Minkä ikäisenä rintarauhaskudoksen kasvu loppuu?

jölfksölfk

Elikkä nyt ei puhuta mistään painonvaihtelu kasvusta vaan oikeasti rintojen kasvusta.

Olen 21 vuotias tyttö, ollut tähän asti just ja just edes A-kuppi, joka jää jopa väljäksi, vaikea löytää sopivia rintsikoita... Rintani olivat myös aika kartion malliset eikä tosi pyöreät (kun oli kylmä niin sillon kyllä oli tosi pyöreet, mutta ei ilman ärsykettä), nännit ovat myös sisäänpäin kääntyneet ja tulevat esiin kylmässä.

Nyt sitten on alkanut tapahtua jotain ihan omituista. Rinnat ovat alkaneet kasvaa. Ovat olleet jo kuukauden ajan todella kipeät, aivan kosketusarat ja ei toivoakaan että pystyisi ilman rintsikoita sisälläkään kävelemään. Vaikea löytää nukkumisasentoa ettei satu, halatessa pitää olla varovainen tai ulahan jne... Rinnat ovat myös selvästi kasvaneet (poikaystävänikin on asian huomannut) ja ovat raskaammat ja pyöreämmät.

Olen tehnyt raskaustestin, en ole raskaana. Kipu on myös sellaista kipua jota esiintyy rintojen kasvaessa. Ei ole patteja vaan rauhaskudos on selvästi turvonnut ja isontunut. En ole myöskään lihonut yhtään. Olen urheilullinen ja hyvin hoikka tyttö.

Sairastin 14-19 vuotiaana anoreksian, joka on voinut (ehkä?) vaikuttaa kehitykseen.

Mitä ihmettä oikeasti, voiko rinnat kasvaa vielä tässä iässä? Kohta täytän 22 vuotta... Tuskin näistä mitään isoja tulee mutta olisi aivan mahtavaa jos pienen B:n saisin :D.

Voiko ne kasvaa vai mitä tämä nyt on??

2

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doctorX

Anoreksian aikanahan hormonitoiminta on lamassa ja sen takia yleensä puberteettikehitys pysähdyksissä. Jos se on sulla nyt sitten jatkunut, siltä kuulostaa. Onnea, monella jää rinnat anoreksian jäljiltä alikehittyneiksi.

Ehkä tosin ei plastiikkakirurgiaan liity!

• 70hoo

No mulla on kuppikoko kasvanut vuosi vuodelta, eli sanoisinko et vielä 40 kymppisenäkin voi kasvaa. ja ihan siis ilman et on kyse sairaudesta tai liikalihavuudesta. Hormoonithan ne yleensä tuohon vaikuttaa, ja jos rinnoissa (kuten mulla) on paljon rintarauhaskudosta niin ne ei sitten pienenekään).

Odottele rauhassa, saatat yllättyä mieluisasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3982
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2297
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      827
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe