Sairaalloiset työajat TULOSSA ?

Kapina Edessäkö

Onko, porvari-riistäjät jo suunnitelleet 60 h työviikkoja ja 10 h työpäiviä (6 pv / viikko), normaali työntekijöille ??? (kts. alla oleva liiton linkki)
Luuleeko rikkaat riistäjät, että sellaista kukaan jaksaisi ? Tällä mitä ilmeisimmin pyritään siihen että vain köyhät, ulkomaiset työntekijät suostuisivat moiseen riistoon ja täten myös palkkatason alentamiseen.
Ei ole ihmisen ahneudella ja kieroudella rajoja !
Alkaa meneen jo sairaaksi tuo "alempiarvoisten" (eli meidän normaali työläisten) alistaminen ja polkeminen. Mitähän nuo rikkaat "helmitaulupellet" seuraavaksi keksivät omien tulojen maksimoimiseksi ja työntekijän riistämiseksi ....?

http://www.erto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/15-lehdistotiedotteet/2281-avoin-kirje-hallitustunnustelija-jyrki-kataiselle

8

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä saa mitä tilaa

      sitä saa mitä tilaa, työväen järjestäytymis aste on laskenut koko euroopan alueella ja Suomessakin kaikenlaiset loimaankassat vetää väkeä pienillä jäsenmaksuilla. Kun ei liitoilla enää ole entisenlaista painoarvoa, niin vastapuoli tekee MITÄ HALUAA. Siihen suuntaan ollaan menossa, mutta se on ollut täysin oma valinta em. syistä. Typerät nuoret kun luulee että työnantaja hyvää hyvyyttään ''antaa'' lomat ,pekkaspäivät sairaslomat, lomaltapaluurahat, työterveyshuollon, ym. ym.On saaneet kaikki nämä , mutta eivät tiedä ettei ne tyhjästä ole tulleet.Onneksi itse olen jo päässyt putkeen joten työolojen kurjistaminen ei enää häiritseminua, mutta joku muu sen saattaa löytää edestään.

      • Erto, TEK, Metalli,.

        Toisaalta, pitää muistaa, että monesta liitosta väki pakenee Loimaan kassaan juuri siksi, koska liitoista ja etenkin niiden johtajista on tullut munattomia vässyköitä. Saamattomia ! Fakta alkaa olla nykyisin se, että vaikka työnantaja kohtelisi työntekijöitään miten lystää, liitot vain pahoittelevat tilannetta eli viis veisaavat työntekijöiden kohtelusta.

        Ongelman perimmäinen syy on se, että liittojen pomoporras ja aktiivit ovat jo aikoja sitten olleet ostettavissa. Se tumman audin takapenkin tuoksu ja muut edut laittaa liiton aktiivien katsomaan asioita sormiensa välistä. Kaveerataan liika samoissa pöydissä vastapuolen kanssa.

        Että silleen...


    • jatkoa edelliseen

      ja sitä paitsi jos EU.n kaaväilema minimipalkka menee läpi niin se on sitten Suomessakin 1e/tunti. ja meneehän se läpi kun Suomi on sellainen mallioppilas että kaikki toteutetaan kun jotain vähän vihjaistaan. Muut maat vaan ei toteuta mitä eivät itse halua,mutta täällä pitää aina ekana olla päineen jokapaikassa.

    • miksi muuttuu

      onko totta kaikkien pitäisi nyt panna kova kovaa vastaan ettei suostuta

    • Leipäläppi

      Yhtään provosoimatta tai ärsyttämättä voin kertoa että 60 tuntia viikossa ei ole mitään nuorelle hyväkuntoiselle ihmiselle, mutta vanhemmalta sitä ei voi mielestäni vaatia. Sen tulisi olla vapaaehtoista. Itse tein parikymppisenä lähes 80-tunnin viikkoa. Ma-pe 7-21, ilman ruokatuntia. Kahvitauot kyllä pidettiin. Lauantaina tein yleensä töitä aamukuudesta iltakuuteen. Vähän hävetti nuorena miehenä sanoa pomolle lauantaina iltakuuden maissa, että voinko jo lähteä, kun hän silloin nelikymppinen ja työkaverini yli viiskymppinen jäivät vielä töihin, mutta kun piti päästä kavereiden kanssa kaupungille. Nyt vanhempana ei ole enää kavereita, joiden kanssa bailata, mutta ei ole ole myöskään työpaikkaa jossa painaisi samaa tahtia. Ps. pomo antoi aina lauantaina töistä lähtiessäni talon avaimet mukaan ja sanoi että voin tulla vielä sunnuntainakin hommiin. Hänen hienostunut tapansa hieman "kuitata" aikaista töistä lähtöäni.

      • Susi Hukkanen

        "Itse tein parikymppisenä lähes 80-tunnin viikkoa. Ma-pe 7-21, ilman ruokatuntia. Kahvitauot kyllä pidettiin."

        Hautaan pääsee vähemmällä kiirehtimisellä. Työpäivä voi olla muuten ihan perseestä, mutta on olemassa kaksi asiaa, joista ei tingitä: toinen on lakisääteinen ruokatauko ja se toinen on kahvitauko. Ihminen ei ole kone, mutta vaatii välillä ruokaa ja hengähdystauon.

        Jos joku tekee pitkää päivää ilman ruokatuntia, se on täysin oma moka ! Mulla ainakin oma terveys menee työn edelle. Katsos, homma menee niin, että jos ihmiseltä menee työkyky, silloin menee alta työpaikka ja samalla toimeentulo. Vihanneksena on kiva maata vuodeosastolla, tai puupalttoossa mullan alla.


    • sitä saa mitä tilaa

      näinkin se toimii aikansa ,kokemusta löytyy, mutta vain vapaaehtoisesti, ei lain määrämänäAsia muuttuu täysin kun pakon edessä viedään vapaa-aika ja vielä ilman kunnon korvauksia, se oli toista kun sai vkl työstä, siis 16 tunnista 44 tunnin palkan. Mutta nythän ei ole kysymys ylityötunneista vaan minimipalkalla tehdyistä lakimääräisistä viikkotyötunneista. Ihan eri juttu.

    • jos on itse huono

      suurin osa työnantajia kohtelee työntekijöitään hyvin , on tosin poikkeuksiakin jotka suurinosa löytyy sieltä vuokrafirmojen puolelta.Itse olen ollut aina hyvillä työnantajilla,37v. ja3työnantajaa.Ja tietysti se jostakusta työntekijästä tuntuu huonolta kohtelulta, jos ohjataan ja opastetaan oikeisiin työmenetelmiin ja huomautetaan jos jokin menee pieleen ja myöhästelystä sanotaan, meitä työtekijöitäkin kun on melko monenlaisia ja luonteisia, nyky nuoret on niin heikkoja itsetunnoltaan etteivät kestä mitään neuvomista missään asiassa vaikkei edes työelämän alkeita osattaisi, heti on huono työnantaja jos jotain sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe