Tekninen piirtäjä/avustaja

Minä piirrän..

Kehtaiskohan sitä tänä päivänä pyytää tuosta hommasta 3000€/kk ???
Kokemusta alalta ei ole kuin vasta 5vuotta, mutta on kuitenkin sitäkin laajempi..
Olen työskennellyt mm. sähkö-/rakennus-/rakenne-/LVI-suunnittelun parissa ja hallitsen myös erilaiset suunnitteluohjelmat..

12

9326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tg23523

Jaa-a. EI kyllä ehkä kuullosta duunilta josta saisi 3000 noin vain. Ei sillä etteikö pitäisi maksaa hyvin mutta verrattuna duuneihin jotka ovat vastuullisempiakin ja niistä maksetaan vähemmän..

Sanoisin 2500-2800?

• jooger

Riippuu työnantajasta ja sijainnista. Pääkaupunkiseudulla valtaosa kolmekymppisistä suunnittelu-, tuotekehitys- ja asiantuntijainsinööreistä tekee pääasiassa juuri teknisen piirtäjän, mallintajan ja assistentin työtä. Nimike on vain eri. Palkat pyörii siinä 3000 Euron kummallakin puolella. Mutta älä anna vedättää itseäsi niin että tyytyisit huonompaan palkkaan kun titteli on piirtäjä tai avustaja. Samaa työtä inssit tekee hienoilla titteleillä.

Nyt on kyllä tiukat ajat ja Kiinalaiset ja Intialaiset valtaavat kenttää, eli voit joutua tyytymään reiluun 2500 Eukkuun jos haet kansainväliseen firmaan.

• Vastuullinen suunn.

Saa olla kyllä aika monipuolisen kokemuksen omaava assari jos saa 3000€/kk. Pääosa insinööreistäkin saa tuollaista tai alempaa liksaa suunnittelutoimistoissa ja ne kuitenkin ovat saaneet asiaan ihan oikean koulutuksen jmmärtävät asiasta enemmän kuin pelkän "viiva viivan päällä". Suunnittelijalla on myös vastuu tuottamistaan suunnitelmista toisin kuin assarilla tai piirtäjällä. Sanoisin että piirtäjälle ihan kelpo palkka on 1800-2100, 2500€/kk on jo huippupalkka.

• jooger

Kolmen tontun inssillä ei kyllä ole vastuuta yhtään mistään. Kolmella tontulla ei saa vetää edes nimeään dokumenttiin. Niihin tulee esim. projektipäällikön ja osastopäällikön nimi.

Kolmen tontun inssi tekee suorittavaa suunnittelutyötä, johon kuullu vain ylhäältä annettujen asioidein mallintaminen ja piirtäminen. Lisäksi vastuulle kuuluu kaikki paskaduuni kopioimisesta ja mapittamisesta tietokantojen ylläpitämiseen ja järjestelmien pyörittämiseen.

5-10 vuoden työkokemuksella 3000 euron palkka kuuluu alimpaan kvartaaliin insinööriliiton tilastoissa.

• Halpatyövoimalainen

Mulla työkokemusta n.6,5vuotta ja palkka vajaa 2300e/kk.
        Aion kyllä tässä jossain vaiheessa pyytää palkka lisää.

• ghgjkdshfgsjkfhhj

Kopioinnin on tehnyt, melkein joka paikassa missä olen ollut viime aikoina, jokainen joka kopioita tarvitsee ihan itse, pomoja myöten. Sama juttu mappien kanssa, jokainen huolehtii omansa. Pakkohan ne on tehdä, ei nykyään suunnittelutoimistoissa juoksutyttöjä tai sihteereitä kannat a pitää. ei kukaan mapittamiseen tai kopiointiin tuntitolkulla aikaa käytä, isommat sarjat kone tekee itsekseen ja silä aikana voi tehdä jotain muuta ja pieniin menee pari minuuttia.

• ffffffgghhhhhh

2500, teen pääasiassa piirtämistä, mutta myös helppoja laskentatöitä sekä pienen firman kaikki toimistotyöt lukuunottamatta kirjanpitoa ja palkanlaskentaa, ne huolehtii tilitoimisto. Koulutuksena insinööri (amk) ja työkokemusta aiemmin vuosi, vieläkin huonommalla palkalla samantapaisista hommista. Sijainti useita satoja km kehäkolmosesta ylöspäin. Valmistuin 2010, aikuislinjalta, olen myös merkonomi nuoruudestani, vanhan ajan merkonomi siis.

• mpä

Työkokemus 1-2v ja palkka on 1900€. Töissä saunansuunnittelua, vakkaripaikka.

• exdesigner

Sähkösuunnittelijan alkupalkka Oulun seudulla 1850€/kk. 3000€ on kyllä pirun kova palkka piirtäjälle.

• JHo_ster

Teknisen piirtäjän keskipalkka on n. 2500e/kk. 3000e/kk ei ole mitenkään mahdottomuus, mutta silloin pitää sitten kyllä jo ihan oikeasti asiansa osata. Oma palkka teknisenä piirtäjänä 8 vuoden kokemuksella on n. 3890e/kk. Alle 3000e/kk ei ole tarvinnut työskennellä viimeiseen 5 vuoteen. Ja samansuuntaiset palkat löytyy niiltä kouluaikojen piirtäjä tovereilta, jotka alalla ovat pysyneet.

• Asiasta kiinnostunut

Häh? Onko tuo mainitsemasi "Tekninen piirtäjä" ammatti? Jos on, niin miten voi tuohon ammattiin opiskella? Ja viellä: onko tuo "Tekninen piirtäjä" sen ammatin virallinen nimi? (Jos se siis on ammatti)

• JHo_ster

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      352
      2816
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1058
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe