Hiukset lähtee päästä?!

Onneton -96

Minulla on alkanut lähtemään normaalia enemmän hiuksia päästä.Mistä tämä voisi johtua,koska en käytä hiuslakkaa enkä ole myöskään lämpökäsitellyt hiuksiani puoleen vuoteen??Syön ja liikun terveellisesti ja käytän kampaamolaatuisia hiustenhoito tuotteita.

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :-)

40

8328

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+12

      Minkälaatuisella vedellä peset?
      Itselläni oli sama ongelma yhdessä entisessä kodissa. Siellä vedessä oli ja on edelleen rautaoksidia, joka ei ole sinänä haitallista (juominen turvallista ym) mutta minulla se sai aikaan hiusten lähtöä. Siis juuri sen veden ulkoinen käyttö. Kampaajani käski pestä hiukset muualla jos mahdollista, ja kyllä se tepsikin. Nykyään on jo ihan eri meininki.

      Se vesi myös tuhosi pyykeistä värin (valkoisesta tuli ns kusenkeltainen ja mustasta harmaa).

      Entä oletko kova stressaamaan? Sekin aiheuttaa usein hiustenlähtöä.
      Ja tietysti joillakin sitä vaan lähtee, myös naisilla. Tosin en usko että naisella ihan kaljuuntumisen vaaraa on.
      Myös tupakointi yleensä heikentää hiusten kuntoa, mikäli sitä harrastat.

    • tyroksiini...

      tutkituta kilpirauhanen, minulta lähti hirveesti hiuksia ja iho voi huonosti, minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.
      Sain lääkityksen ja nyt karvat pysyy päässä.

    • onneton -96

      Olen pessyt tällä "samalla" vedellä jo yli kolme vuotta hiuksia ja nyt vähitellen on alkanut hiukset tippumaan :D :( En tressaa koskaan tai en varsinkaan nyt kun kesälomakin alkaa :D Enkä todellakaan polta tupakkia!

      Jos on kilpirauhasen vajaatoiminta niin mistä se sitten johtuu?Jostain vitamiinin puutteestako?...joo en tiiä oon tosi nerokas :D

      • juu-peli-juup

        Heitä ne e-pastillit mäkeen. Nehi saattavat aiheuttaa kaljuutta. Ehkä merkin vaihto voi auttaa. Kysy ronkkija-tohtorilta. Kyl se tietää. Käytä ko-r-to-nkia tai ole käyttämättä. ps. Sillä saa muuten potkua touhuun.. ;-)


    • 8+12

      Tuo muuten kesti useamman vuoden että alkoi tukka lähteä veden epäpuhtauksien takia.

      Kilpirauhasen vajaatoimintaa aiheuttavat ainakin seleenin, sinkin ja kuparin puutokset sekä kilpirauhastulehdus.

    • Hormonaaliset syytYm

      Hiustenlähdön kaikkein tärkeimmät syyt on hormonaaliset, joo kyllä jotkut rasituksetkin yms ulkopuoliset asiat voi jotain aiheuttaa, mutta kaikkein tärkein on hormoonit. Ravinnolla vain harvoin on niin suurta merkitystä. Tuo kuulostaa kyllä kausittaiseltakin lähdötlä jota joillain on keväällä ja syksyllä. Normaalisti ihmiseltä kuuluukin lähteä noin 50-100 hiusta päästä päivässä koska uusia kasvaa koko ajan. Mä kokeilisin esim. Nisim-shampoota ja hoitouutteita koska niiden olen nähnyt todellakin tepsivän. Ovat auttaneet myös raskauden jälkeen, ei ole lähtenyt hiukset enää. Kannattaa asialle tehdä jotain, jos se on todella huolestutttavan äkillistä, niin äkkiä lääkäriin.

    • emt.................

      joo enpä tiiä

    • hiukseton0l0

      Mulla on lähtenyt parin kuukauden ajan juurineen hiuksia ja paljon! Niin että ihan kammatessa näkyy päänahka ja pahasti. Priorinia olen syönyt kohta 2kk eikä oo auttanut tähän hiustenlähtöön. helmikuussa tutkittiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja silloin oli ainakin kaikki kunnossa. terveyskeskuksen lääkäri nauro mulle vaan kun kävin viikko sitten sanomassa että mikä on kun hiukset vieläkin lähtee. sanoi että pitää pestä jokatoinen päivä hiuksia.. En tiedä nyt sitten mitä tehdä. En ole stressaavaa tyyppiä eikä koskaan aiemmin ole hiustenlähdön kanssa ollut ongelmaa! Olen hoitanut niitä samalla lailla kuin ennenkin, en tupakoikaan.
      Tsemppiä aloittajalle myös ja toivottavasti selviää!

      • 45437

        Priorinin tulokset näkyvät vasta 3kk päästä aloittamisesta.


    • asiaan perehtynyt

      Pälvikalju on autoimmuuni ilmiö, jota on monen asteista. Ulkoisilla tekijöillä on tosi vähän merkitystä hiusten lähtöön.Hiusaihiot menevät lepotilaan määrävälein, joskus yhtäaikaa paljon. 200 hiusta päivässä on vielä normaalia.

    • jagellooniga

      Hei itselläni lähti myös vuosi sitten hiuksia ja sit otettiin tuo kilpirauhas verikoe ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt saan siihen thyroksin lääkettä ja hiukseni ovat alkaneet vahvistua jälleen. Syön myös 1 tapletin päivässä tuota apteekista saatavaa piimaks taplettia joka auttaa vahvistamaan kynsiä hiuksia ja ihoa.

    • rittuu_2050

      Minulla ns autoimmuuni sairaus aloepsia mihin ei tiedetä syytä . Minulla ei ole kulmakarvojakaan eikä paljon karvoja missään muualla . Minulla ei kilpirauhas vajaatoimintaa eikä hormonaalllisia tekijöitä. Ensin tuli pieniä läskiä sitten vähitellen kaikki karvat lähteneet .. Vastaava tauti esim Lilli Suomalaisella ollut

    • hiustyyppi

      hei
      kaiken a ja o on ravinto, liialliset sokerit pois! ja sitten voit käyttää jotain ravitsemuslisiä alkuun : Magnesium, Joku hyvä luonnollinen b-vitamiini (vältä synteettisiä), Joku hiuskapseli esim (evonia, tai solgarin hair, skin, nails), Pygnogenol. Niistä voisi olla apua. Ja joo Olen luontaistuotekaupas itse, mut noi oikeesti auttaa...

      Uusimmassa terveyshymyssä oli juttuja taaseen, jos sen saat käsiin.

      Mut mihin liikkeeseen menetkin, niin pyydä luonnollista! ainakin nois b-vitamiineissä.

      Havupuu-uute juoma voi myös auttaa...

      Mut mieti vielä ruokavaliota kans. Koska se on perusta ja nuo on lisiä, kuten sanoin :D

      Onnea...

    • Osta.

      Ehdottomasti apteekista vitamiinit,ne ovat taatusti tutkittuja tuotteita,toisin kuin luontaistuotekaupan tuotteet. Luontaistuotekaupasta voit saada tuotteen,jonka puhtaudesta ei ole hajuakaan ja sitten vasta lääkekierteeseen joudutkin. Hiusten lähtöön on useita syitä ja yksi yleinen syy on omega 6:den ja omega 3:sen epäsuhde. Parasta omega 6:sta saa auringonkukkaöljystä ja 3:sta puhdistetusta kalaöljystä(möller)

      • hiustyyppi

        Siis mitä ihmettä! No pakko todeta, et jokaisella oikeus mielipiteeseen, mutta ei ne apteekin tuotteet ylivoimaisen "puhtaita" ole. Riippuu tietty mitä haluaa. Suurin osa apteekin vitamiinii tuotteista on synteettisiä valmisteita ja tekevät niitä lääketehtailla. Jos se on puhdasta, ni ok.

        Luontaistuoteliikkeissäkin on varmasti eroja, mutta monesta saa niin synteettisiä , että luontaisia vaihtoehtoja. Ja taatusti "puhtaita". Sanoisin, että mitä luonnollisempi lisä, sen helpommin keho sen tunnistaa ja osaa käyttää hyväkseen. Luonataistuotteet on myös tutkittuja.

        Ja omega 6 saanti on monella suomalaisella jo ihan liiallinenkin...kehottasin hommaamaan puhtaan kalaöljyn. ja noh enpä nyt sanois, et möller on siinäkään puhtain. Eskimo merkki on monessa testissä todettu puhtaimmaksi (ja sitähän löytyy ainakin luontaistuoteliikkeissä).

        Noh jokainen valitkoon mitä itse haluaa, toivottavasti alkuperäisellä ketjun aloittajalla, on apua löytynyt. tsemppiä.


    • harvahius

      Tutkituta kilpirauhasarvot. Jos niissä on häikkää, voi hiukset harveta tosi paljon. Kaverillani tapahtui niin. Tosin työpaikkalääkäri meinasi vain että pitäisi tarkistaa elämäntapoja. Elämäntapoja!!! Kaverini ei viettänyt resuista yöelämää eikä polttanut tupakkaa, ei nauttinut alkoholia. Mitähän olisi pitänyt tarkistaa? Sitten eräs lääkäri tarkisti kilpirauhasen toiminnan ja syy hiusten lähtöön selvisi. Lääkkeet löytyi ja hiukset kasvoivat entiseen tuuheuteensa. Muuten, hiuksillakin on elinikä, joka on lyhempi kuin ihmisen elinikä. Hiuksia uudistuu koko ajan. Hius lähtee ja toinen kasvaa tilalle...
      Itselläni lähti hiuksia päälaelta kun olin 30 vuoden ikäinen, aloin silloin syödä E-pillereitä. Lopetin pillerien syönnin, mutta kadonneet hiukset eivät kasvaneet uudelleen. Olen nyt harvahiuksinen kuusikymppinen.

    • ^^^^*****

      kannattaa syödä priorinia 3kps/pvässä. itselläni loppui hiustenlähtö melkein seinään viikon syömisen jälkeen. samoin auttoi myös yhtä ystävääni.

    • Mulla oli se syynä

      Anemia vois olla yks vaihtoehto, onko hb tarkistettu?

      • aneeminen

        Tätä minäkin ajattelin. Ainakin itse huomaan, että veri taitaa olla taas huonoa kun hiuksia lähtee mielettömästi. Käyppä tarkistuttamassa!


    • riitu_2050

      eipä auta vitamiini eikä muut tabletiti prionit eikä muuta . plajon olen rahaa tabletteihin ym kuluttanut . jos hiuksia ei ole se sairaus nimeltä autoimmuuni eli sille ei ole diagnoosia , jolloin kela korvaa tupeet ym peruukit .

      • Jot silleen....

        Minulla auttoi D-vitamiinin ympärivuotinen käyttö ja suurin sallittu määrä!


    • Piituli

      Alopekia on sairaus, mikä aiheuttaa hiustenlähtöä sekä mahdollisesti kulmakarvojen ja ripsienkin. Tyttärelläni tuo hiustenlähtö alkoi ripsien lähdöllä hyvin äkillisesti 10vuoden iässä. Joutui käyttämään peruukkia jossain vaiheessa kun suurin osa hiuksista oli lähtenyt. On nyt 35v. ja tukka ihan ok. Samanlaista rajua vaihetta ei koskaan tullut uudestaan, mutta pieniä pälvikaljuplänttejä oli ajoittain.
      Tutkimuksia tehtiin kaikenlaisia verestä ja hiuksistakin.Ravintoasiat selviteltiin. Lopulta dg. oli tuo alopekia,joka siis autoimmuunisairaus. Sen syitä ei vieläkään varmuudella tiedetä. Mutta sitä on ollut jo vuosisatoja!
      Minulla on yksi tuttava, jolle hiukset eivät kasvaneet.Käyttää peruukkia,jota vieras luulisi omaksi tukaksi.
      Mutta eihän tästä tarvitse olla kyse. Kannattaa kumminkin vaatia tutkimuksia, jos jatkuu.

    • Iina11

      Minulla auttoi hiustenlähtöön Mivitotal-valmiste. Siinä on kaikki mineraalit ja vitamiinit, mitä tarvitset.Ota lisäksi kalaöljyä ja d-vitamiinia, d-vitamiinihan tarvitsee oljyä imeytyäkseen. Mivitotalia on saatavana ainakin Stokkalta ja Sokoksesta, luultavasti luontaistuotekaupoistakin. Kokeile ihmeessä.

    • Hius-heikki.

      Mummoni neuvoi v.-49 keinon kaljuuteen....:
      Lapioliinen lehmän paskaa päähän ja kunnolla hieroo ja taputtelee sen pään muotoiseksi, sitten kylvää heinän siementä ja kas, parin viikon päästä sinulla on pöyheä letti.
      Hajuunkin totut vähitellen.

    • -l-l-l-

      susta vaan tulee pälvi kalju, yleistä miehillä, mut myös naisista yllätän suurella osalla sama.

    • ....

      myös kilpirauhasen liikatoiminta aiheuttaa hiustenlähtöä...eli kilpparikokkeseen mars!

    • maitoproteiiniton

      Minulla todettiin taas maitoproteiiniallergia, joka aiheutti voimakasta hiusten harvenemista... :-(
      Kun lopetin maitotuotteiden käytön kokonaan, tilanne parani. Valitettavasti en kuitenkaan saanut enää paksuja ja tuuheita hiuksia takaisin, mutta onneksi hiuksia ei lähde enää aivan tukkona päästä nyt kun tietää syyn.
      Allergian voi todeta lääkärissä geenitestin avulla.

    • semmoosta

      Hei,

      Kampaajani kertoi, että kyseessä voi olla kilpirauhasongelmia. Itselleni samoja ongelmia.

    • vuosimallia 1950

      Minulla kävi samalla tavalla parisenkymmentä vuotta sitten. Hiuksia lähti tupottain. Aloitin D-VITAMIININ syönnin ympäri vuoden ja hiukset pysyy päässä!

    • HeeBoo123

      Ennenkuin toteat itselläsi kaikki lääkärikirjan sairaudet niin mietipä jos se vaan lähtee luonnostaan tai sitten geneettisen syyn vuoksi. Itsellä rupesi lähtemään parikymppisenä ja ilmeisesti geneettisestä syystä kun isäkin kaljuuntui nuorena, vastaavasti velipojalla fledaa kyllä piisaa.
      Nykyään kaljuuntuminen on lisääntynyt huomattavasti.

      Shit happends.

    • ehdotuksia.

      Keltarauhashormonipillerit (niillä hiukset ainakin lähtee osalla käyttäjistä) ja jotkut ehkäisyvalmisteet voi vaikuttaa. Verenkierto päänahassa, tai geenit tms. Kun syy löytyy joskus, voi saada taas takaisin hiuksia. Ja tietyn vuosien välien ehkä lähtee enemmän. D-vitamiinia (tärkeää) ja pari maitolasia päivässä tai kaakao jos ei mene alas, voi auttaa. Muutama juustoviipalekin tuo kalsiumia. Monipuolinen ravinto.. Tuuhentavaa silikonitonta hiustenpesuainetta. Entä et kai värjää liian usein? Väri voi kuitenkin muuten auttaa ettei hiukset rasvoitu liikaa.

    • veeeeera

      Hiuksia lähtee välillä reilumman oloisesti. Jos sinulta ei lähde tukkaa ihan tukoittain, ei kannata vielä huolestua. Kun hiuksia lähtee reilummin ja siihen alkaa vielä kiinnittää huomiota, pikkuhiljaa tuntuu, että kaikki hiukset putoaa. Katsele pari viikkoa, josko se siitä tasaantus.. Hiustenvärjääminen voi myös aiheuttaa hiusten lähtöä. Olen kuullut kauhu tarinoita kokonaan kaljuuntumisesta hetkellisesti värjäämisen johdosta.. Jotkut e-pillerit ohentaa hiusta. Minulle kävi näin, mutta hiukset paksuuntui omaksi itsekseen puolessa vuodessa. Ei muuta kun stemppiä ja älä vielä panikoi! :)

    • kukkainen8888

      hei! tähän ongelmaan voi yksi syy olla kilpirauhasessa. Kävin itse lääkärissä kun olen nainen ja hiukset ohentuneet selvästi päältä. ei ollut vika kilpirauhasessa. otimme hormoonikokeet ja muut veriarvot- mitään ei löytynyt. Lääkäri sanoi että muuta ei voi tehdä. eli se voi olla sukuvika. ihmiset valittaa hiustenlähdöstä, muuta kampaajana tiedän että on normaalia että hiuksia lähhtee ajoittain, mutta kun alkaa huomaamaan ohentunita kohtia kannattaa ottaa verikokeita. on olemassa myös pälvikaljua minkä luulen johtuvan kovasta stressistä. ja toinen jonka olen kuullut että jollain on hiukset lähteneet kun ovat esim todella nopeasti laihduttaneet. Niin komeakin tukka on reilusti ohentunut. Tuossa taitaa olla yleisimmät syyt. Mutta muistakaa että jokaiselta lähtee joskus paljonkin ja sitten vasta voi todella huolestua kun se ei 2kk lopu. yksi syy voi olla myös muuten jos on raudanimeytymishäiriö. Kun imettämisen lopettaa lähtee myös siinä vaiheessa todella paljon , mutta sekin loppuu kun kehon hormoonitoiminta tasaantuu. Toivottavasti tästä oli edes jollekin apua.

    • Harmillista sellainen .Entäs värjäätkö hiuksiasi joka kuukausi ,väressähän paljon erilaisia myrkkyjä ? Minä en koskaan värjännyt hiuksiani ja ovat paksut kuin peikolla ja värikin vielä tallessa vaikka ikä jo 63v .

    • kokenutsen

      Syy voi olla, autoimmuunisairaus esim. kilpirauhanen, arvot liian korkealla tai matalalla, tutkituta , verikoe!

    • tietäväinentytsy

      Eli se VOI olla autoimmuunisairaus "pälvikaljuuntuminen". Eli lähtee "läikkiä" päästä, eli siis hiuksia tukoittain, ja jos jollain lähisukulaisella on esim. reuma tai atoppinen iho, voi nämä autoimmuunisairaudet lisätä pälvikaljuuntumiseen sairastumisriskiä.

    • vuorikristallisaip.

      Kokeile Himalajan vuorikristallisuolasaippuaa. Hiero sitä päänahkaan ja pese. Voit myös hieroa sitä päänahkaasi aamulla ja jättää koko päiväksi. Ei rasvoita hiuksia.
      Hiero päänahkaasi aamuin illoin.
      Mulla ei lähde juurikaan yhtään hiusta pesunkaan jälkeen...joskus tietenkin vain muutama hius irtoaa.
      Tyttäreltäni alkoi irrota hiuksia aika runsaasti ja kun hän vihdoin viimein suostui kokeilemaan tuota Himalajan vuorikristallisuolasaippuaa sekä minä vielä hieroin hänen päänahkaansa silloin tällöin niin noin parin viikon jälkeen aloittamisesta saunan jälkeen tyttäreni sanoi, ettei kampaan jäänyt yhtään hiusta.
      Tottahan jokaisella on välillä ns. sulkasato :) jolloin irtoaa hiuksia normaalia enemmän.
      Kokeile vaikka tuota konstia, eikä tule kalliiksi.

    • Perinnöllinen vaiva

      Perinnölliseen kaljuuntumiseen on apteekista ilman reseptiä saatava minoksidiililiuos Rogaine. Tutkimusten mukaan tulokset olleet hyviä.
      Neistä löytyy lisää tietoa.

      • Anonyymi

        Olen syönyt Granaatti omenoita 4kk putkeen kyllä hiukset kiiltää ja ovat tuuheat.


    • missmarilyn

      Mulla oli vähän sama juttu kesällä, hiuksia vaan tippu hartioille muttei esim. nykimällä lähteny mitään. Join paljon vettä, söin vitamiineja ja esim. Omega-3:sta ja aloin napsia myös e-pillereitä, eikä hiuksia lähe enää ollenkaan :) en sitten tiiä mikä vaikutus niillä hiuksiin oli, uskon et joskus luultavasti tulee vaan kausia, jolloin tukkaa lähtee, eli no worries :)

      http://chiquine.blogspot.com

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe