Karvat selässä

Lukekaa ja auttakaa

Minulla on selässä aika pitkiä karvoja ja niitä on aika paljon. Ne ovat vaaleahkoja mutta jossakin valaistuksessa ne näyttävät aika tummilta. Märkinä ne liimautuvat ihoon ja näyttävätsuht tummilta. Haluaisin sheivata ne mutta onko tietoa että kasvaako ne nopeasti takaisin ja ilmestyykö sheivaamisen jälkeen ällöttävä sänki. Entä kasvaako ne tummempina takaisin koska en haluaisi että ne enää tummentuisi kun nyt ne on vielä kuitenkin suht vaaleahkot ja tummemmiksi en niitä enää halua! Olisiko mitään ainetta jolla ne saisi eds vaalennettua ihan vaaleiksi? Kiitos jos vastaatte koska kaipaan kiperästi apua! :)

25

5211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sheiveri

      itse sheivaisin ne vaan mut en kyl tiiä mikä olis paras vaihtoehto.

    • qwertghf

      ei kandee sheivaa koska ne voi tulla tummempina takas. Tai siis kaikki sanoo ettei karvat kasva sheivauksen jälkeen tummempina takas mut joillain ihmisillä kasvaa esim. oon nyt 2 kertaa sheivannu käsikarvat ja ne on nykyään paljon tummemmat kuin silloin kun en ollut vielä ikinä sheivannut niitä. Kaikilla ei luultavasti näin ole mutta sinuna en ottaisi riskiä.

    • Auttava

      ei se haittaa vaikka vähän olisikin karvoja selässä. Ainakaan jos ne ei ole ihan tummia . Sitäpaitsi ota paljon aurinkoa niin rusketut ja silloin karvoja tuskin edes huomaa.

      • nojust!

        Tosi kiva neuvo... hanki melanooma, ettei karvat näyt!


    • r43fger4

      Ja aurinko myös voi vaalentaa niitä karvoja.

    • mies-27t

      Jos haluat karvoista suunnilleen kolmeksi/neljäksi viikoksi eroon niin käy kauneushoitolassa vahauksessa tai sokeroinnissa :)
      Itse kävin koko selän vahauksessa ja maksoi 50€, tämä siis Helsingissä. Ainakin vahauksen jälkeen karvat olivat ohempia ja kasvoivat harvemmassa kuin aiemmin, eikä karvankasvu mitenkään "villiintynyt" sen jälkeen.

    • kysyjäjä

      Hei mies,
      kerrotko vähän vinkkiä että missä hoitolassa Helsingissä kävit? Oliko hoito kivulias ja jäikö siitä jotain jälkiä tms. selkään?

    • mies-27t

      Kävin asematunnelin fresh upissa, http://www.freshup.fi/

      En ainakaan huomannut mitään suurta punotusta vahauksen jälkeen, seuraavana päivänä ei ainakaan ollut merkkiäkään. Eikä se mitenkään erityisen kivuliasta ollut, hieman se vahalapun repäisy kirpaisee mutta ei se onneksi kestä sen kauempaa. Ja hoidon jälkeen selkä ei ollut mitenkään arka tms enkä myöskään saanut minkäännäkösiä näppylöitä, sisäänpäin kasvaneita karvoja, karvatupentulehduksesta puhumattakaan.

    • kysyjäjä

      Thanks, täytyypä tutustua tuohon tarkemmin! Kauanko sulla muuten kestää hoidosta että alkaa sänkeä kasvamaan?

    • mies-27t

      Hmm... Kolmisen viikkoa taisi pysyä silosena, tummemmat karvat alkoivat ensin tulemaan läpi, vaalemmat ja ohkasemmat pysyivät poissa vielä vähän pidempään. Kyllä ne viikkoja pysyy poissa jos niitä ei ole säännöllisesti ajeltu tms. :)

      • tjaahhh

        Varmaan kannattaisi kokeilla 50e:n sijasta veetiä sitten.. sama tulos. Mutta 10 kertaa halvempi.


    • ozokka

      Et sanonut, oletko nainen vai mies? Nainen oletettavasti, koska jotkut miehet ovat selästään t o s i karvaisia! Lanugokarvoitukseksi tuota taidetaan kutsua. Esim. anoreetikko kasvattaa tällä tavoin itselleen lämmittävän "turkin".

      Sheivaaminen ei lisää karvankasvua sen enempää kuin hiustenleikkuukaan. Muutenhan kaikilla olisi aivan mahtava hiuskasvukin. Sheivattu karva vain näyttää tummemmalta ja paksummalta, kun siitä puuttuu ohut ja vaaleampi kärki.

      Itse olen joskus koettanut ajaa niskanukkaa epilaattorilla. Kasvaa niin häiritsevän eritahtia siilitukan kanssa ja näkyy. Jos ei ole äärettömän herkkäihoinen tai kipuherkkä, niin voi pyytää jotain auttamaan epilaattorilla ajamisessa ( hiukka aiemmin sheivattu sänki on vähemmän kivulias). Mekanisminhan pitäisi olla suunnilleen sama kuin vahauksessa, pois kokonaan. Tosin kasvaa takaisin. En ota vastuuta, jos joku noudattaa neuvoani, mutta saakin iho-oireita.

    • epilaatori

      Sheivaaminen voi toimia mutta palaavat takaisin aika nopeasti kuten muuallakin.

      Epilaattorilla pysyisi kauemmin poissa, mutta saattaa tulla punasia patteja ja pitää muistaa kuoria alkuun useasti. Myös RFSU:n intimate care -voide (vihreä tuubi) on hyvä jos meinaa tulla ajamisen jälkeen patteja.

      Vahaus voisi myös toimia.

      Laseri on myös vaihtoehto mutta maksaa pirusti. Pyydä jotain kaveria vetämään epilaattorilla sun selkä, sattuu pikkasen mutta pysyy kauemmin poissa ja ensi kerralla on jo helpompaa.

    • kokemusta on

      Käykää ehdottomasti sokeroinnissa! Se toimii varsinkin kun on muutaman kerran käynyt. Ja on miljoonasti hellävaraisempi kuin vahaus!

    • Helmi L

      Hallo!

      Itsellänikin oli samanlainen selkäkarvoitusongelma ja olen nainen. Mutta kun tarpeeksi useasti ajoin karvani selästä, niin nykyään karvoitus on laajentunut jopa rintoihin. Ja olen karvaisempi kuin miehenikin. Suosittelen kääntymään ammattiauttajan puoleen, ennenkuin on liian myöhäistä.

      terveisin, Rouva vm 43

      • jakkarakarvakakka

        APINANAINEN uliuli


      • Tämä on totuus

        Ei se karvoitus ole ajamisen takia levinnyt muualle.


    • kikkarek

      minulla kasvaa taas korvassa yritän kasvattaa niitä:)

      • jaaaahas

        mulla kasvaa peniksenreijässä. hirvee tuppo tossa terskan keskikohassa


    • Epilointi repäisee karvan vauhdilla, mikä vaikuttaa samalla myös karvaa kasvattavaan nystyyn. Negatiivinen vaikutus on tuo aiemmin mainittu punoitus joissakin tapauksissa. Positiivinen puoli on taas se, että karvan kasvu ei ole useimmiten niin voimakasta kuin ennen. Samalla erityisesti naisilla karvat kasvavat usei hennompina.

      Epilointi on kivuttiminta, kun irrotettavat karvat ovat melko lyhyitä jolloin laite nykäisee karvaa suuremmalla todennäköisyydellä oikeassa kulmassa. Pitkiä karvoja se voi katkoa tai tempaista niitä niin, että karvatuppea ympäröivä iho vaurioituu. Siispä kannattaa epiloida joitakin päiviä edellisen sheivauksen jälkeen.

      Karvankasvun kiihtymiseen on varmasti ihan muut syyt kuin epilointi.

      • karvanaama ainiaan

        Minä en ole päässyt nyppimisestä ja nykyään epiloinnista huolimatta karvoistani eroon. Olen poistanut viiksiä yli 30 vuotta kaikilla kotikonsteilla, viimeisin on epilaattori. Eivät kuole. Kaikilla siis ei ole toiveita siitä että karvankasvu heikentyisi.


    • organic
    • 20+11

      Karvat eivät kasva sheivauksen jälkeen tummempina tai paksumpina takaisin - se on myytti jota monessa naisten lehdessä hehkutettu.

      Mm. Marilyn Monroe ajoi naamasta ihokarvat voi jotta iho olisi sileämpi meikkiö varten = tuon ajan virheetön sileä iho.

      Aika monella on vaaleita iho karvoja, joten sanonpa vaan että ne voi ihan huoletta leikata aina pois. :)

      Mulla ei ole koskaan kasvanut ihokarvat paksumpina tai tumempina takaisin, vaikka olen leikannut muunmuassa ohuet pikku karvat nenän alla, karvat käsissä (olkapäästä ranteeseen asti) sekä tietenkin säärikarvat ja alapääkarvat.

      • 1+11

        jotta iho olisi sileämpi meikkiä varten*


      • asdfgert

        mulla ainaki kasvaa tummempina takasi mut sheivaan silti D: esim mun kulmakarvat on muuten semivaaleet mut ne mitkä nypin pois ni kasvaa tummina takasi xdd nypin silti koska ällöttää
        jalka- ja käsikarvat kans mut sheivaaminen on kyl sen arvosta koska ällöttää näyttää joltai pizzanpyörittäjä-ählämiltä

        ei millään pahalla tietenkään ählämit, hyviä pitsuja on :3


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe