Hei!
En käytä useasti mitään kasvojenpuhdistus ainetta. Joskus saatan laittaa, kun siltä tuntuu.
Mutta aina kun pesen kasvoni kasvonpuhdistunaineella niin minulle tulee vain lisää finnejä?
Minulla on puhtaatkasvot, siis ei mitään finnejä. Joskus saattaa tulla muutama, mutta kasvonpuhdistusaineen jälkeen niitä saattaa tupsahtaa kolme tai neljä heti seuraavalla päivällä?
mistäs tämä johtuu ?
Ja tämä sama juttu tulee kaikilla kasvojenpuhdistusaineilla joilla olen kokeillut!
(olen 14v- tyttö)
Kasvonpuhdistusainaeesta lisää finnejä!
9
286
Vastaukset
- Mievain^^
Oletko kokeillut siis ihan puhdistusmaidoista geeleihin?
Luulen, että tässä on kyse siitä, että kun et ole pessyt säännöllisesti kasvojasi tuollaisella puhdistusaineella, se lika ei ole tullut ulos. Sitten kun peset, se titenkin nousee pinnalle ja usein ilmenee finneinä. Näin tapahtuu usein esim. kosmetologin ihonpuhdistuksen jälkeen, kun se lika sieltä syvältä tulee ulos.
Saattaa myös olla kyse siitä, että putsareissa on ollut joitakin epäsopivia ainesosia, jotka aiheuttavat finnejä.
Se, että sinulla on puhtaat kasvot päältä, ei tarkoita, etteikö sinulla olisi likaa huokosissa. Mutta ei siis silti tarvitse mitään syväpuhdistavia putsareita ostaa, sillä se lika on ihan ookoo, jos se ei aiheuta finnejä.
Sinun täytyy käyttää tuotetta n. kuukauden tietääksesi sopiiko se sinulle. Muista myös kasvovesi ja kosteutus pesun jälkeen. - Babe-91.
Jotkuthan ei käytä ollenkaan kasvojenpuhdistusaineita, ja iho on täydellisen ihana.
Kun saattaapi olla että ne tökötit vaan pahentaa asiaa...
Ei niitä välttämättä kandee ees käyttää.
Itekkään en käytä ja iho on hyvä :) - kynsilakka123
kiitos vastauksille ( :
Eli ei se haittaa että jos en käytä mitään puhdistus aineita, onko se haitaksi jos ne ihme liat jää sinne huokkosiin?
Yleensä pesen kasvot vain vedellä, en muuta. - Mievain^^
Joillekin riittää pelkkä vesikin ja se on ihan ok, jos koet sen itse riittäväksi. Olisin itse myös onnellinen, jos pärjäisin pelkällä vedellä ja iho hoitaisi loput itse. : )
- Mievain^^
Ainiin, unohdin vielä sanoa, että ei sitä likaa sieltä välttämättä tarvitse puhdistaa. Huokoset kyllä puhdistavat itse itsensä.
- tapitapi61
Ei ihan menny "arvaus" nappiin. Mikäli iho on likainen , ei se itseään puhdista.
- Mievain^^
tapitapi61 kirjoitti:
Ei ihan menny "arvaus" nappiin. Mikäli iho on likainen , ei se itseään puhdista.
Käytin ilmeisesti vähän harhaan johtaa termiä. Tarkotin, että kyllä normaalisti toimiva iho käyttää sen tuottamansa talin ja finnejä ei tällöin tule, joten ei ole mitään puhdistettavaakaan. Ja vedellä kyllä lähtee kaikenmaailman hiet sun muut, ettei sen takia tarvitse mitään putsaria hommata, jos iho muuten voi hyvin.
- kynsilakka123
Kiitos vastauksista (:::
oli paljon apua =) - tapitapi61
Puhdistustutteissa on eroja.
Tärkeintä on se, että peset normaalin lämpöisellä vedellä hyvin puhdistustuotteen pois - sillä, jos sitä jää iholle , niin se voi tehdä juuri tällaista.
Toiseksi tärkeintä on : käytä aina puhdistuksen jälkeen kasvovettä.
Mikäli et meikkaa - voit käyttää ilta ja aamupuhdistukseen pelkästäänkin kasvovettä viimeiseksi aamu/iltapesun jälkeen edellyttäen että ihosi on muuten ok. Jos näin, valitse herkän ihon kasvovesi, soveltuu parhaiten.
Käy vaikka apteekissa , esim. Yliopiston apteekissa on mukavia avustajia jolloin saisit asiantuntevaa apua. Siellä on hyviä ja edullisia tuotteita esim. Favora.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827