kokemuksia tämmöisestä?

kiinnostunut.

Tämä laihdutusmuoto vaikuttaa kiinnostavalta, eli pätkäpaasto:

Kiihtynyt aineenvaihdunta
Kiihtyy ainakin 48h asti ja alkaa hidastua vasta 60h jälkeen.

Tehostunut rasvanpoltto
Suurin muutos tapahtuu 18-24h aikana jolloin rasvanpoltto kiihtyy merkittävästi.
24h jälkeen tehostunut yli 50%.
Erityisesti paaston loppupuolella verenvirtaus kohdistuu vaikeasti poltettaviin rasvakertymiin; esim. miehillä alavatsa, naisilla peppu.

http://bodyrecomping.blogspot.com/2011/02/patkapaasto-intermittent-fasting.html

Onko kenelläkään kokemuksia tämäntapaisesta miten toimii? Itse olen ajatellut vaihtoehtoa missä syön parin päivän välein eli maanantai-iltana syön pari kertaa reilut annokset, sitten paastoan vedellä(jonkin verran kahvia ja vihreää teetä), kunnes taas syön keskiviikko-iltana pari kertaa, sitten perjantai-iltana jne. Olen myös miettinyt, kumpi vaihtoehto olisi parempi, syödä paljon hiilihydraatteja ja proteiinia sekä vähän rasvaa vai olla koko ajan ketoosissa ja syödä paljon proteiinia, jonkin verran rasvaa ja minimaalisesti hiilihydraattia. Tuntuisi, että hiilihydraattivaihtoehdolla jaksaisi joka päivä harrastaa kunnolla liikuntaa, esim. kuntosalia tai kunnon pyörälenkin, kun hiilihydraattivarastot täyttyvät välillä. Jaksaisikohan tuossa ketoosissa muuta kuin kävelylenkin, kumpikohan olisi tehokkaampi vaihtoehto?

6

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja.

Testasin tätä ja tarkoitus oli paastota vedellä 36 h, mutta 24 h kohdalla oli niin hirveä nälkä, että päätin ryhtyä rytmiin, missä paastoan 24 h ja syön 24 h ja laitoin pizzan uuniin. Nyt on syöntipäivä menossa ja tänä iltana alkaa 24 h paasto niin, että syön taas seuraavan kerran huomenillalla. Kannattaa vaihtaa paaston ja syömisen välillä illalla, niin saa syödä joka päivä ainakin kerran illassa ja syöntipäivänä koko päivän.

seuraavassa päivä katkaistaan kello 18:

1. päivä: aamiainen ja lounas (ennen kello 18)
      2. päivä: päivällinen (18 jälkeen)
      3. päivä: aamiainen ja lounas (ennen kello 18)
      4. päivä: päivällinen (18 jälkeen)
      . . .

Kyllä tässä niin suuri kalorivajaus tulee viikossa, kun joka toinen vuorokausi menee vedellä, että olen toiveikas, että rasvaa lähtee kunnolla ja paino putoaa.

• aloittaja.

Nyt on 9.päivä menossa ja hyvin tippuu paino, arviolta 1,5 kg tähän mennessä. Olen tyytyväinen ja aion jatkaa tätä pitkään. Koko ajan olen mennyt tahdissa 24 h paastoa ja 24 h syömistä ja keho ei tässä ennätä mennä säästöliekille. Olen syönyt melko vapaasti, kuitenkin koht. ravintorikasta ruokaa niin, että ei haittaa vaikka syömispäivänä menee muutama sata kcal yli kulutuksenkin, mikä minulla on liikunnan kanssa n.3000 kcal hujakoilla. Keho ottaa paastovuorokauden jälkeen ravinteet hyvin vastaan ja viikkovajaus tulee kuitenkin isoksi. Ruokavalioon on kuulunut mm. pizzaa, tummaa riisiä, broileria, hedelmiä, vihanneksia, kalaa, kulutusmaitoa, juustoa, voita, kananmunia, tummaa suklaata, maitorahkaa, pähkinöitä, ruisleipää ja muutama olut. Liikuntaa olen harrastanut päivittäin. Suosittelen tätä laihdutusmuotoa, tällä keinolla aineenvaihdunta pysyy korkealla, mikä on ongelma normaalissa kalorivajaus laihdutuksessa ja mukavalta tuntuu kun saa säännöllisesti syödä vapaasti.

• aloittaja.

Päivitystä painoon, minun vaakani ei ole kovin tarkka, näyttää 0,5 kg tarkkuudella mutta nyt se näytti kilon vähemmän kuin eilen. Eli kyllä tämä todella tehokas kuuri on ja olen huipputyytyväinen. Kovan motivaation tietysti vaatii, että pystyy olemaan 24 h vedellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe