"Kerran varas on aina varas"

Kerran pedofiili, aina pedofiili, kerran epärehellinen, aina epärehellinen.

Poikkeukset tuosta lienevät aika harvinaisia.

Kun olen elämäni aikana paljon tuntenut erilaisia ihmisiä ja seurannut mediaa niin olen huomannut että ihmiset toistavat samaa, mitä on ennenkin tehneet hyvässä tai pahassa.

Nuoruuden kolttosista joku voi vanhemmuuttaan muuttua vain varovaisemmaksi mutta yleensä kasvatuksessa saatu perusluonne ja asioihin suhtautuminen ei mihinkään muutu.

16

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilutapa

Pe.ku

Sinä et näemmä usko, että ihminen voi tehdä parannuksen ja päästä pahoista tavoistaan tai tavastaan. Pelkästään mediaa seuraamalla sitä ei millään voi uskoakaan. Mediahan saa oman ruokansa ja ruokkii vielä kuulijakuntansakin kertomalla ihmisten pahuudesta. Harvemmin misssään mediassa saa kuulla uutisia parannuksen tehneistä. Toki joskus, mutta se on poikkeuksellista.

MInä uskon, että ihminen voi muuttua. Ellen uskoisi, en jaksaisi elää.
      Meillä on erilainen ihmiskuva. Olemme ilmeisesti tunteneet hyvin erilaisia ihmisiä. Sinä olet tuntenut ehkä enemmän niitä, jotka ovat pysyneet pahuudessaan.
      Minä olen kohdannut enemmän heitä, jotka ovat muuttuneet. Uskon, että kuolinpäiväämme asti meillä on mahdollisuus muuttua, mikäli aivomme ovat toimintakykyiset ja omaamme jokseenkin terveen omantunnon. Psykopaateista en osaa sanoa. Alan asiantuntijat sanovat, että heitä on mahdoton muuttaa. Lievemmin persoonallisuushäiriöisiä sen sijaan voidaan tiettävästi auttaa.

Jumala voi auttaa kaikkia, jos ihmisellä itsellään on tahtoa vastaanottaa apua ja muuttua mielen uudistuksen kautta. Ihminen ei voi panna pois elämästään "jotain", ellei sitä "jotain" aluksi ole hänellä. Siksi Raamattu kehottaa panemaan pois kaiken pahan.
      Jaak. 3:2
      Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Sinähän olet perehtynyt hyvin Raamatun sanomaan. Mitä sinulle merkitsevät seuraavat Jeesuksen ja apostolien opetukset:

Luuk. 15:7
      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Matt. 3:8
      Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,

Ef. 4:28
      Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle

Ef. 4:25
      Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.

Kol. 3:8
      Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.

1. Piet. 2:1
      Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,

Vielä pari otetta Niiniven asukkaista:

Joona1:1-2
      1 Joonalle, Amittain pojalle, tuli tämä Herran sana:
      2 "Nouse, mene Niiniveen, siihen suureen kaupunkiin, ja saarnaa sitä vastaan; sillä heidän pahuutensa on noussut minun kasvojeni eteen".

Matt. 12:41
      Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.

Otsikkosi on "Kerran varas on aina varas".

Kerran varas tai mikä muu tahansa ei merkitse, että henkilö on saanut kasvatuksessaan varkaan tai minkä muun tahansa käyttäytymismallin perusluonteen pysyvänä ominaisuutena, vaan kyse voi olla kertahairahduksesta. Hänellä ei siis välttämättä ole niitä kuuluisia "pantterinpikkuja". Perusta voi olla hyvä, mutta rakentamisessa on mennyt jotain sellaista pieleen, minkä voi korjata tekemällä muutoksen - mielenmuutoksen.

Asioihin suhtautuminenkin voi muuttua. Minä olen muuttanut suhtautumistani moniin asioihin elämäni aikana. Oikeastaan pidän aika erikoisena ihmistä, joka ei tarpeen vaatiessa ja paremman tiedon valossa muuta suhtautumistaan. Onko jääräpäinen omien asenteiden säilyttäminen edes tavoiteltavaa? Kaikki hyvät periaatteet on hyvä ja tuleekin säilyttää, mutta kaikkien omien mielipiteiden lähtemättömästi itseensä piinnyttäminen tekee ihmisestä joustamattoman kanssakäymisessä muiden kanssa.
      Suhtautumisen muuttaminen ei merkitse itseydestä ja rehellisyydestä luopumista.

• Hyvä kirjoitus.

Mua on syytetty tällä palstalla ns.selkäänpuukottamisesta sanoin. Lainatakseni erään evankelistan ilmaisua:olen tehnyt "täyttä totta", sen kanssa... Eräs läheiseni sai nuorena kiitosta siitä miten hän ei koskaan kertonut kenenkään asioita eteenpäin, ja häneen saattoi siinä mielessä luottaa.
        Halusin olla samanmoinen. Se oli vaikeaa sillä ihmiset on oikeesti kauheen kovia juoruilemaan, ja puhumaan selän takana..
        Minä olin hiljaa.
        10 vuotta, ja se oli se aika jona olin totaalikieltäytyjä kaikista päihteistä.
        Raamatusta luin:"Sydämestä lähtevät pahat teot."
        Rukoilin kaikille hyvää, kunnes tiesin rakkauteni olevan vilpitöntä, ja anteeksi antavaa.
        Sitten minut petettiin.

Olin tilassa josta hellarit sanovat:"liha naulittu ristille". Hellaritkin hylkäsi ja minulle sanottiin: missä se armo nyt on kun armoa tarvitsisit.
        Olin tukeutunut siihen ainoaan oljenkorteen mikä mulla oli.. pidin lähellä miestä, jotten jäisi kokonaan yksin.

Mä kadun ihan hirveesti, en sitä osaa pukea sanoiksi.. luovuin uskosta, ja annoin periksi.
        Ihailin niin paljon ihmisiä jotka teki niitä vääryyksiä. Etten lopulta nähnyt tekojansa vääriksi ja aloin toimia samoin.

Monta kertaa mietin miksi.
        Siis miksi minä jäin joka kerta ikäänkuin kiinni, ja he pääsivät aina kuin koirat veräjästä.

Nyt kun katson itseäni niin onko mulla wanhalla ihmisellä mitään toivoa.
        7 vuotta...

Nyt olen pakkaillut toissa päivänä 9 jätesäkillistä vaatetta ym.mitkä olen ottanut äidiltä vuosien aikana.

"Kerran varas aina varas."

Äiti ei halunnut niitä kun ei tykännyt niistä alunperinkään. Hän armahti minut, enkä ole aiemmin tätä kokenut, että on armo.

"Minä olen muuten ihan samanlainen mutta minä en valehtele".

Sanoi isä ennen. Meikkaamisesta sanoi että sinulla on valehtelua naamalla.
        VAlehtelusta joka on minunkin mielestä kaikkein hirvittävin synti joka osoittaa ihmisen paatuneisuutta, teen parannuksen sillä en halua jäädä pahaksi, vaan olla vain jumalan lapsi.

• auroraboreallis kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.

Mua on syytetty tällä palstalla ns.selkäänpuukottamisesta sanoin. Lainatakseni erään evankelistan ilmaisua:olen tehnyt "täyttä totta", sen kanssa... Eräs läheiseni sai nuorena kiitosta siitä miten hän ei koskaan kertonut kenenkään asioita eteenpäin, ja häneen saattoi siinä mielessä luottaa.
        Halusin olla samanmoinen. Se oli vaikeaa sillä ihmiset on oikeesti kauheen kovia juoruilemaan, ja puhumaan selän takana..
        Minä olin hiljaa.
        Rukoilin kaikille hyvää, kunnes tiesin rakkauteni olevan vilpitöntä, ja anteeksi antavaa.
        Sitten minut petettiin.

Olin tilassa josta hellarit sanovat:"liha naulittu ristille". Hellaritkin hylkäsi ja minulle sanottiin: missä se armo nyt on kun armoa tarvitsisit.
        Olin tukeutunut siihen ainoaan oljenkorteen mikä mulla oli.. pidin lähellä miestä, jotten jäisi kokonaan yksin.

Mä kadun ihan hirveesti, en sitä osaa pukea sanoiksi.. luovuin uskosta, ja annoin periksi.
        Ihailin niin paljon ihmisiä jotka teki niitä vääryyksiä. Etten lopulta nähnyt tekojansa vääriksi ja aloin toimia samoin.

Siis miksi minä jäin joka kerta ikäänkuin kiinni, ja he pääsivät aina kuin koirat veräjästä.

7 vuotta...

Nyt olen pakkaillut toissa päivänä 9 jätesäkillistä vaatetta ym.mitkä olen ottanut äidiltä vuosien aikana.

Äiti ei halunnut niitä kun ei tykännyt niistä alunperinkään. Hän armahti minut, enkä ole aiemmin tätä kokenut, että on armo.

VAlehtelusta joka on minunkin mielestä kaikkein hirvittävin synti joka osoittaa ihmisen paatuneisuutta, teen parannuksen sillä en halua jäädä pahaksi, vaan olla vain jumalan lapsi.

3 jätesäkillistä...
        Ja ei kelvannut.
        Kiitos jumalalle äidistä.

• Sinulle toivon
        auroraboreallis kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.

Minä olin hiljaa.
        Sitten minut petettiin.

7 vuotta...

Jumalan siunausta ja uskon vahvistumista sinulle.

Itsessämme ja omassa voimassamme olemme heikot.

Mutta me voimme kaiken Hänessä, joka meitä vahvistaa.

• auroraboreallis kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.

Minä olin hiljaa.
        Sitten minut petettiin.

7 vuotta...

Kun luin kirjoitustasi minulle tuli sellainen tunne että kumpa pääsisin sinun kanssasi saman pöydän äärelle. Minä koen aina Jumalan rakkautta syntistä syntiään katuvaa ihmistä kohtaan. En voi olla kova enkä tyly sellaiselle ihmiselle. Teeskentelijöiden kanssa minulla on vaikeampaa. Joskus voin karehtua sellaiselle ihmiselle.

Uskon että Jeesus rakastaa sinua ja tahtoo puhua sinulle armon sanoja.

Luuk 4:22 "Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"

Oletko lukenut minun kirjoituksiani www.jaikal.se sivustolla?
        Uskon että sieltä löytyy armon sanoja sinullekin.

• Näen lävitsesi
        jaikal kirjoitti:

Kun luin kirjoitustasi minulle tuli sellainen tunne että kumpa pääsisin sinun kanssasi saman pöydän äärelle. Minä koen aina Jumalan rakkautta syntistä syntiään katuvaa ihmistä kohtaan. En voi olla kova enkä tyly sellaiselle ihmiselle. Teeskentelijöiden kanssa minulla on vaikeampaa. Joskus voin karehtua sellaiselle ihmiselle.

Uskon että Jeesus rakastaa sinua ja tahtoo puhua sinulle armon sanoja.

Luuk 4:22 "Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"

Oletko lukenut minun kirjoituksiani www.jaikal.se sivustolla?
        Uskon että sieltä löytyy armon sanoja sinullekin.

Ja taas tämä pikkupiru eksyttäjä kehuu itseään ja omia sivujaan. Ihme täytyy tapahtua ja suuri sittenkin että jaikal nöyrtyisi tekopyhästä "auttajasta" ja valehtelijasta, syntiseksi armosta eläväksi.
        Jaikal ei kertakaikkiaan voi tuntea eikä hyväksyä ihmisiä itsensä yläpuolella.
        Vain heikko raakile kelpaa jaikalille jonka yläpuolelle hän voi asettua. Hyi hitto!

• Näen lävitsesi kirjoitti:

Ja taas tämä pikkupiru eksyttäjä kehuu itseään ja omia sivujaan. Ihme täytyy tapahtua ja suuri sittenkin että jaikal nöyrtyisi tekopyhästä "auttajasta" ja valehtelijasta, syntiseksi armosta eläväksi.
        Jaikal ei kertakaikkiaan voi tuntea eikä hyväksyä ihmisiä itsensä yläpuolella.
        Vain heikko raakile kelpaa jaikalille jonka yläpuolelle hän voi asettua. Hyi hitto!

Hitto joo o...
        S-postikansioon tuli viesti että olen saanut vastauksia, joten varmaan jaikalin viesti oli tarkoitettu minulle(?)
        Minä en ossaa maksaa 123minsida-jutskaa, jäi kokeiluksi.
        Hienot sivut sinulla jaikal ,edelleen.

• Sinulle toivon kirjoitti:

Jumalan siunausta ja uskon vahvistumista sinulle.

Itsessämme ja omassa voimassamme olemme heikot.

Mutta me voimme kaiken Hänessä, joka meitä vahvistaa.

Kiitos!

Tiedän olevani juuri se miksi sanoit enkä haluais selitetlä.. täl palstal on jotenki tosi kireä ilmapiiri tai jotain.. siksi kirjoitusvirhe.. 3 piti olla ei 9.

Mikä meis ihmisissä on ett nähdään aina vain ne toisen virheet. Sinun luonteessasi on armoa.

jumalan siunausta siis Sinulle myös.

• Se on tuo pahan teko ja hyvän teko sellaisia asioita jotka ovat luonteesta kiinni ja se ei juuri kellään paremmaksi tai pahemmaksi muutu.

Jos vaikka on sellainen tapa että kaivelee sormellaan huvikseen nenäänsä niin ei siitä helposti eroon pääse.
      Jos joku sitten huomauttaa niin se yleensä kaivelee silloin kun huomauttaja ei ole näkemässä.

• ---

Peku - entinen koulukiusaaja, nykyinen nettikiusaaja?

• * Pe.ku puhuukin itsestään, eihän se muuten voisi asiaa noin varmasti tietää ?

* On vaan pe.ku asia niin, että miljoonat väärintekijät kautta maailman on kohdannut Herran Jeesuksen, ja ovat muuttuneet, tai heidät on Jeesus muuttanut täysin uudestisyntymän kautta. Paavalikin puhkui murhaa ja vihaa Sauluksena Jeesuksukseen uskovia kohtaan, mutta MUUTUI Paavaliksi, kun kohtasi vihaamansa Henkilön, eli Jeesuksen. Sinäkin voit muuttua, tuosta ilkeästä Jumalan kielteidyydestäsi ja toisten vikojen kaivelmis vitistäsi, ja oppist Rakastamaan Jeesusta jota nyt vihaat ja syytät niin monesta ?

• Mohikaani tee näin

Puhupas sinäkin mohikaani itsestäsi ja kaiesta synnistä mitä teet!

• Peku puhun nyt sinulle !! Ihan oikesti on mahdollisuus että Jumala muuttaa sinua täysin ja saat kokea ihmellisen yliluonnollinen muutoxen kun antaudut Jumalalle ja otat vastaan Jeesus Herraxi,

• Hyi hyi

Hölmöläinen huutaa taas!

• No niin nyt sinä puhut jo asiaa. Niin on kuin sinä sanot pienellä varauksella. Minä olen kyllä sitä mieltä että ihminen voi muuttua ja lopettaa esim. varastelun ilman uskoontuloanki. Mutta tehokkain tapa muuttua ja lopettaa synnin tekeminen on kuolla Jeesuksen kanssa ristillä.

Sinä kuolet Jeesuksen kanssa Jeesuksen ristillä siinä silmänräpäyksessä kun sinä päätät lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta ja uskot Häneen sekä päätät luopua kaikesta tietoisesta synnistä ja tunnustat syntisi Jumalalle ja otat Jeesuksen vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Silloin Jeesuksen kuolema astuu voimaan sinun kohdallasi. Sinä kuolet. Siis nyt pe.ku on kuollut Jeesuksen kanssa. Onko mielenkiintoista? Jatketaanko? Ei juttu tähän jää.

Samassa sekunnin murto-osassa sinä synnyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi. Nyt sinä olet uusi luomus. Vanha pe.ku on "kadonnut". Uusi pe.ku on tullut tilalle. Uusi pe.ku pääsi eroon entisen vanhan kuolleen pe.kun synneistä. Vanha pe.ku ei edusta enää sinua Jumalan edessä. Uusi pe.ku on siksi vapautettu synnistä.

Uusi pe.ku Jumalan lapsi on saanut Jumalallisen luonnon. Hän on saanut Jeesuksen Hengen sisimpäänsä. Siksi sinä, uusi pe.ku kartat nyt syntiä kuin ruttoa. Jos olet ennen varastanut, sinä kauhistut sitä että olet varastanut. Sinä menet itkien ja katuen sen henkilön luokse jolta olet varastanut ja tunnustat varkautesi sekä tarjoat korvausta aiheuttamastasi vahingosta.

Näin on miljoonat uskoon tulleet ihmiset toimineet heti uskoon tulonsa tapahduttua. Tämä ilman että kukaan ihminen on vaatinut heitä tekemään näin. Jumalan Henki heissä on kehottanut ja puhdistettu omatunto ja herkkä mieli on ollut valmis tekemään totta uudessa elämässä. Jeesuksen veren puhdistamalla omallatunnolla ei saata olla selvittämättömiä asioita. Omantunnon puhtaus vaatii tekemään täyttä totta. Ethän sinäkään juokse suoraan saunasta ja suihkusta tahallisesti likaojaan rypemään. Et varmasti. Sinä varjelet itseäsi ettet vai sotkisi itseäsi likaan millään tavalla. Vielä jos sinä olet pukenut päällesi juhlavaatteet, sinä sitä suuremmalla syyllä varjelet itseäsi kaikelta lialta. Tämä on kuva syntien anteeksisaamisesta ja Jumalan lahjavanhurskauden päällesi pukemisesta. Et tahdo koskaan tahrata Jumalan antamaa puhdasta vaatetta jonka Hän on päällesi pukenut.

Tästä syystä uskoon tulo on varmin tapa muuttua ja päästä eroon synnillisestä ja vahingollisesta käyttäytymisestä.

Jos joltakin uskoon tulleelta puuttuvat nämä teot, hän ei ole tullut uskoon eikä hän ole uudestisyntynyt. Tästä Jaakob "Usko ilman tekoja on kuollut" (Jaak 2:14-26). Tai hän kieltäytyy Jeesuksen seuraamisesta ja tottelemisesta. Siitä taas seuraa että hänen uskonsa haaksirikkoutuu jo alkumetreillä. Siksi Raamattu todistaa että ilman pyhitystä ei kukaan näe Herraa. Sekä näin:

Joh 3:36 "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

• Kriminaalikone

Joopa joo. Tuossa on perää ja ei kuitenkaan. Omakohtaisesta kokemuksesta sanoisin, että kun teet ensimmäisen vilppisi, seuraa sitä toinen ja kolmaskin. Ne ensimmäiset jutut tehdään jo niin pieninä, ettei sitä edes tajua asioita kunnolla. Tarkoitan joskus 3-5-vuoden iässä.

Mä olen mm. varas. Muistan varastaneeni jo ennen kouluikää lastenkerhosta. Varastin koulusta, kavereilta, kaupoista, töistä, ihan mistä vaan. Jos ihminen kerran kokeilee jotain tällaista, jää se helposti tavaksi. Joka päivä on yhtä kamppailua, ettet vie mennessäsi jotain, ihan mitä vaan, vaikket tarvitsisi edes.

Synnit ja houkutukset eivät katoa, vaikka ihminen tulisi uskoon. Voi saada voimaa taistella houkutusta vastaan, eli tyrmätä ne päähän nousevat ajatukset kylläkin. Niihin pitää paikaansa se sanonta linnuista. Et voi estää niitä lentämästä pääsi yli, mutta voit estää nitä tekemästä pesää pääsi päälle.

Mulla on rikollinen luonne ja taistelen kovasti kaikkea sitä vastaan, jonka tiedän olevan väärin. Joskus voitan, joskus en.

Ehkä olen toivoton tapaus, mutta yritän kumminkin. Joku kykenee silkkaan pyhyyteen täällä, minä en milloinkaan. Elän toivossa, että anteeksiantamus kattaa sen osan, johon omat voimat eivät enään riitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe