Mm. y.b on käyttänyt täällä sitä sanaa?
Mikä on kainaloinen?
24
3116
Vastaukset
- palstan femakko
Tulee mieleen pieni söpö nainen, joka on aina kannustamassa, mielistelemässä ja kyhnyttämässä ison miehen kainalossa :D
- c'babe
mutta eivätkö muka kaikki miehet täytä täällä noita kriteerejä! :0
Kun tulin palstalle, soitti joku ensitöikseen minulle muorin kaappikelloa! Kuten ymmärrät, ilahduin siitä ja palstan musatasosta suunnattomasti! :D
- känkkis :)
Kainaloon mahtuva nainen. Kainaloon mahtuvuus on taas miehen koosta kiinni; minäkin olen kainaloon mahtuva,kun uros on kokoa kaappi :D
Voi ei.. Oli vähän hölmöä käyttää tuota sanaa täällä. Vähän sellanen sisäpiirisana ja varmaan aiheuttaa täällä väärinkäsityksiä.
Kainaloinen tarkoittaa... öö, samanlaisia tuulipukuja, yhteisiä salkkarikatsomisia tms. Mä olen vähän friikki, enkä kainaloinen, noin suhdemielessä, mutta olen onneksi löytänyt aina itselleni sopivan seurustelukumppanin, joka jakaa kanssa saman tunteen. Eli tykkään omasta ajasta ja annan sitä myös auliisti toiselle. Eli kaikesta ei molempien tarvitse tykätä, oli sitten kyse politíikasta tai tv-ohjelmista, jostain harrastuksesta tai vaikka kavereista. Mä voin seurustella vain sellaisen ihmisen kanssa, joka ymmärtää, että haluun häipyä viikonlopuksi yksin luostariin tai sulkeutua kirjoittamaan osan päivästä runoja lukittuun huoneeseen. Näin kuvaannollisesti tai sitten ei.. :)
Mutta en missään nimessä arvostele muiden suhteita, kainaloisena olemisia. Olen oikeastaan kade, koska kukapa ei haluaisi olla ns. normaali ja "perinteinen nainen", vaikkapa..
Ja tuota kainaloinen sanaa olen käyttänyt myös kokomielessä. Ajatus suuresta kokoerosta kumppanin kanssa olisi ahdistava, koska kokisin silloin olevani jotenkin "nukke" tai johdateltava. Ja sellainen en halua olla :)- eräs palstalainen n
ehkä sinä kuvittelet olevasi friikki mutta olet tuiki tavallinen tusinablöndi.sen näkee kaikista kirjoituksistasi ettei sinulla ole kuin iän tuomaa viisautta ja parikybäsenä päässäsi ei oo liikkunut juuri muuta kuin silmät.
Senkin puumayybee metsästät täällä nuoria miehiä esittämällä viatonta blondia!Onko sulla joku Marilyn Syndrooma tai vastaavaa? Arvaaan et suurin osa päivästäsi menee pyyhkiessäsi pölyjä posliinihevosistas ja katsellessasi itseäsi peilistä eri hameissa.Get a life näin kesän kunniaksi! - Hyvät Rouvat Rauhoit
eräs palstalainen n kirjoitti:
ehkä sinä kuvittelet olevasi friikki mutta olet tuiki tavallinen tusinablöndi.sen näkee kaikista kirjoituksistasi ettei sinulla ole kuin iän tuomaa viisautta ja parikybäsenä päässäsi ei oo liikkunut juuri muuta kuin silmät.
Senkin puumayybee metsästät täällä nuoria miehiä esittämällä viatonta blondia!Onko sulla joku Marilyn Syndrooma tai vastaavaa? Arvaaan et suurin osa päivästäsi menee pyyhkiessäsi pölyjä posliinihevosistas ja katsellessasi itseäsi peilistä eri hameissa.Get a life näin kesän kunniaksi!.
Hyvät Rouvat Rauhoittukaa
. - töistä väsy y.b
eräs palstalainen n kirjoitti:
Senkin puumayybee metsästät täällä nuoria miehiä esittämällä viatonta blondia!Onko sulla joku Marilyn Syndrooma tai vastaavaa? Arvaaan et suurin osa päivästäsi menee pyyhkiessäsi pölyjä posliinihevosistas ja katsellessasi itseäsi peilistä eri hameissa.Get a life näin kesän kunniaksi!Olen pahoillani, en tiennyt, että friikkiys olisi kadehdittava itsekehu-ominaisuus :(
*pyörittelee sinisiä silmiään ja ihmettelee (pitkäkyntinen, lakattu) sormi suussa* :o
p.s blondaa säkin vaan tukkas, se helpottaa ja rentouttaa kummasti ;) On muutenkin hauskempaa..
Mä meen ihan just saunaan ja sit kauneusunille, pölyt saa jäädä posliiniheppojen päälle :)
- etymålååki
Siksi, että yybee on turkulainen, vaikka onkin paraistunut på Pargas ja juo runsaasti Seilin mielisairaalasaaren pontikka on turkulaisuutta jäljellä vielä
ja hän muistaa suomenkielen, jonka Agricolan Mika teki kirjoitettavaksi kieleksi turun sanarikkaista murteista.
Turkulaiset oppiva lukemaan jo kauan ennen slaavilaisia, joita asui hidäsälyisten hämäläisten murrealueella.
Hämäläinen murrealue ympäröi kiusallisesti varsinaista Suomea länsirannikolta Stadiin.Stadi taas on entinen kaatopaikka Myllypurossa ja Käpykylässä. Rysslandin Tsaari Iivana Julma päätti rakennuttaa sinne Helsinki nimisen sataman saadakse Eestistä kunnollista Tallinnan pirtukaupan toimimaan tehokkaammin.
Täten tuli turkulaisista Suomen viisain heimo ja slaavit varastivat suomalaisuuden käsitten mm nimi Helsinki Rohmuttiin Askaisissa oleva laitrin mukaan.
Jos nyt tippakaan ymmärsitte niin, avautuu tieto miksi yybee osaa suomenkielen sanoja enemmän, slaavithan tapaavat käyttää ylis sanapari
_VOIVITTU_korvaamaan sanan, jota eivät osaa, kuten turkulaiset - hähää
kainaloinen kananen,eikö sellainen sanonta ole? :D
- :D
anzzy kirjoitti:
Sehän on hyvin ylinen sanonta, jota pelkkää seiskälehteä lukevät eivät tiedä
ylinen sanonta jota pelkkää seiskälehteä lukevät eivät tiedä
- ÖÖöömm TOTA:.!1%#?+
.
http://virkku.vuodatus.net/blog/503655/vapaavirkattu-kainaloinen/
. Mulle tulee mieleen sellainen kainalossa viihtyvä kylkiäinen. Mä olen jossain määrin sellainen kainalossa kyhnääjä. Toisinaan jotain muutakin.
sehän on lintulaji,sukua peipposille, ne pesii kainalokarvoissa siks niitä nimitetään "kaina-loinen"
- =D
Ei juma, näi o.
- kylä näi o
=D kirjoitti:
Ei juma, näi o.
.
mullakin pesii kainalokarvoissa jo monta sukupolvea
. - Näi o: extra
kylä näi o kirjoitti:
.
mullakin pesii kainalokarvoissa jo monta sukupolvea
..
puhumattakaan perskarvoista mitä siellä pesii
.
Joo, tuohon sanaan törmäsin ekan kerran täällä juuri y.b:n kirjoittamana kun hän vastasi viestiini. Ymmärsin sen kainaloisen niin, ettei y.b viihdy kainalossa. En kyllä liittänyt siihen mitään muita merkityksiä mitä y.b tässä ketjussa kertoilee..
Kyllä mie tunnen ihmisiä, joille oma reviiri on tärkeä. Jopa yhden sellaisen tunsin joka ahdistuu jos ihmiset halailee tai tulee suunnilleen metriä lähemmäs (siis ihan läheiset ihmiset).
Miulle se, että viihtyy vaikkapa tv:tä illalla katsoen oman rakkaan kainalossa ei tarkoita sitä että kaikki vapaa-aika vietettäisiin yhdessä tai pukeuduttaisiin sävysävyyn lenkille. Mutta miulle läheisyys ja mahdollisuus/vapaus tunteiden ilmaisuun parisuhteessa on tärkeää. Jos en toisen kainalossakin viihtyisi, niin tuskin tarvitsisin parisuhdetta ollenkaan.
Tietynlaista itsenäisyyttäkin arvostan parisuhteessa. Tällä hetkelläkin olen eri paikkakunnalla kuin mieheni ja näemme vasta perjantaina. Nyt menee neljä seuraavaa viikkoa että nähdään vain pääasiassa viikonloppuisin. Poikkeava tilanne tosin, mutta onnistuu ihan hyvin.
Tunnekylmyyttä esiintyy paljon nykyisin. Valitettavasti ja surullista kyllä, myös lapsilla. Vissiin kaikilla vanhemmilla ei ole aikaa tai halua edes oman lapsen halailuun tai ylipäätään siihen että kykenee ilmaisemaan tunteitaan omalle jälkikasvulleen... Voi vain sitten miettiä millaisia aikuisia näistä lapsista sitten kasvaa..
Vähän meni taas laajemmalle pohdinta kuin piti. Mutta tosiaan enpä ollut sanaan "kainaloinen" ennen törmännyt :)Ai niin! Unohdin kokonaan sen konkreettisen kainalo-merkityksen.. Joo, minä itse asiassa en viihdy oikeastaan kenenkään kainalossa pitkiä aikoja. Mielummin laitan pään tai jalat syliin vaikka sohvalla.. :) Tai otan omaan syliin.:)Eli en ole sillä tavallakaan kainaloinen, niin kuin tosiaan silloin mainitsinkin. Tv:tä katselen nykyään kauhean vähän, että siitä en osaa sanoa oikein mitään. Mutta muita vastaavia hetkiä tietysti on :)
Halailemaan taas olen ollut aina innokas. Niin suhteessa kuin muidenkin läheisten kanssa. Suhteessa tietysti, jos toinen ei ole kauhean halaavaa tyyppiä, yritän vähän hillitä, usein onnistumatta :P Vanhempien kanssa halailemme aina jos on jotain vähänkin aihetta, joku menossa tai tulossa jostain jne. Jos on iloa tai surua.. Muistan kun lapsuudessa jotkut kaverit ihmettelivät meidän perheen halailua, mutta musta se on kyllä ihan normaalia, tai jos ei ole, niin saa olla olematta.
Tunnekylmiä lapsia.. Huh, onko sellaisakin :( Onneksi ei sentään paljon, itse en ole vielä törmännyt lasta, joka ei halaa tai suostu halailuun. Surullista..
"Kainaloinen kananen" niinkuin joku mainitsikin on ehkä lounais.( tai muinais :D)-suomalainen nimitys tietynlaiselle ihmis -(nais?)tyypille. Ei kielteinen eikä myönteinen. Tässä ketjussa on ollut monia luonnehdintoja, kaikki oikeastaan varmaan "oikein", siitä kun on eri näkökantoja.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Ai niin! Unohdin kokonaan sen konkreettisen kainalo-merkityksen.. Joo, minä itse asiassa en viihdy oikeastaan kenenkään kainalossa pitkiä aikoja. Mielummin laitan pään tai jalat syliin vaikka sohvalla.. :) Tai otan omaan syliin.:)Eli en ole sillä tavallakaan kainaloinen, niin kuin tosiaan silloin mainitsinkin. Tv:tä katselen nykyään kauhean vähän, että siitä en osaa sanoa oikein mitään. Mutta muita vastaavia hetkiä tietysti on :)
Halailemaan taas olen ollut aina innokas. Niin suhteessa kuin muidenkin läheisten kanssa. Suhteessa tietysti, jos toinen ei ole kauhean halaavaa tyyppiä, yritän vähän hillitä, usein onnistumatta :P Vanhempien kanssa halailemme aina jos on jotain vähänkin aihetta, joku menossa tai tulossa jostain jne. Jos on iloa tai surua.. Muistan kun lapsuudessa jotkut kaverit ihmettelivät meidän perheen halailua, mutta musta se on kyllä ihan normaalia, tai jos ei ole, niin saa olla olematta.
Tunnekylmiä lapsia.. Huh, onko sellaisakin :( Onneksi ei sentään paljon, itse en ole vielä törmännyt lasta, joka ei halaa tai suostu halailuun. Surullista..
"Kainaloinen kananen" niinkuin joku mainitsikin on ehkä lounais.( tai muinais :D)-suomalainen nimitys tietynlaiselle ihmis -(nais?)tyypille. Ei kielteinen eikä myönteinen. Tässä ketjussa on ollut monia luonnehdintoja, kaikki oikeastaan varmaan "oikein", siitä kun on eri näkökantoja.Kuka viihtyy mitenkin ja missä..kainalossa tai kaulakuopassa. Läheisyys noin ylipäätään on luultavasti useimmille tärkeää :)
Oishan se pitäny arvata että tuo on joku murresana. Muutaman kerran törmännyt "ongelmaan", ettei ymmärrä oikein kun käytetään jotain murresanoja puheessa. Pohjanmaalaiset on kyllä tähän mennessä parhaita, joskin tuo kainaloinenkin on melko hauska :D
Tunnekylmä nyt ehkä on väärä tai liian voimakas sana. Mutta olen kyllä törmännyt sellaisiin "tunnelukko-asioihin". Parempi vaan mitä vähemmän ja harvempi siihen törmää elävässä elämässä. Miulla nyt on ammatista/ammateista johtuen jotain kokemuksia asiasta. Ei sen enempää siitä, ei nyt varsinaisesti aloitukseenkaan liity.- y.b ulos kirj.
pistaasia kirjoitti:
Kuka viihtyy mitenkin ja missä..kainalossa tai kaulakuopassa. Läheisyys noin ylipäätään on luultavasti useimmille tärkeää :)
Oishan se pitäny arvata että tuo on joku murresana. Muutaman kerran törmännyt "ongelmaan", ettei ymmärrä oikein kun käytetään jotain murresanoja puheessa. Pohjanmaalaiset on kyllä tähän mennessä parhaita, joskin tuo kainaloinenkin on melko hauska :D
Tunnekylmä nyt ehkä on väärä tai liian voimakas sana. Mutta olen kyllä törmännyt sellaisiin "tunnelukko-asioihin". Parempi vaan mitä vähemmän ja harvempi siihen törmää elävässä elämässä. Miulla nyt on ammatista/ammateista johtuen jotain kokemuksia asiasta. Ei sen enempää siitä, ei nyt varsinaisesti aloitukseenkaan liity.Oikeastaan luulen, että kaikkein yleisin merkitys sillä (kainaloinen-sanalla) on Suomen kielessä tuossa kokomielessä, niin fyysisesti kuin ehkä henkisestikin. Kainaloon mahtuva, eli iso mies-pikkuinen nainen-merkityksessä :)
En ole varma vieläkään onko murresana, eniten epäilen, että joku ns. perinnesana, varmaan jostain Kalevalasta kotoisin :D - =)
y.b ulos kirj. kirjoitti:
Oikeastaan luulen, että kaikkein yleisin merkitys sillä (kainaloinen-sanalla) on Suomen kielessä tuossa kokomielessä, niin fyysisesti kuin ehkä henkisestikin. Kainaloon mahtuva, eli iso mies-pikkuinen nainen-merkityksessä :)
En ole varma vieläkään onko murresana, eniten epäilen, että joku ns. perinnesana, varmaan jostain Kalevalasta kotoisin :DKainaloinen= nainen ulottuu miestä suurinpiirtein kainaloon vieressä (kainalossa) seisten=)
- frost-free
säälittävä nainen ikuinen pikkuflikka joka kaipaa vain karvaista rintakehää jonka päälle asettaa päänsä, muutapa päällä enää teekään koska miestyyppiin kuuluu myös päätöksien teko naisen puolesta...??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232