Meneekö ne niin päin että yksiviivainen C olisi korkeampi vai matalampi kuin esim. kaksiviivainen E? Mä pääsen siihen korkeaan C'hen (oon sopraano). Kun keski-C on C3 pianon mukaan (vai onko se joku eri asteikko) niin onko se korkea C niinku C5 vai C1.
Meen vaan sekaisin kun siinä pianossa lukee että C3 ja sitten korkeampaa C'ta kutsutaan kaksiviivaiseksi C'ksi niin eikö se mun korkea C ole sitten yksiviivainen C eli C1?
Vai?
nuoteista
5
598
Vastaukset
- laulualoittelija
Se taitaakin olla joku toinen asteikko... yhdeltä nuottisivulta just luin että se korkea C mihin meen on kolmiviivainen C. Ja yksiviivainen C onkin se keski-C
Tietääkö joku jonkun hyvän sivun mistä nuottioppia voi opetella keltanokkakin. - keikkaa puukkaa
Tohtori toonika siitä vaan opettelee ensik kvintti ympyrä ja sit eteenpäin
- Lallalatilatilatilaa
Keski-c:stä (=c1) alaspäin: pieni, suuri, kontra
Keski-c:stä (=c1) ylöspäin: 1-viivainen, 2-viivainen, 3-viivainen jne.
Eli se "keskellä oleva c" pianossa on 1-viivainen c ja se "korkea" c on naisäänellä 3-viivainen c, eli c3. - laulualoittelija
Kiitoksia tiedoista Lallalatilatilatilaa :) Eli pääsen siis kolmeviivaiseen C'hen :)
Osaatteko suositella jotain kirjaa tai nettisivua mistä oppisin nuottien alkeet? Olen aina laulanut vaan korvakuulolta ja nyt tahdon oppia laulamaan nuoteista... Ja kun suht uusi keyboardikin löytyy niin opettelenpa soittamaan sitäkin niin musiikin teoria ei varmaan olisi pahitteeksi. :D Esim. Sibeliusakatemian sivujen musiikinteoria on kyllä täyttä hepreaa aloittelijalle.
Olen 21-vuotias tyttö ja minulla on paljon opittavaa. Tajuan että menee varmasti vuosia että opin soittamaan ja laulamaan nuoteista mutta ehdottomasti tahdon aloittaa urakan. - pikkupianisti
Kannattaa googlailla jos vaikka löytyis jtn teoriakirjasta aloittelijoille :) Itse alotin pianon soiton neljännellä ja puoltoista vuotta soitin ja siinä ajassa ehti hyvin oppia perusjutut. En edes tiedä miksi lopetin, kaduttaa kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205024
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21922Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361260Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 941153
- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17873viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168825En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61733Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25709