palkankorotus

Utelias__

Onko yrityksen pakko nostaa palkkoja, vaikka ei kuulu mihinkään työehtosopimukseen?
Jos ihmisillä samat liksat 10 vuotta niin eihän se oikealta kuulosta..

6

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkanlaskijana

Jos ihminen on 10 vuotta samassa paikassa saamatta palkankorotusta kertoo se paljon myös ihmisestä.....

Ei ole olemassa lakia joka määrittelee palkankorotukset. On olemassa yleiskorotukset joita jokainen järkevä yritys noudattaa vaikka sitovaa työehtosopimusta ei alalla ole.

• Timppa_hel

Itse aloitin työt tälläisessä yrityksessä.
      Olin pöyristynyt kun kuulin tästä. Mutta asia on näin. Mitään korotuksia ei makseta eikä myöskään lomaraa!

Uuden työpaikan haku on alkanut!

• 31

Tuohan tarkoittaa käytännössä sitä, että jokainen käy palkkakeskustelun vähintään vuosittain ja huolehtii siitä että saa aina vähintään yleistä palkankorotustasoa vastaavan nousun. Isotöinen käytäntö firman kannalta.

• eipä uskoisi

tuo ''timppa hel'' kirjoitus ei voi olla totta noin ei yksinkertaisesti pysty kukaan työnantaja menettelemään. [ellei ole kepulainen...]

• 18

Korotuksia ei tule automaattisesti, jos alalle ei ole yleissitovaa työehtosopimusta, eikä työnantaja kuulu työnantajaliittoon.

Eli yleissitovat työehtosopimukset takaavat niiden mukaan tulevat korotukset aivan kaikille.

Ellei työehtosopimus ole yleissiotova, mutta työnantaja kuuluu sopimuksen allekirjoittaneeseen työnantajaliittoon, sitoo ko työehtosopimuksessa olevat korotukset myös häntä.

• ainoastaan tes-kor.

Meillä toki kaikille työehtosopimuksen mukaiset korotukset neuvottelujen kautta, eli luokkaa 1-2 % kausi kaikille.

Mutta, jos tarkoitat erillisiä palkankorotuksia yksilötasolla niin meillä ne menevät pärstän ja siis mielistelyn ja näyttelytaidon perusteella. Osa on saanut aika isojakin korotuksia, me muutamat harvat emme mitään (ja ei, emme ole laiskoja vaan todella ahkeria tulosta tehneitä). Useista pyynnöistä huolimatta pomot eivät ole suostuneet korotuksiin vaan vetosivat aina että "et ole kuopassa". No, liiton kautta sitten sain tietää muiden palkkoja firmassamme ja olin lentää persiilleni, sen verran parempia liksoja samasta hommasta monet saivat. Nyt selvitys menossa liiton avulla, mutta en usko lainkaan että parannusta tulee.

Koko ajan katsellaan muita työpaikkoja....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe