MBTI

mietityttää

Joskus olen täällä törmännyt keskusteluihin MBTI-persoonallisuustyypeistä. Ainakin INTJ-tyypit tuntuu olevan aktiivisia ;-) Itse olen testin mukaan ENTJ, mutta hyvin lähellä ENTP-persoonaa. Testin mukaan J/P 50:50%.

Kumppanin aion löytää intuition, tunteiden ja hajun (ohjaa viettiä ;-) perusteella, mutta persoonallisuustyyppien sopivuus toisillensa silti kiinnostaa. Ja vaikka tunteet johtaa parinmuodostusta, silti asioiden ymmärtäminen taustalla tuskin on pahaksi.

Tietääkö kukaan teistä linkkiä tai artikkelia tms., jossa olisi käsitelty eri persoonallisuustyyyppien pari- tai ihmissuhteita ja eri persoonallisuuksien sopimista yhteen? Tai te, jotka olette asiaan tutustuneita, onko teillä perusteltuja mielipiteitä asiaan? Itsellä on tietysti joku kuva minkälainen ihminen minulle sopii ja minkälainen ei, mutta olisi mielenkiintoista peilata omaa mielikuvaansa muiden kokemuksiin ja teoriaan.

120

3059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muchas Gracias
      • AP

        Heh ;-) Olenkin ihmetellyt miksi se on niin vaikeaa löytää sopiva, jonka kanssa vielä kolahtais... mutta se olikin näin helppoa: neljä kirjainta ja siinä se on :-D


      • Muchas Gracias
        AP kirjoitti:

        Heh ;-) Olenkin ihmetellyt miksi se on niin vaikeaa löytää sopiva, jonka kanssa vielä kolahtais... mutta se olikin näin helppoa: neljä kirjainta ja siinä se on :-D

        Neljä kirjainta mutta niillä on 16 eri vaihtoehtoa miten ne asetetaan peräkkäin.


      • AP
        Muchas Gracias kirjoitti:

        Neljä kirjainta mutta niillä on 16 eri vaihtoehtoa miten ne asetetaan peräkkäin.

        Niinhän niitä on ;-) Ainakin N-tarvitaan, että kolahtaa henkisellä tasolla. Sen lisäks parisuhteessa olis ihan kiva kun kolahtais myös intohimon puolella. En tarkoita seksiä, vaan että miten toisen kokee miehenä/naisena. Ja ainakin omalla kohdalla se on paljon nenän varassa (naureskelee itselleen :-D ) Luultavasti on kyse feromoneista, eli taustalla luolamiesaikaista lisääntymisbiologiaa. Sinänsä tyhmää, että nenä (=aivot) ratkaisee niin paljon kun asiaan ei voi mitenkään vaikuttaa ja nenä valikoi riippumatta onko lisääntyminen mielessä vai ei ;-)) Ilman kolahdusta ei vaan tule suuria rakkauden tunteita ja siitä kuitenkin tarvitaan liimaksi henkisen yhteyden lisäksi sitten kun suhteessa tulee alamäkiä.

        Jos N:ä 10%, vain osa heistä miehiä, kaikki ei kolahda ja samat kuviot pitäisi olla myös toisinpäin.... aika pieniin prosentteihin mennään. Jos tuohon yhtälöön alkaisi laatia vielä ulkoisia kriteerejä pitää olla "sitä tai tätä".... No kolahdustiheys on N:ssä isompi kuin S:ssä ;-)


      • Keirsey
        AP kirjoitti:

        Niinhän niitä on ;-) Ainakin N-tarvitaan, että kolahtaa henkisellä tasolla. Sen lisäks parisuhteessa olis ihan kiva kun kolahtais myös intohimon puolella. En tarkoita seksiä, vaan että miten toisen kokee miehenä/naisena. Ja ainakin omalla kohdalla se on paljon nenän varassa (naureskelee itselleen :-D ) Luultavasti on kyse feromoneista, eli taustalla luolamiesaikaista lisääntymisbiologiaa. Sinänsä tyhmää, että nenä (=aivot) ratkaisee niin paljon kun asiaan ei voi mitenkään vaikuttaa ja nenä valikoi riippumatta onko lisääntyminen mielessä vai ei ;-)) Ilman kolahdusta ei vaan tule suuria rakkauden tunteita ja siitä kuitenkin tarvitaan liimaksi henkisen yhteyden lisäksi sitten kun suhteessa tulee alamäkiä.

        Jos N:ä 10%, vain osa heistä miehiä, kaikki ei kolahda ja samat kuviot pitäisi olla myös toisinpäin.... aika pieniin prosentteihin mennään. Jos tuohon yhtälöön alkaisi laatia vielä ulkoisia kriteerejä pitää olla "sitä tai tätä".... No kolahdustiheys on N:ssä isompi kuin S:ssä ;-)

        "Jos N:ä 10%, vain osa heistä miehiä, kaikki ei kolahda ja samat kuviot pitäisi olla myös toisinpäin.... aika pieniin prosentteihin mennään."

        NT-tyyppejä on 10% ja NF-tyyppejä 16%, eli niitä, joilla on N, on yhteensä 26%. Noin joka neljäs ihminen on siis intuitiivinen, mutta jos haluat NT-miehen, niin menee tosiaan prosentit pieniksi. =)


      • Ap
        Keirsey kirjoitti:

        "Jos N:ä 10%, vain osa heistä miehiä, kaikki ei kolahda ja samat kuviot pitäisi olla myös toisinpäin.... aika pieniin prosentteihin mennään."

        NT-tyyppejä on 10% ja NF-tyyppejä 16%, eli niitä, joilla on N, on yhteensä 26%. Noin joka neljäs ihminen on siis intuitiivinen, mutta jos haluat NT-miehen, niin menee tosiaan prosentit pieniksi. =)

        NO, jos prosentit parantuu... niin antaa annetaan mennä NT-NF =)

        En ole vielä pro näissä persoonallisuustyypeissä, tarkoitin kyllä kaikkia N:iä. Silti.... kyllä sen ihan numeroista ymmärtää, että kun osuu ja kolahtaa, kannattaa löytynyttä timantti mitä vaalia rakkaudella ja hellyydellä, eikä juuttua toisisijaisiin asioihin ;-)


    • Keirsey

      Olet siis NT-tyyppi eli intuitiivinen järki-ihminen, joita on vähiten, vain yksi kymmenestä. Toinen intuitiivisten ryhmä on NF-ihmiset eli intuitiiviset tunneihmiset, joita on toiseksi vähiten neljästä pääryhmästä, yhteensä intuitiivisia on noin neljäsosa kaikista ihmisistä.

      Keirseyn mukaan NT ja NF muodostavat hyvin toisiaan täydentävän parin, ja tuolta löytyy siitä juttua:

      http://www.keirsey.com/personalityzone/lz14.asp

    • yksi intuitikko

      Sinkut palstalla on varmasti keskimääräistä enemmän introverttejä, ja intuitio varmasti myöskin korostuu täällä.

      Nimittäin jos on riittävän paljon ekstrovertti, niin löytää kyllä parin ennemmin tai myöhemmin. Yleensä ennemmin.

      Intuitio taas korostuu täällä, koska aisteilla havainnoivat ihmiset (intuitiivisen vastakohdat) ovat "normaaleja" ihmisiä ja intuitiiviset vähemmistössä. Intuitiiviset ihmiset joutuvat opettelemaan aisteilla havainnoivan enemmistön ajattelutapaa, mutta aisteilla havainnoiva enemmistö ei yleensä edes yritä ymmärtää intuitikkoja. Niinpä aisteilla havainnoivat pariutuvat paljon helpommin, kun heitä on ensinnäkin enemmistö, ja toiseksi heidän ei ikinä tarvitse selitellä itseään, koska heidän ajattelutapansa muodostaa normin.

      Aisteilla havainnoivia ihmisiä voidaan luokitella hiukan, tietty yksinkertaistuksin. SJ-ihmiset ovat niitä, jotka löytävät nuorena pitkän parisuhteen ja pysyvät siinä. Saattavat erota jossain vaiheessa, mutta löytävät pian uuden suhteen, ja pysyvät siinä tiukasti.

      SP-ihmiset ovat, edelleen hiukan yksinkertaistaen, parisuhdemarkkinoiden kirous. SP-ihmiset ovat lutkia, pettäjäsikoja, huijaavia flirttailijoita, pelimiehiä jne. Eivät vakiinnu aidosti, eivätkä ajattele tekojensa seuraamuksia.

      Intuitiivisten puolella ero ei ole näin suuri, koska intuitikkojen puolella P-ihmisetkin osaavat ajatella, mitä seurauksia teoilla on toisille ihmisille. Intuitikot ovat muuten vaan ihmissuhde-elämän luusereita, olivat sitten NJ tai NP. Intuitikoita harvemmin ymmärretään, ja se katkeroittaa ja tekee yksinäiseksi. Intuitikon olisikin tärkeä löytää vierelleen toinen intuitio-funktiota käyttävä ihminen. Silloin voi edes joskus tuntea hetkiä, joissa toinen ymmärtää.

      • Keirsey

        "Intuitikoita harvemmin ymmärretään, ja se katkeroittaa ja tekee yksinäiseksi. Intuitikon olisikin tärkeä löytää vierelleen toinen intuitio-funktiota käyttävä ihminen. Silloin voi edes joskus tuntea hetkiä, joissa toinen ymmärtää."

        Paskat se mitään katkeroittaa, ainakaan silloin, kun on oppinut tuntemaan itsensä ja tiedostaa sen, etteivät useimmat ihmiset vain koe elämää ja maailmaa samalla tavalla. Mutta se on totta, että kaveriksi, ystäväksi tai kumppaniksi tarvitsee toisen intuitikon, koska muuten voi todella tuntea itsensä täysin yksinäiseksi, vaikka olisikin ihmisiä ympärillä. Eksistentiaalista yksinäisyyttä siis.


      • AP
        Keirsey kirjoitti:

        "Intuitikoita harvemmin ymmärretään, ja se katkeroittaa ja tekee yksinäiseksi. Intuitikon olisikin tärkeä löytää vierelleen toinen intuitio-funktiota käyttävä ihminen. Silloin voi edes joskus tuntea hetkiä, joissa toinen ymmärtää."

        Paskat se mitään katkeroittaa, ainakaan silloin, kun on oppinut tuntemaan itsensä ja tiedostaa sen, etteivät useimmat ihmiset vain koe elämää ja maailmaa samalla tavalla. Mutta se on totta, että kaveriksi, ystäväksi tai kumppaniksi tarvitsee toisen intuitikon, koska muuten voi todella tuntea itsensä täysin yksinäiseksi, vaikka olisikin ihmisiä ympärillä. Eksistentiaalista yksinäisyyttä siis.

        Olen myös erimieltä tosta yksinäisyydestä ja luuseroitumisesta. Itsellä on useita hyvin syvällisille tasolle yltäviä ystävuuksiä, tosin olen löytänyt lähelleni IN ja EN-tyyppejä, joiden kanssa ystävyydestä saa paljon irti. Olen ammatiltani tutkija ja siinä maailmassa erityisesti N:ä tapaa enemmän kuin baarissa tai s-marketissa. Useampi N-ystävä on jäänyt myös lapsuudesta ja nuoruudesta. Jotenkin heidät tunnistaa nopeasti ja kun meitä on harvemmassa, ystävystymiseen myös löytyy usein molemmin puolista kiinnostusta kun ihmissuhde antaa molemmin puolin paljon :-D

        Olen täsmälleen samaa mieltä Keirsey-nimimerkin kanssa: Pitkässä parisuhteessa, 9v, tosin koin ajoittain yksinäisyyttä kun kumppanini oli enemmän S kuin N. N on ainoa piirre joka on hyvin selkeä (73%), muissa minulla on piirteitä sekä että. Olen tiedostanut jo ennen kuin tiesin persoonallisuus tyyppini, että tarvitsen rinnalleni N-tyypin ollakseni tyytyväinen.


      • Keirsey
        AP kirjoitti:

        Olen myös erimieltä tosta yksinäisyydestä ja luuseroitumisesta. Itsellä on useita hyvin syvällisille tasolle yltäviä ystävuuksiä, tosin olen löytänyt lähelleni IN ja EN-tyyppejä, joiden kanssa ystävyydestä saa paljon irti. Olen ammatiltani tutkija ja siinä maailmassa erityisesti N:ä tapaa enemmän kuin baarissa tai s-marketissa. Useampi N-ystävä on jäänyt myös lapsuudesta ja nuoruudesta. Jotenkin heidät tunnistaa nopeasti ja kun meitä on harvemmassa, ystävystymiseen myös löytyy usein molemmin puolista kiinnostusta kun ihmissuhde antaa molemmin puolin paljon :-D

        Olen täsmälleen samaa mieltä Keirsey-nimimerkin kanssa: Pitkässä parisuhteessa, 9v, tosin koin ajoittain yksinäisyyttä kun kumppanini oli enemmän S kuin N. N on ainoa piirre joka on hyvin selkeä (73%), muissa minulla on piirteitä sekä että. Olen tiedostanut jo ennen kuin tiesin persoonallisuus tyyppini, että tarvitsen rinnalleni N-tyypin ollakseni tyytyväinen.

        Joo, minulla on myös muutama ihan erityisen hyvä ystävä, jotka ovat kaiketi juuri NF-tyyppejä niin kuin minäkin, tai ainakin N-tyyppejä, ja henkevää paskanjauhantaa on tullut kyllä heidän kanssa harrastettua. Ehkä yksinäisyyttä aiheuttaa enemmän se, jos on vahvasti introvertti, ei niinkään intuitiivisuus. Mä olen INFP, mutta I ja P ovat kummatkin aika lähellä 50-50, kun N ja F taas yli 70% molemmat. Ja kyllä minua taitaa yleensä viehättää eniten naiset, jotka vaikuttaa just NF-tyypeiltä.


      • yksinäinen luuseri
        Keirsey kirjoitti:

        Joo, minulla on myös muutama ihan erityisen hyvä ystävä, jotka ovat kaiketi juuri NF-tyyppejä niin kuin minäkin, tai ainakin N-tyyppejä, ja henkevää paskanjauhantaa on tullut kyllä heidän kanssa harrastettua. Ehkä yksinäisyyttä aiheuttaa enemmän se, jos on vahvasti introvertti, ei niinkään intuitiivisuus. Mä olen INFP, mutta I ja P ovat kummatkin aika lähellä 50-50, kun N ja F taas yli 70% molemmat. Ja kyllä minua taitaa yleensä viehättää eniten naiset, jotka vaikuttaa just NF-tyypeiltä.

        Tässä on yksi INTP, joskus testannut ENTP:sikin, eli vain hiukan introverttinen. On ollut läpi koko elämän tosi vaikea löytää samanhenkisiä ihmisiä.


      • Keirsey
        yksinäinen luuseri kirjoitti:

        Tässä on yksi INTP, joskus testannut ENTP:sikin, eli vain hiukan introverttinen. On ollut läpi koko elämän tosi vaikea löytää samanhenkisiä ihmisiä.

        Joo, on niitä samanhenkisiä usein vaikea löytää. Minulle ei ole jäänyt kouluajoilta kuin yksi kaveri, yhteen törmäsin opiskellessa yliopistolla, sitten on tässä kolmekymppisenä tutustunut joihinkin N-tyyppeihin. Pitää hakeutua paikkoihin tai harrastuksiin, jossa todennäköisesti on paljon N-tyyppejä, niin todennäköisyys törmätä samanhenkisiin nousee. Ei sitä tarvitse kuin yhden tai pari hengenheimolaista, laatu on kavereiden/ystävien kohdalla paljon tärkeämpi kuin määrä.


    • Muuan INTJ

      Olen INTJ ja haaveilen NF-tyttöystävästä. Intuitiivisuus tarkoittaisi "yhteistä kieltä" ja F täydentäisi omia puutteitani perheen kannalta, aivan kuten oma T:ni täydentäisi silloin tyttöystävää. Sillä, onko toinen intro- vai ekstrovertti, tai J vai P, ei ole väliä.

      Valitettavasti INFJ on kaikkein harvinaisin tyyppi, heitä on joidenkin arvioiden mukaan vain 1%. Toisaalta INTJ on toiseksi harvinaisin, vain hiukan yleisempi.

      • ES

        Heiii, mä olen INFJ! -Mennäänkö naimisiin tai jonnekin?


      • Piti tehdä
        ES kirjoitti:

        Heiii, mä olen INFJ! -Mennäänkö naimisiin tai jonnekin?

        Testi ja INFJ sieltä tuli myös tulokseksi.

        Ollaanko me kaikki harvinaisuudet täällä?


      • ES
        Piti tehdä kirjoitti:

        Testi ja INFJ sieltä tuli myös tulokseksi.

        Ollaanko me kaikki harvinaisuudet täällä?

        Harvinaisten ja omituisten otusten kerho... Mikä sun vakionikki on? Ei kai Mölö?


      • Tietenkin
        ES kirjoitti:

        Harvinaisten ja omituisten otusten kerho... Mikä sun vakionikki on? Ei kai Mölö?

        Älyn haamu!

        No ei ole vakionikkiä.


      • Tietenkin
        Tietenkin kirjoitti:

        Älyn haamu!

        No ei ole vakionikkiä.

        Hmmm, johtuukohan oma ES-fanitus siitä, että on samat kirjaimet? Diggailee itseään?


      • ES
        Tietenkin kirjoitti:

        Hmmm, johtuukohan oma ES-fanitus siitä, että on samat kirjaimet? Diggailee itseään?

        Olemme sielunkumppareita.


      • Tietenkin
        ES kirjoitti:

        Olemme sielunkumppareita.

        Mutta kun olen myös mölö-ATM. Ehkä testi ei ole luotettava.


      • ES
        Tietenkin kirjoitti:

        Mutta kun olen myös mölö-ATM. Ehkä testi ei ole luotettava.

        Nyyh!! Sydän siruina menen nukkumaan.


      • Tietenkin
        ES kirjoitti:

        Nyyh!! Sydän siruina menen nukkumaan.

        Nooh, kenties mölöydestä voi parantua. Yötä.


      • Anonyymi
        Tietenkin kirjoitti:

        Nooh, kenties mölöydestä voi parantua. Yötä.

        Hei ,

        Oon ENFP ja haluun tutustua INFJ tyyppeihin koska täydennätte minua. Voidaanko jutella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ,

        Oon ENFP ja haluun tutustua INFJ tyyppeihin koska täydennätte minua. Voidaanko jutella?

        INFJ täällä. :) Jos koekaniinia tarvitset ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ,

        Oon ENFP ja haluun tutustua INFJ tyyppeihin koska täydennätte minua. Voidaanko jutella?

        Minua kiinnostaa kanssa tutustua ENFP tyyppeihin enempi. Olen INFJ mies.

        Hengellispsykologiset asiat ja syvälliset keskustelut ja itsensä kehittäminen on pop.


    • Gordon Gekko

      Törmäsin vähän aikaa sitten tällaiseen artikkeliin, joka ei ole takuulla yhtään tieteellinen, mutta ihan kiinnostava silti.
      http://www.themindbehind.net/mbti/MBTIrel.html

      Lopussa: "This would bring us exactly to Keirsey’s theory that the first function (Introversion vs Extroversion) works best opposite, the second function (iNtuitive vs Sensing) works best similar, the third function (Thinking vs Feeling) works best opposite and the fourth function (Perceiving vs Judging) works best opposite."

      Sain MBTI-testistä joskus tulokseksi ENTP, kuvaus tuntui osuvan kohtalaisen hyvin.

      • raq43

        Olen ihan samaa mieltä siitä että tietyt vastakohdat täydentävät toisiaan.


      • Anonyymi

        Itse olen saanut INFJ, elämässäni olen tavannut muutamia intuitiivisia tyyppejä, mutta harvassa tuntuvat olevan. Paitsi tietysti täällä. :'D


    • Mä sain joskus tulokseks ISFP, ja kyllä se mua muistuttaa.

    • ............

      ESFP:t ja ENFP:t saa eniten pillua/munaa.

      • kjgdkjgkd

        ESTP:t saa varmasti paljon pinppiä myös.


    • ES

      Testin mukaan olen:

      INFJ
      Introverted Intuitive Feeling Judging
      Strength of the preferences %
      100 50 38 33

      100 % introvertti? Olen järkyttynyt. Ei siis mitään mahiksii elämässä, ei.

      INFJ= The Protectors

      Kuuluisia INFJ-tyyppejä: Äiti Teresa, Nelson Mandela, John Calvin, John Bradshaw, Nicole Kidman... Mä oisin sit vaikka toi Nicole Kidman.

      • ES

        Niin... mun missiohan on vissiin pelastaa kiltit ATM:t pahoilta ATM:iltä... Voisko joku pelastaa mut?


      • Gordon Gekko

        "ENTP's natural partner is the INFJ, or the INTJ."

        *wink*


      • Masa.
        ES kirjoitti:

        Niin... mun missiohan on vissiin pelastaa kiltit ATM:t pahoilta ATM:iltä... Voisko joku pelastaa mut?

        Anna piluu.


      • ES
        Gordon Gekko kirjoitti:

        "ENTP's natural partner is the INFJ, or the INTJ."

        *wink*

        Tykkään jätskistä.


      • Anonyymi

        Moi,

        Voidaanko nähä tässä ENFP


    • Mä oon saanut tulokseksi näissä testeissä ESTJ yleensä ja kyllä se aika hyvin pitää paikkaansa: http://www.personalitypage.com/html/ESTJ_rel.html
      "ESTJ's natural partner is the ISTP, or the INTP." Hmm mistä löytää tällainen nainen? Kas siinä pulma.

    • Voi hyvää päivää

      "Kumppanin aion löytää intuition, tunteiden ja hajun (ohjaa viettiä ;-) perusteella, "

      No voi vittu..

      Minä taas vaiston ja sen varassa mihin suuntaan muna osoittaa. Jos sojottaa suoraan jotakuta kohti ja tykyttää niin se on selvää sielunkumppanuutta!!!

      • ap

        Kannattaa lukea muutkin kuin aloitus, niin ei provosoi noin pahasti ;-) En viitsi toistaa sanoja juttuja, sieltä ne löytyy... sielunkumppanuus on kyllä yksi lähtökohta.

        Kuitenkaan pelkkä sielujen sympatia ei riitä parisuhteeseen, muuten olisin alkanut platoniseen suhteeseen jonkun naispuolisen sielunkumppani kanssa (keskustelut ja arki sujuisi moitteettomasti).... Itselleni rakkauteen perustuva seksuaalisuus ja läheisyys on aika tärkeä osa parisuhdetta. Tämä ei tarkoita, että seksi olisi kriteeri valinnassa (hioutuu ajan kanssa varmasti yhteen, jos muuten homma pelaa), vaan se miten kokee intohimoa häneen ja onko rakastunut olo. Aina ei ole, vaikka kaikki muu täsmäisi. Tunteita kun ei voi valita.


    • violet.

      Olen testin mukaan ESTP. Kuvaus sopii lähes täydellisesti, vaikka mistäpä tiedän osuisiko joku toinen yhtä hyvin tai paremminkin.

      • violet.

        ^^ Ja tuossahan kiteytin hienosti tämän tyypin elämänasenteen. :)


    • Mies 28v

      Kommenttina aloittajalle ja muillekin...

      "Tiedän, että eri päivinä vastaisin hieman erilailla ja tuloskin hieman heiluu sen mukana. Eli jos joku osa-alue rajalla, sen varmasti saa fiiliksellä muutettua toiselle puollelle.

      Jos haluaisi luotettavamman tuloksen, pitäisi käyttää varmaan ammattilaista (pidempi testi ja tulkinta) tai sitten tehdä testiä useilla eri fiiliksillä, eri testeillä, ajankohdilla, laskea keskiarvoja, keskihajontoja ja luottamusvälejä.... Heh =) Juu ei."

      MBTI-nettitestejä tehdessään kannattaa pitää jatkuvasti mielessä, että vastaa sen mukaan mitä on keskimäärin, eikä sen mukaan, mitä on juuri sillä hetkellä, eikä myöskään sen mukaan, mitä haluaisi olla. On usein yllättävän vaikeaa osata erottaa oma todellinen persoona siitä, millaisena haluaisi itsensä nähdä.

    • ISTP-M

      ISTP olen testin mukaan.

      ISTP's natural partner is the ESTJ, or the ENTJ.

    • armas van hollandais

      Tietää, et on käyny vanhaks ku ei tajuu mistään ihme lyhenteistä enään mitään.

    • ENFP Poikka
    • Ihan hölmön hommaa identifioda itseään jonkun nettitestin kirjainyhdistelmällä.

      • Ei ole hölmöä

        Itse asiassa kyllä noissa kirjainyhdistelmissä on jotain perää.

        Häpeätkö kenties omaa kirjainyhdistelmääsi?


      • Ei ole hölmöä kirjoitti:

        Itse asiassa kyllä noissa kirjainyhdistelmissä on jotain perää.

        Häpeätkö kenties omaa kirjainyhdistelmääsi?

        Mun muuttu alle puolessa vuodessa. Kun testin olen kahteen kertaan tehnyt.
        Mun kirjain yhdistelmissä on yhtä paljon hävettävää kuin kaikissa muissakin. Jokainen tommonen testi joka itse täytetään ilman minkäänlaista haastattelua, on hyvin pitkälti pasksaa.


      • Ei ole hölmöä kirjoitti:

        Itse asiassa kyllä noissa kirjainyhdistelmissä on jotain perää.

        Häpeätkö kenties omaa kirjainyhdistelmääsi?

        Jos joku muija ottais ja kysyis multa treffeillä tai netissä kiinnostuneena, että mikä kirjainyhdistelmä mahdan olla, niin vastaisin kysymyksellä neurologisista diagnooseista.


      • Ei ole hölmöä kirjoitti:

        Itse asiassa kyllä noissa kirjainyhdistelmissä on jotain perää.

        Häpeätkö kenties omaa kirjainyhdistelmääsi?

        Nämä on viallisia ja tyhmiä ihmisiä varten, kuten horoskoopit. Ja kyllä jonkinlainen persoonallisuuden määrittely on mahdollista, päin vastoin kuin tähdistä ennustaminen, mutta ei itsetäytettävällä nettitestillä ole paskaakaan arvoa.


      • ...
        hahmotelma kirjoitti:

        Nämä on viallisia ja tyhmiä ihmisiä varten, kuten horoskoopit. Ja kyllä jonkinlainen persoonallisuuden määrittely on mahdollista, päin vastoin kuin tähdistä ennustaminen, mutta ei itsetäytettävällä nettitestillä ole paskaakaan arvoa.

        Itseasiassa astrologia ei ole huuhaata.


      • ... kirjoitti:

        Itseasiassa astrologia ei ole huuhaata.

        Kyllä kirjain yhdistelmä määräytyy pitkälle sen mukaan, missä tähtikuviossa aurinko oli syntymän hetkellä.


      • ... kirjoitti:

        Itseasiassa astrologia ei ole huuhaata.

        Kiltti ole nyt vaan trolli joka yrittää piiskata mua skeptikon pyhään raivoon. Älä ole vitun idiootti.


      • hm
        hahmotelma kirjoitti:

        Kiltti ole nyt vaan trolli joka yrittää piiskata mua skeptikon pyhään raivoon. Älä ole vitun idiootti.

        Raivostutko jos joku kysyy sinun horoskooppia?

        (Kyllä ihmiset sitten raivostuu pienistä ja turhanpäiväisistä asioista.)


      • hm kirjoitti:

        Raivostutko jos joku kysyy sinun horoskooppia?

        (Kyllä ihmiset sitten raivostuu pienistä ja turhanpäiväisistä asioista.)

        Veikkaan että et edes tiedä omaasi.


      • ldkfjgldfjgl
        hahmotelma kirjoitti:

        Nämä on viallisia ja tyhmiä ihmisiä varten, kuten horoskoopit. Ja kyllä jonkinlainen persoonallisuuden määrittely on mahdollista, päin vastoin kuin tähdistä ennustaminen, mutta ei itsetäytettävällä nettitestillä ole paskaakaan arvoa.

        "ei itsetäytettävällä nettitestillä ole paskaakaan arvoa."

        Riippuu miten täyttelet sen. Kyllä tuosta MBTI-testistä jotain tolkullista saa, mutta kyllähän ne asiat pitäis tavallaan tietää jo etukäteen. Ja työnantajien käsissähän tuo on varsin v-mäinen työkalu.


    • Itse olen ainakin ollut tyytyväinen MBTI-malliin. Tähän malliin on myös rakennettu neljä eri temperamenttityyppiä.

      Vain noin 10% väestöstä ovat rationaaleja, ja näistäkin suurin osa ovat miehiä. MBTI-mallin mukaan näitä kutsutaan NT-rationaaleiksi. Näiden suhteen täytyy vielä olla lisävaatimuksena korkea älykkyysosamäärä, niin ollaan ihan huipulla, mutta muutenkin rationaali pärjää varsin pitkälle mitä tulee älykkyyteen joka tapauksessa. Tyypillinen perusinsinööri ei ole rationaali, vaikka toisin voisi luulla.

      David Keirsey, joka perusti tutkimuksensa MBTI-malliin, käyttää neljää eri temperamenttityyppiä, jotka erottuvat niin selkeästi että ovat olleet aikaisemmin tunnettuja jossakin muodossa jo yli 2000 vuotta sitten. Nämä sopivat saumattomasti MBTI-malliin.

      Keirsey valitsi nimet näille, kuten Plato nimesi ne:

      NT (Intuition and Thinking), Rational - Technical, Competent, Ingenious, Skeptical, Innovative, Non-Conformist. The personality types that share the Rational Temperament are ENTJ, INTJ, ENTP, and INTP.

      NF (Intuition and Feeling), Idealist - Romantic, Empathetic, Authentic, Creative, Impassioned. The personality types that share the Idealist Temperament are ENFJ, INFJ, ENFP, and INFP.

      SJ (Sensing and Judging), Guardian - Dependable, Traditional, Loyal. The personality types that share the Guardian Temperament are ESTJ, ISTJ, ESFJ, and ISFJ.

      SP (Sensing and Perceiving), Artisan - Adventurous, Action-Oriented, Spontaneous. The personality types that share the Artisan Temperament are ESTP, ISTP, ESFP, and ISFP.

      http://www.famoustype.com/temperaments.htm

      Näille neljälle tyypille löytyy myös kuvaava värikoodi ja eläin:

      NT - Rational - Owl - Green
      NF - Idealist - Dolphin - Blue
      SJ - Guardian - Beaver - Gold
      SP - Artisan - Fox - Orange

      • ,,,,,,,,,,

        Tyypillinen perusinsinööri on mielikuvitukseton istj tai estj, joka vakiinnuttaa perinteitä ja hierarkiaa hamaan loppuun saakka. Nokiassa voimme tällä hetkellä nähdä mitä tapahtuu kun tämä istj ja estj porukka epäonnistuu lisätessään liikaa hierarkiaa ja noudattaessaan typeriä perinteitä.


      • ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Tyypillinen perusinsinööri on mielikuvitukseton istj tai estj, joka vakiinnuttaa perinteitä ja hierarkiaa hamaan loppuun saakka. Nokiassa voimme tällä hetkellä nähdä mitä tapahtuu kun tämä istj ja estj porukka epäonnistuu lisätessään liikaa hierarkiaa ja noudattaessaan typeriä perinteitä.

        Ihan ku minäää !


      • ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Tyypillinen perusinsinööri on mielikuvitukseton istj tai estj, joka vakiinnuttaa perinteitä ja hierarkiaa hamaan loppuun saakka. Nokiassa voimme tällä hetkellä nähdä mitä tapahtuu kun tämä istj ja estj porukka epäonnistuu lisätessään liikaa hierarkiaa ja noudattaessaan typeriä perinteitä.

        Oisko vähän pelottavaa ajatella, että tuolla ulkona on ihmisiä, jotka noin perustaa näkemyksiään ihmisistä tällaiseen testiin.

        Mulla on törkeän hyvä mielikuvitus. Ja semmonen vallankumouksellinenkin vielä olen että...


    • anuspukama

      INFJ mies sosiaalisilla peloilla. Mahtava yhdistelmä ovimaton, uhrautuvuuden, erilaisuuden ja vetäytyvyyden piirteitä.

      Auttamattoman introvertti, jolla on ekstrovertti tunnepuoli. Ei kuulosta hyvältä miehellä. Muistan jo lapsena, kun yritti antaa lopulta kiusaajalle takaisin, niin se varoittavakin nyrkin isku typistui aina keveäksi hipaisuksi.

    • Mireal

      Itsehän olen tyyppiä INTP ja lisäksi nainen, mikä on lukemani perusteella jokseenkin omituinen yhdistelmä.

      No, kyllä tuo kuvaus aika lailla minuun sopi (tosin ei kaikilta osin, mutta tuskin ne sopivat keneenkään täydellisesti). Ja sen pohjalta saattaisi myös voida tehdä oletuksia sille, että miksi minun tuntuu olevan täysin mahdotonta löytää miestä ja parisuhdetta elämääni.

      Eli jos tuohon testiin on uskominen, niin ilmeisesti poikkean tällaisesta normaalista perusnaisesta ihan liikaa ominaisuuksiltani, niin että valtaosa miehistä ei pidä minua millään tavalla viehättävänä ja haluttavana kumppanina parisuhdetta ajatellen.

      Kenties ulkonäköni voi hetken kiinnostaa joitakin, mutta luonteeltani olen ilmeisesti jotain sellaista, mikä ei sovi miesten kuvaan siitä, millainen on nainen johon voisi esimerkiksi rakastua.

    • Dr Obvious

      Tyopaikalla oli pakko tehdä MBTI, näytän olevan INTP. Taisi osua kohdalleen.

    • Koska olen kuullut, että se tulos jonka sai ensimmäisestä testistään on se oikea tulos

      ISTJ

      ISTJs are faithful, logical, organized, sensible, and earnest traditionalists who enjoy keeping their lives and environments well-regulated.
      -No ei

      Typically reserved and serious individuals, they earn success through their thoroughness and extraordinary dependability.
      -Hmm mjaa

      They are capable of shutting out distractions in order to take a practical, logical approach to their endeavors, and are able to make the tough decisions that other types avoid.
      -No ei

      Realistic and responsible, ISTJs are often seen as worker bees striving steadily toward their goals.
      -Ennen pilkkua ok luulen vai toivonko vaan? Sen jälkeen mjaa...

      They take special joy in maintaining institutions and are often highly religious.
      - Haha no pois tämä minusta. Vi*tu ei.

      Despite their dependability and good intentions, however, ISTJs can experience difficulty in understanding and responding to the emotional needs of others.
      -Osaan mielestäni kyllä tulkita ihmisten tunteita kohtuu hyvin. Ja jopa vastata.

      Although they often focus on their internal world, ISTJs prefer dealing with the present and the factual.
      - hmm no joo OK. Vaan tuo on lause johon voi vastata ok kuka tahansa.

      They are detail-oriented and weigh various options when making decisions, although they generally stick to the conventional. ISTJs are well-prepared for eventualities and have a good understanding of most situations. They believe in practical objectives, and they value traditions and loyalty.
      -En jaksanut enää edes pätkiä. Siellä on JOOta ja EItä taas. Veikkaan että naapurin ENTP olisi saanut väittämiin yhtä monta joota ja eitä.

      Eli iha sama...

      • Näin kun mietin, niin tuossa oli kyllä horoskooppimaisuutta muutenkin...
        -----
        "ISTJs are faithful, logical, organized, sensible, and earnest traditionalists who enjoy keeping their lives and environments well-regulated."

        Tarkastellaanpas tuotakin tekstin pätkää joka pisteeseen päättyy... Kuinka moni, joka loppuosaan ei samaistu, kokee yllättäen alkupään positiiviset adjektiivit itseensä sopiviksi? Tai ainakin osan niistä? Kuka meistä nyt ei omasta mielestä ole looginen ja järkevä? Tai uskollinen... jos ei nyt kumppanille, niin kaveriahan en jätä.
        -----
        Realistic and responsible, ISTJs are often seen as worker bees striving steadily toward their goals.

        Kuinka helppoa on kokea itsensä realistiseksi ja vastuuntuntoiseksi, vaikka tuo loppu olisikin hieman vieraan kuuloista tekstiä. HAI ! Tämähän sopii minuun.
        ----


        Ja niin edespäin se tämäkin menee. Kerro sinä minulle, olenko nyt looginen kuin ISTJ konsanaan. Vai olenko nyt vaan varautunut, kuin ISTJ konsanaan.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Näin kun mietin, niin tuossa oli kyllä horoskooppimaisuutta muutenkin...
        -----
        "ISTJs are faithful, logical, organized, sensible, and earnest traditionalists who enjoy keeping their lives and environments well-regulated."

        Tarkastellaanpas tuotakin tekstin pätkää joka pisteeseen päättyy... Kuinka moni, joka loppuosaan ei samaistu, kokee yllättäen alkupään positiiviset adjektiivit itseensä sopiviksi? Tai ainakin osan niistä? Kuka meistä nyt ei omasta mielestä ole looginen ja järkevä? Tai uskollinen... jos ei nyt kumppanille, niin kaveriahan en jätä.
        -----
        Realistic and responsible, ISTJs are often seen as worker bees striving steadily toward their goals.

        Kuinka helppoa on kokea itsensä realistiseksi ja vastuuntuntoiseksi, vaikka tuo loppu olisikin hieman vieraan kuuloista tekstiä. HAI ! Tämähän sopii minuun.
        ----


        Ja niin edespäin se tämäkin menee. Kerro sinä minulle, olenko nyt looginen kuin ISTJ konsanaan. Vai olenko nyt vaan varautunut, kuin ISTJ konsanaan.

        MBTI-malli ei ota kantaa persoonallisuushäiriöihin, laiskuuteen, ujouteen, älykkyyteen tms.

        On kuitenkin havaittu mm. seuraavia korrelaatioita (taipumuksia):

        INTJ - korkein keskimääräinen ÄO, narsistinen persoonallisuushäiriö, pakonomaisuus
        INTP - toiseksi korkein keskimääräinen ÄO, skitsotyyppinen personaallisuushäiriö, skitsoidi
        ISTJ - pakonomainen, paranoidi
        INFP - välttelevä persoonallisuushäiriö, narsistinen persoonallisuushäiriö, hypomaanisuus
        INFJ - Riippuvainen persoonallisuushäiriö, narsistinen persoonallisuushäiriö
        ENFP - histroninen (huomionhakuinen persoonallisuushäiriö), narsistinen persoonallisuushäiriö, hypomaanisuus, rajatila persoonallisuushäiriö
        ENTJ - pakonomaisuus, sadistinen persoonallisuushäiriö
        ENTP - epäsosiaalisuushäiriö, hypomaanisuus ja histroninen persoonallisuushäiriö

        http://www.celebritytypes.com/philosophers/index.php

        Näitä olen kyllä havainnut niillä, jotka ovat ilmoittaneet tyyppinsä tällä palstalla, joten kyllähän tämäkin toimii jotenkin. Voisi sanoa, että INTJ:t ovat kyllä keskimäärin vähiten "sekopäisiä" kaikista luonnetyypeistä.


      • m36-intj kirjoitti:

        MBTI-malli ei ota kantaa persoonallisuushäiriöihin, laiskuuteen, ujouteen, älykkyyteen tms.

        On kuitenkin havaittu mm. seuraavia korrelaatioita (taipumuksia):

        INTJ - korkein keskimääräinen ÄO, narsistinen persoonallisuushäiriö, pakonomaisuus
        INTP - toiseksi korkein keskimääräinen ÄO, skitsotyyppinen personaallisuushäiriö, skitsoidi
        ISTJ - pakonomainen, paranoidi
        INFP - välttelevä persoonallisuushäiriö, narsistinen persoonallisuushäiriö, hypomaanisuus
        INFJ - Riippuvainen persoonallisuushäiriö, narsistinen persoonallisuushäiriö
        ENFP - histroninen (huomionhakuinen persoonallisuushäiriö), narsistinen persoonallisuushäiriö, hypomaanisuus, rajatila persoonallisuushäiriö
        ENTJ - pakonomaisuus, sadistinen persoonallisuushäiriö
        ENTP - epäsosiaalisuushäiriö, hypomaanisuus ja histroninen persoonallisuushäiriö

        http://www.celebritytypes.com/philosophers/index.php

        Näitä olen kyllä havainnut niillä, jotka ovat ilmoittaneet tyyppinsä tällä palstalla, joten kyllähän tämäkin toimii jotenkin. Voisi sanoa, että INTJ:t ovat kyllä keskimäärin vähiten "sekopäisiä" kaikista luonnetyypeistä.

        No perkele kun en ole sitten paranoidikaan.

        Ja nämä luokitukset ovat vielä häiriintyneempiä, kuin pelkkä mbti peruskaura jota täällä toitotatte.


      • hahmotelma kirjoitti:

        No perkele kun en ole sitten paranoidikaan.

        Ja nämä luokitukset ovat vielä häiriintyneempiä, kuin pelkkä mbti peruskaura jota täällä toitotatte.

        Nämähän ovat vain taipumuksia, eivätkä esiinny kaikilla yhtä voimakkaina tai ollenkaan. Siis tilastollisia totuuksia, jotka eivät välttämättä päde yksilöiden kohdalla.


      • m36-intj kirjoitti:

        Nämähän ovat vain taipumuksia, eivätkä esiinny kaikilla yhtä voimakkaina tai ollenkaan. Siis tilastollisia totuuksia, jotka eivät välttämättä päde yksilöiden kohdalla.

        No kun ei näytä mikään muukaan pätevän yksilöiden kohdalla tässä, joten testien tekeminen ja niiden kautta identiteettinsä rakentaminen... kuten jotkut nimeltä mainitsemattomat selkeäsi tekevät... on turhaa.


      • hahmotelma kirjoitti:

        No kun ei näytä mikään muukaan pätevän yksilöiden kohdalla tässä, joten testien tekeminen ja niiden kautta identiteettinsä rakentaminen... kuten jotkut nimeltä mainitsemattomat selkeäsi tekevät... on turhaa.

        Eikä eroa kovin paljoa tosiaan horoskoopeista...

        "Joo oon niinku ihan tyypillene skorppari niinku..."

        Ja myönnän, että persoonallisuustestit eivät samaan tapaan ole 100-prosenttista hevonpaskaa, mutta pseudotiede kummittelee tietyissä kohdissa niin lähellä, että...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Eikä eroa kovin paljoa tosiaan horoskoopeista...

        "Joo oon niinku ihan tyypillene skorppari niinku..."

        Ja myönnän, että persoonallisuustestit eivät samaan tapaan ole 100-prosenttista hevonpaskaa, mutta pseudotiede kummittelee tietyissä kohdissa niin lähellä, että...

        MBTI-malli on havaintojeni mukaan kyllä melko tarkka. Ongelmat tulevat lähinnä kysymyksistä, joita kaikki eivät ymmärrä oikein tai samalla tavalla. Tai sitten tekee liian suppean testin, jossa on vähän kysymyksiä. Maalaisjärjen käyttäminen on myös sallittua, eli katsoo itselleen sen tyypin minkä kuvaukset sopivat parhaiten.

        Kaikki varmaan osaavat arvioida heti ovatko enemmän introvertteja tai ekstrovertteja, ja sitten jos otetaan mukaan jo antiikin ajoilta tunnetut 4 temperamenttityyppiä (rationaali, idealisti..), niin päästään jo tarkkuuteen, joka vastaa 8 MBTI-tyyppiä.


    • kljjljkljk

      Olen testin perusteella infp eli idealisti.

      i= Viihdyn yksin lenkillä, enkä hakeudu isoihin porukoihin. Olen kuitenkin sosiaalinen isossa porukassa

      n= Tykkään suunnitella ja muuttaa jo toimivia asioita paremmiksi. Heitän yleensä ideoita joita ei voi edes toteuttaa, niitä tulee useita.

      f= Tunnen empatiaa sairasta kohtaan

      p=työpöytäni on sotkuinen, eikä siisti

      • erkkiä viestiss

        vielä prosentit

        i=11%
        n=37%
        f=12%
        p=9%


      • MInulla taas näin... Eka testini ISTJ, toinen testini vajaa 6kk myöhemmin ESTJ

        I/E= Viihdyn yksin lenkillä, enkä hakeudu isoihin porukoihin. Olen kuitenkin sosiaalinen isossa porukassa

        S= Tykkään suunnitella ja luoda kaikkea kivaa, toteuttaminen kuten myös se suunnittelu prosessi tosin on sen verran hidasta, että sen pitäisi olla päätoimeni, jotta tulosta syntyisi yleensä...

        T= Tunnen empatiaa sairasta kohtaan

        J=työpöytäni on sotkuinen, eikä siisti


    • INtuitive

      INFJ
      Ne prosentit on muuten täyttä paskaa ja ei kerro taipumuksista. Todellisuus koostuu kognitiivisista funkioista.

      INFJ koostuu seuraavasta
      1. introvertti intuitio pääasiassa
      2. ekstrovertti tunne apuna
      3. introvertti logiikka tarpeen vaatiessa
      4. ekstrovertti aistimus heikkoa


      Introvertti intuitiivisuuteni on siis hyvin syvää ja samaan pääsee INTJ. Joskus pitäisi päästä takaisin maan pinnalle. Olen varmaan jonkun ekstrovertin sensorin mielestä välillä aivan pilvessä, vaikka huumeita en käytä ja nehän ovat niitä sensorien juttuja. En juurikaan ymmärrä sensoreita tai siis halua ja sensoriuskin on minulla heikoin funktio.
      En tuosta INFJ ole ihan varma. Voin olla vaikka ekstrovertti, mutta sillä ei ole niin väliä. Intuitiiviset ekstrovertit ovat ihan OK siinä missä intuitiiviset introvertitkin.
      Henkevä paskanjauhanta tai kaiken maailman filosofointi on mahtavaa. Voin jauhaa kaikesta mahdollisesta (ei-sensorijutuista) tuntikausia.

      En voisi kuvitella tulevani toimeen xSxx kanssa parisuhteessa pidemmän päälle. Sen on kuin seuraisi junaraiteilla (SJ) tai samalla kuoppaisella tiellä (SP) etenevää ihmistä jatkuvasti. SJ ja SP ihmisissä on myös kognitiivisten funktioiden puolella intuitiota, mutta heikkoa tuntuu usein olevan. Sensorit todellakin tuntuvat nauttivan siitä, kun lämmittelen heistä niitä puolia esiin, mutta se taito pitää opetella. Myönnän, että saavat ne minustakin niitä sensorin puolia esiin ja se tekee välillä ihan hyvää.

      • INtuitive

        Se intuitiivisuus parhaimmillaan/pahimmillaan sitä, että kämpän nettiyhteydestä puhuttaessa ollaan päästy spekuloimaan afrikkalaisten heimojen wlan-virityksistä parissa minuutissa.


    • sadasdsadsad

      INFP mies täällä lol

      Haluaisin sen verran sanoa että MBTI taulukoista on hyötyä jos deittimielessä lähtee liikkelle.

      • INTJ-nainen

        Millä tavalla?


      • Erkkimees
        INTJ-nainen kirjoitti:

        Millä tavalla?

        Sillä tavalla, että INTJ-naisen ei kannata mennä yhteen ESTP-nyrkkisankarin kanssa, koska siitä harvemmin tulee mitään onnistunutta suhdetta.


      • INTJ-nainen
        Erkkimees kirjoitti:

        Sillä tavalla, että INTJ-naisen ei kannata mennä yhteen ESTP-nyrkkisankarin kanssa, koska siitä harvemmin tulee mitään onnistunutta suhdetta.

        INTJ-naiset ei paljoa deittaile.


    • sdadsadsad

      Niin netissä löytyy hyviä listauksia, minkätyyppiset sopii millekin tyypille: ihan sen tyyppisten ihmisten kokemuksien kautta.

      Säästää aikaa jos niitä lukaisee ja ymmärtää paremmin deittikumppaninsa käytöstä ym.

    • asdfafaf

      INFP

    • mormomro

      INFP 21v mies, saa ottaa yhteyttä skype: randomi777

    • MBTI-mies
    • Miies23

      Muutamaan kertaa tullut tehtyä tuo testi, intj tullut joka kerralla. Yllättävän hyvi kuvaa noin pääpiirteittäin.

    • MastermindINTJ

      MBTI Älykkyysjärjestys:

      1. INTP/INTJ
      2. INFP/INFJ
      3. ENTP/ENTJ
      4. ENFP/ENFJ
      5. ISTP/ISTJ
      6. ISFP/ISFJ
      7. ESTP/ESTJ
      8. ESFP/ESFJ

      • INFJnainen

        Hyvä homma mulle


      • NeitiENTP

        Mistä moinen järjestys on peräisin? Voisi kieli poskessa ajatellen olla tottakin...


      • NeitiENTP

        Muistan aiemmin lukeneeni jostain Google Scholarin teoksen tiivistelmästä että todennäköisimmät lahjakkaat persoonallisuudet on INTP, INTJ, ENTP, ENFP ja INFP, ja lahjakkaiden persoonnallisuustyyppien kirjainyhdistelmissä todennäköisimmin on kirjaimia I, N, T ja P.


    • hienoahienoa
    • Anonyymi

      Joo vittu mikäs on perus NasaNaattorin mbti tyyppi

    • Anonyymi

      Hahahahah et ole mikään välkky jos väität olevasi persoonallisuustyypiltäsi MBTI

      se MBTI on Meyers Briggs Temperament Inventory

      HAHAHHA LOLLLL!

      • Anonyymi

        Nauru kuin Laulu. Itseä kyllä tyttöjen höpöttämiset.... antaa oikein olla niiden kansa.

        Tissihallituskin keksii vaikka mitä mieleen heille tulee.


    • Tää on aika hyvä.

      "Yrität vastata sähköposteihin mahdollisimman pian, etkä voi sietää sotkuista postilaatikkoa."

      Ei vittu repee perse naurusta.

      (Naurua)

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      67
      1425
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      70
      1418
    3. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1416
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      268
      1315
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1085
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      124
      832
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      809
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      788
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      761
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      727
    Aihe