Crafter 163hp, kokemuksia?

Urmas111

Taitaa liikkua kohtalaisesti, siis 90km/h asti.
Mutta Mites toi kestävyys??
Olis tarkoitus hankkia saksata maahantuotu parivuotias noin 100tkm ajettu yksilö.
Onkohan ohjaamon eristykset huonompia kuin suomiautoissa?
Vepastoa ei taida olla, mitä vaan maksaa asennus, riittääkö 1000€?

17

20752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vw asentaja

      Saksa autossa on huonommat eristykset, pienet akut ja laturit, ei huohotin lämpöä. Ja siinä on ohkasemmat kaapelit kuin suomiautossa. Eikä ole wepastoa. Se maksaa 1500-200 egee asennettuna. Kannattaa laskea 3000-4000 egee sakasahinnan päälle niin saa tärkeimmät laitettua.
      Crafterissa kone kestää. Kytkin voi olla kovilla jos on kiihdytelty ja ruoste raiskaa uusiakin

      • niimpä,

        uskoo ken tahtoo. Kannattaa varmaan tehdä pohjoisen markkinoille parikymmentä autoa erilaisilla osilla.


      • mb masentaja
        niimpä, kirjoitti:

        uskoo ken tahtoo. Kannattaa varmaan tehdä pohjoisen markkinoille parikymmentä autoa erilaisilla osilla.

        niin siis sehän menee spinttereissä ainakin niin että kun tilaa saksasta uuden sprintterin niin siinä rastitetaan 3 kpl A4 lappuja joista valitaan normaalisti varusteet. sama varmaan suomessa. esim.

        akku 88 tai 100ah
        ilman ilmastointia ja webastoa tulee pienempi laturi automaattisesti
        eristetty väliseinä / peltiseinä / ilman seinää
        saranat 180 /270

        mutta jostain syystä melkein kaikki käytetyt sprintterit on valkoisia, pienellä koneella ja ilman mitään varusteita saksassa.johtuneeko että suurin osa on europcarin,tnt, ym jotka ostaa satoja autoja kerralla ja ainoa mikä vaikuttaa on ahainen ostohinta.

        ACR:n pihassa on niitä rivissä monta sataa ....


    • Urmas 111

      okkei, näin vähän tuuminkin... mutta miksei viime vuonna ole rekisteröity kuin 6 uutta crafteria suomessa??? kummallista... kuitenkin halpee kuin sprintteri, ja kyseessä sama auto!!!

      • DDDCCC

        Volsussa on eri moottori/ vaihteisto tekniikka kun Mesessä.Ei mersu anna moottoreitaan volkkarille.


      • Mb Sprinter 315 2008
        DDDCCC kirjoitti:

        Volsussa on eri moottori/ vaihteisto tekniikka kun Mesessä.Ei mersu anna moottoreitaan volkkarille.

        Totta, eri moottorit ja tekniikka muutenkin, sekä edestä volski on eri kuin MB. Ja eikös crafteri kulje kusella? Urea tankki löytyy konepellin alta joissain craftereissa, tämä sen takia jotta päästöt saadaan pienemmiksi ja moottoriin "eco" tunnus.


    • mb masentaja

      ööö krafteri on keulasta vitun paljo rumempi ku sprintteri?

      kevyt kuorma-autojen aika on ohi suomessa??
      kuka haluu enää ajella rajotinta vasten ja käydä kinaa ammattipätevyydestä ja ostella kuljettaja kortteja ku on vaihtoehtona että ei tarvi noista mitään ku ostaa pakuna.

      tyyliin oot sitte ajanu mökille 5 tuntia ja pitäny vaan 10 minuutin kahvitauon että rikollista touhua sakkoa naamaan, ai mut täähän onki paku, turvallista matkaa seuraavat 10 tuntia...vittu

    • volkkarmän

      Itse omistan samanlaisen Crafterin-07 vuosimallia. Onko kenelläkään irronnu johtoja auton alustasta ja kietoutunu kardaanin ympärille? Tuli muuten aika kallis lasku. Piti uusia johtoja ja myöskin jarruputkia/letkuja. Sen myöskin voin sanoa ettei minkäänlaista alavääntöä ole. Sammuu melkein joka kerta ku yrittää liikkeelle lähteä. Pittää luistattaa kytkintä.

    • pilasivat auton

      Crafter ei kuulu vaihtoehtoihin auto hankittaessa, siinä on kuminen jakopäänhihna, mikä ratkaisu ei kuulu autonmoottoriin, varsinkaan työkalun!

    • zapriini

      crafterilla menty 200000km ilman pulmia, 5 sylinterinen toimii hienosti

      • Anonyymi

        Onko kyseessä 2.5 kone vai 2.0 tdi?


      • Anonyymi

        2.0tdi on 4-sylinterinen. Vanha 2.5tdi ratasjakopäällä on 5-sylinterinen. Saisivat laitella noihin vaikkapa V6 3.0tdi moottoreita niin voisi vaikka harkita ostoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0tdi on 4-sylinterinen. Vanha 2.5tdi ratasjakopäällä on 5-sylinterinen. Saisivat laitella noihin vaikkapa V6 3.0tdi moottoreita niin voisi vaikka harkita ostoa.

        Olen puhunut vastoin totuutta. 2.5tdi onkin Craftereissa hihnajakopäällä.....ei siis sama moottori kuin TransportereissaT5 eteenpäin. Mikähän järki tuossa on? Edelleen odotan Crafteriin 3.0V6 tdi moottoria nelivedolla.


    • Anonyymi

      Mites talviautoilu crafterilla?

      • Anonyymi

        Etuveto niin pitoa on vähän paremmin huonommilla ajokeleillä vs takaveto. Käytännössä ihan sama mistä päästä vetää mutta kauan takaveto pakuilla ajaneena niin hankalempiin paikkoihin pääseminen on takavetoisella paljon vaikeampaa ja hankaliin pihoihin pääse vauhdillakaan ei välttämättä onnistu jos ajonvakautus puuttuu peliin niin meno loppuu siihen. Sutimisen rajoituksen saa pois mutta ei ajonvakautusta.


    • Anonyymi

      Niin kuin olen sanonut että normiajoissa sillä kiihtyvyydellä' ole paljoakaan merkitystä. Hyvin pärjää 120hv mitä alkujaan oli tehokkaammissa pakuissa. No kyllä tyhjä paku tuolla teholla ripee on, pitää vaan edelleen sanoa että mihin sitä ripeyttä tarvitsee, viikon kun oot tuolla ajellu niin ei se tunnu enää miltään.

      Meillä on firmassa pakuja missä on 140, 160 ja 190 ja tällä 190hv olen ajellut monet vuodet mutta ei nuo muut sen hitaampia ole, käytännössä huomaa normaalisssa ajossa ainakaan mitään eroa. Välityksetkin on erilaiset niin se tekee sen että vähempi tehoisempikin liikkuu tavallisissa nopeuksissa liki saman mitä tehokkaampi, kun terperot on näin pieniä.

    • Anonyymi

      kannatta pysyä erossa aina palaa jokin valo ja toimii kuten yleensä volkkari ,ettei mitenkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11382
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5803
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4019
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3040
    Aihe