Ortodoksien mietteitä online elämästä

beatrixa

Onko online touhuilu synnillistä ja jos niin missä mielessä?

Mitä etsitte netistä ja oletteko sitä löytäneet?

Mitkä ovat ikävimpiä asioita jota netin käyttö tuo elämään?

5

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luzikka.

1. Onko elämässä touhuilu synnillistä ja jos niin missä mielessä?

2. Mitä etsitte elämästä ja oletteko sitä löytäneet?

En halua olla rikkiviisas, mutta kysymykset ovat ympäripyöreitä. Eikö kyse ole siitä, mitä touhuaa? Ei siitä, missä touhuaa.

Olen löytänyt netistä valtavasti tietoa kiinnostavista asioista ja oppimateriaalia esimerkiksi kielten opiskelemiseen.

3. Jonkun kohdalla se voi olla inhimillisen kanssakäymisen surkastuminen. Omalla kohdallani se ei päde, koska tilanne oli sama jo ennen nettiä.

Minulle netin suurin haittavaikutus on huomion hajaantuminen: tulee käyttäneeksi aikaa joutavaan, vaikka netissä on myös paljon kehittävää sisältöä. Mutta sitähän tapahtuisi ilman nettiäkin...

• -pä ää

Naisena olen löytänyt kasan rikkinäisiä ihmisiä miehiä jotka ovat vailla kuuntelijaa ja seksiä.
      Itse etsin tietoa mutta tämä pakonomainen lieveilmiö on saanut minut voimaan pahoin.
      Toinen asia ovat nettihörhöt jotka purkavat pahaa oloaan trollaamalla ja haukkumalla muita.

Jotenkin sen tiedon ohella on myös paljon muuta epäasiallista ja aikaa vievää.Henkisesti ja tunteellisesti kuluttavaa.

• En tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "online-touhuilulla" mutta eihän ortodoksit mitään lestadiolaisia ole, eli miksi olisi syntiä? Netti on nykyaikaa. Netistä saa paljon tietoa ja se on myös kommunikointiväline, mutta onhan silläkin haittapuolensa, kuten kaikella muullakin elämässä.

Itse olen netin kautta löytänyt uusia tuttavia, etsinyt tietoa eri asioista, viihdettäkin (esim. tylsinä päivinä Tuksun blogi on aika piristävää luettavaa, hehe!) jne. mutta suoli24 on aika kurja paikka trollien ja provojen vuoksi. :(

Nettiriippuvuuskin kai joillekin voi kehittyä, mutta ei kai sekään synti ole. Ikävää, jos jonkun elämä on vain netissä.

• --------------

Varattujen tyyppien nettihurjastelut emotionaalisesti ja psyykkisfyysisesti.Täysin irrationaalista touhua joka ei kenenkään kohdalla johda yhtään mihinkään hyvään.

Hyvinkin monelle netti on elävän elämän puutteiden korvaamispaikka jossa kuvitellaan voivan olla täysin kontrollin ulkopuolella mikä ei pidä paikkaansa.

Ennemmin tai myöhemmin asiat kostautuvat ja paha saa palkkansa joko toisen ihmisen ja instanssin muodossa tai ihminen itse vieraantuu ja saa psyykkisiä oireita.Jotkut ihmiset ovat virran vietävinä.

• Iines neiti

Mies voi katsella tuhmia netistä se on ihan ok, naiselle se ei olisi niin kiva juttu.

Minun puolesta mies voi myöskin tumputtaa ei haittaisi ellei jätä naistaan ilman ja korvaa sitä netillätai harrastuksilla.Tai mene netissä tai muutenkaan rakkaus kiintymys pakkomielle henkilökohtaiselle linjalle jonkun toisen ihmisen kanssa hommeleihin mukaan oli seksuaalista sitten tai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      102
      2605
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      98
      1632
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1505
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      14
      1226
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      20
      1012
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      963
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      44
      904
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      119
      886
    9. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      333
      809
    10. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      803
    Aihe