Mulla on aina joku

violet.

...jota vihaan.

Kuten aiemmin olen kertonut, ajaudun IRL jatkuvasti (verbaalisiin) konflikteihin muiden ihmisten kanssa. Yleensä kyseessä on olleet tietyntyyppiset naiset, mulle läheiset miehet ja satunnaiset ketkä tahansa. Joskus on liikuttu siinä rajoilla että jotain konkreettista tapahtuu, joskus on tapahtunutkin. Oletan, että olen kohtuullisen ärsyttävä omana itsenäni. Lisäksi osaan ja tykkään provosoida. Itsekin ärsyynnyn ja provosoidun joskus aika helposti, tosin viime aikoina olen yrittänyt käyttäytyä paremmin ja paria täyskilahdusta lukuun ottamatta siinä onnistunutkin.

Tämän ihmissuhdekemioiden toimimattomuuden takia olen vaihtanut kavereita ja miestä (sietämättömäksi kokemani lähipiirin takia), työpaikkaa, opiskelupaikkaa ja jopa asuntoa. Tälläkin hetkellä eräs naispuolinen työkaveri ottaa päähän niin paljon, että mietin lopareita vain siksi etten kestä olla hänen lähettyvillään. Tunne lienee molemminpuolinen. Vaihtamalla tilanne helpottaa hetkellisesti, mutta tällä menolla saan jatkaa samaa ikuisesti ja silti elämä on matkaa sodasta toiseen. Muutenkin nykyinen työ on parasta mitä tähän mennessä olen saavuttanut, ja lähteminen olisi uraitsari. Jos taas jatkan, voi tilanne kärjistyä.

Tänne olen kirjoitellut paitsi viihteeksi, myös testatakseni muiden reaktioita. Luullakseni tietty ärsytyspiste on joidenkin kohdalla nyt saavutettu. Toki kaikki vähänkään tunnistettavat nikit saa paskaa niskaansa, ja aika harva ihminen oikeassa maailmassakaan on sellainen josta kaikki pitävät. Lisäksi täällä on koolla tietynlainen kriittinen massa. Uskoakseni virtuaalipersoonani kuvaa kuitenkin aika hyvin reaaliminääni, sillä erolla etten täällä mielestäni ole aloittanut vittuilua kenellekään. Siksi kysynkin: mikä mussa ärsyttää? Mielipiteitä/arvauksia, muutakin kuin se että olen "tyhmä ämmä", jota ainakaan äo:llä mitattuna en varsinaisesti ole.

Ja miten sitä vihaa ja vihaamiaan ihmisiä voisi oppia sietämään? Tai mieluiten päästä kokonaan eroon ao. koskevista negatiivisista ajatuksista. Muiden kanssa tulen toimeen loistavasti. Muilla sinkuilla tätä?

46

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xnbvxmxx

Tuosta loparien harkintasyystä ja muusta tulee mieleen että olet aika impulsiivinen ja ehkä sanot vähän mitä milloinkin, kun hermostut. Ensimmäisissä kirjoituksissasi vaikutit aika erikoiselta, myöhemmin sulla oli monia järkeviä kommentteja.

• lasjfölaskj

Ei minua ärsytä sinussa kuin yksi juttu. Ja tunnistan itsekin noita impulsiivisuuden piirteitä itsessäni. En kylläkään vaihda asuinpaikkaa sillä tavalla, vaan vetäydyn vain omiin oloihini enemmän työpaikalla tai opiskelupaikassa tai missä koenkaan, että alkaa joidenkin ihmisten seura vituttaa.

Niin se juttu mikä ärsyttää, on se, että olet tekstiesi mukaan hoitanut näitä ongelmiasi vaihtamalla jatkuvasti poikaystävää tai vakipanoa. En haluaisi sellaista naista tyttöystäväksi. Täytyy olla muitakin keinoja lohduttaa itseään kuin seksillä. Oikeastaan ärsyttää vielä toinenkin asia. Jos tietää olevansa väärässä, ei kannata kauheasti jankata. Joskus vänkäät vaikka tiedät olevasi väärässä, ja se on todella ärsyttävää. Tulee mieleen sir eino.

• sir_eino

Taidan viettää täällä liian vähän aikaa koska täytyy sanoa etten ole juurikaan kiinnittänyt sinuun huomiota.

Ja roikun ihan liikaa netissä jos muijakaveri ei satu olemaan samassa osoitteessa.

• violet.

Hyviä pointteja. Olette varmaan oikeilla jäljillä. Sir_eino, en minäkään jaksa tekstejä lukea - enkä kommentoida. Jotkut kuitenkin provosoituvat niistä kovinkin paljon.

Olen nyt jonkin aikaa ollut sellaisessa tilanteessa, että olen voinut blokata ei-toivotut ihmiset yksityiselämästäni ja elänyt vain itseäni varten. Ei ole tarvinnut tavata ketään jota en halua. Tavallaan se on myös ruokkinut tätä käytöstä. Nyt pitäisi koko loppuviikko viettää aika sekalaisessa seurassa, ja olen ahdistunut ja ärsyyntynyt jo valmiiksi. Enkä voi mokata.

• 14+16

Luepa ajatuksen kanssa omia viestejäsi. Haukut ihmisiä täällä "runkkareiksi" ja "rumiksi neitsytmiehiksi/naisiksi" jne. Käyt ad hominem hyökkäyksiin kun jonkun mielipiteet tai vastaväitteet ei miellytä.

Myönnät tuossa teksissäsi itsekin että olet hankala luonne. Vikaa on ehkä enemmän sun omassa kaalissasi kuin "vittumaisissa työkavereissa" tms. Vaikutat hyvin itsekeskeiseltä, etkä ole ollenkaan niin älykäs kuin saatat kuvitella - sen näkee ihan kirjoituksistasi ja miten huonosti reagoit vastaväitteisiin: kilahtelemalla, vittuilemalla, haukkumalla jne. ÄO ei ole mikään älykkyyden mittari, muussa kuin jossain teknisessä palikkatestimielessä. Sosiaalista älyä, vuorovaikutustaitoja jne. sulla ei taida paljon olla. Et kestä kritiikkiä. Mistähän se johtuu? Etkö usko itseesi riittävästi?

Ilmeisesti koet kaiken mikä poikkeaa itsestäsi jonkinlaiseksi hyökkäykseksi. Se kertoo tietynlaisesta lapsellisuudesta. Alat kiukuttelemaan kun asiat ja ihmiset eivät olekaan niin kuin tahtoisit niiden olevan. Monesti ihmiset myös ärsyyntyy sellaisista asioista joita eivät suostu itsessään näkemään, joten voisit ehkä miettiä sitäkin puolta.

• violet.

Osittain olet oikeassa. Ja väärässä. Sosiaalinen äly ja vuorovaikutustaidot (jotka itse käsitän ymmärryksenä siitä, kuinka tilanteessa tulisi käyttäytyä) ovat eri asioita kuin tahallinen normien rikkominen. En ole liian kiltti ja annan naamanaukojille takaisin silloin kun siitä ei aiheudu itselleni kohtuutonta haittaa. Kritiikkiä kestän hyvin, mutta asiaton alatyylinen vittuilu on eri asia.

• keittiöurologi

Tulee etäisesti mieleen kouluaikojen käsittämättömistä syistä kilahdelleet nenärengasaktivistit. Usko omaan tekemiseen ja erinomaisuuteen on kova ja ymmärrystä VÄÄRÄSSÄ olevia ihmisiä kohtaan ei löydy.
      Kaikki menee hyvin niinkauan kun mielipiteitäsi myötäillään tai niitä ei suuremmin kyseenalaisteta. Konfliktit syntyvätkin kun vastaan astelee toinen samanlainen, VOIMAKASTAHTOINEN ihminen. Väärien mielipiteiden lisäksi sua varmasti ärsyttää myös mielipiteiden täydellinen puuttuminen ja moni yksittäinen luonteenpiirre joihin _et voi olla puuttumatta_.

Tällainen nuoruuden ehdottomuus hyvin usein helpottaa ajan myötä. Moni nenärengasaktivistikin on mennyt oikeisiin töihin, hankkinut lapsia ja ok-talon. Sinnemäen Annikin istuu kiltisti hallitusneuvotteluissa keskisormen heiluttelun sijasta, mikä on tietysti tavallaan säälikin.

• ....

Harmi vaan että Violet. taitaa olla joku nelikymppinen ja tuo teini-ikäinen kiukuttelu on jäänyt päälle.

• violet.
        .... kirjoitti:

Harmi vaan että Violet. taitaa olla joku nelikymppinen ja tuo teini-ikäinen kiukuttelu on jäänyt päälle.

Ei sentään.

• Reipas Poikamies

Puhu minulle, analysoin sinut ja sen päätteeksi itket pahan olosi pois. Kyllä se mielesi kohentuu siitä. Maailma on sellainen kuin sinä olet sille.

• jtyek

kuten jossain aiemmassa ketjussa kerroit saaneesi kaiken tarjottimella (perityt asunnot, autot sun muut). tiedäthän mitä muut ajattelee sellaisista. hemmoteltu kakara on aina ärsyttävä

• violet.

En livenä todellakaan leiju sillä tai edes mainitse asiasta, koska tiedän että se ärsyttää. Enkä siis ole mitenkään "rikas" tai näytä siltä.

• rwerewqr
        violet. kirjoitti:

En livenä todellakaan leiju sillä tai edes mainitse asiasta, koska tiedän että se ärsyttää. Enkä siis ole mitenkään "rikas" tai näytä siltä.

Aloituksen perusteella olet kuitenkin jokseenkin itsekeskeinen ja tykkäät vittuilla ja vedät herneen nenään helposti. Kyllä se hemmoteltu asenne näkyy ihan rivien välistä.

• niinpä.
        violet. kirjoitti:

Kuitenkin kirjoitit jossain ketjussa käyttäväsi kuukaudessa vaatteisiin 300-500 euroa.
        Pidätkö niitä kalliita vaatteita päällä vain komerossa vai miten on mahdollista, etteivät ne näy?

• violet.
        niinpä. kirjoitti:

Kuitenkin kirjoitit jossain ketjussa käyttäväsi kuukaudessa vaatteisiin 300-500 euroa.
        Pidätkö niitä kalliita vaatteita päällä vain komerossa vai miten on mahdollista, etteivät ne näy?

En ole laskenut vaatebudjettiani tai siitä aiemmin täällä puhunut. Luullakseni käytän kuukaudessa vaatteisiin max. 300e, ja tämäkin ehkä 3-5 kertaa vuodessa. Keskimäärin menee reilusti alle 100e. Usein vain muutamia euroja tai ei mitään.

Sitä paitsi vaatteisiin käytetty rahamäärä, silloin kun ei puhuta tuhansista euroista, ei mielestäni välttämättä näy ulospäin. Alaa seuraavat tietävät ja tunnistavat kyllä, mutta keskivertosuomalainen ei. Tuo 300-500e:kin on sellainen summa jolla voi joka kuukausi ostaa esim. muutamia laadukkaita perusvaatteita, jotain alakulttuurikuteita tai vaan tarpeeksi paljon halpaa/keskihintaista, ilman että näyttää kalliisti pukeutuneelta.

• ..........

Lainataanpa tuosta toisesta ketjusta tuollainen ajatustenvaihto:

"tyhjäntoimittaja2.6.2011 22:17
      romuauton ongelma ei ole imago vaan ettei se ole luotettava

Violet.2.6.2011 22:36
      Haista sinä vittu.Mikä vittu sä luulet olevas persereikävammanenhomo kannattas varmaa mennä hoitoo.oot vie nii vammasen näkönenki et ammu ny ittes vaikka vitu sammakkonaama"

• violet.

Niin, joka oli trollin (=sinä?) kirjoittama.

• ......
        violet. kirjoitti:

Niin, joka oli trollin (=sinä?) kirjoittama.

Ei ollut minun kirjoittama. Lainataanpa toista, joka on sun kirjoittama:

"t4wtartas30.5.2011 16:30
        Olipa tyhmä kysymys, mutta muuta ei sulta kait voi odottaakaan.

violet.30.5.2011 16:35
        Vaikutat sen verran idiootilta että retorinen kysymys ja sarkasmi ovat sulle vieraita käsitteitä.

Ja satavarmasti olet ruma, läski ja köyhä neitsytmies/nainen.

Mä en muuten ole. :)"

Eiköhän sun ongelmat ala olla selvillä.

• violet.
        ...... kirjoitti:

Ei ollut minun kirjoittama. Lainataanpa toista, joka on sun kirjoittama:

"t4wtartas30.5.2011 16:30
        Olipa tyhmä kysymys, mutta muuta ei sulta kait voi odottaakaan.

violet.30.5.2011 16:35
        Vaikutat sen verran idiootilta että retorinen kysymys ja sarkasmi ovat sulle vieraita käsitteitä.

Ja satavarmasti olet ruma, läski ja köyhä neitsytmies/nainen.

Eiköhän sun ongelmat ala olla selvillä.

Niin, tää oli siihen "tyhmä ämmä" kommenttiin vastine.

Mutta kerro toki tarkemmin.

• Violetille
        violet. kirjoitti:

Niin, tää oli siihen "tyhmä ämmä" kommenttiin vastine.

Mutta kerro toki tarkemmin.

Minua ei haittaisi tuo sinun kilahtelusi. Olisi mukavaa jos nainen on tumma ja tulinen... tai blondi ja tulinen... :D Sen sijaan se jos tosiaan vaihdat miehiä kuin paitaa on pahempi juttu. Sellaiset naiset ei kiinnosta. Haluan että nainen äksyilee vaan minulle.

• violet.
        Violetille kirjoitti:

Minua ei haittaisi tuo sinun kilahtelusi. Olisi mukavaa jos nainen on tumma ja tulinen... tai blondi ja tulinen... :D Sen sijaan se jos tosiaan vaihdat miehiä kuin paitaa on pahempi juttu. Sellaiset naiset ei kiinnosta. Haluan että nainen äksyilee vaan minulle.

En vaihda miestä kuin paitaa.

• Violetille
        violet. kirjoitti:

En vaihda miestä kuin paitaa.

Ylempänä luki niin.

• violet.
        Violetille kirjoitti:

Ylempänä luki niin.

Ihan kaikki mikä tällä palstalla lukee, ei ole totta.

• Violetille
        violet. kirjoitti:

Ihan kaikki mikä tällä palstalla lukee, ei ole totta.

Siinä sanottiin että olet itse kirjoittanut täällä sellaisesta toiminnasta.

• violet.
        Violetille kirjoitti:

Siinä sanottiin että olet itse kirjoittanut täällä sellaisesta toiminnasta.

Mikä nyt kenellekin on jatkuvasti. Joo, on ollut vaihtuvuutta milloin mistäkin syystä ja ikuisesti pysyvää suhdetta en ole löytänyt. En kuitenkaan ole, tai ole koskaan ollut, mikään "paidanvaihtaja".

• ......

Mun mielestä tää kertoo jo tarpeellisen.

"Ja satavarmasti olet ruma, läski ja köyhä neitsytmies/nainen.

• violet.

No kerropa mitä itse vastaat kun sua kutsutaan tyhmäksi sukupuolisidonnaisella halventavalla ilmaisulla.

• violet.

Sitä paitsi siinä ketjussahan selitettiin jo, että mahdollisesti toi oli ennakointia.

• ....
        violet. kirjoitti:

No kerropa mitä itse vastaat kun sua kutsutaan tyhmäksi sukupuolisidonnaisella halventavalla ilmaisulla.

"Olipa tyhmä kysymys, mutta muuta ei sulta kait voi odottaakaan."

Ensinnäkään en löydä tuosta "sukupuolisidonnaista halventavaa ilmaisua", ja toisekseen sun vastauksesi kertoo sun luonteesta jo sen verran etten ihmettele jos et tule toimeen ihmisten kanssa.

• ........
        violet. kirjoitti:

Sitä paitsi siinä ketjussahan selitettiin jo, että mahdollisesti toi oli ennakointia.

Hah. Salli mun nauraa. "ennakointia" mahdollisesti. Just. Pysyisit edes sanojesi takana etkä lähde tuollaisiin typeriin selittelyihin.

• violet.
        .... kirjoitti:

Ensinnäkään en löydä tuosta "sukupuolisidonnaista halventavaa ilmaisua", ja toisekseen sun vastauksesi kertoo sun luonteesta jo sen verran etten ihmettele jos et tule toimeen ihmisten kanssa.

Tässä sulle kirjeenvaihto:

Pyhä Viha
        "violet. - tyhmä ämmä"

violet.
        "Toinen kysymys. Mitä vihattavaa on tyhmyydessä?"

t4wtartas

• violet.
        ........ kirjoitti:

Hah. Salli mun nauraa. "ennakointia" mahdollisesti. Just. Pysyisit edes sanojesi takana etkä lähde tuollaisiin typeriin selittelyihin.

Kauanko aiot tässäkin ketjussa jankuttaa?

• ..........
        violet. kirjoitti:

Tässä sulle kirjeenvaihto:

Pyhä Viha
        "violet. - tyhmä ämmä"

violet.
        "Toinen kysymys. Mitä vihattavaa on tyhmyydessä?"

t4wtartas

No tyhmäksi ämmäksi voi haukkua kirjoitusten perusteella, mutta rumaksi, köyhäksi neitsyeksi haukkuminen ei liity millään tavalla mihinkään kirjoitettuun vaan on pelkkää hyökkäystä toisen persoonaa kohtaan eikä pysy millään tavalla asiassa. Jos sulla on tapana tuolla tavalla "ennakoida" useamminkin niin kyllä se kertoo jo siitä miksei sun kanssa tule ihmiset juttuun. Lapsellista kiukuttelua ja ylireagointia.

• ............
        violet. kirjoitti:

Kauanko aiot tässäkin ketjussa jankuttaa?

Itsehän kysyit että mikä sussa mättää. Tuo "ennakointi" selitys on yks paskimmista mihin olen vähään aikaan törmännyt.

Sulle tietysti kaikki kritiikki on vaan jonkun "ruman, köyhän neitsyen" jankuttamista. Sähän sanoit että kykenet ottamaan kritiikkiä vastaan. Ei siltä vaikuta.

• violet.
        .......... kirjoitti:

No tyhmäksi ämmäksi voi haukkua kirjoitusten perusteella, mutta rumaksi, köyhäksi neitsyeksi haukkuminen ei liity millään tavalla mihinkään kirjoitettuun vaan on pelkkää hyökkäystä toisen persoonaa kohtaan eikä pysy millään tavalla asiassa. Jos sulla on tapana tuolla tavalla "ennakoida" useamminkin niin kyllä se kertoo jo siitä miksei sun kanssa tule ihmiset juttuun. Lapsellista kiukuttelua ja ylireagointia.

Mitä itse olisit vastannut?

• ........
        violet. kirjoitti:

Mitä itse olisit vastannut?

Pitääkö mun alkaa sulla vuorosanoja kirjoittamaan tulevaa varten?

No jos joku mua haukkuu tyhmäksi, niin tuskin siihen olankohausta enempää jaksaisin noteerata. Asia on tietysti erikseen jos olen omasta mielestänikin tyhmä, niin suututtaahan se että joku sen paljastaa.

• violet.
        ........ kirjoitti:

Pitääkö mun alkaa sulla vuorosanoja kirjoittamaan tulevaa varten?

No jos joku mua haukkuu tyhmäksi, niin tuskin siihen olankohausta enempää jaksaisin noteerata. Asia on tietysti erikseen jos olen omasta mielestänikin tyhmä, niin suututtaahan se että joku sen paljastaa.

Niin. Olemme erilaisia. Jotkut kuuntelee vittuilua ja menee kotiin itkemään, toiset antaa takaisin.

Oisko muuten ollut ok sanoa tota kirjoittajaa henkisesti rumaksi ja henkisesti köyhäksi, henkisesti saamattomaksi ämmäksi/ukonrähjäksi?

• ........
        violet. kirjoitti:

Niin. Olemme erilaisia. Jotkut kuuntelee vittuilua ja menee kotiin itkemään, toiset antaa takaisin.

Oisko muuten ollut ok sanoa tota kirjoittajaa henkisesti rumaksi ja henkisesti köyhäksi, henkisesti saamattomaksi ämmäksi/ukonrähjäksi?

Vaikutat kyllä niin vitun lapselliselta tyypiltä etten halua keskustella enää kanssasi. Hyvästi.

• violet.

Vittu sä oot tyhmä ämmä.

• violet.
        ........ kirjoitti:

Vaikutat kyllä niin vitun lapselliselta tyypiltä etten halua keskustella enää kanssasi. Hyvästi.

Menetys ei ole mun. Mutta tuskinpa maltat jättää kommentoimatta vastaisuudessakaan. Muutahan tollaselta ei voi odottaakaan.

• hshst
        violet. kirjoitti:

Vittu sä oot tyhmä ämmä.

Tulihan se sieltä. Älä turhaan yritä esittää sivistynyttä, kun kuitenkin haluat vain suoltaa paskaa suun täydeltä.

• ......
        violet. kirjoitti:

Menetys ei ole mun. Mutta tuskinpa maltat jättää kommentoimatta vastaisuudessakaan. Muutahan tollaselta ei voi odottaakaan.

Ja mikähän on tämä "tollanen"?

• violet.
        hshst kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Älä turhaan yritä esittää sivistynyttä, kun kuitenkin haluat vain suoltaa paskaa suun täydeltä.

Mitä muuta odotit saavasi tolla viestillä? Mähän annoin sulle hyvän mielen. Nauti siitä :)

• violet.
        ...... kirjoitti:

Ja mikähän on tämä "tollanen"?

Jankutus jatkuu. Keskustelu sun kanssasi on ohi.

Mistä vetoa että et voi lopettaa tohonkaan viestiin?

• rwaraewrawr
        violet. kirjoitti:

Mitä muuta odotit saavasi tolla viestillä? Mähän annoin sulle hyvän mielen. Nauti siitä :)

En kyllä ymmärrä sun järjenjuoksua.

Se on kyllä tullut selväksi tässä sä olet tyhmä ja vittumainen ämmä joka nauttii vittuilusta. Ihanko vakavissasi kysyit täällä että mikä sussa ärsyttää?

• violet.
        rwaraewrawr kirjoitti:

En kyllä ymmärrä sun järjenjuoksua.

Se on kyllä tullut selväksi tässä sä olet tyhmä ja vittumainen ämmä joka nauttii vittuilusta. Ihanko vakavissasi kysyit täällä että mikä sussa ärsyttää?

Samat sanat. Luuletko olevasi kirjoittamasi perusteella normaalilla tasolla edes käytökseltä, saati älyltä, siis muidenkin kuin omissa silmissäsi? Osaatko muuta kuin jauhaa tota samaa mantraa?

Eikä muuten kiinnosta jatkaa keskustelua. Öitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      179
      13494
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4920
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2843
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe