Saksan kilpiasiaa

Junge stern

Mites se nyt taas menikään?

Kesälomareissulta olis tarkoitus tuoda auto, kilpikäytäntöön tarvittais tuoretta tietoa.

Tarvitaanko punapäiset vielä jos ajaa Tanskan/Ruottin kautta ja saako punapäisten kilpien paperit vain passia vastaan. Ja jos ostaa jonkun toisen nimiin auton niin tarvitaanko kaverin passi vai kelpaako sen kopio?

Jos ajaa vain Saksan maalla niin kelpaako keltapäät?

Saako molemmissa tapauksissa kilvet kaupantekopäivänä vai viekö
byrokratia/aukioloajat liikaa aikaa.

Tiedän että näitä samoja juttuja on täälä kelattu ja kelattu, mutta tuoretta tietoa kaipailen.

Kiitoksia jo etukäteen

4

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dethleffs

Jotain on tiedossa. Kävin juuri auton hakureisussa ja auto tuli ostettua. Tanskan ja Ruotsin katoja en tiedä puna- tai keltapäisten suhteen, kun tulin laivalla Trawe-Hesa. Taitaa olla niin, että auto pitää rekisteröidä hakijan mukaan eli ei kaverin. Rekisteriin saat samana päivänä kunhan menet rekisteri- ja kilpitoimistoon ennen puoltapäivää. Itsellä meni 2 tuntia rekisteröimiseen jonka silti hoiti autokauppias, olin vain mukana nimenkirjoittajan ominaisuudessa. Ja passi tarvitaan se on selvä juttu, muuten ei onnistu. Edelisellä kerralla kun kävin auton ostossa rekisteröinnin hoiti kauppias jolloin hänen mukaan piti laittaa passin kopio.

• dublexiaa

Kysyttiinkö sinulta todistusta kotiosoitteesta rekisteri- ja kilpitoimistoissa?
        Mulla meinasi tyssätä homma sellaiseen. Kova selittäminen, ettei suomessa ole sellaista henkilökorttia, jossa näkyy kotiosoite.

• dethleffs
        dublexiaa kirjoitti:

Kysyttiinkö sinulta todistusta kotiosoitteesta rekisteri- ja kilpitoimistoissa?
        Mulla meinasi tyssätä homma sellaiseen. Kova selittäminen, ettei suomessa ole sellaista henkilökorttia, jossa näkyy kotiosoite.

Kyllä kysyttiin, mutta eipä ne ihmetelleet sen enempää, passista vain otettiin kopio. Kilpien ostamisen hoiti autokauppias ja minä olin mukana vain nimenkirjoittana. Kotiosoite näkyi kauppakirjoista jotka olivat mukana eli eivät ne sen enmpää ihmetelleet. Tosiaan meillä ei ole sellaista asiakirjaa tai korttia josta kotiosoite selviää, ei ole edes siinä uudessa Eurooppalaisessa sairaanhoitokortissa, hankin meinaan sellaisen ennen lähtöä.

• Metallimies2
        dethleffs kirjoitti:

Kyllä kysyttiin, mutta eipä ne ihmetelleet sen enempää, passista vain otettiin kopio. Kilpien ostamisen hoiti autokauppias ja minä olin mukana vain nimenkirjoittana. Kotiosoite näkyi kauppakirjoista jotka olivat mukana eli eivät ne sen enmpää ihmetelleet. Tosiaan meillä ei ole sellaista asiakirjaa tai korttia josta kotiosoite selviää, ei ole edes siinä uudessa Eurooppalaisessa sairaanhoitokortissa, hankin meinaan sellaisen ennen lähtöä.

Sehän riippuu siitä, kuinka kauan haluat Saksassa oleskella. Keltapäiset kilvet voit tilata Saksasta suoraan netin välityksellä liikkeeseen, jos tiedät, mistä aiot auton ostaa. Kilvet ovat voimassa viisi päivää, eikä sinun tarvitse maksaa Saksan tieveroja. Punapäisillä kilvillä ajettaessa tarvitset passin alkuperäisenä (kopio ei kelpaa). Jos joku hakee punapäiset, hänellä on oltava passi alkuperäisenä ja valtakirja sekä tietenkin auto mukana, jolloin numerot tarkistetaan ja auton HU pitää olla voimassa. Paitsi, jos ostat jostain MB:n merkkiliikkeestä autoa ei aina välttämättä tarkisteta, koska heitä pidetään "luotettavana autoliikkeenä". Viimemainitusta en itse ole kaikkien osalta ihan samaa mieltä.
        Keltapäisillä saat ajaat myös Tanskan läpi, kunhan vihreä kortti on mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe