Saksan kilpiasiaa

Junge stern

Mites se nyt taas menikään?

Kesälomareissulta olis tarkoitus tuoda auto, kilpikäytäntöön tarvittais tuoretta tietoa.

Tarvitaanko punapäiset vielä jos ajaa Tanskan/Ruottin kautta ja saako punapäisten kilpien paperit vain passia vastaan. Ja jos ostaa jonkun toisen nimiin auton niin tarvitaanko kaverin passi vai kelpaako sen kopio?

Jos ajaa vain Saksan maalla niin kelpaako keltapäät?

Saako molemmissa tapauksissa kilvet kaupantekopäivänä vai viekö
byrokratia/aukioloajat liikaa aikaa.

Tiedän että näitä samoja juttuja on täälä kelattu ja kelattu, mutta tuoretta tietoa kaipailen.

Kiitoksia jo etukäteen

4

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dethleffs

Jotain on tiedossa. Kävin juuri auton hakureisussa ja auto tuli ostettua. Tanskan ja Ruotsin katoja en tiedä puna- tai keltapäisten suhteen, kun tulin laivalla Trawe-Hesa. Taitaa olla niin, että auto pitää rekisteröidä hakijan mukaan eli ei kaverin. Rekisteriin saat samana päivänä kunhan menet rekisteri- ja kilpitoimistoon ennen puoltapäivää. Itsellä meni 2 tuntia rekisteröimiseen jonka silti hoiti autokauppias, olin vain mukana nimenkirjoittajan ominaisuudessa. Ja passi tarvitaan se on selvä juttu, muuten ei onnistu. Edelisellä kerralla kun kävin auton ostossa rekisteröinnin hoiti kauppias jolloin hänen mukaan piti laittaa passin kopio.

• dublexiaa

Kysyttiinkö sinulta todistusta kotiosoitteesta rekisteri- ja kilpitoimistoissa?
        Mulla meinasi tyssätä homma sellaiseen. Kova selittäminen, ettei suomessa ole sellaista henkilökorttia, jossa näkyy kotiosoite.

• dethleffs
        dublexiaa kirjoitti:

Kysyttiinkö sinulta todistusta kotiosoitteesta rekisteri- ja kilpitoimistoissa?
        Mulla meinasi tyssätä homma sellaiseen. Kova selittäminen, ettei suomessa ole sellaista henkilökorttia, jossa näkyy kotiosoite.

Kyllä kysyttiin, mutta eipä ne ihmetelleet sen enempää, passista vain otettiin kopio. Kilpien ostamisen hoiti autokauppias ja minä olin mukana vain nimenkirjoittana. Kotiosoite näkyi kauppakirjoista jotka olivat mukana eli eivät ne sen enmpää ihmetelleet. Tosiaan meillä ei ole sellaista asiakirjaa tai korttia josta kotiosoite selviää, ei ole edes siinä uudessa Eurooppalaisessa sairaanhoitokortissa, hankin meinaan sellaisen ennen lähtöä.

• Metallimies2
        dethleffs kirjoitti:

Kyllä kysyttiin, mutta eipä ne ihmetelleet sen enempää, passista vain otettiin kopio. Kilpien ostamisen hoiti autokauppias ja minä olin mukana vain nimenkirjoittana. Kotiosoite näkyi kauppakirjoista jotka olivat mukana eli eivät ne sen enmpää ihmetelleet. Tosiaan meillä ei ole sellaista asiakirjaa tai korttia josta kotiosoite selviää, ei ole edes siinä uudessa Eurooppalaisessa sairaanhoitokortissa, hankin meinaan sellaisen ennen lähtöä.

Sehän riippuu siitä, kuinka kauan haluat Saksassa oleskella. Keltapäiset kilvet voit tilata Saksasta suoraan netin välityksellä liikkeeseen, jos tiedät, mistä aiot auton ostaa. Kilvet ovat voimassa viisi päivää, eikä sinun tarvitse maksaa Saksan tieveroja. Punapäisillä kilvillä ajettaessa tarvitset passin alkuperäisenä (kopio ei kelpaa). Jos joku hakee punapäiset, hänellä on oltava passi alkuperäisenä ja valtakirja sekä tietenkin auto mukana, jolloin numerot tarkistetaan ja auton HU pitää olla voimassa. Paitsi, jos ostat jostain MB:n merkkiliikkeestä autoa ei aina välttämättä tarkisteta, koska heitä pidetään "luotettavana autoliikkeenä". Viimemainitusta en itse ole kaikkien osalta ihan samaa mieltä.
        Keltapäisillä saat ajaat myös Tanskan läpi, kunhan vihreä kortti on mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3325
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      370
      3049
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      75
      2878
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2739
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2248
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1869
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1779
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1778
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1769
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1659
    Aihe