mihin menisit tallinnassa?

leikkaustaharkitseva

Olen suunnitellut meneväni tallinnaan rintojen suurennos leikkaukseen. hinnan puolesta minulla kun ei ole varaa suomessa käydä ja olen ymmärtänyt ihmisten puheista ja kokemuksista että tallinnan lääkärit ovat yhtä päteviä elleivät jopa parempia kuin suomalaiset..? kun siellä niitä leikkauksia niin paljon tehdään..

siksi kysyisinkin että mitä firmaa suosittelisitte? Fin-est,laatukirurgia, the look ja mitä muita niitä nyt on?
Kuinka leikkaus yms. sujui ja paljonko toimempiteelle kaikkiaan tuli hintaa? mitä sinulle tehtiin?

Kiitos asiallisista viesteistä!

78

6044

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amandaa79

Käy useammassa konsultaatiossa ja valitse se paikka, joka tuntuu juuri sinulle oikealta. Itse kävin konsultaatiossa Siluetissa, Finestissä, The Lookissa ja Laatukirurgiassa. En viitsi kirjoittaa minkä paikan valitsin, jotta minua ei syytettäisi mainostamisesta. Siluetissa kävin vain siksi, että halusin myös suomalaisen plastiikkakirurgin arvion. Rintojen suurennukseni tehtiin 4 viikkoa sitten Tallinnassa. Minulle laitettiin anatominen MM320 g. Kaikki sujui, kuten konsultaatiossa oli kerrottu. Olin etukäteen epäileväinen, mutta kokemus oli positiivisempi kuin oletin. Minulla oli saattaja ja hinta saattajan kanssa oli 3860 euroa. Nyt on pahin turvotus poissa ja nämä "kaksoset" alkavat jo näyttämään upeilta :)

• kannattaa harkita

Minäkin suosittelen että käyt useammassa paikassa konsultaatiossa. Minulle riitti Siluetissa hoitajan tekemä alustava neuvonta ja lähdin lopulta Viroon. Lääkärini oli Troost ja hän leikkaa nykyisin ainakin Lookilla telkkariohjelmasta päätellen (en käynyt Lookilla). Implanteiksi valitsin silloin muutama vuosi sitten Mentorit kun niille sai parhaat takuut. Sain juuri sellaiset rinnat kuin halusinkin.

• Milloin?

Milloin kävit? Voitko kertoa tarkan päivämäärän?

• Taas mainos
        Milloin? kirjoitti:

Milloin kävit? Voitko kertoa tarkan päivämäärän?

Taisi olla jälleen "Laatu"-kirurgian mainos. "Kävin... jne" kuulostaa kovin tutulta.

• Varo konsultteja

Alalla häärii kaikenlaista konsulttia, joille on yhteistä se, että he eivät ole leikkaavia kirurgeja. Kirurgin konsultaatio Virossa maksaa vaivaiset 30 euroa, ja päiväristeily Tallinnaan vieläkin vähemmän, joten siinä ei kannata pihtailla. Virolaisia plastiikkakirurgeja löytyy googlaamalla.

• appu

löytyykö suomesta kirurgin konsultaatioita?

• Varo konsultteja

Suomessa kirurgin konsultaatio maksaa noin 100 euroa, Virossa 30 euroa. Tietääkseni virolaiset kirurgit eivät matkusta Suomeen konsultoimaan, ainakaan 30 eurolla.

• appu
        Varo konsultteja kirjoitti:

Suomessa kirurgin konsultaatio maksaa noin 100 euroa, Virossa 30 euroa. Tietääkseni virolaiset kirurgit eivät matkusta Suomeen konsultoimaan, ainakaan 30 eurolla.

nojoo, tuskimpa niitten kannattaiskaan!

• tyytyväinen asiakas

Itse kävin puolisen vuotta sitten suurennuttamassa rintani the lookilla ja suosittelen lämpimästi paikkaa. Sain hyvää ja ystävälllistä palvelua sekä suomen että tallinnan päässä. Kaikki hoitajat olivat ystävällisiä ja leikkaava lääkäri huomaavainen ja asiansa osaava. Matka sujui ongelmitta ja olen erittäin ERITTÄIN onnellinen uusien rintojen omistaja :D sekä todella tyytyväinen lopptulokseen!

• Pessionaatta

Olen käynyt Fin-Est:issä leikkauttamassa rintani ja tulos on juuri sitä mitä lähdin hakemaan. Oikeastaan "ajauduin" kyseisen frman kautta leikattavaksi koska pari ystävääni on suurennuttanut rintansa heidän kautta ja lopputulos miellytti silmääni.

• Troos is BEST

• Servetti

Listan mukaan nämä 11 ovat plastiikkakirurgeja virossa:

Jrk Kood Eesnimi Perekonnanimi
        1 D05194 Ilmar Amjärv
        2 D02596 Terje Arak
        3 D06937 Jyri Juhani Hukki
        4 D00555 Katrin Krüünvald
        5 D00668 Jüri Kullamaa
        6 D05274 Mare Malva
        7 D05920 Romek Märtsin
        8 D01376 Peep Pree
        9 D03966 Tatjana Raie
        10 D01565 Merle Sellend
        11 D01128 Olavi Vasar

• tyytyväinen asiakas

Jeps yhdyn edelliseen täysin rinnoin ;D

• Sarahhin

Niin minäkin :)

• leikkaustaharkitseva

joo oon kyllä kattonu että troostia on paljon kehuttu, ei oo tainnu ainuttakaan negatiivista kommenttia tulla! the lookia on nyt kovasti tullu harkittua.. :)

• leikkaustaharkitseva

..niin siis ei oo tainnu tulla VASTAAN niitä negatiivisia kokemuksia tai kommentteja.. :)

• Shokissax10
        leikkaustaharkitseva kirjoitti:

..niin siis ei oo tainnu tulla VASTAAN niitä negatiivisia kokemuksia tai kommentteja.. :)

Kävin äskettäin Tallinnassa leikkauksessa suomalaisen yrityksen kautta ja minulle laitettiin Mentorit. Sitten toisesta rinnasta alkoi vuotaa vaaleata tai valkoista nestettä ja toisesta keltaista. Minut Tallinnassa leikannut kirurgi sanoi, että kyseessä on seroma ja hän poisti molemmat proteesini. Olen vasta toipumassa järkytyksestä. Sain juuri suomalaiselta kirurgilta sähköpostin, jossa hän vastasi, että tällä proteesilla pinta ei ole tarpeeksi karhea kiinnittyäkseen kudokseen ja proteesin liikkuminen aiheuttaa ongelmia. Enpä tiedä miten nämä parhaaksi mainostetut takuut toimivat.. Huomenna soitan kuluttajariitalautakuntaan ja yritän saada asianajalta tietoa kuinka saisin rahani takaisin tai uuden leikkauksen ilmaiseksi. En vielä halua kertoa mistä yrityksestä on kyse, mutta kerron kyllä, jos asioita ei hoideta, kuten on luvattu.

• Mustelmia täälläkin
        Shokissax10 kirjoitti:

Kävin äskettäin Tallinnassa leikkauksessa suomalaisen yrityksen kautta ja minulle laitettiin Mentorit. Sitten toisesta rinnasta alkoi vuotaa vaaleata tai valkoista nestettä ja toisesta keltaista. Minut Tallinnassa leikannut kirurgi sanoi, että kyseessä on seroma ja hän poisti molemmat proteesini. Olen vasta toipumassa järkytyksestä. Sain juuri suomalaiselta kirurgilta sähköpostin, jossa hän vastasi, että tällä proteesilla pinta ei ole tarpeeksi karhea kiinnittyäkseen kudokseen ja proteesin liikkuminen aiheuttaa ongelmia. Enpä tiedä miten nämä parhaaksi mainostetut takuut toimivat.. Huomenna soitan kuluttajariitalautakuntaan ja yritän saada asianajalta tietoa kuinka saisin rahani takaisin tai uuden leikkauksen ilmaiseksi. En vielä halua kertoa mistä yrityksestä on kyse, mutta kerron kyllä, jos asioita ei hoideta, kuten on luvattu.

Tuo proteesin liikkuminen ei ainakaan pitäisi aiheuttaa ongelmia, päinvastoin. Ainakin silloin muutama vuosi sitten kun minulle laitettiin Mentorit, valmistajan ohje oli että rintoja pitää hieroa jotta implantit pysyvät irtonaisina ja asia vielä tarkistettiin jälkitarkastuksessa että implantit liikkuivat hyvin. Ohjeiden mukaan tällä estetään kapseloitumista.

Ainakin silloin vain suomalaiset kirurgit kielsivät hieromisen jotta implantit tarttuisi kiinni. Muualla maailmassa noudatettiin tätä hierontaohjetta. En tiedä onko Mentor antanut uusia ohjeita ja nyt ei enää hierotakaan.

Serooma on verenpurkauman eli mustelman jälkitilana kudokseen syntynyt heraisen nesteen täyttämä ontelo. Proteesin pinnan laatu ei pitäisi vaikuttaa mitenkään serooman syntymiseen. Serooman eli mustelman syntyyn voi vaikuttaa tavanomaista herkempi verenvuototaipumus. Siksi minullekin annettiin ohjeet että viikkoa ennen rintaleikkausta pitää lopettaa aspiriinipohjaisten lääkkeiden, E-vitamiini ja kalaöljyjen käyttö. Sain sairaalasta mukaani särkylääkettä joka paljastui myöhemmin aspiriinipohjaiseksi. Aloin selvittää asiaa kun muutama päivä kotiuduttuani alkoi tulla suuria mustelmia. Hoidin noita mustelmia niiden liuottamiseksi tarkoitetulla voiteella, eikä seroomaa päässyt syntymään.

Koska leikkaus on tehty Tallinnassa, kuluttajariitalautakunta ei voi käsitellä asiaa, eikä sille muutenkaan kuuluisi leikkauksen jälkitilojen selvittely. Todennäköisesti tapauksessa ei ole mitään moitittavaa, mustelmia voi tulla kenelle tahansa huolellisenkin työn jälkeen, sen huomasin itsekin. Epäilen onko mitään mahdollisuuksia saada ilmaista leikkausta koska serooman syntymiseen vaikuttaa paljonkin potilaan oma kudostyyppi ja kuten edellä mainitsin, myös lääkitys (reseptivapaakin). Mutta aina kannattaa neuvotella.

• Vain yksi kuuri
        Shokissax10 kirjoitti:

Haitko heti antibiootit ja tutkitutit haavat kun huomasit tulehduksen? Itse söin normaalisti antibioottikuurin ja tulehdus poistui sillä.

• Huom. Mentorit...
        Shokissax10 kirjoitti:

"Eräs tietty taho" mainostaa nettisivuillaan, että Mentorit ovat "luxusrintaimplantteja". Ja kun lisäksi maksaa "takuusta", voikin olla vailla huolen häivää. Huuhaata ja rahastusta.

• Shokissax10edelleen

Ei ollut mustelman mustelmaa. Haavat erittivät voimakkaasti ja mitään ei ollut tehtävissä. Eipä tässä ollut mistään antibiooteista, kipulääkkeistä tai voiteista apua. Proteesini poistettiin! Huomenna varaan ajan parille suomalaisella plastiikkakirurgille, jotta saan arvion siitä mitä tässä on tapahtunut ja mistä johtuu. Minut leikannut kirurgi sanoi itsekin, että hän ei ole käyttänyt mentoria pitkään ja että aiemmin tällaista ei ole tapahtunut.

• Vain yksi kuuri

Koska aloitit antibioottikuurin saatuasi tietää tulehduksesta? Aloititko saman tien vai miksi tilanne meni tuohon asti? Tulehduksia tulee joskus leikkausten jälkeen ja niiden hoitaminen antibiooteilla on tavallista. Väitteesi ettei antibiootista olisi ollut apua kuulostaa pikkaisen oudolle.

• Vain yksi kuuri

• Valitettava vahinko

Kertomuksesi perusteella kyseessä on ollut haavatulehdus eikä siihen vaikuta implanttimerkki mitään kunhan ne ovat asianmukaisesti steriilit ennen paikalleen laittamista. Näin jälkikäteen on vaikeaa selvittää mistä bakteerit ovat päässeet leikkaushaavoihin. Yllättävää että tulehdus tuli molempiin rintoihin, yleisempää on vain yhden leikkaushaavan tulehtuminen ja se saadaan useimmiten parannettua antibioottikuurilla. Sairaalassa on työskennelty steriileissä oloissa, mutta sen jälkeen bakteerien pääsy haavoihin vaikkapa valuvan hien mukana iholta on mahdollista. Parina ensimmäisenä vuorokautena kontaminaatio on mahdollista kun haavat eivät ole vielä sulkeutunut kokonaan. Kummallista että kirurgi syyttää implanttia kun haavatulehdus tulee muulla tavoin. Mentor valmistetaan eurooppalaisessa tehtaassa että ainakaan Costa Rican oloja ei voi syyttää. Proteesien poisto on yleistä tällaisessa haavatulehduksessa jotta haavoihin ei kohdistu voimakasta venytystä ja ne pääsevät paranemaan. Implantilla sinällään ei ole vaikutusta haavatulehdukseen. Yleensä Virossa ei anneta rutiininomaisesti antibioottikuuria kuten Suomessa on usein tapana, varsinkin julkisella puolella. Antibioottia varten saa reseptin neuvontavastaanoton välityksellä mikäli tulehdusoireita alkaa tulla.

• Entten tentten...
        Valitettava vahinko kirjoitti:

Kertomuksesi perusteella kyseessä on ollut haavatulehdus eikä siihen vaikuta implanttimerkki mitään kunhan ne ovat asianmukaisesti steriilit ennen paikalleen laittamista. Näin jälkikäteen on vaikeaa selvittää mistä bakteerit ovat päässeet leikkaushaavoihin. Yllättävää että tulehdus tuli molempiin rintoihin, yleisempää on vain yhden leikkaushaavan tulehtuminen ja se saadaan useimmiten parannettua antibioottikuurilla. Sairaalassa on työskennelty steriileissä oloissa, mutta sen jälkeen bakteerien pääsy haavoihin vaikkapa valuvan hien mukana iholta on mahdollista. Parina ensimmäisenä vuorokautena kontaminaatio on mahdollista kun haavat eivät ole vielä sulkeutunut kokonaan. Kummallista että kirurgi syyttää implanttia kun haavatulehdus tulee muulla tavoin. Mentor valmistetaan eurooppalaisessa tehtaassa että ainakaan Costa Rican oloja ei voi syyttää. Proteesien poisto on yleistä tällaisessa haavatulehduksessa jotta haavoihin ei kohdistu voimakasta venytystä ja ne pääsevät paranemaan. Implantilla sinällään ei ole vaikutusta haavatulehdukseen. Yleensä Virossa ei anneta rutiininomaisesti antibioottikuuria kuten Suomessa on usein tapana, varsinkin julkisella puolella. Antibioottia varten saa reseptin neuvontavastaanoton välityksellä mikäli tulehdusoireita alkaa tulla.

Suomalainen firma, Virossa teetetty operaatio, implanttina Mentor. Vaihtoehtoja ei ole monta, enintään kaksi tai kolme. Nyt pitää arpoa: entten tentten teelikamentten...

Tässä tapauksessa nimimerkin Shokissax10 olisi syytä mainita firma sekä kyseessä oleva kirurgi, jottei epäillä syyttömiä.

• Shokissax10

X näköjään kirjoittanut puolustuksensa... Ensin mainostetaan parhaita takuita ja Suomen kuluttajan suojaa ja sitten kun niitä tarvittaisiin niin pakoillaan vastuuta ja syytetään potilasta. Ainakin Asko Salmi on aiemminkin tavannut potilaita, joilla on ollut seroma ja Mentor. Jotta syyttömiä ei epäillä voin kertoa, että kirurgi ei ollut sukupuoleltaan mies.

• Ihmettelen asiaa

Ihmetyttää miten implantin merkki voi vaikuttaa serooman ilmenemiseen ja vieläpä heti leikkauksen jälkeen jolloin implantti ei voi vielä vaikuttaa kudoksiin. Seroomaan voi vaikuttaa leikkaustekniikkakin, mutta Mentorit ovat fyysisesti niin samanlaisia muiden implanttien kanssa ettei ainakaan merkki voi vaikuttaa. Näppituntumalla aikanaan tunnustellessani Mentorin pinta oli karheampi kuin Eurosilicone. Allegraa en ole päässyt hiplaamaan.

• Ihmettelijälle
        Ihmettelen asiaa kirjoitti:

Ihmetyttää miten implantin merkki voi vaikuttaa serooman ilmenemiseen ja vieläpä heti leikkauksen jälkeen jolloin implantti ei voi vielä vaikuttaa kudoksiin. Seroomaan voi vaikuttaa leikkaustekniikkakin, mutta Mentorit ovat fyysisesti niin samanlaisia muiden implanttien kanssa ettei ainakaan merkki voi vaikuttaa. Näppituntumalla aikanaan tunnustellessani Mentorin pinta oli karheampi kuin Eurosilicone. Allegraa en ole päässyt hiplaamaan.

Mentor ja Eurosilikoni, samaa sarjaa? Tai sitten ne suomalaisfirman kautta Viroon toimitetut Mentorit ovat lojuneet jossain likaisessa varastossa. Tai olleet jopa kertaalleen käytetyt? Onkohan sekään varmaa, etteivät ne olleet jotkin Eurosilikonit, nehän poistettiin, eikä potilas saanut niitä talteen tutkittaviksi?

• Kukapa sen tietää
        Ihmettelijälle kirjoitti:

Mentor ja Eurosilikoni, samaa sarjaa? Tai sitten ne suomalaisfirman kautta Viroon toimitetut Mentorit ovat lojuneet jossain likaisessa varastossa. Tai olleet jopa kertaalleen käytetyt? Onkohan sekään varmaa, etteivät ne olleet jotkin Eurosilikonit, nehän poistettiin, eikä potilas saanut niitä talteen tutkittaviksi?

Kaikki silikoni-implantit ovat steriilisti pakattuja eikä pitäisi likaantua vaikka olisikin jossain tavallisessa varastossa. Mutta silloin tämä steriili pakkaus olisi päältä likainen ja jos lääkäri tai leikkausalueeseen koskeva avustaja koskee pakkaukseen, käsineet likaantuu. Yleensä "likainen" hoitaja avaa pakkauksen ja lääkäri koskee vain implanttia.

Enemmänkin epäilen tässä tapauksessa että haavat ovat saaneet bakteeritartunnan leikkaussalista lähdön jälkeen, sairaalassa, matkalla tai kotona. Se on todennäköisempää kuin että bakteereita olisi joutunut leikkausalueelle leikkaussalissa tai implanttien mukana. Ainakin helleilmoilla jos hikoilee voimakkaasti, haavan suojana olevat sidokset kastuu. Itse varmistuin haavojen puhtaudesta puhdistamalla ensimmäisinä päivinä haavat Neoamiseptilla ja vaihdoin uudet sidetyynyt vaikka mitään tulehdusoireita ei ollutkaan. Ehkäpä haavat siksi paranikin hyvin ja nopeasti.

• Ohjeistus? Vastuu?
        Kukapa sen tietää kirjoitti:

Kaikki silikoni-implantit ovat steriilisti pakattuja eikä pitäisi likaantua vaikka olisikin jossain tavallisessa varastossa. Mutta silloin tämä steriili pakkaus olisi päältä likainen ja jos lääkäri tai leikkausalueeseen koskeva avustaja koskee pakkaukseen, käsineet likaantuu. Yleensä "likainen" hoitaja avaa pakkauksen ja lääkäri koskee vain implanttia.

Enemmänkin epäilen tässä tapauksessa että haavat ovat saaneet bakteeritartunnan leikkaussalista lähdön jälkeen, sairaalassa, matkalla tai kotona. Se on todennäköisempää kuin että bakteereita olisi joutunut leikkausalueelle leikkaussalissa tai implanttien mukana. Ainakin helleilmoilla jos hikoilee voimakkaasti, haavan suojana olevat sidokset kastuu. Itse varmistuin haavojen puhtaudesta puhdistamalla ensimmäisinä päivinä haavat Neoamiseptilla ja vaihdoin uudet sidetyynyt vaikka mitään tulehdusoireita ei ollutkaan. Ehkäpä haavat siksi paranikin hyvin ja nopeasti.

Ainakin itse sain klinikalta lähtiessäni ohjeistuksen, miten haavoja tulee hoitaa. Sain mukaan painettuja ohjeita, ja kirurgi opasti myös suullisesti. Sain myös pakkauksen haavasiteitä, sekä antibioottikuurin neuvoteltuani asiasta kirurgin kanssa. Jotain tässä Shokissax10:n tapauksessa on mennyt erittäin pahasti pieleen, mutta voiko syyn vierittää potilaalle?

Klinikka lienee sama, jolla itse viime vuonna kävin. Menin sinne ilman välikäsiä. Nyt vaikuttaa siltä, että jos menee ilman välikäsiä, klinikka ottaa vastuun, opastaa ja neuvoo. Kun menee suomalaisen firman kautta, vastuuta ei ota oikein kukaan.

• Huuhaa295

Jyri Hukki niminen suomalainen plastiikkakirurgian dosentti leikkasi minut Tallinnassa pari kuukautta sitten. Häneen saa yhteyden ainakin Laser tilkka nimisestä paikasta. Hän on osastonylilääkärinä myös HUSin Plastiikkakirurgian kinikassa. Tallinnaan pääsee siis leikkaukseen myös hänelle. Hukki kertoi minulle taustoja tästä Natrelle ja Mentor kiistasta. Hän sanoi, ettei hänellä ole koskaan ollut ongelmia Natrellen kanssa eikä ole törmännyt siihen, että muillakaan olisi. Sen sijaan hän kertoi, että jotkut pitkään Mentoreita käyttäneet kirurgit ovat lopettaneet niiden käytön kokonaan, koska ne aiheuttivat tavallista enemmän proteesin poistoja. Hukki sanoi, että HUSsissa on ollut 2 tapausta, jossa on tullut kontaatio(?) tms ja Mentorit on poistettu. Kertoi hän paljon muutakin, joten olkaa itse yhteydessä häneen, jos haluatte tietää lisää. Häntä voin suositella. Lopputulos on hyvä ja Tallinnan sairaala todella siisti.

• Kaukana luksuksesta

Ainakin Laatukirurgian nettisivuilla kohdassa "Lääkärit" Mentoria mainostetaan "luksusrintaimplanttina" (tarkistettu 15.6.). Taitaa olla kaukana luksuksesta!

• Olen utelias

"Lopputulos on hyvä ja Tallinnan sairaala todella siisti."

Kaikki vain puhuvat Tallinnan sairaalasta, mutta harvoin on kerrottu sairaalan nimeä. Olen aikanaan ollut Jaan Troostin potilaana Fertilitas sairaalassa Tallinnan naapurikunnassa Viimissä (sairaala sijaitsee Viimsi SPA kylpylän vieressä). Laatukirurgian Kullamaa leikkasi silloin samassa sairaalassa. Televisio-ohjelmasta päätellen Look käyttää edelleen tuota Fertilitasta ja Troostia. Muistaaksen Hukkikin leikkasi joskus Fertilitaksessa, joten mikä sairaala oli nyt kyseessä. Ainakin Fertilitas on siisti sairaala ja joskus on väitetty Viron parhaimmaksi sairaalaksi, sijaitseehan se "Viron Kauniaisissa".

Olisi myös kiva tietää minkä klinikan osastoylilääkäri Hukki on kun ainakin Töölön sairaalan plastiikkakirurgisen osaston ylilääkäri on eri niminen.

• Hukin potilas

Fertilitaksessa Jyri Hukki leikkaa. www.jyrihukki.fi

• Saksalaiset yyt

Saksalaiset yyt saat painamalla vuoron perään kahta näppäintä. Oikeasta laidasta löytyy kaksi vierekkäistä pistettä. Sen jälkeen paina u-kirjainta. Näin tulee ü.

• Tallinnassa käynyt Y

Ilman välikäsiä menevät jäävät ilman takuuta ja suomalaista kuluttajasuojaa. Jos jotain tapahtuu tai laitetaan väärät implantit, niin on pahoissa ongelmissa sen jälkeen. Harvalla on resursseja ja taitoja alkaa käymään oikeustaisteluja Virossa jos jotain menee pieleen. Kävin suomalaisen firman kautta, koska en halunnut ottaa riskejä jos jotain menee pieleen. Mielummin hoidan asiat suomenkielellä, kuin alan käymään asioita läpi viroksi ja lääketieteen englanninsanastolla.

• Haiskahtaa
        Tallinnassa käynyt Y kirjoitti:

Ilman välikäsiä menevät jäävät ilman takuuta ja suomalaista kuluttajasuojaa. Jos jotain tapahtuu tai laitetaan väärät implantit, niin on pahoissa ongelmissa sen jälkeen. Harvalla on resursseja ja taitoja alkaa käymään oikeustaisteluja Virossa jos jotain menee pieleen. Kävin suomalaisen firman kautta, koska en halunnut ottaa riskejä jos jotain menee pieleen. Mielummin hoidan asiat suomenkielellä, kuin alan käymään asioita läpi viroksi ja lääketieteen englanninsanastolla.

Haiskahtaa pahasti mainokselta. "Kävin" jne., mutta ei mitään tarkempaa tietoa: missä, milloin, mikä operaatio tehty.

Lukekaapa tuolta ylempää tapaus Shokissax10 (12.6.2011 21:01), ja sitä seuraavat viestit. Siinä kävi niin, että kun tulikin paha komplikaatio, vastuuta ei ottanut kukaan. Kaikkein vähiten vastuuta otti suomalainen firma. Se vieritti vastuun potilaalle. Mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän sekaannuksia.

Ja, googlaamalla selviää, saako klinikalta suomenkielistä palvelua. Jos on nettisivut suomeksi, se tarkoittaa, että suomea puhutaan. Asian voi testata ottamalla yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

• Järkeä keskusteluun
        Haiskahtaa kirjoitti:

Haiskahtaa pahasti mainokselta. "Kävin" jne., mutta ei mitään tarkempaa tietoa: missä, milloin, mikä operaatio tehty.

Lukekaapa tuolta ylempää tapaus Shokissax10 (12.6.2011 21:01), ja sitä seuraavat viestit. Siinä kävi niin, että kun tulikin paha komplikaatio, vastuuta ei ottanut kukaan. Kaikkein vähiten vastuuta otti suomalainen firma. Se vieritti vastuun potilaalle. Mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän sekaannuksia.

Ja, googlaamalla selviää, saako klinikalta suomenkielistä palvelua. Jos on nettisivut suomeksi, se tarkoittaa, että suomea puhutaan. Asian voi testata ottamalla yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

Vaikutti olevan sama kirjoittaja, joka kertoi kehonsa hylkivän silikonirintaimplantteja. Kyseessähän on silloin hyvin harvinainen allergia, jota ei voi poistaa.

Jos ostat kaupasta maitoa ja olet allerginen ostamallesi maidolle, et voi palauttaa sitä allergiasi takia. Jos tuotteessa olisi vikaa, niin silloin asia olisi eri. Potilaan oma allergia ei ole tuotevirhe, vaan kehon immunologisen järjestelmän häiriö, joka ei ole tuotteen vika. Ei ole maidon syy jos olet allerginen sille, vaan kyseessä on keho oma häiriö.

• Voi hyvänen aika!
        Järkeä keskusteluun kirjoitti:

Vaikutti olevan sama kirjoittaja, joka kertoi kehonsa hylkivän silikonirintaimplantteja. Kyseessähän on silloin hyvin harvinainen allergia, jota ei voi poistaa.

Jos ostat kaupasta maitoa ja olet allerginen ostamallesi maidolle, et voi palauttaa sitä allergiasi takia. Jos tuotteessa olisi vikaa, niin silloin asia olisi eri. Potilaan oma allergia ei ole tuotevirhe, vaan kehon immunologisen järjestelmän häiriö, joka ei ole tuotteen vika. Ei ole maidon syy jos olet allerginen sille, vaan kyseessä on keho oma häiriö.

Olipa taas oikein älyn jättiläinen asialla: vertaa maitolitran ostoa rintaimplantteihin. Aikamoinen hintaero näillä kahdella tuotteella.

Jos allergia on mahdollista, miksi sitä ei testata etukäteen? Olisi kaikkien kannalta reilumpaa selvittää allergiat etu- kuin jälkikäteen. Rintaleikkaus ei ole ihan pikkujuttu.

Missään ei ole TODISTETTU, että tapauksessa Shokissax10 olisi kyse nimenomaan allergiasta.

Kyseessä voi olla myös puutteellinen ohjeistus, puutteellinen lääkitys (kovalla helteellä olisi tarvittu antibioottikuuri, etteivät pöpöt ala muhia), puutteellinen hygienia klinikalla, väärin tehty operaatio, ja onpa tuolla ylempänä todettu sekin, että kyseisen implanttimerkin (Mentor) kanssa on todettu olevan enemmän ongelmia kuin vastaavalla toisella merkillä.

Kaikkia näitä on yllä olevassa keskustelussa käsitelty, sekä kysytty suomalaisilta kirurgeilta mielipidettä.

• Järkeä keskusteluun
        Voi hyvänen aika! kirjoitti:

Olipa taas oikein älyn jättiläinen asialla: vertaa maitolitran ostoa rintaimplantteihin. Aikamoinen hintaero näillä kahdella tuotteella.

Jos allergia on mahdollista, miksi sitä ei testata etukäteen? Olisi kaikkien kannalta reilumpaa selvittää allergiat etu- kuin jälkikäteen. Rintaleikkaus ei ole ihan pikkujuttu.

Missään ei ole TODISTETTU, että tapauksessa Shokissax10 olisi kyse nimenomaan allergiasta.

Kyseessä voi olla myös puutteellinen ohjeistus, puutteellinen lääkitys (kovalla helteellä olisi tarvittu antibioottikuuri, etteivät pöpöt ala muhia), puutteellinen hygienia klinikalla, väärin tehty operaatio, ja onpa tuolla ylempänä todettu sekin, että kyseisen implanttimerkin (Mentor) kanssa on todettu olevan enemmän ongelmia kuin vastaavalla toisella merkillä.

Kaikkia näitä on yllä olevassa keskustelussa käsitelty, sekä kysytty suomalaisilta kirurgeilta mielipidettä.

Kyllä mainittiin "elimistön hylkivän implanttia". Silloin kyseessä on allergia, joka on kehon immunologisen järjestelmän häiriö.

Kehon oma häiriökäyttäytyminen ei ole tuotteen vika. Ei se ole maitomyyjän syy jos ostaja on allerginen maidolle. Maitomyyjä ei voi tietää myyvänsä maitoa henkilölle, joka on allerginen.

• Outo kirjoitus

Tuntuu oudolta että jos tulee tulehduksia, ensimmäiseksi syytetään lääkäriä, klinikkaa tai implanttia eikä edes ajatella sitä todennäköisempää tartuntatapaa eli kotioloja. Bakteeritartunta on monikertaisesti helpompaa kun poistutaan puhtaista sairaalaoloista. Jo kotimatkalla tapahtunut hikoilu voi riittää tartuntaan ja sitten syytetään sairaalaa. Kotiolot ja muiden ihmisten joukossa liikkuminen ovat todella likaisia verrattuna sairaalaan.

Vielä jokin aikaa sitten haukuttiin tosissaan Natrellen implantteja ja kuinka törkyisissä olosuhteissa niitä valmistetaan Costa Ricassa käsityönä. Nyt on jostain vetäisty syytökset Euroopassa valmistetusta Mentorista. Epäilyttää että kirjoitusten taustalla on kova kilpailu maahantuojien kesken ja tavalliset asiakkaat lähtee näihin luuloihin täysillä mukaan.

Niin, tuo maitolitraan vertaus on todella hyvä. Se realisoi tilanteen täysin käyttämällä jokaiselle tuttua tuotetta. "Aikamoinen hintaero näillä kahdella tuotteella." Tuollainen lausahdus osoittaa että kirjoittajalla taitaa olla oma lehmä ojassa ja kirjoitus pyritään halveksumalla osoittamaan asiattomaksi.

• Voi hyvänen aika!
        Outo kirjoitus kirjoitti:

Tuntuu oudolta että jos tulee tulehduksia, ensimmäiseksi syytetään lääkäriä, klinikkaa tai implanttia eikä edes ajatella sitä todennäköisempää tartuntatapaa eli kotioloja. Bakteeritartunta on monikertaisesti helpompaa kun poistutaan puhtaista sairaalaoloista. Jo kotimatkalla tapahtunut hikoilu voi riittää tartuntaan ja sitten syytetään sairaalaa. Kotiolot ja muiden ihmisten joukossa liikkuminen ovat todella likaisia verrattuna sairaalaan.

Vielä jokin aikaa sitten haukuttiin tosissaan Natrellen implantteja ja kuinka törkyisissä olosuhteissa niitä valmistetaan Costa Ricassa käsityönä. Nyt on jostain vetäisty syytökset Euroopassa valmistetusta Mentorista. Epäilyttää että kirjoitusten taustalla on kova kilpailu maahantuojien kesken ja tavalliset asiakkaat lähtee näihin luuloihin täysillä mukaan.

Niin, tuo maitolitraan vertaus on todella hyvä. Se realisoi tilanteen täysin käyttämällä jokaiselle tuttua tuotetta. "Aikamoinen hintaero näillä kahdella tuotteella." Tuollainen lausahdus osoittaa että kirjoittajalla taitaa olla oma lehmä ojassa ja kirjoitus pyritään halveksumalla osoittamaan asiattomaksi.

Aina paranee! Ei todellakaan ole ojassa omaa eikä toistenkaan lehmää.

Onko koskaan juolahtanut mieleen, että tätä palstaa saattavat lukea, ja samalla myös kommentoida, ihan tavalliset ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta "plastiikkakirurgia" ihan vain asiakkaan näkökulmasta?

Kukaan täällä ei ole kiistänyt, etteikö tapausta Shokissax10 olisi tapahtunut. Kuten kyseinen nimimerkki (13.6.2011 20:38) toteaa: "X näköjään kirjoittanut puolustuksensa..."

Ja, toistan vielä: Missään ei ole TODISTETTU, että tapauksessa Shokissax10 olisi ollut kyse allergiasta. Tässä valossa vertaukset ruokakaupan maitoihin ontuvat todella pahasti.

Ja, yhtä naurettavia ovat viittaukset kotimatkalla tapahtuneeseen hikoiluun. Eikö klinikka ole antanut kattavia ohjeita haavojen hoidosta, ja miksi ei annettu antibiottikuuria, jos ilma oli hiostava?

• Epäuskottavaa

Aina paranee! Ei todellakaan ole ojassa omaa eikä toistenkaan lehmää.

Onko koskaan juolahtanut mieleen, että tätä palstaa saattavat lukea, ja samalla myös kommentoida, ihan tavalliset ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta "plastiikkakirurgia" ihan vain asiakkaan näkökulmasta?

Kukaan täällä ei ole kiistänyt, etteikö tapausta Shokissax10 olisi tapahtunut. Kuten kyseinen nimimerkki (13.6.2011 20:38) toteaa: "X näköjään kirjoittanut puolustuksensa..."

Ja, toistan vielä: Missään ei ole TODISTETTU, että tapauksessa Shokissax10 olisi ollut kyse allergiasta. Tässä valossa vertaukset ruokakaupan maitoihin ontuvat todella pahasti.

Ja, yhtä naurettavia ovat viittaukset kotimatkalla tapahtuneeseen hikoiluun. Eikö klinikka ole antanut kattavia ohjeita haavojen hoidosta, ja miksi ei annettu antibiottikuuria, jos ilma oli hiostava?

Nyt alkaa olla pahasti selittelyn makua, kun olet puhut itsesi jo pussiin. Kuten tuossa edellä jo todettiin, ei se ole ruokakaupan tädin syy jos ostat tuotteen, jolle olet allerginen.

• Voi hyvänen aika!
        Epäuskottavaa kirjoitti:

Nyt alkaa olla pahasti selittelyn makua, kun olet puhut itsesi jo pussiin. Kuten tuossa edellä jo todettiin, ei se ole ruokakaupan tädin syy jos ostat tuotteen, jolle olet allerginen.

Ruokakaupan tädillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Luepa tuosta alempaa, mitä Shokissax10 kirjoittaa.

• HMMMM...

Ohjeistus on toki voinut olla puutteellista, mutta antibioottikuuria ei valitettavasti voi määrätä ja syödä mitenkään etukäteen vain varmuuden vuoksi... Bakteereita on tuhansia erilaisia ja nimenomaisen tulehduksen aiheuttaneen bakteerin herkkyydet täytyy määrittää, ennenkuin tiedetään mikä antibiootti ko. bakteeriin tehoaa...
        Vähän vastaava homma, kuin että särkylääkettä ei voi ottaa illalla juopotellessaan etukäteen seuraavan päivän krapulaa ajatellen...

• "Valelääkäri" taas!
        HMMMM... kirjoitti:

Ohjeistus on toki voinut olla puutteellista, mutta antibioottikuuria ei valitettavasti voi määrätä ja syödä mitenkään etukäteen vain varmuuden vuoksi... Bakteereita on tuhansia erilaisia ja nimenomaisen tulehduksen aiheuttaneen bakteerin herkkyydet täytyy määrittää, ennenkuin tiedetään mikä antibiootti ko. bakteeriin tehoaa...
        Vähän vastaava homma, kuin että särkylääkettä ei voi ottaa illalla juopotellessaan etukäteen seuraavan päivän krapulaa ajatellen...

"Valelääkäri" on taas asialla. Antibiootteja käytetään aivan yleisesti leikkauksiin liittyvien tulehdusten torjuntaan, ja kuuri aloitetaan usein jo ennen toimenpidettä. Luepa, "valelääkäri", Pharmaca Fennicaa. Siitä selviää, mitä antibiootteja määrätään mihinkin tapaukseen, ilman että tarvitsee tehdä bakteeriviljelyjä ja odotella niiden tuloksia.

• Shokissax10

Leikannut kirurgi ja hänen suomalaiset kolleegansa sanovat, että kyseessä on seroman aikaansaama infektio. Suomalainen yritys sanoo, että kyseessä on hylkiminen, jotta voivat laistaa vastuustaan. Mutta eivätpä voi. Asiantuntijoiden neuvosta olen päättänyt nostaa asiasta kanteen.

• ???

Miten seroma aiheuttaa infektion jos siihen ei ole päässyt bakteereita.

• Valheita valheen per
        ??? kirjoitti:

Miten seroma aiheuttaa infektion jos siihen ei ole päässyt bakteereita.

Ei mitenkään. Hänhän valehtelee minkä kerkeää. Ensi väitti implantin hylkivän, seuraavaksi syytti seromaa ja lopulta tulehdusta. Vaihtuu aina sen mukaan miten väite pystyttiin osoittamaan valheeksi.

• liian kallista lysti
        Valheita valheen per kirjoitti:

Ei mitenkään. Hänhän valehtelee minkä kerkeää. Ensi väitti implantin hylkivän, seuraavaksi syytti seromaa ja lopulta tulehdusta. Vaihtuu aina sen mukaan miten väite pystyttiin osoittamaan valheeksi.

Mä olen harkinnut rintojen pienentämistä. Ei ole varaa tehdä sitä Suomessa. Mitähän maksaa Tallinnassa? Onko kellään tietoa/kokemusta siellä leikkaavasta Mare Malvasta?

• Kertoi vain totuuden
        Valheita valheen per kirjoitti:

Nimimerkki "Valheita valheen per" yrittää leimata tapauksen Shokissax10 valehtelijaksi. Luin kaikki hänen tekstinsä. Hän kertoi vain, mitä on tapahtunut, ja mitä lääkärit ovat hänelle sanoneet. Hänen kertomuksensa on johdonmukainen, enkä huomannut yhtään väitettä hylkimisestä.

"Hylkiminen" on vastapuolen keksintöä, ei nimimerkin Shokissax10. Vastapuoli ei ole pystynyt osoittamaan Shokissax10:n kertomusta valheeksi, eikä TODISTAMAAN omia väitteitään.

Tsemppiä, Shokissax10.

• Myös lukenut
        Kertoi vain totuuden kirjoitti:

Nimimerkki "Valheita valheen per" yrittää leimata tapauksen Shokissax10 valehtelijaksi. Luin kaikki hänen tekstinsä. Hän kertoi vain, mitä on tapahtunut, ja mitä lääkärit ovat hänelle sanoneet. Hänen kertomuksensa on johdonmukainen, enkä huomannut yhtään väitettä hylkimisestä.

"Hylkiminen" on vastapuolen keksintöä, ei nimimerkin Shokissax10. Vastapuoli ei ole pystynyt osoittamaan Shokissax10:n kertomusta valheeksi, eikä TODISTAMAAN omia väitteitään.

Tsemppiä, Shokissax10.

Hylkiminen mainitaan toisessa topicissa hänen kirjoittamanaan.

• Ei ole sitä sanaa
        Myös lukenut kirjoitti:

Hylkiminen mainitaan toisessa topicissa hänen kirjoittamanaan.

Vaikka kuinka moneen kertaan luin kyseisen toisen tekstin nimimerkiltä Shokissax10, sanaa "hylkiminen" ei ole kertaakaan.

No niin, noin voi käydä, kun luottaa "suomalaiseen" niin sanottuun "laatu"-firmaan, sekä sen lupauksiin. Vastuun pakoilemiseksi asiakas haukutaan lyttyyn.

Toivottavasti puliveivarit joutuvat käpälälautaan.

• Luepa lisää
        liian kallista lysti kirjoitti:

Mä olen harkinnut rintojen pienentämistä. Ei ole varaa tehdä sitä Suomessa. Mitähän maksaa Tallinnassa? Onko kellään tietoa/kokemusta siellä leikkaavasta Mare Malvasta?

Onko rintasi todella niin suuret että ne täyttäisi julkisen puolen leikkauksen kriteerit? Kyllähän puoli vuotta kannattaa jonottaa leikkaukseen ja muutaman kuukauden esikäynnille poliklinikalle jos sen saa alle satasella julkisen puolen sairaalassa. Täällä on ollut useitakin erillisiä keskusteluketjuja rintojen pienennyksestä ja kun luet ne niin selviää nuo kriteeritkin ja saat hyviä neuvoja.

• liian kallista lysti
        Luepa lisää kirjoitti:

Onko rintasi todella niin suuret että ne täyttäisi julkisen puolen leikkauksen kriteerit? Kyllähän puoli vuotta kannattaa jonottaa leikkaukseen ja muutaman kuukauden esikäynnille poliklinikalle jos sen saa alle satasella julkisen puolen sairaalassa. Täällä on ollut useitakin erillisiä keskusteluketjuja rintojen pienennyksestä ja kun luet ne niin selviää nuo kriteeritkin ja saat hyviä neuvoja.

Tiedän kriteerit julkiselle puolelle. Olen ollut rintojen pienennysleikkauksessa...nyt haluaisin pienentää niitä lisää. Tuskin pääsen julkiselle uudelleen. Siksi kyselen Tallinnan mahdollisuudesta, hinnasta ja nimistä.

• Valehtelua
        Ei ole sitä sanaa kirjoitti:

Vaikka kuinka moneen kertaan luin kyseisen toisen tekstin nimimerkiltä Shokissax10, sanaa "hylkiminen" ei ole kertaakaan.

No niin, noin voi käydä, kun luottaa "suomalaiseen" niin sanottuun "laatu"-firmaan, sekä sen lupauksiin. Vastuun pakoilemiseksi asiakas haukutaan lyttyyn.

Toivottavasti puliveivarit joutuvat käpälälautaan.

Tuollahan se toisessa topicissa mainittiinkin

"Elimistösi voi hylkiä implanttia, ja jäljelle jää arvet."

Hylkimisestä alun perin puhui ja kun pystyttiin osoittamaan, ettei allergia ole myyjän vika, alettiin keksimään muita tekosyitä kuin hylkiminen.

• tammikuussa kävin
        liian kallista lysti kirjoitti:

"liian kallis lysti": kävin tammikuussa leikkauttamassa rintani Mare Malvalla ja olen tyytyväinen. Hän on leikannut myös mieheni yläluomet ja kaverini rinnat. Taitava on, pystyi ainoana lääkärinä lupaamaan kaverilleni arvet vain nännien ympärille (halusi kohotuksen implantit) kun muut sanoivat sen olevan mahdotonta ja ehdottivat ankkuriarpia. Minut vakuutti myös se että hän leikkaa tai on ainakin leikannut vuosia myös suomessa, käsittääkseni paljon rintasyövän takia rintansa menettäneitä.
        Minulle hän laittoi implantit ja teki kohotuksen sisäkautta. Ei huonoa sanottavaa.

• Nyt jäit kiinni!
        Valehtelua kirjoitti:

Tuollahan se toisessa topicissa mainittiinkin

"Elimistösi voi hylkiä implanttia, ja jäljelle jää arvet."

Hylkimisestä alun perin puhui ja kun pystyttiin osoittamaan, ettei allergia ole myyjän vika, alettiin keksimään muita tekosyitä kuin hylkiminen.

Nimimerkille "Valehtelua" (18.6.2011 kello 12.16). Ensimmäinen lauseesi edellä mainitussa viestissä kuuluu:

"Tuollahan se toisessa topicissa mainittiinkin"

Missä TUOLLA? Ei ainakaan tässä viestiketjussa, eikä nimimerkillä Shokissax10.

Nyt SINÄ sekoilet pahemman kerran. Sotket tähän aivan toisen kirjoittajan jostain toisesta ketjusta. Kaikkeapa vastuuta pakoileva lusmu keksiikin!

• liian kallis lysti
        tammikuussa kävin kirjoitti:

"liian kallis lysti": kävin tammikuussa leikkauttamassa rintani Mare Malvalla ja olen tyytyväinen. Hän on leikannut myös mieheni yläluomet ja kaverini rinnat. Taitava on, pystyi ainoana lääkärinä lupaamaan kaverilleni arvet vain nännien ympärille (halusi kohotuksen implantit) kun muut sanoivat sen olevan mahdotonta ja ehdottivat ankkuriarpia. Minut vakuutti myös se että hän leikkaa tai on ainakin leikannut vuosia myös suomessa, käsittääkseni paljon rintasyövän takia rintansa menettäneitä.
        Minulle hän laittoi implantit ja teki kohotuksen sisäkautta. Ei huonoa sanottavaa.

Hei "tammikuussa kävin". Kävitkö nimenomaa pienentämässä rintasi?Paljonko se maksoi sinulle? Minä olen myös kuullut Malvan leikkaavan Suomessa, siksi häntä kyselenkin. Saitko itse päättää minkä kokoiset rinnat sinulle tehdään?

Rintani on siis aikaisemmin pienennetty Suomessa ja nyt olen sitä mieltä, että saisivat olla vielä pienemmät. Otitko suoraan yhteyttä Tallinnaan, vai? Missä Malva siellä leikkaa?

• Voi hyvänen aika!
        Nyt jäit kiinni! kirjoitti:

Nimimerkille "Valehtelua" (18.6.2011 kello 12.16). Ensimmäinen lauseesi edellä mainitussa viestissä kuuluu:

"Tuollahan se toisessa topicissa mainittiinkin"

Missä TUOLLA? Ei ainakaan tässä viestiketjussa, eikä nimimerkillä Shokissax10.

Nyt SINÄ sekoilet pahemman kerran. Sotket tähän aivan toisen kirjoittajan jostain toisesta ketjusta. Kaikkeapa vastuuta pakoileva lusmu keksiikin!

Jospa nimimerkki "Valehtelua" ystävällisesti tarkentaisi, mistä hänen mainitsemansa lause löytyy. Sitä nimittäin ei löydy tästä viestiketjusta ainakaan nimimerkin Shokissax10 kirjoittamana.

• tammikuussa kävin
        liian kallis lysti kirjoitti:

Hei "tammikuussa kävin". Kävitkö nimenomaa pienentämässä rintasi?Paljonko se maksoi sinulle? Minä olen myös kuullut Malvan leikkaavan Suomessa, siksi häntä kyselenkin. Saitko itse päättää minkä kokoiset rinnat sinulle tehdään?

Rintani on siis aikaisemmin pienennetty Suomessa ja nyt olen sitä mieltä, että saisivat olla vielä pienemmät. Otitko suoraan yhteyttä Tallinnaan, vai? Missä Malva siellä leikkaa?

"liian kallis lysti" ei kun minulla suurennettiin rinnat. Christinas clinikillä. Ystävälleni tehtiin siellä vuosi sitten Malvan toimesta implantointi ja kohotus .

• Onko liikaa vaadittu

Jospa nimimerkki "Valehtelua" ystävällisesti tarkentaisi, mistä hänen mainitsemansa lause löytyy. Sitä nimittäin ei löydy tästä viestiketjusta ainakaan nimimerkin Shokissax10 kirjoittamana.

"Eräs tietty taho" (17. ja 18.6.2011) väitti, että nimimerkki Shokissax10 olisi kirjoittanut hylkimisestä. Tästä viestiketjusta sellaista ei kuitenkaan löydy. Niinpä pyydettiin täsmennystä. Tällaisia "täsmennyksiä" tuli (lainaukset yllä olevista viesteistä):

- nimimerkillä Myös lukenut: "Hylkiminen mainitaan toisessa topicissa hänen kirjoittamanaan."

-nimimerkillä Valahtelua: "Tuollahan se toisessa topicissa mainittiinkin". Tässä kohtaa kirjoittaja on laittanut sitaatin: ""Elimistösi voi hylkiä implanttia, ja jäljelle jää arvet."

Mutta kun pyydetään kertomaan, mistä viestiketjusta tämä kyseinen kohta löytyy, ei tule vastausta. Onko liikaa vaadittu?

• Avitetaanpa vähän...
        Onko liikaa vaadittu kirjoitti:

"Eräs tietty taho" (17. ja 18.6.2011) väitti, että nimimerkki Shokissax10 olisi kirjoittanut hylkimisestä. Tästä viestiketjusta sellaista ei kuitenkaan löydy. Niinpä pyydettiin täsmennystä. Tällaisia "täsmennyksiä" tuli (lainaukset yllä olevista viesteistä):

- nimimerkillä Myös lukenut: "Hylkiminen mainitaan toisessa topicissa hänen kirjoittamanaan."

-nimimerkillä Valahtelua: "Tuollahan se toisessa topicissa mainittiinkin". Tässä kohtaa kirjoittaja on laittanut sitaatin: ""Elimistösi voi hylkiä implanttia, ja jäljelle jää arvet."

Mutta kun pyydetään kertomaan, mistä viestiketjusta tämä kyseinen kohta löytyy, ei tule vastausta. Onko liikaa vaadittu?

Kun ei vastausta kuulu, täytyy avittaa. Eiköhän viesti, johon "eräs tietty taho" teksteissään viittaa, ole tämä (löytyy ketjusta Tissibisneksen pimeä puoli, lähetetty 15.6.2011, kirjoittaja VAROITUS!!!!):

TIESITKÖ, ETTÄ SINULLE VOI JÄÄDÄ VAIN ARVET JA VELAT! Esteettisen kirurgian toimenpiteisiin liittyy merkittäviä riskejä. Esimerkiksi joka kolmas rintaimplanttleikkauksessa käynyt on kokenut ongelmia, ja joka viiden leikkaus joudutaan uusimaan. Myös kosmeettisen kirurgian markkinointi on ajoittain ollut asiatonta, ja sitä on esimerkiksi kohdistettu alaikäisiin. Kuluttaja-asiamies on joutunut puuttumaan markkinointiin.Potilasvakuutuskeskus myöntää kuitenkin korvausta vain silloin, kun leikkaus on tehty väärällä menetelmällä ja SUOMESSA. Kertoiko LAATUKIRURGIA sinulle tämän? Elimistösi voi hylkiä implanttia, ja jäljelle jää arvet, velat ja trauma!!!!!! Mika on täydellinen laatutakuu, kysyn! Tissejä "asennetaan", ihmisen henkinen puoli jää täysin hoitamatta. Laatukirurgia ja Ars Medica Virossa firmat eivät tee todellista yhteistyötä. Mainonta on täysin "vaaleanpunaista"!

• Jo leikattu
        Avitetaanpa vähän... kirjoitti:

Kun ei vastausta kuulu, täytyy avittaa. Eiköhän viesti, johon "eräs tietty taho" teksteissään viittaa, ole tämä (löytyy ketjusta Tissibisneksen pimeä puoli, lähetetty 15.6.2011, kirjoittaja VAROITUS!!!!):

TIESITKÖ, ETTÄ SINULLE VOI JÄÄDÄ VAIN ARVET JA VELAT! Esteettisen kirurgian toimenpiteisiin liittyy merkittäviä riskejä. Esimerkiksi joka kolmas rintaimplanttleikkauksessa käynyt on kokenut ongelmia, ja joka viiden leikkaus joudutaan uusimaan. Myös kosmeettisen kirurgian markkinointi on ajoittain ollut asiatonta, ja sitä on esimerkiksi kohdistettu alaikäisiin. Kuluttaja-asiamies on joutunut puuttumaan markkinointiin.Potilasvakuutuskeskus myöntää kuitenkin korvausta vain silloin, kun leikkaus on tehty väärällä menetelmällä ja SUOMESSA. Kertoiko LAATUKIRURGIA sinulle tämän? Elimistösi voi hylkiä implanttia, ja jäljelle jää arvet, velat ja trauma!!!!!! Mika on täydellinen laatutakuu, kysyn! Tissejä "asennetaan", ihmisen henkinen puoli jää täysin hoitamatta. Laatukirurgia ja Ars Medica Virossa firmat eivät tee todellista yhteistyötä. Mainonta on täysin "vaaleanpunaista"!

Laatukirurgiahan käy leikkausriskit läpi ja silikoniallergiasta johtuva hylkiminen on harvinainen riski. En muista ulkoa kuinka pienellä prosentilla sitä on. Sain laatukirurgialta riskeistä listan kirjallisena, jotta minulla oli aikaa tutustua niihin. En itse jättänyt leikkaustani väliin mahdollisten riskien vuoksi, koska täydemmät rinnat tuovat niin paljon onnellisuutta elämääni. Koen vastuulliseksi sen, että niistä riskeistä kerrottiin jopa kirjallisena. Kehon hylkiminen on ikävä asia, mutta eihän allergiat ole kirurgien vikaa, vaan ihmisten vartalon reaktio asioihin, joihin he ovat yliherkkiä. Itselläni on laktoosi-intoleranssi ja en syytä siitä lehmää tai Valiota jos kehoni ei kestä maitoa.

• Avitetaanpa vähän...
        Jo leikattu kirjoitti:

Laatukirurgiahan käy leikkausriskit läpi ja silikoniallergiasta johtuva hylkiminen on harvinainen riski. En muista ulkoa kuinka pienellä prosentilla sitä on. Sain laatukirurgialta riskeistä listan kirjallisena, jotta minulla oli aikaa tutustua niihin. En itse jättänyt leikkaustani väliin mahdollisten riskien vuoksi, koska täydemmät rinnat tuovat niin paljon onnellisuutta elämääni. Koen vastuulliseksi sen, että niistä riskeistä kerrottiin jopa kirjallisena. Kehon hylkiminen on ikävä asia, mutta eihän allergiat ole kirurgien vikaa, vaan ihmisten vartalon reaktio asioihin, joihin he ovat yliherkkiä. Itselläni on laktoosi-intoleranssi ja en syytä siitä lehmää tai Valiota jos kehoni ei kestä maitoa.

Jopas jotain! Ensin ei tule vastausta asialliseen kysymykseen, ei sitten millään. Sitten, kun joku toinen kirjoittaa vastauksen "erään tietyn tahon" puolesta, tuleekin heti perään - vain tunnin aikaerolla - mainos, tuttuakin tutumpine lehmä- ja maitojuttuineen. Kuka hullu uskoo, että nimimerkki "Jo leikattu" olisi oikeasti asiakas!

• Vaihdoit aihetta
        Avitetaanpa vähän... kirjoitti:

Jopas jotain! Ensin ei tule vastausta asialliseen kysymykseen, ei sitten millään. Sitten, kun joku toinen kirjoittaa vastauksen "erään tietyn tahon" puolesta, tuleekin heti perään - vain tunnin aikaerolla - mainos, tuttuakin tutumpine lehmä- ja maitojuttuineen. Kuka hullu uskoo, että nimimerkki "Jo leikattu" olisi oikeasti asiakas!

Toisin sanoen sinä tiesit allergiasta ja olet oletettavasti saanut ne myös kirjallisesti. Mitenkään muuten tuota puheenaiheenvaihtoa ei voi ottaa.

• Avitetaanpa vähän...
        Vaihdoit aihetta kirjoitti:

Toisin sanoen sinä tiesit allergiasta ja olet oletettavasti saanut ne myös kirjallisesti. Mitenkään muuten tuota puheenaiheenvaihtoa ei voi ottaa.

Mitkä ihmeen "NE" olen muka saanut, keneltä ja milloin? Sekoiletkohan nyt taas kerran? Keneksi minua kuvittelet?

• htupuna

Ei voi olla totta! Minun tarinani menee melkein kuin nimimerkin Shokissax10. Minut on ilmeisesti leikattu saman yrityksen toimesta ja Mentorit laitettu minullekin. Leikkaukseen mennessä tehtiin viimeisen päälle sopimukset minun ja osakeyhtiön välillä. Niiden mukaisesti uusi leikkaus tehtäisiin ilmaiseksi, jos epäonnistumista tapahtuu. Ei kannata uskoa! Kun ongelmia tulee, niin yritys ei ota mitään vastuuta. Minullekin tuli sitä nestettä. Sain leikkauksen Viroon välittäneeltä yritykseltä antibiootiksi väitettyjä tabletteja. Niissä oli sinistä ja punaista väriä. Pakkausseloste ei ollut suomeksi eikä viroksi, ehkä kiinaksi. Hyötyä niistä ei ainakaan ollut. Kuume nousi ja lopulta menin Marian sairaalaan päivystykseen josta minut siirrettiin Töölön osastolle. Olin tiputuksessa pari päivää, minulta otettiin veriarvoja ja 4 eri plastiikkakirurgia kävi katsomassa minua. Kaikki olivat sitä mieltä, että oikean rinnan proteesi pitää poistaa. Näin siis tehtiinkin. Arvatkaapa miltä tuntui herätä nukutuksesta ilman toista proteesia!!! Monta kuukautta meni kuin sumussa. Kotiin päästyäni sain HUSista bakteeriviljelyn tuloksen. Mitään bakteeria ei löytynyt. Löytyi vain stafylococcus epidermis, joka löytyy kuulemma aina kaikilta ja se ei ollut syy rinnan märkimiseen. Minulle sanottiin HUSsista että jollain toisella naisella oli käynyt ihan samalla tavalla ja hänelläkin oli ollut Mentor. Useampi plastiikkakirurgi keskusteli kanssani asiasta siellä ja he olivat sitä mieltä, että Mentorin pinta on liian sileä ja siksi sen hankaus kudokseen aiheuttaa nesteen kerääntymistä. Yritys, jolle olin leikkaukseni maksanut ei suostunutkaan tekemään minulle uutta leikkausta ilmaiseksi. Muutenkin toiminta oli ihmeellistä. Yritin tavoittaa heitä, mutta kukaan ei vastannut. Myöhemmin minulle soitettiin kännykkänumerosta ja kun selvitin numerotiedustelusta kuka minulle oli soittanut, niin vastaus oli TMI Pitopalvelu Etunimi Sukunimi (en viitsi mainita henkilön nimeä). Soitin takaisin numeroon ja olin ihmeissäni, kun kyseessä olikin tämä kirurgia paikka. Netistä luin kyllä MOT-ohjelman käsikirjoituksen, josta selvisi, että käyttävät näitä toiminimiä, jotta heidän ei tarvitsisi ottaa vastuuta tehdyistä leikkauksista. Proteesin poiston jälkeen HUSin kirurgit tarjoutuivat tekemään minulle uuden leikkauksen, kun leikkauksesta on kulunut 6 kuukautta. Otin tarjouksen vastaan, koska minulla ei ollut varaa mennä uuteen leikkauksen ja olin henkisesti romahtamassa kuljettuani monta kuukautta yhden rinnan kanssa. Nyt minulla on siis vasemmassa rinnassa Mentor ja oikeassa McGhan. Jos olette samassa tilanteessa niin minulta saa vertaistukea [email protected]

• pitopalvelu
        htupuna kirjoitti:

Ei voi olla totta! Minun tarinani menee melkein kuin nimimerkin Shokissax10. Minut on ilmeisesti leikattu saman yrityksen toimesta ja Mentorit laitettu minullekin. Leikkaukseen mennessä tehtiin viimeisen päälle sopimukset minun ja osakeyhtiön välillä. Niiden mukaisesti uusi leikkaus tehtäisiin ilmaiseksi, jos epäonnistumista tapahtuu. Ei kannata uskoa! Kun ongelmia tulee, niin yritys ei ota mitään vastuuta. Minullekin tuli sitä nestettä. Sain leikkauksen Viroon välittäneeltä yritykseltä antibiootiksi väitettyjä tabletteja. Niissä oli sinistä ja punaista väriä. Pakkausseloste ei ollut suomeksi eikä viroksi, ehkä kiinaksi. Hyötyä niistä ei ainakaan ollut. Kuume nousi ja lopulta menin Marian sairaalaan päivystykseen josta minut siirrettiin Töölön osastolle. Olin tiputuksessa pari päivää, minulta otettiin veriarvoja ja 4 eri plastiikkakirurgia kävi katsomassa minua. Kaikki olivat sitä mieltä, että oikean rinnan proteesi pitää poistaa. Näin siis tehtiinkin. Arvatkaapa miltä tuntui herätä nukutuksesta ilman toista proteesia!!! Monta kuukautta meni kuin sumussa. Kotiin päästyäni sain HUSista bakteeriviljelyn tuloksen. Mitään bakteeria ei löytynyt. Löytyi vain stafylococcus epidermis, joka löytyy kuulemma aina kaikilta ja se ei ollut syy rinnan märkimiseen. Minulle sanottiin HUSsista että jollain toisella naisella oli käynyt ihan samalla tavalla ja hänelläkin oli ollut Mentor. Useampi plastiikkakirurgi keskusteli kanssani asiasta siellä ja he olivat sitä mieltä, että Mentorin pinta on liian sileä ja siksi sen hankaus kudokseen aiheuttaa nesteen kerääntymistä. Yritys, jolle olin leikkaukseni maksanut ei suostunutkaan tekemään minulle uutta leikkausta ilmaiseksi. Muutenkin toiminta oli ihmeellistä. Yritin tavoittaa heitä, mutta kukaan ei vastannut. Myöhemmin minulle soitettiin kännykkänumerosta ja kun selvitin numerotiedustelusta kuka minulle oli soittanut, niin vastaus oli TMI Pitopalvelu Etunimi Sukunimi (en viitsi mainita henkilön nimeä). Soitin takaisin numeroon ja olin ihmeissäni, kun kyseessä olikin tämä kirurgia paikka. Netistä luin kyllä MOT-ohjelman käsikirjoituksen, josta selvisi, että käyttävät näitä toiminimiä, jotta heidän ei tarvitsisi ottaa vastuuta tehdyistä leikkauksista. Proteesin poiston jälkeen HUSin kirurgit tarjoutuivat tekemään minulle uuden leikkauksen, kun leikkauksesta on kulunut 6 kuukautta. Otin tarjouksen vastaan, koska minulla ei ollut varaa mennä uuteen leikkauksen ja olin henkisesti romahtamassa kuljettuani monta kuukautta yhden rinnan kanssa. Nyt minulla on siis vasemmassa rinnassa Mentor ja oikeassa McGhan. Jos olette samassa tilanteessa niin minulta saa vertaistukea [email protected]

"TMI Pitopalvelu Etunimi Sukunimi (en viitsi mainita henkilön nimeä). Soitin takaisin numeroon ja olin ihmeissäni, kun kyseessä olikin tämä kirurgia paikka. Netistä luin kyllä MOT-ohjelman käsikirjoituksen, josta selvisi, että käyttävät näitä toiminimiä, jotta heidän ei tarvitsisi ottaa vastuuta tehdyistä leikkauksista."

Hahahahaa!

• Silimed-pelle taas

"Faktoja" meille tarjoilee, yllätys, yllätys: Silimed-pelle. Hänellä ei tietenkään ole omaa lehmää ojassa, vaan hän ihan hyvää hyvyyttään täällä tiedottaa.

• kiäh kiäh kiäh
        pitopalvelu kirjoitti:

"TMI Pitopalvelu Etunimi Sukunimi (en viitsi mainita henkilön nimeä). Soitin takaisin numeroon ja olin ihmeissäni, kun kyseessä olikin tämä kirurgia paikka. Netistä luin kyllä MOT-ohjelman käsikirjoituksen, josta selvisi, että käyttävät näitä toiminimiä, jotta heidän ei tarvitsisi ottaa vastuuta tehdyistä leikkauksista."

Hahahahaa!

Vaikuttaa lupaavasti siltä, että hyviä nauruja on taas luvassa, pienen tauon jälkeen. Siitä pitää "eräs tietty taho" huolen. Jo nyt naurattaa, kun näitä lukee, mutta odotan, että saa nauraa oikein vedet silmissä.

• Kapseloitunut

Hohoi Silimed-spämmääjä! Koska olet akateeminen asiantuntija niin haluaisin kuulla mielipiteesi tästä tutkimuksesta, joka on toteutettu parhaassa malaria maassa eli mainostamassasi Brasiliassa. Tämän tutkimuksen mukaan Allerganin Natrelle proteesien Biocell karhennus vähentäisi kapseloitumista paremmin kuin Mentorin Siltex tai polyuretaaniproteesit.

” Biocell™ implants created resultant vectors on the capsular interface of small and similar lengths with divergent directions creating natural breast firmness. Biodegradation of Polyurethane™ foam disrupted the texture from creating resultant vectors of long and different lengths and in variable directions, increasing breast firmness from 12 months. Siltex™ implants created few and very long resultant vectors perpendicular to the fibrous capsule that developed fibrous capsule contraction after 9 months. We conclude that implants with macrotextured surfaces significantly reduced the risk of fibrous capsular contraction.”

Odotan innolla kuinka hakut minua Natrellen tyrkyttäjäksi ja kumoat tämän Brasialaisen julkaisun tuloksen.

Aesthetic Plast Surg. 2010 Oct;34(5):555-60. Epub 2010 Mar 31.
        How texture-inducing contraction vectors affect the fibrous capsule shrinkage around breasts implants?
        Abramo AC, De Oliveira VR, Ledo-Silva MC, De Oliveira EL.
        Source
        ACA-Institute of Assistance in Plastic Surgery of São Paulo, General Hospital São Luiz, Rua Afonso de Freitas, 641, São Paulo, SP, 04006-052, Brazil. [email protected]
        Abstract
        BACKGROUND:
        Breast augmentation was performed on nine female volunteer patients to determine the influence of three textured surfaces on fibrous capsule formation. The high degree of surface texture reduced the capsular fibrous tissue formation.
        METHODS:
        Patients were distributed according to the degree of texture created by the open-pore diameter and depth of the surface texture. Macroscopic and histological examinations were performed to evaluate the implant texture and fibrous capsule interface. Magnetic resonance imaging established a mutual correlation with breast firmness achieved by the Baker grade.
        RESULTS:
        The parallelogram law was applied to linear vectors arising from the same initial point into the concavities or undulations on the textured surface to achieve the resultant contraction vector. They were identical to resultant vectors created on the fibrous capsule except in the inverted direction. The adhesive effect or mirror-image tissue response to the implant texture on the fibrous capsule noticeably reduced capsular contracture but only with macrotextured implants. Increased capsular contracture resulted from implants showing micro- and medium surface texture with no significant difference between them.
        CONCLUSION:
        Biocell™ implants created resultant vectors on the capsular interface of small and similar lengths with divergent directions creating natural breast firmness. Biodegradation of Polyurethane™ foam disrupted the texture from creating resultant vectors of long and different lengths and in variable directions, increasing breast firmness from 12 months. Siltex™ implants created few and very long resultant vectors perpendicular to the fibrous capsule that developed fibrous capsule contraction after 9 months. We conclude that implants with macrotextured surfaces significantly reduced the risk of fibrous capsular contraction.

• anuvera

• anuvera
        anuvera kirjoitti:

Moikka..voin auttaa sua..ota yhteyttä mun meiliin [email protected]..

siis nim.Shoxixxax10 ota yhetyttä!!!!!

• Millamagiax10

Nimimerkki Shokissax10 !

Onko sinulla sähköpostia, jotta sinuun saisi yhteyden? Ilmeisesti meillä on huonoja kokemuksia samasta suomalaisesta yrityksestä. Mainonta on harhaanjohtavaa, takuut vain katteetomia lupauksia ja reklamoivia asiakkaita kohdellaan ala-arvoisesti. Samat häikäilemättömät selitykset saa henkilökohtaisesti ja tänne keskustelupalstalle. Yhdessä pystyisimme vaikuttamaan enemmän ja saamaan tällaiset tyypit edesvastuuseen!

• sonsku986

Olin 1.3.2010 rintojen suurennuksessa Tallinnassa. Leikkaus tehtiin Laatukirurgian kautta Fertilitaksessa ja leikkaava kirurgi oli Juri Kullamaa. Leikkaus oli onnistunut kaikin puolin, lopputulos hyvä ja asiointi em. firman kanssa on sujunut moitteetta. Suosittelen!
      Minulle laitettiin 300cc MENTORIN pyöreät implantit rintalihaksen alle. Leikkaus maksoi 3450 euroa plus sitten suomessa tehdyt rintojen uä, mammografia (ei välttämättä vaadita, itse olin imettänyt aikaisemmin siksi vaadittiin) labrat yhteensä ne maksoi jotakin 100 euron luokkaa.
      Leikkauksen jälkeen olen saanut toisen lapsen, rinnoilla en ole imettänyt vaikka se olisikin ollut mahdollista. Raskaus hieman pehmensi rintoja eli jos mahdollista nyt ne ovat vielä luonnollisemman näköiset.

• ritsku 3

Oletko nyt tyytyäisempi rintojen ulkonäköön kun olet toisen lapsen saanut? Ja oletko ollut tyytyväinen mentoriiin?

• B

Brasilia on plastiikkakirurgian edelläkäyvä maa. Sieltä on tullut uusi tyynmäinen proteesi, joka voi tosin aiheuttaa allergisen reaktion mikä pitää hoitaa 2vk antibiootti kuurilla. Näissä proteeseissa oli 10 vuoden kapseloitumis takuu ja kuulemma Brasiliassa käytetyin proteesi. Itse en kuitenkaan tätä proteesia valinnut mahdollisen allergisen reaktion johdosta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe