Moro!
Ikää löytyy 17v ja viimeistään syksyllä pitäs auto ostaa.
Haluaisin varma toimisen, mukavan ajettavan, ruosteettoman yms...en mitään teini bemaria eikä mitää amis väkerryksiä.
Budjetti on n. 2000e max.
Mieluiten bensa koneella.
Ei japanilaisia.
Näitä autoja olen ensisijaiset aatellut:mersu 190, 200, 250 tai C, mutta C:hen tuskin on varaa.
Saab 900 turbo
WV passat, jetta, golf yms
Audit
Ford Sierra
Mikähän noista ylläolevista kannattais siis ostaa? Takaveto on plussaa mutta ei välttämätön.
Saab kiinnostais pirusti, mutta mimmosia ne on ajettavia?
Saabit ei ois pahan hintasiakaan.
Hyvät mersut meinaa olla hintavia ja WV:tten huono puoli on että niissä on yleensä jtn 90hp. -.-
Mikä auto ensi autoksi?
111
17776
Vastaukset
- awfwf34
Kun rahaa on noin vähän niin on melkeinpä järkevämpää ostaa joku parin sadan vasta leimattu katiska. Jos joku ajamista estävä paikka hajoaa, niin hakee hakea toinen samanlaisen tilalle. Rahaakin säästyy normaaliin ylläpitämiseen: vakuutuksiin,veroihin, korjauksiin ja tietysti bensoihin joka on yleensä se suurin kuluerä. Kannattaa muistaa että se 2000e auto voi olla ihan yhtä huonossa kunnossa kuin 500e auto. Onnea vaan sen unelma-auton hankintaan.
- jghchjhhchj
Jos sulla on budjetti auton OSTAMISEEN maksimissaan 2000 euroa, unohdit että auton käyttäminenkin maksaa....
Ja jos/kun sulla ei ole vakuutusta koskaan ollut, joudut aloittamaan bonusten keräämisen nollista, sitä kalliimpaa, mitä suurempi auto.
Ja toi VW:n huono puoli, että on vain 90hp, on itseasiassa plussaa, siitä seuraa pienempi kulutus.
En suosittele mainitsemistasi autoista mitään, sen sijaan valitse joku näistä niin olet huomattavasti tyytyväisempi autonomistaja (vaikka et sitä uskokkaan):
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3181000
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3946621
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3853427
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3814256
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3898064 - minkä ostan?!
Jaaha, pitihän se arvata ettei täällä saa asiallisia vastauksia.
Se auton max hinta on 2000e, ei se sitä tarkota etteikö mulla olis enempää rahaa! Eikä sen ensi auton tarvi ollakkaan mikään helvetin kallis.
Nytkin meen kesätöihin ja myyn mun mopot (3kpl) pois nii niistä saa sen 2500e.
Lisäksi äiti lupas maksaa vakuutukset ja verot, ainakin eka vuodelta.
Ja sitte vielä tyrkytät jotain puntoa....
http://www.nettiauto.com/saab/900/3808482
http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/3885041
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3923808- flknmlsdfmösldfösdlf
Saab: hitsaajan ja remontoijan unelma, bensarosvo.
Jetta: remontoijan unelma, kuten jo ilmoituksessa kerrotaan. Se että osia on jo vaihdettu, ei kerro sitä mitä pitää vielä vaihtaa.
Mersu: kun näyttää olevan "aito Suomi auto" niin on sitten myös hitsaajan unelma, bensaa vie aivan tolkuttomia määriä.
Yhteistä kaikille esimerkeille on turvattomuus ja se, että ne vievät reilusti enemmän bensaa kuin uudemmat kanssasisarensa, no okei vw saattaa olla pihimpi kuin muut kaksi.
Toinen asia mikä noille on yhteistä, on se että et sinä noilla naisia hurmaa, etkä nosta egoasi kavereidesi edessä. Pelkkiä rahareikiä ja korjaamista vaativia dinosauruksia. Punto hoitaa homman siinä missä nuokin, jos et oikeasti usko niin käy kokeilemassa, punto on erittäin miellyttävä auto maantielläkin.
No, tunnustan, itsekin tein samat virheet kun kortin sain, joten anna mennä vaan, kai se oppi tulee sitä kautta että joutuu ne omat virheensä tekemään jokainen. - made in japan
flknmlsdfmösldfösdlf kirjoitti:
Saab: hitsaajan ja remontoijan unelma, bensarosvo.
Jetta: remontoijan unelma, kuten jo ilmoituksessa kerrotaan. Se että osia on jo vaihdettu, ei kerro sitä mitä pitää vielä vaihtaa.
Mersu: kun näyttää olevan "aito Suomi auto" niin on sitten myös hitsaajan unelma, bensaa vie aivan tolkuttomia määriä.
Yhteistä kaikille esimerkeille on turvattomuus ja se, että ne vievät reilusti enemmän bensaa kuin uudemmat kanssasisarensa, no okei vw saattaa olla pihimpi kuin muut kaksi.
Toinen asia mikä noille on yhteistä, on se että et sinä noilla naisia hurmaa, etkä nosta egoasi kavereidesi edessä. Pelkkiä rahareikiä ja korjaamista vaativia dinosauruksia. Punto hoitaa homman siinä missä nuokin, jos et oikeasti usko niin käy kokeilemassa, punto on erittäin miellyttävä auto maantielläkin.
No, tunnustan, itsekin tein samat virheet kun kortin sain, joten anna mennä vaan, kai se oppi tulee sitä kautta että joutuu ne omat virheensä tekemään jokainen."et sinä noilla naisia hurmaa, Pelkkiä rahareikiä"
Niitähän ne, rahareikiä.
Autonvalinnassa kannattaa tehdä takinkääntö, eli hankkia sellainen jota ei alun perin missään nimessä halunnut.
Tässä tapauksessa valinta kohdistuisi hieman ruostetta ottaneeseen japsiin
http://www.nettiauto.com/datsun/cherry/3978305
Itse sain ajokortin 21 vuotta sitten ja minulla oli ensimmäisenä autona vastaava. Ihan hyvä ja luotettava auto. Ajettavuus ei ehkä ihan saksalaisten tasoa.
Yksi mopo kannattaa säilyttää. Pääseepähän liikkumaan, jos autoon tulee jotain ylimääräistä remontoitavaa. - saispa tuommoisen
made in japan kirjoitti:
"et sinä noilla naisia hurmaa, Pelkkiä rahareikiä"
Niitähän ne, rahareikiä.
Autonvalinnassa kannattaa tehdä takinkääntö, eli hankkia sellainen jota ei alun perin missään nimessä halunnut.
Tässä tapauksessa valinta kohdistuisi hieman ruostetta ottaneeseen japsiin
http://www.nettiauto.com/datsun/cherry/3978305
Itse sain ajokortin 21 vuotta sitten ja minulla oli ensimmäisenä autona vastaava. Ihan hyvä ja luotettava auto. Ajettavuus ei ehkä ihan saksalaisten tasoa.
Yksi mopo kannattaa säilyttää. Pääseepähän liikkumaan, jos autoon tulee jotain ylimääräistä remontoitavaa.Siis aivan mahtava cherry, hiukan autoglymiä pintaan ja karvanopat sisälle, siinä on naisenkaatoase valmiina. Hinnasta voi tietenkin pudottaa 2/3:s osaa pois.
Eikun kaupoille. - Pihalla ollaan
Kyllä sä olet pihalla, ei millään pahalla.
Haluat ostaa 25 vuotta vanhoja romuja...
Alle 2000 euron saat muunmuassa citroen xsaraa jossa on ilmastointi, abs, sähkölasit, keskuslukitus, turvatyynyt jne jne. Noissa vanhoissa ei ole mitään noista. Ainoa ominaisuus noissa on ongelmat ja suuri bensankulutus. - -
Kyllä tuo 'parin sadan katiska' on ihan asiallinen neuvo, sillä tavalla autoilu tulee aina halvimmaksi, jos itse pitää se maksaa. Parin tonnin hintaluokassa (ja paljon ylempänäkin) jokin merkki/malli voi keskimäärin olla muita kestävämpi tai huolettomampi, mutta mihinkään käytettyyn yksittäistapaukseen siitä tiedosta ei ole paljoakaan apua, koska autoa on voitu pitää ja käyttää vaikka miten. Eli käytännössä valitset haluamillasi ominaisuuksilla olevan auton ja lähdet jonkun käytetyistä autoista (paljon, mielellään vieläpä juuri hakemastasi merkistä/mallista) ymmärtävän kanssa katsomaan eri yksilöitä. Paras tietysti, jos mahdollista käyttää nosturilla, että myös pohjan, pyörien ripustukset yms. saa katsottua kunnolla. Siihen parin tonnin autoon voi helposti olla tulossa hintaansa nähden kalliskin remontti, vaikkei myyntihetkellä vielä pahasti oireilisikaan, mutta jonka asiansa osaava pystyy näkemään.
- sdfsdsdfsd
On kyllä semmoisia ritsoja että huh. Jetta ehkä paras noista.
- paivisantala
- kirjoitti:
Kyllä tuo 'parin sadan katiska' on ihan asiallinen neuvo, sillä tavalla autoilu tulee aina halvimmaksi, jos itse pitää se maksaa. Parin tonnin hintaluokassa (ja paljon ylempänäkin) jokin merkki/malli voi keskimäärin olla muita kestävämpi tai huolettomampi, mutta mihinkään käytettyyn yksittäistapaukseen siitä tiedosta ei ole paljoakaan apua, koska autoa on voitu pitää ja käyttää vaikka miten. Eli käytännössä valitset haluamillasi ominaisuuksilla olevan auton ja lähdet jonkun käytetyistä autoista (paljon, mielellään vieläpä juuri hakemastasi merkistä/mallista) ymmärtävän kanssa katsomaan eri yksilöitä. Paras tietysti, jos mahdollista käyttää nosturilla, että myös pohjan, pyörien ripustukset yms. saa katsottua kunnolla. Siihen parin tonnin autoon voi helposti olla tulossa hintaansa nähden kalliskin remontti, vaikkei myyntihetkellä vielä pahasti oireilisikaan, mutta jonka asiansa osaava pystyy näkemään.
Itse en ikinä ostaisi autoa jota on käytetty Helsingissä. Saattaa olla että siinä on jarrut ja kytkin "räjähtämässä".
Itse olen lähes 30-vuotiaaksi ajellu toisten autoilla ennenku oman sain hankittua. Ja n. 10 vuoden ajo-/autokokemuksilla päädyin itse japsiin. Tähän mennessä luotettavin ja mukavin ajettava.
Mitään isoa autoa en suosittelisi ensiautoksi. Pienellä autolla pääsee ja mahtuu vaikka minkälaiseen parkkitilaan, eikä niin helposti tule kolhittua toisten autoja. Ja kapealla tiellä mahtuu väistämään hyvin traktoreitakin. Oman kokemuksen mukaan pienet autot on myös vähäruokaisia, kiihtyvyys niissä saattaa kuitenkin olla hyvä tai kohtalainen. - Cherry on pop!
saispa tuommoisen kirjoitti:
Siis aivan mahtava cherry, hiukan autoglymiä pintaan ja karvanopat sisälle, siinä on naisenkaatoase valmiina. Hinnasta voi tietenkin pudottaa 2/3:s osaa pois.
Eikun kaupoille.Varsinkin viimeisen vuosimallin Cherry vuodelta 1986 on hinta-laatusuhteeltaan yksi kaikkien aikojen parhaista autoista, jonka myös katsastusten läpimenotilastot vahvistivat. Ainoa pahempi ongelma oli korin vähittäinen ruostuminen pois ympäriltä. Jos löytää hyvin pidetyn SGL-mallin (kaksivärinen) 1.5-litraisella koneella, niin siinä on ostamisen arvoinen auto.
Moni tällaisilla autoilla aikoinaan itse ajanut on vannoutunut japsiautofani. Nykyään autot kootaan missä sattuu, sieltä sun täältä haalituista osista ja se näkyy valitettavasti myös laadussa. - ---stadilainen---
paivisantala kirjoitti:
Itse en ikinä ostaisi autoa jota on käytetty Helsingissä. Saattaa olla että siinä on jarrut ja kytkin "räjähtämässä".
Itse olen lähes 30-vuotiaaksi ajellu toisten autoilla ennenku oman sain hankittua. Ja n. 10 vuoden ajo-/autokokemuksilla päädyin itse japsiin. Tähän mennessä luotettavin ja mukavin ajettava.
Mitään isoa autoa en suosittelisi ensiautoksi. Pienellä autolla pääsee ja mahtuu vaikka minkälaiseen parkkitilaan, eikä niin helposti tule kolhittua toisten autoja. Ja kapealla tiellä mahtuu väistämään hyvin traktoreitakin. Oman kokemuksen mukaan pienet autot on myös vähäruokaisia, kiihtyvyys niissä saattaa kuitenkin olla hyvä tai kohtalainen.Itse en koskaan ostaisi autoa, jolla on ajettu vain maalla! Sen näkee täällä joka päivä, etteivät maalta tulevat autot osaa liikkua täällä, vaan ne muodostavat aina tänne tullessaa ja täältä lähtiessään pitkiä jonoja ja vaikeuttavat meidän täällä liikkumista.
- Aivan mieletön peli
tässä sulle hyvä ensiauto, on takavetoinenkin:
http://www.nettiauto.com/bmw/735/3963177 - minkä auton ostaisin
Ei bemareita varsinkaan tomaatteja eikä cherryjä, tuommosten kans saa aina kusi sukasa pelätä meneekö katsastuksesta läpi. Tosta cherrystä voisin sen 200e maksaa.
Siis mikä vika noisa meseisä, WV:is ja saabeis on?
Ei ne kaikki voi läpimätiä olla ja varmasti noihin puntoihin ja cherryihinkin laittamista tulee.
Ja ei siinä, tykkään remontoija vehkeitä ku vehkeitä nii pikku vikoja en pelkää.
Ja yhellä tutulla on autokorjaamo, otan sen mukkoon sitten ku haen auton nii se jos kuka sanoo kannattako sitä ostaa.- eewt3
Ei pidä autoilla jos ei ole rahaa.
- åmbåo6s22222
osta ranskalainen,esim 2000-2003 clio.ei ruostu,turvallinen ja paljon mainettaan parempi.ajos hiljaisempi kuin se vanha saab.Joka rruostuu jo iän takia.Auto huononee iänkin myötä.Älä tee mun mosan virhettä,ostin lancian ekaks autoks-Parilla tonnilla ei valitettavasti saa kunnon japsia,jollet jotain helmi yksilöä ruosteen osalta ny satu löytää.Esim parin tonnin xsara sitruuna voi olla todella hinnan väärti,siinä ei mitään kaasuvirityksiä jos niitä kammoo
- dauphine
Näillä palstoillahan jatkuvasti toistetaan, ettei uutta autoa kannata ruoste-estosuojata. Eivät kuulema ruostu. Mistä niitä ruosteisia autoja sitten on pilvin pimein? Kysyjää kehoitan kääntymään sen tutun korjaamon puoleen ja kysyä heidän mielipidettään . Heillä on varmasti parempi tietämys kuin Suomi 24 palstan satusedillä.
- drghj
dauphine kirjoitti:
Näillä palstoillahan jatkuvasti toistetaan, ettei uutta autoa kannata ruoste-estosuojata. Eivät kuulema ruostu. Mistä niitä ruosteisia autoja sitten on pilvin pimein? Kysyjää kehoitan kääntymään sen tutun korjaamon puoleen ja kysyä heidän mielipidettään . Heillä on varmasti parempi tietämys kuin Suomi 24 palstan satusedillä.
Eivät nämä uudet autot enää ruostu samalla tavalla kuin ennen. Kiitos sinkitysten, tuulettuvien rakennetyyppien ja pinnoitusmenetelmien. Ennen vanhaan oli tavallista että 10-vuotiaassa autossa oli alustassa isoja läpireikiä. Nykyään tilanne on toinen. Katso vaikka 11-vuotiasta mk4 golfin pohjaa niin todennäköisesti ole edes ruosteen alkua. Pintaruostetta saattaa ajan mittaan tulla johonkin kohtaan, mutta mittavat mätävauriot ovat menneisyyttä. Ruostesuojaaminen on nykyään tarpeellista korkeintaan japanilaisiin joiden alustoista puuttuu kunnollinen kiveniskusuojaus.
- uijokla
"Haluaisin varma toimisen, mukavan ajettavan, ruosteettoman yms...en mitään teini bemaria eikä mitää amis väkerryksiä."
Näitähän suurin osa kaipailee. Ensimmäisen auton ostamisessa unelmista on kuitenkin vielä tingittävä: ainakin ruosteettomuuden kohdalla kannattaa hiukka joustaa. Jos pellin reunassa on vähän ruostekukkaa, ei se menoa haittaa. Asiantuntijan kuntotarkastus voisi olla paikallaan, ettei ruostetta ole vaarallisissa paikoissa, jos autolla on paljon ikää.
"Ei japanilaisia."
Täytyy kysyä miksi ei? Eivät ehkä ole parhaita ajettavia, mutta usein kyllä varmatoimisia. Tietääkseni ovat hinnaltaan eurooppalaisia edullisempia, jolloin samalla rahalla voi ostaa uudemman / vähemmän ajetun.
Tulevana nuorena kuljettajana sinun olisi parasta keskittyä siihen, että et ole 20-vuotiaana pyörätuolissa / haudassa. Turbojen ja yli 90-heppaisten havitteleminen on tähän nähden pahasti ristiriidassa. Yksi pahimpia onnettomuusriskejä on juuri yhdistelmä "tehokas takavetoinen auto ja kokematon kuljettaja". Vanhoissa autoissa turvavarusteetkin ovat mitä ovat. Muutaman vuoden liikennekokemuksen saatuasi osaat huomattavasti paremmin arvioida erilaisia riskejä ja silloin tehokas auto voi myös pysyä hallinnassa.
Eli suosittelen erityistä malttia juuri tämän auton hankintaan ja rahan varaamista uusiin laadukkaisiin renkaisiin. Tärkeintähän sulle on vapaus liikkua itsenäisesti ja päästä hankkimaan uusia elämänkokemuksia, vai kuinka? - minkä ostan
Ei kai nyt nuo japsit täysin poissuljettu vaihtoehto ole....mutta eurooppalaisia suosin enemmän. Toyotista kokemuksia ja ne kokemukset eivät ole kovinkaan hyviä.
Mainittakoon tuohon vielä etten ole mikään täys tumpelo tuolla liikenteessä, mopolla (viritetyllä) olen ajanut liki 30 000km tien päällä ja kyllä se mopo taitaa vaarallisempi olla kuin auto.
Toki on aivan eriasia ajaa mopoa ja autoa, mutta tarkoitinn tuolla että harvemmin kaahaan, ja jos kaahaan niin se on joku pitkä suora enkä missää kylänraitilla.- mmakine
Ja pitäisi saada vanha, tehokas ja mielellän takavetoinen auto? Mikä ihme saa sinut luulemaan että juuri sinä olisit jotenkin parempi kuski kuin nämä sadat vastaavanlaiset tapaukset jotka koristavat tilastoja.
MB ruostuu. Jetta on huono ajaa. Saab on lievästi sanoen erikoista ja vanhanaikaista tekniikkaa ja vaatii uskomattoman paljon säätöä toimiakseen kunnolla.
Annan nyt ilmaisen neuvon jolla saat huomattavasti helpommin sitä mitä tytöillä on ja mitä pojat haluavat: Osta mahdollisimman uusi ja siisti auto, vaikka sitten vähän pienempi ja tehottomampi. Vaikka ranskalainenkin, ne eivät ainakaan ruostu. Ja pidä se siistinä ja kaikin puolin mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa. Ei tehostereoita, ei urheilullisia mattoja, ilmaraikastimia, renkaat ehdottomasti vakiokokoiset ja tupakat poltetaan ulkona tupakkitaukojen aikana. Ja aja sillä niin ettei ketään pelota tulla kyytiisi. Vaikka sitten tuntuisi että tämän tyyppinen autoilu ei ole sitä mitä useimmat kaverisi harrastavat.
Hyvä kuski ei ole se joka osaa käskeä autoa kovaa. Hyvä kuski on se, kenen ei tarvitse käskeä. Ja kuten tiedät, olet kuitenkin autolla aika onneton tunari muutaman ensimmäisen vuoden ajan, huomaamattasikin. Huomaat sen vasta sitten kun kokemusta on karttunut vuositolkulla. Kuten me kaikki. - uijokla
Autoilun vaarat tulevatkin siinä, että sisällä tuntuu niin kovin turvalliselta... Nopeudet ja massat johtavat kuitenkin aivan toisenlaisiin törmäysvoimiin kuin mopolla, vaikka se olisi viritettykin. Mopoilija on huolissaan lähinnä vain omasta selviytymisestään, mutta autoilijan pitää osata suojella myös muita liikkujia ja omia matkustajiaan.
Tumpeloksi en ajatellutkaan, vaan saatat hallita moposi jopa mestarillisesti. Autoilijalle se vain ei riitä, että hallitsee ajoneuvonsa, kun tärkeintä on osata hillitä itsensä ja ennakoida tilanteita etukäteen. Vaara piilee kohdallasi siinä, että olet ilmeisesti ajanut n. 2 vuotta mopolla pääasiassa kaasu pohjassa, kun taas autolla niin ei pidä tehdä lainkaan. Eli miksi pyrkiä hankkimaan erityisesti *tehokas* auto, kun pienimmällä kinnerilläkin saa kerättyä tarpeeksi ylinopeutta korttinsa menettämiseen asti? Tai paljon pahempaa, tulee tappaneeksi jonkun turvattomamman tielläliikkujan?
Pointti teksteissäni oli huomauttaa, ettei pääasiana ole 1. autosi yksityiskohdat, vaan se isompi liikkumisen vapaus, jonka ajokortti antaa. Myöhempien autojesi kohdalla voit keskittyä enemmän niiden ominaisuuksiin ja autoiluun liittyviin unelmiin. Silloin niitä on varmasti paremmin varaa toteuttaakin. - jööran
Osta Audi,hyvän Audi 100:sen hinnat pyörii tonnin molemmin puolin,on hyvä ajaa eikä kuluta paljon.
Äläs nyt..Toyotat ovat hyviä ja varmoja.
Itsellä ollut vuosia vanha starlet -86 ja toiminut sekä kestänyt yllättävän paljon.
Ainoat viat, mitä siihen on alkanut tulla, on ruostevauriot.
Oli muuten ensimmäinen autoni...
Tosin edellisen omistajan käsittely&hoito (teinikundi?!?!?) ei ollut kovin hyvää, joten ymmärrän miksi niitäkin on alkanut tulla.
Eli kannattaa harkita toyotaa. Ei ollut minunkaan unelmani saati toive ensimmäiseksi autoksi, mutta huomannut sen kestäväksi ja vähän kuluttavaksi.
JOs on aikaa ja halua niin voihan autoa aina muokata.
Sitä paitsi onhan vanhempi auto aina uniikki eikä samanlaista tule helpolla vastaan. =)
- piipaakuski
Kirjoituksistasi voi päätellä sinusta tulevan ongelmakuljettaja. Ilmeisesti menetät ajokorttisi jo ensimmäisen vuoden aikana. Säilytä yksi mopo itselläsi, jos polkupyöräily ei kiinosta.
- siinä se
Saabit on täyspaskoja, ihan kamalia ajaa, surkea suorituskyky ja valtava kulutus. Herkkiä ruostumaan ja vikoja piisaa.
Tuolla budjetillasi on mahdollista löytää ihan mainiossa kunnossa oleva 190 mersu, suosittelen katselemaan niitä ahkerasti.
Älä unohda Volvoja, huomattavasti parempia kuin Saabit, paitsi ne 200-sarjan traktorit, jotka hirveitä ajettavia.- Nyt puhut paskaa!
Taiat olla Tojo-Tero
Ehkä saabeissa on noita puutteita, mutta 9000:ni kohalla oli vähäinen kulutus (6,5l/100).
Mersuksi kelpuuttaisin enintään w123:n.
200-sarjalaiset pysyvät hyvin tiellä ja ovat luotettavia. Ovat turvallisiakin, pitkin runkoa väsätty rautakiskot, että ei tarvitse turvakaarea. Miinuksena bensiinin kulutus.
Tietenkin jos ajat kaupungissa enimmäkseen, osta jokun perus fiat/toyota/nissan/opel/ford. Eivät ole ikiliikkujia eikä jää morkkista jos hajotat.
- PS
Tuota, komppasin näitä ehdotuksia mahdollisimman tuoreesta ja vähän ajetusta autosta mihin tuolla summalla pääse kiinni. Punto ja Clio erittäin hyviä vaihtoehtoa. Kyllä minäkin olen nuori ollut, ja tiedän, että haluaa tehdä vaikutuksen tyttöihin. Fiksu mimmi innostuu enemmän tuoreesta ja siististä pikkuautosta, kuin vanhasta lohmosta. Usko pois!
Ja jos mennään järkipointteihin. Mersut ovat tuolla hinnalla enemmän tai vähemmän mätiä taatusti, ja oikeastaan mitä pidemmälle iässä mennään niin se riski on suurempi melkeinpä kaikkien autojen suhteen!
Audi( sinkkikori!) ja Volvo ainoat mitä tuolla vanhoisa autoista voisi suositella. Mutta sittenkin realiteetti, että on jo niin iäkäs, että vuodessa saa varata erinäiseen( toivottavasti vain pieneenkin!) remppaa ison summan. Jos taas ostat Clion/Punton auton nuoruus ja vähemmät kilometrit tekevät mahdollisuuden päästä halvemmalla ylläpidosta monin kerroin todennäköisemmän!
Kivan näköinen Punto ja Clio mielestäsi - niin se on siinä!- Ota nyt järki käteen
Ja kun ostaa vanhan auton, vaikka sillä olisi ajettu vain vähän ja vain sunnuntaisin ja vanha pappa omistanut jajaja
Niin... siinä murenee kaikki kumiosat. On sitä mukava ajella kun tuuli suhisee tiivisteissä, ajaminen on mutkittelua kun kaikki alustan puslat on aivan lopussa ja moottorikin heiluu konehuoneessa holtittomasti kun kannakkeet on lopuillaan...
Puhumattakaan siitä että auto ruostuu aina, ajaa sillä tai ei. Valitsemastasi vaihtoehdoista vielä mersu ja saab ovat erityisesti niitä ruostepesiä.
Ihmettelen kovin että miksi pitää kerjätä ongelmia itselleen?
Mahdollisimman uusi länsiauto minkä tuolla rahalla saat, punto tai clio esimerkiksi on aivan loistavia vaihtoehtoja.
Ja totta tuokin, että vaikka kaverittesi silmissä se 115hp ikivanha bensarosvo saab voi tuntua kohottavalta niin sitä se ei nuorten naisten silmissä tee. Ne oikeasti pitävät siististä ja mahdollisimman uudesta autosta, pieni on kaunista monen mielestä.
- siis.
voi herran jumala. Meikäläinen ajoi kortin vasta 29v. Naisia sai ilman autoakin. Täytyy olla aika onneton tapaus, jos pitää auton avulla hameväkeä saada kiinnostumaan.
- HÖLMÖ!
Mix aina pitäis saada naiset kiinnostumaan? Voihan sitä haluta huomioo pojiltakin!
- uijokla
HÖLMÖ! kirjoitti:
Mix aina pitäis saada naiset kiinnostumaan? Voihan sitä haluta huomioo pojiltakin!
Niinpä, etenkin kun aloittaja ei ole kertonut edes omaa sukupuoltaan...
- tunnut.
HÖLMÖ! kirjoitti:
Mix aina pitäis saada naiset kiinnostumaan? Voihan sitä haluta huomioo pojiltakin!
olevan asiantuntija. Itselläni ei tuo tullut edes mieleen. 99% varmuudella keskustelun aloittaja on miespuolinen. Tosin ei kyllä aloituksessa maininnut sanallakaan, että millä autolla tyttöihin tekee vaikutuksen.
- uijokla
tunnut. kirjoitti:
olevan asiantuntija. Itselläni ei tuo tullut edes mieleen. 99% varmuudella keskustelun aloittaja on miespuolinen. Tosin ei kyllä aloituksessa maininnut sanallakaan, että millä autolla tyttöihin tekee vaikutuksen.
Autopalstoilla toki yleensä miehet keskustelevat keskenään. Mutta kun myös naisia on kilpa-ajajina, mekaanikkoina ym. perinteisissä miesten puuhissa, ei netissä ole erityisempää syytä olettaa sukupuolesta paljoakaan.
Ja seksuaalimieltymyksistä on turha olettaa senkään vertaa. Netissähän on ihan kaikki ryhmät mitä vain maailmasta löytyy. Jos ketjun aloittajan viestejä lukee "sillä silmällä", ei voi mitenkään päätellä onko kyseessä hetero, homo vai bi. Tai transu. Ja miksipä pitäisikään?
- söpö audijäbä
Älä vaan osta mitään onnetonta koirankoppia, Punto-kuskeille vaan nauretaan ja niitä pidetään homoina.
Suosittelen Audia.- lkjydtfuyigu
Mutta audihan se vasta gay-auto onkin!! Sateenkaari-kansa hurraa neljälle limittäin olevalle aukolle, jotka anuksia imitoivat.
Varma gay-merkki!! - kaarlo paskiainen
Tiesitkös että MB kuskeja pidetään lebsoina.
- Ex 900 tbo kuski
Jos kilsoja ei kerry kovin paljoa, itse ostaisin 1-korisen 900 turbon. Ovat jo aika harvinaisia tien päällä ja ehjä turbo 900 on mukava ajella. Tässä meillä kylillä jollain on kuin uusi musta perusturbo, pikkasen tuunailtu. Kateeks käy kattella.
- Voi jeesus
Kun alkuperäinen design on vuodelta 1968, niin voiko 43 vuotta myöhemmin vielä kehua autoa? Ei voi.
Turbo tai ei, se on jäänyt perään niin monessa asiassa verrattuna muihin autoihin että ei kannata ihmetellä miksi ne ovat jo harvinaisia. Puhumattakaan siitä että ruoste on vienyt osansa. - Ex 900 tbo kuski
Voi jeesus kirjoitti:
Kun alkuperäinen design on vuodelta 1968, niin voiko 43 vuotta myöhemmin vielä kehua autoa? Ei voi.
Turbo tai ei, se on jäänyt perään niin monessa asiassa verrattuna muihin autoihin että ei kannata ihmetellä miksi ne ovat jo harvinaisia. Puhumattakaan siitä että ruoste on vienyt osansa.Jos 2000 e etsii autoa, järkevintähän olisi ostaa esim. Nissan Micra. Siinä saisi kohtuullisen uutta tekniikkaa ja jopa vähän ajettuna.
Siistikuntoisessa teknisesti ehjässä 1-sarjan Turbo 900:ssa on sitten taas jotain muuta: Loistavat ajo-ominaisuudet, tehoa ja tyyliä. Se on klassikko jonka arvo nousee kohisten. Perusmallit on taas asia erikseen.
http://feedbackuniverse.com/files/object/2009-02-10/230/1234312693_Saab900TurboBlk.jpg
Saahan 2000 e jo uudempaakin 900 tuboa, mutta siinä ei ole tyyliä. Sama kun ostaisi minkä hyvänsä 90-luvun ritsan.
Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla 1 tai 2-sarjan Golffin GTI. 1-sarjalaisia vaikea löytää mutta 2-sarjalaisen saattaa vielä löytää. - dfgdgdfgdgdfg
Ex 900 tbo kuski kirjoitti:
Jos 2000 e etsii autoa, järkevintähän olisi ostaa esim. Nissan Micra. Siinä saisi kohtuullisen uutta tekniikkaa ja jopa vähän ajettuna.
Siistikuntoisessa teknisesti ehjässä 1-sarjan Turbo 900:ssa on sitten taas jotain muuta: Loistavat ajo-ominaisuudet, tehoa ja tyyliä. Se on klassikko jonka arvo nousee kohisten. Perusmallit on taas asia erikseen.
http://feedbackuniverse.com/files/object/2009-02-10/230/1234312693_Saab900TurboBlk.jpg
Saahan 2000 e jo uudempaakin 900 tuboa, mutta siinä ei ole tyyliä. Sama kun ostaisi minkä hyvänsä 90-luvun ritsan.
Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla 1 tai 2-sarjan Golffin GTI. 1-sarjalaisia vaikea löytää mutta 2-sarjalaisen saattaa vielä löytää.Ymmärrän että sulle se turbo saappi oli elämän kohokohta, mutta kannattaa kokeilla muitakin autoja, saattaa tulla ahaa-elämys että ei se ollutkaan ehkä voittajamateriaalia.
Ihan muutama pointti: kyllä se turboviiveen vuoksi potkaisee kivasti mutta todellinen teho? sitä ei ole, vapaastihengittävät on menneet jo tehoissa ohi aikaa sitten, taloudellisuus.... siitä ei voida puhua, vaihdelaatikko on ongelmallinen, raskas keula menee suoraan suoralla tiellä, ja myös kurvissa, ruoste nakertaa helmat ja ovien alareunat, tuulilasin ellipsi muodon vuoksi maailma vääristyy, ovien muotomaailma oli erikoinen jo 60-luvulla jne jne
Jätä haikailut ja katse eteenpäin, maailma ja me kehitymme koko ajan, olisi aika sinunkin herätä tähän päivään.
- minkäostan?
Turhaa te suositteletta noita puntoa ja clioita, se on varmaa etten KOSKAAN tuu semmosta ostamaan!
Kuinka monta juuri kortin saanutta amista tiedätte, joka ajaa yllämainituilla autoilla? Oma vastaus: 0
Nuoret (amikset) suosii vanhoja takavetoisia autoja, se ei siitä muutu vaikka kuinka kehutte noita ranskan ihmeitä.
Mulle tosin kelpaa myös etuvetoiset, mutta en millää kotterolla ala ajamaan.
Joo mutta tänne en enää kirjottele, pelkkäää vittuilua saa vastaukseksi.- *********
Älä kysele joutavia. Jos haluat "amisauton" osta sitten sellainen kyselemättä. 2000 € saa jo messevän 20 vuotiaan reippaalla kädellä sisäänajetun pemarin kunnon pörinäputkella tai loppuun ajetun mesen, köyhän miehen tuninkilla.
- painu, sanonko
No mitäs vittua sitten kyselet, runkkari.
- etsi rauhassa
Ei onneksi kaikki ole vittuilua.
Minä ehdottaisin vilkaisemaan Peugeot 406:sia ja miks ei myös Opel Vectroja. Japsi jos kelpaa, niin Mazda 626 ei hassumpi. - uijokla
"Kuinka monta juuri kortin saanutta amista tiedätte, joka ajaa yllämainituilla autoilla? Oma vastaus: 0"
No mistä täällä kukaan tiesi sun edes olevan amiksessa? Ennen tuota viestiä ainoa siihen viittaava asia mitä kirjoitit, oli aloituksen "en mitään teini bemaria eikä mitää amis väkerryksiä". Hyvin olisit voinut olla myös lukiolainen, joka lukemisen vastapainoksi harrastaa mopoja & autoja. Kävin lukion, tunsin sellaisia.
Ei me muut tiedetä susta muuta kuin sen mitä itse kirjoitat. - khvhjkhiugi
etsi rauhassa kirjoitti:
Ei onneksi kaikki ole vittuilua.
Minä ehdottaisin vilkaisemaan Peugeot 406:sia ja miks ei myös Opel Vectroja. Japsi jos kelpaa, niin Mazda 626 ei hassumpi.406:tta olisin itsekin ehdottanut, mutta hyvänen aika kun ne on kaikkien vikatilastojen viimeisinä !!!
Tosin itse sellaisella ajan ja ei siinä sen kummenpaa ongelmaa ole ollut kolmeen vuoteen. Takapyöränlaakeri, kaksi etupolttimoa ja pakoputki korjauskohteina, kyllä on muuten huono auto.
626:kin mulla oli mutta se oli rehellisesti sanottuna mätä, en suosittele. - fgdfgdfgd
Miksi pitää aina tehdä samanlaiset valinnat kuin muutkin? Sen vuoksi että pitää kokea yhteenkuuluvuutta.
Jos tosiaan haluat kokea olevasi amis niin siitä vaan, vanha taunus alle ja pakoputkesta vaimentimet pois. Kaksi näyttävää raitaa maalaukseen katon yli, siinä se on teiniunelma.
Kun tuolla ajat ja tunnet miten ihmiset sinua katsovat, se on vain suoranaista ihailua. Pikkuautolla ei saa minkäänlaista ihailua aikaiseksi, naiset nakkelee niskojaan ja kaverit hihittelee vihervarpuseksi. - askontyttö
Eipä kannattais olla laumasielu, koska niillä amisvehkeillä ajetaan paljon kolareita ja vakuutukset sitten sen mukaisia.
Eka autoksi kannatta hankkia sellainen ei nuorisoauto.
Mese 190 hiton raskas työnnettävä! - paivisantala
se on hyvä ettet ranskalaista huoli. Minullakaa ei niistä hyviä kokemuksia ole muihin autoihin verrattuna joilla olen ajellu.
En tiedä minkämaalainen on citroen, mutta sellaistakaan en koskaan huolisi, tuntuu olevan tosi vikaisia autoja.
- ddddddkjdd
Tuolla hinnalla saa melko hyvän ford escortin, itellä ollut jo 4 vuotta eikä kertaakaan jättänyt tielle, suosittelen. Varaosat on halpoja ja niitä löytyy.
Hyvä ajettava eikä ole sähkövikoja, kannattaa katsella mallisarjan viimeisimpiä
niissä on jo kaikki viat korjattu . - mmakine
Jos pikkuautot eivät kelpaa ja kuitenkin etsitään 2000-luvun autoja niin tuohon rahaan voisi saada myös Focuksen tai Mondeon ja vaikka isommallakin moottorilla. Voisi olla vähän tyylikkäämpi ja toimivampi kuin Sierra? Tai mikä tahansa 80-luvun keksintö.
- 2000 mondeo
Tuossa olis amismiehelle Mondeo
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/3668154
Kylä piirtää... - työntäkää suohon
2000 mondeo kirjoitti:
Tuossa olis amismiehelle Mondeo
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/3668154
Kylä piirtää...Työntäkää ne voortin romut suohon. Täällä puhutaan autoista.
- sdfghdsfg
työntäkää suohon kirjoitti:
Työntäkää ne voortin romut suohon. Täällä puhutaan autoista.
Totta!!! Punto ja clio oli tuossa aiemmin esillä.
- ikinä ei focusta
Focukseen ei ainakaa kannata sekaantua!!! Mun tuttuni joutu sitä viemään jatkuvasti korjaamolle, vaikka oli vain muutaman vuoden vanha auto.
- Volvoilia
http://www.nettiauto.com/volvo/s40/3978059
Siitä osta volvo, näppärä ja muka ajettava. Jos et tuninkia halua niin onhan noita ihan orkkiksenakin kaupan.
Itellä ollu 850 joka nykyisin emännällä, V70 -99 meni lunastukseen ja nykyinen -97 alla ollu jokusen kuukauden niin ei voi kun kehua.- Mutta makuasioita
Nätti v40 mutta kyllä 350 tkm ajettu pikkuvolvo alkaa oleen tiensä päässä ainakin jos hinta on 2000 e. Eikös tuo ole perustekniikalta sama peli kuin Mitsu Carisma, mikä ei välttämättä ole miinusta.
Muistaakseni 300 ja 400 sarjalaiset tehtiin yhteistyössä renun kanssa ja isompiakin volvoja varusteltiin renun tekniikalla. Se ei ole kyllä mikään meritti.
- pimpimpimpsa
Bmw 325:sen (e30) saa alle 2000€..ja saa paljon muutakin kun kylällä kurvailee ;)
- geraggae
Aika moni kortin saanu amis ajelee 190 meseillä, 4 kopan kolffeilla ja 40-sarjan håmåpulkilla.
Katteleppa 80 Audeja 2 litran bensa koneella, hyvä kone jolla ajelee 400-500tkm kepeästi. Koppa ei ruostun kunhan on vain säännöllisesti pesty ja vahattu. VARO YLIMAALATTUJA!!! Sinkit yleensä hiottu pois. Edukkaat osat myös tuon ikäsiin Audeihin. Ja tosiaan 2 litran bensa ruiskulla, pysyt erossa niistä kaasarikatiskoista. Clio, Cherry ja Micra on kans hyviä.
Ja pikku vinkki, älä osta liian kallista auto, tuolla asenteella mälläät sen kuitenkin.
Kattele myös ooppeleita, A ja B vectrat ja omegat on yleensä järkihinnoissa.
Tai sitten E Carina...- sdfsdfsdfdghj
coupe mersu tai bemari, taunus, miksei takaveto escort.... vanha takaveto datsun... aivan ihania laitteita, tunnen jo penkkien verhoilusta irtoavan ajan patinan tuoksun sieraimissani...
- jepjep,,
Jämptihän on niin, että nykyautot ei kestä olipa merkki mikä tahansa. Jos oikeasti haluaa ajaa LUOTETTAVAA autoa jolle itekin voi tehdä jotain (nykyautoja kun et itse voi korjata mitenkään) niin osta 70-80-luvun peli, melkeenpä mikä tahansa merkki. Ja vielä siitä luotettavuudesta:
Luotettavinta on saksalaisautot: mersu, audi (quattro neliveto).
bmw ja volkkari lukeutuu taas niihin epäluotettavimpiin peleihin näistä
tai japanilaiset nimenomaan: toyota ja subaru (nelivetoja) tai NISSAN (on kaikkein pieniruokasin peli, jopa pienempi kun pikku fiatti)
mitä ei kande ostaa:
-japanilaisista esim honda joka ruostuu kuten paskakasa
-venäläisiä ladoja
-ranskalaisia paskoja- MB MAN
Täyttä asiaa! Vanhat Mersut kestää sanokoot muut mitä sanoo niin ihmeen kovaa menoa, etenkin W123:sta ei pese mikään. Mutta Japsit ne vasta onkin luotettavia etenkin vanhat Sunnyt ja Micrat, todella halpaa ajoa ja toyotat myös ihan hyviä.
ÄLÄ OSTA RANSKALAISIA MUUALTA KUIN GRILLILTÄ KETSUPIN KANSSA!
ÄLÄKÄ VAAN SAABIA!!
ÄLÄKÄ AINAKAAN FIIATTIA TAI FOORDIA!! Kusessa olet! - paivisantala
MB MAN kirjoitti:
Täyttä asiaa! Vanhat Mersut kestää sanokoot muut mitä sanoo niin ihmeen kovaa menoa, etenkin W123:sta ei pese mikään. Mutta Japsit ne vasta onkin luotettavia etenkin vanhat Sunnyt ja Micrat, todella halpaa ajoa ja toyotat myös ihan hyviä.
ÄLÄ OSTA RANSKALAISIA MUUALTA KUIN GRILLILTÄ KETSUPIN KANSSA!
ÄLÄKÄ VAAN SAABIA!!
ÄLÄKÄ AINAKAAN FIIATTIA TAI FOORDIA!! Kusessa olet!Asiaa.
Ja fordia en suosittele ikinä ostamaan, ellei sitte tykkää kuljettaa sitä jatkuvasti korjaamolle tai ite ruuvailla sitä jatkuvasti.
- Nakuttava nostin
Osta Sierra DOHC koneella. Menee ku juna ja niitä saa edullisesti. Kone vahva ja nautinto ajella kohti auringonlaskua....
- osmond
Osta ehdottomasti tuolla rahalla: Citroen ZX
Siinä on sinkitty kori, todennäköisesti ovat vielä hyväkuntoisia siis. Ei ole myöskään ylimääräisiä sähkötekniikoita, jotka ovat erittäin vika-alttiita. Kaikki on erittäin yksinkertaista ja toimii. Ajettavuuskin ihan kohtalainen, samoin taloudellisuus. Ja jos tarvitsee jotain huoltoja tehdä, varaosat ovat edullisia ja helposti saatavilla.
Niin, ja lähtee kylmänä käyntiin yli 20 asteen pakkasillakin.- paivisantala
keskuslukituksella olevista citikoista on mulla ainaski huonoja kokemuksia. Ne ei oo toiminu kunnolla ainakaa niissä autoissa jotka tiedän. Toinen oli joku sarah merkkinen, toista en muista.
- osmond
paivisantala kirjoitti:
keskuslukituksella olevista citikoista on mulla ainaski huonoja kokemuksia. Ne ei oo toiminu kunnolla ainakaa niissä autoissa jotka tiedän. Toinen oli joku sarah merkkinen, toista en muista.
Xsara taisi olla? Pointti tuossa Citroen-suosituksessani olikin nimenomaan tuo ZX. Tunnetusti Citroenit ovat täynnä erityisesti sähkövikoja, mutta ZX on viimeinen malli, jossa sähköt olivat vielä niin yksinkertaiset, että vikoja ei ole.
PS. On ZX:ssäkin keskuslukitus, ei mitään ongelmia sen kanssa. Dead simple.
- askontyttö
Eipä se auton kestävyys ole hinnasta kiinni.
Olen aikuinen ja omistanut lukuisia erimerkkisiä autoja.
Kallein käytetty 2000 luvulla oli 9500 euroa ja menipä kone remonttiin, ei halpaa.
Halvin oli 200, eikä mitään vikaa sinä aikana, kun sen omistin.
Japsi sekin. Japseista ei pahaa sanaa, ollut muutama.
Meseistä tuli kiintiö täyteen, ku yksi yksilö jätti useasti matkalle.
Osta vaan ensin mahdollisimman edullinen auto.
Ensimmäisen oman auton sain -80, en enää laske, monesko menossa. Ei kannata autoihin rakastua. - HUH!
Itelläni on -90 Farmari Volvo, -95 Coupe Mersu ja -69 (-70) Plymouth Duster. Mulla kaikki takavetoisia, en vois edes ajatella etuvetoista autoa ikimaailmassa. Toi sun listas automerkeistä on muuten ihan hyvä, mutta itte ottaisin sieltä pois WV:n, Ford Sierran ja Jetan.
- Osta.
Saab 9-5 kulkee ja kestää. Saat edullisesti laadukkaan auton.
- uudenautonomistaja!
hyvää ei saa halvalla ja toi 2000€ on halvalla!!
- suomenruotsalainen74
Jos sulla on varaa korjata sun ehdotetut autot olkaa hyvää koska alle 2000 € ne on kaikki ihan paska, ne on ihan paska alle 5000 €. Jos ostat japanilainen voit vaikka ajaa pohjoisnapaan ja vaan täyttää bensa ja ranskalaiset autot on hyvää(ei aina) ja halpaa...
- ascsadfsdfsd
Miten olisi tämä:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31781219/pos/5/Renault/Mégane/1999/Virrat
Tai tämä:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31730796/pos/8/Renault/Mégane/1998/Kuopio
Tai tämä:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31805456/pos/0/Chrysler/Neon/2000/Tuusula
Kaikissa on vielä ilmastointi.- pari tonnia lisää
.
niin saa jo täysin ruostettoman skoda octavian jossa ilmastointi
ja vie puolta vähemmän bensaa
.
Mikä vika on Japanilaisessa autossa kun sellainen ei kiinnosta???
- minkä ostan?!
Vaarallisia, rumia paskakasoja. Kaikki japsit näyttävät samoilta, Niissä on komeaa vain autovero.
- Se on oikea syy
minkä ostan?! kirjoitti:
Vaarallisia, rumia paskakasoja. Kaikki japsit näyttävät samoilta, Niissä on komeaa vain autovero.
Japanilainen ei pidennä kikkeliä.
Säästäpä viellä 5v ja osta sitten uusi on loppupelissä viisain ratkaisu.
- linkki vinkki
Uusi auto on maailman huonoin sijoitus.
Noin 25 000 euron autosta hupenee ostohinnasta yli 10 000 euroa parin-kolmen vuoden, noin 50 000 km ajon jälkeen. Kalliimmista autoista suhteessa vielä enemmän. Ja 2000 euroa viiden vuoden säästö tuskin riittää ostamaan kertarysäyksellä, puhtaalla käteisellä uutta autoa, paitsi ehkä Dacian tai A-segmentin kauppakassin, ilman että maksat velkaa, kuukausieriä ja korot ja tilinavausmaksut päälle...
- ccccrrrr
Mä suosittelen japseja. Mulla on ollut lähinnä mitsubishejä, ostanu halvalla, ajanu aina parisen vuotta eikä ikinä ole ollut erikoisempia vikoja. Ja niistä saa ihan nättejäkin kun vähän laittelee. Nämä on siis ollut tosi halpoja (alle 500e) syynä siihen kun en jaksa montaa vuotta samalla ajaa niin saa ilman tappioita vaihtaa toiseen ;D
Jettoja mulla on ollu 2 ja niitä en suosittele. Toisesta meni vetoakseli ja toisesta kone.
Volvo 240 olis kans hyvä. Varmatoiminen ja mielestäni hyvä ajaa. Mutta bensakulua niihin tulee mukavasti :D- paivisantala
mun ajokokemuksella ja sivustaseuranneena toyotat on olleet japseista tosi hyviä. Kestäviä, joka kerta katsastuksesta puhtaasti läpi, syö vähän. Vanhemmissa autoissa (-80 ja -90 -luvun) on se vika että ne ruostuu kovasti. Mutta uudemmat on pysyny hyvinä, eikä ruostetta ole tullu ellei peltiä ole johonki kolhaissu.
- miksa1973
ei muuta sierra alle ja ens talvee oottamaan! on omasta mielestä paras sladi vekotin
- aja fillarilla
Jos japanilaisia vierastat niin et tunnu autoista kyllä mitään tietävän. Ja että vielä kuvittelet jotain volkkarin reuhkaa.. -.- No, onnea reuhkan etsintään.
Osta multa volvo pois siin on takaveto, varma toiminen, ruosteeton ja hyvä auto ajaa jopa kokemattomalla kuskilla pysyy hanskassa ja on vielä turvallinen ja ruma :D
- Entinen nuori
Itse suosittelen ostamaan mahd. halvan pikkuvikaisen dieselmersun. Samassa iässä kuin sinä, ostin 200 D -88. On turvallinen ajaa, vähäruokainen, varmatoiminen ja halvat varaosat.
Ensimmäisinä vuosina tulee yllättävän paljon kilometrejä uudelle kuljettajalle. Tämän jälkeen on ollut kaikenlaisia autoja kaikilta mantereilta, mutta lopulta laitoin samanlaisen mersun uudestaan. Nyt on jo 800 000km mittarissa eikä loppua näy, joten älä pelkää mittarilukemia. Alta puolimiljoonaa ajetut mittarit ovat luultavammin jo kiertäneet ympäri tai lukemaa muutettu.
Naisystäväni hankki ajokortin juuri ja kävimmä hänelle ostamassa 190e automaattilaatikkoisen bensiinikäyttöisen mersun hintaan 300 euroa. Ulkokuori oli mitä oli, mutta ei lahovikaa ja laatikko vaihtoi hyvin.
Kannattaa, varsinkin iäkkäämmissä autoissa, huomata mersun olleen paljon aikaansa edellä, joten suosittelen lämpimästi diesel Mersua, varsinkin talvella ei parempaa autoa ole.- MB MAN
TÄMÄ KAVERI PUHUU ASIAA!!
- ysisatanen j
No Saappi 900 on hyvä valinta.
- palattu nuo autot jo
nuo mainitsemasi autot alkavat vaan kyllä olla todella vanhoja ja ei noita enää liikenteessä paljoa näy kun ovat päätyneet paalattavaksi. Eikä noilla edellä mainituilla autoilla ole enää oikein rahallista arvoakaan, kannattaa katsella jo pikkaisen uudempia autoja,
- * * *
http://www.nettiauto.com/toyota/carina-e/3969599
Tässä pieni ruokanen ja ihan todellisuudessa varma toiminen auto. Näillä bensakoneilla ajetaan helposti puoli miljoonaa. Ei onnistu ihan jokaisella autolla, varsinkaan 1,6 koneella. Jos joskus myyt itse auton pois, saat siitä helposti reilun tonnin vielä 300tkm:n jälkeenkin. Arvo ei siis laske. Vaikka merkki on japanilainen, suurin osa näistä on valmistettu briteissä. Halvat vakuutukset sekä verot. Talviautona, jos et saa lämpiämään, lähtee käyntiin vaikka 30 asteen pakkasella kun palmun alta. Suosittelen lämpimästi jos haluat rahoillesi todellista vastiketta. - minkä ostan?!
En voi otstaa WV:tä, koska se on NATSI-auto. Toyota on massapaska, jossa ei ole jarruja.
Runkkari-verottaja tekee ostosta vaikeaa, koska se kommunistin kyrpää imevä homo verottaja on säästänyt lisävarusteillekin lisäveroa. Vain jokun homoseksisistä kiihottova Stadilaishomo on voinut olla niin homo,että sääti nykyisen autoveron.
Audi ja WV ovat NIIN samannäköisiäkin,että ne voiidaan unohtaa.- paivisantala
samaa mieltä wv:sta ja muista autoista joissa on samat osat kuin wv:ssä esim. audi, skoda taisi olla vielä fiatkin sellainen.
- WVWWVVWWW
paivisantala kirjoitti:
samaa mieltä wv:sta ja muista autoista joissa on samat osat kuin wv:ssä esim. audi, skoda taisi olla vielä fiatkin sellainen.
Kun ette osaa edes lyhentää Volkswagenin nimeä, on paras jättää se ostamatta. Se on kuitenkin tarkoitettu vain aikuisten käyttöön.
- One excited girl
Vuosi -88 uusi ajokortti, kasikympin muovinen lätkä takaikkunassa ja kesäkuun alku. Toyota Corolla -77, sinapinvärinen. Autossa menossa festareille. Mahtava kesä. Auto sippasi vasta syksyllä. =)
- pie pie pierettää
Osta saab 900, pääset aloittamaan autoilun ihan kuilun pohjalta.
- 18 x saabisti
Terve!
Sulla on ihan kohtuullinen budjetti käytössä ja terve ajattelutapa. Tuo vaihtoehto listasikin on suht realistinen. Tuosta listasta sanoisin, että turvallisin valinta on tuo saab 900. Sen verta neuvoisin, että älä missään nimessä hanki saabista kuin perus 2.0 litrainen. isommat koneet ovat huomattavasti heikompikestoisia. Jos itse olisin ostamassa niin jättäisin myös sen turbon omaan arvoonsa. Ei välttämättä anna oletettua hyötyä. Ja mieluimmin josko löydät hyvän OG -version niin saat luotettavan ajopelin joka lähtöön. Ja vaikka monilla on mielikuva, että saabit kuluttavat polttoainetta kohtuuttomasti, niin monet kiinanräikät (= japsit) kuluttavat ihan saman verran. Saabin 16v ruisku moottorin kulutus on ihan kohtuullisissa lukemissa niin kesällä kuin talvellakin. NG -malliset saabit saattavat houkutella siksi kun ovat uudempia, mutta ne ovat myös enemmän ooppeleita kuin saabeja. Tonnari on myös verrattain hyvä vaihtoehto. Ja ajo-ominaisuudet ovat todella huippuluokkaa.
Jos taas päädyt hankkimaan mersun, niin unohda 190 (w201) versio, sillä se ei ole edes oikea mersu. Mieluummin se hieman uudempi 180 jos kerran (tosin tästä 180 mallista minulla ei ole kokemusta). Mersuissa on vakuutukset kalliimpia kuin saabeissa. Saabiin sai muistaakseni pakollisen liikenne vakuutuksen ja vapaaehtoisen suppean kaskon lähes samalla hintaa kuin mersuun pelkän liikenne vakuutuksen. Fordin unohtaisin sinuna kokonaan, mutta etenkin sierran. Ei se turhaan ole saanut liikanimeä riesa. Mondeo / scorpio ovat ehkä hieman siedettävämpiä.
Minulla on ollut fiateja, fordeja, volkkareita, mersuja, nissaneita (datsuneitakin), toyotia, ranskalaisia, brittejä, saabeja, jopa venäläinenkin ym ym yhteensä lähes 70 kpl ja saabit (joita on ollut 18 kpl) ovat olleet kaikkein luotettavimpia. - -öäålk
Myönnä budjettisi olemattomuus ja ole realisti.
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=64503226&id_make=13&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?qs=Y?id=64503226@tb=tmp_find_agent&id_model=199 - Olet valintasi tehny
Oikeastaan etsit vain tukea sille päätökselle, jonka olet jo tehnyt. Turhaan sitä auton osotssa yrittää tonkia mitään järkiseikkoja, päätös on lopulta kuitenkin tunne pohjainen. Se on sitä niilläkin, jotka yrittävät muille perustella auton ostoaan muka jollain järkiseikalla. Kysmys on vähän samasta jutusta kuin jos yrittäisi perustella järjellä naisen valintaa.
- CadillacAllTheWay
Ensiautossa on oltava ilmastointi.
Ensiautossa on oltava nahkasisuta.
Ensiautossa on oltava sähkölasit.
Ensiautossa on oltava sähköpeilit.
Ensiautossa on oltava vakionopeudensäädin.
Ensiautossa on oltava automaattivaihteisto.
Ensiautossa on oltava ajotietokone.
Ensiautossa on oltava pituutta vähintään 5,5 metriä.
Ensiautossa on oltava konehuoneessa V8.
Ensiautossa on oltava moottorina vähintään 7L kone.
Ensiautossa on oltava painoltaan vähintään 2,5 tonnia.
Ensiautossa on oltava ikää vähintään 30 vuotta.
Tämmöiset kriteerit olivat minulla vuosi sitten. Rahaa oli tullut kesätöitä 3 vuotta tekemällä ja kaikki rahat säästämällä. Kysytte minkä auton sitten hankin?
Cadillac Eldorado 1974
8.2 Litran, 500 kuutiotuuman moottori
400 Hevosvoimaa kehittää tämä kaasarikone
Kulutus maantiellä 13L/100km
Kulutus kaupungissa 25-35L/100km
Oliko hankinta järkevä ensiauto? No ei varmasti, mutta sain mitä halusin ja voin väittää, ettei kenelläkään ensiautona ole ollut vastaava mestariteos amerikan hienosta valtiosta. Pistäkää toki paremmaksi, jos pystytte ;) - Apukoulun reksi
Ensioauto olla oli Jopo Tunturi Runtu-Apinamonkey,
- volkkaristiii
vw golf mk2 .. halpa huoltaa ja ajaa
- Fooord
Itselläni oli (vuonna 2000) eka auto Ford Escort vm. 96 automaatti, porrasperä, 1.6 litran besakoneella. Loistava auto, jota nykyään saanee parilla tonnilla.
- cameronmons
Jopas on taas jos minkälaisia vastauksia, voi jessus sentään. Itse kahdeksaa eri automerkkiä omistaneena, en voi suositella muitakuin saksalaisia. Ranskalaisissa on pelkkää sähkövikaa.. Oli omissa, on muillakin lähipiirissä. Japanilaiset, no.. Niihin on ihan neutraali suhde. On sekä huonoa että hyvää sanottavaa. Esmes Hondaa ehkä uskaltaa suositella, ovat luotettavia ja ihan ok ajoiltaan. Aika huoltovapaita jos on pidetty huolta. Saksalaisissa on kalliit osat, mutta hyvän historian omaavat ovat vähintään yhtä huoltovapaita kuin Japanilaiset. Audi, Bmw, MB. Siitä liikenteeseen. Ja kenenkään on turha väittää että näitä vanhoja "pommeja" joutuu koko ajan laittamaan. Pelkkää paskapuhetta jos aletaan vain tiettyjä merkkejä haukkumaan, kun kyseessä on vanha auto, aina on jotain laitettavaa, se on FAKTA. Vanhat Mersut ja Bemarit tosin kova ruokaisia, ellei katsele esim. Bmw:tä neljäsylinterisellä moottorilla. Mersuissa jopa neloskoneet syövät aika älyttömiä määriä. Suosittelen kokeilemaan Audia, jos nämä kaikkien kateellisten haukkumat "teinibemarit" ei kiinnosta. Itsellä on kyseistä merkkiä ollut muutama kappale, en ole vielä huomannut kasvua alapäässä? Tosin kateellisia vittuilijoita tulee vastaan tuon tuosta. Se jonka on toisen autoa pakko haukkua, on vain helvetin kateellinen. Näin se on!
- intelligence
Ja omasi, ihan samanlainen, voi jessus sentään.
Nämä tällaiset ovat aivan turhia kinasteluja. Yhden ihmisen kokemukset ja mielipiteet kun ei niitä autoja saa minkäänlaiseen järjestykseen. Eikä se ylipäätään ole mahdollista, niin monesta asiasta roikkuu.
Itsellä niitä merkkejä on 40 vuoden autoilun saatossa kertynyt 17 ja useista merkeistä eri malleja ja omien kokemusten perusteella en voisi suositella kuin ranskalaisia, kun tuo budjetti otetaan huomioon. Mielestäni ranskalaiset on parhaimmillaan käytettyinä, lastenvaivat jo poistettuina ja juuri tuohon budjettiin löytyy hyviä malleja.
Saksalaisia ei ollut kuin kahta merkkiä. Toinen vähän tasasen harmaa, mutta kelvollinen ja toinen ihan täys paska. Hondasta, Mazdasta ja Suzukista ei kokemusta ole mutta muiden suhteen, japanilaista ei tee mieli. Ja mitä noita on katellut, niin budjettiin sopivat Mazdat ja Suzukit on tainnut jo ruoste hävittää sukupuuttoon.
Totuus on kyllä se, että tämänkalataisella aloituksella ei saa kuin korkeintaan päänsä pyörälle. Parempi ottaa järki käteen ja lähteä katselemaan niitä kahden tonnin autoja.
Toisaalta, en suosittele kenellekkään yhtään mitään. Noin vanhojen autojen kyseessä ollen merkillä ei ole juurikaan merkitystä. Tärkeintä on se, miten autoa on pidetty ja helmiä voi löytyä merkistä kuin merkistä.
- osta golf
Saab on bensarosvo. Punto voisi olla sopiva kulutukseltaan ja jos kiltisti pidetyn löydät, ihan hyvä ajaa. Ei tosin kovin komea. Audilla ajan itse, mutta maksoin siitä kymmenen kertaa enemmän, joten aiak vanhan saat tuolla rahalla, mutta voi olla hyväkuntoinenkin kun sattuu. Mersuja saat 2000 eurolla aika vanhoja aj ne syövät bensaa aika paljon. Ehdottaisin Golfia. Se on mukava pikkuauto ja hyvä ajettava. Itselläni on ollut ja pidin siitä. Minulla on ollut myös Passat ja Opel. Niistä en niin pitänyt. Ensimmäinen autoni oli Audi 80. Toinen oli se Golf, kolmas Passat, neljäs Audi 100, jolla ajoin liki 20 vuotta. Sen jälkeen ostin Opelin, joka oli mielestäni mummoauto, vaikka mummohan jo olenkin. Sen vaihdoin Audiin ja Audeissa aion pysyäkin. Opelin jälkeen kun istuin Audiin ratin taa koeajolle, oli kuin olisin kotiini palanut.
- autojoppari
Ostaa 500e auto ja vaihtaa se johonkin 1000e auton sen myyt 1500e jne
jaa että ei japsia, sitten on paljon remonttia ja ongelmia tiedossa.
Onhan noissa japanilaisissa laatu huomattavvasti korkeammalla asolla kuin eurooppalaisissa. Onse nähty niinmoneen kertaan. Uudehkoon eurooppalaiseen vaihdellaan osia, mitkä ovat puolimiljoonaa ajetussa carinassa alkuperäis osia. Niin motna tukivartta ja pyöränlaakeria ja kaikkea ihan ihmeellistä osaa vaihdetaan alle 10 vuotta vanhaan foorttiin ja volsuun että oikke pelottaa... Tätä se on se kertakäyttökulttuuri, huomattavia LAATU ongelmia.- afawfawf
Joo, mutta jotkut haluaa auton eikä joitain varmatoimista kehonsiirrintä.
- Euroaika, eurohinnat
Hehee, Saab 900 turbo ja ruosteeton.. Saabin museostako aiot ostaa?
Ei näin euroaikana 12 000 markalla saa kuin murheita. - sakua paskantava
Älä ainakaan osta saksalaista, täysiä paskoja. Muuten nuo sakemanni- insinäärit olis saanu kaikki teloittaa sillon kun sakut pyrki maailman herruuteen. Onneksi viisaus voitti.
- Anonyymi
Joku kasarin tai ysärin Corolla on halpa, pienikulutuksinen ja toimiva kone. Saab 90, 99 tai 900 on turvallinen. Tässä ois kaks autoa jotka ei leviä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632