Ortodoksien mietteitä online elämästä

beatrixa

Onko online touhuilu synnillistä ja jos niin missä mielessä?

Mitä etsitte netistä ja oletteko sitä löytäneet?

Mitkä ovat ikävimpiä asioita jota netin käyttö tuo elämään?

5

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luzikka.

1. Onko elämässä touhuilu synnillistä ja jos niin missä mielessä?

2. Mitä etsitte elämästä ja oletteko sitä löytäneet?

En halua olla rikkiviisas, mutta kysymykset ovat ympäripyöreitä. Eikö kyse ole siitä, mitä touhuaa? Ei siitä, missä touhuaa.

Olen löytänyt netistä valtavasti tietoa kiinnostavista asioista ja oppimateriaalia esimerkiksi kielten opiskelemiseen.

3. Jonkun kohdalla se voi olla inhimillisen kanssakäymisen surkastuminen. Omalla kohdallani se ei päde, koska tilanne oli sama jo ennen nettiä.

Minulle netin suurin haittavaikutus on huomion hajaantuminen: tulee käyttäneeksi aikaa joutavaan, vaikka netissä on myös paljon kehittävää sisältöä. Mutta sitähän tapahtuisi ilman nettiäkin...

• -pä ää

Naisena olen löytänyt kasan rikkinäisiä ihmisiä miehiä jotka ovat vailla kuuntelijaa ja seksiä.
      Itse etsin tietoa mutta tämä pakonomainen lieveilmiö on saanut minut voimaan pahoin.
      Toinen asia ovat nettihörhöt jotka purkavat pahaa oloaan trollaamalla ja haukkumalla muita.

Jotenkin sen tiedon ohella on myös paljon muuta epäasiallista ja aikaa vievää.Henkisesti ja tunteellisesti kuluttavaa.

• En tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "online-touhuilulla" mutta eihän ortodoksit mitään lestadiolaisia ole, eli miksi olisi syntiä? Netti on nykyaikaa. Netistä saa paljon tietoa ja se on myös kommunikointiväline, mutta onhan silläkin haittapuolensa, kuten kaikella muullakin elämässä.

Itse olen netin kautta löytänyt uusia tuttavia, etsinyt tietoa eri asioista, viihdettäkin (esim. tylsinä päivinä Tuksun blogi on aika piristävää luettavaa, hehe!) jne. mutta suoli24 on aika kurja paikka trollien ja provojen vuoksi. :(

Nettiriippuvuuskin kai joillekin voi kehittyä, mutta ei kai sekään synti ole. Ikävää, jos jonkun elämä on vain netissä.

• --------------

Varattujen tyyppien nettihurjastelut emotionaalisesti ja psyykkisfyysisesti.Täysin irrationaalista touhua joka ei kenenkään kohdalla johda yhtään mihinkään hyvään.

Hyvinkin monelle netti on elävän elämän puutteiden korvaamispaikka jossa kuvitellaan voivan olla täysin kontrollin ulkopuolella mikä ei pidä paikkaansa.

Ennemmin tai myöhemmin asiat kostautuvat ja paha saa palkkansa joko toisen ihmisen ja instanssin muodossa tai ihminen itse vieraantuu ja saa psyykkisiä oireita.Jotkut ihmiset ovat virran vietävinä.

• Iines neiti

Mies voi katsella tuhmia netistä se on ihan ok, naiselle se ei olisi niin kiva juttu.

Minun puolesta mies voi myöskin tumputtaa ei haittaisi ellei jätä naistaan ilman ja korvaa sitä netillätai harrastuksilla.Tai mene netissä tai muutenkaan rakkaus kiintymys pakkomielle henkilökohtaiselle linjalle jonkun toisen ihmisen kanssa hommeleihin mukaan oli seksuaalista sitten tai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe