Voiko muuttua?

violet.

Kun tuossa keskusteltiin siitä, onko parisuhdekäyttäytymisen muuttaminen mahdollista, niin laajennetaas aihetta muihinkin elämän osa-alueisiin.

Mitä ajattelette jos ihminen on esim. jättänyt useita kouluja kesken, vaihtanut työpaikkaa vähintään vuoden-parin välein ja muuttanut yhtä usein? Voiko tällaisesta mielestänne päätellä jotain siitä, millaista käytös on parisuhteessa (tai ihmissuhteissa yleensä)? Antaako luotettavan kuvan?

Enkä tarkoita tässä hetkellisiä kokeiluja tai ulkopuolisia syitä (pätkätyöt ym), vaan vuosien sykliä joka on johtunut lähinnä kyllästymisestä vallitsevaan tilanteeseen.

7

72

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjhyg65frrtyf

Kyllä tuollainen käytös antaa sellaista kuvaa että saisi harkita tosissaan yrittäiskö ees sun kanssa parisuhdetta. Eli susta saa epäluotettavan kuvan.

Just toitotit jossain ketjussas että et halua muuttua vaikka olisit miten hankala luonteeltasi muiden ihmisten mielestä. Eli: sinä et voi muuttua.

Paitsi jos tosissasi haluat muuttua mutta se on sitten eri asia.

• hhgg5

Onko tuosta "kyllästymisestä vallitsevaan tilanteeseen" ja vaihtamisista ollut jotain haittaa sinulle tai muille ihmisille?

• violet.

Kyllä on. Mulla ei ole mitään lukionjälkeistä koulutusta, joten voit päätellä asemani ja tulevaisuuteni työelämässä. Ja sen, pidänkö siitä vai en. Hetken mielijohteesta lähteminen parista työpaikasta ei sekään ole ollut kovin fiksu veto.

Lisäksi muut ihmiset, erityisesti vanhempani, ovat toistuvasti pettyneet tämän takia.

• gfgg4
        violet. kirjoitti:

Kyllä on. Mulla ei ole mitään lukionjälkeistä koulutusta, joten voit päätellä asemani ja tulevaisuuteni työelämässä. Ja sen, pidänkö siitä vai en. Hetken mielijohteesta lähteminen parista työpaikasta ei sekään ole ollut kovin fiksu veto.

Lisäksi muut ihmiset, erityisesti vanhempani, ovat toistuvasti pettyneet tämän takia.

Hmm. Asia riippuu nyt vähän siitä minkä ikäinen olet, parikymppiselle nuo tuollaiset voisi antaa anteeksi, mutta jos vielä pitempään jatkuu, niin vaikeammaksi käy...

Koulutus on tässä maassa tärkeää. Onneksi on monenlaisia koulutusaloja ja -tapoja.

• violet.

Tarkoitus oli kysyä korreloiko tämänkaltainen elämäntyyli mielestänne käytökseen ihmissuhteissa. Otsikko on huonosti muotoiltu, enkä tarkoita että tällaisen henkilön oletusarvoisesti pitäisi muuttua. Toivoisin mielipiteitä tai keskustelua ihan yleisellä tasolla.

Ja palaan itseeni. Olen huomannut, että tavatessani uusia ihmisiä (ihan kaverina tai hyvänpäiväntuttuina) herättää se usein ihmettelyä ja jonkinlaisia ennakkoluulojakin, jos kerron rehellisesti omasta menneisyydestäni.

• Miesh 30v

No epäluotettavuudesta en tiedä, mutta antaahan tuo sellaisen kuvan, että ko. ihmisellä ei ole pahemmin pitkäjänteisyyttä.

En tiedä uskaltaisiko tuollaisen kanssa mitään perhettä perustaa, kun tulee mieleen, että hän lipeäisi parisuhteesta heti kun arki koittaa, tai tulee ensimmäiset erimielisyydet tai vaikeammat ajat.

• 33sdx

Minulle tyypillinen ominaisuus on ahkeruus ja sitkeys. Itse en vieläkään tiedä, mitä haluaisin opiskella/tehdä työkseni, jos olisi varaa jäädä sitä miettimään. Koska itselläni ei ole sellaista ylellisyyttä, että voisin jäädä kotisohvalle räkimään kattoon ja miettimään, että mitä mua huvittaisi tehdä, niin olen sitkeydellä puurtanut tietyt opinnot vain siksi, että luonteeseeni ei kuulu se, että jos tulee vastoinkäymisiä, niin sitten jätetään hommat kesken.

Teen työtä, jota en erityisemmin rakasta, mutta saan siitä palkkaa, jolla elätän itseni ja maksan sillä asuntolainaa. Ei ole unelmieni kutsumus, mutta onneksi työpaikkaa vaihtamalla ja omia työtaitoja kehittämällä se työkin on muuttunut stressaavasta kohtuullisen mukavaksi.

Tämän sanottuani minulle ei sopisi mies, joka ei yhtään tiedä, mitä elämässään haluaa tehdä ja joka jättää leikin kesken heti, kun pitäisi selviytyä hankalasta yli

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1199
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe