Paasto ja masennus

Itseinh0

Olen kuullut kehuja siitä miten paasto on tuonut energiaa ja auttanut aloittamaan terveellisemmät elämäntavat. Haluaisin kokeilla paastoa itsekin, mutta sairastan masennusta. Masennukseni on kuitenkin melko lievä, en syö lääkkeitä, terapiassa käyn kahdesti viikossa. Ikää on 21v.

Olen kuullut ettei paastoa suositella masentuneille, koska ensimmäisten päivien aikana voi tulla terveelläkin ahdistusta ja masentuneella kierre voi jäädä päälle. Pitääkö paikkansa? Onko eri paastojen välillä eroja? Onko tapoja ehkäistä alkupaaston ahdistumisvaihe?

Olen 162/70kg, eli painoindeksi on 26,7 (lievä ylipaino) ja nyt pitäisi yrittää potkaista päälle elämäntapojen muutos ennen kuin tilanne menee pahemmaksi.

2

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -23kg

En ole koskaan kokonaista paastopäivää viettänyt, mutta itselläni on niin, että jos edellisenä päivänä on syönyt vähän niin aamusta saattaa tuntua tosi hoikalta kun vatsa ei pullota heti aamusta vaikkei ole vielä mitään vielä edes syönyt. Kyllä se itseänikin on silloin hieman kannustanut olemaan ähkyttämättä ruokaa koko päivää. Jos pienempiä annoksia rupeaa siitä syömään niin tuntuukin paljon paremmalta kuin se, että on ihan täynnä ruokaa koko ajan : D

Olen itse laihtunut n. 23 kg vajaassa vuodessa pelkällä ruokavalion muutoksella. (Aina olen ollut vähän huono liikkumaan....:'))
      Olen ajatellutkin, että pitäisin yhden päivän paastoa (pelkkää vettä ja ehkä kahvia) jonka jälkeen alkaa hieman terveellisempi syöminen. Ehkä sillä saisin uuden aloituksen vielä muutaman kilon karistamiselle. :)

• jk

vai niin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe