Miksi naiset itkee koko ajan?

Lock

Heti kun vähän vastoinkäymisiä niin alkaa kauhea märinä ja vollotus. Eikö nykyajan naiset kestä mitään negatiivista?

19

3839

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hålle

      Ei kaikki NAISET itkeskele koko ajan ja joka kerta kun tulee eteen vastoinkäyminen. Toiset on herkempiä kuin toiset ja taustalla saattaa olla muutakin mieltä painavaa ja ne kaikki yhdessä laukaisevat kyynelvirran.
      Eihän kaikki miehetkään huuda tai lyö kun eteen tulee vastoinkyminen...
      Vähän laajakatseisuutta peliin siis, ei se elämä niin mustavalkosta ja yksiselitteistä ole.
      Tarkasta myös oma käytöksesi, josko sekin olis omiaan pahottamaan toisen mielen. Tai omat asenteesi. Ei se itkevä nainen niin vaarallinen otus ole. Normaalissa miehessä se herättää yleensä sympatiaa ja lohduttamistarpeenkin. Tosin, kaikki ei niitäkään taitoja omaa... ; )

      • Lock

        "normaali miehessä se herättää yleensä sympatiaa ja lohduttamistarpeen"

        Totta puhut, mutta ei kauaa jos joka asiasta pitää märistä jos ei mene niinkuin neiti haluaa.
        Näitä herkkiä naisia on pilvin pimein nykyään. Ei niitä osaa ottaa tosissaan. Harvemmin tunteensa itkemällä näyttävä on paljon vakavammasti otettava. Puhumalla nuo ongelmat pitää ratkaista eikä millään itkukohtauksilla. Ei kaikkea pidä ottaa niin raskaasti vaan asiat asiana.


    • Näinse0n

      Joten mitä ihmettä tuossa sitten on?

      • näinkin se on

        Itkeminen on hyvin inhimillistä,
        kuuluu jokaisen oikeuteen, lapselle,
        aikuiselle, miehelle, naiselle.
        Ei kysymys ole aina siitä, saako sillä
        jotain tai ei, se on tunteenilmaisu,
        parempi kuin ilkeily ja väkivalta.


      • Anonyymi
        näinkin se on kirjoitti:

        Itkeminen on hyvin inhimillistä,
        kuuluu jokaisen oikeuteen, lapselle,
        aikuiselle, miehelle, naiselle.
        Ei kysymys ole aina siitä, saako sillä
        jotain tai ei, se on tunteenilmaisu,
        parempi kuin ilkeily ja väkivalta.

        Kiitos järkevästä Pointista ja ystävällisestä lähestymistavasta!


    • eppuli

      Itse olen juuri tuollainen itkupilli. Elämässäni olen kovia kokenut, satunnaisesti masentuva, mutta silti itsenäistä elämää parisuhteessa elävä nainen.

      En varmaankaan vastaa tuohon kysymykseesi, mutta kerronpahan oman kokemukseni.. Eli joinain päivinä vain herkkyys iskee pintaan tahtomatta. Pikkujutut kasvavat suuriksi, alakulo lyö jalat alta ja se on menoa. Silloin itku irtoaa jokaisesta mitättömimmästäkin syystä, vaikka tiedän, että itkulle ei ole mitään järkevää syytä ja vaikka kuinka koittaisin kyyneleitä pysäyttää. Ne vain tulevat. Tällöin avomieheni on ymmällään, ja minä vain koitan selittää, ettei hän ole tehnyt mitään väärää, minä vain skitsoilen.. Noita hetkiä vain tulee ja menee.

      Moni nainen varmaankin vuodattaa krokotiilinkyyneliä varmaan vain saadakseen tahtonsa läpi, mutta meillä se ei toimi.. Mies ei nykyään enää ota minua tosissaan, vaikka kyyneleideni takana olisi todellista tuskaakin..

      • Lock

        Se ainainen itkeminen menettää tehonsa jos se on usein tapahtuvaa.Parempi yrittää puhua kuin märistä alvariinsa.


    • open

      Voi hyvä ystävä, itkuhan helpottaa, paha
      mieli tulee ulos. En tiedä sitten miten se on,
      pelkäävätkö miehet naisen itkua, koska usein
      eivät itse halua tai uskalla itkeä. Itselläni
      on ollut kausia, jolloin en ole paljon itkenyt,
      mutta asiat ikäänkuin kasautuivat, nyt taas olen
      itkenyt surujani ulos, olo on aivan erilainen.
      Tietysti miehet joskus ajattelevat, että naiset
      käyttävät itkemistä jotenkin vallan välineenä,
      useimmiten sellaisesta ei ole kysymys. Puoliso, joka ymmärtää, hyväksyy sen ja lohduttaa .. niin ja itkee itsekin, kun siihen on tarvetta.
      Mutta onhan meitä moneksi.

    • Lisa

      Hei haloo, ei kaikki naiset itke koko ajan :) Joillakin auttaa pahaan oloon itku, joillakin esim. lenkkeily tai kuntoilu, joku huutaa ja rähisee.. miuta kun vituttaa niin ensin ärisen aikani yksikseen, sit käyn lenkillä, sit saatan vähän itkeä tirauttaa itsesäälissä/ puhua jollekin, ja sit jo alkaa naurattaa. Pääasia et paha olo lähtee pois, eikä jää hautomaan sitä sisälle. Et ei tää naisten elämä nyt IHAN pelkkää itkua ole :)

      • spark

        Siis tuohan se on se miehen ja naisen ero; nainen pyrkii työstämään pahan olonsa purkamalla sen ulos joko puhumalla, itkemällä, nauramalla tai jollain muulla keinolla. Mies hautoo sisällään ja tarttuu sitten jonkin ryyppyreissun päätteeksi siihen kirveeseen... ja lumihanki kutsuu taas perhettä talvisin.


      • vaimoke
        spark kirjoitti:

        Siis tuohan se on se miehen ja naisen ero; nainen pyrkii työstämään pahan olonsa purkamalla sen ulos joko puhumalla, itkemällä, nauramalla tai jollain muulla keinolla. Mies hautoo sisällään ja tarttuu sitten jonkin ryyppyreissun päätteeksi siihen kirveeseen... ja lumihanki kutsuu taas perhettä talvisin.

        Meillä sitten varmaan kaikki hyvin kun ei tarvitse itkeä. Saadaan kai sitten puhutuksia asiat halki. Itkin viimeksi 5 vuotta sitten ja sekin oli äitini hautajaisissa. Mieheni itkeä tillitti myös pikku itkut. Jos tosiaan on näin tämä asian laita että itketään 'tyhjän takia' tai mies pitää asiansa sisällä viuhauttaen sitten kirvestä niin eikö silloin pitäisi erota hyvissä ajoin,suhteen alkutaipaleella? Hienoa kun nainen vollottaa tämän tuosta, mies murisee ja yrittää kestää kuunnellä vääntöä. Ihmetellään sitten miksi miehellä pinna paloi? On tämä kanssa monimutkaista ja ikävää.


      • Lisa
        vaimoke kirjoitti:

        Meillä sitten varmaan kaikki hyvin kun ei tarvitse itkeä. Saadaan kai sitten puhutuksia asiat halki. Itkin viimeksi 5 vuotta sitten ja sekin oli äitini hautajaisissa. Mieheni itkeä tillitti myös pikku itkut. Jos tosiaan on näin tämä asian laita että itketään 'tyhjän takia' tai mies pitää asiansa sisällä viuhauttaen sitten kirvestä niin eikö silloin pitäisi erota hyvissä ajoin,suhteen alkutaipaleella? Hienoa kun nainen vollottaa tämän tuosta, mies murisee ja yrittää kestää kuunnellä vääntöä. Ihmetellään sitten miksi miehellä pinna paloi? On tämä kanssa monimutkaista ja ikävää.

        No se on kiva kun on asiat niin hyvin ettei tarvitse itkeä. Tossa vuosi sitten kun miulla todettiin vakava sairaus, niin kyllä vähän itkeä tirautin, hyi miuta. Mies lohdutti, että ei meilläkään vissiin kuitenkaan ihan päin persettä oo asiat vaikka itkinkin...


    • eikä itke

      Meillä mies pillittää, kun olen sille niin ilkeä.

    • Leidi

      miksi miehet valittavat koko ajan?
      eikö saa olla mitään vastoinkäymistä tai pieniä virheitä..?
      ei kaikki voi olla täydellistä, tiedä se.

    • lena

      silloin kun söin e-pillereitä, itkin koko ajan, jopa siitä alkoi masennuksen vyöry kun mies ei näyttänyt pitävän ruuasta minkä tein... Sitten kun lopetin pillerit, ei enää itkettänyt puoltakaan niin paljon. Kyllä vieläkin itken jos riidellään kunnolla ja jos mies ajattelemattomuuttaan sanoo jotain todella loukkaavaa. siinä hän on nimittäin hyvä, ja tietää tekevänsä väärin muttei suutuksissaan sitä tajua.

    • Rutikuiva

      Minulla taas on se ongelma, että en osaa itkeä silloin kun on "kova paikka". Vaikka olisin kuinka kamalassa mielialassa, en itke. Itken sitten, kun jään yksin, jos itken.

      Ainakin kerran elämässäni on ollut tilanne, että itkemättömyydelläni aiheutin suuren menetyksen itselleni. (Vai oliko se sittenkään menetys, jos sen itkemällä olisi saanut??)

      Elämäni suuri rakkaus nimittäin kehkeytyi avoliitossa olevan miehen kanssa. Hän aikoi erota, mutta eroa vain ei alkanut tapahtua. Kun kysyin, joko hän on puhunut erosta ja suhteestamme kumppanilleen, hän sanoi, ettei voi, kun toinen alkaa aina itkeä. Hän ei siis voinut erota, ettei avokki ala itkemään!!! Harmi vain, että itse en kyennyt moiseen vaikka olin pakahtumaisillani, verenpaine oli huipussaan ym. ym.

      Tämän kirjoituksen aihe oli se, kuinka itkemällä voi saada tahtonsa läpi ja itkemättömyydellä se ehkä jää saamatta, ei se, kuinka katala olin sekaantuessani varattuun mieheen. Se on oma tarinansa.

      Naiset itkevät varmaan niin kauan, kuin itkulla saa pompotettua miehiä.

      • Rutikuiva

        Niin ja meidän huushollissa nykyään itkee mies. Ei toki mistään kiukutellakseen vaan hänellä on rankkoja asioita ja tilanteita (eivät liity minuun), joiden kanssa hän on todella kovilla. Olen viimeisen vuoden aikana nähnyt monta tilannetta, jolloin hän on itkenyt epätoivoissaan. Eikä siinä mitään, en lähde karkuun tai säikähdä hänen itkuaan. Parempi, että itkee, jos se hänen oloaan helpottaa tai siltä tuntuu.


    • Anonyymi

      Naiset ovat ihan psykologisesti herkempiä kuin miehet. Miehet ja naiset myös ilmaisevat tunteita eri tavoin. Miehet ilmaaisevat tunteensa usein vihalla ja ärsyyntymisellä mutta naiset esimerkiksi juuri itkemällä. Mutta naisilla on juuri tämän herkkyyden takia enemmän tunnetaitoja miksi naiset ovat hyviä vanhempia koska he osaavat paremmin tunteisiin liittyvät asiat, mutta naisten herkkyys voi olla epäkätevää myös silloin kun ei pitäis itkeä. Mutta sitä että miehet eivät ala itkemään niin helposti on myös hyödyllistä koska miehet eivät ole yhtä tunnepohjaisia se on sitten taas epäkätevää kun pitäisi osata niitä tunnetaitoja. Naisilla on myös enemmän kyyneliä(aineita joista muodostuu kyyneliä silmän ympärillä) eli jos on enemmän kyyneliä ne tulee helpommin ulos. Huom. En puhu kaikista puhun suurimmasta osasta enkä halua sanoa että mies ei osaa lohduttaa ja on huono vanhempi enkä halua sanoa että naiset on heikkoja ja käy vain äideiksi. Jos olen tehnyt tieteelliseen virheen sitten voi laittaa mutta siinä pitää olla lähde ja voit vapaasti kertoa jos olen tehnyt virheen ja en ala sepittämään jotain miten se ei ole totta jos se on luotettava lähde. Hyvää päivän/illan/yön/aamu jatkoa.

    • Anonyymi

      Se on niinkö naisen etu monin tavoin... kokemusta on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe