Millaista on häissä noin biletysmielessä? Onko ollut hyviä bileitä? Onko kukaan löytänyt kumppania häistä?
-----------------------
Itse en ole ollut kaverien häissä kuin kerran joku kymmenen vuotta sitten. Sukulaisten puoleltakaan ei ole ollut häitä melkein kymmeneen vuoteen, joissa olisin ollut. Ei ole siis juurikaan kokemusta häistä ja biletyksestä.
---------------
Oletettavasti häissä pitäisi kai olla aika rankka meininki siinä vaiheessa, kun lapsiperheet ovat poistuneet? Mistä muuten tulisi tuo otsikon sanonta "pienis häissä" joka ainakin tässä biisissä tarkoittaa käsittääkseni, että on enemmän kuin vähän kännissä http://www.youtube.com/watch?v=TtyCl5M6YTA&feature=related
Pienissä häissä
21
617
Vastaukset
- On tullut käytyä
Olen ollut sekä suurissa häissä että pienemmissä. Ihan hauskaa yleensä ollut ja monipuolista ohjelmaakin. Usein lähdetty sitten jatkoillekin. Kumppania ei ole löytynyt mutta tanssikavereita kyllä. Ulkoilmahäät kesällä ovat tosi hauskat. Jos aurinko vielä paistaa, niin kruunaa koko päivän.
Se mikä näiden hauskojen häiden jälkeen turhauttaa on pariskuntien erot. Ensin järjestetään isot häät ja kalliit bileet ja sitten erotaan 3-4 vuoden päästä. Varmaan puolet niistä pareista joiden häissä olen ollut ovat eronneet viiden vuoden sisällä. Silloin tulee aina mieleen että kannattiko lopulta sellaisia isoja kalliita kemuja edes järjestää. No, pääsihän sen varjolla ainakin bilettämään.- m30.
Onko tanssiminen isossa osassa yleensä? Kannattaisiko ennen häitä reenata valssiaskeleet?
- On tullut käytyä
m30. kirjoitti:
Onko tanssiminen isossa osassa yleensä? Kannattaisiko ennen häitä reenata valssiaskeleet?
Riippuu tietysti häistä. Joissakin häissä hääpari tanssii ainoastaan häävalssin vieraiden edessä ja loput tanssimiset hoidetaan jatkoilla vaikkapa paikallisessa yökerhossa. Silloin ei tarvitse osata sen enempää kuin normaalissa yöelämässä. Sellaisissa wanhanajan häissä jossa ei mennä jatkoille mihinkään kannattaa osata ehkä valssatakin.
- m30.
On tullut käytyä kirjoitti:
Riippuu tietysti häistä. Joissakin häissä hääpari tanssii ainoastaan häävalssin vieraiden edessä ja loput tanssimiset hoidetaan jatkoilla vaikkapa paikallisessa yökerhossa. Silloin ei tarvitse osata sen enempää kuin normaalissa yöelämässä. Sellaisissa wanhanajan häissä jossa ei mennä jatkoille mihinkään kannattaa osata ehkä valssatakin.
Luulen, että suurin osa kaveripiiristä siellä ei osaa tanssia paritansseja, joten siinä mielessä epäilen, josko se olisi kovin isossa osassa.
- m30.
Onko muuten antaa neuvoa kuinka arvokas häälahja pitäisi viedä kaveripariskunnalle?
Ovat samanikäisiä kuin minä. - On tullut käytyä
m30. kirjoitti:
Onko muuten antaa neuvoa kuinka arvokas häälahja pitäisi viedä kaveripariskunnalle?
Ovat samanikäisiä kuin minä.Millaiset häät? Isot vai pienet? Jos isot häät viedään yleensä vähän kalliimpi lahja. Ovatko asuneet yhdessä ennen häitä? Jos ovat, niin tuskin tarvitsevat välttämättä kodintarvikkeita kun ovat varmaan jo hankkineet kaiken. Lahjakortti voisi olla hyvä.
- m30.
Millaiset häät? Isot vai pienet? Jos isot häät viedään yleensä vähän kalliimpi lahja. Ovatko asuneet yhdessä ennen häitä? Jos ovat, niin tuskin tarvitsevat välttämättä kodintarvikkeita kun ovat varmaan jo hankkineet kaiken. Lahjakortti voisi olla hyvä.
Millasissa summissa sen lahjakortin pitäisi liikkua? Mulla ei ole mitään hajua. Laita jotain haarukkaa.
- On tullut käytyä
m30. kirjoitti:
Millasissa summissa sen lahjakortin pitäisi liikkua? Mulla ei ole mitään hajua. Laita jotain haarukkaa.
Yleensä jos olen antanut lahjakortin niin noin 40-50 € riippuen pariskunnasta.
- m30.
Yleensä jos olen antanut lahjakortin niin noin 40-50 € riippuen pariskunnasta.
Ok, onneksi ei sen enempää. Pelkäsin, että pitäisi viedä tyyliin vähintään 100 euron arvosta jotain.
- On tullut käytyä
m30. kirjoitti:
Ok, onneksi ei sen enempää. Pelkäsin, että pitäisi viedä tyyliin vähintään 100 euron arvosta jotain.
No sen suuruisen lahjakortin olen itse antanut. Mutta mistä mä tietysti tiedän vaikka hääpari olisi selän takana puhunut, että antoipas pienen lahjan ja onpas pihi. Mutta 50 € saa jo vaikka uuden kahvinkeittimen. Ukki muuten kertoi että hänen nuoruudessaan kun ei ollut avoliittoja vaan pari muutti yhteen vasta häiden jälkeen oli tyypillistä antaa häälahjaksi kaikkea kodin kamaa. Astioita, pöytäliinoja, mattoja, jne. Nykyään ei sellaisia enää anneta kun suurin osa pareista asuu muutaman vuoden kimpassa ennen häitä ja koti on jo valmiiksi kalustettu.
- ergerfferf
m30. kirjoitti:
Luulen, että suurin osa kaveripiiristä siellä ei osaa tanssia paritansseja, joten siinä mielessä epäilen, josko se olisi kovin isossa osassa.
Useimmissa häissä, joissa itse olen ollut, hääparin kaverit ovat lopulta olleet vähemmistö häävieraista, kun perinteet kuitenkin velvoittavat kutsumaan mummit, tädit, sedät, serkut sun muut sukulaiset. Ja sitä myöten myös ohjelma on noudatellut perinteisempää linjaa aikuisemman väen paritansseineen jne. Nuorten jatkot on sitten juhlittu vielä sukulaisohjelman jälkeen erikseen.
- sir_eino
ergerfferf kirjoitti:
Useimmissa häissä, joissa itse olen ollut, hääparin kaverit ovat lopulta olleet vähemmistö häävieraista, kun perinteet kuitenkin velvoittavat kutsumaan mummit, tädit, sedät, serkut sun muut sukulaiset. Ja sitä myöten myös ohjelma on noudatellut perinteisempää linjaa aikuisemman väen paritansseineen jne. Nuorten jatkot on sitten juhlittu vielä sukulaisohjelman jälkeen erikseen.
Useimmissa joo, mutta on näitäkin nykyään jotka järjestävät häät joihin kutsutaan vain oikeasti läheiset ihmiset eli lähisuku ja hyvät ystävät.
- 57u76
En ole olltu saman ikäluokan ihmisten häissä varmaan noin kahdeksaan vuoteen. Silloin oli kyllä ihan ok kemut, tosin montaa drinkkiä ei voinut ottaa, kun piti vielä lähteä yöllä takaisin kotiin autolla. Morsiamen nätin pikkusiskon kaveri olis pyytänyt tanssimaankin, mutta en kehdannut, kun en osaa.
- ES
Olin yksissä sukulaisen häissä kolmisen vuotta sitten, en jäänyt jatkoille, en tiedä biletettiinkö siellä siten edes. Sitä ennen häissä joskus lapsena.
Känniääliöbilehuumehäistäkö siili haaveilee? Huoh.- m30.
Niissä kaverien häissä, joissa olin kymmenen vuotta sitten, lähdettiin jatkoille juomaan viinaa ja vetämään huumeita. Oikeasti.
Näissä tänä vuonna olevissa häissä on varmaankin rauhallisempi meininki.
- Darth
Vain kaksissa häissä olen ollut. Molemmat aika suuret ja pipoa sikana. Eka pari erosi heti parinvuoden jälkeen. Toka pari ilmeisesti myös pysyy yhdessä. Jouduin istumaan sinkkupöydässä ja vieressä istunut huomattavan kaunis nainen, jopa jaksoi jututtaa minua 5 minuuttia jonka jälkeen selkeästi kyllästyi ja hiljeni. Toisella puolellani istunut mies sen sijaan tutustui vastapuolella olleeseen naiseen saman tien ja 30 minuutin tuttavuuden jälkeen he kävelivät pihalla käsikädessä ja kuhertelivat kuin vastarakastuneet. En vain osaa.
- mettis..
Jostain on mulle tullut sellanen käsitys, että häissä usein löydetään kumppaneita.. Häät ovat yhdistävä tekijä, yhteisiä ystäviä, siis syy viettää aikaa yhdessä, jopa tunteja (ilman että täytyy sanoa toiselle joo tai ei) joten ihmiset eivät ehkä niin varautuneita vieraita kohtaan..
Ja tietty vielä se loppuillan biletys.. ;) - 1211221212
Olen ollut kaksissa häissä joissa oli todella letkee meiniki ja hyvät bileet.
Sitten olen ollut kaksissa jotka oli aika tylsät ja nihkeät. Toisilta ei edes lähdetty jatkoille, pelkästään minä ja kaverini lähdettiin baariin. Toisilta mentiin, mutta lengi oli sanoinkuvaamattoman ärsyttävää joten lähdin kahden drinkin jälkeen himaan.
Sitten oli yhdet sellaiset ihan kivat kemut.
En kertaakaan tavannut ketään potentiaalista kumppaniehdokasta.- sir_eino
Joo, en minäkään häissä naisiin mene. Sukulaisiin tai sukulaisten puolisoiden sukulaisiin ei ole kovin fiksua sekaantua. Kaveripiirin häät taas ovat sellaisia että yleensä tulee pyörittyä siinä omassa porukassa, harvoin siellä tulee tuntemattomille juteltua. Eikä se ole tarkoituskaan.
- sir_eino
Riippuu häistä. Viime vuonna olin kaksissa häissä. Toiset siskon, toiset kaverin. Ekat olivat hyvin pienet ja pirtupohjaisen boolin hoiti paikalle faija joten useimmat (mies)vieraat olivat jossain vaiheessa melko hyvissä. Sulhasen sisko oli ihan hyvä suutelemaan, mutta siihen se myös jäi. Ehkä hyvä niin.
Kaverin häät olivat isommat ja tyylikkäät. Jatkot olivat rankat, mentiin erääseen Helsingin keskustan yökerhoon. En kyllä edes yrittänyt pokata ketään, sen verran tuttua porukkaa kun olen tuon pariskunnan molemmat osapuolet ja koko porukan tuntenut niin pitkään, melkein siitä asti kun muutin Helsinkiin. - Peter van Bach
Katso elokuva Wedding Crashers.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749