Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä vaatteita???

laiheliini

Olen 14 v. tyttö ja olen kokoa 165cm/49kg. Vaatekokoni on 32/34. Paitoja on helppo löytää, mutta housut ja hupparit tuottavat vaivaa. Huppareissa on aina liian lyhyet hihat ja isompi koko on muuten liian iso. Housut ovat liian löysät vyötäröstä ja pienemmässä koossa liian lyhyet. Ja vielä lisää ongelmia syntyy siitä, että jalkani ovat aika paksut. (enimmäkseen kyllä lihaksia :D) Hyviä housuja on siis lähes mahdotonta löytää. Onko muita joilla on sama ongelma? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa. :)

Minua ärsyttää myös se, että terkkari valittaa aina, että olen alipainoinen. Mumminikin jaksaa aina huomauttaa laihuudestani. :( Mutta ongelma on, että en mielestäni näytä laihalta. Lihaksia kyllä löytyy, koska harrastan urheilua 5 krt/vko. Mistään anoreksiasta ei ole kyse, koska syön joka päivä kaksi lämmintä ruokaa, aamupalan, iltapalan ja välipalan, mutta siltikin meinaa tulla nälkä. :)

4

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Majava12345
    • Samoissa mitoissa

      Hoi, olen itse 163-senttinen ja rapiat 50-kiloinen 20-vuotias nainen, eli olen kooltani suunnilleen samaa kaliiperia kuin sinä :) (Muodoista en tosin tiedä, esim. hartian- ja lantionmittasi voivat olla erilaiset kuin minulla.) Suosittelen ainakin Espritin ja Jenkin'sin liikkeitä, niistä minä olen housuni ostanut ja tyytyväinen ollut (ja Jenkinsissä oli muistaakseni myös huppareita, tosin en tiedä onko näitä liikkeitä muualla kuin Porissa). Tai ylipäätään mikä tahansa enemmän farkkujen/nuorisovaatteiden myyntiä painottava vaatekauppa olisi jees, löytynee jokaisesta vähänkin isommasta kaupungista. Ja kannattaa konsultoida myyjiä, he osaavat poimia hyllystä sopivan kokoisia housuja ainakin parin pukukoppikierroksen jälkeen! (Voit sanoa esimerkiksi: "Mä kokeilin näitä housuja, mutta ne jäi väljiksi lantiolta, olisko tästä kapeampaa mallia? Niin ja sit pohkeista puristaa...")

      Mitä taas laihuuteen tulee, niin painoindeksin mukaan kyllä aika hintelä olet (indeksi on n. 17, merkiten "normaalia alhaisempaa painoa", minulla saattoi olla taannoin samaa luokkaa), mutta jos olet muuten terve, niin tuskin siitä kamalasti on haittaa. Lisäksi olet vasta kasvuiässä, ja silloin elimistö käyttää tosi paljon ravintoaineita pituuskasvuun! Kyllä painosi sitten nousee jonnin verta sitten kun pituusspurtti on ohi, itselleni kävi niin (painoindeksi noin 19 tätä nykyä, eli melkein normaali) :P Muistaakseni murkkuikäisillä on painoindeksin kanssa enemmän vaihteluvaraa kuin aikuisilla, just tuon venymisen takia.

      Illuusiota laihuudesta voi myös luoda fakta siitä, että lihas painaa enemmän kuin läski, ts. olet "tiivis", eli sinulla on vähemmän tilvuutta/ympäryysmittaa kuin henkilöllä, joka painaa yhtä paljon kuin sinä mutta jolla on enemmän rasvaa ja vähemmän lihasta kehossaan.

    • sama täällä

      Mun ongelma on kans toi housujen lyhyys. Olen 172 cm pitkä ja painan 46 kg. Todella vaikea löytää housuja jotka pysyy päällä ja jos sellaset löytyy niin on lähes aina liian lyhyet:(

    • Samoissa mitoissa

      ...ei millään pahalla, mutta toivon, että tuossa viestissäsi oli kirjoitusvirhe, "sama täällä". o.O Painoindeksisi olisi noilla tiedoilla rapiat 15, eli hyvin alhainen. En tiedä, mitä syöt tai millainen ruumiinrakenne sinulla on, mutta ei ihme ettei löydy housuja! (Pahoittelen mahdollista loukkausta, mutta tuo luku vain hypähti silmille.)

      Kenties joitain erikoisliikkeitä olisi? En ole ollut niin toivoton että olisi pitänyt sellaisia etsiä, mutta kumminkin... jokin naisten versio Big&Tallista?

      Niin ja eräs huomio: näin kesän tullen voisi etsiä capria, polvihametta ja tuollaista. Ei tarvitsisi murehtia lahkeiden pituuksia, viis senttiä sinne tai tänne :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe