Mites se nyt taas menikään?
Kesälomareissulta olis tarkoitus tuoda auto, kilpikäytäntöön tarvittais tuoretta tietoa.
Tarvitaanko punapäiset vielä jos ajaa Tanskan/Ruottin kautta ja saako punapäisten kilpien paperit vain passia vastaan. Ja jos ostaa jonkun toisen nimiin auton niin tarvitaanko kaverin passi vai kelpaako sen kopio?
Jos ajaa vain Saksan maalla niin kelpaako keltapäät?
Saako molemmissa tapauksissa kilvet kaupantekopäivänä vai viekö
byrokratia/aukioloajat liikaa aikaa.
Tiedän että näitä samoja juttuja on täälä kelattu ja kelattu, mutta tuoretta tietoa kaipailen.
Kiitoksia jo etukäteen
Saksan kilpiasiaa
4
183
Vastaukset
- dethleffs
Jotain on tiedossa. Kävin juuri auton hakureisussa ja auto tuli ostettua. Tanskan ja Ruotsin katoja en tiedä puna- tai keltapäisten suhteen, kun tulin laivalla Trawe-Hesa. Taitaa olla niin, että auto pitää rekisteröidä hakijan mukaan eli ei kaverin. Rekisteriin saat samana päivänä kunhan menet rekisteri- ja kilpitoimistoon ennen puoltapäivää. Itsellä meni 2 tuntia rekisteröimiseen jonka silti hoiti autokauppias, olin vain mukana nimenkirjoittajan ominaisuudessa. Ja passi tarvitaan se on selvä juttu, muuten ei onnistu. Edelisellä kerralla kun kävin auton ostossa rekisteröinnin hoiti kauppias jolloin hänen mukaan piti laittaa passin kopio.
- dublexiaa
Kysyttiinkö sinulta todistusta kotiosoitteesta rekisteri- ja kilpitoimistoissa?
Mulla meinasi tyssätä homma sellaiseen. Kova selittäminen, ettei suomessa ole sellaista henkilökorttia, jossa näkyy kotiosoite. - dethleffs
dublexiaa kirjoitti:
Kysyttiinkö sinulta todistusta kotiosoitteesta rekisteri- ja kilpitoimistoissa?
Mulla meinasi tyssätä homma sellaiseen. Kova selittäminen, ettei suomessa ole sellaista henkilökorttia, jossa näkyy kotiosoite.Kyllä kysyttiin, mutta eipä ne ihmetelleet sen enempää, passista vain otettiin kopio. Kilpien ostamisen hoiti autokauppias ja minä olin mukana vain nimenkirjoittana. Kotiosoite näkyi kauppakirjoista jotka olivat mukana eli eivät ne sen enmpää ihmetelleet. Tosiaan meillä ei ole sellaista asiakirjaa tai korttia josta kotiosoite selviää, ei ole edes siinä uudessa Eurooppalaisessa sairaanhoitokortissa, hankin meinaan sellaisen ennen lähtöä.
- Metallimies2
dethleffs kirjoitti:
Kyllä kysyttiin, mutta eipä ne ihmetelleet sen enempää, passista vain otettiin kopio. Kilpien ostamisen hoiti autokauppias ja minä olin mukana vain nimenkirjoittana. Kotiosoite näkyi kauppakirjoista jotka olivat mukana eli eivät ne sen enmpää ihmetelleet. Tosiaan meillä ei ole sellaista asiakirjaa tai korttia josta kotiosoite selviää, ei ole edes siinä uudessa Eurooppalaisessa sairaanhoitokortissa, hankin meinaan sellaisen ennen lähtöä.
Sehän riippuu siitä, kuinka kauan haluat Saksassa oleskella. Keltapäiset kilvet voit tilata Saksasta suoraan netin välityksellä liikkeeseen, jos tiedät, mistä aiot auton ostaa. Kilvet ovat voimassa viisi päivää, eikä sinun tarvitse maksaa Saksan tieveroja. Punapäisillä kilvillä ajettaessa tarvitset passin alkuperäisenä (kopio ei kelpaa). Jos joku hakee punapäiset, hänellä on oltava passi alkuperäisenä ja valtakirja sekä tietenkin auto mukana, jolloin numerot tarkistetaan ja auton HU pitää olla voimassa. Paitsi, jos ostat jostain MB:n merkkiliikkeestä autoa ei aina välttämättä tarkisteta, koska heitä pidetään "luotettavana autoliikkeenä". Viimemainitusta en itse ole kaikkien osalta ihan samaa mieltä.
Keltapäisillä saat ajaat myös Tanskan läpi, kunhan vihreä kortti on mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163325Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3703049Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o752878Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362739Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582248- 491869
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141779- 831778
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181769- 571659