Mikähän kappale mahtaa olla kyseessä... Kappale alkaa sanoilla "Joka yö kotiini murtaudutaan" tms., ja kertoo pahasti traumatisoituneesta laitospotilaasta, luultavasti entisestä sotilaasta. Kertosäkeen lopussa lauletaan "tuntematon potilas".
Mieslaulaja, kuultu radiosta voicelta viikko sitten, joten epäilisin suhteellisen tuoreeksi sävellykseksi. Tietoa otetaan kiitollisena vastaan!
Kotimainen kappale, "Tuntematon potilas"?
13
750
Vastaukset 13
- tunnettu potilas
Tämähän se:
http://www.youtube.com/watch?v=_2GFJpocLQw
PS. Youtubesta olis löytyny heti ensimmäisenä, kun olisit sinne kirjottanu "tuntematon potilas" ;)- kasuaalikuuntelija
Kah, siinähän se! Kiitoksia, arvasin että täältä sitä apua löytyy. Arttu Wiskaria siis, hieno biisi.
Googlella koitin hakea huonolla menestyksellä, youtubea en sitten älynnyt... - kausaalikuuntelija
Se "mökkitie" on saman artistin piisi.
- 7+15
laittakaahan joku ne sanat tänne kun netistä ei löytynyt ja kone on niin hidas että pätkii jos koitan youtubesta kuunnella.
- tr
Sanojen kopioiminen tänne on laitonta ilman tekijöiden lupaa ja kaikin tavoin foorumin sääntöjen vastaista.
- ghjghjghjghj
tr kirjoitti:
Sanojen kopioiminen tänne on laitonta ilman tekijöiden lupaa ja kaikin tavoin foorumin sääntöjen vastaista.
So what?
- 1+9
just. no pointti edes mistä se kertoo?
- nippu85
sanat löytyy kun laitat googleen tuntematon potilas lyrics
- miten on?
Youtubessa joku oli kommentoinu tätä kappaletta sanomalla "tää on tää uknown poldier", ja mä vastasin että "unknown patient" ja se vastas "vitut ole ku uknown poldier" ja mä vastasin että "englannissa ei ole sellaista sanaa kuin poldier" niin se vastas "et taida pahemmin englantia osata". Kyllä potilas on englanniksi patient vai onko multa menny jotain ohi?
- gfdfgdfgfghfgh
On "Patient" Potilas suomeksi :)
- ghjghjghjghjghj
gfdfgdfgfghfgh kirjoitti:
On "Patient" Potilas suomeksi :)
Ja sellasta sanaa ookkaan kuin "Poldier" :DDDD
- fghgfhfghgf
ghjghjghjghjghj kirjoitti:
Ja sellasta sanaa ookkaan kuin "Poldier" :DDDD
Tai siis englannissa :D
- 56
Eiköhän toi nyt oo kuitenki vaan läppä. Suomeks biisi viittaa Tuntemattomaan sotilaaseen, joka biisissä onkin potilas. Englanniksi viittauksen voisi tehdä sekoittamalla sanat soldier ja patient, jolloin siitä voisi tulla vaikka poldier.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46687
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470