Jos Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala, niin kuka on sitten Jumala? Miten Jumalan voi selittää "Kristuksen pääksi" jos hän ei ole yksi persoona? Miten Kristus voi olla alistettu Jumalan alle, jos Jumala ei ole yksi persoona vaan jokin kosminen kolmen persoonan yhteenliittymä (1.Kor.15:28)?
Etkö tiennyt että Raamattu sanoo, että "Kristus on JUMALAN"? (1.Kor.3:23). Siellä ei sanota, että "Kristus on Jumala". Sen sijaan siellä sanotaan että "Kristus on Jumalan". Huomaatko eron? Yksi kirjain voi kätkeä allensa niin suuren oivalluksen, että se tekee kolminaisuusopin mahdottomaksi, koska ei ole mitään järkeä sanoa että Kristus on Jumalan jos hän itse on tuo Jumala. Vai kuvitteletko että tässä puhutaan toisesta Jumalasta kuin Jeesuksen Isästä? Jeesushan vakuutti, että hänen Isänsä on se Jumala, ja että hänen Isänsä on YKSIN AINUT totinen Jumala (Joh.17:3). "Yksin ainut Jumala" tarkoittaa "yksinään Jumala"... ilman ulkopuolisia apuvoimia.... hän on " a stand-alone God".... capable of operating independently. Suomeksi käännettynä: "Itsenäinen Jumala...kykeneväinen toimimaan itsenäisesti". Kunnia Jumalalle. Hän on "kaikki kaikissa" (1.Kor.12:6).
Etkö tiennyt että Raamattu sanoo, että Jeesuksella on oma Jumala? Jos Jeesus olisi itse tuo ainut totinen Jumala, niin miten voidaan enää sanoa, että hänellä on oma Jumala? Mutta kuka tuo Jumala on? Raamattu kertoo että hän on ISÄ!
Tässä on paljon puhuvia Raamatun jakeita, jotka paljastavat meille, että Jumala tosiaankin on Isä. Huomaa myös, miten niistä ei saa käsitystä että Jeesus on Jumala:
>>>"...häneen (eli Jeesukseen) on ISÄ, JUMALA ITSE, sinettinsä painanut" (Joh.6:27).
>>> "...niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi JUMALA, ISÄ" (1.Kor.8:6).
>>> "...meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja ISÄ" (2.Kor.1:3).
>>> "Herran Jeesuksen JUMALA ja ISÄ..." (2.Kor.11:31).
>>> "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja ISÄ..." (Ef.1:3).
>>> "...meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA, kirkkauden ISÄ" (Ef.1:17).
>>> "yksi JUMALA ja kaikkien ISÄ, joka on yli kaikkien... (Ef.4:6).
>>> Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja ISÄ..." (1.Piet.1:3).
Joko totuus alkaa kirkastumaan? Meidän Herrallamme, Jeesuksella on OMA JUMALA!!! Ja tuo Jumala on myös meidän Jumala. Miten Jeesus voi enää olla Jumala, jos on olemassa vain yksi Jumala ja tuo Jumala on Jeesuksen Jumala? Miksi siellä koko ajan sanotaan, että Jumala on Isä, mutta ei että Jumala on Jeesus? Miksi siellä ei sanota että Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki? Jos Jeesus olisi Jumala, se pitäisi noissa jakeissa ilmetä, esimerkiksi siten, että siellä sanottaisiin näin:
"Ylistetty olkoon meidän Jumala, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki".
Mutta nyt siellä sanotaankin sen sijaan :
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN Kristuksen JUMALA ja ISÄ..."
Jeesuksella on OMA JUMALA ja hän on JUMALAN
74
171
Vastaukset
Nythän on trinitaristeilla hyvä mahdollisuus päästä kumoamaan sen tosiasian, että Jeesuksella on oma Jumala, jotta Jeesus itse voisi olla se ainoa totinen Jumala...mutta kun ei niin ei.
Odotellaan nyt vielä jonkin aikaa. Ehkä tilanne muuttuu? Ehkä joku rohkea uskaltaa asettua Jumalan Sanaa vastaan, kumotakseen että Jeesuksella on oma Jumala? Tarkoitan tällä sitä, että jos ette pysty kumoamaan sitä, niin kuka tämä Jumala sitten on? Jos sanotte että Jeesuksen Jumala on "Isä", niin miksi Jeesus siinä tapauksessa on sanonut että tämä "Isä" on yksin ainut totinen Jumala? Jos sanotte että tämä Jumala on sama Jumala kuin Jeesus, niin mitä järkeä on enää sanoa että hänellä on oma Jumala?
Jos teillä on epätietoisuutta siitä kuka tämä Jeesuksen oma Jumala on, niin tahdon paljastaa sen Raamatusta:
"...MINÄ (Jeesus) menen ylös, MINUN ISÄNI TYKÖ, ja TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ, ja MINUN JUMALANI TYKÖ ja TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ." (Joh.20:17).
Jäikö epäselvyyksiä siitä, kuka tämä Jeesuksen Jumala on? Jos Jeesus olisi tuo Jumala, kuten sanotte, niin miten hän voi enää olla Jumalan Jumala, jos te kerran uskotte että Jumala on yksi eikä kaksi?
Älkää työntäkö päätänne pusikkoon, vaan olkaa rohkeita. Kumotkaa mitä tässä yllä olevassa tekstissä on epäraamatullista. Jos ette pysty tekemään sitä Raamatulla tai alkuteksteillä, niin älkää yrittäkö edes.- Tänäänkin
Paljon kirjoitat, mutta et siltikään kykene tunnustamaan, että Jumalan Sana TULI taivaasta ihmiseksi. Sen takia oppisi vie sinua harhaan, etkä millään voi käsittää sitä ,että Jeesus oli ihmisen Poikana, vaikka onkin Jumalan ainoa Poika. Ihmisen Poikana Hän oli alistettu Lähettäjänsä alamaisuuteen, kuten me Jeesuksen lunastama kansa olemme alistetut Jeesuksen opetuksiin jotka Pyhä Henki kirkastaa. Jeesus tuli tänne ja palasi takaisin Isän helmaan, oikealle puolelle valtaistuimella. On olemassa vain yksi valtaistuin Jumalalle. Kahta et löydä hakemallakaan.
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI. Tänäänkin kirjoitti:
Paljon kirjoitat, mutta et siltikään kykene tunnustamaan, että Jumalan Sana TULI taivaasta ihmiseksi. Sen takia oppisi vie sinua harhaan, etkä millään voi käsittää sitä ,että Jeesus oli ihmisen Poikana, vaikka onkin Jumalan ainoa Poika. Ihmisen Poikana Hän oli alistettu Lähettäjänsä alamaisuuteen, kuten me Jeesuksen lunastama kansa olemme alistetut Jeesuksen opetuksiin jotka Pyhä Henki kirkastaa. Jeesus tuli tänne ja palasi takaisin Isän helmaan, oikealle puolelle valtaistuimella. On olemassa vain yksi valtaistuin Jumalalle. Kahta et löydä hakemallakaan.
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI.Sana ei ilmestynyt lihana, vaan sana ilmestyi - l i h a s s a -:
1.Timoteuksen kirje 3
16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."
1.Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"
1.Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"
Raamattu EI VAADI meitä yhdessäkään jakeessa uskomaan Jeesusta Kristusta LIHAKSI TULLEEKSI, sen sijaan se vaatii meitä useissa jakeissa uskomaan hänet HENGEKSI, [2.Kor.3:17] joka oli LIHAAN TULEVA:
1.Johanneksen kirje 4
2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;"
2.Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN TULEVA; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
Lihaan tuleminen ja lihaksi tuleminen ovat kaksi täysin erilaista asiaa!- ml213.
Tänäänkin kirjoitti:
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI.Ymmärrätkö Tänäänkin. Jos ihminen näkee tämän pohdinnan alla olevan aiheen oikein, niin ihmisen tulee huomioida/liittää kaikki Raamatun ilmoitukset , jotka liittyvät aiheseen. Nyt sinä ja kumppanisi hoette tuota yhtä ainutta kohtaa Joh 1 Sana on Jumala ja ette haluakkaan huomioida ja ymmärtää muita ilmoituksia.
Erikoisesti painotan, ettei tuo Joh 1 Sana on Jumala (tai jotkut uskovat Sana on Jumalan), niin oikein ymmärrettynä tuokin on ristiriidaton tämän ilmoitsen kanssa.
"...MINÄ (Jeesus) menen ylös, MINUN ISÄNI TYKÖ, ja TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ, ja MINUN JUMALANI TYKÖ ja TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ." (Joh.20:17).
Kerro jo ihmeessä ja opeta minua, miten liität tuon Joh 20:17 ilmoituksen uskoosi. Jeesus Kristus on Jumala. Niin, puhumattakaan muista ilmoituksista.
PS.
Toivottavasti sinä et tee Sempereitä eli et halua keskustella koko aiheesta, koska se olisi järkeilyä. Ymmärrä erikoisesti. Jos ihminen tahtoo olla vanhurskauden valtakunnassa sisällä, niin hänen tulee uskoa J-u-m-a-l-a-n.......... ilmoituksiin ja olla siten o-i-k-e-a-m-i-e-l-i-n-e-n.
Oletko sinä oikeamielinen? Uskotko todeksi myös tuon Joh 20:17 ilmoituksen. - ml213.
"Älkää työntäkö päätänne pusikkoon, vaan olkaa rohkeita. Kumotkaa mitä tässä yllä olevassa tekstissä on epäraamatullista. Jos ette pysty tekemään sitä Raamatulla tai alkuteksteillä, niin älkää yrittäkö edes."
Uskovaisena ihmisenä ei tulisi sanoa, mutta leikillisesti monasti tapanani on sanoa; "Lyödäänkö satasesta vetoa", ettei kukaan Jeesus on Jumala uskova tule pohtimaan vakavasti tätä asiaa kanssasi taio kanssamme. Huomaa,miten jaikal on paniikissa ja uhoaa sinutkin väärämieliseksi/ei vanhurskaaksi.
Siitäkin uskollan lyödä vetoa, että sinuakin syytetään järkeilystä kun ymmärrät ja uskot sanojen sisältöön. No, tätä tämä on ollut vuodesta toiseen eli on kirjoittajia, joilla ei ole edes aikomus kasvaa ymmärtämään kokonaisuutta ja liittää .....k-a-i-k-k-i........... Raamatun ilmoitukset pohdionnan alla olevaan asiaan.
Toisaalta olen erkikoisen ihmettelevä kun kyseessä on aikuiset ihmiset. Murrosikäiset on asia erikseen ja niiltä ei voi odottaa aikuisen ihmisen käyttäytymistä.
Muuten siunausta sinulle/kkin Jumalan Pete! Tänäänkin kirjoitti:
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI."Tänäänkin". Sinä kirjoitit:
"Paljon kirjoitat, mutta et siltikään kykene tunnustamaan, että Jumalan Sana TULI taivaasta ihmiseksi."
Jälleen minä kirjoittelen:
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Jumalan Sana sanoi: "Isä....yksin olet totinen Jumala" (Joh.17:1-3). Ja näin teet Jeesuksesta valehtelijan, koska et voi tunnustaa että se on totta mitä Jeesus sanoi.
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Jumalan Sanalla on OMA JUMALA (2.Kor.1:3). Joten, Jeesus ei voi olla tuo sama Jumala, sillä sinäkin uskot, että on olemassa vain yksi Jumala.
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Sana, joka on Kristus, on JUMALAN eikä Jumala (1.Kor.3:23).
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että sana "Jumala", mikä tulee "theos"-sanasta, voi myös tarkoittaa "Jumalan edustaja", "Jumalan valtuutettu" ja Jumalan omistusasioista, vaikka sanakirjat tämän todistavat, kuten myös alkutekstit.
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Jeesus rukoilee (Heb.7:25, Room.8:34), että Pyhä Henki rukoilee (Room.8:26,27), ja että Isä on ainut joka ei rukoile. He rukoilevat häntä joka on "ainut totinen Jumala". Jumala ei rukoile ketään, koska kukaan ei ole hänen yläpuolella, vaikka hänellä on Kristus rinnallan, hänelle vielä alistettuna (1.Kor.15:27,28).
Joten, summa summarum; en ole koskaan kieltänyt, että Jeesus Jumalan Sanana olisi tullut taivaasta alas ihmisen muodossa. Luehan nyt uudestaan kaikki mitä olen kirjoittanut tällä foorumilla, osoitteestani, niin tiedät että puhun totta.
http://mina.suomi24.fi/jumalan_pete/keskustelut
Ja samalla, kerro minulle mikä siellä on "epäraamatullista" Raamattusi avulla, niin katsotaan miten ne mahdolliset epäraamatullisuudet korjataan. Ja näin meillä kaikilla on jälleen hyvä olla, kun "jumalan_pete" ei ole enää "harhainen".
Eli, Jumalan Poika tuli alas taivaasta, tuli lihaksi maan päälle JUMALAN lähettämänä. Ei itsensä lähettämänä. Ja JUMALA herätti hänet kuolleista. Hän ei herättänyt itse itsensä kuolleista. Asia on helppo ymmärtää, kun sen oikein oivaltaa.ml213. kirjoitti:
"Älkää työntäkö päätänne pusikkoon, vaan olkaa rohkeita. Kumotkaa mitä tässä yllä olevassa tekstissä on epäraamatullista. Jos ette pysty tekemään sitä Raamatulla tai alkuteksteillä, niin älkää yrittäkö edes."
Uskovaisena ihmisenä ei tulisi sanoa, mutta leikillisesti monasti tapanani on sanoa; "Lyödäänkö satasesta vetoa", ettei kukaan Jeesus on Jumala uskova tule pohtimaan vakavasti tätä asiaa kanssasi taio kanssamme. Huomaa,miten jaikal on paniikissa ja uhoaa sinutkin väärämieliseksi/ei vanhurskaaksi.
Siitäkin uskollan lyödä vetoa, että sinuakin syytetään järkeilystä kun ymmärrät ja uskot sanojen sisältöön. No, tätä tämä on ollut vuodesta toiseen eli on kirjoittajia, joilla ei ole edes aikomus kasvaa ymmärtämään kokonaisuutta ja liittää .....k-a-i-k-k-i........... Raamatun ilmoitukset pohdionnan alla olevaan asiaan.
Toisaalta olen erkikoisen ihmettelevä kun kyseessä on aikuiset ihmiset. Murrosikäiset on asia erikseen ja niiltä ei voi odottaa aikuisen ihmisen käyttäytymistä.
Muuten siunausta sinulle/kkin Jumalan Pete!Kiitos "ml213". Sitä samaa hyvää, toivotan myös sinulle.
Tänäänkin kirjoitti:
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI.Jeesus sanoo opetuslapsilleen, te saatte istua minun valtaistuimellani niinkuin
minäkin olen istunut Isäni valtaistuimella ja tuomita israelin 12 sukukuntaa!
"Tänäänkin" lue enemmän Jumalan sanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tänäänkin kirjoitti:
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI.>>>On olemassa vain yksi valtaistuin Jumalalle. Kahta et löydä hakemallakaan
- anti-kristitty
Tänäänkin kirjoitti:
Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI.""Jeesus, joka on meille ihmisille JUMALAN NIMI""
Ai minä kun luulin, että Jumala oli jo Tanakhissa ilmoittanut meille nimensä, joka on YHVH. Näin ollen Jeesuksen nimi on sitten toisen Jumalan nimi? Ei Jeesus Isäänsä, jonka sanoo olevan ainoa todellinen Jumala, kutsu Jeesukseksi.
""Jeesus TULI taivaasta valmistettuun ruumiiseen ja sai enkelin välityksellä nimen Jeesus""
(Luke 1:35)
Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.
Eli siis Jeesus lapsi oli pyhä ja häntä kutsuttiin Jumalan pojaksi siksi, että hän sai alkunsa Jumalan voimasta? En minä näe tuossa mitään sellaiseen viittaavaa, että joku henkiolento olisi tullut vierailemaan maan päälle pukeutuen vauvan nahkoihin. Sen sijaan näen Jumalan antaman lupauksen toteutuvan samaan tyyliin kuin Jumalan sana toteutui luomisessa, kun Jumala sanallaan ja voimallaan pisti paikat pystyyn. jumalan_pete kirjoitti:
"Tänäänkin". Sinä kirjoitit:
"Paljon kirjoitat, mutta et siltikään kykene tunnustamaan, että Jumalan Sana TULI taivaasta ihmiseksi."
Jälleen minä kirjoittelen:
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Jumalan Sana sanoi: "Isä....yksin olet totinen Jumala" (Joh.17:1-3). Ja näin teet Jeesuksesta valehtelijan, koska et voi tunnustaa että se on totta mitä Jeesus sanoi.
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Jumalan Sanalla on OMA JUMALA (2.Kor.1:3). Joten, Jeesus ei voi olla tuo sama Jumala, sillä sinäkin uskot, että on olemassa vain yksi Jumala.
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Sana, joka on Kristus, on JUMALAN eikä Jumala (1.Kor.3:23).
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että sana "Jumala", mikä tulee "theos"-sanasta, voi myös tarkoittaa "Jumalan edustaja", "Jumalan valtuutettu" ja Jumalan omistusasioista, vaikka sanakirjat tämän todistavat, kuten myös alkutekstit.
Paljon kirjoitat, mutta et ole silti voinut vielä tunnustaa, että Jeesus rukoilee (Heb.7:25, Room.8:34), että Pyhä Henki rukoilee (Room.8:26,27), ja että Isä on ainut joka ei rukoile. He rukoilevat häntä joka on "ainut totinen Jumala". Jumala ei rukoile ketään, koska kukaan ei ole hänen yläpuolella, vaikka hänellä on Kristus rinnallan, hänelle vielä alistettuna (1.Kor.15:27,28).
Joten, summa summarum; en ole koskaan kieltänyt, että Jeesus Jumalan Sanana olisi tullut taivaasta alas ihmisen muodossa. Luehan nyt uudestaan kaikki mitä olen kirjoittanut tällä foorumilla, osoitteestani, niin tiedät että puhun totta.
http://mina.suomi24.fi/jumalan_pete/keskustelut
Ja samalla, kerro minulle mikä siellä on "epäraamatullista" Raamattusi avulla, niin katsotaan miten ne mahdolliset epäraamatullisuudet korjataan. Ja näin meillä kaikilla on jälleen hyvä olla, kun "jumalan_pete" ei ole enää "harhainen".
Eli, Jumalan Poika tuli alas taivaasta, tuli lihaksi maan päälle JUMALAN lähettämänä. Ei itsensä lähettämänä. Ja JUMALA herätti hänet kuolleista. Hän ei herättänyt itse itsensä kuolleista. Asia on helppo ymmärtää, kun sen oikein oivaltaa.* Jumalan pete, ekivaari, ml213, ja muut näiden mainittujen uskoiset, olette kaikki pahasti ulkona Jumalan pelastussuunnitelmasta. Kiellätte Hänet ainoan, ainutsyntyisen Jumalan Pojan, ja selitetätte vaahdoten ihmisviisauten perustuvaa jumaluusopillista Raamatun selittelyä, vailla mitään jumallista ohjausta Pyhän Hengen taholta. Ainut tässäkin ketjussa joka puhuu asiaa ja on saanut opetusken Pyhän Hengen osallisuudesta, on JAIKAL ! Oppikaa hänen kirjoituksistaan , ettäs olisi toivoa teilläkin päästä kerran Jumalan taivaaseen, tuolla opillanne menette jonnekin muualle, Jumala tietää minne. mutta ette Hänen taivaaseensa, sinne on vain yksi tie. Jeesus on tie totuus ja elämä. Ja Hänet te kiellätte!
- pakanat
ml213. kirjoitti:
Ymmärrätkö Tänäänkin. Jos ihminen näkee tämän pohdinnan alla olevan aiheen oikein, niin ihmisen tulee huomioida/liittää kaikki Raamatun ilmoitukset , jotka liittyvät aiheseen. Nyt sinä ja kumppanisi hoette tuota yhtä ainutta kohtaa Joh 1 Sana on Jumala ja ette haluakkaan huomioida ja ymmärtää muita ilmoituksia.
Erikoisesti painotan, ettei tuo Joh 1 Sana on Jumala (tai jotkut uskovat Sana on Jumalan), niin oikein ymmärrettynä tuokin on ristiriidaton tämän ilmoitsen kanssa.
Kerro jo ihmeessä ja opeta minua, miten liität tuon Joh 20:17 ilmoituksen uskoosi. Jeesus Kristus on Jumala. Niin, puhumattakaan muista ilmoituksista.
PS.
Toivottavasti sinä et tee Sempereitä eli et halua keskustella koko aiheesta, koska se olisi järkeilyä. Ymmärrä erikoisesti. Jos ihminen tahtoo olla vanhurskauden valtakunnassa sisällä, niin hänen tulee uskoa J-u-m-a-l-a-n.......... ilmoituksiin ja olla siten o-i-k-e-a-m-i-e-l-i-n-e-n.
Oletko sinä oikeamielinen? Uskotko todeksi myös tuon Joh 20:17 ilmoituksen.Apostolien teot 11
1. Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
2. Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä
3. sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa".
4. Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:
5. "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
6. Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
7. Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
8. Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
9. Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
10. Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
11. Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
12. Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
13. ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14. hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15. Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16. Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17. Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18. Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
19. Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22. Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23. Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
24. Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.
25. Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
26. Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
27. Siihen aikaan tuli profeettoja Jerusalemista Antiokiaan.
28. Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen maailmaan; ja se tulikin Klaudiuksen aikana.
29. Niin opetuslapset päättivät kukin varojensa mukaan lähettää avustusta Juudeassa asuville veljille.
30. Ja niin he tekivätkin ja lähettivät sen vanhimmille Barnabaan ja Sauluksen kätten kautta. - ei hyljännyt
Kirje roomalaisille 11
1. Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3. "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4. Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
5. Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6. Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7. Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8. niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
9. Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
10. soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".
11. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13. Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14. sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16. Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin - luja kallio
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jumalan pete, ekivaari, ml213, ja muut näiden mainittujen uskoiset, olette kaikki pahasti ulkona Jumalan pelastussuunnitelmasta. Kiellätte Hänet ainoan, ainutsyntyisen Jumalan Pojan, ja selitetätte vaahdoten ihmisviisauten perustuvaa jumaluusopillista Raamatun selittelyä, vailla mitään jumallista ohjausta Pyhän Hengen taholta. Ainut tässäkin ketjussa joka puhuu asiaa ja on saanut opetusken Pyhän Hengen osallisuudesta, on JAIKAL ! Oppikaa hänen kirjoituksistaan , ettäs olisi toivoa teilläkin päästä kerran Jumalan taivaaseen, tuolla opillanne menette jonnekin muualle, Jumala tietää minne. mutta ette Hänen taivaaseensa, sinne on vain yksi tie. Jeesus on tie totuus ja elämä. Ja Hänet te kiellätte!
Kirje roomalaisille 9
1. Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
2. että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4. ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
6. Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
7. eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
8. se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
9. Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika".
10. Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
11. ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
12. sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
13. niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin".
14. Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
15. Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
16. Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
17. Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
18. Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
19. Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
20. Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
21. Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
22. Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
23. ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
24. Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
25. niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26. Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
27. Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
28. Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
29. Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi".
30. Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
31. mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
32. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
33. niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu". - vaikka, niin silti
ml213. kirjoitti:
Muuten siunausta sinulle/kkin Jumalan Pete!Kirje roomalaisille 8
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
Minä ihmettelen sinua pete. Sinä väität olevasi helluntailainen mutta et tunnusta helluntaiseurakuntien pääoppia Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä. Näin sinä kiellät koko evankeliumin. Sillä jos Jeesus ei ole Jumala, meillä kenelläkään ei ole pelastusta eikä mahdollisuutta saada syntejämme anteeksi. Olemme siinä tapauksessa synneissämme. Synnit voi antaa anteeksi vain Jumala. Siis se Jeesus joka on Jumala on ainoa henkilö joka antaa ja voi antaa syntejä anteeksi ja pelastaa ihmisen (Jes 43:11, Apt 4:12, Jes 44:6-8, 22, 45:14-15, 21-25, Matt 1:21-23).
Sinä opetat vastoin helluntaiseurakuntien ja Raamatun opetusta. Et saa saarnata missään helluntaiseurakunnassa. Kuitekin sinulla on kova saarnakuume. Siksi sinä olet pystyttänyt saarnatulisi tänne jossa sinua ei voida estää eksytystesi levittämisessä.
Minä varotan vakavasti kaikkia ihmisiä lukemasta jumalan peten kirjoituksia ja ottamasta vastaan hänen oppiaan. Hän ei ole Jumalan pete. Hänellä on joku toinen Jumala. Hänellä ei ole Raamatun Herra Jeesus Kristus. Hänellä on toinen Jeesus. Tämä toinen Jeesus ei voi ketään pelastaa. Vain se Jeesus joka on Jumala voi ihmisen pelastaa Älkää kuunnelko peteä älkääkä ottako vastaan hänen Herran Jeesuksen kieltävää oppiaan. Peten oppi ei ole Jumalasta eikä Jumalan Henki yhdy siihen.
Minä en vastaan peten kirjoituksiin tämän kirjoitukseni jälkeen, en hänen mahdollisiin kysymyksiinsä enkä syytöksiinsä. Hän saa kirjoittaa mitä tahtoo mutta jaikal ei vastaa mitään. Toivon että kukaan muukaan uskova ei ryhdy hänen kanssaan jaarittelemaan ja yllyttämään hätä tekemään lisää syntiä eksyttämällä ihmisiä ja halventamalla Jeesusta. Sanoutukaamme irti eksyttäjistä.Jos joku on kiinnostunut peten Jeesuksen kieltävistä teksteistä, lue minun kirjoittamaani opetusta kolminaisuudesta. En tällä palstalla kirjoita enää kolminaisuudesta pitkiä kirjoituksia. Viittaan omaan kotisivuun josta asiasta kiinnostuneet voivat käydä lukemassa ja tutkimassa jo kirjoitettuja tekstejäni. Tutki itse Raamatustaan miten asiat ovat. http://www.jaikal.se/48683134
Vastaukset mahdollisiin minulle esitettyihin kysymyksiin kolminaisuudesta löytyvät tältä sivustolta."Minä ihmettelen sinua pete. Sinä väität olevasi helluntailainen mutta et tunnusta helluntaiseurakuntien pääoppia Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä."
Tuo ei pidä paikkaansa.
Ristin voitto kertoo helluntaiherätyksessä otetun käyttöön Lausannen Julistuksen.
Lausannen julistuksessa on siirretty vähemmän merkittäväksi kolminaisuusoppi, kastetapa ja Jeesustakaan ei pisetä Jumalana ja Raamatun virheetkin myönnetään.- MINUN OPETUSTA
jaikal kirjoitti:
Jos joku on kiinnostunut peten Jeesuksen kieltävistä teksteistä, lue minun kirjoittamaani opetusta kolminaisuudesta. En tällä palstalla kirjoita enää kolminaisuudesta pitkiä kirjoituksia. Viittaan omaan kotisivuun josta asiasta kiinnostuneet voivat käydä lukemassa ja tutkimassa jo kirjoitettuja tekstejäni. Tutki itse Raamatustaan miten asiat ovat. http://www.jaikal.se/48683134
Vastaukset mahdollisiin minulle esitettyihin kysymyksiin kolminaisuudesta löytyvät tältä sivustolta.lue minun kirjoittamaani opetusta kolminaisuudesta.
LUE MINUN KIRJOITTAMAANI OPETUSTA KOLMINAISUUDESTA. - ml213.
Ei millään pahalla jaikal, mutta oletko seonnut ymmärrykseltäsi täysin. Ymmärrätklö todella ja uskotko vielä järkeilyysi, ettei Jeesuksella Kristuksella ole valtaa antaa syntejä anteeksi eli tämä valta olisi vain Jumalalla.
Ei tämän enempää, mutta erikoisesti Pete ymmärtää ja uskoo ja opettaa Raamatun laajat kokonaisuudet erittäin oikein. No, sitä en tiedä onko tämä oppi tämän päivän helluntalaisuutta.Mutta, sillä taas ei ole merkitystä, kunhan opetus on Jumalan tahdon mukaista.
"Minä en vastaan peten kirjoituksiin tämän kirjoitukseni jälkeen, en hänen mahdollisiin kysymyksiinsä enkä syytöksiinsä."
Moneskohan kerta sinulla on uhota kuin murrosikäinen lapseni. Molemmat olette uhoajia, mutta ei miestä elää sanojenne mukaan. Huvittaa todella tuo murrosikäisen käytäytyminen. - LUE MINUN
MINUN OPETUSTA kirjoitti:
lue minun kirjoittamaani opetusta kolminaisuudesta.
LUE MINUN KIRJOITTAMAANI OPETUSTA KOLMINAISUUDESTA.OPETUSTA!
MINUN OPETUKSENI ON VIELÄKIN PAREMPAA!
MINUN OPETUKSELLANI TULET HULLUA HURSKAAMMAKSI! Jaikal, miksi kirjoitit: "Minä ihmettelen sinua pete..." vaikka olet luvannut ettet lue etkä vastaa kirjoituksiini?
Tässä näytetyösi:
"Minä en enää lue heidän kirjoituksiaan enkä vastaa heille yhtään mitään" (1.5.2011 22:22).
...ja toisin näytti käyneen. Koska lupaukseksi ei pitänyt paikkansa, ja koska et ollut sanasi mittainen mies, laitoin tämän avoimen kirjeen palstalle näkyviin, yhtä avoimesti kuin minuakin arvostelit. Niin, saahan sinuakin arvostella, vaiko ainoastaan minua?
Oletko jaikal kaksimielinen? Kirjoitat yhtä ja teet toista? Toki, on sinulla oikeus kirjoittaa siinä missä muutkin. Mutta älä lupaa, ettet enää kommentoi eksyttäjien kirjoituksia, jos et kerran tarkoita mitä kirjoitat. Koska sittenkin kommentoit meitä, niin miksi et ennemmin ota antamaani haastetta vastaan, jonka jo aikaisemmin annoin? Miten todistat meille että Jeesus sanoi olevansa Jumala? Mehän jo kumottiin sinun ""Minä Olen"-teoriasi Raamatulla.
Otat selvästikin sydämesi asiaksi, että haukut muita milloin milläkin asialla.
Tässä näytteitä syytöksistä minua ja myös muitakin kohtaan, sen jälkeen kun tulin tänne palstalle (27.4.2011):
29.4.2011 18:18
"Ota itseäsi niskasta kiinni ja pane itsesi nurkkaan häpeämään".
1.5.2011 22:22
"Nämä ovat eksyttäjiä jotka jopa tekeytyvät uskoviksi ja jopa helluntailaisiksi...".
"...vaarallisimpia eksyttäjiä ovat ekivaari, Lapin profeetta, lappalainenjukka, ml213, Jonah...".
"...suureksyttäjä helluntailaisena esiintyvä jumalan pete".
"He esiintyvätkin palstalla itseviisaina opettajina...".
27.4.2011 0:00
"Sinä Pete et taida olla hellari vaikka niin väität."
7.5.2011 11:11
"Minä varotan vakavasti kaikkia ihmisiä lukemasta jumalan peten kirjoituksia ja ottamasta vastaan hänen oppiaan. Hän ei ole Jumalan pete. Hänellä on joku toinen Jumala. Hänellä ei ole Raamatun Herra Jeesus Kristus. Hänellä on toinen Jeesus."
"Jos joku on kiinnostunut peten Jeesuksen kieltävistä teksteistä, lue minun kirjoittamaani opetusta kolminaisuudesta."
Ehkä tähän yhteyteen sopisi jaikalin kaunis tunnustus, jonka hän eilen palstalla antoi:
"Olen huomannut itsestäni että missä tahansa tapaan uudestisyntyneitä uskovia, minä koen yhteyttä heidän kanssaan. Minä huomaan että rakastan heitä vaikka en tunnekaan heitä. Ja tämä vaikka kysymyksessä olisi toisen seurakunnan uskovia jotka ajattelevat näistä hengellisistä asioista eri tavalla kuin minä."
Tässä on toinen kaunis tunnustus jonka jaikal viisaudessaan on antanut:
"Sinä et päätä sitä kuka pelastuu ja kenelle Jumalan armo kuuluu ja kenelle se ei kuulu." (17.4.2011 15:15).
Olet sinä jaikal myös rehellisestikin joskus kirjoittanut heikkouksistasi, ja sehän on miehen työ. Lainaan tässä sanojasi ja arvostan niitä sellaisenaan:
29.4.2011 3:03
"Ehkä lihani hilluu liikaa. Sen pitäisi olla ristillä mutta ei se tahdo siellä pysyä."
Sinä jaikal olet myös kirjoittanut näin:
"Minua on monen kirjoittajan taholta kritisoitu siitä mitä en ole kirjoittanut sen sijaan että tutkittaisiin ja keskusteltaisiin siitä mitä olen kirjoittanut" (29.4.2011 3:03).
...joten, oletko jaikal nyt tyytyväinen siitä, että olen kehoituksestasi tutkinut ja keskustelut siitä mitä olet kirjoittanut?
Olet jaikali kirjoittanut:
"Minä kunnioitan Jumalan Sanaa sen kaikilta osilta."
Jos kerran näin on, että kunnioitat sitä kaikilta osin, niin miten voit ohittaa sen osan, missä Jeesus sanoi Isästään: "...olet yksin ainut totinen Jumala"? (Joh.17:3). Uskallatko tähän kysymykseen edes vastata? Yritä edes.
Jaikal, kasva jo aikuiseksi hengellisessäkin mielessä. Kyllä vastakkaisia mielipiteitä voi kertoa myös asiallisesti. Intoa sinulla on, mutta taitoa sinulta puuttuu. Se että mielestäsi olet täynnä Pyhää Henkeä, ei todista yhtään mitään, jos et pysty rakastamaan kaikkia veljiäsi. Me ollaan sinun veljiäsi, koska Jeesus on myös meidän Herramme, ja meillä on sama Isä, Jumala. Kyllähän sinä jaikal tiesit, että Raamattu sanoo, että Jumala pysyy meissä, kun tunnustamme että Jeesus on Jumalan Poika. Muistatko jakeen, vai tarviitko siihen opastusta?- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Jaikal, miksi kirjoitit: "Minä ihmettelen sinua pete..." vaikka olet luvannut ettet lue etkä vastaa kirjoituksiini?
Tässä näytetyösi:
"Minä en enää lue heidän kirjoituksiaan enkä vastaa heille yhtään mitään" (1.5.2011 22:22).
...ja toisin näytti käyneen. Koska lupaukseksi ei pitänyt paikkansa, ja koska et ollut sanasi mittainen mies, laitoin tämän avoimen kirjeen palstalle näkyviin, yhtä avoimesti kuin minuakin arvostelit. Niin, saahan sinuakin arvostella, vaiko ainoastaan minua?
Oletko jaikal kaksimielinen? Kirjoitat yhtä ja teet toista? Toki, on sinulla oikeus kirjoittaa siinä missä muutkin. Mutta älä lupaa, ettet enää kommentoi eksyttäjien kirjoituksia, jos et kerran tarkoita mitä kirjoitat. Koska sittenkin kommentoit meitä, niin miksi et ennemmin ota antamaani haastetta vastaan, jonka jo aikaisemmin annoin? Miten todistat meille että Jeesus sanoi olevansa Jumala? Mehän jo kumottiin sinun ""Minä Olen"-teoriasi Raamatulla.
Otat selvästikin sydämesi asiaksi, että haukut muita milloin milläkin asialla.
Tässä näytteitä syytöksistä minua ja myös muitakin kohtaan, sen jälkeen kun tulin tänne palstalle (27.4.2011):
29.4.2011 18:18
"Ota itseäsi niskasta kiinni ja pane itsesi nurkkaan häpeämään".
1.5.2011 22:22
"Nämä ovat eksyttäjiä jotka jopa tekeytyvät uskoviksi ja jopa helluntailaisiksi...".
"...vaarallisimpia eksyttäjiä ovat ekivaari, Lapin profeetta, lappalainenjukka, ml213, Jonah...".
"...suureksyttäjä helluntailaisena esiintyvä jumalan pete".
"He esiintyvätkin palstalla itseviisaina opettajina...".
27.4.2011 0:00
"Sinä Pete et taida olla hellari vaikka niin väität."
7.5.2011 11:11
"Minä varotan vakavasti kaikkia ihmisiä lukemasta jumalan peten kirjoituksia ja ottamasta vastaan hänen oppiaan. Hän ei ole Jumalan pete. Hänellä on joku toinen Jumala. Hänellä ei ole Raamatun Herra Jeesus Kristus. Hänellä on toinen Jeesus."
"Jos joku on kiinnostunut peten Jeesuksen kieltävistä teksteistä, lue minun kirjoittamaani opetusta kolminaisuudesta."
Ehkä tähän yhteyteen sopisi jaikalin kaunis tunnustus, jonka hän eilen palstalla antoi:
"Olen huomannut itsestäni että missä tahansa tapaan uudestisyntyneitä uskovia, minä koen yhteyttä heidän kanssaan. Minä huomaan että rakastan heitä vaikka en tunnekaan heitä. Ja tämä vaikka kysymyksessä olisi toisen seurakunnan uskovia jotka ajattelevat näistä hengellisistä asioista eri tavalla kuin minä."
Tässä on toinen kaunis tunnustus jonka jaikal viisaudessaan on antanut:
"Sinä et päätä sitä kuka pelastuu ja kenelle Jumalan armo kuuluu ja kenelle se ei kuulu." (17.4.2011 15:15).
Olet sinä jaikal myös rehellisestikin joskus kirjoittanut heikkouksistasi, ja sehän on miehen työ. Lainaan tässä sanojasi ja arvostan niitä sellaisenaan:
29.4.2011 3:03
"Ehkä lihani hilluu liikaa. Sen pitäisi olla ristillä mutta ei se tahdo siellä pysyä."
Sinä jaikal olet myös kirjoittanut näin:
"Minua on monen kirjoittajan taholta kritisoitu siitä mitä en ole kirjoittanut sen sijaan että tutkittaisiin ja keskusteltaisiin siitä mitä olen kirjoittanut" (29.4.2011 3:03).
...joten, oletko jaikal nyt tyytyväinen siitä, että olen kehoituksestasi tutkinut ja keskustelut siitä mitä olet kirjoittanut?
Olet jaikali kirjoittanut:
"Minä kunnioitan Jumalan Sanaa sen kaikilta osilta."
Jos kerran näin on, että kunnioitat sitä kaikilta osin, niin miten voit ohittaa sen osan, missä Jeesus sanoi Isästään: "...olet yksin ainut totinen Jumala"? (Joh.17:3). Uskallatko tähän kysymykseen edes vastata? Yritä edes.
Jaikal, kasva jo aikuiseksi hengellisessäkin mielessä. Kyllä vastakkaisia mielipiteitä voi kertoa myös asiallisesti. Intoa sinulla on, mutta taitoa sinulta puuttuu. Se että mielestäsi olet täynnä Pyhää Henkeä, ei todista yhtään mitään, jos et pysty rakastamaan kaikkia veljiäsi. Me ollaan sinun veljiäsi, koska Jeesus on myös meidän Herramme, ja meillä on sama Isä, Jumala. Kyllähän sinä jaikal tiesit, että Raamattu sanoo, että Jumala pysyy meissä, kun tunnustamme että Jeesus on Jumalan Poika. Muistatko jakeen, vai tarviitko siihen opastusta?Et toisessa ketjussa vastannut kysymykseeni, joten kysyn uudestaan:
Raamattu 1933/1938
"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"." ( 2. Moos. 3:14 )
Raamattu 1933/1938
"Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." ( Joh. 8:28 )
Raamattu 1922 käännös:
"Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."* Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"( 2.Moos. 3:14 )
Raamattu 1922 käännös:
"Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut" ( Joh. 8:28 )
King James Bible:
"And God said unto Moses, I AM THAT I AM: and he said, Thus shalt thou say unto the children of Israel, I AM hath sent me unto you." ( 2.Moos. 3:14 )
King James Bible:
"Then said Jesus unto them, When ye have lifted up the Son of man, then shall ye know that I am [he], and [that] I do nothing of myself; but as my Father hath taught me, I speak these things." ( Joh. 8:28 )
Mielenkiintoista olisi tietää kuinka Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät selittävät Joh. 8:28 jakeen. Mitä Jeesus mahtanee heidän mielestänsä siinä ihmisille sanoa?
Huomattavaa on se, että mitä ikinänsä Herra tässä tarkoittaa, niin se on äärettömän tärkeää, sillä jos ihminen ei Jeesuksen kyseisten sanojen mukaan usko niinkuin Hän edellä väittää, kuolee Hänen mukaansa syntyihinsä! Joten suuri kysymys kuuluukin, mitä Herra kyseisessä Joh. 8:28 sanoo ja tarkoittaa!?
Vastaisitko ystävällisesti tähän? Niko. kirjoitti:
Et toisessa ketjussa vastannut kysymykseeni, joten kysyn uudestaan:
Raamattu 1933/1938
"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"." ( 2. Moos. 3:14 )
Raamattu 1933/1938
"Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." ( Joh. 8:28 )
Raamattu 1922 käännös:
"Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."* Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"( 2.Moos. 3:14 )
Raamattu 1922 käännös:
"Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut" ( Joh. 8:28 )
King James Bible:
"And God said unto Moses, I AM THAT I AM: and he said, Thus shalt thou say unto the children of Israel, I AM hath sent me unto you." ( 2.Moos. 3:14 )
King James Bible:
"Then said Jesus unto them, When ye have lifted up the Son of man, then shall ye know that I am [he], and [that] I do nothing of myself; but as my Father hath taught me, I speak these things." ( Joh. 8:28 )
Mielenkiintoista olisi tietää kuinka Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät selittävät Joh. 8:28 jakeen. Mitä Jeesus mahtanee heidän mielestänsä siinä ihmisille sanoa?
Huomattavaa on se, että mitä ikinänsä Herra tässä tarkoittaa, niin se on äärettömän tärkeää, sillä jos ihminen ei Jeesuksen kyseisten sanojen mukaan usko niinkuin Hän edellä väittää, kuolee Hänen mukaansa syntyihinsä! Joten suuri kysymys kuuluukin, mitä Herra kyseisessä Joh. 8:28 sanoo ja tarkoittaa!?
Vastaisitko ystävällisesti tähän?Siis minulleko Niko kirjoitit? Olit taas esittävinäsi samaa kysymystä johon me ollaan aikaisemminkin vastattu, mutta ei vaikuta menneen perille.
Kirjoitit:
"Mielenkiintoista olisi tietää kuinka Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät selittävät Joh. 8:28 jakeen. Mitä Jeesus mahtanee heidän mielestänsä siinä ihmisille sanoa?".
Tuohon en voi valitettavasti vastata koska nimenomaan halusit vastauksen Jeesuksen jumaluuden kieltäjiltä. Minä kun en kiellä, enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen jumaluutta, vaan ainoastaan sen että hän ole Jumala. Jos olisin Jeesuksen jumaluuden kieltäjä, olisin toki voinut yrittää vastatakin.
Onko jo veli oppinut ymmärtämän Jumalan ja jumaluuden eron? Jos et, miksi esität edes kysymystäsi...taas jälleen kerran? Jumala ja jumaluus on edelleen kaksi eri asiaa.
Laitan tähän nyt vielä varmuden vuoksi uudelleen linkit todistusainestona siitä, että "ego eimi"-teoriasi on jo kumottu moneen kertaan. Laitan ne myös siksi koska en viitsi samaa asiaa selittää moneen kertaan samalle henkilölle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9848573#comment-49334117
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9848573#comment-49329891
Myös henkilö nimimerkillä "☻ ◘ ☻ ◘ ☻ ◘" kertoi oman näkemyksensä asiasta selvästi osoitteessa http://keskustelu.suomi24.fi/node/9848573#comment-49340332.
Vieläkö Niko uskot että "minä olen" ja "Immanuel" teoriat ovat Jumalasta? Jos sen teet, niin yritähän perustella näkemystäsi. Jos teoriat olisivat oikeassa niin maailmassa olisi tosi monta Jumalaa...tai sitten tosi monta persoonaa yhdessä ainoassa totisessa Jumalassa.
Miten Niko kumoaa Joh.17:3? Oletko sitä mieltä että Jeesus valehteli? Ole ystävällinen ja vastaa. Kiitos.- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Siis minulleko Niko kirjoitit? Olit taas esittävinäsi samaa kysymystä johon me ollaan aikaisemminkin vastattu, mutta ei vaikuta menneen perille.
Kirjoitit:
"Mielenkiintoista olisi tietää kuinka Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät selittävät Joh. 8:28 jakeen. Mitä Jeesus mahtanee heidän mielestänsä siinä ihmisille sanoa?".
Tuohon en voi valitettavasti vastata koska nimenomaan halusit vastauksen Jeesuksen jumaluuden kieltäjiltä. Minä kun en kiellä, enkä ole koskaan kieltänyt Jeesuksen jumaluutta, vaan ainoastaan sen että hän ole Jumala. Jos olisin Jeesuksen jumaluuden kieltäjä, olisin toki voinut yrittää vastatakin.
Onko jo veli oppinut ymmärtämän Jumalan ja jumaluuden eron? Jos et, miksi esität edes kysymystäsi...taas jälleen kerran? Jumala ja jumaluus on edelleen kaksi eri asiaa.
Laitan tähän nyt vielä varmuden vuoksi uudelleen linkit todistusainestona siitä, että "ego eimi"-teoriasi on jo kumottu moneen kertaan. Laitan ne myös siksi koska en viitsi samaa asiaa selittää moneen kertaan samalle henkilölle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9848573#comment-49334117
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9848573#comment-49329891
Myös henkilö nimimerkillä "☻ ◘ ☻ ◘ ☻ ◘" kertoi oman näkemyksensä asiasta selvästi osoitteessa http://keskustelu.suomi24.fi/node/9848573#comment-49340332.
Vieläkö Niko uskot että "minä olen" ja "Immanuel" teoriat ovat Jumalasta? Jos sen teet, niin yritähän perustella näkemystäsi. Jos teoriat olisivat oikeassa niin maailmassa olisi tosi monta Jumalaa...tai sitten tosi monta persoonaa yhdessä ainoassa totisessa Jumalassa.
Miten Niko kumoaa Joh.17:3? Oletko sitä mieltä että Jeesus valehteli? Ole ystävällinen ja vastaa. Kiitos.näppärästi sivuutit kysymyksen ja jätit vastaamatta. Mahtanetko olla koskaan todella miettinyt kysymystäni ja sitä mitä Jeesus todella sanoi? kysyit minulta, että valehteliko Herra 17:3 jakeessa? Vastaan, että ei tietenkään! hän joka on Totuus, ei koskaan valehtele!
Niko. kirjoitti:
näppärästi sivuutit kysymyksen ja jätit vastaamatta. Mahtanetko olla koskaan todella miettinyt kysymystäni ja sitä mitä Jeesus todella sanoi? kysyit minulta, että valehteliko Herra 17:3 jakeessa? Vastaan, että ei tietenkään! hän joka on Totuus, ei koskaan valehtele!
No niin, Niko. Sehän tarkoittaa silloin sitä, ettei hän voi olla Jumala, koska hän sanoi ettei ole muuta Jumalaa kuin hänen Isänsä.
Toki olen miettinyt tuota jaettasi, ja usein, mutta en voi vastata siihen, koska halusit vastauksen niiltä jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden.
Kerro toki miten itse käsität tuon Joh.8:28. Muista kuitenkin vastatessasi, että olit äsken sitä mieltä ettei Jeesus valahdellut, silloin kun hän sanoi että vain hänen Isänsä on Jumala. Sitten kun olet vastannut väärin, annat ehkä minullekin luvan vastata siihen, vaikka en kiellä Jeesuksen jumaluutta?- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
No niin, Niko. Sehän tarkoittaa silloin sitä, ettei hän voi olla Jumala, koska hän sanoi ettei ole muuta Jumalaa kuin hänen Isänsä.
Toki olen miettinyt tuota jaettasi, ja usein, mutta en voi vastata siihen, koska halusit vastauksen niiltä jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden.
Kerro toki miten itse käsität tuon Joh.8:28. Muista kuitenkin vastatessasi, että olit äsken sitä mieltä ettei Jeesus valahdellut, silloin kun hän sanoi että vain hänen Isänsä on Jumala. Sitten kun olet vastannut väärin, annat ehkä minullekin luvan vastata siihen, vaikka en kiellä Jeesuksen jumaluutta?sanoit:
"Sitten kun olet vastannut väärin..."
Jos keskustelun taso on tämä, niin jätän tämän keskustelun tähän. - ☻ ◘ ☻ ◘ ☻ ◘
"Sillä jos Jeesus ei ole Jumala, meillä kenelläkään ei ole pelastusta eikä mahdollisuutta saada syntejämme anteeksi."
...
Ps. 9:16
Pakanat ovat vajonneet kaivamaansa hautaan; heidän jalkansa takertui verkkoon, jonka he virittivät.
Ps. 9:17
Herra on tehnyt itsensä tunnetuksi, on pitänyt tuomiot, kietonut jumalattoman hänen kättensä tekoihin. - Kanteleen välisoitto. Sela.
-
Sananl. 5:22
Jumalattoman vangitsevat hänen rikoksensa, ja hän tarttuu oman syntinsä pauloihin.
Sananl. 5:23
Kurittomuuteensa hän kuolee ja suistuu harhaan suuressa hulluudessaan.
-
Room. 1:18
Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
Room. 1:19
sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Room. 1:20
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
Room. 1:21
koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Room. 1:22
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
Room. 1:23
ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Room. 1:24
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
Room. 1:25
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
-
Joh. 17:3 ♥ ♥ ♥
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
-
Ps. 29:1 ♥ ♥ ♥
Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys. - ompelukone
☻ ◘ ☻ ◘ ☻ ◘ kirjoitti:
"Sillä jos Jeesus ei ole Jumala, meillä kenelläkään ei ole pelastusta eikä mahdollisuutta saada syntejämme anteeksi."
...
Ps. 9:16
Pakanat ovat vajonneet kaivamaansa hautaan; heidän jalkansa takertui verkkoon, jonka he virittivät.
Ps. 9:17
Herra on tehnyt itsensä tunnetuksi, on pitänyt tuomiot, kietonut jumalattoman hänen kättensä tekoihin. - Kanteleen välisoitto. Sela.
-
Sananl. 5:22
Jumalattoman vangitsevat hänen rikoksensa, ja hän tarttuu oman syntinsä pauloihin.
Sananl. 5:23
Kurittomuuteensa hän kuolee ja suistuu harhaan suuressa hulluudessaan.
-
Room. 1:18
Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
Room. 1:19
sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Room. 1:20
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
Room. 1:21
koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Room. 1:22
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
Room. 1:23
ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Room. 1:24
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
Room. 1:25
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
-
Joh. 17:3 ♥ ♥ ♥
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
-
Ps. 29:1 ♥ ♥ ♥
Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys..,.,.,.,.,.,.,.,.,,.,.,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
Niko. kirjoitti:
sanoit:
"Sitten kun olet vastannut väärin..."
Jos keskustelun taso on tämä, niin jätän tämän keskustelun tähän.>>>sanoit: "Sitten kun olet vastannut väärin..."
Jos keskustelun taso on tämä, niin jätän tämän keskustelun tähän.- anti-kristitty
Miksi Jeesus ei pelasta tai voi pelastaa, jos hän ei ole Jumala?
- anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
näppärästi sivuutit kysymyksen ja jätit vastaamatta. Mahtanetko olla koskaan todella miettinyt kysymystäni ja sitä mitä Jeesus todella sanoi? kysyit minulta, että valehteliko Herra 17:3 jakeessa? Vastaan, että ei tietenkään! hän joka on Totuus, ei koskaan valehtele!
No mitä ajattelet sitten Jeesuksen sanoneen tuossa jakeessa? Oliko Jeesus väärässä ja Isä yksin ei olekaan ainoa tosi Jumala? Ja jos Jeesus oli oikeassa ja Isä yksin onkin ainoa tosi Jumala, niin miksi sinä ja muut kristityt sitten väitätte vastaan ja opetatte vastoin sitä, mitä Jeesus sanoi?
- Niko.
anti-kristitty kirjoitti:
No mitä ajattelet sitten Jeesuksen sanoneen tuossa jakeessa? Oliko Jeesus väärässä ja Isä yksin ei olekaan ainoa tosi Jumala? Ja jos Jeesus oli oikeassa ja Isä yksin onkin ainoa tosi Jumala, niin miksi sinä ja muut kristityt sitten väitätte vastaan ja opetatte vastoin sitä, mitä Jeesus sanoi?
Sitä, että Hän on JUMALAN POIKA, Sanan joka on Jumala, ikiaikainen, alku ja loppu!
Hän on se kallio, josta Mooses puhuu. Hän on se Pelastuksen Jumala, Jumalassa on Pelastus, kuten Hänen nimensäkin on.
Hän on se, kenen kautta kaikki näkyväinen ja näkymättömän on luotu!
Hän on AINOA Tie.
Hän on Totuus! Kuka muu olisi Totuus, ellei Jumala?
Hän on Elämä! Kuka muu voisi olla elämä, ellei Jumala?
Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän, kuten Jeesus Filippukselle sanoi.
Joka uskoo Häneen, uskoo Isään! Tämänkin Jeesus itse sanoi.
Hän on Isän kanssa yhtä -> King James kääntää tämän -> "one" = yksi.
Hän on se, kenestä Johannes todistaa Jumala, niin tekojen kuin Sanojen kautta. Hänessä on Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti! Jumalan Sana!
Minun Herrani ja minun Jumalani!
Hän on HERRA!
Jeesus sanoi, joka kieltää Hänet, kieltää Isän.
”Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka TUNNUSTAA Pojan, hänellä on myös Isä.” (1Joh.2:23)
”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää ISÄN ja POJAN.” (1Joh.2:22)
Joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut Jumalan Poika, kieltää MYÖS ISÄN!
Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman.
Jeesuksen nimeä kunnioittaen
on kaikkien polvistuttava,
kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." ( Fil. 2 6-11 )
Autuaat ovat he jotka uskovat, vaikka eivät näe. Niko. kirjoitti:
Sitä, että Hän on JUMALAN POIKA, Sanan joka on Jumala, ikiaikainen, alku ja loppu!
Hän on se kallio, josta Mooses puhuu. Hän on se Pelastuksen Jumala, Jumalassa on Pelastus, kuten Hänen nimensäkin on.
Hän on AINOA Tie.
Hän on se, kenestä Johannes todistaa Jumala, niin tekojen kuin Sanojen kautta. Hänessä on Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti! Jumalan Sana!
Hän on HERRA!
”Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka TUNNUSTAA Pojan, hänellä on myös Isä.” (1Joh.2:23)
”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää ISÄN ja POJAN.” (1Joh.2:22)
Joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut Jumalan Poika, kieltää MYÖS ISÄN!
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." ( Fil. 2 6-11 )
Autuaat ovat he jotka uskovat, vaikka eivät näe.Niko Jeesuksesta :
>>>Hän on Elämä! Kuka muu voisi olla elämä, ellei Jumala?- Niko.
Jonah kirjoitti:
Niko Jeesuksesta :
>>>Hän on Elämä! Kuka muu voisi olla elämä, ellei Jumala?Kyllä, hyvin saa selvän.
Siksi edelleen sanon, kuka muu voisi olla elämä ellei Jumala! Niko. kirjoitti:
Kyllä, hyvin saa selvän.
Siksi edelleen sanon, kuka muu voisi olla elämä ellei Jumala!Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.Niko. kirjoitti:
Kyllä, hyvin saa selvän.
Siksi edelleen sanon, kuka muu voisi olla elämä ellei Jumala!"Jumala on SE, JOSTA KAIKKI ON,! Kristus on Jumalan teko, mutta Jumala ei ole Kristuksen teko. Tässä on apostoli Paavalin antama MÄÄRITELMÄ Jumalasta:
1.Korinttolaiskirje 8
6 "niin ON MEILLÄ kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." [Joh.17:3]
Efesolaiskirje 4
6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
1.Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Näiden määritelmien mukaan Jumala on kaikkien Isä ja Jumala, Myöskin Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, "josta Kristus on". Miksi et, Niko, usko Jeesuksen ja apostolien opetusta?- Niko.
ekivaari kirjoitti:
"Jumala on SE, JOSTA KAIKKI ON,! Kristus on Jumalan teko, mutta Jumala ei ole Kristuksen teko. Tässä on apostoli Paavalin antama MÄÄRITELMÄ Jumalasta:
1.Korinttolaiskirje 8
6 "niin ON MEILLÄ kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." [Joh.17:3]
Efesolaiskirje 4
6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
1.Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Näiden määritelmien mukaan Jumala on kaikkien Isä ja Jumala, Myöskin Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, "josta Kristus on". Miksi et, Niko, usko Jeesuksen ja apostolien opetusta?Koskaan en ole kirjoittanut ainoataan edellä lainaamaasi Raamatun jaetta vastaan, saati niitä kieltänyt!
Raamatun Sana tulee uskoa ekivaari kokonansa, ei oman korvasyyhynsä mukaan kieltäen jakeen sieltä toisen täältä, niinkuin monet täällä näyttävät tekevän! Niko. kirjoitti:
Koskaan en ole kirjoittanut ainoataan edellä lainaamaasi Raamatun jaetta vastaan, saati niitä kieltänyt!
Raamatun Sana tulee uskoa ekivaari kokonansa, ei oman korvasyyhynsä mukaan kieltäen jakeen sieltä toisen täältä, niinkuin monet täällä näyttävät tekevän!Minkä raamatunjakeen ekivaari on kieltänyt? Annapa esimerkki!
Kun Jeesus ja apostoit opettivat että "Isä yksin on totinen Jumala", niin sinä, Niko, nimeät hänen poikansa, Jeesuksen Jumalaksi. Eikö se ole Jeesuksen ja apostolien opetuksen kieltämistä?- Niko.
ekivaari kirjoitti:
Minkä raamatunjakeen ekivaari on kieltänyt? Annapa esimerkki!
Kun Jeesus ja apostoit opettivat että "Isä yksin on totinen Jumala", niin sinä, Niko, nimeät hänen poikansa, Jeesuksen Jumalaksi. Eikö se ole Jeesuksen ja apostolien opetuksen kieltämistä?Ei tietenkään!
Kuinka Totuus ja selkeä Raamatun ilmoitus voisi sitä olla?
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. " ( 1. Joh 20 )
"Sillä lapsi on syntynyt meille,
poika on annettu meille.
Hän kantaa valtaa harteillaan,
hänen nimensä on
Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." ( Jes. 9:5 )
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." ( Joh. 1:1 )
Uskotko sinä ekivaari nämä? Niko. kirjoitti:
Ei tietenkään!
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. " ( 1. Joh 20 )
poika on annettu meille.
hänen nimensä on
Uskotko sinä ekivaari nämä?1.Joh.5:20 jae on selvästi trinitaristien väärentämä. Ensin pitää lukea sitä edeltävät 18. ja 19. jae, jotka puhuvat totisesta Jumalasta, josta kaikki on syntynyt, myös Jeesus. Vuoden 1992 Raamattu kääntääkin jakeen hieman paremmin ja alaviittaus on Joh.17:3 jakeeseen, jossa Jeesus todisti ISÄN YKSIN OLEVAN TOTINEN JUMALA. SIIS SE JUMALA, jonka pojassa olemme, on se Todellinen Jumala!
1. Johanneksen kirje 5
19 'Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa. [Joh. 17:15,16; 1. Kor. 5:10]
20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. [Joh. 17:3]- Niko.
ekivaari kirjoitti:
1.Joh.5:20 jae on selvästi trinitaristien väärentämä. Ensin pitää lukea sitä edeltävät 18. ja 19. jae, jotka puhuvat totisesta Jumalasta, josta kaikki on syntynyt, myös Jeesus. Vuoden 1992 Raamattu kääntääkin jakeen hieman paremmin ja alaviittaus on Joh.17:3 jakeeseen, jossa Jeesus todisti ISÄN YKSIN OLEVAN TOTINEN JUMALA. SIIS SE JUMALA, jonka pojassa olemme, on se Todellinen Jumala!
1. Johanneksen kirje 5
19 'Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa. [Joh. 17:15,16; 1. Kor. 5:10]
20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. [Joh. 17:3]Kuten sanoit itse, et usko Raamatun Sanaan, vaan pidät sitä niiltä paikoin väärennettynä mikä ei omaan käsitykseesi sovi.
Minä en sano Sanaa väärennetyksi ja uskon sen mitä on kirjoitettu!
Tässä on sinun ja minun ero! - tietämättömyyden
ompelukone kirjoitti:
.,.,.,.,.,.,.,.,.,,.,.,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
Apostolien teot 17
1. Ja he matkustivat Amfipolin ja Apollonian kautta ja tulivat Tessalonikaan, jossa oli juutalaisten synagooga.
2. Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
3. selitti ne ja osoitti, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus".
4. Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
5. Mutta juutalaiset joutuivat kiihkoon ja ottivat avukseen muutamia pahanilkisiä miehiä joutoväestä, haalivat kansaa kokoon ja nostivat kaupungissa metelin. He asettuivat Jaasonin talon edustalle ja hakivat Paavalia ja Silasta viedäkseen heidät kansan eteen.
6. Mutta kun he eivät heitä löytäneet, raastoivat he Jaasonin ja muutamia veljiä kaupungin hallitusmiesten eteen ja huusivat: "Nuo koko maailman villitsijät ovat tännekin tulleet,
7. ja heidät Jaason on ottanut vastaan; ja nämä kaikki tekevät vastoin keisarin asetuksia, sanoen erään toisen, Jeesuksen, olevan kuninkaan".
8. Kun kansa ja hallitusmiehet tämän kuulivat, tulivat he levottomiksi.
9. Ja nämä ottivat takauksen Jaasonilta ja muilta ja päästivät heidät.
10. Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
11. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
12. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet.
13. Mutta kun Tessalonikan juutalaiset saivat tietää, että Paavali Bereassakin julisti Jumalan sanaa, tulivat he sinnekin yllyttämään ja kiihoittamaan kansaa.
14. Silloin veljet heti lähettivät Paavalin menemään meren rantaan; mutta sekä Silas että Timoteus jäivät Bereaan.
15. Ja Paavalin saattajat veivät hänet Ateenaan saakka, ja saatuaan vietäväksi Silaalle ja Timoteukselle käskyn mitä pikimmin tulla hänen luoksensa, he lähtivät sieltä pois.
16. Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia.
17. Niin hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.
18. Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
19. Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
20. Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
21. Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.
22. Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.
23. Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
24. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25. eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
26. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28. sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. - Derbeen ja Lystraan
ekivaari kirjoitti:
1.Joh.5:20 jae on selvästi trinitaristien väärentämä. Ensin pitää lukea sitä edeltävät 18. ja 19. jae, jotka puhuvat totisesta Jumalasta, josta kaikki on syntynyt, myös Jeesus. Vuoden 1992 Raamattu kääntääkin jakeen hieman paremmin ja alaviittaus on Joh.17:3 jakeeseen, jossa Jeesus todisti ISÄN YKSIN OLEVAN TOTINEN JUMALA. SIIS SE JUMALA, jonka pojassa olemme, on se Todellinen Jumala!
1. Johanneksen kirje 5
20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. [Joh. 17:3]Apostolien teot 16
1. Niin hän saapui myös Derbeen ja Lystraan. Ja katso, siellä oli eräs opetuslapsi, nimeltä Timoteus, joka oli uskovaisen juutalaisvaimon poika, mutta isä oli kreikkalainen.
2. Hänestä veljet, jotka olivat Lystrassa ja Ikonionissa, todistivat hyvää.
3. Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.
4. Ja sitä mukaa kuin he vaelsivat kaupungista kaupunkiin, antoivat he heille noudatettaviksi ne säädökset, jotka apostolit ja Jerusalemin vanhimmat olivat hyväksyneet.
5. Niin seurakunnat vahvistuivat uskossa ja saivat päivä päivältä yhä enemmän jäseniä.
6. Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.
7. Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.
8. Niin he vaelsivat ohi Mysian ja menivät Trooaaseen.
9. Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä".
10. Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme, että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia.
11. Kun nyt olimme purjehtineet Trooaasta, kuljimme suoraan Samotrakeen, ja seuraavana päivänä Neapoliin,
12. ja sieltä Filippiin, joka on ensimmäinen kaupunki siinä osassa Makedoniaa, siirtokunta. Siinä kaupungissa me viivyimme muutamia päiviä.
13. Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
14. Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
16. Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
17. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
18. Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
19. Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.
20. Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia
21. ja opettavat tapoja, joita meidän ei ole lupa omaksua eikä noudattaa, koska me olemme roomalaisia".
22. Ja kansakin nousi heitä vastaan, ja päälliköt revittivät heiltä vaatteet ja käskivät lyödä heitä raipoilla.
23. Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
24. Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
25. Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" - Paavali ja Barnabas
Jonah kirjoitti:
Niko Jeesuksesta :
>>>Hän on Elämä! Kuka muu voisi olla elämä, ellei Jumala?Apostolien teot 15
1. Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".
2. Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.
3. Niin seurakunta varusti heidät matkalle, ja he kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanain kääntymyksestä ja ilahuttivat sillä suuresti kaikkia veljiä.
4. Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.
5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
6. Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
7. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
12. Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.
13. Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob: "Miehet, veljet, kuulkaa minua!
14. Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
15. Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
16. 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
17. että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
18. mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
19. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
21. Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
22. Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
23. ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
25. niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
26. jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
27. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29. että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!" - menivät juutalaisten
jaikal kirjoitti:
>>>sanoit: "Sitten kun olet vastannut väärin..."
Jos keskustelun taso on tämä, niin jätän tämän keskustelun tähän.Apostolien teot 14
1. Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi.
2. Mutta ne juutalaiset, jotka eivät uskoneet, yllyttivät ja kiihdyttivät pakanain mieltä veljiä vastaan.
3. Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.
4. Ja kaupungin väestö jakaantui: toiset olivat juutalaisten puolella, toiset taas apostolien puolella.
5. Mutta kun pakanat ja juutalaiset ynnä heidän hallitusmiehensä mielivät ryhtyä pahoinpitelemään ja kivittämään heitä,
6. ja he sen huomasivat, pakenivat he Lykaonian kaupunkeihin, Lystraan ja Derbeen, ja niiden ympäristöön.
7. Ja siellä he julistivat evankeliumia.
8. Ja Lystrassa oli mies, joka istui siellä, hervoton jaloistaan ja rampa äitinsä kohdusta saakka, eikä ollut koskaan kävellyt.
9. Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi,
10. sanoi hän suurella äänellä: "Nouse pystyyn jaloillesi". Ja hän kavahti ylös ja käveli.
11. Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme".
12. Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.
13. Ja kaupungin edustalla olevan Zeuksen temppelin pappi toi härkiä ja seppeleitä porttien eteen ja tahtoi väkijoukon kanssa uhrata.
14. Mutta kun apostolit Barnabas ja Paavali sen kuulivat, repäisivät he vaatteensa ja juoksivat ulos kansanjoukkoon, huusivat
15. ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.
16. Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä;
17. ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla."
18. Näin puhuen he vaivoin saivat kansan hillityksi uhraamasta heille.
19. Mutta sinne tuli Antiokiasta ja Ikonionista juutalaisia, ja he suostuttivat kansan puolellensa ja kivittivät Paavalia ja raastoivat hänet kaupungin ulkopuolelle, luullen hänet kuolleeksi.
20. Mutta kun opetuslapset olivat kokoontuneet hänen ympärilleen, nousi hän ja meni kaupunkiin. Ja seuraavana päivänä hän lähti Barnabaan kanssa Derbeen.
21. Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan
22. ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".
23. Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.
24. Ja he kulkivat läpi Pisidian ja tulivat Pamfyliaan;
25. ja julistettuaan sanaa Pergessä he menivät Attaliaan.
26. Ja sieltä he purjehtivat Antiokiaan, josta he olivat lähteneet, annettuina Jumalan armon haltuun sitä työtä varten, jonka he nyt olivat suorittaneet.
27. Ja sinne saavuttuaan he kutsuivat seurakunnan koolle ja kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria ja kuinka hän oli avannut pakanoille uskon oven.
28. Ja he viipyivät pitkän aikaa opetuslasten tykönä. - anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Hän on AINOA Tie.
Hän on HERRA!
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
Autuaat ovat he jotka uskovat, vaikka eivät näe.Kysyin siis näin:
""mitä ajattelet sitten Jeesuksen sanoneen tuossa
jakeessa? Oliko Jeesus väärässä ja Isä yksin ei olekaan
ainoa tosi Jumala? Ja jos Jeesus oli oikeassa ja Isä yksin
onkin ainoa tosi Jumala, niin miksi sinä ja muut kristityt
sitten väitätte vastaan ja opetatte vastoin sitä, mitä
Jeesus sanoi?""
Ja jae kuuluu näin:
(John 17:3) Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat
sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet
lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Sinun vastauksesi on pitkä ja vastaa vain ensimmäiseen
kysymyksistäni eli siihen, mitä ajattelet Jeesuksen tuossa
jakeessa sanoneen. Onko tämä harhautusyritys sinun
puoleltasi, että saisit vaihdettua puheenaiheen eikä
tarvisi vastata suoraan, yksinkertaisesti ja
yksiselitteisestä noihin muihin kysymyksiini?
Ja minä kun luulin, että tuo jae on niin helppo ymmärtää,
että se ei mitään nälkävuoden mittaista selitystä
tarvitse. Eikä varsinkaan sitä se tarvitse, että siihen
tuodaan mukaan kirkkoperinteen kaikki
huuhaa-liirum-laarumit ja muiden tekstien väärinluennat.
Mikä se oikein on, joka tekee teille kristityille niin
hankalaksi ymmärtää, että vaikka voisitte kuinka monen
tahansa jakeen tulkinnan tai käännöksen tuoda esille
jonkin väitteenne tueksi, niin se on täydellisen turhaa ja
merkityksetöntä, jos Raamatussa on yksikin jae, joka on
ristiriidassa teidän oppinne kanssa näin kumoten ja
tuhoten sen?
On siis aivan täydellisen yhdentekevää, vaikka löytyisi
miljoona jaetta, jotka voi lukea jonkin kannan tueksi, jos
on yksikin jae, joka on ristiriidassa tuon kannan kanssa,
sillä yksikin riittää romuttamaan sen. Vielä
yhdentekevämmäksi nuo teoreettiset miljoona jaetta tekee
se, jos ne voi kaiken lisäksi vielä lukea muillakin
tavoin, kuin mitä sinun kantasi edellyttää. Varsinkin, jos
nuo muut lukutavat ovat raamatullisempia kuin sinun.
Mutta joo kyllähän Jeesus on Jumala aivan samalla tavalla
kuin Jeesuksen mukaan Jumalan kansan johtajatkin ovat
kaikki Jumalia (näinhän Jeesus sanoo). Ja jos et ymmärrä,
miksi tämä on näin, niin se vain osoittaa, että sinä et
tulkitse Raamattua Raamatulla, vaikka kuinka niin
väittäisit tekeväsi. Ei, ei Jeesus ole Jumala vaikka
kuinka kirkkoonuskovat niin hokevat ja jankkaavat, sillä
on lukumäärällisesti vain yksi (echad) Jumala ja Hänen (ei
heidän) nimensä on YHVH.
Kirkko sanoo, että Jeesus on "tosi Jumala tosi Jumalasta",
ja Jeesus tuossa sanoo, että yksin Isä (eli YHVH eli
Israelin Pyhä) on tosi Jumala. Sinä ilmeisesti siis uskot
ennemmin siihen, mitä kirkko sanoo, kuin siihen, mitä
Raamatussa lukee.
Missä on se Raamatun jae, joka sanoo, että jokainen, joka
ei tunnusta Jeesuksen olevan Jumala, kieltää Isän ja
pojan? En vieläkään ole nähnyt ainuttakaan.
Johannes sanoo useamman kerran, että Jeesuksen ihmisenä ja
Kristuksena/Messiaana kieltävät ovat antikristuksia (älä
siis syytä minua tästä... Johannes itse näin kuitenkin
suoraan sanoo eikä se ole minun vikani, jos sinun tai
kenekään muunkaan nilkkaan tämä kalahtaa). Jeesuksen
Jumalaksi väittäminen on Jeesuksen kieltämistä sekä
ihmisenä että Kristuksena, sillä jos Jeesus on Jumala,
niin sittenhän hän yksinkertaisesti ei voi olla ihminen.
Sen enempää kuin kuolematon voi olla samaan aikaan
kuolevainen. Ja se on Jeesuksen kieltämistä myös ja
erityisesti juuri sen takia, että se kieltää Jeesuksen
sanat, joilla hän itse kieltää oman jumaluutensa. Jos siis
väität Jeesuksen olevan Jumala, niin sinä kiellät
Jeesuksen, joka nimenomaan kielsi olevansa Jumala.
Näyttää tässä vaiheessa varsin ilmeiseltä, että te
kristityt ette tosiaankaan ajattele asioita kovin
pitkälle, ettekä edes sen vertaa, että kyseenalaistaisitte
omat jankkaamanne fraasit ja kliseet tarkistaaksenne, että
onko niille olemassa asianmukaiset perustelut.
Autuaat ne, jotka uskovat ja myös tietävät, miksi uskovat,
ja pystyvät perustelemaan sen uskon niin, että voivat siitä
muillekin todistaa ja Jumalan voimassa, järjessä ja viisaudessa
murtaa ja tuhota pois ihmisten pystyttämät maailman viisauden
linnoitukset ja ihmisjärjen kotkotukset Jumalan tuntemisen tieltä. - anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Hän on AINOA Tie.
Hän on HERRA!
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
Autuaat ovat he jotka uskovat, vaikka eivät näe.Vastauksena viestiin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9851703#comment-49389747
Kyllä, Jeesus on Jumalan poika, sillä Jeesus sai alkunsa
Jumalan voimasta ja siksi häntä piti Jumalan pojaksi
kutsuttaman, niin kuin enkelikin sanoi ilmoittaessaan
Marialle asiasta.
Kun sana oli vielä ajatuksena Jumalan mielessä, niin se
kirjaimellisesti oli vain sana, jota ei ollut vielä edes
Jumala lupauksessa lausunut kenellekään. Jos sinä
suunnittelet mielessäsi hankkivasi lapsen, niin onko tuo
ajatus lapsesta jo kirjaimellisesti elävä ja tässä
maailmassa olemassaoleva ihmisyksilö? Ei, tuo lapsi on
tuossa vaiheessa vasta vain pelkkä ajatus. Samoin oli myös
tuo sana eli Jumalan ajatus ja suunnitelma Kristuksesta.
Ei tuo sana ollut mitään muuta kuin pelkkä ajatus ennen
kuin se tuli todeksi Jeesuksen sikiämisen kautta. Jos
Jeesus olisi ollut olemassa ennen syntymäänsä ihan elävänä
yksilönä, niin silloinhan Jeesus vauva ei olisi voinut
olla ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä, joka
tekisi Jumalasta valehtelijan, koska silloin Jeesus ei
voisi täyttää Kristus-profetioita, jotka edellyttävät
hänen täyttä ihmisyyttään eikä ihmisyyteen kuulu se, että
ollaan eletty tiedä kuinka kauan kaikkitietävänä ja
kaikkivaltiaana aikuisena yksilönä ennen kuin synnytään.
Ja kyllä, Jeesus on Herra, koska Isä eli Jumala eli YHVH
hänestä sellaisen teki.
Ja tietysti Jeesuksen nähneet ovat nähneet Isän, sillä
Jeesushan on ihmisenä Jumalan kuva, joka vain korostuu sen
kautta, että Jeesuksessa vaikutti Isä voimallaan eli
Jeesuksella oli Pyhä Henki, ja koska Jeesus ei tehnyt
syntiä.
Mutta Isä eli Jumala eli YHVH Jeesus ei ole, koska hän
itse sanoo, että ei ole. YHVH on yksi, koska yksin Hän on
ainoa tosi Jumala eikä kukaan toinen ole Hänen
vertaisensa.
Ja tietysti Jeesus on Kristus eli Messias eli juutalaisten
kuningas ja myöhemmin myös koko luomakunnan ja tulevan
uuden luomakunnan Herra.
Ja mitä tuohon Filippiläisten 2. lukuun tulee, niin sen
lukeminen kreikkalaiseen tyyliin ei ole yhtä hyvä idea
kuin sen lukeminen Raamattua Raamatulla selittäen.
Kreikkalainen tyyli näkee tuossa jonkinlaisen jumalan
tulevan alas taivaasta ihmisen kaltaisuudessa, mutta ei
varsinaisena ihmisenä, maan päälle kuolemaan ja sitten
menevän takaisin ylös taivaaseen. Heprealainen eli
raamatullinen lukutapa taas puolestaan näkee tuossa sen
saman vanhan ajatuksen, jota Paavali toistaa niin monessa
muussakin tekstissään, eli ajatuksen Jeesuksesta toisena
ja viimeisenä Aadamina, joka saa alkunsa Jumalan sanan
kautta samalla tavalla kuin luomakunta itse ja sitten elää
ihmisenä niin kuin ensimmäinenkin Aadam, mutta voittaen
sen kuuliaisuuden taistelun, jonka ensimmäinen hävisi.
Ja jos joissakin kohdissa Jeesusta kutsutaankin jumalaksi
missään mielessä, niin tulee muistaa, että Jeesuksen
mukaan tuo itsessään ei tarkoita sitä, että tuo jumalaksi
kutsuttu olisi YHVH, sillä YHVH on yksi persoonien
lukumääränkin suhteen, niin kuin kuka tahansa voi
Raamatusta lukea monesta eri kohdasta edellyttäen
tietysti, että ei vääristä noita tekstejä sopimaan omiin
kirkkoperinteestä nouseviin ennakkokäsityksiin. - anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Kyllä, hyvin saa selvän.
Siksi edelleen sanon, kuka muu voisi olla elämä ellei Jumala!Vastauksena viestiin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9851703#comment-49390117
(John 5:26) sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös
Pojasta elämän lähteen.
Ja myös jokainen ihminen, josta Jumala sellaisen tekee. Ei
tuo teksti sano mitään sen suuntaista, että poika olisi
myös Jumala.
Ihmeellinen tuo teidän kristittyjen tarve keksiä ja
lisäillä tulkinnallanne uusia ristiriitoja Raamatun ja
teidän tulkintanne välille.
Ja jos lukee vielä vähän pidemmälle tuota Johanneksen
tekstiä, niin tulee varsin selväksi, että kun Jeesus puhuu
elämästä tuossa, niin hän viittaa sillä juuri elämän
ylösnousemukseen, joka torpeedoi täydellisesti väitteen
siitä, että tuo, että pojalla on elämä itsessänsä tai että
hän on elämän lähde, edellyttäisi hänen jumaluuttaan,
sillä tuskinpa sinä kuitenkaan olet väittämässä, että
Paavali tai Elia ovat Jumalia samalla tavalla kuin väität
Jeesuksen olevan, koska hekin ovat Jumalan voimassa
herättäneet ihmisiä kuolleista. Ja jos nyt heität sen
väitteen, että tämän tekstin mukaan Jeesus ei herätä
kuolleista Isänsä voimassa vaan omassa jumalallisessa
voimassansa, niin silloinhan sinä lopullisesti tuhoat
mahdollisuutesi väittää Jeesuksen olevan mielestäsi
ihminen, sillä ihmisellähän ei itsessään tuollaisia voimia
ole. Ja jos tinkisit Jeesuksen ihmisyydestä, niin
silloinhan sinä asettaisit itsesi antikristusten joukkoon
Johanneksen mukaan, sillä Johanneshan kirjeissään sanoo,
että Jeesuksen ihmisyyden kieltäjät ovat antikristuksia.
Tämän vuoksi on hyvinkin epäviisasta edes yrittää käyttää
tuota jaetta todisteena Jeesuksen jumaluudesta, sillä noin
tekemällähän sinä tekisit itsestäsi antikristuksen yhdellä
siirrolla.
Pyydän... älä tuhoa raamatuntulkintaasi inttämällä,
että tämä jae muka todistaa Jeesuksen Jumalaksi. - anti-kristitty
Jonah kirjoitti:
Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.Vastauksena viestiin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9851703#comment-49390362
(John 5:21) Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa
heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle
tahtoo.
(John 5:22) Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on
antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
(John 5:23) jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin
he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei
kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt.
(John 5:24) "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun
sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen
elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo
siirtynyt kuolemasta elämään.
(John 5:25) Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on
jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen.
Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää,
(John 5:26) sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös
Pojasta elämän lähteen.
(John 5:27) Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan,
koska hän on Ihmisen Poika.
(John 5:28) Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin
kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen
äänensä.
(John 5:29) He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet
elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion
ylösnousemukseen.
Kun lukee tuon ajatuksen kanssa, niin jääkö mitään muuta
vaihtoehtoa kuin ajatella, että se, että Jeesuksessa on
elämä, tarkoittaa samaa asiaa kuin se, että Jeesukselle on
annettu tai pikemminkin tullaan antamaan tuomiovalta niin,
että Jeesus päättää, kuka nousee iankaikkiseen elämään ja
kuka joutuakseen kadotukseen? Ylösnousemushan kun
kuitenkin on apostolien ja Jeesuksen opetuksen
"kulmakivi".
(1 Corinthians 15:12) Jos kerran julistetaan, että Kristus
on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat
sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole?
(1 Corinthians 15:13) Jos ei ole kuolleiden
ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.
(1 Corinthians 15:14) Mutta ellei Kristusta ole herätetty,
silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa
myös teidän uskonne.
(1 Corinthians 15:15) Silloin nähdään, että olemme
antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme
väittäneet hänen herättäneen Kristuksen -- mitä hän siis
ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
(1 Corinthians 15:16) Ellei kuolleita herätetä, ei
Kristustakaan ole herätetty.
(1 Corinthians 15:17) Mutta ellei Kristusta ole herätetty,
teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne
vallassa.
(1 Corinthians 15:18) Ja silloin nekin, jotka ovat
nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet
perikatoon.
(1 Corinthians 15:19) Jos olemme panneet toivomme
Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme
säälittävimpiä kaikista ihmisistä.
Ja sitten vielä:
(1 Corinthians 15:30) Entä mitä varten me joka hetki
antaudumme vaaraan?
(1 Corinthians 15:31) Niin totta kuin te olette minun
ylpeyteni Herramme Kristuksen Jeesuksen edessä, minä
katson joka päivä kuolemaa silmiin.
(1 Corinthians 15:32) Olisiko minun kannattanut taistella
Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain
tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon,
niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan". - anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Koskaan en ole kirjoittanut ainoataan edellä lainaamaasi Raamatun jaetta vastaan, saati niitä kieltänyt!
Raamatun Sana tulee uskoa ekivaari kokonansa, ei oman korvasyyhynsä mukaan kieltäen jakeen sieltä toisen täältä, niinkuin monet täällä näyttävät tekevän!Etpä sinäkään Niko tuon yläpuolella näytä olevan, sillä mikä ero käytännössä katsoen muka on suoralla kieltämisellä ja sillä että selittää jakeen tarkoittamaan jotain aivan muuta kuin mitä se selvästi ja yksiselitteisestä tarkoittaa?
Niko. kirjoitti:
Kuten sanoit itse, et usko Raamatun Sanaan, vaan pidät sitä niiltä paikoin väärennettynä mikä ei omaan käsitykseesi sovi.
Tässä on sinun ja minun ero!Niko, sinä kirjoitit:
>>>>Kuten sanoit itse, et usko Raamatun Sanaan, vaan pidät sitä niiltä paikoin väärennettynä mikä ei omaan käsitykseesi sovi.
Tässä on sinun ja minun ero!- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Niko, sinä kirjoitit:
>>>>Kuten sanoit itse, et usko Raamatun Sanaan, vaan pidät sitä niiltä paikoin väärennettynä mikä ei omaan käsitykseesi sovi.
Tässä on sinun ja minun ero!Minulla on alkukielinen UT hyllyssä ja Novum Interlineaarista olen kyllä tarkistanut kiistelemäsi Raamatun jakeet, kuten myös lukuisista muista lähteistä aina septuagintasta King James:kseen.
Ei tässä ihan pystymetsässä olla, vaikka niin kuvittelisitkin...
Sanan lukemisessa tärkeää on yksittäisten jakeiden lukemisen "sieltä täältä" sijaan lukea Sanaa kokonaisuuksina, kirjoina ja kirjeinä!
Ei ole ihme jos ihmiset eksyvät ja menevät ajatuksissaan solmuun, jos Sanan lukeminen on pelkästään yksittäisten jakeiden poimimista ja lukemista, näkemättä asiayhteyttä saati sitä "punaista lankaa".
Uskon kulmakivet kuten: kuka Jeesus on, neitseestä syntyminen, Kristuksen kuolema, Kristuksen hautaaminen ja ylösnousemus, ne tulee perustua koko Sanan ilmoitukseen!
Jotkut kirjoittajat täällä väittävät, että Sana voi olla itsensä kanssa ristiriitainen. Mitä kummallisin väite!
Sillä Raamatun Sanan on todellakin Jumalan Sanaa, Jeesuksen Sanaa! Sillä Jeesus on Jumalan Sana!
Raamattu on Kirjoitettu Pyhän Hengen innoittamana, ihmiskäden kautta.
Ei Jumalan Sanan aukea ihmismielelle ilman Henkeä! Siksi Johannes Kristuksen seuraajille kirjoittakin, että Hengen kautta olette saaneet TIEDON!
Ei siis ole ihme, jos ihmiset jotka eivät usko, eivätkä omaa Hänen Henkeään, voisi Jumalan Sanaa ymmärtää ilman että se on hullutusta ja täynnä näennäisiä ristiriitoja.
Ilman Kristusta kirjoitukset ovat pelkkää kuollutta kirjainta. Hän on se kenestä Mooses ja Profeetat kirjoittavat ja todistavat, juuri Hän on se AVAIN! - anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Ei tietenkään!
poika on annettu meille.
hänen nimensä on
Uskotko sinä ekivaari nämä?Vastauksena viestiin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9851703#comment-49392030
Ja Niko sinä tietysti sitten olet täydellisen tietämätön
siitä, että osa niistä asiantuntijoistakaan, jotka ovat
kolminaisuusopin kannalla, eivät käytä tuota 1.Joh.5:20
jaetta perusteluna Jeesuksen jumaluudelle?
Raamatunkäännöksiin ei voi kannata luottaa sokeasti,
vaikka ne kääntäisivätkin tekstit omasta näkökulmasta
edullisella tavalla. Se, että kristityillä on tapana
vääristellä väärin lukemalla, väärin kääntämällä ja väärin
kopioimalla niin Raamatun käännöksiä kuin alkukielisiä
tekstejä on tunnettu ja todistettu tieteellinen tosiasia.
Ja jos Jeesus on Jumala siksi, että Messiasta kutsutaan
Väkeväksi Jumalaksi, niin miten perustelet sen, että
Jeesus ei itse ole Isä Jumala itse, sillä Messiashan on
myös Iankaikkinen Isä? Jos et tätä pysty perustelemaan
pelkästään tuon lainaamasi jakeen perusteella, niin sitten
sinä päivänselvästi puhut itsesi kanssa ristiin eli
ristiriitaisesti, joka automaattisesti tekee tulkinnastasi
puhdasta huuhaata. Eli mitenkäs avaat tämän solmun, jonka
kirkkoperinne on sinulle luonut? Jos et onnistu tuota
solmua avaamaan, niin jo lukutapasi on väärä tai sitten
Raamattu on itsensä kanssa ristiriidassa. Kumman valitset?
Ja tuolla Joh.1:1 tekstin tulkinnallasi yksinkertaisesti
vain osoitat, että sinulla ei ole hajuakaan siitä erosta,
joka on Raamatun kirjoittajien heprealaisen
esi-tieteellisen maailmankatsomuksen ja puheparren ja
kirkkokristittyjen vastaavien välillä. Tietämättömyys ei
ole hyve, vaikka kirkko ja sen perinne niin haluaisi sinun
ajattelevan.
Miksi et samantien sano täsmälleen, mitä näytät
ajattelevan ja käännä tekstiä sen mukaisesti näin?
""Alussa oli Jumala ja tuo Jumala oli Jumalan luona ja
Jumala oli tuo Jumala""
Ymmärrätkö sinä kuinka monijumalaiselta tuo kuulostaa? - anti-kristitty
ekivaari kirjoitti:
1. Johanneksen kirje 5
20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. [Joh. 17:3]Kyllä, tuo VKR:n käännös on huono eikä saa mitään muuta aikaiseksi kuin sen, että kääntää Johanneksen itseään vastaan tunkemalla hänen suuhunsa kirkon omat opit niin, että Johannes puhuu ristiin itsensä kanssa, jos katsotaan kaikkea sitä, mitä Johannes on kirjoittanut.
- anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Kuten sanoit itse, et usko Raamatun Sanaan, vaan pidät sitä niiltä paikoin väärennettynä mikä ei omaan käsitykseesi sovi.
Tässä on sinun ja minun ero!""Kuten sanoit itse, et usko Raamatun Sanaan, vaan pidät sitä niiltä paikoin väärennettynä mikä ei omaan käsitykseesi sovi.""
Se, että ei perusta uskoaan kristittyjen tekemiin raamatunväärennöksiin (se, että kristityillä on takanaan pitkä perinne Raamatun väärin kääntämisestä ja jopa alkukielisten tekstien turmelemisesta on todistettu tieteellinen tosiasia) ei tarkoita sitä, että ei usko Jumalan sanaan, vaan se tarkoittaa päinvastoin juuri sitä, että ottaa Jumalan sanan riittävän vakavasti sen kautta, että ei tyydy väärennettyyn Jumalan sanaan vaan tekee parhaansa ottaakseen selville sen, millaisena se alunperin uskoville annettiin.
Ja jos ekvivaari tuo sinun nenäsi eteen käännöksen, joka on vastoin sitä, mihin sinä uskot ja millaisena olet Raamatun tottunut näkemään kristittyjen kääntämänä, niin etkö sinä hylkäisi sitä väärennöksenä?
""Minä en sano Sanaa väärennetyksi ja uskon sen mitä on kirjoitettu!""
Noh, sitten sinä ilmeisesti kiellät tieteellisen raamatuntutkimuksen todistamat tosiasiat.
""Tässä on sinun ja minun ero! ""
Jep, sinua ei ilmeisesti kiinnosta ottaa selville, onko se, mitä käännöksissä lukee, sitä, minkä Jumala alunperin Raamatun kirjoittaneille ihmisille antoi, vaan pitäydyt kirkon tekemissä käännöksissä, vaikka tiedät, että ne ovat väärennöksiä. Tai jos et tiennyt aiemmin, niin nyt sinua on ainakin varoitettu. - anti-kristitty
Niko. kirjoitti:
Minulla on alkukielinen UT hyllyssä ja Novum Interlineaarista olen kyllä tarkistanut kiistelemäsi Raamatun jakeet, kuten myös lukuisista muista lähteistä aina septuagintasta King James:kseen.
Ei tässä ihan pystymetsässä olla, vaikka niin kuvittelisitkin...
Sanan lukemisessa tärkeää on yksittäisten jakeiden lukemisen "sieltä täältä" sijaan lukea Sanaa kokonaisuuksina, kirjoina ja kirjeinä!
Ei ole ihme jos ihmiset eksyvät ja menevät ajatuksissaan solmuun, jos Sanan lukeminen on pelkästään yksittäisten jakeiden poimimista ja lukemista, näkemättä asiayhteyttä saati sitä "punaista lankaa".
Uskon kulmakivet kuten: kuka Jeesus on, neitseestä syntyminen, Kristuksen kuolema, Kristuksen hautaaminen ja ylösnousemus, ne tulee perustua koko Sanan ilmoitukseen!
Jotkut kirjoittajat täällä väittävät, että Sana voi olla itsensä kanssa ristiriitainen. Mitä kummallisin väite!
Sillä Raamatun Sanan on todellakin Jumalan Sanaa, Jeesuksen Sanaa! Sillä Jeesus on Jumalan Sana!
Raamattu on Kirjoitettu Pyhän Hengen innoittamana, ihmiskäden kautta.
Ei Jumalan Sanan aukea ihmismielelle ilman Henkeä! Siksi Johannes Kristuksen seuraajille kirjoittakin, että Hengen kautta olette saaneet TIEDON!
Ei siis ole ihme, jos ihmiset jotka eivät usko, eivätkä omaa Hänen Henkeään, voisi Jumalan Sanaa ymmärtää ilman että se on hullutusta ja täynnä näennäisiä ristiriitoja.
Ilman Kristusta kirjoitukset ovat pelkkää kuollutta kirjainta. Hän on se kenestä Mooses ja Profeetat kirjoittavat ja todistavat, juuri Hän on se AVAIN!Ei Jumalan sana ole itsensä kanssa ristiriidassa. Jumalan
sana, johon sotketaan maailman viisautta ihmisen sanan
kautta, ei voi muuta ollakaan kuin itsensä kanssa
ristiriitainen. Ja tuo on looginen väistämättömyys, joka
johtuu siitä, että väite "A ja ei A" on ristiriitainen
eikä siksi voi olla tosi tai epätosi vaan puhdasta
huuhaata. Näin käy myös Raamatun kanssa, kun sitä ihmiset
muokkaavat kylväen Jumalan sanan sekaan valheen isältä
saamiaan valheen rikkaruohon siemeniä.
""Sillä Raamatun Sanan on todellakin Jumalan Sanaa,
Jeesuksen Sanaa""
Niiltä osin, joita ei ole ihmiskäsin muutettu ihmisten
korvasyyhyihin paremmin sopiviksi.
""Ei Jumalan Sana aukea ihmismielelle ilman Henkeä""
Kieltämättä se ei aukea ellei Jumala korjaa ihmistä
oikeaan niiltä osin, jotka ihminen ymmärtää väärin, mutta
sitten kun ihmisen mieli on sopusoinnussa Jumalan mielen
kanssa ja saanut kaiken tarpeellisen opetuksen ei Jumalan
tarvitse enää Raamatun lukijan käsityksiä korjata.
Eikä virheellisten raamatunkäännöksten ja turmeltujen
alkukielisten tekstien väliset ja sisäiset ristiriidat ole
mitään näennäisiä, vaikka niin kuinka kovasti tahansa
haluttaisiin uskoa.
Jumalan viisaus on hulluutta vain maailman näennäisen
viisauden sokaisemien näkökulmasta. Ei se mitään oikeaa
hulluutta ole ja jokainen joka niin väittää pitää Jumalaa
idioottina. Jumalan viisaus juuri on sitä todellista
viisautta, joka yksin on oikeasti järkevää, joten
kristittyjen "ihmisjärjen" pelko on täysin aiheetonta, jos
vain osataan tuota järkeä oikein käyttää.
Miksi kristityt sitten ovat harhassa? Koska he eivät ota
Jumalan henkeä tosissaan vaan asettavat sille rajat sen
suhteen, mitä sallivat Jumalan heille opettavan. Ei se,
että annetaan Hengen opettaa, miten Raamattua tulee
ymmärtää, vie vielä edes puolimatkaan, vaan Hengen on
annettava uudelleenopettaa aivan kaikki perusteista
lähtien kattaen koko maailmankatsomuksen aina
perusarvoista lähtien, jotta olisi edes pelkkä pohja
kunnossa Raamatun ymmärtämiselle.
Yksin Raamattu ei ole koskaan yksin ja siksi on annettava
Hengen korjata myös se kaikki muu ehdoitta ja
perusteellisesti, että kiero kulmakivi ei vedä kieroksi
koko rakennusta. Jos ihmisen ajattelun perusteet on
rakennettu maailman viisauden varaan, niin miten muka voi
Jumalan sanasta rakentaa mitään toimivaa sen päälle? Ei
mitenkään! Tämän vuoksi kristityt ovat harhassa.
Jumala ei tietenkään kirjoita raamatussa, että hän ei ollut maan maan päällä Jeesuksen hahmossa. Siten juttu ei voi olla Jumalan sanaa.
Raamatun ja sen UT-osion kirjoittivat kuolevaiset ihmiset. Raamatun kirjoitusten logiikka on selvästi rakentunut siihen, että Jeesus oli ihminen, ihmisen siittämä ja ihmisen synnyttämä.
Jos toisin olisi, heti Jeesuksen synnyttyä olisi kirjattu jae: "Tässä syntyi ihmislapsi, niin luultiin, mutta syntyikin Jumala, Jumalan Poika ja Pyhä Henki kaikki erillisinä ja yhdessä muodostaen neljännen hengen Jumalan (oikeasti pitäisi olla: Ylijumala, koska yksi jumala on yksi kolmesta)."
Antiikin aikoina vain harva uskalsi ajatella maailmaa ilman henkiä. Ihmisen toinen olemus nähtiin henkioliona (dualismi).
UT ja pääosin VT on kirjoitettu dualismin hengessä. Molemmat olettavat korkeimmaksi hengeksi vain yhden. Yksi ylitse muiden.
Kolminaisuusoppi sisältää vähintään 4 päähenkeä (jumalaa), eikä täten ole monoteistinen uskonto. Kolminaisuusoppi on sekasortoinen teoria vailla logiikkaa.
UT:n kirjoitustyylin taustalla on kreikkalainen dualismi ja sen ympärille on luotu mielikuvituksellinen kuolemanjälkeinen elämä (pakanaoppia!).
UT:n dualismi on sangen johdonmukainen. Sillä on yksi etu kominaisuusoppiin verrattuna. Dualismi tunnustaa materian. Muuten dualismia ei voisi olla.
Materian olemassaolon tunnustaminen antaa mahdollisuuden sen tutkimiselle.
Kolminaisuusoppi taas on puhdasta mystiikkaa ja se tekisi ihmisistä pelkkiä rukousrobotteja.
Kolminaisuusoppi on kuoleva aate. Se pelastaa aidon uskovaisuuden ja mahdollistaa uskovien ja uskonnottomien rauhanomaisen rinnakkaiselon.Eka lause edellä oli väärin. Sen tulisi kuulua: - Jumala ei tietenkään kirjoita raamatussa, että hän olisi ollut maan maan päällä Jeesuksen hahmossa.
Jaikal kirjoitti 7.5.2011 klo 11:47
"...Synnit voi antaa anteeksi vain Jumala. Siis se Jeesus joka on Jumala on ainoa henkilö joka antaa ja voi antaa syntejä anteeksi ja pelastaa ihmisen (Jes 43:11, Apt 4:12, Jes 44:6-8, 22, 45:14-15, 21-25, Matt 1:21-23).
25 "Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin ANTAKAA ANTEEKSI, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Luukkaan evankeliumi 6
37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. ANTAKAA ANTEEKSI, niin teillekin ANTEEKSI ANNETAAN."
Nyt näyttää Jaikal olevan todella seonnut, kun hän yrittää väärentää jopa Jumalan sanaa todistaessaan Jeesusta Jumalaksi.Luukkaan evankeliumi 6
37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. ANTAKAA ANTEEKSI, niin teillekin ANTEEKSI ANNETAAN."
Tässä on UT:n helmiä ihmissuhteiden perustaksi. Esittäisin rinnalle oman tulkinnan. Sekin on yli 50 vuotta vanha.
Amerikansuomalaisen Hiski Salomaan laulusta: "Rauha parempi ois, sopusointu keskenämme vallitkoon."
Yllä olevaa jaetta useat uskovat palstalla rikkovat sumeilematta. Varsinkin ne. jotka ottavat raamaatun kirjaimellisesti.
Kadotustuomio on paitsi kristillinen termi ja ihmisen toivottaminen pahimpaan kuviteltavissa olevaan olotilaan. Yllättää on myös, että kristitty toivoo toiselle kristitylle pahinta mahdollista.
Yleensä ottaen kadotus voi tarkoittaa toisen ihmisen täydellistä hylkäämistä. Vieläpä yhteisön toimesta yhteisön ulkopuolelle tilanteessa, jossa mitään rikosta ei ole tapahtunut.
Jokaisella on omia mielipiteitä, tulkintoja ja tuntoja. Jos jokaisen eriävän mielipiteen vuoksi kansalaisen takapuoleen liimataan lappu -saastainen-, maailma joutuisi sekasortoon.
Luukkaan kirjan jae on ylevä yleishumaani ohje ja jota itsekunkin kannattaa mietiskellä.
Voisi olla oman aloituksen aihe.Kiitos ekivaari. Tuo oli hyvä oivallus, että myös ihmiset voivat antaa anteeksi, sillä Jeesus sanoi: "Antakaa anteeksi". Tuosta näkökulmasta katsottuna voi helposti ymmärtää, miksi Stefanus huusi ennen kivityskuolemaansa:
"Herra älä lue heille syyksi tätä syntiä" (Apt.7:60).
Niin, kyllähän nuo kirjanoppineet puhua pälpättivät paljonkin turhanpäiväisiä ihmisoppia, kuten "Kuka voi antaa anteeksi paitsi Jumala yksin" (Mark.2:7).
Mutta eihän heidän puheisiin aina ollut uskomista. Hehän loukkaantuivat sydänjuuriaan myöten kun Jeesus paransi sairaat ja lapset huusivat hänelle: "Hoosianna Daavidin pojalle" (Mat.21:15).
He ovat niitä samoja hemmoja joille Jeesus sanoi:
"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä sali meneväisten sisälle mennä" (Mat.23:12).- ml213.
Jaikal lie tarkoittanut sitä, ettei Jeesus olisi voinut antaa Jumalan ja ihmisen välisiä syntiä.
Mutta, miten lie jaikal dementoitunut kun ei kertakaikiaan muista, että Jumala juuri antoi tämänkin vallaan Pojalleen, Jeesukselle Kristukselle. Tämä asiahan on ihan ensimmäisiä asioita, joka tulee ihmisen tietää ja tietenkin uskoa.
Niin, kuten Isä meidän rukouksessakin on, niin tietenkin ihmistenkin tulee antaa toisilleen anteeksi,- koska Jumalakin on antanut synnit anteeksi ihmiselle.
Niin, ihmettelen itsekkin jaikalin erikoista käyttäytymistä miten hän inttää vastaan selkeissä raamatun ilmoituksissa. Ihan kun hänen järkeilynsä ohittaisi Jumalan ilmoitukset.No, lie turhautunut kun hänen järkeilynsä tulokset kumotaan täydellisesti Jumalan Sanalla.
Jaikalilla on erikoisen hukassa käsite mielenuudistuksesta, joka taas on normaali tila vanhiurskaalla ihmisellä eli kasvamiosesta olisi kysymys. No, mielenuudistukskin on vapaasti valittavissa oleva tila ihmisessä, mutta jokainen tietänee ja ymmärtänee, miten sekin maksaa,- eli on erottauduttava pois uskonnolisuudesta ja monasti tähän liittyy ihmissuhteetkin.Monelle ihmiselle tärkeät ihmiset menevät Jeesuksen edelle,- vaikka näin ei tulisi olla. jumalan_pete kirjoitti:
Kiitos ekivaari. Tuo oli hyvä oivallus, että myös ihmiset voivat antaa anteeksi, sillä Jeesus sanoi: "Antakaa anteeksi". Tuosta näkökulmasta katsottuna voi helposti ymmärtää, miksi Stefanus huusi ennen kivityskuolemaansa:
"Herra älä lue heille syyksi tätä syntiä" (Apt.7:60).
Niin, kyllähän nuo kirjanoppineet puhua pälpättivät paljonkin turhanpäiväisiä ihmisoppia, kuten "Kuka voi antaa anteeksi paitsi Jumala yksin" (Mark.2:7).
Mutta eihän heidän puheisiin aina ollut uskomista. Hehän loukkaantuivat sydänjuuriaan myöten kun Jeesus paransi sairaat ja lapset huusivat hänelle: "Hoosianna Daavidin pojalle" (Mat.21:15).
He ovat niitä samoja hemmoja joille Jeesus sanoi:
"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä sali meneväisten sisälle mennä" (Mat.23:12).Niin, Jumalan Pete. Jeesuksen opetuksille on annettava suurempi arvo kuin ylipappien ja muiden ihmisten opetuksille:
1.Timoteuksen kirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat TURMELTUNEET MIELELTÄÄN ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
Jeesuksen opetuksesta poikkeavat opetukset TURMELEVAT eli raiskaavat MIELEN;
Matteuksen evankeliumi 26
10 "Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn minulle."
Hengellisen mielen pahoittaminen on vakava asia. Lihallisen mielen pahoittaminen ei näytä niinkään olevan:
Matteus 15
12 'Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset LOUKKAANTUIVAT kuullessaan tuon puheen?"
15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
15:14 ÄLKÄÄ HEISTÄ VÄLITTÄKÖ: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
- voi hyvä sylvi
Samat ateisti- mäntit jauhamassa paskaa joka palstalla.
'Voi hyvä sylville" kerron Jeesuksen mielipiteen...
Markuksen evankeliumi 2
17 'Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."- sairaat parantuvat
ekivaari kirjoitti:
'Voi hyvä sylville" kerron Jeesuksen mielipiteen...
Markuksen evankeliumi 2
17 'Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."Apostolien teot 4
1. Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2. närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3. Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4. Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
5. Seuraavana päivänä heidän hallitusmiehensä ja vanhimpansa ja kirjanoppineensa kokoontuivat Jerusalemissa,
6. niin myös ylimmäinen pappi Hannas ja Kaifas ja Johannes ja Aleksander sekä kaikki, jotka olivat ylimmäispapillista sukua.
7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?"
8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
13. Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa.
14. Ja nähdessään parannetun miehen seisovan heidän kanssansa he eivät voineet mitään vastaansanoa,
15. vaan käskettyään heidän astua ulos neuvostosta he pitivät keskenänsä neuvoa
16. ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää.
17. Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle."
18. Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.
19. Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
20. mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet".
21. Niin he uhkasivat heitä vielä enemmän ja päästivät heidät, koska eivät kansan tähden keksineet, miten rangaista heitä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa siitä, mitä tapahtunut oli.
22. Sillä sivu neljänkymmenen oli jo vuosiltaan se mies, jossa tämä parantumisen ihme oli tapahtunut.
23. Ja päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet.
24. Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!
25. Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: 'Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
26. Maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen Herraa ja hänen Voideltuansa vastaan.'
27. Sillä totisesti, tässä kaupungissa kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä olet voidellut, sekä Herodes että Pontius Pilatus pakanain ja Israelin sukukuntain kanssa,
28. tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi.
29. Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
30. ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
Pimpelipom! Tyyne tässä. EI Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja ISÄ..."
Ateistiksi syytellään nyt.
Näitä mun juttuja ei ole kenenkään pakko lukea.
Voi painaa tuota SULJE-nappulaa, sitähän varten se nappula tai mikä lie linkki siinä on.
.,.,.,.,.,.,.,.,.,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,,.,.,.,.,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,., heh. Kylläpä mä oon taitava. Pitkä MIINUS tuli siitä. Katoppas. Katottavahan sun on, ei sitä voi olla kattomatta. hahhahahahahahahahahahahahhahahah----
hahahaha -- naurava kulkuri, Veskuhan sitä joskus esitti, joku sketsi se oli.
Hahahahaahhahhahhah.. Se oli hyvä näyttelijä se Vesku. Elääks se vielä? Juu, kyllä .,., totani.. Sä kirjoitat tosi pitkästi.- näitä on joka puolel
>> Minä ihmettelen sinua pete. Sinä väität olevasi helluntailainen mutta et tunnusta helluntaiseurakuntien pääoppia Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä.
>>>Kyllähän näitä valheveljiä on kaikissa seurakunnissa ja liikkeissä. Et tällaine yks pete ole muuta kuin rikka eksytyksen rokassa
Pääasia siitä mistä me puhumme, on tunnustaa terve Jeesuksen Kristuksen opetus oikeaksi, ei myöhemmin tulleita ihmisoppeja.
1.Timoteuksen kirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."- kyreneläinen
Apostolien teot 13
1. Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, jota kutsuttiin Nigeriksi, ja Lukius, kyreneläinen, ja Manaen, neljännysruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, ja Saulus.
2. Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
3. Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään.
4. Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon.
5. Ja tultuaan Salamiiseen he julistivat Jumalan sanaa juutalaisten synagoogissa, ja heillä oli mukanaan myös Johannes, palvelijana.
6. Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.
7. Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa.
8. Mutta Elymas, noita - sillä niin tulkitaan hänen nimensä - vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta.
9. Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen
10. ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
11. Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti." Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa.
12. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia.
13. Ja kun Paavali seuralaisineen oli purjehtinut Pafosta, tulivat he Pamfylian Pergeen; siellä Johannes erosi heistä ja palasi Jerusalemiin.
14. Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat.
15. Ja sittenkuin lakia ja profeettoja oli luettu, lähettivät synagoogan esimiehet sanomaan heille: "Miehet, veljet, jos teillä on jokin kehoituksen sana kansalle, niin puhukaa".
16. Niin Paavali nousi ja viittasi kädellään ja sanoi: "Te Israelin miehet ja te, jotka Jumalaa pelkäätte, kuulkaa!
17. Tämän Israelin kansan Jumala valitsi meidän isämme ja korotti tämän kansan, heidän muukalaisina ollessaan Egyptin maassa, ja vei heidät sieltä ulos kohotetulla käsivarrella,
18. ja hän kärsi heidän tapojansa noin neljäkymmentä vuotta erämaassa
19. ja hävitti seitsemän kansaa Kanaanin maasta ja jakoi niiden maan heille perinnöksi.
20. Näin kului noin neljäsataa viisikymmentä vuotta. Sen jälkeen hän antoi heille tuomareita profeetta Samueliin saakka.
21. Ja sitten he anoivat kuningasta, ja Jumala antoi heille Saulin, Kiisin pojan, miehen Benjaminin sukukunnasta, neljäksikymmeneksi vuodeksi.
22. Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: 'Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni'.
23. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi,
24. sittenkuin Johannes ennen hänen tuloansa oli saarnannut parannuksen kastetta kaikelle Israelin kansalle.
25. Mutta kun Johannes oli juoksunsa päättävä, sanoi hän: 'En minä ole se, joksi minua luulette; mutta katso, minun jälkeeni tulee se, jonka kenkiä minä en ole arvollinen jaloista riisumaan'.
26. Miehet, veljet, te Aabrahamin suvun lapset, ja te, jotka Jumalaa pelkäätte, meille on tämän pelastuksen sana lähetetty.
27. Sillä koska Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet, niin he tuomitessaan hänet myös toteuttivat profeettain sanat, joita kunakin sapattina luetaan;
28. ja vaikka he eivät löytäneet mitään, mistä hän olisi kuoleman ansainnut, anoivat he Pilatukselta, että hänet surmattaisiin.
29. Ja kun he olivat täyttäneet kaiken, mikä hänestä on kirjoitettu, ottivat he hänet alas puusta ja panivat hautaan.
30. Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.- juutalaiselle ensin
Kirje roomalaisille 2
1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
25. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
27. Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta. - .,.,
juutalaiselle ensin kirjoitti:
Kirje roomalaisille 2
1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
25. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
27. Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta..,.,.,.,.,.,.,,.,.,.,.,.,.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,..........,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,,,,,,.,.,.,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.713848Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j923234Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1112528Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.171707Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m741495- 991383
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä571341Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.1271281- 551093
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561060