Ensiksi sanon, että oli hienoa kun Keveäkuorma toi kysymyksen näkyviin minulle.
Onko Israelissa juutalaisissa helluntailaisia.
Ei ole varsinaista helluntaiseurakuntaa, mutta juutalaisia on helluntaiseurakunnissa ehkä eniten juuri Suomessa.
Sitten tuo miksi ei kaikki messiaaniset seurakunnat tunnusta Jeesusta Messiaaksi.
Juutalaisille on ilmaantunut paljon "Valhemessiaita" ja myös heidän seuraajiaan sanotaan Messiaanisiksi.
Jeesuksen Messiaaksi tunnustava sanovat olevansa "Jeesuksen Messiaaksi tunnustavia Messiaanisia.
Vastaan "sensuroituun kysymykseen".
6
81
Vastaukset
Vataan vaikka en ole keveakuorma.
"Kysymys onko juutalaisissa helluntailaisia?"
"Mitä se tarkoittaa kun luin ettei kaikki messiaaniset tunnusta Jeesusta eikö messiaanisuus tarkoita Jeesuksen tunnustamista Messiaaki. Juutalainen kultuuri ja juutalainen usko ovat kokonaan eri asioita ja lisäksi Juutalaisten oma määritelmä siitä kuka on juutalainen on heidän oma myyttinsä.!"
Onko? Tiiän että on muitakin, jotka on syntyneet Lucian päivänä ja joilla on luonnostaan valkea tukka.
En mä oo juutainen en voi olla koska mulla on vaaleat hiukset, luonnostaan vaaleet ihan.
Miksi sitten mulle on väitetty niin? No siksi koska sukututkija on sitä mieltä että olen puhdasverinen jutsku. Paskanmarjat, paskapuhetta, en usko sanaakaan.
"Valhetta, valhetta, valhetta vain..." Tiiätkö sen vanhan iskelmän. Mikä ku alko jostain syystä soimaan päässe se kipale.. En muista miten se jatkuu.- Jisreel
Olen pahoillani, mutta en oikein ymmärtänyt mitä halusit kysyä. Ole siunattu.
- to..
Kyllä sinä kirjoitat höpönlöpöä. Suomen juutalainen yhteisö käsittää jonkun verran yli 1000 henkeä israelilaisineen jotka ovat muuttaneet Suomeen suomalaisvaimojen vuoksi .Helluntaiseurakunnissa ei Suomessa ole ainuttakaan Suomen juutalaisen yhteisön entistä jäsentä .
- Jisreel
En puhu mitään höpönlöpöä. Tunnen heitä aika monta, mutta en selitä tarkemmin.
- hilipadi
Jisreel kirjoitti:
En puhu mitään höpönlöpöä. Tunnen heitä aika monta, mutta en selitä tarkemmin.
Juutalainen olet sen näkee jo sokea reetakin, miksi olet helluntailaisten palstalla , anna helluntailaisten tapella keskenään ja noiten ate aatujen kanssa
- ihmettelijäfgjf
hilipadi kirjoitti:
Juutalainen olet sen näkee jo sokea reetakin, miksi olet helluntailaisten palstalla , anna helluntailaisten tapella keskenään ja noiten ate aatujen kanssa
Mikä ihme on "ate aatu"?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.773878Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j933261Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1162547Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201734Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.1331568Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m751546Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä901453- 1001410
- 551113
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä591101