Minkä ikäisenä rintarauhaskudoksen kasvu loppuu?

jölfksölfk

Elikkä nyt ei puhuta mistään painonvaihtelu kasvusta vaan oikeasti rintojen kasvusta.

Olen 21 vuotias tyttö, ollut tähän asti just ja just edes A-kuppi, joka jää jopa väljäksi, vaikea löytää sopivia rintsikoita... Rintani olivat myös aika kartion malliset eikä tosi pyöreät (kun oli kylmä niin sillon kyllä oli tosi pyöreet, mutta ei ilman ärsykettä), nännit ovat myös sisäänpäin kääntyneet ja tulevat esiin kylmässä.

Nyt sitten on alkanut tapahtua jotain ihan omituista. Rinnat ovat alkaneet kasvaa. Ovat olleet jo kuukauden ajan todella kipeät, aivan kosketusarat ja ei toivoakaan että pystyisi ilman rintsikoita sisälläkään kävelemään. Vaikea löytää nukkumisasentoa ettei satu, halatessa pitää olla varovainen tai ulahan jne... Rinnat ovat myös selvästi kasvaneet (poikaystävänikin on asian huomannut) ja ovat raskaammat ja pyöreämmät.

Olen tehnyt raskaustestin, en ole raskaana. Kipu on myös sellaista kipua jota esiintyy rintojen kasvaessa. Ei ole patteja vaan rauhaskudos on selvästi turvonnut ja isontunut. En ole myöskään lihonut yhtään. Olen urheilullinen ja hyvin hoikka tyttö.

Sairastin 14-19 vuotiaana anoreksian, joka on voinut (ehkä?) vaikuttaa kehitykseen.

Mitä ihmettä oikeasti, voiko rinnat kasvaa vielä tässä iässä? Kohta täytän 22 vuotta... Tuskin näistä mitään isoja tulee mutta olisi aivan mahtavaa jos pienen B:n saisin :D.

Voiko ne kasvaa vai mitä tämä nyt on??

2

1640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doctorX

Anoreksian aikanahan hormonitoiminta on lamassa ja sen takia yleensä puberteettikehitys pysähdyksissä. Jos se on sulla nyt sitten jatkunut, siltä kuulostaa. Onnea, monella jää rinnat anoreksian jäljiltä alikehittyneiksi.

Ehkä tosin ei plastiikkakirurgiaan liity!

• 70hoo

No mulla on kuppikoko kasvanut vuosi vuodelta, eli sanoisinko et vielä 40 kymppisenäkin voi kasvaa. ja ihan siis ilman et on kyse sairaudesta tai liikalihavuudesta. Hormoonithan ne yleensä tuohon vaikuttaa, ja jos rinnoissa (kuten mulla) on paljon rintarauhaskudosta niin ne ei sitten pienenekään).

Odottele rauhassa, saatat yllättyä mieluisasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe