi osannut. Kun tehtävää ei ollut istuin mitään tekemättä tai nettailin työajalla viikon tai kaksi kerrallaan. Isossa firmassa moinen tekemättömyys ei kiinnostanut ketään. Jokaine hoiti oman hommansa. Joillakin tehtävää oli enemmän, joillakin vähemmän. Vähitellen noin vuoden kuluttua osaamiseni levisi kaikkien tietoisuuteen ja kiusaaja jäi lehdelle soittelemaan. Kävi niin että kiusaaja jäi tehtävistä paitsi. Kiusaaja joutui pois alkuperäisistä tehtävistään ja yritti monenlaisessa tehtävässä, mutta ei onnistunut oikein missään. Vähitellen kiusaaja jäi ulkopuolelle kaikista kuppikunnista. Kiusaaminen loppui. Vuosien saatossa kiusaajan ja omat välini normalisoituivat työkaverin asteelle.

      Olen pohtinut miksi työkaveri aloitti lkiusamaisen. Ehkä hän näki minussa jotain mistä ei pitänyt. Hänellä oli kiusaamisen aikoihin stressinen tehtävä ja kiirettä. Kiusaajan stressi johtui paljolti siitä että tehtävänsä vaativuus ylitti kiusaajan osaamisen. Kiusaaja oli joiltakin osin aika särmikäs luonne. Luonteensa alkoi hioutua vuosien saatossa, mutta aina hänellä tuntui olevan jonkinasteista kärhämää jonkun kanssa. Oli kiusaajalla myös paljon hyviä ominaisuuksia. Yleisesti kiusaajalle naureskeltiin selän takana hänen erään luonteenpiirteensä vuoksi.

    • työnantajannäkökulma

      Opettele tulemaa ntoimeen työkaverisi kanssa. Eihän sinun tarvitse välittää hänen piikittelystään. Ole ystävällinen vaikka hän ei olisi. Jos toinen on tyhmä, ei sinun tarvi olla. Kun hoidat työsi hyvin ja tulet toimeen työyhteisössäsi, riittää se sinun panoksesi työnantajalle.
      Jos työkaverisi kehuu itseään, kehu myös sinä häntä, no, teitpä hyvin tuon homman.
      Työkaverillasi ei ole itsetuntoa, tai hän pelkää että "vedät pitemmän korren" työpaikkasi suhteen ja todennäköisesti teetkin niin, kunhan et lähde mukaan tähän hankalan työkaverisi "vehkeilyyn".

    • Maire..33

      Minä oon aina antanut pomolel ainakin pikkujouluissa. Sillä tavalla välit pysyy hyvinää. Saa samalla itekki.

    • HELLYS

      Sano rohkeasti tälle ns. työkaverillesi.On se hyvä kun meillä on työpaikka. Anna jäädä asiaa hiljaa miettimään. Hyvää kevättä!

    • että sellasia olioit

      Kyllä noita pikkupomojen perseennuolijoita riittää.
      Meilläkin uusi "kaveri" pukeutuu ja tekee samoja asioita kun myyntipäällikkö.
      Kahville hän myös muistaa kutsua tietyn porukan mukaansa, akkamaisesti juoruamaan ja toisista selän takana nälvimään.
      Kohta varmaan käydään yhdessä joukolla vessassakin.

    • testattu on

      aina pitää muistaa että vahvoille ollaan erittäin kateellisia.päinvastoin sunhan pitäis miettii etttä sua pidetään uhkana.olet niin hyvä.

    • zirp11111

      Täällä olisi vaihdossa tarjolla työkaveri, joka on oikeastaan vastakohta tuolle sinun työparillesi. (Lempinimeltään Marttyyrius Maximus). Tavoite heillä kuitenkin lienee täysin sama, eli tuoda itseään esille. Oma työkaverini vähättelee jatkuvasti itseään, tyyliin: enhän minä mitään tiedä, pitää kysyä joltain ylemmältä/viisaammalta, ei minulle kuitenkaan vastuullisempia tehtäviä anneta, minua ei arvosteta ollenkaan, yksityiselämäkin on kovin rankkaa jne. jne. Välillä vaihteen vuoksi arvostellaan muita: Mitähän sekin ison palkkansa eteen tekee....

      Jos joku erehtyy (ihan asialliseen sävyyn) antamaan tämän henkilön toiminnasta tai virheistä palautetta, saa aikaan hirvittävän draaman. Kun tämän työkaveri on niin jumalattoman herkkä ihminen ja sitten ollaankin loukkaantuneita seuraava vuosi jos toinenkin. Ja tämä hänen mielestään kokemansa verinen vääryys saatetaan vetää esiin parinkin vuoden päästä, vaikka alunperin "loukkaaja" ei todellakaan ole tarkoittanut mitään pahaa.

      Tsemppiä sinulle, itse olen alkanut jo olla aika taitava korvien sulkemisessa. Parhaiten pysyy järjissään, kun keskittyy omiin tehtäviinsä ja hoitaa ne parhaansa mukaan. Meillä ainakin talosta löytyy mukaviakin ihmisiä, uskoisin että teilläkään ei koko muu työyhteisö lähde mukaan tuohon kouhotukseen.

    • no nämäkin työpaikat on tullu nähtyy missä on pelkästään päästy sukulaisuuden perusteella.kivointa näissä ns sukulaisissa on ettei ne tiedä mitä pitää tehdä.
      sillonhan ne keksii nää ns kahvit.jos olet tyhmä meet siihen mukaan.jos olet viisas nämä kasvaimet syö itse itsensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      2753
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      137
      1499
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      152
      1403
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1306
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1211
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      38
      1049
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      968
    8. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      906
    9. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      209
      890
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      873
    Aihe