Ollaan seurusteltu reilun vuoden verran miehen kanssa ja hän on 26 ja itse olen 22. Suhteemme toimii mielestäni muuten loistavasti, mutta minua on alkanut häiritsemään hänen jatkuva juhlimisensa. Hän oli kova bilettäjä jo ennen kuin tapasimme, samoin olin itse. Hän on seurustellut käytännössä aina ja ehti olla vain vuoden verran sinkkuna ennen kuin aloimme seurustelemaan. Itselleni tämä on taas ensimmäinen parisuhde.
Mies tosiaan viettää lähes kaikki vkl:t tai jomman kumman päivän (pe tai la) ystäviensä kanssa ja AINA mukana on alkoholi tavalla tai toisella. Lisäksi hän käy paljon risteilyillä. Hän on sanonut, että edellisisissä suhteissa teki virheen, kun nysväsi liikaa tyttöystävän kanssa kotona. Haluaa kuulemma edelleen pitää hauskaa ja nauttia elämästä, mutta vakuuttelee aina, että on kuitenkin nätisti oli tilanne mikä tahansa.
Olin alkanut jo olla suht ok asian suhteen, koska käyn itsekin kavereideni kanssa toisinaan juhlimassa. En kuitenkaan lähes joka vkl. MInusta olisi kiva välillä viettää myös yhteisiä vkl:leffan ja hyvän ruoan parissa. Hänen mielestään kuitenkin vietämme aikaa todella paljon yhdessä, koska näämme viikolla ja teemme asioita silloin. Asumme siis yhdessä.
Lisäksi nyt lähikuukausina itseäni on häirinnyt se, että aina kun hän lähtee jonnekin reissuun. Baariin tai sitten esimerkiksi Tukholman risteilylle, niin en kuule hänestä mitään koko reissun aikana. Minusta tuntuu, että minua ei ole olemassa hänelle silloin, kun hän on juhlimassa. Esimerkiksi yksi tekstiviesti nukkumaan käydessä merkitsisi minulle todella paljon. Aiemmin hän soitteli aina humalassa tai lähetteli ihania viestejä. Ymmärrän tietenkin, että alkuhuuma on ohi, mutta minusta edelleen voisi osoittaa välittämistä tuolla tavoin.
Viimeisin tilanne tilanteeseen liittyen tapahtui eilen, kun hän oli mennyt kaverilleen illaksi ja yöksi pelailemaan ja saunomaan. Heidän oli tarkoitus lähteä kaverin luota yhtä matkaa suoraan satamaan, josta he menevät päiväristeilylle Viroon ja siellä hotelli varattuna, jossa he ovat yötä huomiseen. Ja tänä iltana käyvät pubissa ja yökerhoissa.
Olin epäileväinen sen suhteen, että he muka viettäisivät iltaa kahdestaan pelaten. Hän vakuutteli, että kyllä asia on näin, kun hänellä ei edes olisi rahaa lähteä kahtena iltana.
KUITENKIN eilen kellon ollessa noin kaksitoista yöllä puhelimeni soi. En ollut nukkumassa joten katsoin kuka soittaa. Olin ilahtunut nähdessäni hänen nimensä ja ajattelin, että hän soittaisi kerrankin sanoakseen hyvää yötä tms.
Mutta ei tietenkään, hänen asiansa oli, että tulee hakemaan kanta-asiakaskorttiaan yökerhoihin sen kaverinsa kanssa kohta. Olin jo puhelimessa hieman tyly ja hän kuuli sen. Selitti vaan, että tiesi etten tykkää eikä olisi kertonut, mutta oli nyt pakko sen kortin takia.
He tulivat meille ja poikaystäväni oli jo hieman humalassa. Ilmaisin hänelle, että en ollut kovin ilahtunut, mutta enhän minä hänen menoistaan määrää. Hän totesi, että on pahoillaan jos minulle tuli paha mieli. Ja puolusteli, että kerran vain valmistutaan(valmistui siis eilen amk:sta). He olivat ottaneet hotellin sataman vierestä, josta he pääsisivät aamulla hyvin laivaan. He lähtivät ja erosimme siis vähän "eripuraisissa" merkeissä. Minulle jäi paha mieli ja päätin laittaa hänelle viestin, jossa pyysin anteeksi että olin ollut äkäinen. Ja sanoin hänen olevan todella tärkeä minulle enkä vaan haluaisi menettää häntä. Ja toivotin hauskaa reissua ja kerroin odottavani sunnuntaina kotona.
Ei vastausta. Itkin ja valvoin useamman tunnin puhelintani tarkkaillen.
Vastaus tuli sitten vasta aamulla äsken. Ovat kuulemma laivassa nyt ja en kuulemma tule menettämään häntä. Ei mitään "rakastan sua" tai "säkin oot tärkeä mulle".
Hänen mielestään eilinen ei ollut edes riitelyä.
En tiedä, paha mieli. Mitä te sanotte? Haluaako mies mennä ja etsiä uutta?
Poikaystävän biletys?
15
1753
Vastaukset
- vaikea tilanne
Eiköhän ton jälkeen olelellisempi kysymys lieneen oletko sinä itse onnellinen omassa parisuhteessasi ja kuinka paljon olet valmist katsomaan sormien läpi miehesi törttöilyä. Sain kuitenkin sellaisen käsityksen että samanlainen toiminta on jatkunu jo pidemmän aikaa, joten kuulostais epätodennäköseltä, että mikään olis muuttumassa miehen osalta (petti hän sinua tai ei).
Hankala tilanne sulle toki kun selvästi rakastat miestäsi :( - surullinentyttöystäv
Niinpä, sitähän tässä joutuu miettimään. Rakastan todella paljon ja olen valmis yrittämään. Mielestäni hänen käytöksensä kertoo ettei arvosta minua eikä osoita välittämistä takaisin. Tuntuu, että annan suhteelle enemmän kuin hän.
Tiedän myös, että hän ei ole kovin mielellään luopumassa bilettäjätyylistään enkä sitä häneltä vaadikaan täysin, mutta mielestäni voisi rajoittaa.
Tulee vain väkisinkin ajatus, että hän haluaa koko ajan katsella muita vaihtoehtoja ja selvittää, mitä muuta maailmassa on tarjolla. Miksi muuten koko ajan reissaamassa :/
UV:na lähdössä myös reilun kahden viikon reissulle Thaimaaseen miesporukalla. Tiesi etten tykkää ajatuksesta varsinkin, kun tapasimme uv:na ensimmäisen kerran, niin se päivä merkitsee minulle paljon. Matka on kuitenkin varattu ja on joulun ja uv:n poissa. - arnebaggen
Ei ainakaan tuo ukkosi tunnu hirveästi tunteistasi välittää, kannattais nyt oikeasti keskustella että mitä se oikein susta haluaa.
Itse en kuvittelisi tekeväni tuollaista naiselleni, enkä todellakaan hyväksyisi jos joku nainen tekisi noin minulle. Oma lähtökohtani on, että kerta vakavasti ollaan parisuhteessa (ja yhdessä asutaan), niin silloin pääsääntöisesti käydään myös viihteellä yhdessä oli sitten kaveriporukka kumman tahansa. Ja silloinkin kun toinen on juhlimassa, olisi kyllä ihan kohteliasta ilmoitella missä on menossa ja miten on mennyt yms.
Kannattaa ratkasta tilanne tavalla tai toisella mahdollisimman pian, ettet hajota itseäsi sen enempää. - surullinentyttöystäv
Jep, sitä mäkin olen miettinyt. Vappunakin olimme molemmat omien kavereidemme kanssa liikenteessä ja sovimme, että menisimme yhtä matkaa kotiin. Molemmat olivat siis keskustan yökerhoissa loppuillasta. Hänestä ei kuitenkaan koko iltana kuulunut mtn ja minä laitoin sitten kahden aikaan viestiä hänelle, että missä mahtaa mennä. Soitti kyllä sitten jonkun ajan päästä ja oli jossain klubilla ja oli puhe, että ilmotellaan kun lähdetään kotiin, että jos toinen lähtisi samaa matkaa.
Hänestä ei kuitenkaan kuulunut ja seuraavan kerran, kun soitin hän oli jo MATKALLA KOTIIN. OIi lähtenyt baarista soittamatta minulle lainkaan. Lisäksi kaiken kruunasi se, että hänen vierellään oli joku nainen kihertämässä. Kyselin, että kenen kanssa oikeen on ja vastaus oli: "Tässä on eräs neiti, joka oli kävelemässä samaan suuntaan niin kävelemme yhtä matkaa."
Vedin tietysti herneet nenään ja riitelimme asiasta, kun pääsin kotiin. Mies ei taaskaan nähnyt tehneensä väärin eikä osannut selittää miksi ei ollut muistanut soittaa. EI kiinnostanut ilmeisesti?
Lisäksi hän käänsi tilanteen niin, että MINÄ olin vain halunnut mennä yhtä matkaa kotiin yöllä eikä hän missään vaiheessa oikeen ollut ideassa mukana.
En voi uskoa, mihin on tultu. Luettuani itsekin tekstejäni tajuan, miten pahalta tämä kuulostaa. - Hex and the city
Minä oisin tuollaisen kaverin antanut mennä jo heti sen keskustelun jälkeen, kun hän ilmaisi, että haluaa vielä nauttia elämästään bilettämällä.
Noh joo, meikäläiselle vastaava rellestys ei enää olekaan kovin tärkeä juttu ja olen avioliitossa missä ollaan aikapaljolti koko ajan yhdessä ja tehdään yhdessä kaikkea. Eli ihan eri maailmasta kuin te ootta.
Kuitenkin, jos kuvittelisin itseni asemaasi, niin ne viestit ja puhelut reissuiltaan olisi kyllä tärkeitä merkkejä siitä, että tyyppi edes yrittää miellyttää kumppaniaan, eikä halua pahoittaa toisen mieltä tieten tahtoen. Tuohan on ihan selviö suhteessa, varsinkin jos selvästi tajuaa, että se hiljaisuus ja välinpitämättömyys toista loukkaa.
Näyttää olevan se rilluttelu loppujen lopuksi tärkeämpää kuin sinä, vaikka mitä sanoisi, meinaan ei ne sanat, vaan ne teot. Harva miekkonen sitä muutenkaan tunteistaan on kovin suorasukainen, joten kannattaa tosiaan katsoa sitä käyttäytymistä ja millaista kohtelua saa.
Ongelmahan ainoastaan on se, että sinä selvästi haluat enemmän suhteelta kuin se kaveri, joten kannattaako siinä odotella sitä, että hän on saanut juoksuiltaan tarpeeksi nautintoa ja on valmis antamaan vapaa-ajastaan enemmän sinulle? Tiedä kuinka kauan tuota jatkuu, kunnes kaveri viitsii rauhoittua.
Saattaa tietty olla niitä miestyyppejä, jotka eivät koko elämänsä aikana tule muijaansa ottamaan kovin vakavasti: " Akka vaan kiukuttelee, mut teen silti mitä lystää."
Luulet olevasi rakastunut tyyppiin, mutta aattele millaisessa hurmoksessa olisit miehen kanssa, joka välittäisi sinusta enemmän kuin mistään muusta huvista.
Heitä takaisin kasvamaan se poika, kun kerran niin se vapaus sitä suurinta nautintoa näyttää olevan. - näinkointein
Voin kerto että itse koin oman mieheni kanssa samanlaisen tilanteen hänen ollessaan sinun miehesi ikäinen.
Tuossa 26-30 v. miehistä tulee uudestaan teinejä ja heille tuntuu olevan tärkeää juuri se meneminen,bilettäminen ja kaverit. Meilläkin tästä puhuttiin,puhuttiin ja puhuttiin. Mies ei nähnyt mitään väärää koskaan. Ja minä ajattelen että ei tästä mitään tule. Lyödään hanskat tiskiin.
Kunnes,ilmeisesti mies väsyi tähän menemiseen ja alkoi ymmärtää mistä se oikea,rikas elämä koostuu. Meillä tietysti auttoi asiaan kun meille syntyi lapsi. Mies hupsahti yli 30 v. ja nyt tuo makaa tuossa sohvalla lapsi kainalossa.
Kirjoituksella tarkoitan sitä että jaksatko sinä tuollaista? Ajan kanssa ja vanhetessa voi hänkin rauhoittua. Mutta sinun elämäsi menee nyt hukkaan,odotellessa koska asiat muuttuu. Itse joskus koin että menetän elämääni mieheni kanssa. Onneksi meillä asiat kääntyivät parhain päin. Vaikka näitä kosteita vkonloppuja tuntui olevan silloi enemmän,kuin vietettyä aikaa minun kanssa...
Onko hän odottamisen arvoinen? - surullinentyttöystäv
Kiitos viestistäsi ! Mukava kuulla, että jollain parilla asiat ovat muuttuneet parempaan suuntaan. Sinun miehesi oli odottamisen arvoinen selkeästi, jos olette nyt onnellisia :)
Tuo on hyvä kysymys miettiä, että onko hän odottamisen arvoinen? Toisaalta olen itse nuori(22), joten jos mies muutaman vuoden jälkeen rauhoittuisi niin olisin vasta 25, jolloin jos ero kuitenkin tulisi en olisi liian vanha jatkamaan hauskanpitoa itsekin.
Ajattelin tänään illalla nostaa kissan pöydälle ja kertoa, että minua vaivaa asia. Ja ehdottaa, että sovittaisiin aina etukäteen esimerkiksi tietyt vkl:t mitkä on varattu meidän kahdenkeskiseen aikaan:) Ja sitten loppuina vkl:na mies saa menn ja samoin minä. Mutta etusijalla olisimme me. Nykyisin, kun homma menee niin, että viikonloppuja vietetään yhdessä JOS sattuu käymään niin, ettei kummallakaan ole menoja. :/ Toivon, että puhuminen auttaisi.. - ElämääNähnyt
En millään haluisi maalata piruja seinälle mutta kuvauksesi oli sen verran tarkka ja miehenä tunnen paljon näitä bilettäjiä. Jotkut rauhoittuvat yleenaä tuolla 25-30 iässä ja toiset jatkaa sit viinan kanssa lotraamista lopun elämää, ei välttämättä niin että varsinaista ongelmaa olisi vaikka itse koen kyllä ihmisellä olevan ongelmia jos täytyy vetää kännit joka viikko tai edes joka kuukausi. Kyllähän elämässä ja tällä maapallolla on niin paljon juttuja mihin ei alkoholi liity että tuntuu ihmisillä aika pahasti ahdistavan kun ei muuta keksitä kuin näitä "rentoutumis" viikonloppuja.
Olen itse reissannut paljon kaverien kanssa ja en nyt halua yleistää koska itse en ole kertaakaan pettänyt mutta lähes poikkeuksetta noilla reissuilla vedetään kunnon urpo kännejä ja yritetään pokaa naisia sänkyyn. Viro, Thaimaa ovat kummatkin itselle tuttuja ja ovat juuri parhaiten soveltuvia ryyppy ja seksilomille. Naisia riittää ja hinnat ovat edullisia. Lopetin aika pian tämmöiset reissut ettei vain itsekin lipsahtaisi. Kiinnijäämisen riski näissä ja risteilyillä on olematon siksi myös varatut naiset suosivat risteilyjä. Yhteydenpito kotiin pidetään minimaalisena tai ei ollenkaan koska omaatuntoa voi ruveta kolkuttamaan. On helpompi vetää sopiva känni päälle ja esittää villiä ja vapaata sinkkua tai sitten todistella että menee kotona niin huonosti ja seksi elämä köyhää. Ok uskomatonta miten toinen ajattelee tekevänsä palveluksen tälle toiselle. Useimmiten kavereilla on aivan uskomattoman mukavat ja kiltit vaimot ja lapsia kotona odottamassa jotka kuvittelee aivan muuta. En ole koskaan tätä ymmärtänyt mutta en halua rikkoa perheitäkään. Voisin helposti rikkoa tusinan verran perheitä jos menisin kertomaan totuuden kaikille osapuolille ja yhtä paljon löytyy näitä naisia ja miehiä tuttavapiirissä. Hämmästyttää myös miten avoimesti miehet ja naiset kertovat kavereilleen aivan kuin joku riita oikeuttaisi saman tien tekemään mitä huvittaa.
Pyydän anteeksi että aiheutan mielipahaa kirjoituksellani vaikka en haluakaan yleistää ja toivon että oma tuttavapiiri olisikin poikkeus mutta ikää on jo lähelle 40vuotta niin tässä alkaa olee nähty ja koettu nyt monessa maassa kaikenlaista. Ehkä olen suosittu ryyppykaveri ollut kun en kisaa samoista naisista, on kaverillekin kiva kun on vain siipimies mukana.
Naiseni harrastaa tuota samaa kommunikoinnin lopettamista ja siitä kannattaa mainita miehellesi. Ei tarvitse olla edes mustasukkainen henkilö niin tuommoinen vain viestii siitä että toinen vähät välittää toisesta kun on reissussa mutta kuten kerroin se ärsyttää monia kun nainen "keskeyttää" hauskan pidon turhilla viesteillä, eikös se ole itsestäänselvää että ollaan vain ryyppäämässä ja ei mitään muuta joten miksi pitäisi juuri sinäkin iltana pitää yhteyttä kun muutenkin vietetään aikaa yhdessä. Se on muuten yllättävää miten aika rientää kun on känni päällä ja kunnon bailuvaihde päällä, pilkku tulee kuin huomaamatta.
Lopuksi vielä että toivon miehesi olevan luonteeltaan samanlainen kuin minä eli oli vain vaihde päällä ja kiva mennä kavereiden kanssa ja nähdä maailmaa ja tutustua uusiin ihmisiin. Sinun on vain itse tehtävä tuo luonneanalyysi että onko miehesi pelimies ja flirttaileeko naisten kanssa joka välissä eli millainen hän oli kun hän iski sinua?
Keskustele tuo juttu auki ja kerro miten pahaa tekee kun hän ei huomioi reissuillaan sinua. Hyvä idea myös pyhittää noita viikonloppuja parisuhteelle. Vaikutat todella olevan hyväsydäminen ja kiltti ihminen. On tärkeää että olet onnellinen parisuhteessa ja jos miehesi ei sitä pysty tarjoamaan niin hän ei sovi sinulle. Olet vielä tavattoman nuori ja kokematon. Muista ettei ole sitä yhtä ja ainoaa oikeaa. Ei välttämättä kannata siis odottaa vuosia että toinen muuttuisi, on ikävä katsoa perheitä ja vaimoja kun lapset tehty ja vaimo sitten hoitaa koko arkea kun mies vetää viihteellä viikonloput kun on pakko kun niin raskas työ. Ihmisillä on erilaisia arvoja ja jotkut ei vain arvosta perhettä ja vaimoaan pätkän vertaa. - Avenger_
Eroon päättyy myös tämä suhde. Kyllähän juttu on niin, että sinkkuna biletetään ja parisuhteessa se saa loppua tai sitten mennään yhdessä.
Jos miehellä on ollut 26vuoteen mennessä jo useita suhteita ja käytös on tuota, niin kyllähän sinä olet vain yksi uusi sivu tähän romaaniin.
Mitä pikemmin pääset hänestä eroon sen parempi......
Persesilmällään ei kannata kumppaniaan valita. Tekaseppa tuohon vielä lapsi niin on laulu valmis. - 12+2
Voi juma. Miehes on pettäny sua ja pettää varmana joka vitun reissullaan :D Etkä sä ressu tunnu tajuavan. Joo Thaimaaseenki oikein.. Huoriin huoriin.. Järki käteen nainen, mies pellolle vaan. Tollanen ei oo normaalia et jatkuvasti biletetään ja oma nainen jätetään ku nalli kalliolle. Missä teijän yhteinen aika?? NIIN JUURI, SELLASTAHAN EI OLEKKAAN!!
Oma eksäni oli täysin samanlainen. Aina menossa ja oli viikkojakin jossain reisussa kavereiden kanssa, Ruotsissa aika usein ja millon missäkin. Baareissa kävivät joka viikonloppu.Lopulta sain tietää et oli pettäny reissuillansa mua, risteilyillä ja baareista lähteny usein jonku naisen matkaan tämän asunnolle. Eksäni kaveri kertoi mulle vaikka ois saanu kertoa kyllä aiemmin.
Saman tien tuli ero ja mies itki ja pahoitteli ja sanoi muuttavansa tapansa. Ja vitut. - onnellinen isä
Tilanne on aika kriittinen. Olen samoilla linjoilla kuin Avenger ja 12 2. Tee pikaiset ratkaisut, älä tuhlaa elämääsi.
Nainen tarvitsee huomaavaisen, rakastavan ja arvostavan puolison. Yritän sanoa joka tyydyttää naisen tarpeet. Ei vain omia seksuaalisia tarpeitaan kotona silloin kun ei ole reissuillaan saamassa vierasta. - ikisinkku35
On se kumma kun ryyppääminen kiinnostaa enemmän kun tyttöystävän kanssa oleminen. No minä olisin mielummin tyttöystävän kanssa jos sellanen olisi. Mut sitä ei tuu tapahtumaan et joku nainen musta kiinnostuis niin voin silloin tehdä ihan mitä haluan. Kiltistä ja mukavasta miehestä kukaan ei tykkää. Mun velikin on aina seurustellut ja sillä on ollut pitkiä suhteita. siltin veli ryyppää joka viikko pari kertaa, ei käy töissä, elää sossun tuella. istuu tietokoneen ääressä paivisin 8 tuntia, ei kuntoile kun painaa 114kg. Ylipainoo on 25kg, polttaa tupakkia paljon, ei käy kaupassa tyttöystävänsä puolesta koska ei jaksa ja on laiska ja kuntokin on heikko. Meikä onkin sit veljeni vastakohta mitä tulee naisen huomioimiseen. Se vaan et naiset ei edes puhu minulle, eikä halua tutustua minuun edes.
Niin se vaan on totuus et pahat pojat saa naisia ja kiltit jää ilman. - hohhotihooo
ikisinkku se täälä taas kierii itsesäälissä. miks piti vastata tähän koko ketjuun kun et selittänyt mistään muusta ku omasta itestäs? ei vittu oikeesti.
- Anonyymi00014
Mistä minä saa poikaystävän minun luo körkköntie 12
- Anonyymi00015
Minä halua poikaystävä minun luo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931