Isokokoisten vaatemallistot vanhentaa

turhautunut täällä

Mikähän siinä on ,että jos olet isomman kokoinen nainen, niin suurinpiirtein kaikki vaatteet, joiden väitetään näyttävän päälläsi hyvältä saavat sinut näyttämään 20 vuotta ikäistäsi vanhemmalta.

Siis minäkin menin nyt ostamaan juhlavaatteita ja ostin sitten turkoosin tunikan ja turkooseilla ruusuilla kuvioidun mustan pitkähkön hameen ja nyt kun olen katsellut itseäni peilistä, niin epäilykset heräävät. Siis minähän olen ostanut vaatteita, joita joku eläkeläismummo voisi pitää, enkä suinkaan mitään sellaista jota yleensä kolmekymppisten päällä näkee.

Ja kaupassa en tajunnut sitä, kun kaikki niin kehuivat tämän aasun sopivuutta ja kauneutta päälläni (eikä näin suoraan sanottuna kauppoja kierrellessä mitään parempaakaan löytynyt)

8

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen turhautunut

      Oon ihmetellyt ihan samaa. Enkä ymmärrä että miksi suurin osa isoille naisille tarkoistetuista leningeistä on hihattomia? Mitä ihmeen järkeä siinä on, kun minun pitäisi just yrittää peittää ne roikkuvat allit :(

      Löysin yhden nettikaupan, missä leningit näytti ihan kauniilta...
      http://www.kiyonna.com/plus-size-clothing/Cocktail.html

      En oo vastaaviin törmännyt täällä suomessa.

      • toinen turhautunut

        Ja piti vielä sanoa, että käy palauttamassa ne vaattteet :)


      • vanillainen

        Minä myös olen ihmetellyt tuota hihattomuus/hihan pituus ilmiötä. Olen löytänyt kivoja hihallisia puseroita, mutta sovittaessa huomaan että hihan pituus ei ole oikeassa suhteessa puseron kokoon.
        Hihaan vähän lisää pituutta niin olisin ostanut, mutta kun se hiha jää lyhyeksi ja allejani minäkin haluan piilottaa.
        Mielummin hihaan pituutta, voihan sitä sitten lyhentää itse, jos haluaa sellaisen vähän kainalon yli olevan hihan.
        Suunnittelijoiden kannattaisi vähän ottaa selvää kohderyhmästään, eikä vaan suurentaa malleissa leveyttä ja esim. hihat jättää pienempikokoisten pituuteen.


    • totta! ajattelkaa nyt vaikka xxl kokoista teiniä, mistä se vaatteensa löytää!
      esim. seppälän, lindexin ja kappahlin vaatteet lisää 20v en halua näyttää 30kybäsenä 5kymppiseltä!

    • Omena65

      Olen jo reilun vuoden verran tilaillut kivoja, nuorekkaita, suht edullisia vaatteita englantilaisista nettikaupoista: yoursclothing, asos ja evans ovat suosikkejani. Kannattaa tutkia heidän kokotaulukkojaan, jotta löytää oman kokonsa. Itse olen suomalaista kokoa 46-48 ja englantilaista 20, eikä koot todellakaan lopu siihen. Suosittelen!

    • myös mä olen tilaillut englannista vaatteita. yours'n laatu on vähän sitä sun tätä, mutta asos ja evans ovat laadultaan ok.
      ulkomaisissa palautuksissa on huomioitava se, että ostaja maksaa palautuskulut(kin), mikä omalla kohdallani rajoittaa tilausintoani.

    • Isohko myös

      Loistava pointti aloittajalta!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe