Mulla kävi sellanen juttu, että ostin kengät eilen, mutta nyt ne on jo liian pienet. :S
Kun menin kenkiä vaihtamaan suurempaan kokoon, en saanut vaihtaa niitä, koska niitä oli jo käytetty ulkona. Kävelin ulkona vain korkeintaan 0,5km ja nyt ne ovat jo liian likaiset palautukseen, mitä ihmettä?!
Eli voisiko joku neuvoa, miten kengät saisi puhdistettua palautuskuntoon?
Miten puhdistaa kengät?
6
341
Vastaukset
- tuskimpas
onnistuu.Ja onhan pohjat kumuneet jo niin että käytön näkee.Kai muutkin veis kengät takaisin kauppaan mutta ei niitä kyllä saa kotiin yöksi kokeiltavaksi. Mutta eikös uudet kengät asetu jalkaan pienen käytön jälkeen ja voihan niitä venyttääkin...
- HaLoo haloo
Kyllä se niin on, että käytettyjä kenkiä ei vaihdeta, ellei niissä ole jotain vikaa! Se että ostaa liian pienet kengät ei ole vika. Kun olet jo kengillä ulkona kävellyt ja niitä pitänyt, ne ovat käytetyt kengät. Eihän sellaisia voi enää asiakkaille myydä. Tuollainen asia pitäisi olla jokaiselle selvä juttu!!!
Ostettaessa kenkiä niitä tietysti sovitetaan molempiin jalkoihin, niillä kävellään ja tunnustellaan miltä ne tuntuvat. Jalassa on tietenkin oikeanlaiset sukat eli jos juhlakengät, jalassa ohuet nailonit, jos kävelykengät, jalassa hieman paksummat sukat jne. Jos kengät ovat aitoa nahkaa, ne muokkautuvat hieman käytössä, siis leveyssuunnassa. Pituutta niihin ei tule, koska kengissä on kärki- ja kantavahvikkeet. Jos ostamasi kengät ovat keinoainetta, ne eivät juuri muokkaudu.
Jos kengät ostaa aamupäivällä, jalat ovat silloin pienimmillään. Iltapäivällä jalat ovat yleensä hieman suuremmat kuin aamulla. Tämä asia tulee muistaa ottaa huomioon kenkiä ostettaessa. Nyrkkisääntö on, että kengän tulee olla pituudelta sopiva ja leveydeltä napakka. - oppia ikä kaikki
kärsit omasta mokasta ihan loppuun asti jos ihan itse olet kenkäsi valinnut ja vielpä käyttänyt niitä. Ei kauppakaan voi niitä enään uutena myydä.
- Ku-kuuuu
Ei niitä enää kauppaan voi viedä.
Ja eikö niitä kokeilla ennen ostamista että ovat sopivat???
Kandee kävellä kauppaa ympäri vähän aikaa ja tunnustella onko varpaat paskana vai ei... - äly hoi ...
puoli kilometriä ulkona kävelyä on jo "venyttänyt" kenkää jalkasi mukaan... Haluaisitko itse ostaa sellaiset kengät kaupasta, joilla joku liian suurijalkainen on kävellyt puol kilsaa?
- korvahousu
juu nytkun menette sitten itään helsingin läheltä niin sitten tulee paljon kenkiä sitten olemmekin jo perillä , joku sitten puhdistaaa kenkänne , käykäää vain katsomassa sitä kenkä paratiisiä .. kappas MINULLA ONKIN JO KORVAHOUSUISSA :o hui hei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole242287Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792229Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi36791