Mitä vittu tähän osaa vastata?!

NaisetApua!

Vaimon kanssa istuttaan sohovalla kahtomasa telekkaria. Tulee mainos josa "hoikka pitkä nainen esittelee bikineitä"

Vaimo: "Onks toi sun mielestä hyvän näkönen ja seksikäs?"

Minä: "No eeh, ei oo. Liian laiha mun mielestä"

Vaimo: "Eikö ees vähänkää oo kaunis.. Eiks yhtää..?"

Minä: "No ei ole"

Vaimo: "Oonko kauniimpi kun toi?"

Minä: "Tottakai oot"

Vaimo: "Mut kai kuitenki edes panisit tota.."

Minä: "Huoh, en panis"

Vaimo: "Etkö vaikka oisit sinkku?"

Minä: "En en lopetetaan nyt jo tää keskustelu tästä"

Vaimo: "Mmmm.. Kuitenki toi on paljo seksikkäämpi ku mä et kehtaa sanoo"

Minä: "Kulta rakas, ei ole kun sinä oot seksikkäämpi ja kauniimpi"

Vaimo: "No en kuitenkaa sun mielestä oo, aattelit kuitenki mielesä et ompa seksikäs nainen kun tuli se mainos"

Minä: "En ajatellut usko jo"

Vaimo "Kyl kaikki miehet ajattelee oli sinkku tai varattu"

Minä: "Ihan sama mut minä en ajatellu yhtään mitään"

Vaimo: "Mmm.. Oisko kiva jos mäki oisin tollanen tosi hoikka ja pitkä?"

Minä: "Ei tartte olla"

Vaimo: "Kuitenki tykkäisit.. Toi naine oli niin täydellinen tossa mainoksessa"

Minä: "Ei ollut"

Vaimo: "Oli kuitenki.. Miks et vaan sano"

Minä: "Joo se oli seksikäs ja pantava kaunis nainen ok??!!"

Vaimo: "AHA ELI MÄÄ OON VITUN RUMA SITTEN TOI ON KAUNIIMPI KU MÄ?? MIKS OOT MUN KANS JOS HIMOITSET TOLLASTA KAUNISTA NAISTA!??"

Ja akkahan nousee sohovalta, itku kurkussa juoksee makkuuhuoneeseen. En viihtiny ees mennä lepytteleen tai mitään. Huoh, mitähän ois pitäny tohon vastata? Jatkaa ikusta jankkaamista??

Kun fakta on perkele se ettei se mainoksen nainen herättänyt mussa mitään tunteita puoleen eikä toiseen, helvetti koko sen parin sekunnin ajan mitä koko hiton mainos edes keksi niin miettiin että mitä ostais vaimolle synttärilahjaksi!!! Perkele miten tälläsessä tilanteessa pittää toimia kun sama mitä sanot niin vaimohan ei oo tyytyväinen.

Ei se aina käyttäydy noin mutta sillon tällön, tiedän ettei oo aina tyytyväinen ulkonäköönsä. Nuorempana hänen oma äitinsä aina moitti vaimoni ulukonäkköö, aina ois pitäny olla laihempi tai vähän lihavampi, eriväriset hiukset, eri pituset hiukset, millon mitäkin. Hänen äitinsä oli sellanen.. Ärsyttävä arvostelija. Varmaan sen takia vaimo nykyään on tuollanen mikä on ikävä homma.

Mutta kun tällänen pistää hermot kireelle kun jostain perkeleen mainoksesta kauheen numeron nostaa!

208

11978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsvbcbcvbfd

      No sinun ei olisi pitänyt valehdella lopussakaan.

      Ei tuollaiseen jankkaukseen kannata lähteä mukaan. Sano, että vastasit jo. Jos se ei kelpaa niin älä sano enää mitään.

      Toisena vaihtoehtona voit alkaa piikittelemään takaisin hänen exiensä munan koosta tai miesnäyttelijöistä tms. Loppuu kysely yleensä lyhyeen tuon jälkeen.

      • WayneGretonki

        Jos sun vaimosi on sitä mieltä että rahamarkkinoiden tyhjäpäiset, ilmeettömät, homojen kouluttamat luuniput on kauniita, niin jo hänen typeryytensä tekee hänestä ruman.
        Miten tuollaiset hengen tavikset ikinä löytää mitään onnea, ihmetyttää minua...


      • Anonyymi

        Sen ekan vastauksen jälkeen sanat tulee todistaa suutelemalla intohimoisesti ja supattamalla korvaan mitkä asiat just siinä sun naisessa saa sut hulluksi himosta. Problem solved.

        On ne miehetkin välillä epävarmoja hauraine egoineen.


    • dee...

      tiedän tunteen.olin itse joskus samanlainen.oletteko jutelleet asiasta ihan todella ?

      meillä oli silloisen pojan kaa riitoja just tollaisista asioista.jälkeenpäin olen miettinyt,että mikä teki minusta niin ärtyisän.välit meni poikki muttei ainoastaan mustasukkaisuudesta.olin nuori ja itseluottamus oli noin viiskyt prossaa.varsinkin kun sain jälkeenpäin tietää toisen käyvän hänen luonaan "hoidossa" tosi vaikeeta aikaa..
      nyt on itsevarmuutta,kai iän tuomaa.sellainen luottamus tulevaisuuteen ja että minuakin arvostetaan ihmisenä. sen kun saat toiselle teoillasi ja sanoillasi osoittaa niin onneksi olkoon.

    • ' '

      Oletko kirpela?

    • rwtyy3

      Myy se helevetin telekkari ja osta vaimollesi vaikka polkupyörä.

    • joo mutta

      kyllä vituttaa näin naisena jatkuva naisten alastonhyppely. Missään ei sitä pakoon pääse! Miettikää jos jatkuvasti mediasta tulisi treenattuja, lihaksikkaita miehiä alushousuissa! Kyllä se väkisin veisi naisen ajatukset hetkeksi, vaikkakin vuosien saatossa voisi alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään sekin! Naiset ovat vielä niin tyhmiä tosielämässä, että jäljittelevät monesti photoshopattuja kuvia. Eikö tämä mielen sairaus lopu ikinä? En tarkoita että naisten tai miesten tulisi verhotutua burkaan, mutta olla normaalisti, jatkuvasti provosoimasta ihmisten seksiviettejä! Kuka haluaa rikkoa muiden ihmissuhteet tarkoituksella? Parhaimmat ei silti mene yrityksestä huolimatta rikki! Niitä on vaan aika harvassa!

      • enoovasemmistopöpi

        ...mutta hyperkapitalismin oireitahan nuo on. Ihmisistä ollaan tehty mielettömiä sieluttomia narsisteja, massakontrolloituja kollektivisti tuotteita, joiden ajattelu ei ole omaa, vaan bisnesmaailman uusin brändi, se mitä muut ajattelee, muoti ja niin edelleen. Chris Hedges piti loistavan puheen hyvinvointivaltioiden psykologisesta kuolemasta, löytyy mm. youtubesta; http://www.youtube.com/watch?v=GirI5ahatIo , suosittelen katsomaan.

        Wall Streetin etiikka on julkkiskulttuurin etiikka.


      • uhgfkkll
        enoovasemmistopöpi kirjoitti:

        ...mutta hyperkapitalismin oireitahan nuo on. Ihmisistä ollaan tehty mielettömiä sieluttomia narsisteja, massakontrolloituja kollektivisti tuotteita, joiden ajattelu ei ole omaa, vaan bisnesmaailman uusin brändi, se mitä muut ajattelee, muoti ja niin edelleen. Chris Hedges piti loistavan puheen hyvinvointivaltioiden psykologisesta kuolemasta, löytyy mm. youtubesta; http://www.youtube.com/watch?v=GirI5ahatIo , suosittelen katsomaan.

        Wall Streetin etiikka on julkkiskulttuurin etiikka.

        Juju kauppamiehillä on se, että nainen tehdään kroonisen tyytymättömäksi ulkonäköönsä photoshopattujen trikkikuvien avulla. Pointtina tietysti saada naiset loputtomiin "parantelemaan" ulkonäköään mutta ennenkaikkea laittaa turhuusmarkkinoiden kassakoneet kilisemään yhä nopeammin.Bisnesmiesten ideologian mukaan nainen ei voi ikinä olla tyytyväinen ulkonäköönsä vaikka näyttäisi oikeasti täydellisen kauniilta, koska aina löytyy paranneltavaa.


    • w4t6hje5jy6rt6ku

      Aika huonon itsetunnon omaava nainen :D
      Mulla oli samanlainen ja piti olla tosi tarkka mitä sanoo, muuten tuli 24 tunnin mykkäkoulu.

      • Oli?
        Hyvä sinä!


      • no more weirdos
        eijokuvaan kirjoitti:

        Oli?
        Hyvä sinä!

        Mulla oli kans samanlainen, siitä oli sitten hemmetin vaikea päästä eroon. Kannattaa kattoa millaisen persoonan kanssa alkaa seurustelemaan, jos on heikko itsetunto ja läheisriippuvainen niin kusessa oot.


    • FaktaOnTämä

      Maailmahan on ilman muuta kauniita naisia pullollaan. Mutta tiedäthän itsekin miksi vaimosi on kaikista kaunein. Kun katsot häntä, näet naisen joka ei ainoastaan ole kaunis, vaan sellainen joka myös välittää sinusta syvästi. Se tieto saa sinut puolestaan tuntemaan yhtä voimakkaasti vaimoasi kohtaan, ja tämä on se syy miksi katselisit mielummin häntä kaiket päivät kuin ketään muuta naista. Tuo ainutlaatuinen tunne korostaa kaikkia piirteitä omassa rakkaassa, myös kauneutta.

      Muistan tämän hyvin vielä niiltä ajoilta kun seurustelin. Ei sitä naista kauniimpaa sillä hetkellä maailmasta löytynyt millään.

      Vaimosi ei nähtävästi tiedä tätä asian laitaa, joten kerropa se hänelle.

      • Maailman kaunein

        Nais näkökulmasta tuo on totta että kun rakastaa toista niin se kumppani on se maailman paras ja ihanin ja kaunein, ainakin mun elämässäni olleet miehet ovat olleet niitä ettei ole muita huomannut. Rakkaus tekee sokeaksi sanotaan.

        Vaimosi pelkää ettei riitä sinulle sellaisena kuin hän on. Kunnon keskustelu varmaan auttaisi asiaa ihan neutraalissa olosuhteissa otat asian puheeksi ja kerrot kuinka sinua ärsyttää hänen tivaaminen ja haluat että se loppuu. Sanot joskus että haluan puhua eräästä asiasta joka vaivaa sinua. Silloin kun vaimosi alkaa tivaamaan telkkarin ääressä samasta aiheesta sinun ei kannata aloittaa keskustelua ko. aiheesta tosiaan joku neutraali tilanne vaikka kävelylenkillä, aamupalalla jne. kuhan ette ole kyseisessä tilanteessa. Myös muista kehua vaimoasi silloin tällöin jos hän on laittautunut niin kerro kuinka hyvältä ja seksikkäältä hän näyttää. Kerro vaikka juhlissa että hän on kaunein nainen koko paikassa että et malta odottaa päästä kotiin että saat hänet. Tällaisia juttuja. Ainakin minuun sellaiset sanat on saaneet kumppanilta mieleni hyväksi ja tuntemaan itseni maailman kauneimmaksi. Vastavuoroisesti meidän naistenkin tulee kehua meidän omia kumppaneita kyllä miehetkin tarvitsevat kuulla olevansa komeita :)


      • Maailman kaunein
        Maailman kaunein kirjoitti:

        Nais näkökulmasta tuo on totta että kun rakastaa toista niin se kumppani on se maailman paras ja ihanin ja kaunein, ainakin mun elämässäni olleet miehet ovat olleet niitä ettei ole muita huomannut. Rakkaus tekee sokeaksi sanotaan.

        Vaimosi pelkää ettei riitä sinulle sellaisena kuin hän on. Kunnon keskustelu varmaan auttaisi asiaa ihan neutraalissa olosuhteissa otat asian puheeksi ja kerrot kuinka sinua ärsyttää hänen tivaaminen ja haluat että se loppuu. Sanot joskus että haluan puhua eräästä asiasta joka vaivaa sinua. Silloin kun vaimosi alkaa tivaamaan telkkarin ääressä samasta aiheesta sinun ei kannata aloittaa keskustelua ko. aiheesta tosiaan joku neutraali tilanne vaikka kävelylenkillä, aamupalalla jne. kuhan ette ole kyseisessä tilanteessa. Myös muista kehua vaimoasi silloin tällöin jos hän on laittautunut niin kerro kuinka hyvältä ja seksikkäältä hän näyttää. Kerro vaikka juhlissa että hän on kaunein nainen koko paikassa että et malta odottaa päästä kotiin että saat hänet. Tällaisia juttuja. Ainakin minuun sellaiset sanat on saaneet kumppanilta mieleni hyväksi ja tuntemaan itseni maailman kauneimmaksi. Vastavuoroisesti meidän naistenkin tulee kehua meidän omia kumppaneita kyllä miehetkin tarvitsevat kuulla olevansa komeita :)

        Ja vielä lisäisin tuohon kehumiseen että ei vaan silloin kun on laittautunut kehu myös muulloinkin. Monesti kun olen tuntenut itseni todellakin epäviehättäväksi esim työpäivän jälkeen niin oma kulta on ottanut vastaan halannut ja sanonut että kylläpä sinä näytät tänään hyvältä, tietenki ite olin että no joo niin varmaan mutta toinen sanoi sen niin vilpittömästi että eihän siihen voinut muuta kuin uskoa :) että kyllä sekin on kivaa kuultavaa myös silloin ku ei ole viimeisen päälle laittautunut. Kehu aina kun sinusta tuntuu siltä suoraan sydämmestä tulleet sanat ovat aitoja ja uskottavia.


      • Tosi on

        Kun katsoo rakastavin silmin niin kauniimpaa ei ole.


      • Greys Anustomy

        Buahaha, mitäs herttasarjoja sitä onkaan luettu?


    • ap

      Ollaan juteltu näistä asioista monesti ja olen vaimolleni kertonut että hän on kaunein ja sen pitäisi riittää. Toki on nättejä ja hyvän näköisiä naisia maailma täynnä sehän on selevä asia mutta se ei tarkoita että himoitsisin näitä muita naisia tai kyyläisin. En tee niin. Rakastan vaimoani ja hän on kaikella tapaa kaunein, haluttavin, seksikkäin ym ei kukaan muu. Mutta koittaappa se takoa hänen päähänsä.

      Nainen käy perhana kun tuuliviiri välillä. On päiviä että kaikki on ok siis ulkonäön suhteen, ettei ala jankkaamaan jostain mainoksista jos näkyy joku hoikka isotissinen nainen tms. Joskus taasen kauhee kysely, sitten kun vastaa että "Ei, tuo nainen ei ole minun mieleeni sinä olet kauniimpi" niin eihän sitä asiaa tunnuta uskovan tai ei haluta vaan se jankkaaminen jatkuu.

      Olen kokeillut erilaisia tapoja, kuten että olen vaan yksinkertaisesti ollut hiljaa, ei sekään tehoa. Tiedän että kun lopulta sanon vain että "Joo onhan toi kaunis" niin vaimo suuttuu ja lähtee pois. Vaikka se on ikävää että hän suuttuu niin ainakin se jankkaaminen asiasta loppuu!!

      Pitäisikö kehottaa häntä menemään johonkin terapiaan että saisi itsetunnon kuntoon?

      • ' ' '

        Olet Pikku-Murri?


      • Tsemppiä!

        Mielestäni tuohon ongelmaan on yritettävä saada ratkaisu. Esim. parisuhdeterapia voisi auttaa. Jos tuon tyylisiä keskusteluja joudut käymään hänen kanssaan vähän väliä, niin ennen pitkää se tuhoaa parisuhteenne. Et varmasti jaksa kuunnella tuota hautaan saakka. Molemminpuolinen luottamus on kestävän parisuhteen a ja o. Älä sorru jatkossa valehtelemaan kuten tuon kuvaamasi vuoropuhelun lopuksi teit. Se on väärä tie. Uskoisin että et yksin pysty korjaamaan tuota tilannetta vaan tarvitsette ammattiauttajaa.


      • Varma tieto

        Näin naisena pakko sanoa, että sun vaimos on vajakki. Naisten joukossa on sellaisia harmittavan vituttavan paljon...

        Itse en todellakaan ole tuollainen, enkä odota jotain ylistyslauluja jatkuvasti ylivertaisesta seksikkyydestäni ja kauneudestani, niin kuin tuossa sulle tollot kanssasisaret antaa neuvoksi miten toimia.

        Kai sitä nyt jokainen akka ite tietää, kun peilistä kattoo, että ollaanko tässä paremman näköisiä, kuin joku huippumalli, ei sitä saatana tarvi kysellä keneltäkään, ja kiusata ja vittuilla jostain tyhjänpäiväisestä asiasta toisille. Eihän se puolison syy ole, että on ämmä rukka saanut huonot perintötekijät, menis mokoma vajakki kitiseen ja mariseen vanhemmilleen.

        Sano sille ämmälle, että "perkele, menin sun kanssas naimisiin kun vaikutit anteliaalta sängyssä, muuten oot niinku petollinnun perse, ja jos vaan saisin tuon pitkän laihan jumalattaren, niin sinä saatanan läski pätykkä lentäisit jorpakkoon niinkuin leppäkeihäs. Siinä sulle vajakki ämmälle totuutta perkele!" Sitten lyöt avioeropaperit sen nokan eteen, pakkaat kamasi ja lähdet ja etsit jonkun sellaisen, jolla on korvien välissä muutakin kuin tyhjänä humiseva tila, tai paskaa.


      • Anonyymi

        Menkää yhdessä terapeutin puheille. Luulen että naisesi hormonivaihtelutkin vaikuttaa käytökseen ja itsetuntoon . Raskasta teille molemmille varmasti.


    • Ehdotus

      Homma taitaa olla kyllä nyt niin, että vaimosi pitäisi mennä itseensä. Voisit ehkä näyttää tämän keskustelun hänelle. Ehkä hän sitten tajuaa "järjettömyytensä". Et sä voi aina olla viime kädessä vastuussa aikuisen naisen itsetunnosta.

    • *repesin* XD

      Itse jo vuosia sitten omaksunut sen politiikan, että jos nainen kysyy mielipidettäni johonkin asiaan(olipa asia mikä hyvänsä), ni sanon sen suoraan ja kaunistelematta:

      -esim ylläolevaan esimerkkiin olisin vastannut: "Kyllä, mainoksen nainen on hyvännäköinen ja seksikäs"

      -tai jos nainen kysyy, että näyttääkö takapuolen leveältä näissä farkuissa, ni vastaan: kyllä (jos olen oikeasti sitä mieltä) tai ei (jos olen oikeasti sitä mieltä).

      Ja olen huomannut, että naiset yleensä arvostavat rehellistä vastausta kysymykseen. Ja ne jotka ottavat siitä herneen nenään, ni saavat multa sitten kenkää jo muutenkin. En jaksa olla se naisen egon pönkittäjä.

      • no jaa

        parasta on, ettei miestä kiinnosta mikään aivokuollut hömppä. Kuka muuten jää katsomaan mainoksia? Ite vaihdan kanavan samantien ja usein suljen koko telkkarin. Niin paskaa ohjelmaa sieltä tulee nykyään.
        Vaate kysymyksiin voi vastata diplomaattisesti, esim. että toiset farkut saattavat istua päällä nätimmin. Positiivisesti ohjailla... ja olla totuudenmukainen.


      • no jaa kirjoitti:

        parasta on, ettei miestä kiinnosta mikään aivokuollut hömppä. Kuka muuten jää katsomaan mainoksia? Ite vaihdan kanavan samantien ja usein suljen koko telkkarin. Niin paskaa ohjelmaa sieltä tulee nykyään.
        Vaate kysymyksiin voi vastata diplomaattisesti, esim. että toiset farkut saattavat istua päällä nätimmin. Positiivisesti ohjailla... ja olla totuudenmukainen.

        Kanavasurffaus on v***n ärsyttävää! X( ..joko katotaan jotain tai sitten ei. Mun tapauksessa yleensä ei, kun ei ole aikaa eikä mielenkiintoa.

        Diplomaattisuudella ei fiksua naista paljoa hämätä. Kauniimpaa sukupuolta ei kannata aliarvioida. ;)


      • fjlsfkj

        kyllä todellakin arvostan :). Miehet, sanokaa suoraan oikeasti! Vähitellen ne suorat oikeat mielipiteet oppii ottamaan vastaan eikä pahoita mieltään. Miksi turhasta mieltään pahoittamaan. Eniten arvostan rehellisyyttä :)


      • Eräs nainen ja vaimo
        TheOne kirjoitti:

        Kanavasurffaus on v***n ärsyttävää! X( ..joko katotaan jotain tai sitten ei. Mun tapauksessa yleensä ei, kun ei ole aikaa eikä mielenkiintoa.

        Diplomaattisuudella ei fiksua naista paljoa hämätä. Kauniimpaa sukupuolta ei kannata aliarvioida. ;)

        "Ja ne jotka ottavat siitä herneen nenään, ni saavat multa sitten kenkää jo muutenkin. En jaksa olla se naisen egon pönkittäjä. "

        Sitten sä et ole vielä tavannut "sitä oikeaa", koska ketä tahansa ei laiteta noin vain kävelemään jos ei ihminen ole just niinku ite haluis ;)....se on hyvä jos itellä on täys kymppi itseluottamus, mutta se voi kaatua sit omaan nilkaan ku tuleeki semmonen kultakimpale kohdalle jonka oikeesti haluis pitää. Siinä vaiheessa ihmissuhde ei olekkaan enää vaan kulutustavaraa....

        Mutta toki...aloitus oli hauskakin. Voin kuvitella miten vaikeeta tommosiin kyselyihin on vastata. Vaikea antaa näin naisenakaan mitään vedenpitävää neuvoa miten kannattis toimia tossa tilanteessa kun nainen voi reagoida siihen melkein miten vaan :). Sillä on varmaan merkitystä miten mies muuten on kohdellut naistansa. Kehuuko koskaan tms. Jos ei koskaan sano mitään hyvää niin sitte voi tulla semmonen tunne, ettei välitä muutenkaan ja muut naiset kiinostaa enemmän. Sekin voi johtaa tollaseen kyselyyn jostain televisio naisita, mikä on tietysti ihan hoopoa.

        Siinä vaiheessa kun parisuhde on saavuttanut kunnon luottamuksen tilan ja vakauden niin semmoinen suoruus ei ole enää niin loukkaavaa. Suhteella on muutenkin vähemmän epävarmuus tekijöitä eikä haittaa jos joku toinenkin nainen on kaunis :).


      • Kauneutta ympärillä

        Näin on, jos miehellän on ulkonäköä koskevia mielipiteitä, haluan kuulla niistä. Jos kysyn "laitanko tämän mekon" ja hän sanoo siitä, että "onhan se vähän tumma", olen kiitollinen palautteesta. Hän siis ei sano "älä nyt tota ainakaan laita" , vaan ilmaisee näkemyksens ja vielä miettii miten sen tekee.

        Keskustelemme myös kauneusihanteista ja muiden ihmisten ulkonäöstä ilman että meidän täytyisi sen jälkeen piehtaroida itsesäälissä "kun minä en ole tuollainen". Vaimosi kilahtelu on epätervettä eikä se korjaannu pelkästään sillä, että sinä muutat asennettasi. Sinun asenteessasihan ei ole mitään vikaa.


      • Eräs nainen ja vaimo kirjoitti:

        "Ja ne jotka ottavat siitä herneen nenään, ni saavat multa sitten kenkää jo muutenkin. En jaksa olla se naisen egon pönkittäjä. "

        Sitten sä et ole vielä tavannut "sitä oikeaa", koska ketä tahansa ei laiteta noin vain kävelemään jos ei ihminen ole just niinku ite haluis ;)....se on hyvä jos itellä on täys kymppi itseluottamus, mutta se voi kaatua sit omaan nilkaan ku tuleeki semmonen kultakimpale kohdalle jonka oikeesti haluis pitää. Siinä vaiheessa ihmissuhde ei olekkaan enää vaan kulutustavaraa....

        Mutta toki...aloitus oli hauskakin. Voin kuvitella miten vaikeeta tommosiin kyselyihin on vastata. Vaikea antaa näin naisenakaan mitään vedenpitävää neuvoa miten kannattis toimia tossa tilanteessa kun nainen voi reagoida siihen melkein miten vaan :). Sillä on varmaan merkitystä miten mies muuten on kohdellut naistansa. Kehuuko koskaan tms. Jos ei koskaan sano mitään hyvää niin sitte voi tulla semmonen tunne, ettei välitä muutenkaan ja muut naiset kiinostaa enemmän. Sekin voi johtaa tollaseen kyselyyn jostain televisio naisita, mikä on tietysti ihan hoopoa.

        Siinä vaiheessa kun parisuhde on saavuttanut kunnon luottamuksen tilan ja vakauden niin semmoinen suoruus ei ole enää niin loukkaavaa. Suhteella on muutenkin vähemmän epävarmuus tekijöitä eikä haittaa jos joku toinenkin nainen on kaunis :).

        En usko mihinkään "oikeaan". Olen katsos aikuinen, en teini-ikäinen tyttö joka elää jotain prinsessa-fantasiaa. X)
        Elämässä ei ole kyse sen "oikean" löytämisestä vaan niiden väärien välttämisestä. ;)
        Eikä se kumppani voi silloin mikään mainitsemasi kaltainen kultakimpale olla jos tarvitsee jatkuvasti vahvistusta egolleen ja itsetunnolleen. Terve itsetunto lähtee sisäistä asioista ja ihmisestä itsestään. Ei muista ihmisistä ja ulkoisista kannustimista...


      • nainentäällä
        TheOne kirjoitti:

        En usko mihinkään "oikeaan". Olen katsos aikuinen, en teini-ikäinen tyttö joka elää jotain prinsessa-fantasiaa. X)
        Elämässä ei ole kyse sen "oikean" löytämisestä vaan niiden väärien välttämisestä. ;)
        Eikä se kumppani voi silloin mikään mainitsemasi kaltainen kultakimpale olla jos tarvitsee jatkuvasti vahvistusta egolleen ja itsetunnolleen. Terve itsetunto lähtee sisäistä asioista ja ihmisestä itsestään. Ei muista ihmisistä ja ulkoisista kannustimista...

        Jos haluat "vääriä välttää" ni rupea erakoksi. Ei tollaselle mulkvistille oikeaa ikinä tuukkaan löytymään ja voin taata että tolla asenteella jäät pysyvästi yksin.

        Terve itsetunto pitää olla ja naisten egoja ei tarvi pönkittää, mut annat itestäs viban että käytätkin naisia pönkittämään omaasi ja kun vaikutus lakkaa niin vaihdat uuteen.

        Ei mikään ihailtava strategia. Olisit edes kunnon mies ja näkisit naiset muuna kuin objekteina joita voit käyttää pelkästään oman mielihyvän takaamiseen.


    • Vaimo minäkin...

      Vittu osaa vastata näin:

      Ole rehellinen. äläkä yritä vastata niin kuin oletat vaimosi haluavan. Täysin tarpeetonta mielistelyä. Jos joku nainen on mielestäsi kaunis ja seksikäs, hän on, ja jos vaimosi tuon haluaa tietaa ja kysyy, kerro, Et ole vastuussa vaimosi reaktiosta.

    • leka46

      Tuttu kuvio. Meillä oli aivan samaa "keskustelua". Aluksi jaksoin vastailla mutta muutaman vuoden jälkeen vastasin kerran ja lopuksi sanoin "tyhmille ei kahta kertaa sanota". En tiedä mikä vaimon mielen on saanut muuttumaan mutta nykyisin keskustelu on normaalia...
      Naisia ei voi ymmärtää....pitää vain oppia hyväksymään ja tuomaan omat rajat esiin.

    • ap

      Joo minähän tuossa keskustelussa sanoinkin moneen kertaan että se mainoksen nainen ei ollut mieleeni mutta ongelma on tässä se että kun vaimoni ei tunnu uskovan vaan se jankkaa niin kauan että lopulta turhaudun ja sanon että se mainoksen nainen oli seksikös ym ym vaikka se ei olisikaan. Ja siitähän se riita syttyy.

      Miksi se joillekin naisille on niin vaikeaa ymmärtää että EI KAIKKI MIEHET ole sellasten tyypillisten alusvaate mallien perään! Ehkä aika monet miehet tykkää sen näkösistä mutta minä en.

      • cckhg

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.


      • Camel boots
        cckhg kirjoitti:

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.

        Jestas, tää oli hyvä, pojo tuli. Olen nainen.


      • Hah !
        cckhg kirjoitti:

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.

        "Nimittäin, mies rakastuu naiseen, ..." Ahaa, siksi mies siis arvostelee, arvioi, vertailee muihin, alistaa, nöyryyttää, tekee huonommaksi kuin itsensä, kohtelee kaltoin ... Hän rakastaa ! Tämä selvä.


      • Kyllästynyt . . . .
        Hah ! kirjoitti:

        "Nimittäin, mies rakastuu naiseen, ..." Ahaa, siksi mies siis arvostelee, arvioi, vertailee muihin, alistaa, nöyryyttää, tekee huonommaksi kuin itsensä, kohtelee kaltoin ... Hän rakastaa ! Tämä selvä.

        "Ahaa, siksi mies siis arvostelee, arvioi, vertailee muihin, alistaa, nöyryyttää, tekee huonommaksi kuin itsensä, kohtelee kaltoin ... Hän rakastaa ! Tämä selvä."

        Ja heti otat esimerkkinä tällaisen mahdollisen luuserikusipään joka "arvostelisi, vertailisi muihin, alistaisi, nöyryyttäisi, tekisi huonommaksi kuin itsensä, kohtelisi kaltoin...."


        Ja sitten kerrot sen tässä ja ikään kuin tämä pätisi aina ja kaikkiin miehiin, vaikka jokainen tietää että tällaisia miehiä on yhtä vähän kuin samanlaisia naisia. Ei helvetissä se miehuus edelleenkään tee tuollaiseksi, vaan luonne ja persoona joka voi olla TÄYSIN samanlainen naisellakin.


        Olet satavarma feministi, miesvihaaja, mikä teitä vaivaa?

        "Normaalit" ihmiset eivät ole tuollaisia mustamaalaajia ja kaiken negatiivisen puolen esille tuojia joistakin luusereista (mies)vähemmistöistä ja samalla kun sitä negatiivista tuotte esiin, ei silloin mitään positiivista sanota olevan yhdelläkään miehellä vaan kaikki ovat mielestänne sellaisia samanlaisia huonoja yksilöitä joista nuo vihat ammennatte kaikkia koskeviksi.

        OLETKO ITSE YHTÄÄN SEN PAREMPI IHMISENÄ KUN AJATTELET NOIN? EN LÖYDÄ SINUSTAKAAN MITÄÄN HYVÄÄ TEKSTISI PERUSTEELLA.


      • Mies232
        cckhg kirjoitti:

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.

        cckhg olet aivan oikeassa mun termi tohon
        on NAINEN ON NAISELLE SUSI AINA!!


      • Kyllästymätön
        Kyllästynyt . . . . kirjoitti:

        "Ahaa, siksi mies siis arvostelee, arvioi, vertailee muihin, alistaa, nöyryyttää, tekee huonommaksi kuin itsensä, kohtelee kaltoin ... Hän rakastaa ! Tämä selvä."

        Ja heti otat esimerkkinä tällaisen mahdollisen luuserikusipään joka "arvostelisi, vertailisi muihin, alistaisi, nöyryyttäisi, tekisi huonommaksi kuin itsensä, kohtelisi kaltoin...."


        Ja sitten kerrot sen tässä ja ikään kuin tämä pätisi aina ja kaikkiin miehiin, vaikka jokainen tietää että tällaisia miehiä on yhtä vähän kuin samanlaisia naisia. Ei helvetissä se miehuus edelleenkään tee tuollaiseksi, vaan luonne ja persoona joka voi olla TÄYSIN samanlainen naisellakin.


        Olet satavarma feministi, miesvihaaja, mikä teitä vaivaa?

        "Normaalit" ihmiset eivät ole tuollaisia mustamaalaajia ja kaiken negatiivisen puolen esille tuojia joistakin luusereista (mies)vähemmistöistä ja samalla kun sitä negatiivista tuotte esiin, ei silloin mitään positiivista sanota olevan yhdelläkään miehellä vaan kaikki ovat mielestänne sellaisia samanlaisia huonoja yksilöitä joista nuo vihat ammennatte kaikkia koskeviksi.

        OLETKO ITSE YHTÄÄN SEN PAREMPI IHMISENÄ KUN AJATTELET NOIN? EN LÖYDÄ SINUSTAKAAN MITÄÄN HYVÄÄ TEKSTISI PERUSTEELLA.

        En ole feministi (ainakaan kiihosellainen) enkä vihaa ketään. Mutta kertomani laisia esimerkkejä piisaa yllin kyllin, jotta on tullut selvääkin selvemmäksi, mitä se 'rakkaus' on - mieästen mielestä.

        Aukaise sinäkin silmät ja korvat, mutta varsinkin mieli, muuten ei hokaa.


      • tywy6hb
        Kyllästymätön kirjoitti:

        En ole feministi (ainakaan kiihosellainen) enkä vihaa ketään. Mutta kertomani laisia esimerkkejä piisaa yllin kyllin, jotta on tullut selvääkin selvemmäksi, mitä se 'rakkaus' on - mieästen mielestä.

        Aukaise sinäkin silmät ja korvat, mutta varsinkin mieli, muuten ei hokaa.

        Esimerkkejä piisaa, so what? Miksi pitää aina ottaa silmätikuksi ja yleistääkseen nuo muutamat esimerkit valtaväestöstä jotka eivät sellaisia ole?


      • Hah !
        tywy6hb kirjoitti:

        Esimerkkejä piisaa, so what? Miksi pitää aina ottaa silmätikuksi ja yleistääkseen nuo muutamat esimerkit valtaväestöstä jotka eivät sellaisia ole?

        "Muutamat esimerkit" ? Esimerkit ovat sitä "valtaväestöä", muunlaiset ovat harvinaisuuksia, jotka vain vahvistavat säännön. Kuten sanoin: aukaise silmät, korvat ja mieli, alkaa asia aueta.


      • atyayhb
        Hah ! kirjoitti:

        "Muutamat esimerkit" ? Esimerkit ovat sitä "valtaväestöä", muunlaiset ovat harvinaisuuksia, jotka vain vahvistavat säännön. Kuten sanoin: aukaise silmät, korvat ja mieli, alkaa asia aueta.

        Et voi tosissasi väittää suurimman osan olevan tuollaisia.


        "arvostelee, arvioi, vertailee muihin, alistaa, nöyryyttää, tekee huonommaksi kuin itsensä, kohtelee kaltoin"

        väitätkö vakavissasi että suurin osa Suomen (tai maailman) miehistä tai ihmisistä ylipäätään on tuollaisia?

        Kuten sanoin, kannattaisi hieman avartaa omaa mieltäsi tästä asiasta. Väität varmaan kohta että kaikki naiset ovat virheettömiä.


      • ai nou ai noi aino
        cckhg kirjoitti:

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.

        Toi on aivan totta. Olen nainen itse.


      • rs
        Mies232 kirjoitti:

        cckhg olet aivan oikeassa mun termi tohon
        on NAINEN ON NAISELLE SUSI AINA!!

        VALHETTA


      • me&myhairyfriends
        cckhg kirjoitti:

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.

        öh juu, no tuota, eräskin asia tuli mieleen. mitäs sitten, kun jos nyt ajatellaan, että "normipornossa" on yleensä ihan mukiinmeneviä naikkosia, noin niinkuin visuaalisesti. on hoikkaa tyttöä ja herkkupeput ja isot tisut löytyy ja näin. ja karvatonkin vielä! mutta entäs jos naisesi sattuisikin pitämään erityisesti ja ehkä vain ja ainoastaan sellaisesta pornosta, missä miehillä olisikin jalkovälissä hevosen vehkeet. voisitko vielä miehenä sanoa, ettei häirihe niin sitten yhtään.


      • s h e
        Mies232 kirjoitti:

        cckhg olet aivan oikeassa mun termi tohon
        on NAINEN ON NAISELLE SUSI AINA!!

        ei aina.. olen aina ihaillut kauniita ja tyylikkäitä naisia ja hyvän näköisiä miehiä myös `´


      • äläpäs yleistä.
        cckhg kirjoitti:

        Naiset kuvittelevat että miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja että ainoastaan kaunis nainen kiihottaa miestä ja on sopiva rakkaaksi.

        Asia ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Otan pornon esimerkiksi koska se on erityisen ulkonäkökeskeistä.

        Suurin osa miehistä katsoessaan pornoa ei kuvittele että tuo nainen olisi hänen tyttöystävänsä tai vaimonsa. Kuvamateriaali on pelkkä objekti joka kiihottaa, jota käytetään hetki ja sen jälkeen se kuvan nainen unohtuu ja arki astuu mukaan kuvioihin. Kyse ei ole siitä feministien höpinästä että kuvassa oleva nainen olisi objekti, vaan pornossa itse kuvamateriaali on pelkkä objekti.

        Ainoastaan mielisairaat kuvittelevat että esimerkiksi webcamerassa persettään heilutteleva nainen olisi heidän tyttöystävänsä tai että he käyttäisivät sitä naista hyväkseen. Normaalimies ymmärtää että ne naisen sanat ja teot ovat pelkkää työtä ja että hän viihdyttää myös miljoonaa muuta miestä.

        Kuitenkaan naiset eivät ymmärrä sitä.

        Vähän aikaa sitten tehtiin tutkimus naisten pornokatselusta ja tulos oli että 68 % kaikista naisista pitää pornosta ja myös katsoo sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Kuitenkaan naiset eivät tätä tunnusta julkisesti sillä siihen liittyy eräs miestä ja naista erottava seikka.

        Nainen seurustelee ainoastaan miehen kanssa joka kiihottaa häntä ulkonäöllään. Mies taas seurustelee naisen kanssa siitäkin huolimatta että näkösällä olisi kauniimpiakin naisia. Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. Tietenkin syvemmältä löytyy miehen luonne, eli uskalias, päämäärätietoinen jne. joka mahdollistaa kaiken tuon ulkoisen avun haalimisen. Mutta käytännössä tietenkään luonne ei tule ensimmäiseksi selville vaan ulkoiset avut.

        Tietenkin tuo ohjaa jollain tasolla myös miestä, mutta jos rikkaalta näyttävä mies paljastuu persaukiseksi luuseriksi, niin nainen kippaa hänet heti pellolle syyttäen petoksesta. Mies taas voi pitää suojeluksessaan naista joka ei ole rikas tai hyvännäköinen, mutta jonka luonne pelastaa kaiken muun.

        Kun nainen katsoo pornoa hänkin katselee sitä ulkopuolisen silmin, mutta kun nainen katsoo mainoksia tai kun nainen näkee miehen lähellä muita naisia, niin nainen katsoo heitä aina kilpailijoina, eli nainen ottaa ulkonäön kriteeriksi arvostellessaan muita naisia.

        Siksi nainen on paljon ulkonäkökeskeisempi kuin mies koskaan.

        Mies ei käyttäydy noin. Miehelle suurin osa miehistä on pelkkiä objekteja jotka lipuvat naisen elämään ja lipuvat taas pois. Esimerkiksi naisen miespuoliset työkaverit, harrastuskaverit ja muut sen kaltaiset jokapäiväisyydet. Normaalia tervehenkistä miestä ne eivät pelota lainkaan. Nainen taas mittailee, jos joskus tapaa, kaikkia miehen työkavereita mahdollisina kilpailijoina ja tekee sen pelkästään naisen ulkoisten avujen perusteella.

        Tietenkään naiset eivät tunnusta tätäkään, koska se asettaisi heidät huonoon valoon ja osoittaisi heidät pinnalliksi. Mutta ei tarvitse kuin lukea muutaman tarinan esimerkiksi siitä kuinka mies on jäänyt kiinni nettipornon katselusta ja silloin paljastuu se kuinka nainen kuvittelee nuo ulkomaiset nettipornonaiset omiksi kilpailijoikseen jotka pitää voittaa - ulkonäöllä!

        Vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut sellaista miestä joka tuntisi olonsa hylätyksi jos hänen naisensa katsoo nettipornoa ja/tai runkkaa.

        "Nimittäin, mies rakastuu naiseen, kun taas nainen rakastuu miehen ulkonäköön ja ulkoisiin avuihin kuten lompakkoon. "

        Tämä on paskaa. Toki tälläisiä naisia on varmasti, minä en kuitenkaan tunne yhtäkään tämänkaltaista. Minä itse esim. retkahdan aina miehiin jotka ovat todella kaukana siitä mitä pidän hyvännäköisenä ja rutiköyhiä. Persoona ja tyyli ovat tärkeimmät.


      • hyllyvä mummo
        me&myhairyfriends kirjoitti:

        öh juu, no tuota, eräskin asia tuli mieleen. mitäs sitten, kun jos nyt ajatellaan, että "normipornossa" on yleensä ihan mukiinmeneviä naikkosia, noin niinkuin visuaalisesti. on hoikkaa tyttöä ja herkkupeput ja isot tisut löytyy ja näin. ja karvatonkin vielä! mutta entäs jos naisesi sattuisikin pitämään erityisesti ja ehkä vain ja ainoastaan sellaisesta pornosta, missä miehillä olisikin jalkovälissä hevosen vehkeet. voisitko vielä miehenä sanoa, ettei häirihe niin sitten yhtään.

        Jos katsot vähän useampaa pornoleffaa niin ei niillä naisilla niin nätti kroppa ole, eikä kaikki miehetkään ole mitään muhkeekikkelisii, ja naamakin voi olla kuin hevosella. Ei niissä filmeissä naisilla ole aina topakoita tissejä eikä miehen kalu aina seiso. Ihan tavallisia niissä on, ja sitten meikattu ja laitettu ja rekvisiittaa ympärille. Voihan sen kotonakin tehdä, vähän rekvisiittaa ja mansikkaa ja kuoharia.


    • jfhkdhkd

      Sano jossain kohtaa vain että sanoit jo kaiken mitä asiasta on sanottavaa. Jos nainen ei lopeta, mene toiseen huoneeseen. Jos vetää itkupotkuraivareita tuollaisista asioista usein, jätä naisesi keskustelun jälkeen.

    • jflskj

      Minäkin kyselen tuollaisia. Tosin otan puheeksi vain jos naisella on isot rinnat, koska itelläni on pienet (siis jos mies on ensin kommentoinut naista tai tiedän että se nainen on yksi hänen ns. suosikeistaan). Ilman että mies on osoittanut himoitsevansa tätä naista niin en edes ala puhumaan tollasia/kyselemään.

      Vaikuttaa siltä että naisellasi on paha olla kropassaan ja haluaisi itse olla sellainen kuin tämä telkkarissa oleva nainen oli. Jollain tapaa hän kai halusi että kumoaisit hänen pahan olonsa ja todistaisit että hän riittää sellaisena kuin on eikä hänen tarvitse olla kuin se telkkarin nainen ollakseen hyvä (kuten teitkin ettet tehnyt naisesta isoa numeroa), mutta hän jatkoi sitä vänkkäystä ja sitä en oikein naisena itsekkään ymmärrä o.o.

    • ap

      Noniin, sama homma tapahtui taas.. Vaimo alotti saman jankkaamisen mainoksen takia, tällä kertaa erilainen mainos mutta siinäkin oli hoikka isotissinen nainen jotain vaatteita esittelemäsä. No siinäpä sitten otin vaimosta kiinni ja halasin ja kuiskasin korvaan että "Usko nyt kulta, sinä oot seksikkäin ja kaunein eikä kukaan muu", kappas kummaa leppyhän se vihdoinkin. Siinäpä sitten jatkettiin makuuhuoneen puolella ;)

      Onneksi joskus näinkin, pitäs ottaa tollanen keino tavaksi. Toivottavasti tehoaa jatkossakin. Onneks säästyttiin iän ikuiselta jankkaukselta!!

      Onko muita naisia joilla näinkin huono itsetunto? Onko tällänen yleistä? Tiedän et monilla naisilla on noita ulkonäköpaineita mutta purkautuuko ne sitten näinkin kovina? Vai onkohan vaimoni ainoaa laatuaan.. :D

      Mut ei auta ku keskustella tästä asiasta koska ei se oo mukavaa kun melkein aina jos näkyy jossain hoikka kroppanen nainen niin alakaa se jauhaaminen. Ei jaksais aina olla lepyttelemässä, ois kiva kun vois telekkariakin kahtoo ilman et saa "pelätä" millon se kysely taas alakaa.

      • ....................

        Ei se välttämättä ole huonon itsetunnon merkki vaan epävarmuuden ja toisaalta voi olla merkki mustasukkaisuudestakin. Toisaalta nykyäänhän naisihanne on aivan kohtuuton normaaleja naisia kohtaan. Naisten lehdet on täynnä photoshopattuja kaunesihmeitä täydellisine vartaloineen niin onko se nyt kumma jos nainen haluaa tietää olevansa silti miehelle se kaunein nainen vaikkei täyttäisikään kaikkia nykyajan vaatimuksia ulkoisesti. Muistan itse kun olin teini-ikäinen tyttö ja pojilta tuli välillä todella ilkeitä kommentteja ulkonäöstäni ja se jätti pitkäksi aikaa sellaisen epävarmuuden tunteen omasta ulkonäöstä. Miehetkin voisi opetella miettimään mitä sieltä suusta päästää. Ja nää kommentit ei ollu mitään sellaisia huumorijuttuja vaan tosi raakoja ja henkilökohtaisia ihan rintojen muodosta lähtien.


      • A m a t ö ö r i

        Ei naisen itsetunto sillä oikeasti kohene, että joko valehtelet tai sitten palkitset sen "jankuttamisen".


      • jflkfs

        Minullakin on tosi huono itseluottamus. Vaimollasi taitaa olla vielä vähän huonompi. mutta samansuuntaisia ongelmia minullakin on.


      • raakahedelma

        Minulla on helvetin huone itsetunto, vaikka tiedän olevani ihan ok näköinen.Huono itsetunto johtuu lapsuudestani.


      • hyllyvä mummo

        Kysypä seuraavan kerran häneltä tykkääkö hän itse sen näköisistä naisista? Kiinnostaako naisten ulkonäkö häntä? Itseäni kiinnostaa kyllä. Itse katson että onpa suuret rinnat tai tuolla ei ole rintoja ollenkaan ja toisella on pyöreä kaunis peppu ja toisella ihan latta, että naurattaa.
        Vai onko siinä isorintaisessa naisessa jotain mikä häntä itseään harmittaa? Esimerkiksi kuvitelma että itsellä on niin pienet rinnat ettei ne ole kauniit miehen mielestä? Toiset tuossa heitti että naisetkin tykkää katsoa pornoa, juu minä tykkään, ja katsonkin että millaiset rinnat ja millaiset vehkeet, mutta kun se koko ei olekaan tärkeää, katso vaikka:-) Miehet hivelee ihan yhtä innokkaana pieniä rintoja ja suurta pyllyä kuin suuria rintoja ja pieniä pyllyjä, siis kuvissa. Ja kun sellaisia kuvia riittävästi katsoo, tuleekin mieleen että ei se ulkonäkö ole se juttu, vaan ilo siitä että seksi on kivaa sen oman kanssa, joka on se kaunein ja sopivin, itselle.
        Minä itse olen se pienirintainen ja suuripyllyinen mummo, jolle oma ukko sanoo , sinä olet minulle se ainoa ja paras.
        Kuvitelmat siitä että joku muoto olisi niin paljon haluttavampi kuin joku toinen muoto on väärä. Mutta tätä väärää valintaa ruokkii yhteiskunta, media terveydenhuolto, rummutus uimarantakunnosta keväisin, ja kuten aloittajan tapauksessa, ajattelemattomat läheiset. Jos vanhemmat ruotii lapsen ulkonäköä ja mikään ei kelpaa, niin se syö itsetuntoa kovalla kädellä, nuori näkee ,ettei häntä hyväksytä. Ja se syö rotan lailla koloja itsetuntoon. Sen vahvistaminen uudestaan on iso juttu, ja syntyy vasta kiertoteitä,huomaamalla, sopivina annoksina vuosien saatossa.
        Itseäni on auttanut sen pornon katselu ja toisten katselu. Aina kun näen onnelliselta näyttävän pariskunnan, katson minkälaisia he on. Kun ihmisistä huokuu keskinäinen onni kauppareissulla, minut valtaa ilo. Pariskuntia, lyhyitä ja paksuja, pitkiä ja laihoja, isorintaisia ja mahakkaita, pienirintaisia ja ruipeloita, tai toisinpäin, mutta onnellisen näköisiä, ja se on hyvä.


    • Duunia asiain eteen

      Jos et ihan oikeasti noteerannut mainosta mitenkään, niin kuin annat ymmärtää, niin miksi et kysynyt vaimolta: ai mikä mainos, mikä nainen ? Kyllä sä näit mainoksen, osaat kertoa millainen bikinien esittelijä oli.

      Ja valehtelemalla saa useimmiten juuri sitä, mitä tilaa, sekasotkua ja pahaa mieltä. Kun vaimollasi on ilmiselvästi huono itsetunto (jooo, se on yleistä), niin kunnon oikeamielinen kaveri auttaa asiassa jotenkin, rehellisyys on aika hyvä keino.

      Laihikselle, jos se on tarpeen tai sitten vain bodyn muokkausta salilla tai kotonakin voi nostella pikkupainoja tms. Kampaajalle säännöllisin väliajoin ja vaikka jollekin ammatti-ihmiselle, joka osaa kertoa, millaisiin vaatteisiin hänen kannattaa pukeutua. Kosmetologin ohjeet ihonhoidosta ja meikkauksesta eivät ole myöskään mikään huono idea. Sitten voi vaikka lukea sellaisia kirjoja, jotka käsittelevät aiheita, itsekasvatusoppaita. Jne, hoitamaan naiseutta, tekemään jotain sen eteen ja hyväksi.

      Ihmisen, oli mies tai nainen, täytyy tehrä asiain ja aiheitten eteen työtä, sillä lailla kasvaa ja kehittyy, menee eteenpäin, eikä junnaa omassa itsesäälissään kun ei kelpaa itselleen, edes. Se on kaikista pahinta, hyvällä itsetunnolla varustettu ei kysele eikä pyydä lupaa omalle ulkonäölleen eikä sisällölleenkään eikä yhtään millekään.

    • tyhmä mies

      Jos se on sun mielestäsi hyvän näköinen ja seksikäs, miksi valehdella?? Sanot että on kaunis, mutta et panisi koska sulla on upea (tähän kaikki kehusanat) vaimo, jota rakastat. Sitähän sun naisesi oikeasti kysyi, eikö?

      Täytyykö sulta jokainen sana kiskoa hohtimilla? Ei ihme että tilanne hiiltyy tuollaiseksi.

    • ap

      Siis se mainoksen nainen ei edelleenkään ollut hyvän näkönen mun mielestä. Lopussa turhauduin ja sanoin että se mainoksen nainen oli sitä ja tätä jotta vaimo ois tyytyväinen johonki vastaukseen sitähän vastausta hän koko ajan hakikin koska piti jankata. Kun sitten lopulta sanoin että se mainoksen nainen muka oli seksikäs pantava ym niin vaimohan siitä sitten suuttui. Eli vastasimpa mitä hyvänsä, ei hän olisi vastaukseen ollut tyytyväinen.

    • Palkkaduuni ei riitä

      No olisiko seuraavan kerran vastaus sitten näin: tee itsellesi jotain sellaista, että voit olla itse itseesi tyytyväinen eikä tarvitse vertailla kaikkiin maailman naisiin / ihmisiin omia ominaisuuksiaan. Maailmassa kun kuitenkin on aina joku kauniimpi, nätimpi, söpömpi, viisaampi, fiksumpi, rikkaampi, pärjäävämpi, pantavampi ... Itsensä eteen on tehtävä työtä, sekä konkreettista että ajatuksen tasolla, että se välttää - itselle.

    • girl22gr

      no oisit heti aluks sanonu että se akka siinä tv:ssä on kaunis,ei tartte tommosta valehella prkl

    • 11+19

      Voi kun olisit keksinyt heti sanoa että, sori en huomannut kun mietit, mitä ostaa hänelle lahjaksi...

      Jos mainokset on pahoja, telkkarin voi aina sulkea niiden ajaksi tai kääntää kanavaa.

      Et sä voi oikein tehdä muuta kuin olla rehellinen, ja jos vastaus ei kelpaa niin kysy suoraan, että mitä sinun hänen mielestään pitäisi ajatella? Käännät sitten suosiolla puheen häneen, että miksi hänen mielestään sinun pitäisi ajatella tietyllä tavalla? Eikö hänelle kelpaa, että häntä pidetään maailman parhaimpana naisena? Pitäisikö hänen mielestään sinun ajatella kuin "kaikki miehet"? Ja että miksi hän huomasi mainoksesta jonkun hoikan naisen, kun mies ei tätä edes huomioinut? Eikö se kerro enemmän vaimosta kuin sinusta?

      Ehkä joku kysymys laittaa hänet ajattelemaan asioita. Ehkä näillä aiheutat vain lisää eripuraa, en tiedä. Ikävä, että vaimollasi on noin huono itsetunto. Ikävä myös, että sotkee sinut mukaan omiin, vääristyneisiin ajatuksiinsa. Mutta älä lähde mukaan. Kerrot suoraan, että hänen puheensa saavat sinut tuntemaan olonsi epämukavaksi, ihan niin kuin ne ajatukset, joita hän kuvittelee sinulla olevan, saavat hänet.

    • Väärä kysymys

      Olisikohan tässä nyt käynyt niin, että sinä miehenä et halua, että vaimosi laittautuu ja kaunistautuu. Sinulle riittää luontoäidin kauneus, mutta vaimollesi ei, hän ei kuuliaisena ja kiltiksi opetettuna vain tee vastoin mieähensä tahtoa.

      Eli sinähän saat ihan sitä, mitä itse tilaat. Anna vaimolle lupa ja mahdollisuus hoidella yksityisen egonsa asiat niin kuin hän itse halajaa ja tahtoo, vain sillä lailla ihminen tulee itseensä tyytyväiseksi sisältä asti.

    • nakit ja muussi

      Voi saatana kun on tyhmä vaimo. Ei tuollaista kysytä omalta äijältä. Voi vinde! Ei voi ku harmitella et äijä on saanu vaivoikseen naisen joka tuntee olonsa seksittömäksi. VOI HALLELUJA. :DDD

      Itse en ole pitkä ja hoikka, mutta tunnen oloni helvetin seksikkääksi. En tiedä mistä johtuu, mut se oikeen kiemurtelee ihon alla. Ja arvatkaa mitä. Katsoin viime viikolla monena päivänä peräkkäin pornoa, ja menin sen jälkeen avopuolisoa kiusaamaan, makaamalla alasti sohvalla, niin jopas alkoi äijällä seisomaan.

      En tiedä onko seksikkyys ja hyvä itseluottamus/itsetunto sama asia.

    • Varsin kokenut

      Mustasukkaisuus on paheneva sairaus. Mä elin sen kanssa kahdeksan vuotta pettämättä, vaikka joka viikko syytettiin muiden himoitsemisesta ja telkkarin naisten kuolaamisesta.
      Sitten aloin pettämään, kun sain haukut joka tapauksessa. Kun sitten kysyttiin, missä olin ollut, niin sanoin suoraan, että tulen naisista ja vedin kuusi varvia putkeen. Enkä valehdellut. Nainen ei sanonut mitään. ei huutanut, haukkunut, vaan käyttäytyi kuin normaali ihminen ensimmäisen kerran kahdeksaan vuoteen!
      Huorasin muutaman kuukauden, mutta ei siitä pitkän päälle iloa ollut, vaan olisin mieluummin halunnut valitsemani naisen, mutta mustasukkaisuus on mielen sairaus ja vielä periytyvä, uskokaa pois.
      Jätin rakastamani naisen hänen sairautensa takia, vaikka kyllä se kirpaisi.
      Meni toistakymmentä vuotta, että löysin naisen josta ei löytynyt minkäänlaisia mustasukkaisuuden merkkejä. Sain siitä ikuisen kammon, mutta nyt on kaikki hyvin.
      Jättäkää ne mustasukkaiset kumppanit heti, eikä viidestoista päivä, koska ei siitä mitään tule sellaisen kanssa!

      • ö'äö,lä

        Kyllä sellainen pieni mustasukkaisuus kuuluu tasapainoiseen suhteeseen eli jos nykyisesi ei ole tippaakaan mustasukkainen niin ei se susta myöskään välitä..


    • Ööööö vaan itelles

      Mustasukkaisuus on sairaus, omistussairaus. Jos sitä on vähän, sitä on myös paljon jossain vaiheessa, koska, niin kuin kaikki sairaudet, se kasvaa ja lisääntyy ajan myötä.

      Tasapainoisessa suhteessa ei omisteta toista, välittäminen on ihan jotain muuta ja välittävä ihminen tietää, missä kohdassa kulkee henkilökohtaisen yksityisyyden raja, oli parisuhdetta tai ei. Ihminen on persoona suhteissa ja liitoissakin, ei puolikas toisesta.

      • fgjxfg

        http://www.voihyvin.fi/node/23206

        Kyllä sitä tervettä mustasukkaisuutta jokainen suhde tarvitsee, usko tai älä. Olisihan se kummallista jos toinen ei olisi yhtään mustasukkainen ikinä tai mistään. Kyllä minä ainakin tiedän että oma mieheni tulisi mustasukkaiseksi jos rilluttelisin miesten kanssa menemään kaikkina v-loppuina. Onhan parisuhde myös eräänlaista "omistamista" vaikkei siinä kirjaimellisesti toista omistakaan, se on enemmänkin sellaista yhteenkuuluvuutta ja toisesta välittämistä sekä sitä, ettei halua jakaa sitä rakastaan muiden kanssa. En minä ainakaan halua mitään "moniavioista" suhdetta missä molemmat panevat pitkin kyliä eikä kumpikaan välitä mitä toinen tekee.


    • nupsnupsnups

      Anna vaimolle enemmän seksiä jotta se tuntee itsensä haluttavammaksi.

    • ap

      Minä en naistani tälläsen asian takia jätä. Niin myötä kuin vastoinkäymisissä.. Päinvastoin, pyrin kannustamaan naistani ja saa kyllä päivittäin kehuja omasta ulkonäöstään. Joskus toimin hänen ikäänkuin jonkinlaisena terapeuttina. Monesti jutellaan näistä ulkonäkö asioista. Nyt on viime päivät menny ongelmitta ja vaimokin sanonut että ymmärtää kyllä kuinka typerää ja lapsellista on moisesta suuttua mutta kun joskus kuulemma vaan suuttuu kun itse ei ole pitkä ja hoikka. Mutta kun ei tartte ollakkaan. En minä itse syty edes pitkistä ja hoikista naisista. Oma vaimoni on haluttava ja kaunis juuri tuollaisena pienenä ja sopivan muodokkaana.

      Näillä mennään.. Toivottavasti vaimo joskus tulee olemaan täysin sinut itsensä kanssa!

      • mnmmmm

        Vaimosi on saanut upean miehen :)


      • jfslksl

        Olet ihana mies, olisipa minunkin mies tuollainen :)


      • Ei h-i !

        Mutta kun peruskysymys ei ole se, millaisesta sinä tykkäät vaan se, että vaimo ei tykkää itsestään sellaisena kuin on. Ja silloin pitää tehrä jotakin. Snaijaatko ?


      • ....................

        Mitä se nainen pitkistä ja hoikista murehtii, kun hänellä on noin hyvä mies. :) Asiahan inhottava, mutta musta suhtaudut jotenkin niin ihanasti tähän kaikkeen ja toivon sydämeni pohjasta, että nainen pääsee tuon epävarmuuden yli. Onneksi ymmärtää, että ei oikein sinua kohtaan.

        Noita bikinimainoksia tosiaan itsekin nähnyt ja oishan se nyt surkuhupasaa, jos sellaisten ihmisten kroppa olisi surkeampi, jotka oikeasti elantonsa bikini/alusvaatemallin hommista saavat. Tyytyväinen olen omaani, mutta oikeasti kun nuo ovat malleja ja se on heidän työtään ja heillä täytyy olla tuollaiset kropat. Ja musta on aivan ylettömän hienoa, että puolisoni osaa suhtautua samankaltaisesti tollasiin naisten kroppajuttuihin. Eli sillä ei ole väliä olenko kuin joku malli ja hän ei ole ikinä käytöksellään ja sanoillaan osoittanut, että minun tarvitsisi olla tyytymätön itseeni, päinvastoin. Ja se on äärettömän arvokasta. Varsinkin kun jokatapauksessa olen päättänyt kuolla vasta sitten, kun kroppa on nahistunut ja on ryppyjä, harmaat hiukset ja rupsahdettu.

        Toi on siinä mielessä hankalaa kun sulta on kädet niin sidottu tuossa tilanteessa. Sen tajuaminen, että on ok ja kelpaa just sellasenaan eikä tarvitse olla se maailman kaunein lähtee aina itsestä. Vaikka sun sanat ei haittaakaan, mutta niiden tajuaminen on naisen vastuulla. Ja kun lopulta kyse juuri naisen omasta tyytymättömyydestä, ei sinun.

        Onko hän aina ollut tuollainen vai onko tämä tullut myöhemmin mukaan? Ollut ihan peruspiirteenä vai onko vuosien mittaan vaikka kiloja vähän (sinulle ei mitenkään haittaavasti, mutta naista itseään ärsyttävästi) kertynyt ja tätä ei osaa sitten sulattaa.


    • ap

      No en mä tuollasta piirrettä heti huomannu kun aikoinaan alettiin seurustelemaan mutta sitten pikkuhiljaa alko tulemaan kaikenlaisia kyselyjä jos vaikka kaupassa näki jonku hoikan pitkän naisen (ja jos viel isot tissit niin entistä enemmän riemastu kyseleen), itse en aina koko kaupassakaan hoksannu et siel on sen näkönen nainen mut oma vaimo huomaa kyllä kaiken ja heti. Monesti ollu just silleen että ollaan vaikkapa kaupassa, vaimo kysyy "No onks toi seksikäs sun mielestä?" ja ite ihan ihimeissään että täh hä mitä ja kahtelen ympärille ja vaimo sit siihen "NO ELÄ ESITÄ ETTET OO HUOMANNU NO TOI NAINEN TOSSA ONKS TOI TOSI SEKSIKÄS?" enkä aina ees oo huomannu oikeesti jotain perhanan naista!!

      Kaupassakin keskityn enemmän ostoslistan kyyläämiseen ja varmistan et tulee ostettua kaikki tarpeellinen toisin ku vaimo kyylää ympärillensä jatkuvasti missä vaan näkyis hoikkia naisia! Huoh!

      Kassallakin ku ollaan ja jos siinä joku nuori kassaneiti tervehtii ja vähän hymyilee ja hymyilen takas ja tervehdin niin voi jumalauta sitä raivoomista sitten autossa. Ei tätä aina tapahdu mut aika usein. Ei tossakaan tilanteessa oo mun puolelta mitään kiinnostusta kassaneitiin, sehän on normaalia että tervehditään ja vaikka vähän hymyillään etenkin jos toinen hymyilee nätisti ensin. Vastaan siihen. Ei se ole sen kummempaa. Emmä halua enkä viihti olla suu mutrussakaan siinä.

      Kiloja hälle ei ainakaan mun mielestä oo tullu, tosin en tiedä mitä mieltä vaimo ite on että jos hänelle ittensä mielestä on tullu. Mut ei mun mielestä ainakaan.

      Niin ja no kiitos kivoista kommenteista, pyrin tietty olemaan se "ihana mies" ja tukemaan sekä auttamaan vaimoa noitten ulkonäkö asioiden kanssa. Kyllä tää tästä vielä !

      • Kauppalista

        Soopaa.

        Sulla ei ole vaimoa. Se ihminen joka sulle muka kaupassakin kyselee muiden seksikkyyden perään on sinun ihan oma mielikuvitushahmosi. Mutta hyvin on taas uponnut suomi24:n tollolukijoihin.


      • Osallinen

        Sain käsityksen, ettei teillä ole lapsia. Älkää tehkökään, ennenkuin vaimo on saanut itsetuntonsa terapoitua (ammatti-ihmisellä).
        a) Miten hän kestäisi raskauden runteleman kehon, kun se nytkään ei onnistu?
        b) Äiti siirtää huonon minäkuvan automaattisesti lapselleen, varsinkin tyttärelleen.
        Tiedän mistä puhun, kun itse olen noita tilanteita elänyt ja nyt katselen seurauksia. Kyse on isosta asiasta silloin, kun ihminen ei luota itseensä. Todella isosta ja se säteilee kaikkeen.


    • n.

      Naisesi on kuin minä joskus vuonna papu. Taitaa olla suht nuori iältään?

      Voin lohduttaa, se menee pois :) Iän myötä, elämäkokemusta ja luottamusta tulee lisää suhteeseenne koko ajan ja hän rauhoittuu.

      Itse olen nätti, hoikka, haluttu, saisin vieläkin varmaan miehen kuin miehen, käännän kuulema päitä missä vain kuljen. Itse en tätä ole koskaan "nähnyt" vaan huono itsetuntoni on pitänyt ns.järjen päässä. Pidin itseäni rumana, paksuna. Sain jopa anoreksian tästä itselleni.

      Minua petti entinen poikakaveri tosi häijysti, se jätti iso loven luottoon, nyk.miehenikin sai siitä sitten osansa juuri tuolla tavalla. Hän jaksoi varmaan ekat viisi vuotta kärvistellä samalla tavalla kuin sinä kunnes eräänä päivänä hän suuttui!! Mies katsoi jäkismatsia ja minä tulin siihen viereen juuri silloin kun ne tanssivat nätit tytöt huiskuineen heiluivat siellä ja TAAS minulla kihahti päässä, kun näin mieheni katselevan niitä. Mieheni suuttuminen avasi silmiäni, tajusin miten loukkasin häntä, meidän suhdettamme, tein hallaa koko ajan typerillä jutuillani. Tuosta alkoi "parantuminen". Oikeastaan vasta sitten kun saimme esikoisen, tunsin olevani vahva, vahvoilla, itsevarmuus oli huipussaan. Sen jälkeen (siitä on 13v) mieheni ei ole saanut kuulla sanaakaan, enkä itsekään tuntenut enää vastaavanlaisia tunteita.

      Surullista on, että huomaan jättäneeni mieheeni arvet noista vuosista. Hän ei aina uskalla katsoa rennosti erotiikkaa vieläkään, pelkää reaktiotani. Olen itse kasvanut naiseksi tässä ja hänen ilokseen tullut avoimemmaksi kaiken suhteen, voin jopa pyytää katsomaan häntä kanssani jotain eroottista. Koitan näin saada hänet "entiselleen", huomaamaan että se on ihan ok.

    • ap

      Vaimoni on 28v joten luulis että kun kohta lähenee kolomeakymppiä niin alkais olemaan sinut ittensä kanssa. Mutta ei tää tästä pahentunu oo ainakaan, onneksi. Tällästä samanlaista menoa ollu viime vuodet. Välillä voi olla viikkojakin että ei ala tuollaseksi kyselijäksi jos jossain joku nainen menee, joskus taasen saattaa viikkojakin olla että aina kyselee toisista naisista panisitko, oliko seksikäs ym. Kaippa tää tästä rauhottuu edes joskus!

      • hyllyvä mummo

        Hehee, kyllä se kestää muutamia kymmeniä vuosia, sitten kun 50 rupeaa lähestymän tai 60 niin voi jo myhäillä itselleen


    • chiisus

      vastaavassa tilanteessa kannattaa ehkä turvautua jatkossa enemmän tekoihin, kuin sanoihin. näytä että vaimosi yhä kelpaa sinulle.

    • Brontosaurus!

      Jaa,a . Mites sitten kun asia on ihan päin vastoin eli mies siinä telkkarin edessä istuessa vaimon kanssa kehuu mainosten naisten ulkonäköä, samaten muiden esiintyjien ja muistuttaa aina kun jonkun naisen on nähnyt, että se on hyvän näköinen. Lihavista naisista puhuu halveksivaan sävyyn. Onkos se eron alkua nuo jutut, tahallaanko haluaa ärsyttää, että pääsisi eroon, vai onko se vaan tunnetason tyhmyyttä? Aika tympeää se on, tietysti siinä sitten voi heittäytyä vaimokin kehumaan jotiain miehenköriläitä mutta aika lapselliseksi ne jutut sitten menvät.
      Ei huvita yhtään kuunnella niitä juttuja.

    • preettty woman

      Jos sun vaimollas on PMS!!! Otappa selvää

    • KaupatTehty

      Mokasit! Nainen aneli sulta, että olisit saanut hänelle lohdullisen tunteen ja kehunut hänen seksikkyyttään. Hei, veliseni! Opettele, miten naiset toimii! Lue rivien välistä.

      "Kun fakta on perkele se ettei..."

      Nainen viis veisaa faktoista tai logiikasta. Ongelma on se, että mikään tuossa teidän vuoropuhelussanne ei ollut sellaista, että olisit saattanut naisen TUNTEMAAN, että sinä et halunnut mainoksen naista. Sinä vain toistelit faktoja.

      Naiselle fiilis on totuus.

      Meillä on ihan sama juttu... Saatan sanoa vaimolleni jotain, että "otapa vähän suklaata niin tulee hyvä mieli" ja hän ottaa sen loukkauksena!! Kun kysyn, miksi hän otti suklaan tarjoamiseni loukkauksena, niin perustelu on että "no kun se tuntui siltä". Ei siis mitään järkeen vetoavaa perustetta vaan tunteisiin.

      Sinun olisi pitänyt viedä keskustelu muille raiteille. Kertoa, miten seksikäs vaimosi on kun näet hänet missä tahansa tilanteessa.

      • Voi elämän kevät!

        Mistä te nuo hullut vaimonne oikein löydätte? Minä jos mulle noin nätisti joku olis tarjonnu suklaata, oisin kyllä ottanut. Varmaan vetässy ilolla koko suklaan naamariini. Miten voi olla noin kusipäisiä ämmiä, ja miksi ihmeessä suostutte tuollaisia pikkumaisia ilkeitä nalkuttajia katselemaan? Vielä muka pitäs kehua ja ylistää koko ajan... Minusta vähän vaikuttaa, ettei niissä sun ja ap:n vaimoissa ole mitään kehuttavaa, varsinkaan siellä henkisellä puolella. Aivan kauheita akkoja.


    • Niinpä niin....naisen itsetunto on niin muserrettavissa...isät,sedät,äidit,puolisot...vaikka olisit kuinka kaunis tms....muttakun se "kelpaaaminen"on pyyhitty muistista...se on vaikeaa kestää,vaikka itse päättäisi...neuvoni:kun tulee vastaava tilanne,"hyökkää"vaimosi kimppuun,suutele ja viettele,sano että hitot tv:n/mainosten manipuloiduista kuvista,yuhtä sarjakuvaa, ja vain rakasta!!!

    • 10+7

      Jostakinhan se johtuu, ja kannattaisi selvittää mistä. Tuollaisten tunteiden kanssa on varmaankin paha olla. Yleensä kai se äidin esimerkki sitten on aika tärkeä - minulla on lapsuudestani ja nuoruudestani johtuen ollut todella huono itsetunto ja olen ollut entisessä suhteessani jossakin vaiheessa todella mustasukkainenkin, kunnes se helpottui terapiassa, jossa en kylläkään varsinaisesti siitä syystä käynyt. Ilmeisesti siihen johtaneita syitä kuitenkin on tullut käsiteltyä. Ja koulussa, varsinkin yläasteella kuulin paljon arvostelua ulkonäöstäni - nykyään samat tyypit sitten tulevat yrittämään.. Mutta - vaikka joistakin syistä itsetuntoni on ollut huono, en ole aikuisiällä harmitellut yhtään mitään ulkonäössäni. Voin sanoa, että pidän itsestäni tällaisena. Rehellisesti en muuttaisi mitään, en edes ajattele koko asiaa, enkä katso peiliin, kuin pukeutuessani ja lähtiessäni. Ja kun olen miettinyt, niin äitini ei ole koskaan moittinut omaa ulkonäköään - siitähän paljon puhutaan, että äidin esimerkin vuoksi useat naiset ovat liian kriittisiä ulkonäkönsä suhteen.
      Nykyään olen enemmänkin kärsinyt siitä, että minulla on kai sitten jonkinlainen ihannevartalo ainakin joidenkin mielestä, naisten siis, vaikka itse en kyllä kiinnitä huomiota toisten vartaloihin saati kommentoi niitä. Ja mielestäni hyvin erilaiset naiset ja vartalot ovat kauniita, kyllä se paljon tekee, kuinka itsevarmasti itsensä kantaa ja pitääkö itsestään, se näkyy ulospäin. En todellakaan jaksaisi keskustella vartalostani, ja vaikka ihmiset kommentoivat kateellisena, se tuntuu pahalta. Se kateellisuus on siis yleensä näiden ihmisten sanomana tullut myöhemmin esiin. En kuvittele, enkä todellakaan toivoisi, että kukaan tuhlaisi aikaa sellaisen miettimiseen, että haluaisi näyttää joltakin toiselta.

    • Kerro totuus

      Kyllä mielestäni avioliitton pitäisi olla molemmille puolisoille sellainen turvalinnake, että ei tarvi elää valheessa tai kuvitteluissa ja silti tietää kelpaavansa toiselle. Ollaan oltu vaimoni kanssa naimisissa toiset vuosikymmenet jo. Vaikka kehun välillä vaimoani söpöksi, kauniiksi ym. niin en menisi valehtelemaan hänelle, että hän on maailman kaunein nainen kun ei ole. Hän myös tietää sen. Eikä hän vaadikaan sitä, että hänen sitä pitäisi olla. Hän tietää, että hän on kaunis minulle ja rakastan juuri häntä enkä muita. Jos pitäisinkin joitain toisia naisia omaa vaimoani seksikkäämmän näköisenä, niin ei se todellakaan tarkoittaisi sitä, että olisin pomppaamassa sänkyyn hänen kanssaan.

      Harmittavaa, että sinun AP puolisosi on itsetunnoltaan niin hajalla. Auttaisikohan hänen kohdallaan kuitenkin realismi tuon "kyllä sinä olet maailman kaunein nainen" - sanomisen sijaan? Mitäs jos lataatkin seuraavan kerran hänen kysyessään onko TV:ssä näkyvä häntä kauniimpi, että "kyllä, hän on sinua kauniimpi, mutta mitäs sitten? Sinä olet rakas vaimoni ja sinua rakastan sellaisena kuin olet". Kyllä vaimosikin hyvin tietää, ettei hän kuitenkaan ole maailman kaunein nainen ja toivottavasti tulee joskus uskomaan, ettei tarvi ollakaan. Voi olla, että totuus tekee vapaaksi.

    • Se vaan.

      On nyt hyväksyttävä,ettei vaimosi ole niitä kauniimpia yksilöitä. Vaimosi on oikeassa,koska hän ei pidä itseään kaunottarena ja sen kun sinä miehenä myönnät,rauhoittuu tilanne.

    • Just just

      Sano kultsille ,että jokainen on itsensä näköinen ja sillä selvä.

    • xym

      Ap teki todella intuitiivisesti oikein halatessaan ja pitäessään sanoin ja teoin hyvänä vaimoaan tämän "kyselytunnin" alkaessa. Nainen ei halua tuolloin argumentoivaa puhuvaa päätä, vaan miehen, joka jättää television tuijotuksen, nousee ja tulee vaimonsa luo, katsoo silmiin, antaa jonkin vilpittömän kehun ja halaa lämpimästi. Teepä niin jatkossakin, saatte uutta vipinää erotiikan sarallekin näistä "kyselyhetkistä".
      Olet hyvä mies, ja vaimosi voisi itseään auttaakseen mennä johonkin naisten voimaannuttamiskurssille itsekin keräämään tervettä naisen itsetuntoa.

    • ei vyötäröä

      Mä en mene ainakaan viikkoon mieheni kanssa sänkyyn jos ollaan vaikka katottu "vahingossa" leffa,jossa on "liian"hyvännäköisiä naisia.Mulla menee halut kokonaan kun ajattelen että mieheni kuitenkin ajattelee niitä naisia jos mun kanssa touhuaa.Onhan tää sairasta,mutta mä olen tällainen.

      • hyvin menee näemmä

        Surkeaa.. vaihda miestä tai ryhdy lepakoksi..


    • m22.

      oot liia huono mies sille naiselle.

    • Erkkikään

      Hah, tulee mieleen oma elämä.

      Naiset luovat tilanteita jotka eivät johtaa muuhun kuin riitaan. Pitää varmaan ottaa ohjenuoraksi lempata nainen välittömästi, jos edes vähänkään tulee tuollaisia piirteitä esiin. Eihän tuollaista kestä pitemmän päälle erkkikään.

    • niher

      Juuri tämän takia nämä naiset on mainoksissa >_> ne haluavat että ihmiset katsoo mainoksia ja ku mainokses on seksikkäitä naisia ne kiinittää ihmisten huomion...

    • masentunut :(

      Myönnän itse tekeväni aivan samaa kuin aloittajan naisystävä. En ole kaunis, en pitkä enkä muutenkaan hyvinmuodostunut missi, ja vihaan ulkonäköäni yli kaiken. Luonnollisesti suhtaudun hyvin äkäisesti kauniisiin naispuolisiin henkilöihin, ja minua ahdistaa kovasti, miksi ylipäätään joka helkkarin mainoksessa pitää olla joku puolialaston jumalatar. Olen kateellinen, ja kukapa täällä maailmassa ei haluaisi olla kaunis? Tiedän kuitenkin, että on mahdotonta olla täydellinen ja vaikka olisin kaunis, kuitenkin täällä olisi joku vielä kauniimpi. Silti minua ahdistaa. En välitä siitä, mitä muut ulkonäöstäni sanovat, sillä tässä asiassa kuuntelen vain ja ainoastaan omaa mielipidettäni. Siitä tämä ahdistuneisuus varmaan johtuukin, mutta omasta mielestäni ansaitsen sen, sillä olen ruma. Inhoan kauniiden ihmisten lisäksi sellaisia ihmisiä, jotka pitävät itseään hyvännäköisinä, vaikka eivät todellakaan semmoisia ole.
      Ei se varmasti ole kivaa miehelle joutua keskusteluun, jossa ei voi voittaa. Minusta silti tuntuu siltä, että harva mies ymmärtää, miten arka paikka tuo voi naiselle olla. Median naiskuvalta ei voi välttyä. Olen varma siitä, että mieheni ihailee kauniimpia naisia, kukapa mies ei niin tekisi? En koskaan tule riittämään edes itselleni, enkä varmasti kenellekään muullekaan. Ihmiset ovat niin ulkonäkökeskeisiä. Itse valitettavasti en koskaan tule olemaan kaunis, ja sen takia tulen vihaamaan itseäni loppuun saakka. Karua, mutta minkäs teet. Varmaan parempi jatkossa pysyä sinkkuna, ettei tarvitse ahdistua miesten vaeltelevista silmistä.

      • hyllyvä mummo

        masentunut, sinun pitää ajatella , että olet kaunis ja haluttava ja täynnä energiaa,ja että kauneus on korvien välissä, eli ajatuksissa. Jos ajattelet että olet ruma ja olet kateellinen toisille, teet itsestäsi ruman, koska ajatuksesi mustaavat sinut. Kun nautit kauneudesta ympärilläsi ja suot ilon toisille, se on itselläsikin. Niin se vaan menee, ja sitten voi nauraa omalle mustalle minälleen. Että hassu pieni minä, joka ei rakasta itseään.
        ON Sellainen amerikkalainen hokema, jonka aikoinaan luin kirjasta. Mene joka aamu peilin eteen ja hymyile peilikuvallesi ja sano sille ääneen: MINÄ OLEN HYVÄ , ainakin kolmeen kertaan, auttaa, kokeile:-)


      • masentunut :(
        hyllyvä mummo kirjoitti:

        masentunut, sinun pitää ajatella , että olet kaunis ja haluttava ja täynnä energiaa,ja että kauneus on korvien välissä, eli ajatuksissa. Jos ajattelet että olet ruma ja olet kateellinen toisille, teet itsestäsi ruman, koska ajatuksesi mustaavat sinut. Kun nautit kauneudesta ympärilläsi ja suot ilon toisille, se on itselläsikin. Niin se vaan menee, ja sitten voi nauraa omalle mustalle minälleen. Että hassu pieni minä, joka ei rakasta itseään.
        ON Sellainen amerikkalainen hokema, jonka aikoinaan luin kirjasta. Mene joka aamu peilin eteen ja hymyile peilikuvallesi ja sano sille ääneen: MINÄ OLEN HYVÄ , ainakin kolmeen kertaan, auttaa, kokeile:-)

        Ei se minusta mene yhtään niin. Kauneus on geeneissä. Todella harva ihminen saa geenit, jotka oikeasti tekevät hänet kauniiksi. Monet ovat nättejä tai sieviä mutta suurin osa on vain ihan tavallisia tai rumia. Se ei ole kaunista. Minä en ole kaunis enkä haluttava enkä halua huijata itseäni enkä ketään muutakaan. En näe myös mitään syytä siihen, miksi rakastaisin itseäni. Olen kaikkea muuta kuin sitä, mitä haluaisin olla.
        Ei tässä mitkään pikkusievät peilille hokemiset enää auta.


    • jotain rajaa..

      Meillä tilanne on mennyt jo niin pitkälle,että en halua kuulla mieheni naispuolisista kavereista yhtään mitään.En edes työkavereista.En halua tavata heitä,tavatkoon omalla ajallaan.Keskustellaan sitten työasioista ja miespuolisten kavereidensa asioista.Minulle naispuolisista kavereista keskusteleminen on punainen vaate.
      Tähän riitti parin vuoden takainen "pieni"virhe,jota ennen tätä ongelmaa ei vielä ollut.Mieheni sanoi minulle suutuspäissään "katso peiliin,miltä sä näytät?"
      Sitä hän on katunut ja pyytämällä pyytää anteeksi edelleen.Olen anteeksi antanut,mutta unohtaa en ole voinut.
      Ehkä hän saa tästä joskus tarpeekseen,ihan sama minulle,koska hän satutti minua niin paljon etten välitä vaikka hän lähtisi.Rakastan häntä toki,mutta maku meni.Ei hänellä olisi ollut oikeutta arvostella minua,vanhenevaa yli nelikymppistä,jolla muutenkin itsetunto-ongelmia siksi kun kurttuunnun.
      Ehkä hän ei sitten koskaan rakastanutkaan minua?
      Noin ei vaan rakkaalle saa sanoa.piste

    • huokaus2

      itsekin olen saanut kuulla mieheltäni monenlaisia "kehuja". ja sitten vielä ihmetellään, että miksi itsetuntoni on surkea. nii-in, miksiköhän... pitänee itse alkaa huomautella toisen varustuksen koosta, kun ei tunnu typerys ymmärtävän edes pyytää anteeksi.

    • ...........

      kyllä on sellasia miehiä, että ei paljon tee mieli olla mitenkään heidän kanssa, onko ehkä katkeria, kun naiset ei huoli?

    • x

      Urpot ei tajua kuinka naiset manipuloi miehiä.

      • ...

        Otsikon aihe oli ---- Kerro sinun kauneusihanteesi.


    • Otan osaa!Mul oli samanlaisii ongelmii ennen kuin jätekuski vei vaimoni ja sen jålkeen vaimo järjesti niitä ongelmia lisää.Täytyy vaan kiittää jätekuskia kun veikin ongelma jätettä.Koita kestää!!!! T:PETE

    • __----__

      Naiset on naisia, eivät ole tyytyväisiä itteensä, vaikka olisi anoreetikkoi.

      • kauppatiet.maisteri

        Joo mutta sitte ku akka on aa-noo-rek-tiko, se väittää olevas sairas ja se pitää vierä terv.kesk.:seen. Vittu, hyvähän se vaan on ku akka ei syä paljo, tulee halvemmaks ylläpitää semmonen eukko.


    • Meillä samanlaista.

      33v. liiton aikana, vaikka ei telkkaria olekkaan. Aiheita riittää milloin mistäkin ja joskus aivan perättömistäkin.
      Parisuhteessa itsetunnon / sairaaloisen mustasukkaisuuden elämä on välillä kuin helvetti maan päällä.
      Meille ei ole tullut apua. Perheasiain neuvotteluissa ja lukemattomissa terapioissa 23v. aikana.
      Olen välillä harkinnut avioeroa, en kuitenkaan ole pystynyt siihen. Nykyisin olen väsynyt elämään ja masentunut. Käyn terapiassa että saisin elämän halun takaisin ja jaksaisin elää.
      Kokemukseni on, sairaaloiselle mustasukkaisuudelle ei järki puheet ja totuus vaikuta yhtään mitään. Väärät olettamukset ja syyt otetaan vaikka tuulesta.
      Voimia sinulle / teille elämän arkeen.

      • orgasmi tullee

        Sun pitää HETI liittyä Hihhuli-Seurakuntaan! Ja vie muijas tai äijäs mukanas!
        Siellä tapaatte samanlaisia kaheleita kuin ootte itsekin. Voinette yhdessä masturboida?


    • myös masentunut.

      Itse kommentoisin tähän asiaan näin. Koen, että monet naiset nykymaailmassa
      ovat todella hyvännäköisiä ja laitettuja,en voi koskaan saavuttaa täydellisyyttä koska aina on olemassa joku joka on täydellisempi kuin minä. Silti toisinaan koen kateutta naisten suunnalta joka myös satuttaa. Jos olisin mies nykyaikana
      kehuisin vaimoani todella paljon ja haluaisin hänen tuntevan olevansa arvokas
      ihmisenä ei minään objektina. Toisaalta myös miesten ajattelumaailma on
      yleensä hyvin neutraali. Miehet kokevat esim.muiden miesten V''uilun eritavallla
      kuin naiset. Naiset ovat selvästi tunteellisempia ja enemmmän kiinnostuneita tunneasioista kuin miehet.Niinpä miehet ei ymmärrä kun nainen sanoo olevensa
      ulkonäköpaineista ahdistunut? Miehet ottavat tuollaisen leikkimielisenä.
      Yleisesti miesten mielestä naisen pitää olla sopiva kumppaniksi eli
      mitä se tarkoittaa olla haluttava?hillitty?moderni?vapaamielinen?moniavioinen??
      mitä se tarkoittaa????? Olenkin suunnitellut,että mieheksi mulle kelpaa vain
      mies joka on erittäin älykäs.

      • Plottista vaan!

        Suunnittele mitä suunnittlet! Tosiasia on, että me miehet haluamme ämmän jakavan meille vittua ja persereikää, eikä suihinottokaan olisi pahitteeksi.
        Kaikki muu on toisarvoista, sillä ei ole MITÄÄN merkitystä.
        Aammen ja plottis!


    • NAISELTA MIEHELLE!

      Hei aloittaja!
      Olet varmaan kuullut sanottavan, että jos ei itse hyväksy ja rakasta itseään, niin silloin ei usko muidenkaan niin tekevän. Puhun kokemuksesta. Olen itse nelikymppinen ja eronnut. Minua sanotaan söpöksi, sieväksi, kauniiksi yms. En näe peilistä sellaista ihmistä. Mutta kaikki muut (naiset) ovat mielestäni omalla tapaa kauniita...kauniimpia kuin minä. Vertaan itseäni heihin. Ei auta kehut, ylettömätkään sellaiset...ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos samantien. Se on minussa...jossakin mitä minulle on tapahtunut. En sitä nyt tässä ala setvimään...Minun mielestäni vaimosi tarvitsee apua. Kerran toistuvat vakuuttelusi siitä, että rakastat ja haluat vain häntä, eivät auta, niin hänessä on jokin "lukko". Huono itsetunto johtuu aina jostakin, se ei ole "sisäsyntyistä".
      Siinä mielessä olen erilainen kuin vaimosi, etten tenttaa ketään. Kärsin mieluummin hiljakseen.
      Olisin iloinen sinunlaisestasi miehestä. Toivon, että vaimosikin sen huomaa ja arvostaa sitä. Toivottavasti asiat ratkeaa tavalla tai toisella. Et ole huono mies, kun stressaannut ja kärsit sellaisesta...kyllähän se hyvä suhde perustuu mm. luottamukseen eli uskoo siihen mitä toinen sanoo. Nyt ei ole teillä niin. En tiedä oliko tästä apua. Luin tossa monta tekstiä MIEHILTÄ, jotka tietävät mitä nainen ajattelee, tuntee ja sanoo...ehkä tietävät ehkä eivät!!

    • no voih

    • VoiTeitä

      Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan, onko naisten ja miesten vaikee ymmärtää sitä. Jokaisessa löytyy jokin vika.

    • rajansa kaikella

      Ehkä voisi auttaa jos tämän vuorokeskustelun kirjoittaisi paperille ja näyttäisi sen vaimolle, niin hän ehkä voisi tajuta kuinka hupsu tämäkeskustelu lopulta oli ja ihan turhaan suuttui, koska kun ei ensimmäinen vastaus kelvannut vaan sai inttämällä lopulta sen vastauksen mikä oli ihan hänen omasta päästään eikä kuitenkaan sitä mikä oli tosi. Nainen voisi kyllä katsoa peiliin ja miettiä, että jos olisi niin ruma ja epäseksikäs kuin itse kokee olevansa, niin olisiko mies koskaan alkanut olemaan yhdessä hänen kanssaan. (tai mennyt avioon taikka kihloihin)

    • Suvikki74

      Voi kurjuus! Nainen opettaa miehestään puhumatonta ja epäromanttista jässikkää! Asia puheeksi ja jos peli jatkuu niin mokoma leikki kannattaa lopettaa siihen eli yksin on paha riidellä. Rajansa myös miehellä!

    • mennyt minä

      Olin itse joskus aivan kamala näissä asioissa,jopa leikkasin lehdistä pois vähäpukeiset naiset ja laitoin käden mieheni silmien peitoksi tv.tä katsoessa jos oli liian paljastavaa tai seksikästä naista näkösällä.Ja mies siis hyväksyi tämän kaiken!Ja todella paljon muutakin mitä tein.En rakastanut miestä,halusin vain hallita ja pitää suhteen.Hän rakasti ihan liikaakin minua.Erohan siitä tietysti lopulta tuli ja hyvä niin.Minulla meni vuosia parantua sellaiseksi että enin osa naisista ei häiritse minua mitenkään.Tuo suhde ei harmita mutta myöhemmin samoista syistä kariutui erittäin hyvä suhde,olin niin epäreilu kuin olla ja voi ja ihme että mies silti jaksoi minua vuosia.Myönnän myös etten ollut itse täysin uskollinen,oli kaikenlaista mutta ei ikinä yhdyntään asti,osin oma vahtimis sairauteni johtui siis itsestäni kun olin itse petollinen niin se lisäsi epäilyjä ja syytöksiä toista kohtaan.Onneksi sentään tuo kaikki on takana jo kauan sitten ja nyt olen kuin eri ihminen kaikissa tuollaisissa asioissa.

    • n83+10+2

      Näin naisena olen miettinyt että tuplaantuuko erektiohäiriöt ja muut tulevaisuudessa yksinkertaisesti jatkuvan tyrkytyksen takia? "tavallinen" nainen ei vain enää kiinnosta. Pelko siitä lisääntyy kun illalla ottaa vaatteet pois, niin mies toteaakin että "njaah, niin nähty" ja kääntää kylkeä. Ennen elokuva "kellopeliappelsiini" luokiteltiin eroottiseksi elokuvaksi, nykyään draamaksi. Missä vika? Pelottaa ajatus kasvattaa lapsia tähän pornomaailmaan.

      En tarkoita vain naisen näkökulmasta, vaan myös miehen. Täytyykö miehen osata tyydyttää nainen niin kuin pornoelokuvissa, niin että nainen kiljuu ja menettää lähes tajus? Kokeeko mies olevansa muka huono jos nainen ei kilju sängyssä?

      Luomme parisuhteeseen TURHIA paineita ja emme usko riittävämme, vaikka olisimmekin enemmän kuin terpeeksi.

    • Mainokset ovat mainoksia; illusiot illuusioita. -Jokainen pitäkööt omansa. Itsensä vertailu muihin on loppumatonta suota; toivottavasti meillä kaikilla on sen verran "munaa", että ei jaksa rämpiä siinä. Omanarvontunnetta itse kullekin :)

    • Wanha totuus.

      Kauneus on katsojan silmissä. Parisuhde on ainutlaatuinen.

    • sellerisiili

      Ei ihmekkään,kun ihmiset ovat epävarmoja ulkonäöstään kun tämä markkinointi on niin ristiriitaista.Ei saa olla lihava,mutta ei saa olla laihakaan.Ei saa olla seksikäs muttei epäseksikäskään!

    • minä vain

      Tuota noin minua taas arvosteli miesvainajani ,vaikka olin hoikka ym. hän itse ei enää loppuaikoina ollut ees hoikka,,,,,kauneus on katsojan silmissä ja rakkaus ei perustu ulkonäköön ,toki sekin jotain vaikuttaa,mut mä en ainakaan olis jonkun itserakkaan "Urpon" kaa ,vaan ihan aidon ihmisen !!!!

    • ap

      "Mitäs jos lataatkin seuraavan kerran hänen kysyessään onko TV:ssä näkyvä häntä kauniimpi, että "kyllä, hän on sinua kauniimpi, mutta mitäs sitten? Sinä olet rakas vaimoni ja sinua rakastan sellaisena kuin olet". Kyllä vaimosikin hyvin tietää, ettei hän kuitenkaan ole maailman kaunein nainen ja toivottavasti tulee joskus uskomaan, ettei tarvi ollakaan. Voi olla, että totuus tekee vapaaksi. "

      Kiitoksi kommentista, tarkoitit varmasti hyvää mutta vaimoni on kaunein nainen silmissäni. Kukaan malli eikä missi ole vaimoani kauniimpi. En koskaan ajattele asiaa noin jos näen naisia. Jos näen hyvän näköisen naisen jossain, saatan joskus ajatella että nätti tai ihan jees mutta en koskaan vertaa omaan vaimooni ketään naista enkä ikinä ajattele että joku nainen ois vaimoani kauniimpi.

      Olen hänen kanssaan naimisissa, rakastan vaimoani ja myöskin näen hänet kauniimpana naisena. Aina kun katson vaimoani, ajattelen että hitto kun se on viehättävä ja seksikäs!

      Kuten aiemminkin olen saattanut mainita niin totta hitossa on nättejä ja kauniita naisia maailma täynnä mutta yksinkertaisesti kukaan ei vedä vertoja omalle vaimolleni. Ei niin ei. Jos se tekee minusta oudon mieheksi niin tehkööt. Mutta kun kaikki (jopa me miehetkään) ei olla samasta puusta veistettyjä.

      Enkä mä saa mitään kiksejä jostain mainoksen bikinimalli naisesta! Jotkut mainoksissa esiintyvät naiset saattaa olla nättejä kasvoiltaan mutta en mä ajattele niistä mitään sen kummempia.

      • YOUKNOWWHOMUTHAFUKAR

        Muruu, mä jätän sut kun kirjoitit tälläiselle keskenkasvuisten ja alaluokkaisten ihmisten nettipalstalle. Kiva kun löysin tän. No sulta jää nyt rahat saamatta beibi, voit alkaa pakkaan tavaroitas.


    • natura--

      Syytä mediaa, kun seuraavan kerran tulee riitaa tällaisesta! Media saa oikeastikin naisten itsetunnon huononemaan. Hollywood elokuvat, mainokset yms, yms. Kysy naiseltasi nuo samat kysymykset, mitä hän esitti sinulle, kun seuraavan kerran sattuu töllöttimeen esim. mainos, jossa mainostetaan jotain partavettä miehille. Kysy, katsooko hän niitä mannekiini miehiä sillä silmällä, vai onko se vain mainos muiden joukossa.
      Luulisi ihmisten jo tietävän, että noihin mainoksiin malleja meikataan älyttömästi ja ehostetaan ja valaistus katsotaan oikein ja ehkä kaiken kruunuksi käsitellään naama ja kroppa vielä tietokoneen kuvankäsittelyohjelmalla. Ties mitä sitten on malli joutunut kokemaan ennen tätä.
      Luonnollisuus on kauniimpaa, kuin keinotekoinen kauneus ja aito rakkaus on tärkeämpää, kuin seksi ja etenkin porno.

      • raakahedelma

        näin on


    • sdfag

      Naisellasi on vain surkea itsetunto, minkä nyt tietysti itekkin jo tajusit. Mutta ei siihen käytännössä ole mitään mitä sinä voisit tehdä jota et jo tee. Tietysti on tärkeää kehua oman puoliosen sekä ulkoisia että sisäisiä ominaisuuksia, mutta loppujen lopuksi hyvä itsetunto lähtee jokaisesta itsestä. Vaimosi pitää tämä tajuta ja itse sitä asiaa työstää. Terapia voisi olla hänelle kova sana, mikäli kerran on jo nuoresta saakka saanut kuulla omalta äidiltään pelkkää paskaa.

    • Hei

      Olen keski-ikäinen mies ja huossut puolet elämästäni naisten osalta turhien asioiden perässä. Tärkeintä on tärkeässä ihmissuhteessa ja parin valinnassa on persoonallisuus. Aika kuluu ja kaikki muu on tärkeämpää.

      itsestäänselvyyksiä vaan kertoilee

      tavallinen kaveri

    • ap

      Avaaja, tienasit avauksellasi juuri poistopyynnön

      "Vittu" otsikkona ja paska juttu myös. Sinun juttusi on sitten ylläpidon sallimana suomen puhutuimpia, mutta itse et edes ole vastannut kertaakaan.

      Uusi päivä, uusi ilmianto

      t. A.P

    • käytöstavat huhuu

      Miksil ähdet mukaan tuollaiseen? Laita televisio kiinni jos akkas ei siedä sitä. Älä anna hänenkään avata. Tai ala samanlainen jankkaaminen: Onko tuo mies komeampi kuin minä. Haluatko tuollaisen miehen... jne. Sitten painu makuuhuoneeseen lukemaan, kun vastaus ei miellytä. Sun muijas ei taida tajuta kuinka lapsellinen on. Se täytyy hänelle jollain tavalla saada perille. Tai sano vain että et jaksa tuollasita. Se on loppu ellei lopu. Pakkaa kamppeesi ja lähde. Ellei tavat parane, turha olla yhdessä. Vaimosi myrkyttää sinun elämäsi.
      Eikä tarvi hänen äitiään syyttää, itehän se käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Ei kai monekaan äiti käyttäydy just kuten pitää vaan lapsista silti kasva kunnon kansalaisia ja toisiaan kunnioittavia ihmisiä. Ainahan sitä voi jotain syyttää omasta huonosta käyttäytymisestä.

      • ap

        huomaa, ettei avaaja-nimimerkki ole vastannu kertaakaan , älä edes kirjoita hänelle. viestiketjun poistoa on tästä johtuen pyydetty


    • Aapeelle vastaan..

      Aapee, toivottavasti olet vielä lukemassa!

      Meillä on mieheni kanssa toisinaan samanlaista. Mieheni on pitkälti samankuuloinen kuin sinä. Ja se siinä onkin minun mielestä viehättävintä. Minulla on ollut rankka lapsuus ja käyn sitä terapiassa läpi. Meillä nuo tuollaiset keskustelut on monesti arkipäivää. Itse olen se tyhmä jankkaaja, jolla on huono itsetunto. Suosittelisin vaimollesi terapiaa, jotta pääsisi mustasukkaisuudestaan. Miehelle voi oikeasti olla todella raskasta tuollainen, mutta ei vaimo sille matalimmalla hetkellä oikeasti voi mitään.

      Tuo keinosi, että lopulta halasit vaimoasi, oli aivan loistava!! Nimenomaan konkreettiset teot ne eniten vaikuttavat naiseen!! Minäkin aina huonoina hetkinä toivoisin, että mies oikeasti halaisi tms! Siis sillon ku tunnen itseni huonoksi tai huonommaksi kuin muut naiset. Ei ne sanat paljoa paina, vaan ne teot! Tuota kannattaa jatkossakin käyttää! Mutta sinun ei tarvi olla vaimosi terapeutti! Minulla oli vähän samankaltainen äiti kuin vaimollasi, enkä yhtään ihmettele, vaikka vaimosi oirehtisi sitä. Äitihän on lapselle se kaikkein tärkein, puolisoon verrattava. Jos äiti ei ole koskaan tyytyväinen lapseensa, eikä osoita lapselle rakkautta, olettaa lapsi, ettei sitten kukaan ole häneen tyytyväinen. Eikä se jankkaus ja olettamus mene pois, ennenkuin vaimosi asian ymmärtää, käy sen ammattiauttajan kans läpi ja oppii katsomaan äitiään ja itseään uusin silmin.

      Meillä vastaavat jankkaamiset ja keskustelut on vähentyny huomattavasti mun terapian alottamisen jälkeen. Nykyään yritän ainakin luottaa siihen, ettei mies ihastu työkavereihinsa, vaikka se saattaa edelleen käydä mielessäni. En sitä kuitenkaan ääneen sano, enkä epäile. Yritän olla hermostumatta, vaikka mies kertoisi naispuolisista työkavereistaan jotain ihan normaalia. Kaupan kassaneitien kans mieheni keskustelee useinkin ja heittää juttua, mutta se mua ei enää häiritse yhtään. Tai siis.. Kyllähän se vähän kaihertaa, mutta menee niin nopeasti ohi, etten ehdi huomatakaan. Saatan jutella itsekin ja väläyttää hymyn. Mulla siis terapia on todellakin auttanu! Vaikka.. edelleenki on joskus pakko kysyä mieheltä, etttä haittaako jos mulla on muutama ylimääräinen kilo tms.. Ja kyllä noita keskusteluja silti vielä joskus käydään...

      Mutta siis toivon, että ymmärtäisit, ettei vaimosi voi huonolle itsetunnolleen itse paljon mitään! Se ei ole hänen "vikansa", vaan se on hänelle syntynyt ominaisuus, josta voi kyllä päästä eroon, jos haluaa terapiassa käydä tms. Ja muista vaimon kyselyihin vastata halaamalla, syliin ottamalla, kietaisemalla käden olkapäille.. SItä se vaimo kaipaa. Konkreettista hyväksyntää, äidillistä/isällistä rakkaudenosoitusta, josta se on ehkä jäänyt paitsi. Isäksi ei tarvi alkaa, mutta siis aina kai sitä omalle puolisolleen voi turvaa ja läheisyyttä tarjota. :) (äidillisellä/isällisellä rakkaudenosoituksella tarkoitan tällaista ystävällistä kohtelua, ei siis sellaista, että suoraan kaataa naisen sänkyyn tai tunkee käden housuihin heti jos nainen alkaa kyselee. Se on äärimmäisen loukkaavaa mielestäni siinä tilanteessa, jos naisen mieli on oikeasti matalalla ja itsetunto lohkeilee..)

      Tsemppiä teille! Kuulostat mahtavalta mieheltä, joka oikeasti välittää vaimostaan ja rakastaa häntä! Aidolta suomalaiselta mieheltä! (samanlaiselta kuin oma mieheni ;) kjäh kjäh kjäh. :))

    • kisusjaaja

      voisit koittaa nauttia toisen jo valmiiksi heikon itsetunnon musertumisen katselusta, heitä vielä vettä myllyyn... tunne ylemmyyden VOIMA

      • ???

        Meillä vastaavat jankkaamiset ja keskustelut on vähentyny huomattavasti mun terapian alottamisen jälkeen. Ps. Sulla ei ole kuin mielikuvitus virtuaaliukkeli. Sen kanssa on mukava riidellä, vai mitä???


    • eläpäHättäile

      Naisena voin sanoa, että vaimosi teki virheen. Et sinä. On minullakin huono itsetunto ja olen epävarma itsestäni koko ajan pyöreyteni vuoksi (tai kuten mielummin ajattelen; muodokkuuteni), mutta jätän sentään tuollaiset jankkaamiset sikseen. Vitsillä olen omalta mieheltä kysynyt, että mitä hän pitää jostain mallista, näyttelijästä tai sellaisesta. Minulle on ihan sama mitä hän vastaa, koska minun kanssa hän on eikä niiden mallien ja tiedän millainen naismaku hänellä on. Luotan kyllä hänen puhuvan totta sanoessaan, että muodokkaat naiset sytyttävät eikä ulkonäöllä ole merkitystä.

      Tuo mitä vaimosi haki, oli vain se huomio mihin me naiset sorrumme valitettavan usein. En tiedä miten neuvoa, että hänen itsetuntonsa paranisi, mutta kokeile joskus randomisti tavallisena iltana kun olette telvision ääressä ja mainoksessa näkyy laiha naisnäyttelijä niin aloita itse keskustelu kommentoimalla mainostettavaa tuotetta. Ole juuri kuin et kiinnittäisi mitään huomiota mainoksessa oleviin ihmisiin. Tai mene äärimmäisyyksiin ja ala valittaa omaa miehistä tilaasi, kun vähäpukeinen "lihaskimppu" vilahtaa ruutuun. Se voi tosin saada vaimosi pahalle tuulelle lopulta ja kostohan on typerää tilanteessasi, mutta se ehkä saisi hänet tajuamaan. Mutta eräs asia ainakin toimii, kerro joka päivä vilpittömästi kuinka kaunis hän on ja et vaihtaisi häntä kehenkään muuhun. Ainakin minulla itsellä unohtuu itseni arvostelu, kun mies alkaa muka perusteellisesti miettimään, että mikä kohta kropassani on seksikkäin. Itseäni naurattaa, kun hän miettii asiaa ääneen, kuin jonkin isomman pulman ratkomista.

    • näin on.

      Laatu säilyy ja pysyy, eikä sitä tarvitse mainostaa.

    • tyhmiäkin naisia

      minkähän ikäisestä vaimosta mahtaa olla kyse??? :D voi hyvänen aika. Olen itsekin nainen mutta hain moista huomiota varmasti joskus 13 kesäisenä. Sitten aloitin jo pian niin kutsutun aikuistumisen

    • NaisetApua!

      MITÄ VITTUA ?!
      - Tämä on 1. vastaus Avaukseen:

      Viestiketjuni on nostettu ILMAN lupaani "Tästä Suomi puhuu nyt" osioon, joku kylähullu ap - nimimerkki on ominut ketjuni sekä

      vastaajien viestin taso on VITUN huono! EI EI EI!

      Mutta kun tällänen pistää hermot kireelle kun vastaajat ovat pienivittuisia ääliöitä, saatanan perkele!

      t: Aito : NaisetApua!

    • Vuosia

      Mistä näissä jutusteluissa on oikein kyse ?
      Tosi asia on , että nainen jättää miehensä aina ilman "pilua", kun se vain on mahdollista.

    • Niinkuin se on..

      On kyllä aika mustasukkainen ja hankala nainen jos yhdestä mainoksesta menee suuttumaan. Olette varmaan nuoria?
      Kerro vaimollesi että tässä maailmassa tulee aina olemaan fyysisesti kauniimpia, hoikempia ihmisiä, mutta sinä olet minulle joka tavalla sopivin, kaunein ja rakkain, olenhan minä valinnut sinut.

      Jos hän tuostakin suuttuu.. ei voi auttaa.

      • samanmoinen

        Hei. Ite olin muutama vuosi ihan samanlainen kuin vaimosti, ja mieheni vastaili ihan samaan tyyliin kuin sinä :) mutta jotenki se pikkuhiljaa karisi minusta pois kun mieheni muutti asennettaan ja lähti aina tällaisen "tappelun" jälkeen muutaman päivän ryyppyreissulle. Se teki hyvää! Kumpikin sai rauhottua tahollaan. Ja yleensä reissun jälkeen juteltiin asiasta. Aattelin siinä että minä tosiaan menetän ukkoni joskus jos vielä skitsoan, kun meillä loppui seksikin kokonaan koska toinen ei halunnut minua ihan sen takia koska jankkasin ja skitsosin! Hoksasin että nyt pitää muuttaa asennetta ja mieheni muutti myös; hän rupes huomaamaan minut ja koskettelemaan. Nyt menee hyvin ja elokuvia pystytään kattomaan ihan sylikkäin :) Eli tuo kävelemään lähteminen/tilanteen rauhottaminen oli meillä ratkaiseva tekijä. Niin ja liikaa ei voi korostaa puhumista.


    • selvääkinselvempi

      millonkahan miehet oppis, et naista ei kiinnosta mikään miehen kanssa jos miehessä ei ole mitään kiinnostavaa.

    • silakka..

      mainokset huijaa niihin valitaan aina nuori kaunis nainen.Meikkaus kestää..4-6h.Kova työ baklata kuten autoa :),Ja te uskotte kaiken näkemänne,kuvia muunnellaan käsitellään, kauneus ihanteet on vääristyneet nyt aletaan nähdä yhä enempi huuli hirviöitä,zombeja..talous elämää menkää lukemaan.Kauniit , laihat ja pitkät vain saavat parempaa palkkaakin , ihan naurettavaa.Boikotiin ne jotka noin ajattelee itseään ja pinnallisia ovat. Rumia omahyväsiä useinkin.Kauneus kun on katsojan silmissä.

      Voiteet sisältää etanan limaa, kaskelotin oksennusta, myrkkyjä botoksit,piikit,leikataan kaunis naama rumaksi korppikotkan peräksi..tukka blondataan,Kaikki feikataan onko enää mitään aitoa olemassa.Onko kaunista??mua nauratti hirveästi eräässä hesan kamapossa oli huulihirviö kampaaja..kauniista kaukana.Blondattu pää ja huulet näki ettei omat jo 7m päähän.Onneksi ei ole noita kenenkään viehättämis tai hurmaamis ongelmia.Saa olla oma itsensä ja olla niin kuin tahtoo haistattaa niille pask.Ja onneksi oma lookki on perus hyvä nuorekaskin.Oman itseni takia ei kenenkään muun.

      Ymmärrän toki jos itsekunnioitus nousee jonkun operaation takia ja olet kärsinyt jostain ongelmasta, onnettomuus ,synnynnäinen vamma,
      mutta tuota en tajua että kaunis naama mennään pilaamaan.
      Sit toi paneminen pannaan vaikka ketä..eikö järkee enää kellään?? seksi seksi myy..kaikki tahtoo olla seksikkäitä vauvasta vaariin..Sit ihmiset onnettomia niiden elämä pilalla kun ne haaveet toiveet ei toteudukkaan sit itketään täällä..unelmia naisesta ja kaikesta..Haloo normaali elämä missä oot..Miehet on aika järkeviä, moni haistattaa huiluja noille ilmiöille jos on hetero.Koitetaanko meidät kaikki saada jonki leikkauksiin ja bimpoiluun mukaan buumi???kenties..

    • naapurille kans

      Entä jos sinun vaimo kävisi viraissa?
      Se parantaa itsetuntoa

    • nannamascot

      Voi sua reppanaa. Uskotko ettei se ole naisellekaan helppoa, onneksi itse olen ohittanut sen iän, jolloin itsetunto mureni keinotekoisista mainostypyköistä...olen se mikä olen ja jos en kelpaisi omana itsenäni, ei kukaan olisi arvoiseni. Voimia sulle, ei naisia TODELLAKAAN voi ymmärtää, aina ei edes toinen nainen :)

    • PYÖRÄILEMÄÄN LÄHTEVÄ

      Itse vaimosi ei ole tyytyväinen itseensä. Kuntopyörä kova sana. Siinä irtoaa hikoillessa hyvänolon hormooneja. Kaksi pyörää vierekkäin ja polkemaan pirskatti.

    • ei tuo,.

      voi olla todellista.
      Veikkaampa provoa.

    • Keijukka

      Hei!

      Tilanteesi muistuttaa hirveän paljon mun ja avopuolisoni kinasteluja. Aloin jo epäilemään et tuo ukko on käyny kirjoittaan nää jutut :D Mulla on kans itsetunto-ongelmia ja pahoja sellaisia, lapsuuden kokemuksista johtuen. Ei siinä auta kuin yrittää ymmärtää toista ja tehä sen olo paremmaksi. Kun se tekee noin, sanot vaikka, että tuo on tosi loukkaavaa, koska et koskaan kattelesi ketään muita koska rakastat häntä niin paljon. Ja tietty tuon "skitsoamisen" vaiheessa kannattaisi vaikka mennä lähelle ja ottaa toisesta kiinni, suukotella ja sanoa kauniisti. Näin vältyttäisiin siltä itkultakin. Eikä tosiaan kannata sanoa kinastelun loppuvaiheessa noin niinku sanoit, koska se sitten tosiaan luulee, ettet ensin kehdannut vain sanoa ja lopussa myönsit sen mikä oli hänen mielestään totta. Tietty kaikki muutkin asiat vaikuttaa siihen itsetuntoasiaan..kuinka paljon osoitat päivittäin myös teoillasi pitäväsi häntä kauniina ja seksikkäänä. Ja kuinka paljon osoitat arvostavasi ja kunnioittavasi häntä. Niin monet "pienet" asiat vaikuttavat ja hänelle ne ovat "suurempia" asioita. Se jonka pään sisällä ne asiat on, niin hänelle se on kaikista vaikeinta. Ei se ole hänelle helppoa, ei hän varmasti haluaisi kärsiä siitä, muttei voi asialle mitään. Hän tarvitsee kaikista eniten sinun apuasi. Se on vaikeaa itsetunto-ongelmaisten ihmisten kanssa nämä asiat, mutta jos oikeasti rakastaa toista, niin sitä tekee mitä vain hänen vuokseen ja ymmärtää häntä.

    • HYVÄ ITSETUNTO PLEES

      Suomalaisella koulutetulla naisella pitäis olla jo ,niin hyvä itsetunto ettei vertailis itseään malleihin Mallit on sitävärten kauniita koska heidät on palkattu siihen tehtävään KAUNEUSIHANTEET VAIHTELEE AIKAKAUDESTA TOISEEN Sensiaan voisi ajatella itsessään mitä minussa kaunista ulkoisesti mikä sisäisesti Siten me opimme saamaan hyvän itsetunnon ei mainoksista Senlaisen ihmisen kanssa on helppo tulla toimeen jolla on ulkoisista tekiöistä huolimatta hyvä itsetunto I

      • ap

        Ole Caps Lock teini hiljaa, silmiin koskee!


    • Tietäjämestari

      Jätä se! Tollaisella itsetunnolla varustettujen naisten kanssa seksi ei koskaan ole hyvää. Vaihda pullukaan, joka tajuaa itsekin, et isot tissit ja peba on parempia ku pienet.

    • kaikkeakannssaa

      sairasta touhua. jätä koko ämmä. kuka tommosta jaksaa?

    • suukkis

      Toi aloitus on niin hyvä!!!
      Mä saatan käyttäytyä juuri noin, ilman tota loppuhuipennusta ja mykkäkoulua. Eli muutaman dialogin verran,,, Kyse on mun kohdalla aina siitä, et haluan huomiota ja sanonkin sen sit muutaman hölmön inttämisen jälkeen... Tavoitteni on, et mies nappaa mut syliin ja pusuttelee & rutistelee hetken ja sanoo mua höpsöksi tms... Joskus joudun jopa auttaa miestäni ja sanoo, mitä haluan:) :) Noi tyhmät kysymykset on harvinaisia ja liittyy aina johonkin puutostilaan... Joku vois sanoa järjenköyhyteen, mut mulla halitteluun, huomioon tai kehupulaan:) ja kyse ei ole heikosta itsetunnosta mun kohdalla.

      Luulin olevani ainoa dille-maakari tässä asiassa...

      Hauska ketju!

    • Yleensä noi asiat syntyy heikosta itsetunnosta, jotka aiheuttaa välillä aika sairasta mustasukkaisuuttakin. Mulla on ollut naisystäviä, jotka on ollut eri tavalla mustasukkaisia, vaikka aihetta ei ole ollut. Se on sitten tullut esille niin, että ei tykätä päästää miestä kavereiden kanssa reissuun, tai ulos. En sano, etteikö miehet olis kans mustasukkaisia, mutta nyt kirjoitan naisista. Mulla on homma loppunut jossain vaiheessa juuri siihen syyhyn, että en vaan ole enää jaksanut sitä heidän vahtimista ja väittelyä, että mä en rakasta heitä enää!
      Nykyään olenkin vain naisten kanssa, jotka omaavat riittävän itsetunnon. En enää jaksa katsella yhtään sitä rypemistä omassa itsesäälissä.

    • ********

      Sano ens kerralla, että on mielestäsi hyvännäköinen ja seksikäs, niin ei pidä jankata enää. Minä en tuollaisen kanssa pitkään jaksaisi elellä. Ihan sama mitä ukko mainosten naisista ajattelee, onhan mainoksissa komeita miehiä, ja varmasti komeempia kuin tuo ukko. Jos siis mies aloittaisi tuollaista kyseleen, sanoisin että katoppa peiliin niin ei tartte kysellä, vastaus on itsestään selvä. Mutta aika huono itsetunto naisellas jos pitää mainoksistakin olla mustasukkainen.

    • Mira-Melina

      Hei!

      Sinun vaimosi kannattaa ehdottomasti mennä terapiaan ja jos saat niin menkää myös yhdessä perheneuvojalle. Tuollaista ei kauaa jaksa, se kuluttaa sinunkin voimiasi ja voit siitä myös vaimollesi napakasti, mutta ystävällisesti sanoa. Hänen äitinsä on saanut tuon aikaan, mutta muutos on aivan mahdollinen, mutta siinä tarvitaan ulkoupuolisen apua.

      • ap

        Saatanan höro! Älä sinä tule neuvomaan! Melissa, sinä tietokoneviros!


    • Tukkapöllymystynyt

      Annat sille ikimuistoiset "kyydit" niin eiköhän se siitä tokene. Tukistat samalla!

    • Miiru maaru

      Sinun ei tarvitse kuunnella tuollaista puhetta, kenenkään ei tarvitse. Kun vaimosi aloittaa tuollaiset, pyydä häntä ystävällisesti, että lopettaa tuollaiset puheet. Ne eivät ole normaaleita, eivätkä kuulu normaaliin parisuhteeseen. Ne kuluttavat sinua myös ja vievät voimavarojasi. Hyvä olo ja hyvä tuuli häipyvät hetkessä pois ja kuten sanoit, tulee raivo, mutta myös alkaa ahdistamaan.

      Kun vaimosi alkaa puhumaan tuollaisia ja ei vaikene pyynnöstäsi huolimatta, niin lähde pois tilanteesta, mene vaikka pienelle lenkille tai toiseen huoneeseen. Kun tulet takaisin, sano vaimollesi, että rakastat häntä mutta hänen käytöksensä ei ole mukavaa, että se tulee lopetaa. Näin sinun vaimosi olisi pitänyt sanoa omalle äidilleen. Ei kellään ole oikeutta arvostella tuolla tavoin toista. Tulee kunnioittaa omaa itseä ja suitsea toisen käytöstä, jos se on asiatonta. Siihen kaikilla on oikeus, sinulla puolisona, vaimollasi äitiään kohtaan. Ota selkeästi voimakkaampi kanta vaimosi käytökseen. Ja muista painottaa, että hän on rakas mutta hänen käytöksensä ei ole asiallista. Teemme usein virheen siinä, että arvostelemme ihmistä, emmekä asiaa. Luulen, että pidät vaimostasi paljon, mutta et hänen käytöksestään. Jos käytös vain jatkuu ja jatkuu, eikä siihen tule pyynnstäsi huolimatta muutosta, sinun tulee miettiä että miten kauan jaksat. Rakastatko vaimoasi niin paljon, että hyvätkytä hänet sitten sellaisenaan. Yksi mahdollisuus on, että saisitte keskustelutukea ja sitä kautta ryhtyä purkamaan tilannetta.

      Tsemmpia

      Miiru maaru

    • alakulo_92

      olen nainen ja kyllä,minulla on huono itsetunto. tosin minun huono itsetuntoni näkyy mustasukkaisuutena mikä ei ole kaikista helpoimmasta päästä. en kuitenkaan mainosten naisten takia vedä hernettä nenään vaan siitä jos mies juttelee muitten kans eikä huomioi minua ollenkaan. tai jos miehellä on menoa jota se ei voi kertoa niin arvaa vaa millanen soppa siitä syntyy. sillon myös tulee paha olo jos tiedän että muilla on menoa ja minä joudun yksin olemaan vaan kotona ku kaikki muut on tehny jotain hauskaa ja minua ei ole kutsuttu(minua ei edes kutsu paras kaverikaan).

      Mut minun huono itsetunto johtuu traumoista jotka sain vajaa 4 vuotta sitten ja kyllä,olen käynyt terapiassa mut se ei mitään auttanut.

    • oikea nainen

      Naisen fysiikka on melkoisen monimutkainen. Nää tekniset monimutkaisuudet ja hormoonien kanssa eläminen vaatii taitoa ja keskittymistä. Sitten ympäröivä maailma edellyttää ulkoiselta kuorelta tiettyjä stanardeja, jotta saisit edes hyvää kohtelua. Sitten pitäisi olla taitava kuin mies ja ajatuskulun olla kuin miehellä. Mies vaatii naisen pehmeyttä ja äidillisiä taitoja ja vaistoja. Pitäisi kouluttautua ja luoda kimaltava uraputki, tai ei ole mitään itselle tai toisille.

      Tästä syystä monet naiset kovettuu, tai niiden on pakko opetella aika taitaviksi tai ne lyhistyy ja alistuu. Ei naisilla ole sen helpompaa kuin miehilläkään, paineet ja odotukset on vaan erilaiset. Pitäis olla hellempi itselleen ja toisille.

      Kauheat paineet. Jos ei teekkään lapsia, saa valtavan ennakkoluulojen myrskyn päälleen. Entä jos ei saa lapsia, eikä halua selitellä sitä kenellekkään? Entä jos ei löytänytkään omaa kultaa, kun opiskelut vei niin kauan ja elämä tuntui yksin helpommalta? Jos ei tee kuten muutkin...?

      Kauheat paineet. Tai jos ei välitäkkään mitä muut ajattelee ja odottaa sun/mun olevan naisena vaan teen kuten minulle on parasta. "Kustomoin" elämäni omille voimilleni ja tarpeilleni tässä elämässä? Mulla ja sulla on lupa siihen. Ja silti osaan rakastaa ja opin siitä koko ajan lisää.

    • dfghji

      Ja huono itsetunto omasta ulkonäöstä voi todellakin johtua äitinsä arvosteluista. Se on juurtunut niin syvälle. Jos tahtoo sen pois sieltä, suosittelisin ammattiauttajaa. Ei puoliso yksin siihen pysty. Vois helpottaa teidän molempien elämää.

      Tiedän monta äitiä jotka on siirtänyt oman huonon itsetuntonsa tyttäriinsä. Noinha se tehdään, haukutaan ja arvostellaan omat lapset.

    • asioista puhuminen

      Luin viestiketjun läpi ja huomasin kahdentyylisiä ihmisiä. Niitä jotka pitävät omaa rakastaan parhaimpana ja että muita voi olla hyvännäköisiä, seksikkäitä jne. ja toiset oli niitä jotka sanoivat "realistisesti" että oma on hyvä muttei paras. En tiedä onko tätä näkemystä vielä ollenkaan, mutta minun mielestäni se oma rakas voi olla ainot hyvännäköinen ja aidosti. Itse olen tuntenut näin jo 5 vuoden ajan. En tiedä mistä se johtuu tai miksi niin on mennyt, mutta näin se vain on ja ihan rehellisesti... kukaan muu ei herätä ulkoisesti eikä muutenkaan tunteita minussa tai mitään sellaista mikä saa katsomaan häntä pidempään kuin ketä tahansa muuta ohikulkijaa.

      Nyt jotkut voivat sanoa, että valehtelen tai en ole rehellinen itselleni ym. Mutta olen ehkä syntynyt päästäni viallisena kun pystyn näkemään vain yhden ainoan ihmisen seksikkäänä... vastoin evoluutiota. Tosin jos evoluution kannalta mietiään niin tuskinpa monet muutkaan seksiin liittyvät asiat mitä nykymaailmassa toitotetaan liittyisi evoluutioon (esim. oudot fetissit ja niitähän ihmisillä piisaa mm. korkokengät, laihuus, kumi, esineet, pitkät hiukset jne.) Jokainen meistä on omanlainen ja ihmiset ovat kehittyneet niin paljon ettei me enää ajatella vain evoluution tavalla vaan mukaan tullut erilaisia asioita mitkä meitä innostaa sen saavutetun älyn ja yhteiskunnan myötä. Ne me opitaan jo lapsesta lähtien sekä jostain mikä meillä kaikilla on sisällä (minuus, sielu).

      Minusta on tullut tällainen ja siksi uskonkin että täällä voi olla paljonkin ihmisiä jotka tosissaan pitäävain omaa rakasta kauneimpana tai niitä jotka pitää seksikkäimpänä television antamaa naiskuvaa tai sitten niitä joilla onkin lihavuusfetissi ym ym. Siitä pääsenkin siihen, että jos omalle naisellesi kelpaa se että pidät häntä seksikkäimpänä ja parhaimpana mutta muutkin voi olla ok niin mitä muutakaan hän voi toivoa. Olet parasta hänelle. Sopikaa vaikka joku hetki missä käytte kaikki asiat läpi ja ei väliä kuinka pitkään se tilanne kestääkään. Kaivakaa ihan kaikki asiat esiin ja mille ne teistä tuntuu. Ja jos siellä ilmenee jotain miksi naisesi tuntee että ei ole sinulle paras (ehkä katsot eniten pornoa jossa ei ole naisesi tyylisiä naisia ym. joka todistaa naisellesi toisin kuin mitä sanot tv:tä katsoessasi) Itse en ainakaan uskoisi miestä joka sanoisi että tv:ssä oleva nainen ei ole hyvännäköinen ja hetkeä myöhemmin hän runkkaa pornoa jossa on sen näköinen nainen. Mieti toimitko eri tavalla mitä sanot. Ja jos päädyt siihen että olet toiminut aina sanojesi mukaan ja naisesi ei siltikään usko sinua on paikallaan terapia (ja naisellesi). Se ei ole oikein sinua kohtaan jos hän valittaa jostain missä et ole koskaan tehnyt väärin.

      Puhuminen ja asioiden järkeistäminen auttaa, sekä suoraan puhuminen. Kannattaa kerralla puhua niin puhki se asia kuin voi. Tämä toimisi ainakin omaan tilanteeseeni hyvin.

      • ertyujklö

        Et ole evoluution vastainen tai päästäsi vialla. Noin sen pitääkin olla. Se on kaunista. Täällä on muitakin jonka mielestä vain oma rakas on se haluttavin ja ainoa oikea jota viitsii edes katsella sillä silmällä.

        Rakas katselee muitakin ja elän ajatuksessa että hän saattaa vielä joskus valita toisinkin, vaikka väittää muuta. Mikään ei ole ikuista. Rakastan tätä hetkeä ja toivon sen kestävän.


      • ap

        Minipenis et sitten huomannut minun kommenttia, saatanan urpo!

        Sentään mä vastaan, toisinkuin tuo viestiketjun avannut nisti.


      • ap
        ertyujklö kirjoitti:

        Et ole evoluution vastainen tai päästäsi vialla. Noin sen pitääkin olla. Se on kaunista. Täällä on muitakin jonka mielestä vain oma rakas on se haluttavin ja ainoa oikea jota viitsii edes katsella sillä silmällä.

        Rakas katselee muitakin ja elän ajatuksessa että hän saattaa vielä joskus valita toisinkin, vaikka väittää muuta. Mikään ei ole ikuista. Rakastan tätä hetkeä ja toivon sen kestävän.

        Vitun paska nimimerkki :D Ertyujklö


      • ap

        ja pilaaman avaajan viestit, koska se sienensyöjä ei vastaa vieläkää avaukseena.


      • ap

        Hyvä-vale avaaja. Uhkauksesi on toimiettu jatkotutkintaan. Nauti!


    • vituttaa myös

      Ammu se vitun ÄÄLIÖ !!

    • dwehhkkd

      Ei kuulosta hyvältä. Samaa sanoisin kun muutkin,että itsetunnossa on vakavia ongelmia tai sitten henkilö on vain huomionhakuinen sekä narsistinen. Jos kyseessä on itsetunto-ongelmat niin lapsia ei kannata tehdä ennen kuin ongelmat on työstetty. Tästä jo joku kirjoittikin.

    • keksi paree

      peruskoulutason draamaa:)

    • ???????

      Aloittaja hyvä, kai ymmärrät ettei tuo vaimosi käytös ole enää normaalia ? Minkälainen perhehelvetti teillä on, jos ei edes telkkaria voi katsoa mainosten takia ?

      • ap

        En tiedä teidän heteroiden elämästä, mutta meillä menee hyvin. EI ainakaan ole joka "vitun" kuukausi kuukautisten takia paha olo ja masennusta tee kaikille!

        Kiitos, että saan apua, vaikka viestiketjun avaaja "NaisetApua!" ensin teki avauksen ,ja sitten jätti koko jutun vastaamatta vain 2 kertaa.


    • Niinuski 27v

      miks te seukkaatte jos mikää ei oo aitoo tunnetta?ja ei tunne toista??alkakaa homoiksi loppuu feikkaaminen heterosuhteissa se on muotia että keskisormi haisee aamulla.Kyllä monesti suututtanut puheet työpaikkojen kahvipöydissä se teki sitä..sano plaaplaa..Siis miks roikkuu esim,toises jos toinen on vastenmielinen haiseva luukasa.Ei osaa mitään, mikää ei suju.Oonko sitä tätä ja mustasukkaisuus toisesta..Kunnon suhde toimii erilailla haloo pahvit.

    • NaisetApua!

      Vastaukset ovat olleet tähän asti Hyödyttömiä! Vitun isolla H:lla!

      • Keijukka

        Hei,
        katoppa se minun juttu tuossa vähän ylempänä. siitä pitäis olla ainaki vähän apua.


    • jaajaajaajaa

      katso puhuessa silmiin.
      sinä: miksi olisin sun kanssa naimisissa, jos en rakastais ja arvostais sua just tollasena ku oot? ja ehkä jotain klisestä siihen perään tyyliin oot mulle täydellinen, ja sen takia menin sun kanssa naimisiin tms. jos vaimosi jankuttaa, kysy miksi hän ei usko sinua. sano että kerroit totuuden , mutta jos se ei ole se mitä hän haluaa kuulla, kysy mitä hän tahtoo/toivoo sinun sanovan? jos tosuus ei kelpaa, haluaako hän sitten sinun valehtelevan. kysy vaikeita vastakysymyksiä, niin menee nainen hiljaiseksi. minä ainakin menisin. saattaa olla että joku on ehdottanut jo samaa, mutta oli niin pitkä viestiketju etten jaksanu lukea. ps. ei tarvi suuttua muiden ehdotuksista tai vihjeistä, ne yrittää kuitenkin auttaa sua, joten yritä edes vähän arvostaa niitä.

    • mmmmmmm

      Eikös teinit harrasta tälläisiä kysymyksiä?yleensä

    • ap

      Nyt on vaimolle ostettu lahja ja leipasin mansikkakakun, siinä istuttiin pöydän ääressä kakkukahveilla ja alotin keskustelun tästä hommasta. Juteltiin aika pitkään asiallisesti kummatkin, vaimo kerto oman näkemyksensä ja ymmärtää kyllä että kuinka henkisesti rasittavaa tällänen tilanne on aina mulle kun alkaa se kysely ja raivoominen niistä naisista. Ymmärrän vaimoani kyllä ja ehdotin nyt sitä terapiaakin, ei ottanu edes pahalla. Sanoi että ehkä vois koittaa että pääsee noista itsetunto ongelmista mahdollisesti eroon.

      Sanoi että tietää kyllä että mä rakastan sitä ja pidän kauniina sekä seksikkäänä jne mutta sanoi että hänelle vaan tulee monesti sellanen riittämättömyyden tunne ja tunne siitä että on vitun ruma verrattuna niihin mallinaisiin. Ja tavallaan kuulemma ymmärtää etten mä ole sellasista naisista kiinnostunu ollenkaan mutta koska hän on tyytymätön itse omaan ulkonäköönsä (välillä siis) niin se sitten purkautuu noin.

      Jospa nyt siitä terapiasta ois jotain apua, katsotaan miten etenee. Tuntuu pahalta oman vaimonkin puolesta kun on itsetunto niin perkeleen nollassa, en halua syyllistää millään lailla enkä hauku tai mitään, koitan edelleenkin tukea ja joka päivä saa kuulla kauniita sanoja multa, joita aidosti tietenkin tarkotan. Vaimo on mulle tärkeintä maailmassa. Tekisin mitä vaan sen eteen ja toivon että se saa itsetuntonsa kohennettua.

      • ap

        Luulin että minua pilkattaisiin suuntautumiseni takia (olemme homopari), mutta vastaajat eivät olleet homofobikkoja. Kiitosta teille tästä, paransi mielialaani.

        Onneksi kukaan ei edes kaipaa viestiketjun avaajaa "NaisetApua!" nimimerkkiä, joka ei edes vastaa avaukseensa. Säälittävä hyypiö, vaikka hänen ketjunsa otettiin Suomen suosituimmaksi.


      • Kaikkea hyvää Teille

        Olet rakastava, ja hyvä ihminen. Painoin vahingossa peukku-alas -näppäintä, tähän em. kommenttiisi, vaikka piti painaan peukku-ylös -näppäintä.


      • ap
        Kaikkea hyvää Teille kirjoitti:

        Olet rakastava, ja hyvä ihminen. Painoin vahingossa peukku-alas -näppäintä, tähän em. kommenttiisi, vaikka piti painaan peukku-ylös -näppäintä.

        Vedä heteropelle peukkusi perseeseesi!


    • Vast on tässä, "v-u"

      "Tekisin mitä vaan ...". No annatko meikata, värjätä, rahaa säännöllisiin kampaajakäynteihin, uusiin muodikkaisiin vaatteisiin, hierojalle, manikyyriin, pedikyyriin, luontaishoitoihin ja -hellittelyihin, teatteriin, konserttiin, matkoihin ...

      Vai tekeekö vaimo vain sitä, mitä ja miten sinä määräät ? Sanat eivät auta, tekoja !

      • kaunokki96

        Johan ap teki mitä piti: passitti vaimonsa hoitoon.


      • ap
        kaunokki96 kirjoitti:

        Johan ap teki mitä piti: passitti vaimonsa hoitoon.

        En ikinä veisi miesystävääni hoitoon, Hän on söötti ja rakastava sekä huomioi minut miehenä Ei ole sellainen vitun urpo, kuten homoja vihaavat heteroiset, lutukat jotka eivät uskalla tulla ulos lullo-kaapeistaan ennakkoluulojensa kera.


      • hävettää puolesta
        kaunokki96 kirjoitti:

        Johan ap teki mitä piti: passitti vaimonsa hoitoon.

        Kaikkee tää Suomi24 ylläpitääkin Pää-otsikoissaan. en olis uskonu.
        Tähän on menty.


      • Lei'nikki
        kaunokki96 kirjoitti:

        Johan ap teki mitä piti: passitti vaimonsa hoitoon.

        EI. Itsensä hellittely hoitamalla fyysistä terveyttä / kauneutta, tuo ihan yhtä hyvän tuloksen mielen puolella (psyykkisesti) kuin 'kallonkutistajakin'. Ellei jopa paremman.


    • mä-87

      Paranna itsetuntoa osoittamalla rakkautta äläkä vitsaile tai sano pahasti edes leikillään. Huono itsetunto todellakin on tulosta menneisyydestä, mutta sitä voi myös parantaa.
      Edellisessa suhteessani mies sai itsetuntoni aivan nollaan, mutta nyt kun olen paremman ihmisen kanssa, itsetuntoni on pikkuhiljaa parantunut ja uskallan puhua ja tehdä asioita, toisin kuin ennen.

    • mä-87

      Ja ihan yleisesti:
      Vaikka nainen olisi hyvännäköinen, se EI tarkoita sitä, että hänellä olisi hyvä itsetunto. Ainakin eksäni luuli, että hyvä ulkonäkö on yhtä kuin hyvä itsetunto. Mutta näin se ei ole.

    • haukka ja kyyhky

      hehee...pakko laittaa oma kommentti

      noin kk n seurustelun alkuaikoina mies kovasti huokaili musiikkitv n kauniita naisia.kokeili, kuinka reagoin.no ,pääsimpäs se minäkin napauttaan, kun nyt tv ssä pyörii soneran mainos,jossa AIVAN hel...tin komee uros!!!
      mainittin vaan, että WAU!! ONPAS KOMEE MIES!! en muuta

      siihen on loppunu huokailut muista naisista. ja huomaan ,että aina kun se soneran mainos tulee, ja sehän tulee USEIN...menee hän hiljaseks ja on EHKÄ mustasukkainen...hihii..sitä saa, mitä tilaa..

      mutta ihanaa meillä on yhdessä
      olemme niin tuore pari,että tässä ne timanttien särmät hioutuu..

    • kauneus on...

      kaikeks onnex media on näköjään höllentäny kauneusihanteita!!! perjantain iltapäivälehdessä(sanomat/lehti??) otsikko kirkui.. seurapiirikaunotar kuristi naista! kun sitten pääsin sivulle.. vastaan tuijotti ilmestyskirjan peto jos moinen on käsitys kauneudesta ei yhelläkään suomalaisladylla ole mitään hätää....!!! ei kun vaan seipään nokkaan ja pellolle ni kaikki kiertää kilometrin säteellä!!!

    • skoijarit feikkaa

      Viestistäsi välittyy aggressio,ensin kannattais ottaa iisisti.(jollei tää ole provo)Sun kannattais miettiä miksi itse lähdit mukaan tälläiseen hedelmättömään juttuun,mistä varmasti lopputuloksen jo tiesit etukäteen....
      Sitte kääntäisin asian toisinpäin,ihmettelen kuinka monilla miehillä on valheellinen,petollinen itsetunto eli vaikka olis mitä ongelmia,kaljamahat,seksuaalisia ongelmia ym ym..niin silti nää arvostelee naisten ulkonäköä jne.Itsepetos suurin petoksista....

    • eh

      "Miettikää jos jatkuvasti mediasta tulisi treenattuja, lihaksikkaita miehiä alushousuissa!"

      Okei, eivät ole aina vähissä vaatteissa, mutta kyllähän noita on tv pullollaan. Mukatäydelliset naiset keikistelee aina näkyvämmin, mutta mukatäydelliset miehet on aina jotenkin itsestäänselvyys (oli sitten saippuaoopperaa tai realityä, niin Ameriikan malliin joka jannu on Teräsmies, eikä ole puhettakaan urheiluharrastuksesta, mies nyt olevinaan on aina sellainen luonnostaan).

    • ruma mies on paras

      Olen nainen ja juteltiin tästä asiasta yhden naisystävän kanssa. Olemme molemmat kauniita naisia. Hän sanoi, että kannattaa ottaa ruma mies niin ei joudu kilpailemaan muiden kanssa. Tämä on totta. Rumalla miehellä ei ole varaa sanoa, että haluaisi kauniimman naisen. Silloin nainen voi olla turvallisella mielellä, että mies pysyy siinä eika vaihda kauniimpaan.

      • ap

        yih, leabo naisystävinene, turpa kii!


      • hölmöneuvo

        Rumalla miehellä voi olla niin huonoitsetunto, että pettää siksi jos saa tilaisuuden..ei kannata ulkonäön takia valita kumppani tai joidenkin luulotteluiden. Kannattaa ennemmin kuunnella omaa vaistoa eikä alkaa suhteeseen jos ei oikeasti nappaa.


    • ....................

      Mikset sano suoraan niinko ajattelet? "Ärsyttävää kuunnella tollasta, ko sanoin jo mitä mieltä oon, etkä voi mun ajatuksia kuitenkaan lukea tai tietää paremmin ko mä itse" Näinhän se menee. Jos sua ärsyttää jokin, niin te selväksi muijalle, älä vieraille keskustelupalstalla! Jos miehen järjen taso on tuo, niin kyl muakin ketuttas ;)

    • xpro

      Nainen olen minäkin, ja aika huonolla itsetunnolla varustettu. Käyn sen (mm.) sen takia terapiassa enkä odota että mieheni pitäisi itsetuntoani millään lailla pönkittää. Mutta silti olisi välillä kiva kuulla kehuja mieheltä, mutta useimmiten kun kysyn esim. juhliin lähtiessä että kehtaanko mennä tämän näköisenä, niin mies ei edes vilkaise ja toteaa että ihan sama miltä näytät, kunhan mennään. Mies kyllä kehuu muita naisia mulle aika avoimesti, ja kyllä se tuntuu pahalta, vaikka miten yrittäisin olla välittämättä. Itse kehun miestäni aika-ajoin...

      Ymmärrän kyllä että joillakin naisilla tulee paha olo kun näkevät miehensä katsovan itseään kauniimpia naisia, mutta jotainhan sille on tehtävä. Kaikki nuo "jätä se muija" on aika kylmiä ja katkeria kommentteja. Jättäisittekö fyysisesti sairastuneen puolisonne tuosta noin vaan? Kyllä jos suhde on tärkeä, niin sen puolesta taistelee ja haluaa auttaa toista paranemaan, oli sitten henkistä tai fyysistä tuo sairauden luokitus. Tietenkäään omat voimavaransa täytyy tiedostaa, eikä itseään pidä kuluttaa loppuun.

    • Keski-ikä häämöttää

      Juu, kuulostaa tutulta. Suhteen alussa olin yliherkkä siitä, että mies kyyläisi muita naisia. Osaan mustasukkaisuuttani oli syytä, osaan ei. Jossain vaiheessa sitten älysin sen olennaisen, eli että sillä ei ole pask**aan merkitystä, kuinka paljon kauniita naisia maa päällään kantaa, vaan että olennaista on se tunne mitä itseni ja puolison välillä on. Pääasia on, että molemmat viihtyy kodissamme ja se "jokin" säilyy välillämme.

      Kyllä se aika syö kauneintakin naista ja uusia kaunottaria syntyy päivittäin lisää. Mä keskityn näyttämään omalta itseltäni. Mies pysyy rinnalla juuri niin kauan, kuin pysyy ja se asia on hänen yksin päätettävissään. Yli 10v. ollaan nyt oltu jo yhessä ja vielä nipistellään toisiamme takapuolesta ku pahaiset teinit. ;o)

    • Mr Frasier
    • Nainenkin_87

      Ootpa ankeen akan valinnut. Tosin ei poikkeus. Tuossa ei ole mitään mietittävää. Akka on ämmä. Häpeän sukupuoleni puolesta.

    • voi voi njdjfds

      Vaikea tuohon on sanoa mitään koska selkeästi naisen itsetunto on siitä äidin arvostelusta mennyt huonoksi ( tosin se voi parantua kyllä kun ikää tulee..hassua kyllä monella naisella käy niin, että kun rumenee ja vanhenee niin itsetunto silti nousee ). Itse kyllä sanoisin, etä noita mainoksien kuvia ja videoita on käsitelty, että eivät ole todellisia, että en pidä niitä todellisina.

    • Ehkä naisesi

      haaveilee itse miehistä, joita näkee telkkarista ja ajattelee sinun tekevän misujen kohdalla samaa? Ja sitäpaitsi ulkonäkö ongelmat väliaikaisia, viimeistään 50v kuluttua puhutaan miten suoli toimii tai vastaavaa.

    • Tommosii ku alkaa kyselee niin on munanpuutteessa. x) Paras tapa tossa tilanteessa on "osoittaa" naisen olevan kauniimpi vaikka pussailemalla/halailemalla sitä.. :P Eli osoittamalla se seksuaalinen haluttavuus.

      Mut toki ois tässä tapauksessa esim. naisen vastuulla antaa hänen äidilleen ne ilkeydet anteeksi ja unohtaa semmoset väitteet. Ei sil oo merkityst mitä hänen äitinsä ajattelee ku vaan sillä, mitä hän ite ajattelee itestää. Okei, äiti on tärkeä, mut silti. Ei se sais määritellä ketään, mitä mieltä muut on :)

    • Tähän on tyytyminen

      Vain Eeva oli täydellinen ja Aadam täydellisen tyytyväinen naiseensa.

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Johan on harvinaisen typerää keskustelua!

      En alkaisi koko hommaan. Jos tuollainen kysymys tulisi, niin sanoisin vain, etten tiedä tai ei kiinnosta. Pakkoko on jatkaa idioottimaista keskustelua?!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      117
      1584
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1216
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      67
      1118
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe