Hei!
Kysyisin teiltä, jotka paremmin tiedätte, että minkälainen shampoo sopii parhaiten hiuspohjalle, joka tuntuu rasvoittuvan helposti, mutta hilseilee? Yritän pestä hiukset joka toinen tai kolmas päivä, ei mielellään kovin usein ellei tule urheiltua. Cutrinin Bio sarja tällä hetkellä käytössä ja erityisesti tällä hetkellä Balance shampoo, joka on kosteuttava shampoo kuivalle päänahalle. Kerran viikossa käytän XZ:n öljyhoitoa, joka tuntuu poistavan tuota hilsettä jonkun verran. Ai niin, kyse on siis miehen hiuspohjasta ja en käytä mitään muotoilutuotteita. :) Apu olisi tarpeen, kiitos!
Shampoon valinta
10
1250
Vastaukset
- 9 ...
Kerastasella on Bain Gommage-shampoo rasvoittuvalle hiuspohjalle, jatkuvaan käyttöön.
- 15
kerastasen bain vital dermo-calm, on tarkoitettu kuivalle hiuspohjalle ja rasvoittuville hiuksille. tuo avun nopeasti! hilseily on merkki siitä, että hiuspohja on kuiva.
- Kampaaja alalla
Taas saa korjailla näitä amatöörien mutu juttuja.Hilsettä on sekä kuivaa että rasvaista olemassa.
- 14
no olen minäkin kampaaja, KERASTASE kampaaja. hilsettä on tosiaan sekä kuivaa että rasvaista ja jos luet aloittajan viestin, niin ainakin minä luen rivienvälistä, että hiusPOHJA on kuiva ja hilseilee siksi ja
itse hiukset rasvoittuvat. tämän päättelin siitä, että kosteuttavat tuotteet tuovat apua. analyysia on kuitenkin TÄYSIN MAHDOTON tehdä näin netissä, mutta eiköhän ap tajunnut mennä kampaajalle hakemaan apua. kun tulet esim. minun luokseni ja kerrot huolesi, niin teen sinulle hiuspohjan analyysin, hoidon hiuspohjaasi ja suosittelen sinulle sopivan shampoon. voi olla dermo-calm tai sitten jokin muu. kerastaselta kuitenkin löytyy TODELLA pätevät tuotteet.
ja kerroppa miten sinun "kampaaja alalla", viestisi aloittajaa auttoi, osaako hän sinun viestisi peruusteella alkaa hakemaan apua? ei osaa, tietää vain että hilsettä on kuivaa ja rasvaista. minäpä nyt sitten kerron, että kuiva hilse hilseilee, ikään kuin pölyää ja sitä esiintyy hyvin usein myös hiusrajoilla. rasvainen hilse irtoaa laattamaisesti, isommissa palasissa. molemmat kutiavat helposti. kuivan hiuspohjan hoidossa on tärkeää, että sinulla on HIUSPOHJAA kosteuttava shampoo ja käytät sitä, jos hiuspohjasi on rasvoittuva, olisi syytä siinäkin olla oikea shampoo ja ainakin aluksi pestä joka päivä, jotta saat hiuspohjan puhtaaksi kuonasta. mikäli pidät pitkää pesuväliä, hiuspohjasi menee tukkoon ja ongelmasta tulee isompi. pahimmassa tapauksessa hiuspohja saattaa jopa tulehtua.
älä ap siltikään mene suoraan kampaamoon ja valitse itse tuotetta hyllystä, vaan kysy kampaajalta apua niin hän valitsee sinulle oikean tuotteen. kaikilla kerastase kampaajilla on hyvä koulutus huspohjan hoitoon.- ammattitutkinto
"..joka tuntuu rasvoittuvan helposti, mutta hilseilee..."..no jos tuosta sitten voi käsittää että päänahka on kuiva.
Turha siellä on "kerastase kampaajan" kukkoilla-itse olen ollut alalla 25v ja voin kyllä jo jotain arvella hiuksista ja päänahasta,ja olen kyllä tietoinen useammastakin hoitosarjasta joita löytyy liikkeestäni :)
Hyvälle ja ammattitaitoiselle asiakaspalvelijalle ei kuulu kukkona tunkiolla hyppiminen suomi 24 palstalla suu vaahdossa huutaen ja SUURILLA kirjaimilla.Se kertoo jo tästä MINÄMINÄ asenteesta joka ei ole hyväksi jos meinaa olla hyvä kampaaja.
Hiuspohjaa kannattaa käydä näyttämässä asiantuntijalla joka näkee todellisen tilanteen ja määrää oikeat aineet ilman kiihkoa(toivottavasti) - 27
ammattitutkinto kirjoitti:
"..joka tuntuu rasvoittuvan helposti, mutta hilseilee..."..no jos tuosta sitten voi käsittää että päänahka on kuiva.
Turha siellä on "kerastase kampaajan" kukkoilla-itse olen ollut alalla 25v ja voin kyllä jo jotain arvella hiuksista ja päänahasta,ja olen kyllä tietoinen useammastakin hoitosarjasta joita löytyy liikkeestäni :)
Hyvälle ja ammattitaitoiselle asiakaspalvelijalle ei kuulu kukkona tunkiolla hyppiminen suomi 24 palstalla suu vaahdossa huutaen ja SUURILLA kirjaimilla.Se kertoo jo tästä MINÄMINÄ asenteesta joka ei ole hyväksi jos meinaa olla hyvä kampaaja.
Hiuspohjaa kannattaa käydä näyttämässä asiantuntijalla joka näkee todellisen tilanteen ja määrää oikeat aineet ilman kiihkoa(toivottavasti)"Taas saa korjailla näitä amatöörien mutu juttuja.Hilsettä on sekä kuivaa että rasvaista olemassa. " kampaaja alalla...
kukkona tunkiolla... :)
minä olen täällä ainoastaan siitä syystä, että haluan auttaa. ja olen henkeen ja vereen asiakaspalvelija!
siksipä pistää NIIN vihaksi sellaiset joilla ainoa tarve täällä olemiseen on PÄTEMINEN ilman, että apua kysyvä ei sitä saa. - 20
ammattitutkinto kirjoitti:
Hiuspohjaa kannattaa käydä näyttämässä asiantuntijalla joka näkee todellisen tilanteen ja määrää oikeat aineet ilman kiihkoa(toivottavasti)ja "ammattitutkinto" sekä "kampaaja alalla" voivat toki kertoa aloittajalle muista mahdollisista hänelle sopivista tuotteista ja merkeistä :) hän olisi niistä varmasti enemmän kuin kiitollinen!
kerastase kun tosiaan on monille "kallis", minulla liikkeessä ollut myös system4, bio , biosystem ja redken (redken edelleen) mutta en valitettavasti ole noista muista tuotteista haastavan hiuspohjan hoidossa yhtä vakuuttunut kuin kerastasesta. olen erikoistunut siihen ja siksi kerron siitä, sinä joka olet erikoistunut muihin, voit toki kertoa niistä. itsekin lukisin mielelläni muiden ammattilaisten kokemuksia :)
- whyifeelthisway
Hei! Kiva nähdä, että tänne on tullut paljon palautetta ja neuvoja. :)
Unohdin tosiaan tuossa alussa mainita, että minkälaista hilsettä itselläni esiintyy. En oikein osaa kuvailla kumpaa se olisi noiden rasvaisen ja kuivan väliltä, sillä aiemmin minulla näkyi pesun jälkeen päänahassa selvästi valkeita hilselaattoja, jotka lähtivät harjaamalla irti, mutta osa jäi päänahkaan kiinni. Ongelma ilmenee yleensä syksyisin ja talvisin, kun ilmat kylmenevät ja joutuu käyttämään pipoa, niin että päänahka hautuu siellä. Nyt, kun ilmat lämpenevät, niin hilse on enemmänkin juuri hienojakoista eikä sitä esiinny koko päänahassa vaan etenkin juuri keskellä päätä.
Hilseily on kuitenkin nyt jo helpottanut paljon, kun voi kulkea myös ilman päähinettä ja olen tuota öljyhoitoa tehnyt.
Kuitenkin ongelmana on vielä tuo hiusten rasvoittuminen. Pesen yleensä iltaisin hiukset, jotta kouluaamuina ei tarvitsisi nousta kovin aikaisin suihkuun. Melkein jo illemmalla hiusjuuressa on havaittavissa pientä tahmaisuutta ja hiukset tuntuvat hieman likaisilta. Mietin, että onkohan tuo Bio liian hoitava omalle päänahalle, kun se kyllä kosteuttaa, mutta hiukset tuntuvat pian likaisilta pesun jälkeen.
Olen tuosta Kerastase merkistä kuullut ja voisin sitä kokeilla, mutta näin opiskelijabudjetilla ei ole aina varaa ostaa kampaamotuotteita. Joku ehdotti LV:n shampoota, jota saa ihan päivittäistavarakaupasta, ei maksa paljoa eikä sisällä mitään hajusteita, väriaineita tai silikonia ja sopivat herkälle iholle. Jos joku markettituote pitäisi valita, niin mitä te kampaamoalan ihmisinä suosittelisitte? - 22
minä en kampaamoihmisenä suosittele sinulle markettituotetta, koska en voi luvata että niistä olisi sinulle apua. lisäksi en ole 15v käyttänyt mitään markettituotteita. sinulla on opiskelijabudjetti, kokeilet marketista 3 shampoota á 8e, se tekee yhteensä 24e, etkä saa apua. miksi et osta yhtä oikeasti hyvää shampoota ja nauti siitä että hiuspohjasi on terve ja kunnossa?
terveestä hiuspohjasta kasvaa terve hius.
kerastasen shampoo maksaa 25e mutta on "tiiviste tuote". ei, se ei tarkoita sitä että se lantrattaisi vedellä, vaan sitä, että käyttömäärä on TODELLA PIENI. shampoolla pestään kaksi kertaa peräkkäin, perustuen siihen että 1. pesukerta pesee hiukset ja hiuspohjan ja toinen kerta hoitaa ja vie vaikuttavat aineet puhtaaseen hiuspohjaan. puolikas teelusikallinen, eli noin pähkinän kokoinen määrä riittää yhteensä näihin kahteen pesuun. eli käytettävä määrä on todella pieni! tämä käyttömäärä on sopiva kaikissa kerastase shampoissa, eikä se vaikuta yhtään sen enempää vaikka sitä läträisi päähän kannukaupallaa.
tuo dermo-calm on tehty "sairaalaolosuhteisiin" joten siitä on poistettu kaikki eniten allergisoivimmat ainesosat, sitä voivat käyttää kaikki vauvasta vaariin. meillä sitä käyttää joka hiustenpesulla koko 5 henkinen perheemme, 2 aikuista ja 3 lasta (3-14v) ja meillä yksi pullo kestää 4-5kk. eli ei ole "kallista".
käy hyvä ihminen kampaajalla ja osta itsellesi sopiva tuote hiusten pesuun. 25e on pieni hinta siitä ettei tarvitse miettiä mikä mättää päässä. - gliideri
HAHHAAA!!! Taas päivän naurut täältä! "Ammattilainen" ei koskaan puhu hiuspohjasta päänahkana! Päänahka on koko pään käsittävä alue, eli myös posket ,otsa jne... Hiuspohja on oikea käsite ja 25v alalla olleen luulisi sen tietävän :D
Hiuspohja kun on se alue, jossa hiukset kasvaa ja tämä opetetaan ammattikoulussa jo ensimmäisillä tunneilla. (tai ainakin pitäisi opettaa)
Uudistuneessa Wellassa on myöskin kivoja hiuspohjan tuotteita! Shampoon hinta muistaakseni jotain 13,90e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829