Lukekaa tuosta

Homeherkkä###

51

333

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homeherkkä####
      • Vertti-eetu

        Voi mooses mitä juttuja. Sanasinko mitä sanot?


      • vertti-eetu
        Vertti-eetu kirjoitti:

        Voi mooses mitä juttuja. Sanasinko mitä sanot?

        Sanasinko hei! Meikähän on ollut oikiassa monessa asiassa.
        Sie Sanasinko olet sairastunut kosteusvauriorakennusten myrkkyihin oikein kunnolla ja poikasi siinä samalla. Minun kohdalla asiat on kans aika pahalla mallilla. Tekivät täällä "homeremontin" mutta oireita on vieläkin. En lähde kyllä enään kokeilemaan menisikö seuraavassa asunnossa vielä terveys pahemmaksi.
        V¤¤uttaa kaikki isännöitsijöiden ja terveysmiesten vähättelyt sekä AVI:n vastuuhenkilöiden typerät pykälien taaksevetäytymiset ja puolustelut, ettei muka tietoa ole riittävästi.
        AVI:n ylitarkastajat ja terveystarkastajien toiminnan "VALVOJAT" olette se heikoin lenkki kosteusvauriorakennuksissa sairastuneiden pelastamisessa.
        Yhtä tyhjän kanssa on teidän toimintanne.


      • sisäilma

        Aika moista huttua. Sekoittamalla faktaa ja fiktiota saadaan ainakin monen pää sekaisin. Paljon asiavirheitä.


      • vertti-eetu
        sisäilma kirjoitti:

        Aika moista huttua. Sekoittamalla faktaa ja fiktiota saadaan ainakin monen pää sekaisin. Paljon asiavirheitä.

        Revihän tuosta sisäilma.

        "•lamaamalla/ylitehostamalla immuunijärjestelmää ja aiheuttaen autoimmunisaatiota (immuunijärjestelmän kääntymistä elimistön omia soluja vastaan)
        •erilaisilla tulehdusmekanismeilla
        •jotkut kosteusvaurioaltisteet ovat toksisia (myrkyllisiä) hermokudokselle, hedelmällisyydelle sekä genotoksisia (solumyrkkyjä)3
        Tiedot ovat WHO:n raportista vuodelta 2009. Sama raportti toteaa, että lisää tutkimusta tarvitaan". Onkohan tuttua sulle vai huttua? Totuus on joskus kovaa purtavaa kaveri.

        Vähättelijät ja vääristelijät kuriin. Eikö niin sisäilma.

        Niin ja "syylliset esiin" kuten homekoiranainen sanoi kun homepaskaks asuntomme totesi.


      • Vertti-eetu kirjoitti:

        Voi mooses mitä juttuja. Sanasinko mitä sanot?

        "Sanasinko mitä sanot?"

        - Tämä palsta on 'out'.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Sanasinko mitä sanot?"

        - Tämä palsta on 'out'.

        Uudet tuulet puhaltamaan.

        Mitään ei tapahdu niin kauan kuin tämä paska meininki jyllää.


      • sanasinko kirjoitti:

        Uudet tuulet puhaltamaan.

        Mitään ei tapahdu niin kauan kuin tämä paska meininki jyllää.

        Tajusin juuri jotain lukiessani tätä: http://homepakolaiset.fi/index.html

        - Tarvitsemme nimenomaan tuollaista homesairaita puolustavaa näkökulmaa ja laadukkaita foorumeita.

        Päähänpotkijoita kyllä riittää niin kuin täälläkin; he eivät edistä asioita yhtään. Tilanteemme on huono juuri heidän "ansiostaan".


      • sanasinko kirjoitti:

        Tajusin juuri jotain lukiessani tätä: http://homepakolaiset.fi/index.html

        - Tarvitsemme nimenomaan tuollaista homesairaita puolustavaa näkökulmaa ja laadukkaita foorumeita.

        Päähänpotkijoita kyllä riittää niin kuin täälläkin; he eivät edistä asioita yhtään. Tilanteemme on huono juuri heidän "ansiostaan".

        "Tarvitsemme nimenomaan tuollaista homesairaita puolustavaa näkökulmaa ja laadukkaita foorumeita."

        - En kehu syyttä suotta ketään, mutta kyllä tuo oli kiitos ja aivan ansaitusti.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Tarvitsemme nimenomaan tuollaista homesairaita puolustavaa näkökulmaa ja laadukkaita foorumeita."

        - En kehu syyttä suotta ketään, mutta kyllä tuo oli kiitos ja aivan ansaitusti.

        "En kehu syyttä suotta ketään, mutta kyllä tuo oli kiitos ja aivan ansaitusti."

        - Paremmin ei voisi enää sanoa, tämähän on ihan faktaa:

        "Maamme lääkärikunnan tietämys ja osaaminen ei ole ajantasalla; moni vakavasti kosteusvaurioista sairastunut jää vaille asianmukaista hoitoa ja tulee edelleen 2010-luvulla leimatuksi psyykkisesti sairaaksi. Osa joutuu sairastuttuaan asunnottomuuskierteeseen, sillä ei onnistu enää löytämään itselleen sopivaa asuntoa rakennuskannastamme. Maamme viranomaistoiminta ei tällä hetkellä kykene vastaamaan sairastuneiden tilanteeseen millään tavoin."

        Lainaus: http://homepakolaiset.fi/index.html


      • utelias3
        sisäilma kirjoitti:

        Aika moista huttua. Sekoittamalla faktaa ja fiktiota saadaan ainakin monen pää sekaisin. Paljon asiavirheitä.

        Sisäilma voisi varmaan kirjoittaa joitain esimerkkejä näistä asiavirheistä ja että mikä niissä on virheellistä tehden niistä huttua?


      • jään odottamaan
        utelias3 kirjoitti:

        Sisäilma voisi varmaan kirjoittaa joitain esimerkkejä näistä asiavirheistä ja että mikä niissä on virheellistä tehden niistä huttua?

        Niin jos kantti kestää.


    • Homeherkkä#

      Lukekaa tuosta
      Homeherkkä### 29.5.2011 22:40 0 ja aukokaa turpaa sen jälkeen jos siltä tuntuu.

      No mitäpä tuosta "aukomaan turpaa", jos joku porukka on päättänyt perustaa yhdistyksen nimeltään Homepakolaiset ry, joka yhdistys on vielä rekisteröintivaiheessa.

      Kuulutko sinä nimimerkki "Homeherkkä###" perustajajäsenistöön?

      Mitä tulee perustamisvaiheessa olevan yhdistyksen EHDOTUS-kohtaan, niin mikäli yhdistyksen hallituksen jäsenet aikovat saada ehdotuksensa läpi, niin heidän MAALLIKKOINA tulee "aukoa turpaansa" suuntaan jos toiseenkin aina lääketieteen portteja myöten.

      "Aukoa turpaansa" lääketieteen suuntyaan siksi, että yhdistyksen perustajajäsenet näyttävät EHDOTUS-kohdassaan aikovan KOULUTTAA PIKAISESTI maamme lääkärikuntaa TUNNISTAMAAN kosteusvauriorakennusoireilujen SYYKSI ALTISTUMISEN KOSTEUSVAURIOMYRKYILLE.
      Kun Homepakolaiset ry:n: vaatimuksena näyttää olevan LUODA SAIRASTUNEILLE jopa DIAGNOOSINUMERO???,
      niin maallikkojen taholta tulevien diagnoosinumeroiden luomiseenkin tarvitaan maamme lääketieteen huippuosaajien avitusta.

      Mitä tulee yhdistyksen perustajien TUTKIMUSTIETO-osioon, niin kohdassa 1 yhdistyksen perustajajäsenet kertoilevat Altistumis-osiossa "Primääristä TOKSISESTA ALTISTEESTA", jotka TOKSIINIT aikaansaavat SIETOKYVYN LASKUN, josta sietokyvyn laskusta seuraa sitä tätä ja tuota, mm. heikentynyttä sietokykyä ja YLIHERKKYYTTÄ.

      Nähtävästi yhdistyksen perustajajäsenet eivät ole löytäneet väitteensä tueksi, että home ja/tai bakteeriMYRKYALTISTEET aiheuttavat "heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä", jotka sanat voi korvata sanalla ALLERGIA, yhtään ainutta LÄKETIEDEFAKTAA, koska linkit lääketieteellisiin tutkimustuloksiin ko. kohdasta puuttuvat.

      No joka tapauksessan tsemppiä "UUDEN SAIRAUDEN" yhdistuksen perustajille.

      Toivottavasti se ei "räjähdä" Rakkula ry:n tavoin.

      • utelias3

        Pari lyhyttä kommenttia Homeherkälle#:

        "Mitä tulee yhdistyksen perustajien TUTKIMUSTIETO-osioon, niin kohdassa 1 yhdistyksen perustajajäsenet kertoilevat Altistumis-osiossa "Primääristä TOKSISESTA ALTISTEESTA", jotka TOKSIINIT aikaansaavat SIETOKYVYN LASKUN, josta sietokyvyn laskusta seuraa sitä tätä ja tuota, mm. heikentynyttä sietokykyä ja YLIHERKKYYTTÄ.

        Nähtävästi yhdistyksen perustajajäsenet eivät ole löytäneet väitteensä tueksi, että home ja/tai bakteeriMYRKYALTISTEET aiheuttavat "heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä", jotka sanat voi korvata sanalla ALLERGIA, yhtään ainutta LÄKETIEDEFAKTAA, koska linkit lääketieteellisiin tutkimustuloksiin ko. kohdasta puuttuvat."

        Kannattaisi etsiä kyseinen review-artikkeli käsiin ja lukea se ennen kommentoimista. Ko. artikkeli on yhteenvetoartikkeli, joka tekee katsauksen laajaan joukkoon lääketieteellisiä tutkimuksia. Eli siellä on pitkä lähdeluettelo, jossa on lukuisia tutkimuksia, joissa on monenlaisia löydöksiä asian tiimoilta tehty.

        Heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä ei voi korvata sanalla allergia, koska allerginen reaktio on vain yksi yliherkkyysmekanismi. Esim. hometoksiinit ja kemikaalit aiheuttavat yliherkkyyttä myös mekanismilla, jota lääketiede ei vielä kunnolla tunne ja josta esim. ko. review-artikkelissa myös on asiaa.

        Muuten en ota sivustojen asiaan kantaa, olen vain sattunut tuon kyseisen artikkelin lukemaan..


      • Homeherkkä#
        utelias3 kirjoitti:

        Pari lyhyttä kommenttia Homeherkälle#:

        "Mitä tulee yhdistyksen perustajien TUTKIMUSTIETO-osioon, niin kohdassa 1 yhdistyksen perustajajäsenet kertoilevat Altistumis-osiossa "Primääristä TOKSISESTA ALTISTEESTA", jotka TOKSIINIT aikaansaavat SIETOKYVYN LASKUN, josta sietokyvyn laskusta seuraa sitä tätä ja tuota, mm. heikentynyttä sietokykyä ja YLIHERKKYYTTÄ.

        Nähtävästi yhdistyksen perustajajäsenet eivät ole löytäneet väitteensä tueksi, että home ja/tai bakteeriMYRKYALTISTEET aiheuttavat "heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä", jotka sanat voi korvata sanalla ALLERGIA, yhtään ainutta LÄKETIEDEFAKTAA, koska linkit lääketieteellisiin tutkimustuloksiin ko. kohdasta puuttuvat."

        Kannattaisi etsiä kyseinen review-artikkeli käsiin ja lukea se ennen kommentoimista. Ko. artikkeli on yhteenvetoartikkeli, joka tekee katsauksen laajaan joukkoon lääketieteellisiä tutkimuksia. Eli siellä on pitkä lähdeluettelo, jossa on lukuisia tutkimuksia, joissa on monenlaisia löydöksiä asian tiimoilta tehty.

        Heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä ei voi korvata sanalla allergia, koska allerginen reaktio on vain yksi yliherkkyysmekanismi. Esim. hometoksiinit ja kemikaalit aiheuttavat yliherkkyyttä myös mekanismilla, jota lääketiede ei vielä kunnolla tunne ja josta esim. ko. review-artikkelissa myös on asiaa.

        Muuten en ota sivustojen asiaan kantaa, olen vain sattunut tuon kyseisen artikkelin lukemaan..

        Kirjoittelit nimimerkki utelias3, että heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä ei voi korvata sanalla allergia, koska allerginen reaktio on vain yksi yliherkkyysmekanismi. Esim. hometoksiinit ja kemikaalit aiheuttavat yliherkkyyttä myös mekanismilla, jota lääketiede ei vielä kunnolla tunne ja josta esim. ko. review-artikkelissa myös on asiaa.

        Homepakolaiset ry toteaa näin: "Pitkä altistuminen ERILAISILLE KOSTEUSVAURIOMYRKYILLE aiheuttaa osalla ihmisistä immuunijärjestelmän häiriintymisen niin, että puhutaan laaja-alaisesta HERKISTYMISESTÄ erilaisille kosteusvaurioaltisteille, kemikaaleille, ruoka-aineille, jopa sähkölle."

        Kun LÄÄKETEITEILIJÄT nimesivät kosteusvauriorakennusaltistuksen aiheuttaman oireilun jo 1970-luvulla sairasrakennussyndroomaksi, joka oireilu käsittäa allergista astmaattista ja reumaattista oireilua, niin tuon oireilun synnyttämiseen ei tarvita kosteusvauriomikrobimyrkkyjä, vaan siihen riittää ns. kosteusvauriomikrobiPROTEIINIallergisoituminen koskien joko yhtä tai useampaa kosteusvaurio- eli maaperämikrobilajia.
        Koska LÄÄKETEITEEN MUKAAN vastaavnkaltaisia proteiineja kuin esim. homeissa on, on myös siitepölyissä, kotipölypunkeissa, eläinepiteeleissä ja ruoka-aineissa, niin ristireagointi edellämainittuihin on homeallergikkojen kohdalla myös mahdollista.
        Kun homeet sisältävät myös erittäin allergisoivia ns. hydrolyyttisiä entsyymeijä, joita lääketieteen mukaan on myös esim. pesuaineissa, niin homeallergikko sattaa allergisoitua myös pyykinpesuaineille, myös lääkkeille ja kemikaaleille allergisoituminen on mahdollista.

        Kun Homepakolaiset-yhdistystä perustavat jäsenet näyttävät olevan sitä mieltä, että PELKKÄ ns. kosteusvauriomikrobialtistus ei aiheuta oireilua/sairastumisia vaan että kosteusvauriorakennuksen sisäilmapölyn tulee sisältää HEIDÄN MIELTÄMIÄÄN HOME- ja/ tai muita MYRKKYJÄ, niin siitä vaan tutkituttamaan kosteusvauriorakennusten pinnoille kertyvää pölykoostumusta vaikkapa THL:län huippulabrassa minkälaisia myrkkyjä pölykoostumuksesta löytyy.

        Mitä sanan ALLERGIA-sisältöön tulee, niin ikivanhan lääketieteen käsityksen mukaan allergiaa on immunologisilta mekanismeiltaan neljää eri perustyyppiä joitka allergsoiduttuaan aiheutavat allergeeni/antigeeni (esim.kemikaalit) altistuksessa immuunireaktion, joka ei ole elimistön kannalta hyödyllinen vaan on joko liian voimakas ja/tai siitä aiheutuu kudosvaurioita.

        Joskus 1990-luvulla lääketieteilijät alkoivat kertoilla meille kansalaisille, että sana allergia tarkoitetaa ns. anafylaktiseen perustyyppiin kuuluvaa atooppista allergiaa, joka voidaan toteennäyttää 15 minuuttia kestävällä Prick-testauksella kera vasta-aine-IgE:n
        Ns. viivästyneiden, eli kudosvaurioihin johtavien immunologisten perustyyppien II, III, ja IV tuottamia allergisia reaktioita he alkoivat nimittää "VAIN YLIHERKKYYDEKSI" jättäen meille kansalaisille kertomatta noiden tyyppien tuottamat sairausnimikkeet kuin niihin liittyvät immunologiset kudosvauriomekanismitkin.


      • vertti-eetu
        Homeherkkä# kirjoitti:

        Kirjoittelit nimimerkki utelias3, että heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä ei voi korvata sanalla allergia, koska allerginen reaktio on vain yksi yliherkkyysmekanismi. Esim. hometoksiinit ja kemikaalit aiheuttavat yliherkkyyttä myös mekanismilla, jota lääketiede ei vielä kunnolla tunne ja josta esim. ko. review-artikkelissa myös on asiaa.

        Homepakolaiset ry toteaa näin: "Pitkä altistuminen ERILAISILLE KOSTEUSVAURIOMYRKYILLE aiheuttaa osalla ihmisistä immuunijärjestelmän häiriintymisen niin, että puhutaan laaja-alaisesta HERKISTYMISESTÄ erilaisille kosteusvaurioaltisteille, kemikaaleille, ruoka-aineille, jopa sähkölle."

        Kun LÄÄKETEITEILIJÄT nimesivät kosteusvauriorakennusaltistuksen aiheuttaman oireilun jo 1970-luvulla sairasrakennussyndroomaksi, joka oireilu käsittäa allergista astmaattista ja reumaattista oireilua, niin tuon oireilun synnyttämiseen ei tarvita kosteusvauriomikrobimyrkkyjä, vaan siihen riittää ns. kosteusvauriomikrobiPROTEIINIallergisoituminen koskien joko yhtä tai useampaa kosteusvaurio- eli maaperämikrobilajia.
        Koska LÄÄKETEITEEN MUKAAN vastaavnkaltaisia proteiineja kuin esim. homeissa on, on myös siitepölyissä, kotipölypunkeissa, eläinepiteeleissä ja ruoka-aineissa, niin ristireagointi edellämainittuihin on homeallergikkojen kohdalla myös mahdollista.
        Kun homeet sisältävät myös erittäin allergisoivia ns. hydrolyyttisiä entsyymeijä, joita lääketieteen mukaan on myös esim. pesuaineissa, niin homeallergikko sattaa allergisoitua myös pyykinpesuaineille, myös lääkkeille ja kemikaaleille allergisoituminen on mahdollista.

        Kun Homepakolaiset-yhdistystä perustavat jäsenet näyttävät olevan sitä mieltä, että PELKKÄ ns. kosteusvauriomikrobialtistus ei aiheuta oireilua/sairastumisia vaan että kosteusvauriorakennuksen sisäilmapölyn tulee sisältää HEIDÄN MIELTÄMIÄÄN HOME- ja/ tai muita MYRKKYJÄ, niin siitä vaan tutkituttamaan kosteusvauriorakennusten pinnoille kertyvää pölykoostumusta vaikkapa THL:län huippulabrassa minkälaisia myrkkyjä pölykoostumuksesta löytyy.

        Mitä sanan ALLERGIA-sisältöön tulee, niin ikivanhan lääketieteen käsityksen mukaan allergiaa on immunologisilta mekanismeiltaan neljää eri perustyyppiä joitka allergsoiduttuaan aiheutavat allergeeni/antigeeni (esim.kemikaalit) altistuksessa immuunireaktion, joka ei ole elimistön kannalta hyödyllinen vaan on joko liian voimakas ja/tai siitä aiheutuu kudosvaurioita.

        Joskus 1990-luvulla lääketieteilijät alkoivat kertoilla meille kansalaisille, että sana allergia tarkoitetaa ns. anafylaktiseen perustyyppiin kuuluvaa atooppista allergiaa, joka voidaan toteennäyttää 15 minuuttia kestävällä Prick-testauksella kera vasta-aine-IgE:n
        Ns. viivästyneiden, eli kudosvaurioihin johtavien immunologisten perustyyppien II, III, ja IV tuottamia allergisia reaktioita he alkoivat nimittää "VAIN YLIHERKKYYDEKSI" jättäen meille kansalaisille kertomatta noiden tyyppien tuottamat sairausnimikkeet kuin niihin liittyvät immunologiset kudosvauriomekanismitkin.

        Se mitä on tapahtunut 1970- luvulla ja vielä joskus 1990-luvulla on ollutta ja mennyttä kuten ne "mooseksenaikaiset" juttusi.

        Tulehan nyt Homeherkkä risuaitoinesi sieltä allergiatulvien keskeltä tänne nykyaikaan. 2011 kesäkuun alkuun.
        Uusia tuulia pukkaa. Älähän ala jarruttelemaan viisaitten ihmisten työtä.
        Heidän takanaan on kovempia henkilöitä kuin mitä osaat edes ajatella.
        Erittäin rohkeita ihmisiä nämä jotka on nyt ottanut vihdoin asiat "haltuunsa".
        Oikeaa apua saa sieltä enempi kuin tältä palstalta jatkossa jollet ala ryhdistäytymään ja uutta opiskelemaan..

        Uskon lujasti, että tuon porukan asia onnistuu ja heidän työstänsä on vielä apua tuleville polville hyvinkin pitkään. "Vauvasta - vaariin" vai mitä Homeherkkä (yksi risuaita).

        Mennään rohkeasti Homeherkkä# vaan mukaan ja liitytään "kerhoon".
        Kyllä siellä on aivan oikeaa asiaa ja tulevaisuus näyttää lupaavammalta "heidän" juttuja lukiessa kuin mitä sinä Homeherkkä# höpötät.

        Kovaa on porukka tuossa "kerhossa" ja näyttää vähän siltä, että heillä "rakkulat" tulee kestämään eikä tyrätkään ala paukkumaan vielä ensimmäisten oireitten aikana.

        Luehan jutut silleen kun ne on kirjoitettu. Älä silleen miten haluat asioita vääristellä. Vihonviimmeinen vääristelijä olet ollut muutaman kerran kun ollaan yritetty "keskustelua" saada aikaiseksi. Mutta ne onneksi on jo menneisyyttä.
        Katseeni on vain eteenpäin ja ylöspäin.
        Huippujuttuja kuitenniin.
        http://www.homepakolaiset.fi/


      • vertti-eetu kirjoitti:

        Se mitä on tapahtunut 1970- luvulla ja vielä joskus 1990-luvulla on ollutta ja mennyttä kuten ne "mooseksenaikaiset" juttusi.

        Tulehan nyt Homeherkkä risuaitoinesi sieltä allergiatulvien keskeltä tänne nykyaikaan. 2011 kesäkuun alkuun.
        Uusia tuulia pukkaa. Älähän ala jarruttelemaan viisaitten ihmisten työtä.
        Heidän takanaan on kovempia henkilöitä kuin mitä osaat edes ajatella.
        Erittäin rohkeita ihmisiä nämä jotka on nyt ottanut vihdoin asiat "haltuunsa".
        Oikeaa apua saa sieltä enempi kuin tältä palstalta jatkossa jollet ala ryhdistäytymään ja uutta opiskelemaan..

        Uskon lujasti, että tuon porukan asia onnistuu ja heidän työstänsä on vielä apua tuleville polville hyvinkin pitkään. "Vauvasta - vaariin" vai mitä Homeherkkä (yksi risuaita).

        Mennään rohkeasti Homeherkkä# vaan mukaan ja liitytään "kerhoon".
        Kyllä siellä on aivan oikeaa asiaa ja tulevaisuus näyttää lupaavammalta "heidän" juttuja lukiessa kuin mitä sinä Homeherkkä# höpötät.

        Kovaa on porukka tuossa "kerhossa" ja näyttää vähän siltä, että heillä "rakkulat" tulee kestämään eikä tyrätkään ala paukkumaan vielä ensimmäisten oireitten aikana.

        Luehan jutut silleen kun ne on kirjoitettu. Älä silleen miten haluat asioita vääristellä. Vihonviimmeinen vääristelijä olet ollut muutaman kerran kun ollaan yritetty "keskustelua" saada aikaiseksi. Mutta ne onneksi on jo menneisyyttä.
        Katseeni on vain eteenpäin ja ylöspäin.
        Huippujuttuja kuitenniin.
        http://www.homepakolaiset.fi/

        "Uusia tuulia pukkaa. Älähän ala jarruttelemaan viisaitten ihmisten työtä."

        - Ole huoleta, V-E. Täällä olevat sössötykset eivät jarruta yhtään mitään.


      • Homeherkkä#
        vertti-eetu kirjoitti:

        Se mitä on tapahtunut 1970- luvulla ja vielä joskus 1990-luvulla on ollutta ja mennyttä kuten ne "mooseksenaikaiset" juttusi.

        Tulehan nyt Homeherkkä risuaitoinesi sieltä allergiatulvien keskeltä tänne nykyaikaan. 2011 kesäkuun alkuun.
        Uusia tuulia pukkaa. Älähän ala jarruttelemaan viisaitten ihmisten työtä.
        Heidän takanaan on kovempia henkilöitä kuin mitä osaat edes ajatella.
        Erittäin rohkeita ihmisiä nämä jotka on nyt ottanut vihdoin asiat "haltuunsa".
        Oikeaa apua saa sieltä enempi kuin tältä palstalta jatkossa jollet ala ryhdistäytymään ja uutta opiskelemaan..

        Uskon lujasti, että tuon porukan asia onnistuu ja heidän työstänsä on vielä apua tuleville polville hyvinkin pitkään. "Vauvasta - vaariin" vai mitä Homeherkkä (yksi risuaita).

        Mennään rohkeasti Homeherkkä# vaan mukaan ja liitytään "kerhoon".
        Kyllä siellä on aivan oikeaa asiaa ja tulevaisuus näyttää lupaavammalta "heidän" juttuja lukiessa kuin mitä sinä Homeherkkä# höpötät.

        Kovaa on porukka tuossa "kerhossa" ja näyttää vähän siltä, että heillä "rakkulat" tulee kestämään eikä tyrätkään ala paukkumaan vielä ensimmäisten oireitten aikana.

        Luehan jutut silleen kun ne on kirjoitettu. Älä silleen miten haluat asioita vääristellä. Vihonviimmeinen vääristelijä olet ollut muutaman kerran kun ollaan yritetty "keskustelua" saada aikaiseksi. Mutta ne onneksi on jo menneisyyttä.
        Katseeni on vain eteenpäin ja ylöspäin.
        Huippujuttuja kuitenniin.
        http://www.homepakolaiset.fi/

        Kirjoitit vertti-eetu koskien Homepakolaiset ry:tä näin:
        "Oikeaa apua saa sieltä enempi kuin tältä palstalta jatkossa jollet ala ryhdistäytymään ja uutta opiskelemaan."

        No mutta vertti-eetu. KosteusvaurioTYÖPAIKKA-altistuneiden terveydestä vastuussa ovat TTL:län kouluttamat työterveyslääkärit ja kosteusvauriokotialtistuneiden terveydestä ovat vastuussa joko tk-lääkärit tai yksityislääkärit.

        Mitä tulee Homepakolaiset ry:n tiedotussisältöön, niin maallikkojäsenistä koostuvina heillä näyttää olevan edessään maamme "lääkärikunnan kouluttaminen PIKAISESTI tunnistamaan asia" (mitähän mieltä maamme lääkäriliitto on moisesta) kuin myös maamme "viranomaistahon kouluttaminen" mainitsematta kuitenkaan missä maamme opinahjoissa koulutus tulee tapahtuumaan ja mitä minkäkaltaisen OPETUSHALLITUKSEMME järjestämän koulutuksen sisällön tulee heidän mielestään olla.

        Kun mainitsit "kovaa on porukka tuossa "kerhossa"", niin heidän olisi syytä kertoa mitä sairauksia lääkäri on todennut heillä kosteusvauriorakennusaltistusaikana ja onko lääkäri todennut ne heidän hehkuttamiensa sisäilmamyrkkyjen aiheuttamiksi.

        Kun kirjoitit minun olevan vihonviimeinen vääristelijä muumaman kerran??? tällä palstalla kun ollaan yritetty "keskustelua" saada aikaiseksi, niin koska allekirjoitan niin muiden kuin omanikin arkipäivän kosteusvauriorakennusaltistuskokemuksilla TTL:n 15.5.2009 kirjoittaman oppaan "Kosteusvaurioiden aiheuttaman KEUHKOJEN ammattitaudit" sisällön OIKEAANOSUNEEKSI TIEDEFAKTAKSI mitä keuhkosairauksiin tulee, niin voit heittää vääristelysyytöksesi TTL:län tutkimusproffille mikäli rahkeesi kestävät.


      • vertti-eetu
        Homeherkkä# kirjoitti:

        Kirjoitit vertti-eetu koskien Homepakolaiset ry:tä näin:
        "Oikeaa apua saa sieltä enempi kuin tältä palstalta jatkossa jollet ala ryhdistäytymään ja uutta opiskelemaan."

        No mutta vertti-eetu. KosteusvaurioTYÖPAIKKA-altistuneiden terveydestä vastuussa ovat TTL:län kouluttamat työterveyslääkärit ja kosteusvauriokotialtistuneiden terveydestä ovat vastuussa joko tk-lääkärit tai yksityislääkärit.

        Mitä tulee Homepakolaiset ry:n tiedotussisältöön, niin maallikkojäsenistä koostuvina heillä näyttää olevan edessään maamme "lääkärikunnan kouluttaminen PIKAISESTI tunnistamaan asia" (mitähän mieltä maamme lääkäriliitto on moisesta) kuin myös maamme "viranomaistahon kouluttaminen" mainitsematta kuitenkaan missä maamme opinahjoissa koulutus tulee tapahtuumaan ja mitä minkäkaltaisen OPETUSHALLITUKSEMME järjestämän koulutuksen sisällön tulee heidän mielestään olla.

        Kun mainitsit "kovaa on porukka tuossa "kerhossa"", niin heidän olisi syytä kertoa mitä sairauksia lääkäri on todennut heillä kosteusvauriorakennusaltistusaikana ja onko lääkäri todennut ne heidän hehkuttamiensa sisäilmamyrkkyjen aiheuttamiksi.

        Kun kirjoitit minun olevan vihonviimeinen vääristelijä muumaman kerran??? tällä palstalla kun ollaan yritetty "keskustelua" saada aikaiseksi, niin koska allekirjoitan niin muiden kuin omanikin arkipäivän kosteusvauriorakennusaltistuskokemuksilla TTL:n 15.5.2009 kirjoittaman oppaan "Kosteusvaurioiden aiheuttaman KEUHKOJEN ammattitaudit" sisällön OIKEAANOSUNEEKSI TIEDEFAKTAKSI mitä keuhkosairauksiin tulee, niin voit heittää vääristelysyytöksesi TTL:län tutkimusproffille mikäli rahkeesi kestävät.

        Homepakolaiset on oikealla tiellä. Älä rupea vääntämään enää heidän kanssaan Homeherkkä#, et tule siinä onnistumaan.
        Nyt tuli sinulle vihdoinkin Homeherkkä kunnon vastus. Luehan heidän juttujaan ja unohda vähäksi aikaa vanhat kuluneet juttusi, niistä ei ole enään apua kenellekään kosteusvauriorakennuksessa vakavasti sairastuneelle. Vanhentunutta tekstiä pukkaat ja ajatuksesi pyörii samassa "loopissa" vuodesta toiseen.

        UUDET TUULET NYT PUHALTELEVAT.

        "Myrkyt on kaikille samat" niin myös sinulle Homeherkkä#. Tukka taipuu kun kosteusvauriorakennuksessa niitä joudut keuhkopussin rakkuloihin vetämään päivittäin. Myös ne kemikaali ja ympäristömyrkyt mitä ihosi läpi menee sekä ne myrkyt mitä nieleskelet vatsan perukoille . Ympäristömyrkyt "kaikille samat". Myrkkyjen kanssa kuten kosteusvauriohomeiden/toksisen myrkyllisyyden kanssa on sama asia "ei ole enää varallisuudesta kiinni kuka altistuu".
        Kaikille samat niin se vain on. Ei ole rahamiehille erilaisia myrkkyjä olemassa. Allergiat ei olekaan enää sitten niin yksiselitteisiä.
        Minä en ainakaan ole allerginen toistaiseksi millekään kun ei ole lääkärit todenneet. Holloassa Tkl sanoi 28.12.2009, että "homesairaus heti pois kotoa". Olihan paras lääke mitä olen koskaan kosteusvauriorakennusten myrkkyihin sairastumiseen saanut lääkärin määräämänä. Se on se ainoa asia mikä tällä hetkellä on mielessä lääkkeitten osalta.
        Vetele sinä Homeherkkä niitä allergialääkkeitä nappikaupalla jos sen siitä vielä iloksi joskus "luulet" muuttuvan.

        Sinun vääristelystä on edelleenkin kyse ja rahkeet kestävät kyllä niitä oikomaan milloin vain. Olet yksi tämän palstan "vääntäjistä".
        Tule jo vihdoinkin "nykyaikaan". Kanssamme. 2011 kesäkuu. Uutta asiaa alkaa tulemaan kohta pilvin pimein.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Homepakolaiset on oikealla tiellä. Älä rupea vääntämään enää heidän kanssaan Homeherkkä#, et tule siinä onnistumaan.
        Nyt tuli sinulle vihdoinkin Homeherkkä kunnon vastus. Luehan heidän juttujaan ja unohda vähäksi aikaa vanhat kuluneet juttusi, niistä ei ole enään apua kenellekään kosteusvauriorakennuksessa vakavasti sairastuneelle. Vanhentunutta tekstiä pukkaat ja ajatuksesi pyörii samassa "loopissa" vuodesta toiseen.

        UUDET TUULET NYT PUHALTELEVAT.

        "Myrkyt on kaikille samat" niin myös sinulle Homeherkkä#. Tukka taipuu kun kosteusvauriorakennuksessa niitä joudut keuhkopussin rakkuloihin vetämään päivittäin. Myös ne kemikaali ja ympäristömyrkyt mitä ihosi läpi menee sekä ne myrkyt mitä nieleskelet vatsan perukoille . Ympäristömyrkyt "kaikille samat". Myrkkyjen kanssa kuten kosteusvauriohomeiden/toksisen myrkyllisyyden kanssa on sama asia "ei ole enää varallisuudesta kiinni kuka altistuu".
        Kaikille samat niin se vain on. Ei ole rahamiehille erilaisia myrkkyjä olemassa. Allergiat ei olekaan enää sitten niin yksiselitteisiä.
        Minä en ainakaan ole allerginen toistaiseksi millekään kun ei ole lääkärit todenneet. Holloassa Tkl sanoi 28.12.2009, että "homesairaus heti pois kotoa". Olihan paras lääke mitä olen koskaan kosteusvauriorakennusten myrkkyihin sairastumiseen saanut lääkärin määräämänä. Se on se ainoa asia mikä tällä hetkellä on mielessä lääkkeitten osalta.
        Vetele sinä Homeherkkä niitä allergialääkkeitä nappikaupalla jos sen siitä vielä iloksi joskus "luulet" muuttuvan.

        Sinun vääristelystä on edelleenkin kyse ja rahkeet kestävät kyllä niitä oikomaan milloin vain. Olet yksi tämän palstan "vääntäjistä".
        Tule jo vihdoinkin "nykyaikaan". Kanssamme. 2011 kesäkuu. Uutta asiaa alkaa tulemaan kohta pilvin pimein.

        Homeherkkä# tiedätkö mitä? Se sinua taitaa eniten kuitenkin jurppia tai pänniä kun et ole päässyt tuonne uudelle Homepakolaiset r.y sivuille niitä "moosesjuttujasi" kirjoittelemaan. No älähän välitä ei minuakaan sinne ole vielä pyydelty hätiin joten samassa veneessä vielä soudellaan.
        Siinähän se "juju" onkin Homepakolaiset palstalla taitaa olla joku "karsintaraja" varmaankin ja pitäkää se, niin silloin se on uskottavampaa toimintaa kuin tämä täällä.
        Täälä on vääristelijät, vähättelijät, hörhöt ja pörröt sotkeneet hyvää tarkottavan palstan "Homesairaat". Kosteusvauriorakennusten homeille / toksiselle myrkyllisyydelle sairastuneet ja kaikki mitä siihen kuuluukaan.
        Kaikkia sairastuttavia bakteereita eikä myrkkyjä ei edes tunneta sanoo tutkimusproffamme useat ja uusia myrkkyjä koko ajan pukkaa kun uusia rakennusmateriaaleja tuskin on edes kaikkia testattu mitä niistä syntyy kun kosteus jää rakenteisiin ja silleen. Pitkä on sarka kyntää vielä kaikilla.
        Lääkärit ei taida tietää senkään vertaa mitä nämä tutkijat.

        Mutta homeherkät ne vasta tietävätkin, melkein kaiken.

        Vääristelijät ja vähättelijät jos pitävät vielä pois sivuiltaan nämä Homepakolaiset, niin hyvä tulee.
        Kannatan aina uusia tuulia näissä asioissa.


      • Homeherkkä#
        vertti-eetu kirjoitti:

        Homepakolaiset on oikealla tiellä. Älä rupea vääntämään enää heidän kanssaan Homeherkkä#, et tule siinä onnistumaan.
        Nyt tuli sinulle vihdoinkin Homeherkkä kunnon vastus. Luehan heidän juttujaan ja unohda vähäksi aikaa vanhat kuluneet juttusi, niistä ei ole enään apua kenellekään kosteusvauriorakennuksessa vakavasti sairastuneelle. Vanhentunutta tekstiä pukkaat ja ajatuksesi pyörii samassa "loopissa" vuodesta toiseen.

        UUDET TUULET NYT PUHALTELEVAT.

        "Myrkyt on kaikille samat" niin myös sinulle Homeherkkä#. Tukka taipuu kun kosteusvauriorakennuksessa niitä joudut keuhkopussin rakkuloihin vetämään päivittäin. Myös ne kemikaali ja ympäristömyrkyt mitä ihosi läpi menee sekä ne myrkyt mitä nieleskelet vatsan perukoille . Ympäristömyrkyt "kaikille samat". Myrkkyjen kanssa kuten kosteusvauriohomeiden/toksisen myrkyllisyyden kanssa on sama asia "ei ole enää varallisuudesta kiinni kuka altistuu".
        Kaikille samat niin se vain on. Ei ole rahamiehille erilaisia myrkkyjä olemassa. Allergiat ei olekaan enää sitten niin yksiselitteisiä.
        Minä en ainakaan ole allerginen toistaiseksi millekään kun ei ole lääkärit todenneet. Holloassa Tkl sanoi 28.12.2009, että "homesairaus heti pois kotoa". Olihan paras lääke mitä olen koskaan kosteusvauriorakennusten myrkkyihin sairastumiseen saanut lääkärin määräämänä. Se on se ainoa asia mikä tällä hetkellä on mielessä lääkkeitten osalta.
        Vetele sinä Homeherkkä niitä allergialääkkeitä nappikaupalla jos sen siitä vielä iloksi joskus "luulet" muuttuvan.

        Sinun vääristelystä on edelleenkin kyse ja rahkeet kestävät kyllä niitä oikomaan milloin vain. Olet yksi tämän palstan "vääntäjistä".
        Tule jo vihdoinkin "nykyaikaan". Kanssamme. 2011 kesäkuu. Uutta asiaa alkaa tulemaan kohta pilvin pimein.

        vertti-eetu2.6.2011 14:12 0
        " Homepakolaiset on oikealla tiellä. Älä rupea vääntämään enää heidän kanssaan Homeherkkä#, et tule siinä onnistumaan."

        No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".

        Kosteusvauriotyöpaikoilla ammattitautilaissamme mainittuihin allergiapohjaisiin homeiden tai muiden ns. kosteusvauriomikrobiallergisoitumisen aiheuttamien sairauksien
        saattamiseksi ammattitautilain mukaan korvattaviksi, jonka korvauksen hakeminen valituskierteineen ja yhä uusine ja uusine tapaturmavakuutusyhtiölle toimitettavine E-lausuntoineen saattaa kestää jopa kymmenenkin vuotta ennenkuin myönteinen päätös heltiää, ei siis Homepakolaiset ryn:jäsenillä näytä rahkeet riittävän.

        Mainitsemiasi "allergialääkkeitä" valituskierteessä ja työsuhteessa vielä olevat joutuvat myös käyttämään kaiken aikaa kuin myös myös heidän työtoverinsa, jotka ovat sairastuneet ammattitautilaissamme mainittuihin ylä-/alahengitystieallergiaperäisiin TULEHDUSSAIRAUKSIIN.

        Mitä tulee Homepakolaiset ry:n toimintaan, niin minulla ei ole mitään sitä vastaan, että vuoden 1938 ammattitautilaissamme mainittujen allergiapohjaisten ylä-/alahengitystiesairauksien lisäksi Homepakolaiset ry:n jäsenistön avituksella valtiovaltamme lisäisi ammattitautiluetteloon myös home-/bakteeriMYRKKYSAIRAUKSIA.

        Kirjoitit myös: "Vetele sinä Homeherkkä niitä allergialääkkeitä nappikaupalla jos sen siitä vielä iloksi joskus "luulet" muuttuvan.

        No mutta vertti-eetu! Onko sinulla huono muisti?
        Kun aloin kirjoittelemaan tälle HOMESAIRAUDET-palstalle marraskuussa 2006, niin linkittäisitkö sellaisen kirjoitukseni, jossa olen maininnut käyttäväni allergialääkkeitä koskien 24-vuotista kosteusvauriotyöpaikka-altistusaikaani.

        Tiedän ettet löydä.
        Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi.

        Ja siksi kysynkin sinulta sinäkö sorruit mimimerkkini väärinkäyttöön?


      • vertti-eetu
        Homeherkkä# kirjoitti:

        vertti-eetu2.6.2011 14:12 0
        " Homepakolaiset on oikealla tiellä. Älä rupea vääntämään enää heidän kanssaan Homeherkkä#, et tule siinä onnistumaan."

        No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".

        Kosteusvauriotyöpaikoilla ammattitautilaissamme mainittuihin allergiapohjaisiin homeiden tai muiden ns. kosteusvauriomikrobiallergisoitumisen aiheuttamien sairauksien
        saattamiseksi ammattitautilain mukaan korvattaviksi, jonka korvauksen hakeminen valituskierteineen ja yhä uusine ja uusine tapaturmavakuutusyhtiölle toimitettavine E-lausuntoineen saattaa kestää jopa kymmenenkin vuotta ennenkuin myönteinen päätös heltiää, ei siis Homepakolaiset ryn:jäsenillä näytä rahkeet riittävän.

        Mainitsemiasi "allergialääkkeitä" valituskierteessä ja työsuhteessa vielä olevat joutuvat myös käyttämään kaiken aikaa kuin myös myös heidän työtoverinsa, jotka ovat sairastuneet ammattitautilaissamme mainittuihin ylä-/alahengitystieallergiaperäisiin TULEHDUSSAIRAUKSIIN.

        Mitä tulee Homepakolaiset ry:n toimintaan, niin minulla ei ole mitään sitä vastaan, että vuoden 1938 ammattitautilaissamme mainittujen allergiapohjaisten ylä-/alahengitystiesairauksien lisäksi Homepakolaiset ry:n jäsenistön avituksella valtiovaltamme lisäisi ammattitautiluetteloon myös home-/bakteeriMYRKKYSAIRAUKSIA.

        Kirjoitit myös: "Vetele sinä Homeherkkä niitä allergialääkkeitä nappikaupalla jos sen siitä vielä iloksi joskus "luulet" muuttuvan.

        No mutta vertti-eetu! Onko sinulla huono muisti?
        Kun aloin kirjoittelemaan tälle HOMESAIRAUDET-palstalle marraskuussa 2006, niin linkittäisitkö sellaisen kirjoitukseni, jossa olen maininnut käyttäväni allergialääkkeitä koskien 24-vuotista kosteusvauriotyöpaikka-altistusaikaani.

        Tiedän ettet löydä.
        Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi.

        Ja siksi kysynkin sinulta sinäkö sorruit mimimerkkini väärinkäyttöön?

        Näyttää olevan kova paikka Homeherkkä# kun sinut on jätetty ulkopuolelle UUSISTA TUULISTA. Homepakolaiset r.y.

        Tuossa yksi työnäytteesi siitä vääristelystä kun ottaa oikein "pataasi".

        "No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".

        Tuossa on kaikki kai muuten hyvin mutta tuo (tarjota VAIN:) on sitä Homeherkkä risuaita ykköstä pahimmillaan. Jotain kateutta vai mitä se oikein onkaan. Ihmeellistä kuitenkin!

        Kyllä siellä on vielä Homepakolaisten taholta paljon tarjottavaa ja jopa sinulle homeherkkä.
        Sitä psyykkistä kriisiapua kyllä suosittelen sinullekin koska näyttää pahalta, että olet vielä sen entisen työpaikkasi "pierunpyrittimen" lumoissa ja osittain hysteerisenä väännät näitä vanhoja kuluneita juttujasi vieläkin vuosi on ny 2011 ota se huomioon jos loksahtaa joskus "missä mennään".
        Mutta kova täytyy avunantajan olla joka aamukahdeksasta puoleenpäivään sitä sinulle jaksaisi antaa.

        Tässä sitä faktaa sinulle maallikkohomeallergiasaarnaajalle jolla on vielä kaiken lisäksi se odts-oireyhtymä. Mitä nappeja siihen muuten annetaan.

        Mutta FAKTAA:
        "Endotoksiinit ovat gramnegatiivisten bakteerien tuottamia, soluihin sidottuja toksiineja eli myrkkyjä. Jos rakenteiden materiaaleissa on gram-negatiivisia bakteereja, niistä voi tulla endotoksiineja sisäilmaan".

        Yksinkertaista ja helppoa, eikö olekin.

        http://www.sisailmayhdistys.fi/portal/terveelliset_tilat/kosteusvauriot/mikrobit/katsaus_mikrobeihin/

        Jotain myrkkyjä olet roppaasi saanut ja pahalta näyttää, että myrkkyä jossain muodossa olet kokoaja soluihin saamassa koska et tässä monien vuosien aikana ole parantunut konttorisi kosteusvauriohomeista/myrkyistä.

        Meillä kävi Polygon tekemässä lattiaremontin ja desinfioi paikkoja ja puhdisti ilmastointikoneen sekä nuohosi ilmastointikanavat. Olo on parantunut ja vatsatulehdus limoineen on hellittämässä.
        Makuuhuoneessa vielä on oireita mutta katon ontelolaatan kuivunutta kosteusvauriota ei osanneet korjata. Homettako vai myrkkyä? Jotain vielä jäi tänne sisäilmastoa pilaamaan. Mutta parempaan päin koko ajan ollaan menossa. Kärsivällisyys palkitaa.

        "ei siis Homepakolaiset ryn:jäsenillä näytä rahkeet riittävän".
        Uskon vahvasti, että siellä RAHKEET RIITTÄÄ VIELÄ VAIKKA MIHIN.
        Sinun rahkeesi ei ole riittänyt mihinkään muuhun kuin siihen, että pääsit pois kelalta jäit tänne palstalle ruikuttamaan mooseksen aikaisia juttujasi.

        Lanka palaa Homeherkkä# UUDET TUULET PUHALTAVAT vielä lämpimästi meille kaikille kunhan annetaa HOMEPAKOLAISET r.y niin, täysi työrauha.

        Mehän olemme jokainen enempi tai vähempi homeherkkiä. Sinä olet Nimimerkki Homeherkkä# täysi maallikko näissä homeasioissa myös.


      • vertti-eetu
        Homeherkkä# kirjoitti:

        vertti-eetu2.6.2011 14:12 0
        " Homepakolaiset on oikealla tiellä. Älä rupea vääntämään enää heidän kanssaan Homeherkkä#, et tule siinä onnistumaan."

        No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".

        Kosteusvauriotyöpaikoilla ammattitautilaissamme mainittuihin allergiapohjaisiin homeiden tai muiden ns. kosteusvauriomikrobiallergisoitumisen aiheuttamien sairauksien
        saattamiseksi ammattitautilain mukaan korvattaviksi, jonka korvauksen hakeminen valituskierteineen ja yhä uusine ja uusine tapaturmavakuutusyhtiölle toimitettavine E-lausuntoineen saattaa kestää jopa kymmenenkin vuotta ennenkuin myönteinen päätös heltiää, ei siis Homepakolaiset ryn:jäsenillä näytä rahkeet riittävän.

        Mainitsemiasi "allergialääkkeitä" valituskierteessä ja työsuhteessa vielä olevat joutuvat myös käyttämään kaiken aikaa kuin myös myös heidän työtoverinsa, jotka ovat sairastuneet ammattitautilaissamme mainittuihin ylä-/alahengitystieallergiaperäisiin TULEHDUSSAIRAUKSIIN.

        Mitä tulee Homepakolaiset ry:n toimintaan, niin minulla ei ole mitään sitä vastaan, että vuoden 1938 ammattitautilaissamme mainittujen allergiapohjaisten ylä-/alahengitystiesairauksien lisäksi Homepakolaiset ry:n jäsenistön avituksella valtiovaltamme lisäisi ammattitautiluetteloon myös home-/bakteeriMYRKKYSAIRAUKSIA.

        Kirjoitit myös: "Vetele sinä Homeherkkä niitä allergialääkkeitä nappikaupalla jos sen siitä vielä iloksi joskus "luulet" muuttuvan.

        No mutta vertti-eetu! Onko sinulla huono muisti?
        Kun aloin kirjoittelemaan tälle HOMESAIRAUDET-palstalle marraskuussa 2006, niin linkittäisitkö sellaisen kirjoitukseni, jossa olen maininnut käyttäväni allergialääkkeitä koskien 24-vuotista kosteusvauriotyöpaikka-altistusaikaani.

        Tiedän ettet löydä.
        Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi.

        Ja siksi kysynkin sinulta sinäkö sorruit mimimerkkini väärinkäyttöön?

        No mutta Homeherkkä#. Onkohan muistisi pettänyt sittenkin.

        Tästä seuraavasta saa kyllä sellaisen kuvan, että olet "napsinut "kortisonia joskus, en tiedä tarkemmin milloin... Ei ole mitään fiktiota rakkaasta lähimmäisestä vaikka tuossakin kirjoituksessa ylhäällä yrität vääristellä ja kiemurrella.

        "Tiedän ettet löydä" kirjoitit.

        Lainaus alkaa:
        Mitähän näyttäisivät minunkin kohdallani IgG-testaus esim. maidon, parin kortisonin, muutaman antibiootin, sulfan, asperiinin ja muutaman lisä-ja säilöntäaineen kohdalla.
        Lainaus loppu.
        Netissä oli lisäksi tuollainen tieto (ei sinun kirjoittama). "Allergian yleisin hoito on kortisoni".

        Kerrohan nyt vielä kerran mitkä sairaudet sait oikein siellä kelan konttorilla ja mitä konttorin ulkopuolella ja mitä kosteusvaurioista ja mitä viljoista ja kaljoista.
        Kun juttujasi lukee, niin on siellä sairauksia vaikka kuinka.

        Viikon vinkki:
        Kun kutsuin tänne nykyiseen asuntooni homekoiran, niin muistin tuon kirjoituksesi.
        "Kutsu ehdottomasti koira haistelemaan homeita, älä missään tapauksessa lääkäriä".
        En tule koskaan katumaan homekoiran tilaamista kosteusvauriomyrkyllisiin asuntoihini. Homekoirat homeita haistellessaan ja merkatessaan ovat antaneet viitteet ongelmista.
        Materiaalinäytteiden jälkeen sädesienistä ja muista kosteusvaurion toksisista myrkyistä on usein tullut vahvistus koirien olevan oikeassa.

        Kun olen jutellut koiraihmisten kanssa, niin koirien merkkausten jälkeen otetuissa materiaalinäytteissä on todellakin ollut monesti erittäin kovia sädesienipitoisuuksia, kovia toksiinipitoisuuksia, kovia vaarallisia hiivapitoisuuksia ja varmaan myös niitä solumyrkkyjäkin. Niiden poistamiseen ei moneltakaan onnistu pelkkä rukouksen voima vaikka sitä toivoisin paljonkin.
        Sen verran harras kaveri minustakin on tulossa tässä loppusuoralla.
        Mutta politiikkaa ja "uskoa" en helpolla ala sekoittelemaan.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        No mutta Homeherkkä#. Onkohan muistisi pettänyt sittenkin.

        Tästä seuraavasta saa kyllä sellaisen kuvan, että olet "napsinut "kortisonia joskus, en tiedä tarkemmin milloin... Ei ole mitään fiktiota rakkaasta lähimmäisestä vaikka tuossakin kirjoituksessa ylhäällä yrität vääristellä ja kiemurrella.

        "Tiedän ettet löydä" kirjoitit.

        Lainaus alkaa:
        Mitähän näyttäisivät minunkin kohdallani IgG-testaus esim. maidon, parin kortisonin, muutaman antibiootin, sulfan, asperiinin ja muutaman lisä-ja säilöntäaineen kohdalla.
        Lainaus loppu.
        Netissä oli lisäksi tuollainen tieto (ei sinun kirjoittama). "Allergian yleisin hoito on kortisoni".

        Kerrohan nyt vielä kerran mitkä sairaudet sait oikein siellä kelan konttorilla ja mitä konttorin ulkopuolella ja mitä kosteusvaurioista ja mitä viljoista ja kaljoista.
        Kun juttujasi lukee, niin on siellä sairauksia vaikka kuinka.

        Viikon vinkki:
        Kun kutsuin tänne nykyiseen asuntooni homekoiran, niin muistin tuon kirjoituksesi.
        "Kutsu ehdottomasti koira haistelemaan homeita, älä missään tapauksessa lääkäriä".
        En tule koskaan katumaan homekoiran tilaamista kosteusvauriomyrkyllisiin asuntoihini. Homekoirat homeita haistellessaan ja merkatessaan ovat antaneet viitteet ongelmista.
        Materiaalinäytteiden jälkeen sädesienistä ja muista kosteusvaurion toksisista myrkyistä on usein tullut vahvistus koirien olevan oikeassa.

        Kun olen jutellut koiraihmisten kanssa, niin koirien merkkausten jälkeen otetuissa materiaalinäytteissä on todellakin ollut monesti erittäin kovia sädesienipitoisuuksia, kovia toksiinipitoisuuksia, kovia vaarallisia hiivapitoisuuksia ja varmaan myös niitä solumyrkkyjäkin. Niiden poistamiseen ei moneltakaan onnistu pelkkä rukouksen voima vaikka sitä toivoisin paljonkin.
        Sen verran harras kaveri minustakin on tulossa tässä loppusuoralla.
        Mutta politiikkaa ja "uskoa" en helpolla ala sekoittelemaan.

        "Sen verran harras kaveri minustakin on tulossa tässä loppusuoralla.
        Mutta politiikkaa ja 'uskoa' en helpolla ala sekoittelemaan."

        Ihan hyvä periaate - ja kun jätät vielä aivopesun väliin, kaikki on all right.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        "Sen verran harras kaveri minustakin on tulossa tässä loppusuoralla.
        Mutta politiikkaa ja 'uskoa' en helpolla ala sekoittelemaan."

        Ihan hyvä periaate - ja kun jätät vielä aivopesun väliin, kaikki on all right.

        "aivopesun". Mitäs se on?

        Kerron vaan totuuden mukaisesti miten asiat ovat kosteusvauriorakennuksissa ja seuraan "tutkijagurujen" tekemisiä ja toki kerron omakohtaisista kokemuksista ja silleen. Jos joku kokee sen "aivopesuksi" niin eihän se yksin minun vikani ole.
        Jos ei kestä totuutta niin on pareen kääntää sivua.

        "Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi". Homeherkkää#.
        Tuo varmaan kuuluu allergiaosastolle.

        Tässä sitä typerää vääristelyä ja vähättelevää "aivopesua".
        Lainaus alkaa:
        "No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".
        Homeherkkä# kirjoittamaa seuraava.
        Lainaus alkaa:
        "Yleensähän homeallergikot leimataan masentuneiksi".
        Lainaus loppu.
        No jos noin todella on, niin silloinhan Homepakolaiset r.y on oikealla tiellä.
        Jos meikällä alkaa ahistaan, niin kyllä tässä on tultava ihan omillaan toimeen ja muutama paukku ilooon helpottaa kummasti.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        "aivopesun". Mitäs se on?

        Kerron vaan totuuden mukaisesti miten asiat ovat kosteusvauriorakennuksissa ja seuraan "tutkijagurujen" tekemisiä ja toki kerron omakohtaisista kokemuksista ja silleen. Jos joku kokee sen "aivopesuksi" niin eihän se yksin minun vikani ole.
        Jos ei kestä totuutta niin on pareen kääntää sivua.

        "Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi". Homeherkkää#.
        Tuo varmaan kuuluu allergiaosastolle.

        Tässä sitä typerää vääristelyä ja vähättelevää "aivopesua".
        Lainaus alkaa:
        "No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".
        Homeherkkä# kirjoittamaa seuraava.
        Lainaus alkaa:
        "Yleensähän homeallergikot leimataan masentuneiksi".
        Lainaus loppu.
        No jos noin todella on, niin silloinhan Homepakolaiset r.y on oikealla tiellä.
        Jos meikällä alkaa ahistaan, niin kyllä tässä on tultava ihan omillaan toimeen ja muutama paukku ilooon helpottaa kummasti.

        "'aivopesun'. Mitäs se on?"

        - Tarkoitan sitä, millä tavalla olet toisen kimpussa koko ajan. Anna hänen ajatella niin kuin hän haluaa.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        "'aivopesun'. Mitäs se on?"

        - Tarkoitan sitä, millä tavalla olet toisen kimpussa koko ajan. Anna hänen ajatella niin kuin hän haluaa.

        Tottakai saa ajatella miten haluaa, saa kirjoittaakin jos asiassa on perää.
        mutta eihän tuota purematta niele edes erkkikään.

        "Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi".
        Tuohan on ihan höpöä.

        Kimpussa? Homeherkälle ei ole kelvannut juuri mikään mitä olen tarjonnut ja se ihmetyttää kun ei näytä kelpaavan usean toisenkaan kirjoitukset.
        Ei kaikilla ole kosteusvauriomikrobiallergia.
        Kyllä meidän kosteusvauriorakennuksissa sairastuneiden joukossa on paljon nippa nappa selviytyneitäkin ja se ei menekään enään "allergian eikä astman" piikkiin. Kyllä minulle riitää kun terveysmiehet ja isännöitsijät yrittävät "aivopestä". Kovasti on pitänyt ottaa asioista selvää, että olen alkanut ymmärtämään mikä on oikeaa apua ja mikä sitä "KUSETUSTA".
        Tottakai olen yhtä huolissani sinun Sanasinko ja Homeherkkä# terveydestä kuin kaverinikin. Noista kaikista jutuista ei kuitenkaan ole vielä selvinnyt mitä te oikein haluatte näissä kosteusvaurio-ongelmissa selviävän. Minä en kirjoittele näitä juttuja omaneduntavoittelun periaatteella vaan siksi, että tulevat polvet olisivat valmiimpia kohtaamaan nämä kaikki kauheudet mitä home / toksinen myrkyllisyys tuo mukanaan kun kohdalle sattuu.
        Homepakolaiset r.y on siinä rehellisyydellään hyvällä asialla ja siinä kai olemme ainakin samaa mieltä Sanasinko.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        "aivopesun". Mitäs se on?

        Kerron vaan totuuden mukaisesti miten asiat ovat kosteusvauriorakennuksissa ja seuraan "tutkijagurujen" tekemisiä ja toki kerron omakohtaisista kokemuksista ja silleen. Jos joku kokee sen "aivopesuksi" niin eihän se yksin minun vikani ole.
        Jos ei kestä totuutta niin on pareen kääntää sivua.

        "Ja kun et löydä, niin sinun väitteesi allergialääkekäytöstäni menee piikkiin, että jakelet tämän palstan lukijoille FIKTIOITA tällä palstalla kirjoittavista lähimmäisistäsi". Homeherkkää#.
        Tuo varmaan kuuluu allergiaosastolle.

        Tässä sitä typerää vääristelyä ja vähättelevää "aivopesua".
        Lainaus alkaa:
        "No mutta vertti-eetu. Homepakolaiset ry:n yksi tavoite näyttää olevan tarjota VAIN: "PSYYKKISTÄ KRIISIAPUA ihmisille, jotka sairastuvat vakavasti, ja menettävät samalla kotinsa, irtaimistonsa ja kenties työkykyns (suora lainaus)".
        Homeherkkä# kirjoittamaa seuraava.
        Lainaus alkaa:
        "Yleensähän homeallergikot leimataan masentuneiksi".
        Lainaus loppu.
        No jos noin todella on, niin silloinhan Homepakolaiset r.y on oikealla tiellä.
        Jos meikällä alkaa ahistaan, niin kyllä tässä on tultava ihan omillaan toimeen ja muutama paukku ilooon helpottaa kummasti.

        "Jos meikällä alkaa ahistaan, niin kyllä tässä on tultava ihan omillaan toimeen ja muutama paukku ilooon helpottaa kummasti."

        - Soimaat Homeherkkää tupakasta, vaikka itse vedät paukkuja, joissa on yhtä lailla mykotoksiineja. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin...

        Ei meistä kestään täydellistä saa, säryt ne on minunkin kestettävä ilolientä nautittaessa, kun homesairaaksi aloin.

        Olen elämäni aikana nähnyt aikamoisia persoonallisuuksia. Ei olisi tullut mieleenikään muuttaa heidän ajattelutapaansa. Yritin kai, mutta osoittautui turhaksi hommaksi, joten törmätessäni tänä päivänä vastaavaan annan olla vaan ja keskityn omiin ajatuksiini.

        - En ajattele niin kuin Homeherkkä, mutten myöskään niin kuin Sinä. Jokaisella meistä on omat ajatuksemme - ja voimme muuttaa ainoastaan omaa ajattelutapaamme, emme toisten.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        "Jos meikällä alkaa ahistaan, niin kyllä tässä on tultava ihan omillaan toimeen ja muutama paukku ilooon helpottaa kummasti."

        - Soimaat Homeherkkää tupakasta, vaikka itse vedät paukkuja, joissa on yhtä lailla mykotoksiineja. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin...

        Ei meistä kestään täydellistä saa, säryt ne on minunkin kestettävä ilolientä nautittaessa, kun homesairaaksi aloin.

        Olen elämäni aikana nähnyt aikamoisia persoonallisuuksia. Ei olisi tullut mieleenikään muuttaa heidän ajattelutapaansa. Yritin kai, mutta osoittautui turhaksi hommaksi, joten törmätessäni tänä päivänä vastaavaan annan olla vaan ja keskityn omiin ajatuksiini.

        - En ajattele niin kuin Homeherkkä, mutten myöskään niin kuin Sinä. Jokaisella meistä on omat ajatuksemme - ja voimme muuttaa ainoastaan omaa ajattelutapaamme, emme toisten.

        "Olen elämäni aikana nähnyt aikamoisia persoonallisuuksia."
        Samoin ja sehän tästä elämästä elämisen arvoisen tekeekin.
        Mitä siitä tulisikaan jos kaikki olisimme samanlaisia.
        Kuten rakkaat "naapurimme" esm.
        Kieltämättä mielenkiintoisimmat persoonat pyörivät tällä palstalla.

        Homeongelmat ei ole varallisuudesta enää kiinni joten mielenkiintoni lajiin kestää vielä pitkälle tulevaisuuteenkin vaikka "tukijalkani" pettäisi.

        Meitä on moneksi ja kosteusvauriorakennuksissa sairastuu monisairauksiin mihin ei oikein vielä muuta lääkettä varmasti ole kuin "väistöliikkeet" ja vältä paikkoja missä oireita ja sairastelun mahdollisuuksia tulee.
        Nämä ei ole minun sanojani mutta välitän sitä oikeaa tietoa jatkossakin. jospa joku ottaisi neuvoista vaarin.
        Kuinkahan monta avioeroakin on kosteusvaurio-ongelmien aiheuttamia.
        Hometalon velkojen maksamisen taistelut erojen jälkeen sun muuta.
        Ei tämä homeongelma ole pelkkä allergia eikä Alveolitis NUT.


      • Homeherkkä#
        vertti-eetu kirjoitti:

        No mutta Homeherkkä#. Onkohan muistisi pettänyt sittenkin.

        Tästä seuraavasta saa kyllä sellaisen kuvan, että olet "napsinut "kortisonia joskus, en tiedä tarkemmin milloin... Ei ole mitään fiktiota rakkaasta lähimmäisestä vaikka tuossakin kirjoituksessa ylhäällä yrität vääristellä ja kiemurrella.

        "Tiedän ettet löydä" kirjoitit.

        Lainaus alkaa:
        Mitähän näyttäisivät minunkin kohdallani IgG-testaus esim. maidon, parin kortisonin, muutaman antibiootin, sulfan, asperiinin ja muutaman lisä-ja säilöntäaineen kohdalla.
        Lainaus loppu.
        Netissä oli lisäksi tuollainen tieto (ei sinun kirjoittama). "Allergian yleisin hoito on kortisoni".

        Kerrohan nyt vielä kerran mitkä sairaudet sait oikein siellä kelan konttorilla ja mitä konttorin ulkopuolella ja mitä kosteusvaurioista ja mitä viljoista ja kaljoista.
        Kun juttujasi lukee, niin on siellä sairauksia vaikka kuinka.

        Viikon vinkki:
        Kun kutsuin tänne nykyiseen asuntooni homekoiran, niin muistin tuon kirjoituksesi.
        "Kutsu ehdottomasti koira haistelemaan homeita, älä missään tapauksessa lääkäriä".
        En tule koskaan katumaan homekoiran tilaamista kosteusvauriomyrkyllisiin asuntoihini. Homekoirat homeita haistellessaan ja merkatessaan ovat antaneet viitteet ongelmista.
        Materiaalinäytteiden jälkeen sädesienistä ja muista kosteusvaurion toksisista myrkyistä on usein tullut vahvistus koirien olevan oikeassa.

        Kun olen jutellut koiraihmisten kanssa, niin koirien merkkausten jälkeen otetuissa materiaalinäytteissä on todellakin ollut monesti erittäin kovia sädesienipitoisuuksia, kovia toksiinipitoisuuksia, kovia vaarallisia hiivapitoisuuksia ja varmaan myös niitä solumyrkkyjäkin. Niiden poistamiseen ei moneltakaan onnistu pelkkä rukouksen voima vaikka sitä toivoisin paljonkin.
        Sen verran harras kaveri minustakin on tulossa tässä loppusuoralla.
        Mutta politiikkaa ja "uskoa" en helpolla ala sekoittelemaan.

        vertti-eetu5.6.2011 14:01
        "Kerrohan nyt VIELÄ kerran mitkä sairaudet sait oikein siellä kelan konttorilla ja mitä konttorin ulkopuolella."

        Palataanpa jälleen profossori Putuksen kirjoitukseen siitä mitä kosteusvauriorakennusten HOMEALTISTUS AIHEUTTAA.
        Homealtistus aiheuttaa siis ärsytysoireina:
        silmien kirvelyä, nenän tukkoisuutta, kurkun käheyttä, päänsärkyä, kutinaa. Oireet ovat HYVÄNLAATUISIA, Ne loppuvat kun altistus loppuu.

        Professori Putuksen mainitsemia ärsytysoireita minulla ei siis ollut.

        Professori Putuksen mukaan HOMEALTISTUS aiheuttaa MYÖS INFEKTIOSAIRAUKSIA, eli usein toistuvia, huonosti paranevia flunssia ja poskionteloiden, välikorvan ja keuhkoputkien tulehduksia. Vaivat YLEENSÄ HAVIÄVÄT, kun altistus loppuu.

        Kuuluin kosteusvauriotyöpaikka-altistusaikanani ikkunoiden kiinnipitämisaikaan luokkaan "infektio"kierteiset kuten lukemattomat muutkin kosteusvauriotyöpaikoilla työskentelevät henkilöt.
        Tuosta ikkunoiden kiinnipitämisaikaan miltei joka toinen toistuvasta päivän- pari kestävästä yli 39C:n kuumeesta, johon saatoi liittyä poskiontelo- tai keuhkoputkitulehdus tt-lääkärini totesi minulle, että on olemassa yli parisataa virusta. kun yksi jättää niin toinen ottaa.
        Koska hakeuduin lääkärin vastaanotolle poskiontelo- tai keuhkoputkitulehduksen takia, niin diagnoosit niistä NÄKYVÄT EPIKRIISEISSÄ.
        Viimeisen pitkäaikaisen keuhkoputkitulehduksen yhteydessä tt-lääkärini toteaa epikriisissä keuhkoputkitulehduksen toteamisen lisäksi, että odotellaan astmaa.

        Työpaikka-altistusaikanani kattovuotojen alkamisesta noin viiden vuoden kulutta sain keuhkopolilta diagnoosin Rhinitis choronica, jonne keuhkopolille sain keuhkolääkärin lähetteen homeisten heinäpaalien korjaamisen aiheuttaman korkean kuumeen ja sen yhteydessä alkaneen PITKITTYNEEN keuhkoputkitulehduksen takia, joka keuhkoputkitulehduksen pitkittymisen takia hakeuduin keuhkolääkärin vastaanotolle sen alkamisesta noin kuukauden kuluttua.

        Kai huomaat, että professori Putus toteaa infektiosairauksien YLEENSÄ häviävän kun homealtistus päättyy.
        Meitä jo LUONNONHOMEaltistuksesta "flunssan" saavien suuren joukon tuntien johtuu hänen käyttämänsä ilmaisu "YLEENSÄ HÄVIÄÄ".

        Mitä lääketiedeohjeistukseen tulee, niin lääkärin tulee erottaa allergikon allergeenialtistuksesta saama limakalvo- sekä muu tulehdusoireilu viruksen aiheuttamasta oireilusta.
        Jostain syystä Putuksen kosteusvauriotyöpaikkahomealtistusoireiluluettelosta puuttuu reumaoireilu, vaikka hän tuntee lukemattomia henkilöitä, jotka kaiken aikaa kärsivät heillä todettujen kroonisten limakalvotulehdussairauksien lisäksi kosteusvauriotyöpaikoillaan myös reumaoireilusta.

        Kun hehkuttelet tällä Homesairaudet-palstalla Homepakolaiset ry:n tietomäärää josta suora lainaus:
        "Monet ravaavat vuosia lääkärissä ilman että OIREILUN SYYKSI TUNNISTETAAN JA TUNNUSTETAAN ALTISTUMINEN KOSTEUSVAURIOMYRKYILLE", niin jäädäänpä odottelemaan TTL:n julkaisemaa seuraavaa opasta maamme työterveyslääkäreille, jossa mainitaan joku/jotkut home-/tai bakteerimyrkyt oireilujen syyksi, eli opasta siitä mihin toimenpiteisiin tt-lääkärin tulee ryhtyä mikäli hän epäilee kosteusvaurioaltistuneen sairastuneen johonkin myrkkysairauteen home- ja/tai bakteerimyrkyistä.

        Sairaudet mitä homeallergia laukaisee on ollut maamme lääkärikunnan tiedossa jo vuosikymmeniä, jonka luettelon professori Putus mainitsee kohdassa ALLERGIASAIRAUDET, mainiten myös, että NE OVAT USEIN ELINIKÄISIÄ, vaikka jonkinasteista oireiden lievittymistä voi tapahtua.


      • Rukouksiin vastataan
        vertti-eetu kirjoitti:

        No mutta Homeherkkä#. Onkohan muistisi pettänyt sittenkin.

        Tästä seuraavasta saa kyllä sellaisen kuvan, että olet "napsinut "kortisonia joskus, en tiedä tarkemmin milloin... Ei ole mitään fiktiota rakkaasta lähimmäisestä vaikka tuossakin kirjoituksessa ylhäällä yrität vääristellä ja kiemurrella.

        "Tiedän ettet löydä" kirjoitit.

        Lainaus alkaa:
        Mitähän näyttäisivät minunkin kohdallani IgG-testaus esim. maidon, parin kortisonin, muutaman antibiootin, sulfan, asperiinin ja muutaman lisä-ja säilöntäaineen kohdalla.
        Lainaus loppu.
        Netissä oli lisäksi tuollainen tieto (ei sinun kirjoittama). "Allergian yleisin hoito on kortisoni".

        Kerrohan nyt vielä kerran mitkä sairaudet sait oikein siellä kelan konttorilla ja mitä konttorin ulkopuolella ja mitä kosteusvaurioista ja mitä viljoista ja kaljoista.
        Kun juttujasi lukee, niin on siellä sairauksia vaikka kuinka.

        Viikon vinkki:
        Kun kutsuin tänne nykyiseen asuntooni homekoiran, niin muistin tuon kirjoituksesi.
        "Kutsu ehdottomasti koira haistelemaan homeita, älä missään tapauksessa lääkäriä".
        En tule koskaan katumaan homekoiran tilaamista kosteusvauriomyrkyllisiin asuntoihini. Homekoirat homeita haistellessaan ja merkatessaan ovat antaneet viitteet ongelmista.
        Materiaalinäytteiden jälkeen sädesienistä ja muista kosteusvaurion toksisista myrkyistä on usein tullut vahvistus koirien olevan oikeassa.

        Kun olen jutellut koiraihmisten kanssa, niin koirien merkkausten jälkeen otetuissa materiaalinäytteissä on todellakin ollut monesti erittäin kovia sädesienipitoisuuksia, kovia toksiinipitoisuuksia, kovia vaarallisia hiivapitoisuuksia ja varmaan myös niitä solumyrkkyjäkin. Niiden poistamiseen ei moneltakaan onnistu pelkkä rukouksen voima vaikka sitä toivoisin paljonkin.
        Sen verran harras kaveri minustakin on tulossa tässä loppusuoralla.
        Mutta politiikkaa ja "uskoa" en helpolla ala sekoittelemaan.

        Rautalangasta pitää vääntää tämäkin: Talo on homeessa, minä en ole. Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani. Ei ole tarvittu koiria eikä kissoja avuksi. Suurin osa ihmisistä ei sairasta homeesta. Minä sairastuin, mutta parannuin. Miettikää, mikä teissä on vikana kun olette edelleen sairaana ja katkerina monen korjauksen ja muuton jälkeen.


      • vertti-eetu
        Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Rautalangasta pitää vääntää tämäkin: Talo on homeessa, minä en ole. Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani. Ei ole tarvittu koiria eikä kissoja avuksi. Suurin osa ihmisistä ei sairasta homeesta. Minä sairastuin, mutta parannuin. Miettikää, mikä teissä on vikana kun olette edelleen sairaana ja katkerina monen korjauksen ja muuton jälkeen.

        "Uskon puute" se varmaan meillä monella "vikana".
        Hihhulit ja home huuhaatako. Seurataan tilannetta.
        Lisää pitää samanlaisia tapauksia tulla kuin sinä, ennenkuin uskon tuollaiseen tarinaan täysin. Mutta onnea matkaan. Onko puolueettomat materiaalinäytteet teiltä otettu ja löytyikö muuta kuin hometta sisäilmasto-ongelmien aiheuttajia.
        Jos ei ole näytteitä otettu, niin "uskoni" ei riitä nielemään juttuasi vaikka vääntäisit sen rautakangesta.
        Ei tässä nyt mitenkään katkerana olla. Seurataan oman ropan ääntä ja pelataan sen mukaan. Jos luotat jatkossakin rukouksen voimaan, niin anna mennä täysillä vaan.
        Kehoitan kuitenkin etsimään varmemman foorumin jos olet liikenteessä tatka-ajatuksin.
        "Minä sairastuin, mutta parannuin", vie juttusi suviteltoille siitä tulee siellä aivan varmasti tämän kesän "hitti".

        Kerrohan millä tavalla sairastuit? Kosteusvauriopaskat sairastuttavat monella eri tavalla. Ainoa lääke, että pois rakennuksesta missä sairastaa. Lääkäreilläkään ei ole parempaa tarjolla.


      • Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Rautalangasta pitää vääntää tämäkin: Talo on homeessa, minä en ole. Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani. Ei ole tarvittu koiria eikä kissoja avuksi. Suurin osa ihmisistä ei sairasta homeesta. Minä sairastuin, mutta parannuin. Miettikää, mikä teissä on vikana kun olette edelleen sairaana ja katkerina monen korjauksen ja muuton jälkeen.

        "Talo on homeessa, minä en ole. Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani. -- Miettikää, mikä teissä on vikana kun olette edelleen sairaana ja katkerina monen korjauksen ja muuton jälkeen."

        - Jessus, puoskarointia pahimmillaan:

        "Minä, minä, minä... Kun minä en ole sairas, ei kukaan muukaan ole. Jos ei parane niin kuin minä, vika on muissa, ei minussa."

        o o o

        Jotkut vaan sairastuvat, jotkut eivät. Jotkut paranevat, jotkut eivät.

        Perjantaina on tiedossa hautajaiset. Syöpä vei.

        - Mutta kuolinpäivä on jokaisella, jopa sillä parantuneella.


      • Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Rautalangasta pitää vääntää tämäkin: Talo on homeessa, minä en ole. Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani. Ei ole tarvittu koiria eikä kissoja avuksi. Suurin osa ihmisistä ei sairasta homeesta. Minä sairastuin, mutta parannuin. Miettikää, mikä teissä on vikana kun olette edelleen sairaana ja katkerina monen korjauksen ja muuton jälkeen.

        "Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani."

        - Homeita on erilaisia, toiset myrkyllisempiä kuin toiset.

        Altistuin minäkin lapsena tavalliselle harmaalle homeelle, jota siedän edelleen aika hyvin.

        Viime kesänä maalla haukoin saunamökissä ensimmäisen yön henkeä, mutta sitten totuin. Keuhkolääkkeitä en tarvinnut.

        Pitää varmaan tänäkin kesänä ottaa keuhkolääkkeet mukaan ihan varmuuden vuoksi. Buventol on täydessä iskussa, Pulmicort vanhaa; käyttänyt niitä viimeksi joskus maaliskuun alussa 2010, en enää sen jälkeen.

        Mukavampaa olisi elää ilman niitä homeita, mutta äiti on jo vanha ja aika kultaakin kalliimpaa.


      • vakaumus
        Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Rautalangasta pitää vääntää tämäkin: Talo on homeessa, minä en ole. Ei teillä sen ihmeellisempiä myrkkyjä ole kuin minun talossani. Ei ole tarvittu koiria eikä kissoja avuksi. Suurin osa ihmisistä ei sairasta homeesta. Minä sairastuin, mutta parannuin. Miettikää, mikä teissä on vikana kun olette edelleen sairaana ja katkerina monen korjauksen ja muuton jälkeen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4018
        Mikä on mielikuvituksen voiman osuus lujassa uskossa.


      • Rukouksiin vastataan
        vakaumus kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4018
        Mikä on mielikuvituksen voiman osuus lujassa uskossa.

        Ette edes halua parantua täällä, kun pilkkaatte. Kuolemaakin povattiin, kun rohkenin kertoa paranemistarinani. Kaikki me kuolemme joskus, mutta elämänlaatu on parempi jos on terve kuin sairas, Naurettavaa, kieriskelkää vielä itsesäälissä ja hokekaa "Minä en kyllä ainakaan parane, minä en parane, en sitten ihan varmasti parane, en, en, en (halua parantua)..."

        Te olette uhreja, omien mielikuvienne uhreja. Ihmisen mieli pystyy melkein mihin vaan, vaikka ylläpitämään olematonta homesairautta vuosikaupalla.

        Minä olen uskossa ja olen terveenä.


      • vertti-eetu
        Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Ette edes halua parantua täällä, kun pilkkaatte. Kuolemaakin povattiin, kun rohkenin kertoa paranemistarinani. Kaikki me kuolemme joskus, mutta elämänlaatu on parempi jos on terve kuin sairas, Naurettavaa, kieriskelkää vielä itsesäälissä ja hokekaa "Minä en kyllä ainakaan parane, minä en parane, en sitten ihan varmasti parane, en, en, en (halua parantua)..."

        Te olette uhreja, omien mielikuvienne uhreja. Ihmisen mieli pystyy melkein mihin vaan, vaikka ylläpitämään olematonta homesairautta vuosikaupalla.

        Minä olen uskossa ja olen terveenä.

        "Kuinka kauan meinaat tuolla menolla olla terve" pyöriessäsi siellä "homeiden seassa". Kun ne "homeesi" pääsee vielä kuivumaan, niin tilanne on jo toisenlainen. Kovempia rukouksia luulisin sitten siihen tarvittavan ja vielä tiheämpään.

        Et vastannut kysymykseeni, onko materiaalinäytteitä teillä otettu ja jos on, niin mitä puolueettomilla tutkimuksilla löydettiin.
        Jos tuohon et pysty vastaamaan, niin juttuusi ei usko kukaan, ei edes terveysmiehet eikä kaikki kunnan keinosiementäjätkään.
        "Harvat sairastuvat homeille mutta useat kosteusvauriorakennusten toksiselle myrkyllisyydelle". Moni paranee päästyään puhtaaseen ympäristöön ja väistellen paikkoja missä on oireilun ja sairastumisen mahdollisuus.
        Vain yksi on parantunut vasta rukouksen voimalla, joten siihen "sinun uskoosi" en hairahda vielä kovin helpolla.
        Vie asiasi kesän suvitelttatapahtumiin se voisi mennä siellä täydestä kuin väärä mani. Jokainen kosteusvauriorakennuksissa tosissaan sairastunut haluaa parantua, totta helvetissä niin on. Mutta kun se ei nyt ole niin yksinkertainen asia kuten itselläsi, että "tosta vaan hallelujaa".
        Vastassa on suuremmat tapahtumat johtuen menneiden vuosien huonosta rakennustavasta ja epäonnistuneista "homeremonteista" . Ongelmia mitä ei vielä kukaan tutkijaprofessoreistamme edes ole ratkaissut, lääkäreistä puhumattakaan. Eikä edes tämän palstan maallikot.

        "Moni on uskossa ja moni heistä vielä sairaana". Onnea ja terveyttä jatkossakin sinulle ja jaksamista pitää yllä "mielen lujuutta uskon varjolla". Homeen ja toksisen myrkyllisyyden kanssa ei ole leikkiminen.

        Juttuasi on vaikea uskoa, mutta niin on myös vaikea uskoa homebisneksen osaamiseen kun luin tämän aamun ESS:n jutun Paavolan terveystalo vaatii lisätoimia. Remontti ei vakuuttanut työsuojelua.
        Paavolan terveystalon remontteihin on upotettu kasapäin veroeuroja. Siellä on käynyt asiantuntijoita vähän joka taholta home ja kosteusvaurio experttejä ja vaikka mitä. Luulen, että sielläkin kohta tarvittaisiin "rukouksesi voimaa".
        Otahan yhteyttä jos todella haluat auttaa, niitä jotka ovat oikeasti sairaita työpaikkansa kosteusvaurio-ongelmista. Suunsoittosi ei auta enää yhtään mitään eikä ketään.

        Jos keneltä toisilla löytyy nurkistanne mikrobiongelma ja oireita on, niin rukoilen puolestanne. Mutta näin järkevästi ajatellen kait se parasta on, että älyää ottaa jalat alleen ajoissa ja siitä kun jotenkin vielä selviää, niin olisi kyllä sen rukoilemisen paikka.

        Lue tuosta voi olla kohta meidän sairaiden neljäs" testamentti". Siitä selviää mistä kaikesta olet rukouksesi voimalla vielä selvinnyt, kuin koira veräjästä.
        http://www.homepakolaiset.fi/

        Asiaa on myös tuolla sitä oikeaa.

        http://www.hometalkoot.fi/component/content/507/1119.html

        Homebisnes on miljoonabisnestä onko lahkosi vielä mukana siinä leikissä.


      • Vastaus rukouksiin
        vertti-eetu kirjoitti:

        "Kuinka kauan meinaat tuolla menolla olla terve" pyöriessäsi siellä "homeiden seassa". Kun ne "homeesi" pääsee vielä kuivumaan, niin tilanne on jo toisenlainen. Kovempia rukouksia luulisin sitten siihen tarvittavan ja vielä tiheämpään.

        Et vastannut kysymykseeni, onko materiaalinäytteitä teillä otettu ja jos on, niin mitä puolueettomilla tutkimuksilla löydettiin.
        Jos tuohon et pysty vastaamaan, niin juttuusi ei usko kukaan, ei edes terveysmiehet eikä kaikki kunnan keinosiementäjätkään.
        "Harvat sairastuvat homeille mutta useat kosteusvauriorakennusten toksiselle myrkyllisyydelle". Moni paranee päästyään puhtaaseen ympäristöön ja väistellen paikkoja missä on oireilun ja sairastumisen mahdollisuus.
        Vain yksi on parantunut vasta rukouksen voimalla, joten siihen "sinun uskoosi" en hairahda vielä kovin helpolla.
        Vie asiasi kesän suvitelttatapahtumiin se voisi mennä siellä täydestä kuin väärä mani. Jokainen kosteusvauriorakennuksissa tosissaan sairastunut haluaa parantua, totta helvetissä niin on. Mutta kun se ei nyt ole niin yksinkertainen asia kuten itselläsi, että "tosta vaan hallelujaa".
        Vastassa on suuremmat tapahtumat johtuen menneiden vuosien huonosta rakennustavasta ja epäonnistuneista "homeremonteista" . Ongelmia mitä ei vielä kukaan tutkijaprofessoreistamme edes ole ratkaissut, lääkäreistä puhumattakaan. Eikä edes tämän palstan maallikot.

        "Moni on uskossa ja moni heistä vielä sairaana". Onnea ja terveyttä jatkossakin sinulle ja jaksamista pitää yllä "mielen lujuutta uskon varjolla". Homeen ja toksisen myrkyllisyyden kanssa ei ole leikkiminen.

        Juttuasi on vaikea uskoa, mutta niin on myös vaikea uskoa homebisneksen osaamiseen kun luin tämän aamun ESS:n jutun Paavolan terveystalo vaatii lisätoimia. Remontti ei vakuuttanut työsuojelua.
        Paavolan terveystalon remontteihin on upotettu kasapäin veroeuroja. Siellä on käynyt asiantuntijoita vähän joka taholta home ja kosteusvaurio experttejä ja vaikka mitä. Luulen, että sielläkin kohta tarvittaisiin "rukouksesi voimaa".
        Otahan yhteyttä jos todella haluat auttaa, niitä jotka ovat oikeasti sairaita työpaikkansa kosteusvaurio-ongelmista. Suunsoittosi ei auta enää yhtään mitään eikä ketään.

        Jos keneltä toisilla löytyy nurkistanne mikrobiongelma ja oireita on, niin rukoilen puolestanne. Mutta näin järkevästi ajatellen kait se parasta on, että älyää ottaa jalat alleen ajoissa ja siitä kun jotenkin vielä selviää, niin olisi kyllä sen rukoilemisen paikka.

        Lue tuosta voi olla kohta meidän sairaiden neljäs" testamentti". Siitä selviää mistä kaikesta olet rukouksesi voimalla vielä selvinnyt, kuin koira veräjästä.
        http://www.homepakolaiset.fi/

        Asiaa on myös tuolla sitä oikeaa.

        http://www.hometalkoot.fi/component/content/507/1119.html

        Homebisnes on miljoonabisnestä onko lahkosi vielä mukana siinä leikissä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030713313745_uu.shtml
        Taitaa olla homeet vielä se pieni paha.


      • Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Ette edes halua parantua täällä, kun pilkkaatte. Kuolemaakin povattiin, kun rohkenin kertoa paranemistarinani. Kaikki me kuolemme joskus, mutta elämänlaatu on parempi jos on terve kuin sairas, Naurettavaa, kieriskelkää vielä itsesäälissä ja hokekaa "Minä en kyllä ainakaan parane, minä en parane, en sitten ihan varmasti parane, en, en, en (halua parantua)..."

        Te olette uhreja, omien mielikuvienne uhreja. Ihmisen mieli pystyy melkein mihin vaan, vaikka ylläpitämään olematonta homesairautta vuosikaupalla.

        Minä olen uskossa ja olen terveenä.

        "Ette edes halua parantua täällä, kun pilkkaatte.

        Minä olen uskossa ja olen terveenä."

        o o o

        Täällä on aika moni muukin uskossa, kuten minä. Ei usko tarkoita sitä, että kaikki paranevat; se on vain tätä elämää varten. Pelastuuko sielu, se on kristinuskon perusteemoja.

        Moni luulee kyllä pelastuvansa, olevansa parempi kuin muut, mutta näin Jeesus sanoi heille:

        Lainaus:

        Fariseus ja publikaani

        Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

        "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.

        Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

        Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'

        Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

        "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

        (Luuk. 18:9-14)

        o o o

        Sana-lehdessä 22/2011 ( http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=427#4079 ) sanotaan niin hirveän hyvin. Lainaus:

        Pieleen mennään, kun ihminen ottaa kunnian omasta kristillisyydestään tai parannuksenteostaan. "Toiset eivät kyllä ole näin pitkällä omassa pyhityksessään..."

        Kun ihminen alkaa verrata omaa uskoaan ja hengellistä edistystään muihin ja asettaa itsensä toisien tuomariksi ja uskon elämän arvioijaksi, hän on mennyt harhaan. Hän ei ole enää rinnalla kulkeva syntinen lähimmäinen vaan tuomari, jolla on valta määrittää toisen uskon syvyys ja laatu.

        o o o

        Lähdetään todellakin pimeille teille, jos parantumisista aletaan arvioida uskonlaatua tai jonkun mallikelpoisuutta, jota ei ole edes olemassa. Kun syntinen lähimmäinen lähtee tuomaroimaan toisia, syntyy pahaa jälkeä. Ja jokainen on syntinen, siitä emme pääse mihinkään.

        Jos omavanhurskautus olisi kristinuskon pääsanoma, silloin myös Jeesus olisi pelastanut itsensä ristiltä.

        Mutta kristinuskon ydin ei olekaan vahvuudessa, vaan heikkoudessa. Myös se kelpaa, joka ei parannu. Myös sairas ja raihnainen kelpaa.

        Jumalassa on lepo kaikille, myös heikolle ja hyljeksitylle.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Ette edes halua parantua täällä, kun pilkkaatte.

        Minä olen uskossa ja olen terveenä."

        o o o

        Täällä on aika moni muukin uskossa, kuten minä. Ei usko tarkoita sitä, että kaikki paranevat; se on vain tätä elämää varten. Pelastuuko sielu, se on kristinuskon perusteemoja.

        Moni luulee kyllä pelastuvansa, olevansa parempi kuin muut, mutta näin Jeesus sanoi heille:

        Lainaus:

        Fariseus ja publikaani

        Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

        "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.

        Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

        Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'

        Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

        "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

        (Luuk. 18:9-14)

        o o o

        Sana-lehdessä 22/2011 ( http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=427#4079 ) sanotaan niin hirveän hyvin. Lainaus:

        Pieleen mennään, kun ihminen ottaa kunnian omasta kristillisyydestään tai parannuksenteostaan. "Toiset eivät kyllä ole näin pitkällä omassa pyhityksessään..."

        Kun ihminen alkaa verrata omaa uskoaan ja hengellistä edistystään muihin ja asettaa itsensä toisien tuomariksi ja uskon elämän arvioijaksi, hän on mennyt harhaan. Hän ei ole enää rinnalla kulkeva syntinen lähimmäinen vaan tuomari, jolla on valta määrittää toisen uskon syvyys ja laatu.

        o o o

        Lähdetään todellakin pimeille teille, jos parantumisista aletaan arvioida uskonlaatua tai jonkun mallikelpoisuutta, jota ei ole edes olemassa. Kun syntinen lähimmäinen lähtee tuomaroimaan toisia, syntyy pahaa jälkeä. Ja jokainen on syntinen, siitä emme pääse mihinkään.

        Jos omavanhurskautus olisi kristinuskon pääsanoma, silloin myös Jeesus olisi pelastanut itsensä ristiltä.

        Mutta kristinuskon ydin ei olekaan vahvuudessa, vaan heikkoudessa. Myös se kelpaa, joka ei parannu. Myös sairas ja raihnainen kelpaa.

        Jumalassa on lepo kaikille, myös heikolle ja hyljeksitylle.

        Korjasin virheitä, yksi linkkikään ei toiminut.


      • Rukouksiin vastataan kirjoitti:

        Ette edes halua parantua täällä, kun pilkkaatte. Kuolemaakin povattiin, kun rohkenin kertoa paranemistarinani. Kaikki me kuolemme joskus, mutta elämänlaatu on parempi jos on terve kuin sairas, Naurettavaa, kieriskelkää vielä itsesäälissä ja hokekaa "Minä en kyllä ainakaan parane, minä en parane, en sitten ihan varmasti parane, en, en, en (halua parantua)..."

        Te olette uhreja, omien mielikuvienne uhreja. Ihmisen mieli pystyy melkein mihin vaan, vaikka ylläpitämään olematonta homesairautta vuosikaupalla.

        Minä olen uskossa ja olen terveenä.

        "Minä olen uskossa ja olen terveenä."

        - Minäkin olen uskossa, mutten terveenä kuin ehkä vain henkisesti, joka tärkeintä kaikesta. Aikaa myöten keho hajoaa alta pois, sen varaan ei voi rakentaa mitään. Vahvinkin bodari menettää lihaksensa ja voimansa.

        Satakaksivuotiaaksi eläneen isoäitini hautajaisissa hänen ystävänsä, kirkkoherra, sanoi niin ikimuistoisesti, kuinka isoäitini lähellä aisti vahvuuden, mutta että vahvankin täytyy tulla heikoksi.

        Kukaan ei voi olla täällä vahva ikuisesti. Vahvuus ei ole oikeassa olemisen mitta. Uhrit ovat heikkoja, sorrettuja ja päältäkäveltyjä.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        "Minä olen uskossa ja olen terveenä."

        - Minäkin olen uskossa, mutten terveenä kuin ehkä vain henkisesti, joka tärkeintä kaikesta. Aikaa myöten keho hajoaa alta pois, sen varaan ei voi rakentaa mitään. Vahvinkin bodari menettää lihaksensa ja voimansa.

        Satakaksivuotiaaksi eläneen isoäitini hautajaisissa hänen ystävänsä, kirkkoherra, sanoi niin ikimuistoisesti, kuinka isoäitini lähellä aisti vahvuuden, mutta että vahvankin täytyy tulla heikoksi.

        Kukaan ei voi olla täällä vahva ikuisesti. Vahvuus ei ole oikeassa olemisen mitta. Uhrit ovat heikkoja, sorrettuja ja päältäkäveltyjä.

        Joo myönnän, olen "uhri" ja oppinut näiden kosteusvaurio homeiden/myrkkyjen kautta paljon "oikeaa" elämää. Senkin, että virkamiehiin ei voi luottaa ja on parasta nauhoittaa kakki mitä heidän kanssaan keskustelee. Roppa on hajalla ja irtaimisto tuhoutunut.
        Niitä en sure. Roppa kuulemma tuhkataan ja kamat meni osa jo kaatopaikalle ja ne mitä jäljelle jää ei kakaroille kelpaa. Hallelujaa.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        "Kuinka kauan meinaat tuolla menolla olla terve" pyöriessäsi siellä "homeiden seassa". Kun ne "homeesi" pääsee vielä kuivumaan, niin tilanne on jo toisenlainen. Kovempia rukouksia luulisin sitten siihen tarvittavan ja vielä tiheämpään.

        Et vastannut kysymykseeni, onko materiaalinäytteitä teillä otettu ja jos on, niin mitä puolueettomilla tutkimuksilla löydettiin.
        Jos tuohon et pysty vastaamaan, niin juttuusi ei usko kukaan, ei edes terveysmiehet eikä kaikki kunnan keinosiementäjätkään.
        "Harvat sairastuvat homeille mutta useat kosteusvauriorakennusten toksiselle myrkyllisyydelle". Moni paranee päästyään puhtaaseen ympäristöön ja väistellen paikkoja missä on oireilun ja sairastumisen mahdollisuus.
        Vain yksi on parantunut vasta rukouksen voimalla, joten siihen "sinun uskoosi" en hairahda vielä kovin helpolla.
        Vie asiasi kesän suvitelttatapahtumiin se voisi mennä siellä täydestä kuin väärä mani. Jokainen kosteusvauriorakennuksissa tosissaan sairastunut haluaa parantua, totta helvetissä niin on. Mutta kun se ei nyt ole niin yksinkertainen asia kuten itselläsi, että "tosta vaan hallelujaa".
        Vastassa on suuremmat tapahtumat johtuen menneiden vuosien huonosta rakennustavasta ja epäonnistuneista "homeremonteista" . Ongelmia mitä ei vielä kukaan tutkijaprofessoreistamme edes ole ratkaissut, lääkäreistä puhumattakaan. Eikä edes tämän palstan maallikot.

        "Moni on uskossa ja moni heistä vielä sairaana". Onnea ja terveyttä jatkossakin sinulle ja jaksamista pitää yllä "mielen lujuutta uskon varjolla". Homeen ja toksisen myrkyllisyyden kanssa ei ole leikkiminen.

        Juttuasi on vaikea uskoa, mutta niin on myös vaikea uskoa homebisneksen osaamiseen kun luin tämän aamun ESS:n jutun Paavolan terveystalo vaatii lisätoimia. Remontti ei vakuuttanut työsuojelua.
        Paavolan terveystalon remontteihin on upotettu kasapäin veroeuroja. Siellä on käynyt asiantuntijoita vähän joka taholta home ja kosteusvaurio experttejä ja vaikka mitä. Luulen, että sielläkin kohta tarvittaisiin "rukouksesi voimaa".
        Otahan yhteyttä jos todella haluat auttaa, niitä jotka ovat oikeasti sairaita työpaikkansa kosteusvaurio-ongelmista. Suunsoittosi ei auta enää yhtään mitään eikä ketään.

        Jos keneltä toisilla löytyy nurkistanne mikrobiongelma ja oireita on, niin rukoilen puolestanne. Mutta näin järkevästi ajatellen kait se parasta on, että älyää ottaa jalat alleen ajoissa ja siitä kun jotenkin vielä selviää, niin olisi kyllä sen rukoilemisen paikka.

        Lue tuosta voi olla kohta meidän sairaiden neljäs" testamentti". Siitä selviää mistä kaikesta olet rukouksesi voimalla vielä selvinnyt, kuin koira veräjästä.
        http://www.homepakolaiset.fi/

        Asiaa on myös tuolla sitä oikeaa.

        http://www.hometalkoot.fi/component/content/507/1119.html

        Homebisnes on miljoonabisnestä onko lahkosi vielä mukana siinä leikissä.

        "Vain yksi on parantunut vasta rukouksen voimalla, joten siihen 'sinun uskoosi' en hairahda vielä kovin helpolla."

        - Ettekö tienneet? Olen vienyt kaikki vaivani Jumalan eteen. En osaa suoralta kädeltä edes laskea, moniako kertoja poskionteloittenikin takia on rukoiltu.

        Tiedänhän minä, ettei Jumala ole mikään karkkiautomaatti, jolta irtoaisi namu vaivaan kuin vaivaan.

        Tiedän vaan, että Jumala on tosi ja pyhä, että se mitä Hän sanoo, se pitää:

        http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=3244#3244


      • vertti-eetu kirjoitti:

        Joo myönnän, olen "uhri" ja oppinut näiden kosteusvaurio homeiden/myrkkyjen kautta paljon "oikeaa" elämää. Senkin, että virkamiehiin ei voi luottaa ja on parasta nauhoittaa kakki mitä heidän kanssaan keskustelee. Roppa on hajalla ja irtaimisto tuhoutunut.
        Niitä en sure. Roppa kuulemma tuhkataan ja kamat meni osa jo kaatopaikalle ja ne mitä jäljelle jää ei kakaroille kelpaa. Hallelujaa.

        "Joo myönnän, olen 'uhri' --"

        - Arvaas vaan, kuinka moni petetty ja narutettu voi sanoa noin...

        Hyväuskoisia aina höynäytetään, mutta tärkeintä säilyttää elämänuskonsa ja ilonsa.

        Ei kannata mennä pahantekijän retkuun, siinä menettää yhtä paljon kuin hän.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Joo myönnän, olen "uhri" ja oppinut näiden kosteusvaurio homeiden/myrkkyjen kautta paljon "oikeaa" elämää. Senkin, että virkamiehiin ei voi luottaa ja on parasta nauhoittaa kakki mitä heidän kanssaan keskustelee. Roppa on hajalla ja irtaimisto tuhoutunut.
        Niitä en sure. Roppa kuulemma tuhkataan ja kamat meni osa jo kaatopaikalle ja ne mitä jäljelle jää ei kakaroille kelpaa. Hallelujaa.

        Yksi lastenlapsista kyselikin viime "yökylän" aikana, että mitä pappa tarkoittaa "hallelujaa".
        No eipä siihen voinut vanha mies sanoa muuta kuin sen tosiasian, että "kun papalla menee liian lujaa on silloin pyydettävä "yläkerrasta" apua. "YLÄKERRASTA"? Katse oli hieman epäuskoinen, pienellä miehenalulla mutta syystäkin.
        No siinä vähän aikaa kun sitten keskustelimme niistä "uskonasioista" niin sekin asia tuli "eskarilaiselle" selväksi. Täytyy vähän ottaa vastuuta jälkipolvien kasvattamisesta jos opettajat ja vanhemmat ei joka asiaa ehdi selvittämään.
        Home jutut on keskusteltu alta pois ja niiden vaarat , Myös se jos naapurin pihalla pyörii muntersin auto, niin porukat tietää mistä on kysymys. Oikeaa valistusta, ettei tule ylläreitä.


    • homehemmo#

      "Heikentynyttä sietokykyä ja yliherkkyyttä ei voi korvata sanalla allergia, koska allerginen reaktio on vain yksi yliherkkyysmekanismi. Esim. hometoksiinit ja kemikaalit aiheuttavat yliherkkyyttä myös mekanismilla, jota lääketiede ei vielä kunnolla tunne ja josta esim. ko. review-artikkelissa myös on asiaa".

      Allergia on pakkomielle siinä kuin mikä muu tahansa. Päihitä allergiasi homeherkkä siihen on keksitty lääkkeet. Kosteusvauriorakennusten myrkkyihin ei ole vielä keksitty.
      " Maamme lääkärikunnan tietämys ja osaaminen ei ole ajantasalla; moni vakavasti kosteusvaurioista sairastunut jää vaille asianmukaista hoitoa ja tulee edelleen 2010-luvulla leimatuksi psyykkisesti sairaaksi. Osa joutuu sairastuttuaan asunnottomuuskierteeseen, sillä ei onnistu enää löytämään itselleen sopivaa asuntoa rakennuskannastamme. Maamme viranomaistoiminta ei tällä hetkellä kykene vastaamaan sairastuneiden tilanteeseen millään tavoin".
      Hyvä palsta ei siitä pääse mihkään.
      http://www.homepakolaiset.fi/

      Hometoksiinit ja kemikaalit yhdessä melekoista myrkkyä repiä rakkuloihin.

      • Homeherkkä#

        Kirjoitit nimimerkki homehemmo#:
        "Allergia on pakkomielle siinä kuin mikä muu tahansa. Päihitä allergiasi homeherkkä siihen on keksitty lääkkeet."

        Valitettavasti maamme lääketieteilijät ovat eri mieltä kanssasi allergian pakkomielteidyydesta, koska allergiaviikkoaiheistettuna he totesivat jälleen kerran suomalaisten allergisoituvan ja sairastuvan astmaan vauhdilla.
        Lääketieteilijöiden mukaan vain I:s tyypiä, eli atooppiallergikkojen saamia allergioita pystytään TIETTYJEN allergeenien osalta päihittämään siedätyshoidolla, joka 3-vuotinen siedätyshoito saattaa jopa parantaa allergian tai pienentää lääkitystarvetta.
        Muihin allergiatyyppeihin siedätyshoito ei tehoa eikä niiden tuottamia allergioita pystytä lääkkeillä parantamaan.

        Mitä mainitsemiisi hometoksiineihin tulee, niin yksikään lääketietiedeproffa golabaalitasolla ei ole todennut niiden kosteusvauriorakennusaltistustasolla sairastuttaneen tähän päivään mennessä yhtään ainoaa ihmistä hometoksiinimyrkkysairauksiin.


      • Homeherkkä# kirjoitti:

        Kirjoitit nimimerkki homehemmo#:
        "Allergia on pakkomielle siinä kuin mikä muu tahansa. Päihitä allergiasi homeherkkä siihen on keksitty lääkkeet."

        Valitettavasti maamme lääketieteilijät ovat eri mieltä kanssasi allergian pakkomielteidyydesta, koska allergiaviikkoaiheistettuna he totesivat jälleen kerran suomalaisten allergisoituvan ja sairastuvan astmaan vauhdilla.
        Lääketieteilijöiden mukaan vain I:s tyypiä, eli atooppiallergikkojen saamia allergioita pystytään TIETTYJEN allergeenien osalta päihittämään siedätyshoidolla, joka 3-vuotinen siedätyshoito saattaa jopa parantaa allergian tai pienentää lääkitystarvetta.
        Muihin allergiatyyppeihin siedätyshoito ei tehoa eikä niiden tuottamia allergioita pystytä lääkkeillä parantamaan.

        Mitä mainitsemiisi hometoksiineihin tulee, niin yksikään lääketietiedeproffa golabaalitasolla ei ole todennut niiden kosteusvauriorakennusaltistustasolla sairastuttaneen tähän päivään mennessä yhtään ainoaa ihmistä hometoksiinimyrkkysairauksiin.

        "Kirjoitit nimimerkki homehemmo#"

        - Vertti-Eetu se on, ainakin kirjoitustyylistä päätellen ;)

        Lopettakaa säpiseminen ja eläkää rauhassa, myrkyt ja allergiat sulassa sovussa, vaikkei mitään mukavia olekaan.


    • Totta vai ei?
    • spitaalinen

      Sisäilmamyrkyistä sairastuneet putoavat kaiken ulkopuolelle, eräänlaisiksi nykyajan spitaalisiksi. Esim. eilisessä presidenttiehdokas keskustelussa eräs rummutettu voittajaehdokas selitti, miten tätä suomalaista hyvinvointiyhteiskunnan hyvää pitäisi jakaa laajemmin. Miltä planeetalta ehdokas oli pudonnut keskuuteemme? Jaetaan sitä kuviteltua hyvää vasta sitten, kun vakavasti sairastuneiden toimeentulo saadaan Suomessa kuntoon ja rakennuskanta sellaiseksi, ettei sillä alttarilla enää tarvitse terveyttään menettää.

    • SL

      Jotenkin tuntuu siltä, että tämä epäkohtien viidakko tulee saattaa yhdeksi presidentinvaalien pääteemoista.

      Sisäilmamyrkyistä sairastuneiden ajojahdit Suomessa 2011:
      https://twitter.com/Suomi2017/status/134531492218028032/photo/1/large

      Presidenttiehdokkaista Niinistö vai Soini uskaltaa ruveta puolustamaan sairastuneiden perustuslaillisia oikeuksia, niin ihmisoikeuksien kuin oikeusturvan toteutumisen suhteen.

      Samalla kun entisiä st-ministereitä Mönkärettä, Haataista, Hyssälä ja Rehula sekä entisiä o-ministereitä Koskinen, Luhtanen, Brax aletaan kuulla tasavallan presidentin tehtävät jättävän Halosen/Arajärven komppaamassa ammatissaan pysyvien sairastuneiden avoimessa konklaavissa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe