Hiilareilla laihtuukin!

Hyväkarppi

"Tutkijat: Unohda Atkins, hiilihydraateilla laihtuu

Viime vuosina suosiota niittänyt proteiinipitoinen Atkinsin dieetti on syytä unohtaa, jyrähtävät yhdysvaltalaistutkijat.
Yhdysvalloissa bestselleriksi nousseen coloradolaistutkijoiden kirja The Carb Lover´s Diet kehottaa painonpudottajia syömään hiilihydraatteja, kuten banaania, perunaa, kauraa ja ruskeaa riisiä, sillä ne torjuvat näläntunnetta, vilkastuttavat aineenvaihduntaa, piristävät mielialaa ja nopeuttavat painonpudotusta.

Lähes 4 500 ihmisen testiryhmässä hoikimpia olivat he, jotka saivat eniten hiilihydraatteja sekä kuitua kokojyvästä, hedelmistä ja kasviksista.

"Vähähiilihydraattinen, runsasproteiininen dieetti laihduttaa, mutta se ei ole hyvä ratkaisu pitkässä juoksussa", sanoo Elisabeth Weichselbaum British Nutrition Foundationista.

"Kolmas osa energiasta pitäisi tulla hiilihydraateista. Mielestäni hiilihydraattien määrää ei pidä lisätä, mutta ei ole hyvä ajatus olla syömättä niitä lainkaan."

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/tutkijat-unohda-atkins-hiilihydraateilla-laihtuu/899934

15

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Jääköön omaan arvoonsa. (Suomessakin on tuhansia tutkimuksia jotka näyttävät että tyydytetty rasva on vaarallinen. Miten lienee maailman ylipainosta eniten kärsivässä, kevyttuotteiden paratiisissa USA:ssa??)

      terv Veijo

      • kj.mattila (KOK)

        Juu...jätetään kaikki ne huomioimatta, jotka ei tue VHH::ta.


    • jep jep

      EIpä tuo mikään ihme ole, sillä esim. useasti hyväksi todetussa välimeren dieetissä ei hiilareihin suhtauduta neuroottisen hysteerisesti eikä laardin syömistä korosteta.

      http://www.dieetit.fi/valimeren-ruokavalio

      • näin juuri

        juuri näin.


    • Kyynikko

      Tuossahan suositellaan 165g hiilaria per päivä (olettaen, että päivän kalorit on 2000).

      Aika paljon lupaavat:

      "Resistant Starch–act as powerful metabolism boosters and appetite suppressants. Rather than making you fat and bloated, as decades of low-carb diet gurus claimed, CARBS make you thin. They shrink fat cells, especially in your belly; boost fat burning; increase muscle mass; curb cravings; keep you feeling full longer than other foods; control blood sugar, and lower cholesterol and triglycerides!"

      eli nk. resistentti tärkkelys muka kutistaa rasvasoluja, erityisesti mahan seutuvilla. Ikävä kyllä tieteellinen näyttö puuttuu ja on on jopa järjenvastainen. Lisäksi muka lisää rasvanpolttoa...Just just. Ja vieläpä lisää lihasmassaa. No, tuo onkin joku surullinen kirja, joka ei perustu tieteelliseen näyttöön.

      http://www.wellsphere.com/healthy-eating-article/health-the-carb-lovers-diet-eat-what-you-love-get-slim-for-life/1214596

      käytännössä tuo siis "matalan GI:n" dieetti, uudella hienolla nimellä...

    • yks toinen kp

      niinpä,

      laihtuuko joku syömällä samalla kulutuksella, ja muilla propseilla, syömällä 3.000 kcal:llä ja 10-30%:lla hh:ta vai syömällä 2.000 kcal ja 50%:a hh:ta. No kannattaa syödä vain 5%:a hh:ta vaikka söisikin 3.500 kcal, kunhan on tarpeeksi rasvaa, kyllä laihtuu.Ja muistakaa jos ette laihdu, niin sehän johtuu luonnollisesti kasvisrasvoista tai ei tyydyttyneistä rasvoista.

    • Anonyymi

      Kokeilkaa itse. Laihduin5 kiloa parissa viikossa. Söin lämpöistä kokojyväruisleipää ketsupilla, tonnikalalla, tomaatilla sekä kermajuustolla siivu per lämmin leipä. Näitä päivässä 6-8 nälästä riippuen. Mustaa kahvia, paljon vettä.

      • Rasvat etenkin leivän päällä laskevat glykeemista indeksiä, jolloin ruisleivän sokerit imeytyvät hitaasti, eli se on mahdollist josta kerroit.


      • Anonyymi

        Hiilihydraateilla eli leivällä laihtuu todellakin paremmin,koska niillä jaksaa liikkua,ja kuluttaa energiaa.

        VHH on täyttä valetta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraateilla eli leivällä laihtuu todellakin paremmin,koska niillä jaksaa liikkua,ja kuluttaa energiaa.

        VHH on täyttä valetta

        Kirjoittaa henkilö, joka ei ole päivääkään kokeillut VHH-ruokavaliota. Minä olen noudattanut kyseistä ruokavaliota kohta 10 vuotta,-enkä yhtään valehtele. Olen lääkkeetön 77 v ukkeli.
        Mutta älä välitä, mulla on paljon ystäviä, joita ovat ajatelleet VHH-ruokavaliosta samalla viisiin, eli ei mitään hyötyä. Osa näistä ystävistä on kuollut loput ovat enemmän tai vähemmän sairaita. Viimeisin. mitä kuulin on munuais ongelmainen. Tämä rouva joutuu
        pari kertaa viikossa dialyysiin. Minua nuorempi, ikävää.
        Jokainen tekee terveytensä kanssa mitä tahtoo.


      • Anonyymi
        hesarin_kurvi kirjoitti:

        Kirjoittaa henkilö, joka ei ole päivääkään kokeillut VHH-ruokavaliota. Minä olen noudattanut kyseistä ruokavaliota kohta 10 vuotta,-enkä yhtään valehtele. Olen lääkkeetön 77 v ukkeli.
        Mutta älä välitä, mulla on paljon ystäviä, joita ovat ajatelleet VHH-ruokavaliosta samalla viisiin, eli ei mitään hyötyä. Osa näistä ystävistä on kuollut loput ovat enemmän tai vähemmän sairaita. Viimeisin. mitä kuulin on munuais ongelmainen. Tämä rouva joutuu
        pari kertaa viikossa dialyysiin. Minua nuorempi, ikävää.
        Jokainen tekee terveytensä kanssa mitä tahtoo.

        Mitä väliä sillä on onko ko. henkilö kokeillut päivääkään runsasrasvaista ruokavaliota. Jos oma kokemus osoittaa, että hiilihydraatteja syömällä laihtuu ja jaksaa liikkua niin mitä nälvimisen aihetta siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on onko ko. henkilö kokeillut päivääkään runsasrasvaista ruokavaliota. Jos oma kokemus osoittaa, että hiilihydraatteja syömällä laihtuu ja jaksaa liikkua niin mitä nälvimisen aihetta siinä on?

        Kuten ylempänä kirjoitin laihtumiseen johtavat syyt. Kritisoin ainoastaa lausetta, että VHH on humpuukia. VHH ei ole mikää laihdutus dieetti vaan elämäntapa, joka pitää terveyttä yllä ja mahdollisesti parantaa autoimmuunisairauksia, jotka on hankittu väärällä ruokavaliolla.
        Voi käydä Heikkilän terveysklubin sivuilta lukemassa viimeisimmän tarinan diabeteksesta, jos nyt ylipäätään terveys kiinnostaa.
        Minä en ollut kiinnostunut nuorena.


    • Anonyymi

      Ja joulupukki asuu Korvatunturissa

      • Anonyymi

        Etkös sinä voisi tulla sieltä pois?


    • Anonyymi

      Ja yhä edelleen Suomessa 2019 sotketaan kuin sika vatukossa. Hyvin on "viranomaiset" onnistuneet sotkemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe