Aikuiset 150-155 cm!

minttusuklaapätkis

Mistä te aikuiset 150-155 cm pitkät(?) :) hoikat naiset ostatte hyvin istuvia ja melko sopivan mittaisia housuja ja FARKKUJA?! Merkkejä, malleja ja liikkeitä kiitos! Mitkä on hyviä nettikauppoja, tai onko niitä edes?

Housujen ostaminen on tuskaisen vaikeaa. Ja jos pituus melkein natsaa (= ei tarvitse lyhentää kuin 8 cm...), niin sitten housut ei muuten istu tai ole erityisen imartelevat.

Kyllä meidänkin pikkukaupungissa muita tämmöisiä lyhyehköjä liikuskelee, ilmeisesti "short" -malliset housut viedään sitten heti käsistä, kun niitä jonnekin tulee (Esprit/EDC). Ulkoiluhousuja saa kyllä hyvin lasten urheiluvaateosastolta, mutta kun ei tuo tuulipukulinja aina jaksais iskeä..

Toisekseen, minkä malliset ja pituiset mekot sopivat parhaiten lyhyille?

Ostoksilla käynti ei ole erityisen riemastuttavaa, joten kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!

11

3549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä löytyy

      Mä olen ainakin tilannut ulkomailta, esim. www.asos.com löytyy hoikalle pienelle naiselle muodikkaita vaatteita kohtuu edullisesti. Olen maksanut visalla, varmaan paypal käy myös. Tavarat tulee viikossa. Viimeksi tilasin dr. denimin pillifarkut ja istuvat täydellisesti (25 tuumaiset), olen 157 cm pitkä.

      • asos.com

        No ei ole farkut ainakaan hinnalla pilattu tuolla! Ja kivoja laukkuja... Ja muutakin. Visaa tosin ei ole ja toi paypal vaikuttaa aikamoiselta säätämiseltä näin äkkiseltään tsekattuna.


    • ohhohhohhohhohhohhoh

      Voi kun sen tietäisikin! Itse olen tämän asian ratkonut sillä tavoin, etten käytä housuja juuri lainkaan. Eli talvellakin hame päällä paksujen sukkahousujen ja saappaiden kera. Ei voi mitään, kun ei vaan istuvia housuja löydy :(

    • 150cm

      Sama homma. Pituutta 150cm. Ratkaisu housuongelmaan, eli lahkeet aina liian pitkät, on käyttää hameita, aina. :) On mulla parit housut. Yhdet löysin kirpputorilta (pillifarkut, mutta niissäkin lahkeet vähän pitkät) ja toiset perusfarkut leveällä lahkeella Jim & Jil sopivanpituisella lahkeella jopa, mutta siitä on joku vuosi jo aikaa, enkä ole sovittanut kaupoissa housuja vuosiin enää) Ei puhettakaan, että ulkoiluhoisuja vois naistenosastolta ostaa. Ne ostetaan lastenosastolta, jossa lahkeen pituus hyvä, tosin joskus lantionkohdalta liian tiukka :) On kyllä hameissakin ongelmia välillä tai usein, kun hameet on liian pitkiä! Ja lyhyellä pitäisi olla polvipituinen, ei polven alle, kun se lyhentää ainakin minua. Monesti kuvasta katsoo, että hame on polven yläpuolelle, mutta minulla se on sitten aina toisin päin. Jos housuissa tahdot pysyä niin voisikos ratkaisu olla ompelukone? :)

    • joku tyyppi

      Itse en löydä lastenosastolta tarpeeksi suuria housuja / vaatteita, vaikka pituutta onkin vain 1,5 m... Olen ratkaissut jo vuosia sitten asian siten, että ostan ns. vajaamittaisia housuja - ovat itselleni sitten yleensä nilkkapituisia - tai lyhennän lahjetta, joskus jopa vaaksankin verran; mutta ei ole kauheen iso homma ompelukoneella tai muutamalla pistolla. Ja käytän housuja, sekä farkkuja että suoria housuja, tosi paljon. Toki välillä myös hameita / mekkoja, ja helmojen pituudet ovat tosi vaihtelevia - tosin yleensä nilkkapituutta, mutta on myös ns. vesirajaminiä, ja vähän kaikkea siltä väliltä ;)

    • Pätykkä12345

      http://www.farkku.com/

      Tuolta löytyy tosi lyhyellä lahkeella farkkuja...voinee tilata myös netin kautta (katso sivustolta kohta "yhteystiedot" ) :) Eihän noi silleen kuuluisia merkkifarkkuja ole mutta ihan kivan värisiä ja näköisiä ja mikä tärkeitä ei tarvitse lyhentää lahkeita!!!

    • lyhennä

      Lahkeitten lyhennys on helppo ja nopea homma. Jos ei ole ompelukonetta, sen voi tehdä käsin. Leikkaa ylimääräistä pois, huolittele reuna siksakilla tai käsin, käännä pituus ja ompele joko konetikki tai käsin piilo-ommel, Silitä lopuksi. Minä joudun lyhentämään myös hameet ja paidat, ja niinpä saan itselleni sopivaa

    • Minä150vaan

      Itse olen juuri 150cm ja kyllä löydän farkkuja melkein joka kaupasta :D

    • jhgsfasdasad

      Kirpparilta. Löytyy niin hyvin, etten viitsi uutena ostaa. Ovat sopivasti jo kuluneita, eivätkä enää kutistu.

      Kai se riippuu vartalonmallista, pystyykö löytämään sopivia vaatteita. Ainakin jos on sekä lyhyenpuoleinen että kevyt, niin ei ongelmaa.

    • Anonyymi

      Olen 148/37 ja 42-vuotias nainen, jolla on 132/34 tytär (13v). Vaatteiden etsiminen on HELVETTIÄ.

    • Anonyymi

      Eivät nuo ole mitään aikuisten pituuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe