"Isoa osaa vuokra-asunnoista uhkaa lähitulevaisuudessa myynti omistusasunnoiksi, koska perilliset eivät halua vuokrata asuntoja.
– Vuokranantajan saama pieni tuotto isolla vaivannäöllä ei houkuttele, kertoo vuokranvälitykseen ja asuntosijoitukseen erikoistuneen Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.
Metsolan mukaan vanhan polven vuokranantajat ovat kasvaneet erilaiseen ajatusmaailmaan. Heille on luonnollista, että asuntoa hoidetaan ja ollaan aktiivisia.
– Se on asia, jota voi verrata harrastamiseen.
Nuoremmalla sukupolvella on erilainen elämäntyyli. Perilliset ovat jo valmiiksi suhteellisen vauraita tai työn puolesta kiireisiä. He haluavat käyttää aikaa muihin harrastuksiin.
– Kun pitäisi ruveta vuokranantajaksi, huomataan, että kolmen prosentin vuokratuoton eteen joudutaan näkemään vaivaa. Toisesta sijoituskohteesta voi saada ilman vaivaa paremman tuoton.
– Perinnönjakotilanteessa on aikamoinen kiusaus realisoida asunto, Metsola sanoo.
Kaksi kolmasosaa vapaarahoitteisista vuokra-asunnosta on yksityisten vuokranantajien hallussa. Heitä on Suomessa Metsolan mukaan noin 250 000."
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Talous/1194679705759/artikkeli/vuokra-asunnon perija usein myy asunnon.html
". Perilliset ovat jo valmiiksi suhteellisen vauraita tai työn puolesta kiireisiä. He haluavat käyttää aikaa muihin harrastuksiin."
perintövero ei tietenkään mitenkään vaikuta asiaan
Vuokra-asunnon perijä usein myy asunnon
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232366- 1031394
- 541194
- 1171094
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711054KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.251034Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57997Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53946Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55928