Raittiit nuoret miehet?

streittareita?

Pahoitteluni kun teen tämän aloituksen tänne enkä Sinkut-palstalle mutta siellä on niin asiatonta sontaa etten halua postata sinne mitään. Mutta siis kuitenkin, olen alle 25-vuotias (yli 21) nuori nainen ja minua ihmetyttää että miksi täälläkin koko ajan haukutaan naisia siiderivalaiksi ja juopottelijoiksi. Totta, sellaisia varmasti löytyy mutta samalla tulee mielikuva että miehet itse pitävät itseään paljon kunnollisempina.

Minä olen yrittänyt etsiä ikäistäni raitista miestä eikä tunnu löytyvän sitten millään. Itsehän olen hieman erikoisemman näköinen eli löytyy muutama lävistys sekä tatuointi ja silti tunnun herättävän eniten kiinnostusta näissä "tavallisen" näköisissä miehissä jotka luulevat ulkonäköni perusteella että minäkin olen varmaan kova ryyppäämään. No, kun kerron etten käytä alkoholia tai mitään muutakaan päihdyttävää niin aletaan änkyttämään että "enhän mäkään usein siis juo, 3 kertaa kuussa vaan vedän perskännit" ym. Ensin siitä juomisesta puhutaan kuin se olisi jotenkin "siistiä" ja hienoa ja kun huomataan etten pidä siitä niin aletaan pyörtämään puheita.

En myöskään ole mikään kauhea rumilus vaan aika tavallisen näköinen tyttö jos noita paria lävistystä ei lasketa ja ihan hoikkakin. Saman henkisiä miehiä ei tunnu olevan oikein missään tai sitten jos ulkonäöllisesti mies onkin samantyylinen niin hän on vain joku kännäävä rokkari. Huoh. Miksi en voi löytää raitista, ikäistäni miestä mistään?

34

1439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guaglione

      Ite olen miettiny vähän samaa, paitsi että olen 19-v. poika. Haluaisin tytön joka ei juo hirveästi. En tosin etsi mitään ihan totaalista absolutistia sillä esimerkiksi viinin juomisessa ruon kanssa ei ole mitään pahaa (se on jopa suotavaa). Joka tapauksessa alkoholin kanssa olen omaksunut sellaisen linjan että humalan ei oikeastaan pitäisi näkyä (käytöksessä jne).

      Jotenkin mulla on vaan sellanen fiilis et hirvee ryyppääminen on epäkypsää ja noloa (tai ainakin sen pitäisi olla). Meidän kannalta tosin on aika paska juttu että olemme syntyneet Suomessa... täällä syrjäytyy helposti jos ei ryyppää.

      • Saarnamies?

        No ainakin oman kokemukseni mukaan Suomessa on hyvin mahdollista olla absolutisti/kohtuullisen käytön ystävä kuin alkoholin suurkuluttaja. Seurapiirin ulkopuolelle jääminen on usein vaan omasta asenteesta kiinni. Paitsi jos oikeesti on joku fobia kännisiä ihmisiä kohtaan. Tämän kaltainen fobia voi tuottaa suuria hankaluuksia seuraelämässä siksi känniläisiä pitää pystyä vähän sietämään (ei mitään känniääliöitä kuitenkaan),

        Jokaisen juominen on sen oma asia, eikä moralisointi ole kovinkaan kypsää. Itse en ole kertaakaan muita mennyt moralisoimaan ja hyvin olen mahtunut aina porukkaan. En myöskään lähtisi moralisoimaan niitä ihmisiä, joille alkoholi maistuu. Kyllä nousee iso myötähäpeä, kun joku alkaa saarnaamaan aikuisille ihmisille. Täten jää varmasti seuraa vailla, ellei satu harjoittamaan tätä saarnaa seurakunnan pihamaalla.

        Mutta nyt ei muuta kun rohkeilla mielin "selväilemään" , mutta jätetään juominen kuitenkin kaikkien omaksi asiaksi. =)


    • Empä osaa juuri sanoa miksi et löydä. Ehkä ongelma on ikäluokka tai paikkakunta.

      Raittiilla miehellä on myös sama vika miksi ei löydä vastaavaa naista, nimittäin saa etsimällä etsiä ja eikä oikein löydä sittenkään. Mulla on tuosta kokemusta, ennen tätä vuotta 2.5 vuoden raittius putki. Ja voi vain arvata että ketään ei ole ollut, juopottelijoita kyllä olisi ollut mutta mua ei nappaa lainkaan. Joten parempi olla yksin.

      Mutta sellaista kommentoin että olisit unelma jollekin jos tuo todella pitää paikkaansa että et käytä mitään päihteitä.

      Oletko muuten ettinyt treffipalstalta?

      • streittareita?

        En ole viitsinyt tuolta treffipalstalta etsiä, oli joskus nuorempana siellä kuvallinen profiili ja ehdotuksia tuli lähinnä mua reilusti vanhemmilta miehiltä ja suurin osa vaan jotain vonkaamista.

        Tuolla chatissa myös pyörinyt jonkun verran mutta sielläkin lähinnä näitä camirunkkareita ja muita pervoja : /.

        Ei minua haittaa jos mies vähän jotain viiniä juo tai jonkun saunakaljan mutten vain tajua sitä jatkuvaa kännäämistä ja sillä leuhkimista. Ainakin omissa silmissä sellainen laskee pisteitä heti..


    • Lucia 10

      ota eläkkeellä oleva vanhempi rääkki jos ei se ryyppää niin on muita "ongelmia".

    • Yks löytyis

      Enintään se saunakala menee.

      Harmi että olen jo 30-vuotias. Jonkun verran olen ollut kaltaisiisi yhteyksissä nettideitin kautta, mutta ovat hakeneet nuorempaa tai jotain tosi "vaihtoehtoeläjää" joka pitää sitten näkyä siinä että on joku rokkari-wannabe. Omassa ikäluokassa ei tahdo enää noita olla oikein vapaana kaiketi, joten eiköhän sinullakin sitten löydy joku mukaan.

      Jos ei käy baareissa niin on vaikea kohdata miehiä ja baarissa kohtaa usein juuri niitä alkoholia käyttäviä.
      Ihan sama ongelma on miehilläkin naisten suhteen. Te streittarit ja raittiimmat nuoret naiset olette jossain muualla.

      Harmitavinta on kait että sitä alkaa olla jo kohta "yläikäinen" sinun kaltaisille nuorille fiksuille naisille.
      Ikävää että sitä on syntynyt liian aikaisin.

      • streittareita?

        Itse yritin kerran lämmitellä juttua yhden 30-vuotiaan miehen kanssa mutta ei siitä tullut mitään kun tunsin olevani henkisesti ihan kakara häneen verrattuna vaikka hänkin oli todella nuoren näköinen ja muutenkin aika poikamainen luonteeltaan. Muutenkaan paljon itseäni vanhemmat miehet ei nappaa ja vielä vähemmän silloin jos he ovat näitä "nainen rupsahtaa 35-vuotiaana viimeistään, mä haluan nuoren naisen"-tyyppejä, hyi.

        En oikein tiedä että missä suunnilleen oman ikäisiäni miehiä voisi tavata kun en tosiaan baareissa käy enkä välitä "bilettämisestä". Koulussa käyn mutta ei meidän luokalla ole ketään kiinnostavia tyyppejä ja aina löytyy joku nätimpi ja "normaalimpi" (=alkoholia käyttävä) nainen joten minua ei usein toista kertaa edes vilkaista.

        Alkaa vain olla todella paskat fiilikset kun ei tunnu mistään löytyvän samanhenkistä miestä kuin minä :(. Yksi tosin löytyi hetki sitten mutta hän vain leikki kanssani, esitti ensin todella kiinnostunutta, rakastavaa ja huolehtivaa ja kun aloimme seurustella niin hän muuttui kylmäksi ja ilkeäksi ja jätti mut todella ilkein sanankääntein..


      • Yks löytyis
        streittareita? kirjoitti:

        Itse yritin kerran lämmitellä juttua yhden 30-vuotiaan miehen kanssa mutta ei siitä tullut mitään kun tunsin olevani henkisesti ihan kakara häneen verrattuna vaikka hänkin oli todella nuoren näköinen ja muutenkin aika poikamainen luonteeltaan. Muutenkaan paljon itseäni vanhemmat miehet ei nappaa ja vielä vähemmän silloin jos he ovat näitä "nainen rupsahtaa 35-vuotiaana viimeistään, mä haluan nuoren naisen"-tyyppejä, hyi.

        En oikein tiedä että missä suunnilleen oman ikäisiäni miehiä voisi tavata kun en tosiaan baareissa käy enkä välitä "bilettämisestä". Koulussa käyn mutta ei meidän luokalla ole ketään kiinnostavia tyyppejä ja aina löytyy joku nätimpi ja "normaalimpi" (=alkoholia käyttävä) nainen joten minua ei usein toista kertaa edes vilkaista.

        Alkaa vain olla todella paskat fiilikset kun ei tunnu mistään löytyvän samanhenkistä miestä kuin minä :(. Yksi tosin löytyi hetki sitten mutta hän vain leikki kanssani, esitti ensin todella kiinnostunutta, rakastavaa ja huolehtivaa ja kun aloimme seurustella niin hän muuttui kylmäksi ja ilkeäksi ja jätti mut todella ilkein sanankääntein..

        Joo, en yritä markkinoida itteäni tai muita ikäisiäni sinulle.
        Olen kuitenkin tietyissä asioissa ehkä jo vanhan oloinen suhteessa johonkin nuorempaan sälliin mutta ehkä keskimäärin ikäistäni nuoremman oloinen ja hieman näköinenkin.

        Itselläni ei ole ikäkriteerejä koska olen huomannut että osa 19-vuotiaista voi olla suhteessa kypsempiä kuin vaikka 22-vuotias jne.
        Kyse on samanhenkisyydestä vaikka mielellään ikäero ei tarvitsisi olla kovin suuri ettei ole mitään ongelmia sen puolesta mitä toinen haluaa suhteelta.

        Olen siirtänyt katseen nuorempiin lähinnä sen vuoksi että oman ikäiset monet ovat varattuja ja heitä vapaina tapaa vielä vähemmän kuin nuorempia. Lisäksi vaikkei 35-vuotiaana nainen vielä rupsahda niin monella alkaa biologinen kello tikittää ja tulla koko käytökseen sekä elämäntapoihin tätimäisiäkin piirteitä.

        Jostakin syystä sinun ikäisten kanssa olen myös tullut paremmin toimeen kuin muutamia vuosia vanhempien. Liittyy jotenkin tietynlaiseen rentouteen ettei tarvii jäpittää niin väkisin.

        Ymmärrän kyllä ongelmasi ja auttaisin jos osaisin, mutten kun itsekään tiedä mistä löytyy sinun tyyppisiä naisia niin eipä ole oikein ratkaisua.

        Onko sinulla laajat tuttavapirit yms.? Ehkä sitä kautta voisi tutustua?


      • streittareita?
        Yks löytyis kirjoitti:

        Joo, en yritä markkinoida itteäni tai muita ikäisiäni sinulle.
        Olen kuitenkin tietyissä asioissa ehkä jo vanhan oloinen suhteessa johonkin nuorempaan sälliin mutta ehkä keskimäärin ikäistäni nuoremman oloinen ja hieman näköinenkin.

        Itselläni ei ole ikäkriteerejä koska olen huomannut että osa 19-vuotiaista voi olla suhteessa kypsempiä kuin vaikka 22-vuotias jne.
        Kyse on samanhenkisyydestä vaikka mielellään ikäero ei tarvitsisi olla kovin suuri ettei ole mitään ongelmia sen puolesta mitä toinen haluaa suhteelta.

        Olen siirtänyt katseen nuorempiin lähinnä sen vuoksi että oman ikäiset monet ovat varattuja ja heitä vapaina tapaa vielä vähemmän kuin nuorempia. Lisäksi vaikkei 35-vuotiaana nainen vielä rupsahda niin monella alkaa biologinen kello tikittää ja tulla koko käytökseen sekä elämäntapoihin tätimäisiäkin piirteitä.

        Jostakin syystä sinun ikäisten kanssa olen myös tullut paremmin toimeen kuin muutamia vuosia vanhempien. Liittyy jotenkin tietynlaiseen rentouteen ettei tarvii jäpittää niin väkisin.

        Ymmärrän kyllä ongelmasi ja auttaisin jos osaisin, mutten kun itsekään tiedä mistä löytyy sinun tyyppisiä naisia niin eipä ole oikein ratkaisua.

        Onko sinulla laajat tuttavapirit yms.? Ehkä sitä kautta voisi tutustua?

        Noh niinkuin tuolla ylempänäkin tuo 19-vuotias sälli sanoi että täällä Suomessa syrjäytyy melko helposti jos ei juo niin vähän niin tässä on tainnut käydä. Kyllä minulla kavereita on jonkun verran mutta kaikki juovat enemmän tai vähemmän ja minnekään illanistujaisiin minua ei tietenkään kutsuta koskaan koska "ethän sä ryyppää".

        Minä en myöskään tahdo lapsia joten koko tuon biologisen kellon voi tapauksessani unohtaa :). Se ei vain ole minua varten, en ole koskaan halunnut lapsia tai erityisemmin pitänyt niistä. En vihaa mutten pidäkään, tiedän ettei perhe-elämä ole se minun juttuni.

        En myöskään ota enempää kantaa tuohon ikäasiaan, se vain on pakko sanoa etten itse ainakaan arvosta miestä joka haukkuu omanikäisiään naisia tätimäisiksi ja samalla kuvittelee itse olevansa jotenkin "ylempänä". Siitä en pidä..


      • Yks löytyis
        streittareita? kirjoitti:

        Noh niinkuin tuolla ylempänäkin tuo 19-vuotias sälli sanoi että täällä Suomessa syrjäytyy melko helposti jos ei juo niin vähän niin tässä on tainnut käydä. Kyllä minulla kavereita on jonkun verran mutta kaikki juovat enemmän tai vähemmän ja minnekään illanistujaisiin minua ei tietenkään kutsuta koskaan koska "ethän sä ryyppää".

        Minä en myöskään tahdo lapsia joten koko tuon biologisen kellon voi tapauksessani unohtaa :). Se ei vain ole minua varten, en ole koskaan halunnut lapsia tai erityisemmin pitänyt niistä. En vihaa mutten pidäkään, tiedän ettei perhe-elämä ole se minun juttuni.

        En myöskään ota enempää kantaa tuohon ikäasiaan, se vain on pakko sanoa etten itse ainakaan arvosta miestä joka haukkuu omanikäisiään naisia tätimäisiksi ja samalla kuvittelee itse olevansa jotenkin "ylempänä". Siitä en pidä..

        Tätimäinen tässä tapauksessa ei tarkoittanut että he olisivat jollakin tavalla minua alempana vaan sitä että osa vähänkään kolmekymppisistä naisista alkaa ihan itse omaksua noita tätimäisiä piirteitä.
        Tuskin sinäkään tahtoisit samanikäistä tai pari vuotta vanhempaa miestä itsellesi joka käyttäytyy kuin 10 vuotta vanhempi ja "setämäisesti".

        Koska minä tunnen itteni todella nuoreksi näiden "tätimäisten" naisten seurassa vaikka oltaisiin suurin piirtein samaa ikää.

        Tuo 10 10 antaa ohjeita nettideittiin ja tosiaan sieltä naisen on aika helppo löytää seuraa. Miehet käyvät kilpailua sinusta eikä toisin päin kuten miehenä jolloin joutuisit kilpailemaan naisten viesteistä.

        Sitten voi kokeilla mitä kautta tahansa laajentaa tuttavapiiriään. Sitä kautta moni tapaa toisensa. Itse mokasin nuorempana varmaan tuossa että tuli pyörittyä lopulta liian ahtaissa piireissä ja juuri ei tullut aina lähdettyä mm. juomaan tarpeeksi usein.

        Suomi on tällainen. Itse aion jättää tämän kännimaan jokatapauksessa taakseni.


    • 10 + 10

      Tyttö hyvä, sinun kannattaa nyt vaikka heti käydä selailemassa alueesi nuoret miehet tuolla treffien puolella, sinnehän pääsee käymään ilman profiiliakin (tosin haut onnistuvat kattavammin profiililla). Eli annas kun täti neuvoo: ensin mietit aika tiukat kriteerit joissa raittius, sopiva ikä, pituus, siviilisääty, uskonto jne. on otettu huomioon, ehkä tuokin "en halua lapsia" on hyvä?
      Sitten katso, mitä kone sylkäisee haun tulokseksi, ehkä kourallinen tyyppejä, ehkä kymmeniä. Mieti sitten uudestaan josko parille heittäisit viestiä.

      Kannattaa toimia niinpäin, että itse olet se joka valikoi, ja laita kunnon estoasetukset jotta yli 30-vuotiaat, naimisissa olevat jne. eivät saa viestiä läpi. Siis ei kannata kiinnittää huomiota niihin sataan väärään tyyppiin, vaan etsi ne viisi samanhenkistä, jotka kotona yksinään miettivät kuten sinäkin, miten sen kaltaisensa löytäisi. Onnea!

    • sdgs46568568

      Valitettavasti taitaa olla niin, että ainakin Suomessa on vaikea hankkia kavereita tai tavata kiinnostavia vastakkaisen sukupuolen edustajia, jos ei käy baareissa ja jos ei juo itseään kaatokänniin. Me suomalaiset olemme jotenkin niin outoja... kukaan ei kehtaa/uskalla sanoa muille mitään selvinpäin eikä asioita uskalleta/kehdata tehdä ilman alkoholia.

      Olen kanssa samaa ikäluokkaa ja alkoholia käytän aika harvoin. Saatan silloin tällöin juoda kotona vaikka yhden mojiton matsia katsoessa tai lasillisen viiniä ruoan kanssa, mutta kunnon humalatilaan en halua. Täytyy tosin myöntää, että joissain tilanteissa on tullut juotua ihan kunnollakin vain ja ainoastaan siksi, että ei joudu hyljeksityksi. Tarkoitan oikeastaan työpaikan virkistystapahtumia. Duunissa kaikki muut ovat vanhempia kuin minä ja aika "perussuomalaisia": kaljaa ja viinaa menee huolella ja muutamille perheettömille sattuu ja tapahtuu joka viikonloppu. Tyhmää se on, mutta asennoituminen minuun näiden henkilöiden osalta olisi todennäköisesti TÄYSIN erilainen ("negatiivisempi"), jos olisin ilmoittanut olevani esimerkiksi absolutisti. Pidän siis töissä pientä kulissia yllä, koska koen sen helpommaksi ratkaisuksi suljetussa sosiaalisessa ryhmässä olemisen kannalta.

      Ironistahan se on, että monet vähemmän alkoholia käyttävät toivoisivat kumppaniltaan samaa, mutta alkoholin vähäisen käytön (ja kulttuurin) takia tällaiset ihmiset eivät usein tapaa toisiaan. Vaikutat oikein järkevältä naiselta. Etköhän joskus sattuman oikulla onnistu löytämään hyvän miehen.

      ps. mukava kuulla, että kaikki nuoret naiset eivät halua lapsia (en nimittäin myöskään niitä aio hankkia)

      • streittareita?

        Tuli tuosta kulttuurista mieleeni että myös muutamat uskovaiset miehet ovat kiinnostuneet minusta absolutismini takia. Huono homma sinänsä koska itse olen ateisti. Minulla ei ole mitään uskovaisia ihmisiä vastaan, he saavat puolestani uskoa mihin haluavat mutta he eivät useinkaan ajattele samoin. Ei ole kauankaan aikaa kun yksi helluntalaiseksi paljastunut jätkä alkoi käännyttää minua ja kun sanoin että koen sen loukkaavana niin vastaus oli vain "ei mua kiinnosta vaikka se olis kuinka loukkaavaa, sun siulus pitää pelastaa".

        Olisihan se kiva löytää samanlaiset elämänarvot omaava mies mutta taitaa olla kiven alla sellainen ihminen : /.


      • nuorinainen88..
        streittareita? kirjoitti:

        Tuli tuosta kulttuurista mieleeni että myös muutamat uskovaiset miehet ovat kiinnostuneet minusta absolutismini takia. Huono homma sinänsä koska itse olen ateisti. Minulla ei ole mitään uskovaisia ihmisiä vastaan, he saavat puolestani uskoa mihin haluavat mutta he eivät useinkaan ajattele samoin. Ei ole kauankaan aikaa kun yksi helluntalaiseksi paljastunut jätkä alkoi käännyttää minua ja kun sanoin että koen sen loukkaavana niin vastaus oli vain "ei mua kiinnosta vaikka se olis kuinka loukkaavaa, sun siulus pitää pelastaa".

        Olisihan se kiva löytää samanlaiset elämänarvot omaava mies mutta taitaa olla kiven alla sellainen ihminen : /.

        Sama juttu. Nykyisen kanssa olin nyt deittaillut jo kolmatta kuukautta, kun uskovaisena (ortodoksi) alkoi minua käännyttää. Jo alusta asti miehen usko oli ollut minulle ateistina kova pala, mutta olin pitkän mietinnän jälkeen ajatellut että menköön jos ei kauheasti arkielämässä näy ja on lähinnä henkilökohtainen usko samaan tapaan kuin itse esim. olen eri mieltä mm. politiikasta kuin hän.

        Mutta nyt se uskonto on alkanut tulla ihan eri lailla esiin kuin alussa! Ensin hänen ei edes huomannut uskovan kun ei tullut sanoneeksi siitä sanaakaan alkuviikkoina.

        Ja muutenkin, nuo uskovaiset tuntuvat olevan parantumattoman kaksinaamaisia, nämä kiltimmät ja ujommat herrasmiehetkin. Kaikki sellaiset kohdat Raamatusta kyllä otetaan SANASTA SANAAN joista on itselle hyötyä tai ovat neutraaleja.

        Mies esim. pari viikkoa sitten sanoi pelkäävänsä nyt maailmanloppua, kun kuulemma "kaikki on tällä hetkellä maailmalla menossa just kuin Raamatussa sanotaan!" Voi herranjumala!

        Mutta sitten taas, ainoastaan ne kohdat Raamatusta unohdetaan mistä on itselle haittaa: mies esim. on kokenut useita yhden illan suhteita (vaikkei päällepäin erittäin kiltistä ja ujosta "nössykän" olemuksesta sitä uskoisi) ja yritti myös minua painostaa sänkyyn heti kolmansilta treffeiltä (toinen viikko) lähtien joka tapaamiskerta, vaikka tiesi minun sanoneen juuri edellisellä etten ollut vielä valmis seksiin vaan halusin ensin tutustua.

        Lisäksi seksi on muutenkin vain hänen tyydytyksekseen: hän ei edes hoida esileikkia muutamaa suudelmaa lukuunottamatta, ja sen vuoksi seksi sattuu joka kerta kun en ole kiihottunut. :/ Menee kohta maku koko hommaan! Muutenkaan ei ole kiinnostunut minun tyydyttämisestäni, se tosin ei varmaan tule yllätyksenä jos ei edes esileikkiä eli rentouttamistani hoida... Minun kyllä pitää joka kerta ottaa häneltä suihin, hän taas ei ole kertaakaan antanut minulle suuseksiä.

        Miksi sitten kestin näin pitkään, joku varmaan ihmettelee? No pakko se on sanoa, että olen jo 22-vuotias (pian 23) nainen enkä ollut koskaan ennen EDES DEITTAILLUT, seurustelusta puhumattakaan.

        Ja nyt kun löytyi kaikin puolin ujon, kiltin, huomaavaisen ja kunnollisen herrasmiehen oloinen (aluksi) tyyppi joka ei tupakoi (en itsekään) eikä juo paria lasillista enempää silloin kun lähdetään baariin niin yritin pitää viimeiseen asti kiinni... Mutta näköjään sinnikkyyttä ei palkittukaan.

        Joten annan vain yhden neuvon: älkää ateistit alkako uskovaisten kanssa! Mies on mitä todennäköisimmin kaksinaamainen egoisti, vaikka päällisinpuolin ujolta, kiltiltä ja jopa nössöltäkin vaikuttaisi.

        Nyt erään vakavan lupauksen rikkomisen jälkeen olen viimein avannut silmäni ja päättänyt mahdollisesti jättää hänet. Ei vaan ole yhtään helppoa olla pian 23-vuotias eikä kertaakaan aidosti seurustellut (eihän tälläista juuri kokemaani kai voida laskea).


      • sdgs46568568
        nuorinainen88.. kirjoitti:

        Sama juttu. Nykyisen kanssa olin nyt deittaillut jo kolmatta kuukautta, kun uskovaisena (ortodoksi) alkoi minua käännyttää. Jo alusta asti miehen usko oli ollut minulle ateistina kova pala, mutta olin pitkän mietinnän jälkeen ajatellut että menköön jos ei kauheasti arkielämässä näy ja on lähinnä henkilökohtainen usko samaan tapaan kuin itse esim. olen eri mieltä mm. politiikasta kuin hän.

        Mutta nyt se uskonto on alkanut tulla ihan eri lailla esiin kuin alussa! Ensin hänen ei edes huomannut uskovan kun ei tullut sanoneeksi siitä sanaakaan alkuviikkoina.

        Ja muutenkin, nuo uskovaiset tuntuvat olevan parantumattoman kaksinaamaisia, nämä kiltimmät ja ujommat herrasmiehetkin. Kaikki sellaiset kohdat Raamatusta kyllä otetaan SANASTA SANAAN joista on itselle hyötyä tai ovat neutraaleja.

        Mies esim. pari viikkoa sitten sanoi pelkäävänsä nyt maailmanloppua, kun kuulemma "kaikki on tällä hetkellä maailmalla menossa just kuin Raamatussa sanotaan!" Voi herranjumala!

        Mutta sitten taas, ainoastaan ne kohdat Raamatusta unohdetaan mistä on itselle haittaa: mies esim. on kokenut useita yhden illan suhteita (vaikkei päällepäin erittäin kiltistä ja ujosta "nössykän" olemuksesta sitä uskoisi) ja yritti myös minua painostaa sänkyyn heti kolmansilta treffeiltä (toinen viikko) lähtien joka tapaamiskerta, vaikka tiesi minun sanoneen juuri edellisellä etten ollut vielä valmis seksiin vaan halusin ensin tutustua.

        Lisäksi seksi on muutenkin vain hänen tyydytyksekseen: hän ei edes hoida esileikkia muutamaa suudelmaa lukuunottamatta, ja sen vuoksi seksi sattuu joka kerta kun en ole kiihottunut. :/ Menee kohta maku koko hommaan! Muutenkaan ei ole kiinnostunut minun tyydyttämisestäni, se tosin ei varmaan tule yllätyksenä jos ei edes esileikkiä eli rentouttamistani hoida... Minun kyllä pitää joka kerta ottaa häneltä suihin, hän taas ei ole kertaakaan antanut minulle suuseksiä.

        Miksi sitten kestin näin pitkään, joku varmaan ihmettelee? No pakko se on sanoa, että olen jo 22-vuotias (pian 23) nainen enkä ollut koskaan ennen EDES DEITTAILLUT, seurustelusta puhumattakaan.

        Ja nyt kun löytyi kaikin puolin ujon, kiltin, huomaavaisen ja kunnollisen herrasmiehen oloinen (aluksi) tyyppi joka ei tupakoi (en itsekään) eikä juo paria lasillista enempää silloin kun lähdetään baariin niin yritin pitää viimeiseen asti kiinni... Mutta näköjään sinnikkyyttä ei palkittukaan.

        Joten annan vain yhden neuvon: älkää ateistit alkako uskovaisten kanssa! Mies on mitä todennäköisimmin kaksinaamainen egoisti, vaikka päällisinpuolin ujolta, kiltiltä ja jopa nössöltäkin vaikuttaisi.

        Nyt erään vakavan lupauksen rikkomisen jälkeen olen viimein avannut silmäni ja päättänyt mahdollisesti jättää hänet. Ei vaan ole yhtään helppoa olla pian 23-vuotias eikä kertaakaan aidosti seurustellut (eihän tälläista juuri kokemaani kai voida laskea).

        Sinuna ainakin lopettaisin tuon suhteen, jos siltä tuntuu. En ole myöskään koskaan seurustellut (suoraan sanottuna koskaan ollut edes treffeillä) ja täytän pian 23-vuotta, mutta en haluaisi seurustella vain "seurustelemisen takia".

        Minua kanssa ärsyttää suunnattomasti aatteiden - oli kyseessä sitten uskonto tai mikä tahansa aate - fanaattinen kannattaminen ja etenkin niiden tyrkyttäminen toisille. Uskonnosta puhuttaessa tuo alkaa olemaan jo käsittämätöntä: uskonnot ovat aiheuttaneet vuosien saatossa kymmenille miljoonille suunnatonta kärsimystä. Lisäksi uskontoja ei pystytä perustelemaan niin tieteellisesti kuin filosofisestikaan, mutta se on täysin oma keskustelunsa.


      • Yks löytyis
        streittareita? kirjoitti:

        Tuli tuosta kulttuurista mieleeni että myös muutamat uskovaiset miehet ovat kiinnostuneet minusta absolutismini takia. Huono homma sinänsä koska itse olen ateisti. Minulla ei ole mitään uskovaisia ihmisiä vastaan, he saavat puolestani uskoa mihin haluavat mutta he eivät useinkaan ajattele samoin. Ei ole kauankaan aikaa kun yksi helluntalaiseksi paljastunut jätkä alkoi käännyttää minua ja kun sanoin että koen sen loukkaavana niin vastaus oli vain "ei mua kiinnosta vaikka se olis kuinka loukkaavaa, sun siulus pitää pelastaa".

        Olisihan se kiva löytää samanlaiset elämänarvot omaava mies mutta taitaa olla kiven alla sellainen ihminen : /.

        Olen törmännyt samaan useasti tämän elämän aikana vaikkei kukaan ole yrittänyt käännyttää.

        Ateistina hankala seurestellla uskovaisen kanssa vaikka heidän piiristään löytyisi muuten sopivia ja erityisen raittiita naisia.


      • Vanha pieru
        streittareita? kirjoitti:

        Tuli tuosta kulttuurista mieleeni että myös muutamat uskovaiset miehet ovat kiinnostuneet minusta absolutismini takia. Huono homma sinänsä koska itse olen ateisti. Minulla ei ole mitään uskovaisia ihmisiä vastaan, he saavat puolestani uskoa mihin haluavat mutta he eivät useinkaan ajattele samoin. Ei ole kauankaan aikaa kun yksi helluntalaiseksi paljastunut jätkä alkoi käännyttää minua ja kun sanoin että koen sen loukkaavana niin vastaus oli vain "ei mua kiinnosta vaikka se olis kuinka loukkaavaa, sun siulus pitää pelastaa".

        Olisihan se kiva löytää samanlaiset elämänarvot omaava mies mutta taitaa olla kiven alla sellainen ihminen : /.

        Olet siis absolutisti ja ateisti etkä halua lapsia. Kuulostaa hyvältä. Kaltaisiasi naisia ei tosiaankaan ole paljon ainakaan vapaana. Harmi, että olet niin nuori. Minäkin olen jo yli 30v.


      • nuorinainen88
        Vanha pieru kirjoitti:

        Olet siis absolutisti ja ateisti etkä halua lapsia. Kuulostaa hyvältä. Kaltaisiasi naisia ei tosiaankaan ole paljon ainakaan vapaana. Harmi, että olet niin nuori. Minäkin olen jo yli 30v.

        Ja olen huomannut ettei kaltaisiani miehiäkään ole paljoa. :( Normaalisti suurinosa kunnollisista ja kilteistä haluavat lapsen, mutta en silti halua mitään renttuakaan koska harvemmin sellaiset osaavat rauhoittua suhteeseen ja pysyä uskollisina.


      • nuorinainen88
        sdgs46568568 kirjoitti:

        Sinuna ainakin lopettaisin tuon suhteen, jos siltä tuntuu. En ole myöskään koskaan seurustellut (suoraan sanottuna koskaan ollut edes treffeillä) ja täytän pian 23-vuotta, mutta en haluaisi seurustella vain "seurustelemisen takia".

        Minua kanssa ärsyttää suunnattomasti aatteiden - oli kyseessä sitten uskonto tai mikä tahansa aate - fanaattinen kannattaminen ja etenkin niiden tyrkyttäminen toisille. Uskonnosta puhuttaessa tuo alkaa olemaan jo käsittämätöntä: uskonnot ovat aiheuttaneet vuosien saatossa kymmenille miljoonille suunnatonta kärsimystä. Lisäksi uskontoja ei pystytä perustelemaan niin tieteellisesti kuin filosofisestikaan, mutta se on täysin oma keskustelunsa.

        Päätin lopettaa tuon viimeisimmän tempauksen johdosta... Nyt on olo paljon varmempi ja vapaampi. Aion vastedes tarkemmin miettiä loppuun mitä kaikkea toivon suhteelta ja toiselta osapuolelta. Ja jatkossa se yhteinen ajatusmaailma (esim. uskonnon suhteen) tulee lukeutumaan niihin.


    • mies 28

      Täällä yksi, mutta toisaalta erojakin löytyy: haluan lapsia ja ulkonäkö on ihan tavallinen. Ja sitten tietenkin sitä samanhenkisyyttä on aika vaikea määrittää, kun et itse kerro kovin paljon mihin verrata.

    • Noniin. Olisin raitis ja tavallisen näköinen mies. Täällä minä yksin ihmettelen, missä ne Suomen raittiit naiset mahtaa oikein olla. Ihan kaduilta ei viittis alkaa kyselemään, "moi ootko raitis, aletaax oleen". Treffipalstoja joskus kokeilin, mut ei onnaa. Ei ainuttakaan vastausta naisilta puolessa vuodessa. Ihmettelen vain.

      Mulla oli jo kerran raitis nainen, mutta ei tajunnut olla onnellinen vaan lähti toisen matkaan.

      Älä hitossa ota yhteyttä minuun jos ei raitis mies kiinnosta.

      • streittareita?

        Sen takia me raittiit ihmiset varmaan joudutaan näkemään vähän enemmän vaivaa ton toisen puoliskon etsimisessä kun ollaan tavallaan "syrjäydytty" kaveripiireistä tai sitten sielläkin on vain juoppoja jotka tuntevat juoppoja.

        Tuo viimeinen lause kuulosti vähän hassulle, kuulostaa siltä että olet vihainen esim. minulle kun en ole aiemmin tiennyt olemassaolostasi? :D


      • streittareita? kirjoitti:

        Sen takia me raittiit ihmiset varmaan joudutaan näkemään vähän enemmän vaivaa ton toisen puoliskon etsimisessä kun ollaan tavallaan "syrjäydytty" kaveripiireistä tai sitten sielläkin on vain juoppoja jotka tuntevat juoppoja.

        Tuo viimeinen lause kuulosti vähän hassulle, kuulostaa siltä että olet vihainen esim. minulle kun en ole aiemmin tiennyt olemassaolostasi? :D

        Joo tää on vähän hankalaa todellakin, koska ei oikeen tuu liikuttua "normaaleissa" viikonloppuriennoissa tai muissakaan yhteyksissä. Muuta kuin kaduilla, kirjastossa, kaupassa... ja joskus satunnaisesti sitten muutaman samanhenkisen kaverin kanssa siellä täällä ja omissa harrastuksissa. :)

        No et voinutkaan tietää, että just minä oon olemassa... mutta kyllä Suomessa on vähäinen, joskin tosi huomaamaton joukko raittiitakin. :)


      • streittareita?
        pihlaja86 kirjoitti:

        Joo tää on vähän hankalaa todellakin, koska ei oikeen tuu liikuttua "normaaleissa" viikonloppuriennoissa tai muissakaan yhteyksissä. Muuta kuin kaduilla, kirjastossa, kaupassa... ja joskus satunnaisesti sitten muutaman samanhenkisen kaverin kanssa siellä täällä ja omissa harrastuksissa. :)

        No et voinutkaan tietää, että just minä oon olemassa... mutta kyllä Suomessa on vähäinen, joskin tosi huomaamaton joukko raittiitakin. :)

        No on hyvä tietää että ainakin yksi raitis omasta ikäluokastani löytyy :).


    • Me absolutistit olemme siinä mielessä vähän syrjäytynyttä porukkaa kun ei osallistu noihin "normaaleihin" iltarientoihin eli baariin, juomaan tms.

      Onneksi löytää kuitenkin suht samanhenkistä seuraa kaveripiiristä ettei tarvitse kuitenkaan omissa oloissaan kyykkiä iltaisin =D

      Tsemppiä.

    • nii-i

      Niinno. Eihän siellä baarissa pakko ole mitään juoda. Ja jos menee alkuillasta niin sieltä saattaa varmaan löytyä vielä joku joka ei oo ihan seipäässä. Tietysti jos absolutisti rajaa kohteensa pelkästään absolutistiin niin sit kohteet varmaan vähenee aika huomattavasti.

      Etenkin kun ikää alkaa tulemaan enempi ja siirtymään työelämän puolelle alkaa se juominen jäämään aika vähäiseks ihmisillä, jotka ennen ramppas baarissa pari kertaa viikossa. Nuorempana tuli vielä ryypiskeltyä, kun ei ollu muutakaan tekemistä ja halus olla osa porukkaa tms. Mut 25w jälkeen ei oo enää mua napannu ravata baarissa. Ei se musta absolutistia tee, mutta en taatusti myöskään ole mikään juoppo sen takia että saatan joskus ottaa oluen tai kaks tai nautiskella wiskiä.

      En jaksa uskoa, että ykskään fiksu mies syrjis naisen seuraa pelkästään sen takia että se on absolutisti (ellei nyt sit ite satu olemaan ihan juoppo). Ja varmasti tällänen mies myös viihtyis sen naisen seurassa juomatta jatkuvasti kun olis se kauniimman sukupuolen edustaja, jonka kanssa tehä jotain muutakin ku vetää pää täyteen.

      Musta tuntuu, että enempikin moni absolutistit rajaa oman kohdehenkilönsä liian tarkasti. Toki jokaisella ihmisellä on oikeus asettaa just sellaiset vaatimukset kuin itse haluaa.

      • nii-i

        lisäyksenä vielä edellisen, että ei ollut tarkoitus puolustaa mitenkään baareja seuranhakupaikkana. Itte en sieltä samanhenkistä seuraa ikinä löytäny vaikka juotua tulikin nuorempana.

        Idea siis oli ettei absolutistia varmasti syrjitä "normaaleiden" (anteeksi mutta käytit itekin tätä sana) ihmisten parissa ja nämä kaikki "normaalit" ihmiset tuskin on mitään elämäntapajuoppoja ja saattaisi ihan hyvin mukavan fiksun raittiin ihmisen seurassa olla melkosen raittiita jopa.

        Itellään oli kavereita sekä raittiimpia että ei todellakaan raittiita ihmisiä. Jos menin viettämään iltaa tämmösen raittiimman ihmisen kanssa kunnioitin tietysti hänen tapaansa elää ja vietin sitä iltaa ilman alkomahoolia..


    • ruksa

      oon 18v poika ja oon tosiaan miettiny ite ihan samaa vaikka olen ihan itestäni huolehtiva enkä juo paljoa sauna oluen saatan ottaa mutta se jää oikeastaan siihen. kohtuudella kun ottaa niin se on ok nimittäi en pahemmin pidä sellasista juopoista. teitenki nuorena juo aika paljon mutta mielestäni siinäkin pitäisi olla omat rajansa ettei joka ilta kännissä. ja mitä nyt rahaa joka ilta kuluttamaan alkoholin takia.

    • jkl-mies

      Raitis on meno täälläkin t. 24 vuotias raitis ja reipas mies. Ulkonäkö ja tyyli on varmaan aika tylsän tavallinen ja päässä pyörii ne perinteiset ajatukset. Siis mistähän niitä oikeasti raittiita naisia löytäisi?

      Vastaan on tullut monenlaista. Onneksi monet osaavat pitää alkoholinkäyttönsä kohtuudessa, mutta sitten on näitä, joilla homma lähtee käsistä. Monenlaista siis, mutta tosi harvoin törmään aidosti raittiisiin naisiin. Nekin vähän, joita tiedän ovat jo onnelisesti parisuhteessa.

      Tässä on havaittavissa tätä ongelmaa, jossa miehet ja naiset eivät kohtaa. Mitenhän tähän saisi jotain ratkaisua :)

    • 18is9

      Itse olen tämmöinen jo yli kolmikymppinen streittari (heh, hauska termi) ja seurustelen absolutistin kanssa. Tavattiin baarissa keikkaa katsoessa, eikä kumpikaan ollut humalassa. Joten toivoa on.

      Kyllähän juomattomuus meinasi sosiaalista elämää haitata varsinkin tuossa kahden kympin molemmin puolin. Kaverit eivät ottaneet mukaan menoihinsa ja ei niitä suoraan sanottuna edes jaksanut katsella kun olivat niin päissään. Tilanne on kuitenkin helpottanut, ihmiset ovat tajunneet että en pilaa heidän iltaansa vaikka olenkin mukana ja nyt vähän vanhempana perskännihakuisuuskin on ihmisissä jotenkin hiipunut.

      Olen kyllä koko aikuisikäni käynyt baareissa, sillä tykkään katsoa livebändejä. Saatan käydä baarissa keskellä viikkoakin katsomassa jotain porukkaa, kavereiden tai tyttökaverin kanssa tai yksin. Kyllä sitä aikojen myötä on silmä sen verran harjaantunut katsomaan, että en itse asiassa yleensä edes ole ainoa vesilinjalla oleva ihminen henklökunnan lisäksi.

      Totta kyllä on, että uskonnollisen fundamentalistin leima tulee absolutistilla otsaan melko herkästi ainakin täällä Pohjois-Pohjanmaalla. Tämä on kyllä ikävää. Omalla kohdallani asiaa helpottaa jonkinsorttinen alakulttuurin pukeutuminen, joten ensivaikutelma ei ole semmoinen perus-jeesustelija. Onneksi fundisporukka pyörii yleensä omissa piireissään joten aina ei joudu selittelemään.

      Aloituspostaaja sopisi muuten aika hyvin viime aikoina keikiolla näkyneeseen tyttöön. Nuori, nätti, lävistyksiä ja aina selvin päin. Olisin varmaan jo käynyt jututtamassa jos en olisi varattu ;).

    • streittareita?

      Tuntuukin että suurin osa minusta kiinnostuneista miehistä on yli 30-vuotiaita miehiä, jotka ovat ennen kierrelleet baareja ahkerasti ja vasta hiljattain raitistuneet. Sekään ei oikein säväytä. Tulee väkisinkin mieleen että he haluavat lyödä 2 kärpästä yhdellä iskulla eli saada nuoren naisen joka ei kuitenkaan halua elää "villiä nuoruutta" ja se on aika turn-off kuten nuorten naisten piirittäjät noin yleensäkin.

      Kaitpa täytyy lähteä tästä vaikka jätskille jos löytyisi joku kiva raitis poika nauttimassa kesäpäivästä! :)

      • Mies vailla seuraa

        Tämä vastaus taitaa tulla vähän myöhässä, mutta toivottavasti sinä, "streittareita?", luet vielä palstaa. Itse olen alle kolmekymppinen. mies, joka ei käytä alkoholia. En ole koskaan käyttänyt, eikä sille ole yhtä selvää syytä. Toisin sanoen en ole hihhuli ym. vastaavaa. Suurin syy absolutismiin lienee kuitenkin se, että en pidä siitä ajatuksesta, että kemiallisesti ja keinotekoisesti vaikutetaan omaan käyttäytymiseen. MIelestäni ihmisen tulee kyetä puhumaan toisille ja myös vieraille ihmisille ilman kemiallista kynnyksen madaltamista. Edellä mainittua ei kannata tulkita liian jyrkästi; en ole oikeastaan koskaan ollut moralisoimassa kenenkään juomista, vaikka pidänkin sitä haitallisena.

        Koska en käytä alkoholia, ovat sosiaaliset ympyräni äärimmäisen pienet. Baareissa en käy, koska jokainen selvin päin siellä käynyt allekirjoittanee, että juopuneiden henkilöiden örveltämistä ei jaksa kovinkaan kauan katsoa. Nostan hattua niille, jotka pystyvät selvin päin olemaan klo 4 asti baarissa. Minulla ei ole tyttöystävää, ja mielestäni se johtuu ennen kaikkea siitä, että en käytä alkoholia. Myönnän kyllä, että en ole ollut aikaisemmin kovinkaan aktiivinen tilanteen korjaamiseksi, mutta viime vuosina olen havainnut, että ilman alkoholia on Suomessa niin kovin vaikea lähestyä luontevasti naisia. Moni nainenkin nähdäkseni on virittynyt sillä tavalla, että lähestymiset tulee tehdä baarissa ja mielummin vasta myöhemmin illalla. Kuten jo edellä joku kirjoitti, treffipalveluissa miehen on vaikeampi saada seuraa kuin naisen, ja tämän olen nyt noin vuoden kokeilun jälkeen myös itse todennut todeksi - saldona yhdet treffit. Olen kuitenkin hyvätuloinen ja arvostetussa ammatissa oleva, normaalipainoinen ja kohtalaisesti urheiluakin harrastan. Tohtorin hattu on työn alla. En ole myöskään ns. nörtti, vaan kiinnostuksen kohteeni ovat enemmän autoissa ja urheilussa.

        Tällainen tilitys tähän juhannuaaton aluksi.


      • 11+18

        No itte lähes 30w ja ryyppämisen lopetin joskus 25-vuotiaana kun "opiskelijaelämä" alko maisumaan puulta. Aika moni varmaan juo vaan joukon mukana muutenkin, kun muuten aika hankala tavata ihmisiä.

        Työelämään siirtyessä tietysti homma viimeistään rauhottuu, kun oikeen viikolla voi juoda. Osa toki jatkaa senkin jälkeen viikonloppubiletystä.

        Mutta tuo 20w kieppeillä on varmaan yleisin aika ryypiskellä niillekkin ihmisille, joita se ei varsinaisesti edes kiehdo. Kovat paineet jäädä joukon ulkopuoliseksi.



        Mutta noin muuten tämä ei ole mikään setämiesten teinien iskemisen puolustuspuhe. Lähinnä vain maininta siitä, että moni ihan oikeasti vähentää reilusti tai jopa lopettaa juomisen opintojen loppuessa, eikä käytä sitä vain keinona iskeä nuoria naisia. Toki sinne joukkoon varmasti sopii joku pelimies setäkin..


    • syrjäytynyt mies

      En voi kutsua itseäni absolutistiksi, koska silloin tällöin (ehkä kerran kuussa) juon yhden oluen, koska pidän siitä mausta. Ostan aina Alkosta jonkun erikoisoluen, jota en ole aiemmin maistanut. Kerran olen ollut elämäni aikana lievässä humalassa.

      Aloittajan kaltainen nainen olisi hyvin mielenkiintoinen tuttavuus. Olen kuitenkin jo 31-vuotias, enkä ole koskaan seurustellut. Olen varmaankin juuri humalattomuuteni takia yksin. En yhtään tiedä, mistä voisi löytyä samankaltaisia naisia ikäluokastani. On todella ahdistavan tuntuista lähteä jollekin iskureissulle väkisin tutustumaan tuntemattomiin naisiin. Kaipa ne suhteet yleensä alkaa jotenkin kaveripiirien sisällä, mutta kun sitä kaveripiiriä ei ole...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1376
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      65
      1349
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      249
      1214
    4. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      59
      1171
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1065
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      796
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      768
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      757
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      731
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      707
    Aihe