help..

.....

Oon 13 vuotias tyttö, ja mulla on otsassa haaleita finnejä, siis semmosia, mitkä ei oo punasii, mut ei lähde millään pois! Niitä on aika paljon. Nenässä ja silmänalusten alla mulla on ihan hirveesti pieniä, punasia finnejä, mitkä ei lähde pois, vaikka käytän kasvovettä ja geeliä illalla. Leuassa mulla on pari finniä, mut se ei oo suurikaan ongelma. Käyn joka päivä suihkussa, mikä auttais saamaan nää finnit pois?

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua tarvitseva!

Itselläni on sama juttu, eniten niitä on kyllä otsassa. voiku joku auttaa? ja voiko niitä saada mitenkään kotikonstein pois? olen kokeillut, merisuolaa ja vesiliuosta, ihoni on paremmassa kunnossa, mutta ei vaan otsasta lähde mitään!

• Mievain^^

Kannattaa hankkia hellävaraiset tuotteet (ei siis mitään rasvaisen / nuoren ihon sarjoja). Ne vain kuivattavat turhaan ja edistävät näin finnejä. Aineille pitää myös antaa aikaa ja siihen voi mennä kuukausiakin. Finnit myös kuuluvat tuohon ikään, joten niitä ei saa välttämättä huolellisellakaan hoidolla kokonaan pois ennen kuin murrosikä on ohitse.

Huomasin, että et maininnut lainkaan käyttäväsi rasvaa. Rasva kannattaa ottaa ehdottomasti mukaan, sillä se auttaa säilyttämään ihon tasapainon ja näin ehkäisee finnejä. Toki se on rasvasta kiinni, mitä se tekee. Jotkut tukkivat niin, että tulee vain lisää finnejä jne, mutta kun sen oikean rasvan löytää, se ennaltaehkäisee epäpuhtauksia.

Myös kerran viikossa tehtävät kuorinnat ja kasvonaamiot auttavat mukavasti ihonhoidossa. Mutta siis _vain kerran viikossa_. Markkinoilla on niitäkin, kun mainostetaan, että se on joku jokapäiväinen kuorinta, mutta ihoa ei kannata kuoria joka päivä. Kuorinta poistaa siis kuolleen ihosolukon ja kasvonaamio puhdistaa ihoa vähän perusteellisemmin. Itse tykkään freemanin ja montagne jeunessen naamioista sekä herbina marja span ja nivea youngin kuorinnoista.

Erisanilla on hyvä ihonhoitosarja (geeli, kasvovesi ja rasva). Sinulle saattaisi sopia paremmin se kevyempi rasva ja jos tuntuu, että se ei kosteuta tarpeeksi, niin siitä on myös paksumpi versio. Myös apteekin Humektan on hyvä kosteusvoide.

Eikä kannata myöskään unohtaa terveellisiä elämäntapoja ja ruokavaliota sekä liikuntaa.

• Mievain^^

Niin ja kasvot kannattaa pestä ja rasvata siis aamulla sekä illalla.

• :)

Voit ostaa apteekista Basiron-merkkistä finnilääkettä, sitä laitat ohuen kerroksen finnien päälle niin niiden pitäisi hävitä.

Jos sulla on kovin rasvainen iho luonnostaan, niin osta kosteusvoidetta joka kosteuttaa, mut joka ei oo niin rasvainen koostumukseltaan. Jos on kuiva iho niin voi olla rasvaisempaa voidettakin.

Pese tosiaankin naama aamuin illoin, apteekista löydät tuotteita jotka on tarkoitettu nuorelle iholle, mut eivät maksa sen enempää kuin markettien tuotteetkaan. Mulla aikoinaan iho parani huomattavasti kun jätin markettien tietyt tuotteet ostamatta. Mut sekin on yksilöllistä. :)

Ja älä stressaa niistä pienistä finneistä, stressaamalla saat niitä lisää, ja tuskin kukaan muutamaa näppyä tuijottaa ;) Ja ruokavalio on tärkeä ihon kannalta myös. Syö terveellisesti ja juo paljon vettä.

• .....

Hei kiitos teille tosi paljon, alan ettiin jotain hyvää rasvaa apteekista ja koitan olla stressaamatta. ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe