Morjens!
Olen kärsinyt nenän tukkoisuudesta joitain vuosia ja vuodenvaihteessa pääsin vihdoin korva-, kurkku- ja nenätautien lääkärin pakeille tukittavaksi. Lekuri totesi, että nenäni alakuorikot ovat liian isot, ja että ne käsiteltäisiin ns. lämpöhoidolla, jossa kuorikkoon aiheutetaan hallittu palovamma, joka arpeutuessaan pienentää kuorikon kokoa ja saa ilman kiertämään.
Nyt ko. lämpöhoito-operaatiosta on aikaa kuusi päivää, eikä ole vielä nenä sen enempää auki kuin ennen operaatiota. Tiedän, että parantumisessa puhutaan yleensä viikoista, mutta ihan mielenrauhan kannalta kiinnostaisi tietää, missä vaiheissa teillä muilla on vaikutus alkanut tuntumaan, jos on? Kiitos vastauksista jo etukäteen! =)
Alakuorikko-operaatio
1
469
Vastaukset
- Lämpöhoidettu 2011
Tuskin sinä ainaan tarvitset vastausta, mutta ehkä joku toinen. Mä muistelen että mulla meni ainakin pari viikkoa ennen kuin pahin leikkauksesta johtuva alkutukkoisuus hävisi. Ehkä kolmekin viikkoa.
Sen vinkin annan, että ostakaa jostain nenähuuhtelukannu ja käyttäkää sitä leikkauksen jälkeen. Se poistaa mukavasti sitä ylimääräistä karstaa nenästä. Mun etu oli se että olin tottunut käyttämään nenähuuhtelukannua, mutta sitä ei kannata pelätä. Olen käyttänyt noin 13 vuotta kannua päivittäin, eikä ole mitään sen parempaa kuin ottaa ylimääräinen aineis pois nenästä jotta pystyy paremmin hengittämään. Sopii myös flunssaisille, sillä flunssassa nänä täytyy erilaisesta aineksesta kuin allergisessa nuhassa.
En ole mennyt uusintakäsittelyyn, vaikka minulle hoidosta oli aina marginaalinen hyöty. Käsittelyn jälkeen vasta sanottiin että jos tämä ei auta niin voit tulla uusintakäsittelyyn vaikka 3 kuukauden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841