Olen 14 v. tyttö ja olen kokoa 165cm/49kg. Vaatekokoni on 32/34. Paitoja on helppo löytää, mutta housut ja hupparit tuottavat vaivaa. Huppareissa on aina liian lyhyet hihat ja isompi koko on muuten liian iso. Housut ovat liian löysät vyötäröstä ja pienemmässä koossa liian lyhyet. Ja vielä lisää ongelmia syntyy siitä, että jalkani ovat aika paksut. (enimmäkseen kyllä lihaksia :D) Hyviä housuja on siis lähes mahdotonta löytää. Onko muita joilla on sama ongelma? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa. :)
Minua ärsyttää myös se, että terkkari valittaa aina, että olen alipainoinen. Mumminikin jaksaa aina huomauttaa laihuudestani. :( Mutta ongelma on, että en mielestäni näytä laihalta. Lihaksia kyllä löytyy, koska harrastan urheilua 5 krt/vko. Mistään anoreksiasta ei ole kyse, koska syön joka päivä kaksi lämmintä ruokaa, aamupalan, iltapalan ja välipalan, mutta siltikin meinaa tulla nälkä. :)
Mistä vaatteita???
4
145
Vastaukset
- Majava12345
no tässä ois ainaki pienet uikkarit http://www.huuto.net/kohteet/uusi-emporio-armani-uimapuku-koko-s-ei-hv/176715618
ja pien mekko XS VILAn upea mekko juhliin: http://www.huuto.net/kohteet/kerran-kaytetty-upea-juhlamekko-koko-xs-ei-hv/176449521
Eiks perus HM ja tällasista löydy?? - Samoissa mitoissa
Hoi, olen itse 163-senttinen ja rapiat 50-kiloinen 20-vuotias nainen, eli olen kooltani suunnilleen samaa kaliiperia kuin sinä :) (Muodoista en tosin tiedä, esim. hartian- ja lantionmittasi voivat olla erilaiset kuin minulla.) Suosittelen ainakin Espritin ja Jenkin'sin liikkeitä, niistä minä olen housuni ostanut ja tyytyväinen ollut (ja Jenkinsissä oli muistaakseni myös huppareita, tosin en tiedä onko näitä liikkeitä muualla kuin Porissa). Tai ylipäätään mikä tahansa enemmän farkkujen/nuorisovaatteiden myyntiä painottava vaatekauppa olisi jees, löytynee jokaisesta vähänkin isommasta kaupungista. Ja kannattaa konsultoida myyjiä, he osaavat poimia hyllystä sopivan kokoisia housuja ainakin parin pukukoppikierroksen jälkeen! (Voit sanoa esimerkiksi: "Mä kokeilin näitä housuja, mutta ne jäi väljiksi lantiolta, olisko tästä kapeampaa mallia? Niin ja sit pohkeista puristaa...")
Mitä taas laihuuteen tulee, niin painoindeksin mukaan kyllä aika hintelä olet (indeksi on n. 17, merkiten "normaalia alhaisempaa painoa", minulla saattoi olla taannoin samaa luokkaa), mutta jos olet muuten terve, niin tuskin siitä kamalasti on haittaa. Lisäksi olet vasta kasvuiässä, ja silloin elimistö käyttää tosi paljon ravintoaineita pituuskasvuun! Kyllä painosi sitten nousee jonnin verta sitten kun pituusspurtti on ohi, itselleni kävi niin (painoindeksi noin 19 tätä nykyä, eli melkein normaali) :P Muistaakseni murkkuikäisillä on painoindeksin kanssa enemmän vaihteluvaraa kuin aikuisilla, just tuon venymisen takia.
Illuusiota laihuudesta voi myös luoda fakta siitä, että lihas painaa enemmän kuin läski, ts. olet "tiivis", eli sinulla on vähemmän tilvuutta/ympäryysmittaa kuin henkilöllä, joka painaa yhtä paljon kuin sinä mutta jolla on enemmän rasvaa ja vähemmän lihasta kehossaan. - sama täällä
Mun ongelma on kans toi housujen lyhyys. Olen 172 cm pitkä ja painan 46 kg. Todella vaikea löytää housuja jotka pysyy päällä ja jos sellaset löytyy niin on lähes aina liian lyhyet:(
- Samoissa mitoissa
...ei millään pahalla, mutta toivon, että tuossa viestissäsi oli kirjoitusvirhe, "sama täällä". o.O Painoindeksisi olisi noilla tiedoilla rapiat 15, eli hyvin alhainen. En tiedä, mitä syöt tai millainen ruumiinrakenne sinulla on, mutta ei ihme ettei löydy housuja! (Pahoittelen mahdollista loukkausta, mutta tuo luku vain hypähti silmille.)
Kenties joitain erikoisliikkeitä olisi? En ole ollut niin toivoton että olisi pitänyt sellaisia etsiä, mutta kumminkin... jokin naisten versio Big&Tallista?
Niin ja eräs huomio: näin kesän tullen voisi etsiä capria, polvihametta ja tuollaista. Ei tarvitsisi murehtia lahkeiden pituuksia, viis senttiä sinne tai tänne :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401