Olen käyttänyt noin 4kk ketipinoria päivittäin annostuksella 100-150mg per päivä.Mikä olisi helpoin tapa lopettaa?Kysyn tätä koska wikipediassa lukee että
"Ketiapiini lääkitystä tulee käyttää tarkoin lääkärin ohjeiden mukaan. Ketiapiini-lääkityksen muutokset ja epätasaisuudet voivat aiheuttaa dopaminergisen ja/tai adrenergisen järjestelmän herkistymisen takia aivovaurioita ja aiheuttaa tuhoisia verenkiertohäiriöitä aivoissa, elintärkeissä elimissä ja muualla verisuonistossa. Lääkityksen lopettaminen tai muu väärinkäyttö voi johtaa vakaviin terveysongelmiin tai kuolemaan."
Oliskohan turvallista lopettaa niin että vähennän päiväannostusta kahen viikon välein 25mg:lla?
"Ketiapiini lääkitystä tulee käyttää tarkoin lääkärin ohjeiden mukaan. Ketiapiini-lääkityksen muutokset ja epätasaisuudet voivat aiheuttaa dopaminergisen ja/tai adrenergisen järjestelmän herkistymisen takia aivovaurioita ja aiheuttaa tuhoisia verenkiertohäiriöitä aivoissa, elintärkeissä elimissä ja muualla verisuonistossa. Lääkityksen lopettaminen tai muu väärinkäyttö voi johtaa vakaviin terveysongelmiin tai kuolemaan."
Oliskohan turvallista lopettaa niin että vähennän päiväannostusta kahen viikon välein 25mg:lla?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Kysy kuule lääkäriltäsi. Itse tiputin ensin 100mg 400sta sitten 150mg ja sitten puolet siitä, ja sitten sen lopun pois. Mutta lääkäri sen tietää parhaiten, joten kysy sieltä, sitä varten ne on ammattilaisia.