Tekosyyt deittailun lopettamiseen

TOP-10

Teen pientä galluppia; Mitä tekosyitä olette kuulleet treffailun loppumiseen kuin seinään?

Itse olen monesti kuullut että elämäntilanteeseen ei sovi seurustelu.

Voi vittu siis laittaa ilmoituksen nettiin missä etsii seuraa ja sitten kun löytyy niin tarjoaa tuollaista syytä. Rehellisyys kunniaan hyvät ihmiset!!

30

1708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justyhtäkkiä

Päätin laittaa kersat etusijalle, ei jää aikaa seukata. Se siitä sitten, oltiin
      treffattu muutama kerta.....

• Mun edellinen juttu loppu yhteen vitsikkääseen heittoon FBssä viestitellessä.

Oli päivän selvää että se oli se haettu ja sitten löydetty tekosyy. Muija hannasi ja palasi turvalliseksi kokemaansa riskin sijaan... Ei halunnut luopua tietyistä asioista... Näin minä asian näin.

Siihen loppui se seurustelu melko alkuvaiheessaan. Vähän kirpas. No onneksi tässä jo toivuttu melkosen hyvin...

• vnvn

Anteeksi nyt vain, mutta mistä tiedät että se oli tekosyy? Mistä tiedät, että hän tykkäsi sinusta mutta vain "palasi turvalliseksi kokemaansa"?

Epäilen.

Minusta tuntuu että kyse oli joko siitä että

1) se oli se oikea syy. Teillä on erilainen huumorintaju. Hänen mielestään se heitto ei ollut vitsikäs vaan inhottava. Hän inhosi huumoriasi ja päätteli että oletkin typerä moukka jota hän ei halua tavata. Oliko se "vitsikäs heitto" jotain pikkutuhmaa ja rivoa? Jos oli, niin tiedoksi, että naiset pääsääntöisesti eivät halua kuulla sellaista mieheltä jonka kanssa eivät ole suhteessa.

Tai sitten se oli tekosyy, mutta kyse ei ollut "turvalliseksi kokemaansa palaamisesta" vaan yksinkertaisesti siitä että

2) sinä et miehenä miellytä ja sytytä häntä?

Miehet ovat merkillisen itserakkaita. Heidän on mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä, että joku nainen ei halua heitä, ihan oikeasti ei halua.

Jos nainen saa pakit, hän ajattelee että todennäköisin selitys on että nainen ei naisena miellytä, "jaaha, en sitten viehätä, asia selvä". Ja tämähän on se ilmeisin ja todennäköisin syys.

Jos mies saa pakit, hän miettii päänsä puhki että MISTÄ IHMEESTÄ TÄMÄ JOHTUU, onko nainen peluri vai onko hän sitoutumiskammmoinen vai mitä...

Se ilmeisin selitys, että sinä nyt et sattunut olemaan hänen tyyppiään, hän ei tykännyt sinusta miehenä - se ei pälkähdä päähänkään!

• Valaistaanpa hiukan
        vnvn kirjoitti:

Anteeksi nyt vain, mutta mistä tiedät että se oli tekosyy? Mistä tiedät, että hän tykkäsi sinusta mutta vain "palasi turvalliseksi kokemaansa"?

Epäilen.

1) se oli se oikea syy. Teillä on erilainen huumorintaju. Hänen mielestään se heitto ei ollut vitsikäs vaan inhottava. Hän inhosi huumoriasi ja päätteli että oletkin typerä moukka jota hän ei halua tavata. Oliko se "vitsikäs heitto" jotain pikkutuhmaa ja rivoa? Jos oli, niin tiedoksi, että naiset pääsääntöisesti eivät halua kuulla sellaista mieheltä jonka kanssa eivät ole suhteessa.

Tai sitten se oli tekosyy, mutta kyse ei ollut "turvalliseksi kokemaansa palaamisesta" vaan yksinkertaisesti siitä että

Miehet ovat merkillisen itserakkaita. Heidän on mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä, että joku nainen ei halua heitä, ihan oikeasti ei halua.

Jos nainen saa pakit, hän ajattelee että todennäköisin selitys on että nainen ei naisena miellytä, "jaaha, en sitten viehätä, asia selvä". Ja tämähän on se ilmeisin ja todennäköisin syys.

Jos mies saa pakit, hän miettii päänsä puhki että MISTÄ IHMEESTÄ TÄMÄ JOHTUU, onko nainen peluri vai onko hän sitoutumiskammmoinen vai mitä...

Se ilmeisin selitys, että sinä nyt et sattunut olemaan hänen tyyppiään, hän ei tykännyt sinusta miehenä - se ei pälkähdä päähänkään!

"Miehet ovat merkillisen itserakkaita. Heidän on mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä, että joku nainen ei halua heitä, ihan oikeasti ei halua."

Tuosta pitäisi myöntää jo Vuoden Vitsi -palkinto! Tuo pätee nimenomaan NAISIIN. Kuvittelevat että jokainen vastaantuleva mies ihastuu ja rakastuu heihin välittömästi. Sitten kun pakit tulee niin voi sitä itkua ja hammastenkiristystä.. Siinä emakko alkaa uskottelemaan itsellen ties mitä. "ei ymmärrä hyvän päälle", "on homo", "ei tajua naisista mitään" jne jne.. Koettu on. Rukkasten saaminen on naiselle äärimmäisen nolo ja ahdistava kokemus joten sille täytyy keksiä aina jokin selitys, tietysti sellainen että syy on aina siinä miehessä eikä koskaan itsessä.

• vnvn kirjoitti:

Epäilen.

Voisin kertoa tarinan kovin yksityiskohtaisestikin, vaan en halua.

Pidä sinä olettamuksesi siitä mitä minun ja hänen välillään oli tai tapahtui, ei paljoa liikuta.

• Valaistaanpa hiukan
        Valaistaanpa hiukan kirjoitti:

"Miehet ovat merkillisen itserakkaita. Heidän on mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä, että joku nainen ei halua heitä, ihan oikeasti ei halua."

Tuosta pitäisi myöntää jo Vuoden Vitsi -palkinto! Tuo pätee nimenomaan NAISIIN. Kuvittelevat että jokainen vastaantuleva mies ihastuu ja rakastuu heihin välittömästi. Sitten kun pakit tulee niin voi sitä itkua ja hammastenkiristystä.. Siinä emakko alkaa uskottelemaan itsellen ties mitä. "ei ymmärrä hyvän päälle", "on homo", "ei tajua naisista mitään" jne jne.. Koettu on. Rukkasten saaminen on naiselle äärimmäisen nolo ja ahdistava kokemus joten sille täytyy keksiä aina jokin selitys, tietysti sellainen että syy on aina siinä miehessä eikä koskaan itsessä.

Ja miinustelusta päätellen tälläkin palstalla tuntuu liikkuvan sellaisia kantturoita joista puhuin. Totuus näkyy sattuvan. Kerroin vain tosiasiat eikä se miinustelulla muuksi muutu. Vaan eipä nämä itsestään liikoja luulevat nettidiivat tunnu muuhun kykenevänkään :) Pieni itsetutkiskelu ja peiliin katsominen tekisi terää naisille.

• eräsmmiieess

"Kemiat ei natsaa" - kortti.

• jlkjl

Se, etttä kemiat ei natsaa, ei ole mikään kortti eikä tekosyy vaan oikea syy. Jos treffeille huomaa ettei toinen ole silmissäni vetovoimainen, niin parempi luovuttaa eikä pitkittää. "Kemiat ei natsaa" on kauniimpi tapa sanoa "et viehätä, et sytytä, et kiinnosta,et kiihota, et miehenä/naisena houkuttele, en halua sinua, en pidä sinua puoleensavetävänä".

Se, ettei ole aikaa seurusteluun, ettei nyt ole elämässä tilaa suhteelle yms. ovat tekosyitä - koska jos asia olisi noin, ko. mies/nainen ei aktiivisesti etsisi suhdetta. varsinkin, jos hän siitä huolimatta jää suomifi:hin pitämään profiiliaan ja käy sivullaan säännöllisesti.

Mutta joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. treffeile lähtiessä jokainen tietää, että vastassa saattaa olla henkilö, johon minä ihastun mutta jok ei ihstu minuun. Ellei kestä pakkeja, ei pidä lähteä yrittämään. Toisella osapuolell on oikeus sano minulle tapaamisen jälkeen että kiitos mutta ei kiitos.Tuo "kemiat ei natsaa" tarkoittaa juuri sitä.

Muuten, jos sanonta "kemiat ei natsaa" on ärsyttävä, niin miten se asia - että ei kiinnosta, ei houkuttele, ei viehätä - sitten pitää sanoa????

• alkup. kirjoittaja

Tuohan ei ole mikään tekosyy. Reilusti ilmoitettu asia.

• äly hoi

No jos seurustelu ei sovi elämäntilanteeseen, niin miksi se profiili on siellä auki?

• D69

En tarvitse enempää kavereita ja töissä menee kaikki aika. (Miehen selitys kun lopetti s-postin kirjoittamisen.)

• Iso deetön...

d69lle (iso dee ei toiminut???) Eli suomeksi sanottuna taas löytyi edellistä parempi, jonka kanssa viestittely jatkuu kunnes löytyy uusi jne. Niin koettuja...

• D69
        Iso deetön... kirjoitti:

d69lle (iso dee ei toiminut???) Eli suomeksi sanottuna taas löytyi edellistä parempi, jonka kanssa viestittely jatkuu kunnes löytyy uusi jne. Niin koettuja...

Ken ties taikka kenties. Kyllähän se vähän erikoiselta tuntuu että mies kehuu ulkonäköä ja laittaa postia aikansa, kunnes ei yhtäkkiä muka kiinnostakaan. Itse hän oikein alkoi itseään tykö tehdä jossain chatissa, eli ei edes ollut varsinaisesta deittailusta kyse.

Ja kun väitetään että miehillä on aina vain seksi mielessä, niin aika erikoinen sellainen mies joka muka kaiken aikansa uhraa tosiaankin töihin ja kavereitakin on tarpeeksi... Tuskinpa minä siitä särkynyt olisin jos hän olisi sanonut suoraan että kiinnostui toisesta. Mies tekee aika ääliömäisesti jos yrittää teeskennellä että vaihtaa naisen "ei mihinkään". Yli vuosi sitten silloinen mieheni erosi minusta ja yritti pitkään veisata virttä että hän haluaa tuumaustauon tms. ennenkuin sitten kysyin suoraan että onko hän tosiaan mieluummin yksin kuin kanssani. Eikä ollut, oli löytänyt toisen...

• tulenderk

yksi kaveri sanoi että muuttaa toiselle paikkakunnalle seuraavalla viikolla. vaikka kuinka moni oikeesti muuttaa yks kaks suunnittelematta kun on duuni ja kaikki. en käynyt väittämään vastaan mutta oli selvästi vale.

• eräs deittailija

Heh, on mullekin joskus tarjottu tuota elämäntilanne-juttua. On silti haluttu tapailla muttei seurustella. Tajusin vasta myöhemmin kysyä että eikö elämäntilanne ole juuri sitä että seurusteleeko vaiko eikö. Myönsi asian.

Muita syitä: palasin exän kanssa yhteen, ei ole aikaa.

• hauwuh

Sain tekstiviestin, olen allerginen koirille, ei kuulemma oikein kulje henki.

Me oltiin tavattu monen monta kertaa ja hän ollut yökylässä, eikä näkynyt
      minkäänlaisia oireita. Kylläpä puhkes nopeasti tuo vaiva ? Sitäpaitsi miksi
      sitten alkaa tapailla sellaista, jolla on lemmikki.

Omasta mielestäni meillä meni ihan mukavasti, missä lienee todellinen
      syy ?

• katit vex

No mulla allergia pamahti päälle vasta muutaman ajan kuluttua. Tulikin ihan järkyttävät oireet.
        Voi olla ihan tottakin tuo 'henki ei kulje'. Mistä sen tietää, tuleeko oireita vai ei, jos ei ole pitkään aikaan ollut altistusta.

• hauwuh
        katit vex kirjoitti:

No mulla allergia pamahti päälle vasta muutaman ajan kuluttua. Tulikin ihan järkyttävät oireet.
        Voi olla ihan tottakin tuo 'henki ei kulje'. Mistä sen tietää, tuleeko oireita vai ei, jos ei ole pitkään aikaan ollut altistusta.

Tilanne on se, että hän usein puhui tytöstään, jolla oli koira, hän kävi usein
        isänsä luona tuon hauan kanssa.

• ei enään treffipalst

Joo kiitos pieni vinkki miten päästä niistä hulluista deittikavereista eroon aina fiksusti sanonut ettei ole minun tyyppiäni..mutta jatkavat vaan????????

• Melinda-

Löysi uuden, etsii vain pillua/irtosuhteita, väärän väriset hiukset, väärän väriset silmät, väärä horoskoppimerkki, työ kiireitä, liian pitkä matka, ei halua vakiintua...

• loishtavaa!

"väärä horoskoppimerkki"

Tuollaisen selityksen jos kuulisin niin repeäisin varmaan nauramaan :D

• D69

Jaa juu ja tämmöinen tapaus että hänellä oli kuulema kiinnostusta jotain toista naista kohtaan sillä hetkellä kun otin itse yhteyttä deitissä. Kumminkaan ei poistanut profiiliaan ja se on siellä vieläkin. En ole ottanut toiste yhteyttä. Olisihan voinut sanoa että en ole hänen tyyppiään...

Koskaan ei kannata valehdella koska se vale voi kuitenkin napsahtaa omaan kinttuun.

• siis voi vittu

Kyllä nettideiteillä voi valehdella ja pitääkin se tuntuu olevan homman henki. Ei täällä tarvi osata käyttäytyä, vittu

• grrrrrrruuuuhhhh

Sinulle VITTU!

Et tosiaan vittu osaa käyttäytyä, ota ne lääkkeesi ja painu petiin,,,, voi vittu!

• selittelemätön

Mitähän kaikkia eri juttuja näitä nyt on tullut vastaan. Pääasiassa siis täällä netin puolella, mutta myös kun on jo tavattu. Täytyypä oikein miettiä.

- Tuo elämäntilanne on tietysti yksi.
      - "Nettideittailu ei oikein ole minua varten." Toisaalta kun miettii nyt tässä näitäkin, niin ei se ehkä oikein minuakaan varten ole :)
      - "Nyt on kaikkea muuta."
      - "En nyt tällä hetkellä haluakaan tutustua keneenkään." Sanoi eräs nainen kun olimme jo tavanneet ja oli tarkoitus tavata uudestaan naisen aloitteesta.
      - "Olen vielä liian kiinni edellisessä suhteessa." Näitäkin on sattunut useampia. Voi tietysti olla tottakin ja rehellisesti todettu. Muistakaa nyt kuitenkin olla hetken aloillanne ennen kuin siirrytte seuraavaan.
      - "Elämässä on yllättäviä käänteitä ja muita asioita, ettei ole aikaa tutustua ihmisiin." Tätä sanoi nainen, joka juuri hetkeä aikaisemmin halusi itse tutustua. Samaan aikaan päivitti profiiliaan eikä suinkaan poistanut sitä tai kieltänyt muita ottamasta yhteyttä :D Tästä sai kyllä hyvät naurut.
      - Erään naisen vaari sairastui yllättäen ja töissäkin oli juuri niin kiirettä, että vähän stressiäkin pukkasi, joten ei voinut näistä syistä nyt tavata eikä oikein ollut aikaa kirjoittamisellekaan. Tämä sattumoisin juuri kun ehdotin tapaamista ja siihen asti oli kyllä ehtinyt kirjoitella. Ko. nainen kävi muuten kirjautumassa palvelussa monia kertoja päivässä. Lisäksi jo aikaisemmin hänen koneessaan sattui yllättäen olemaan vikaa juuri silloin kun piti kuvaa lähettää, vaikka lähetti sitten myöhemmin. Tämä oli melkein paras kun oli about jostain tällaiselta top-listalta kaikki syyt :)
      - Eräs nainen tässä lähiaikoina ilmaisi tapaamisen jälkeen halukkuutensa tavata uudestaan. Sovimme sitten muutamien päivien jälkeen uuden tapaamisajan ja nainen itse oma-aloitteisesti oli mukana ideoimassa mitä tekisimme. Tapaamispäivää edeltävänä päivänä nainen ilmoittaa lyhyellä tekstarilla, että hänelle tuli muuta menoa ja viikko on nyt täynnä. Kysymykseeni muusta ajankohdasta hän ei vastannut mitään.
      - Joskus aikaisemmin eräs nainen sairastui kun meidän piti tavata ja tarkoitus oli yrittää uudestaan kun hän tervehtyy. Sovimme sitten uudelleen tapaamisen eräänä iltana seuraavaksi päiväksi. Tapaamispäivän aamuna nainen ilmoittaa, ettei hänestä nyt ole treffailemaan kun on niin paljon muuta meneillään. Hän on kuulemma korjaamassa vanhempiensa tietokonetta (!).

Kiinnostuksen loppumisestahan nämä asiat pääasiassa ovat kiinni. Siinä ei ole mitään väärää, mutta älkää nyt hyvät aikuiset ihmiset jaksako sentään paskaa jauhaa toisille ja tehkö itsestänne naurettavia. Pääosinhan täällä netissä on tapana vain kadota eikä edes sanota mitään syitä. Osan syistä onkin kuullut kun on asiaa huvikseen tiedustellut. Olen oikeastaan jopa pöyristynyt siitä, että oman nettideittikokemukseni aikana (joka käsittää vaihtelevaa kokeilua muutaman vuoden ajalta) taitaa olla jokseenkin yhden käden sormin laskettavissa ne naiset, jotka ovat oma-aloitteisesti osanneet netissä ilmoittaa ihan suoraan rehellisesti kiinnostuksen puutteesta ja toivottaa hyvät jatkot. Tänä aikana olen ollut kuitenkin yhteydessä lukuisiin naisiin, joten prosentti on hyvin pieni. Kyllä oikeasti sitä ihmettelee, että millaisia ihmisiä täällä pääosin pyörii kun en tällaiseen meininkiin ole törmännyt muualla kuin netissä. Minulle on itsestään selvää, että toiselle ilmoitetaan kiinnostuksen loppumisesta eikä höpistä jotain mitä kukaan ei usko.

• totta vain

tuskin sinä itsekään olet sitä OIKEAA syytä kertonut sille naiselle. Esimerkiksi jos hän onkin ollut liian lihava. Sano suoraan vaan näin ensi kerralla: voi kuule kun mä haen vain ja ainoastaan sellaista missinmittaista siitä syystä kun minun oma itsetunto on niin heikko, ja olen niin pinnallinen että en katso syvemmälle koskaan. Älkä selittele valheita, että "kiinnostus on vaan loppunut". Varmasti olit kiinnostunut ennen kuin näit hänen ylipainonsa. Älä teeskentele! Itse valehtelet etkä kerro totuutta että se vika onkin sinun aivokapasiteetin vähyydessä ja riittämättömässä henkisessä kehityksentasossa jotta olisit valmis suhteeseen.

• ///////////

Sillä, että joku on läski, ei ole mitään tekemistä jonkun toisen ihmisen itsetunnon kanssa. Tuo on taas tuota katkerien ylipainoisten selittelyä. Se nyt vaan on ihan marginaalinen ihmismäärä joka kelpuuttaa lihavan. Menkää lenkille ja lopettakaa se sipsien mussutus ja netissä avautuminen.

• 56543

se olikin esimierkki, siitä miten myös miehet valehtelee kun ne sanoo että kiinnostus vain loppui.Ei ne sano sitä todellista syytä, esim: "pidän itseäni parempana kuin sinä, ja sinä et yllä sille tasolle mitä minä haen.Ja että haen jotain vaikkapa rikasta perijätärtä josta on minulle hyötyä tms." kyllä ne miehetkin osaa valehdella.
      "marginaalinen ihmisryhmä kelpuuttaa lihavan". älä viitsi. Olen itse täysin normaalipainoinen, eikä ole ylipainoa. Itse kyllä kelpuuttaisin lihavan. Hänen painossaan ei olisi mitään ongelmaa, jos olisin rakastunut hänen persoonaan.

• kiittiriitti

Ymmärrä nyt sitten miehiä ! Yksi sanoi pelkäävänsä, että kiintyy muhun liikaa ja lopetti 6 kk suhteen seuraavana päivänä puhelimessa. Myöhemmin ilmeni, että herralla oli jo uusi hoito vireillä. Toinen luuseri vain jätti vastaamatta yks kaks puheluihin ja viesteihin ( taas 6 kk jälkeen) ja kun sain vihdoin pellen tavoitettua, tokaisi vain, että pikkusen alkoi kyllästyttämään !? Ja tämä pelle hakee kaiken aikaa 10 eri ilmolla "vakkari seksi seuraa, joka ei jää roikkumaan " Suurin osa 40 ja miehistä on "juuri päässyt ex:stä eroon eikä haluu seurustella". Mutta vakkari pano ja ruokapaikka kyllä kelpaa ilman mitään sitoomuksia.....kun niin ahistaa ! Ei tänäpäivänä löydy seurusteluhaluista miestä suomesta ! Halutaan vaan marjat ja kermat tortun päältä ja muuhun sitten ladellaan sujuvasti niitä seli...seli...selityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe