Mitä tekisit

yllättynyt

Jos tietäisit ystäväsi katkaisseen kaikki ystävyyssuhteensa tuosta vain? Vaikka tietäisit että juuri nyt hän tarvitsisi ystäviään. Yksi teki juuri näin. Tiedän että hän yrittää katkaista välinsä aviomieheensäkin. Miksi hän on näin ilkeä, erityisesti itselleen? Mikä voi ajaa ihmisen tällaiseen tilanteeseen?

Hänen yksi arvoistaan on tämä: Ketään ei saa jättää yksin.
Ja kuitenkin hän itse on jättäytymässä olemaan yksin. Hän oli ennen rakastava, ystävällinen ja lämmin ihminen. Nyt hän tuntuu olevan etäinen, kylmä ja piittaamaton. Välillä hän on hyvinkin kiukkuinen/äkäinen.

Pitääkö minun olla noteeraamatta tätä asiaa? Annanko asian vain olla ja annan ystävyyssuhteen katketa? Mitä minun pitäisi tehdä?

6

199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

Vain rukous voi auttaa, myös voi saada oikeat toiminta ohjeet, jos rukoilee ystävän puolesta, vaikka; Sinä Jeesus tiedät, ketä ajattelen, tiedät myös, miten suhteemme on muuttunut, pelkään hänen puolestaan, jätän hänet Sinun käsiisi, auta häntä ja anna hänelle tarvitsemansa apu, anna meille myös väärät tekomme anteeksi, kiitos Jeesus!

• Swan Queen

Voisin olla tuo sinun ystäväsi. En ole laittanut välejä ystäviini poikki, mutta elämässäni on ollut useampia vaikeampia asioita parin viimeisen vuoden aikana, enkä vain jaksa kommunikoida entiseen tapaani. Ulkoisesti elämäni varmasti näyttää ihan hyvältä elämältä, mutta näiden vaikeiden asioiden käsittely vie energiaani. En halua niitä vatvoa, enkä teille muille niistä valittaa - haluan käsitellä ne omalla tavallani ja omalla aikataulullani.

Olen todella onnellinen jokaisesta meilistä ja yhteydenotosta, jonka teiltä läheisimmiltä ystäviltäni saan. Toivon, että te läheiset olette olemassa elämässäni vielä myöhemminkin, vaikka juuri nyt en olekaan se iloinen ja auttavainen ystävä. Antakaa siis minulle aikaa ja pysykää lähipiirissäni, vaikka juuri nyt tunnunkin kaukaiselta. Te olette minulle tärkeitä!

• paivisantala

Niin minäkin. Olen lopettanut yhteydenpidon ystäviini ja kavereihini, mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin katkaissut suhteeni ja välini heihin. Minullakin on asioita, joita haluan itsekseni käydä läpi. Ja osa sellaisia, joista en halua kenenkään tietävän. Minunkin asiani vievät kaiken energiani, en jaksa huolehtia ystävyys- ja kaverisuhteistani, en aina edes avioliitostani.

Haluan selvittää itse omat asiani, enkä halua siihen ketään avuksi, vaikka saattaisinkin sitä tarvita. Olen liian ylpeä että voisin tunnustaa etten pärjää, sitten kun se tilanne tulee vastaan.

Anteeksi etten jaksa enää olla se oma itseni, olen nyt mieluummin turta, ja väsynyt ihmissuhdepyörteisiin ja laiska ottamaan yhteyttä. Välitän kuitenkin teistä ja juttelen kyllä kun tavataan ja törmäillään.

Auttaa en nyt pysty muita, minun on ensin saatava autettua itseäni, jos siihen edes pystyn.

• mäkämäkämäämää
        paivisantala kirjoitti:

Niin minäkin. Olen lopettanut yhteydenpidon ystäviini ja kavereihini, mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin katkaissut suhteeni ja välini heihin. Minullakin on asioita, joita haluan itsekseni käydä läpi. Ja osa sellaisia, joista en halua kenenkään tietävän. Minunkin asiani vievät kaiken energiani, en jaksa huolehtia ystävyys- ja kaverisuhteistani, en aina edes avioliitostani.

Haluan selvittää itse omat asiani, enkä halua siihen ketään avuksi, vaikka saattaisinkin sitä tarvita. Olen liian ylpeä että voisin tunnustaa etten pärjää, sitten kun se tilanne tulee vastaan.

Anteeksi etten jaksa enää olla se oma itseni, olen nyt mieluummin turta, ja väsynyt ihmissuhdepyörteisiin ja laiska ottamaan yhteyttä. Välitän kuitenkin teistä ja juttelen kyllä kun tavataan ja törmäillään.

Auttaa en nyt pysty muita, minun on ensin saatava autettua itseäni, jos siihen edes pystyn.

kuka se siinä mäkäjää

• voimia sinulle

voimia.. olet varmaan tilanteessa, missä tukea tarvisit enemmän kuin koskaan. Itse vaikeita asioita läpikäyneenä ja jo ylitse päässeenä jälkeenpäin ajateltuna toimin todella huonosti ystäviäni kohtaan ja nyt jälkeenpäin yritän korjata niitä rikkoja, mitä ihmissuhteisiini käytökselläni sain. Vaikka en jaksanut silloin.
        Koin joitakin asioita niin vaikeina ja häpeällisinä, että en luottanut keneenkään, koin, että kukaan ei voi auttaa tai koskaan ymmärtää. Olin niin yksin niiden vaikeuksien kanssa, että luulin olevani ainut tässä elämässä jolla on niin vaikeaa.

Meni pitkään ennenkuin edes huomasin, miten huonona kävin. Sosiaalinen toimintakyky oli aika hukassa, samoin muukin toimintakyky, vaikka näennäisesti pärjäsinkin. Jos olisin osannut tai ymmärtänyt, olisin käynyt vaikka kriisikeskuksessa puhumassa nimettömänä. Ymmärsin nämä asiat vasta pitkän ajan kuluttua, vasta kun elämä helpotti niin paljon, että sain jotakin vertailupohjaa. Jouduin opettelemaan koko suhtautumisen elämään uudestaan. Samalla tapahtui pari muutakin elämänmuutosta.

Toivon sinun puolestasi, ettet jäisi asioinesi yksin. En tarkoita, että kaikkea tarvitsisi tilittää, mutta joku maininta, että on hankalaa ja että pyytäisi ymmärrystä ja aikaa ystäviltään. Minä en sitä silloin ymmärtänyt.

Ja vaikka minusta silloin tuntuu, ettei elämään tule valopillkkuja, niin elämä vie eteenpäin ja pahimmat asiat jää taakse. Nyt on ollut haastetta saada luotua sitä luottamusta, minkä tavallaan rikoin puoleltani ja tein sen virheen etten selitellyt mitään. Ystävieni kannalta käyttäydyin varmaan tosi huonosti.

• rehellisyyden perään

Elämä on haasteellista. Itse näin ystävän jättämäksi/pettämäksi. Vieläkin on puukon helat selässä näkyvissä. Voi se olla paha kriisinpaikka tämäkin. Puhumattomuus on paha tuskan venytys, valehtelua valehtelun päälle. Olisi helpompaa jos toinen ilmoittaisi että näin koen ja tarvitsen nyt tilaa. Vuosien syytösten pyörittely voi viedä elämältä mehut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe