Mitä

sykiatrii-dazzuu

ajattelette pariskunnista jotka eivät saa lapsia?

Usein ympäristö syyllistää senkaltaisia ihmisiä.

Se siitä.

26

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no, on pariskuntia jotka sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta eivät saa lapsia
      ja on niitä jotka eivät edes halua lapsia,

syyllistäminen on turhaa molemmissa tapauksissa.

mur.

• sykiatrii-dazzuu

Oletko huomannut, että syyllistetäänkö siitä naista vai miestä vai molempia?

• sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

Oletko huomannut, että syyllistetäänkö siitä naista vai miestä vai molempia?

no sen verran mitä oon keskustelua asian tiimoilta seurannut,
        niin kyl useimmiten naiset ovat eniten silmätikkuina molemmissa tilanteissa.

mur

• orpana-67

Lapsettomuus voi varmasti olla yksi elämän suurimmista kriiseistä. Lapsettomaksi jäänyttä paria ei voi ymmärtää kuin toinen samassa tilanteessa oleva pari.
      Tyypilliset utelut " no eikös teillä vieläkään ole tärpännyt?", tai "missäs se jälkikasvu nyt oikein viipyy?", satuttavat enemmän kuin kysyjä voi edes arvata.

Syyllistämistä en voi ymmärtää.

• sykiatrii-dazzuu

Aivan niin kaarne.

Ei sen pitäisi olla kenenkään ulkopuolisen asia.

Esimerkiksi usein kuulee kysyttävän, että miksi Ruotsin kruunuprinsessa Victorian vatsa ei ole pyöristynyt ja kysyjänä voi olla lapseton nainen.

• orpana-67
        sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

Aivan niin kaarne.

Ei sen pitäisi olla kenenkään ulkopuolisen asia.

Esimerkiksi usein kuulee kysyttävän, että miksi Ruotsin kruunuprinsessa Victorian vatsa ei ole pyöristynyt ja kysyjänä voi olla lapseton nainen.

Voin olla täysin väärässäkin, mutta jotenkin miusta tuntuu siltä, ettei Kaarne olisi tähän kysymykseen halunnut tulla mitään sanomaan...Ehkä miunkin olisi kannattanut olla hiljaa.
        Aihe koskettaa itseäsi läheltä?

• sykiatrii-dazzuu
        orpana-67 kirjoitti:

Voin olla täysin väärässäkin, mutta jotenkin miusta tuntuu siltä, ettei Kaarne olisi tähän kysymykseen halunnut tulla mitään sanomaan...Ehkä miunkin olisi kannattanut olla hiljaa.
        Aihe koskettaa itseäsi läheltä?

Tavallaan, tavallaan ei.

Olen kiinnostunut tästä aiheesta lähinnä ammattini takia.

• orpana-67
        sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

Tavallaan, tavallaan ei.

Olen kiinnostunut tästä aiheesta lähinnä ammattini takia.

Vaikea ja satuttava aihe.

• Mitä sellaisista pitäisi ajatella? Ikävää, ettei kaikki lapsia haluavat voi niitä saada. Mutta eiväthän ihmiset muutenkaan saa kaikkea haluamaansa.

Väitettä syyllistämisestä en ymmärrä. Eihän tahaton lapsettomuus ole kenenkään vika. Luulisi syyllistävän sormen osoittavan etenkin meitä omasta halustamme
      lapsettomia kohtaan. Mutta en minä sellaista ole kokenut. Tai sitten en suostu ymmärtämään moista.

Ehkä naisia on helpompi syyllistää ja saada tuntemaan syyllisyyttä? Mutta jos, niin miksi?

• orpana-67

Ehkä naisia on helpompi syyllistää ja saada tuntemaan syyllisyyttä?

Tuo on varmasti totta. Ainakin itse tunnen syyllisyyttä milloin mistäkin asiasta. Mutta lapsettomuus-asiassa ilmaisut "tuhkamuna" ja "hieho" ovat loukkaavia ja ehkä jopa syyllistäviä ilmaisuja. "Eihän siitä tuhkamunasta ole edes lasta saamaan..." ( Elävästä elämästä esimerkkinä ).

• känkkis :)
        orpana-67 kirjoitti:

Ehkä naisia on helpompi syyllistää ja saada tuntemaan syyllisyyttä?

Tuo on varmasti totta. Ainakin itse tunnen syyllisyyttä milloin mistäkin asiasta. Mutta lapsettomuus-asiassa ilmaisut "tuhkamuna" ja "hieho" ovat loukkaavia ja ehkä jopa syyllistäviä ilmaisuja. "Eihän siitä tuhkamunasta ole edes lasta saamaan..." ( Elävästä elämästä esimerkkinä ).

Toi on nyt kyllä ristiriitaista nimittää hiehoksi,se kun on tiine elukka, muttei vielä koskaan poikinut.
        Mulli olisi loogisempi, koska sitä ei ole siemennetty, tai sitä ei saada tiineeksi. Tarkoititko kenties ilmaisua maho? Se kun on minkä tahansa ikäinen elukka, joka lähtee karjasta hedelmällisyysongelmien vuoksi.

Joka tapauksessa todella asiatonta.

• orpana-67
        känkkis :) kirjoitti:

Toi on nyt kyllä ristiriitaista nimittää hiehoksi,se kun on tiine elukka, muttei vielä koskaan poikinut.
        Mulli olisi loogisempi, koska sitä ei ole siemennetty, tai sitä ei saada tiineeksi. Tarkoititko kenties ilmaisua maho? Se kun on minkä tahansa ikäinen elukka, joka lähtee karjasta hedelmällisyysongelmien vuoksi.

Joka tapauksessa todella asiatonta.

Kiitos kun korjasit :)
        Mahoa tarkoitin ja huomasin virheeni vähän liian myöhään, enkä alkanut sitä enää korjailemaan.

• En tiiä, riippuu jo pitkälti siitä haluaako ko. parsakunta mukulaa vai ei. Jos ei halua, niin mitäpä siinä olisi saamistakaan sitten, saatikka etenkään muilla odotuksia asetettavanaan? Jos haluavat, niin kurjaahan se sitten on jos tulukset ei lyö kipunaa...

Muutoinpa too ei mulle sitten kuulukaan.

• En ole asialle kovinkaan montaa ajatusta uhrannut, ootas mä nyt keskityn ja mietin lapsettomuutta. Hmmm.

Voi sentään. Ei tuu mitään ajatuksia mieleen muuten kuin että tämän aloituksen perusteella tulee mielikuva, että syyllistäminen on yleistä (muka?) Oon varmaan suurensuuri poikkeus kun ei tullut syyllistäminen pieneen mieleenikään, jotkut saa lapsia ja jotkut ei.

• Olen alruna

aikas samoilla linjoilla kanssasi. Minäkin taidan olla sellainen "ihmeellinen" poikkeus...

• Kuulostaa potentiaalisilta ilmaisilta lastenhoitajilta. Peukku sille.

• alv-liskot

en mitään

• Siis miten voi syyllistää ihmisiä, jotka eivät saa lapsia? Mihin he ovat syyllistyneet?

• c'babe

Ihan sama. Kaikilla ei ole edes kunnon miestä...
      Hoida sinä niitä lapsia vaan..

• Olet:

a. kirpela
        b. cinnis
        c. sessamine
        d. lottamari narsismi -palstalta?

• c'babe
        Olet: kirjoitti:

a. kirpela
        b. cinnis
        c. sessamine
        d. lottamari narsismi -palstalta?

Jaa. Joku noista kyllä. Mutta miten sä et tiedä niitä sataa ja tuhatta muuta? :D

• Kuka siis olet
        c'babe kirjoitti:

Jaa. Joku noista kyllä. Mutta miten sä et tiedä niitä sataa ja tuhatta muuta? :D

noista???

• c'babe
        Kuka siis olet kirjoitti:

noista???

Olen lottamari

• c'babe kirjoitti:

Olen lottamari

Minä muuten arvasin sen ;) Ja en ole toi tivaaja sitten..

Nyt menox, sano annie lennox... :)

• yb ei lähde nyt
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Minä muuten arvasin sen ;) Ja en ole toi tivaaja sitten..

Nyt menox, sano annie lennox... :)

minnekään vaan näyttää ******** :)

• c'babe
        c'babe kirjoitti:

Olen lottamari

Höps C'U2. No oletko? ;) Tivataan siitä myöhemmin lisää..

Mut nyt pc cp.

*shutdown*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe