Olen tosi surullinen että olen tällainen.
Minulla on ollut lyhyitä tapailujuttuja, mutta ne missä olen ollut todella kiinnostunut miehestä olen mokannut itse ujostelemalla. Ne jutut missä miehet ovat olleet kiinnostuneita minusta ovat saaneet minussa aikaan vain ahdistusta, eli kyseiset henkilöt ovat olleet ns. vääriä minulle. Kyse ei ole ollut ulkonäöstä, koulutuksesta tai ulkoisista seikoista vaan ylipäätänsä siitä että ihmisessä pitää olla jotain mihin voi ihastua. Kai se on sitä kemiaa sitten. En vain pysty pakottamaan itseäni roikkumaan ihmisten kanssa joista en erityisemmin pidä kuin kaverina, eikä minun mielestäni tarvitsekaan pakottaa, kuten tämän palstan huutelijat ehkä sanovat.
Suuri ongelma on ujouteni. En kykene tämän ajan vaatimuksiin. Pitäisi osata flirtata, vihjata, hymyillä ja räpsytellä ripsiä miehelle josta on kiinnostunut. Minä menen ihan lukkoon heti jos mies on sellainen josta olen kiinnostunut ja josta tiedän että minulla saattaisi olla häneen mahdollisuuksia. Loveshy siis. Tietynlainen flirtti tulee minulta luonnostaan kun olen kiinnostunut, mutta yritän ujouttani kätkeä sen paniikissa. En osaa teeskennellä.
Miten olette voittaneet ujoutenne? Mitkään nettitreffit eivät ole ratkaisu koska tavattaessa olen silti yhtä ujo vaikka on kirjoiteltu ummet ja lammet.
Silloin harvoin kun eksyn baariin viereen istuu miestä toisensa perään mutta lähtevät viiden minuutin jälkeen menemään. Aivan varmasti kyse on siis siitä että viestitän käyttäytymiselläni että ei kiinnosta. En vain hallitse small-talkia :( Lisäksi minulla taitaa olla kiltin tytön syndrooma, haluan miellyttää koska en kestä ajatusta että minusta ei pidetä.
Sattuu välillä ihan fyysisestikin tämä ikävä.
Miten voittaa ujous?
26
288
Vastaukset
- ujo tyttö mulle
Voisitko kuvailla, miten käyttätymisesi kivan miehen lähettyvillä eroaa siitä, että olisit ylimielinen ja pitäisit miestä naurettavana ja ällönä?
Minä nimittäin mielelläni yrittäisin iskeä, jos vastaan sattuisi joku kiva ujo tyttö. Valitettavasti ujot tytöt kai sitten käyttäytyvät miesten läheisyydessä hyvin samalla tavalla kuin ylimieliset tytöt, jotka mielessään naureskelevat miehelle ja vain odottavat hetkeä, että saavat iskeä myrkkypiikkinsä lähestyvään mieheen. - rekvisiitta (n)
Kivan miehen lähettyvillä hymyilen, kuuntelen ja kyselen. Itse saatan olla ujompi puhumaan ja kertomaan itsestäni pitkäsanaisesti. En uskalla kuinkaan tehdä itseäni tykö.
Miestennielijä kaverillani on tapana mennä miesten viereen seisomaan siten että painaa samalla toisen tissinsä mieheen kiinni :D Minusta ei ikinä olisi samaan :)
Jos mies on vaikka umpihumalassa, niin viestitän kiinnostavuutta katselemalla poispäin, tai yksinkertaisesti lähtemällä pois paikalta jonkun syyn varjolla. Jos mies on kiinnostava niin toki jään.- rekvisiitta (n)
Korjaus: Jos mies on vaikka umpihumalassa, niin viestitän EI- kiinnostavuutta katselemalla poispäin, tai yksinkertaisesti lähtemällä pois paikalta jonkun syyn varjolla. Jos mies on kiinnostava niin toki jään
- ujo tyttö mulle
Jos oikeasti hymyilisit, kuuntelisit ja kyselisit kivan miehen lähettyvillä, niin sinun ei tarvitsisi olla kirjoittamassa täällä palstalla. Sinulla olisi jo mies.
Ehkä voisit kysyä joltain kaveriltasi, miten käyttäydyt kivan miehen lähettyvillä? - Mies1985
ujo tyttö mulle kirjoitti:
Jos oikeasti hymyilisit, kuuntelisit ja kyselisit kivan miehen lähettyvillä, niin sinun ei tarvitsisi olla kirjoittamassa täällä palstalla. Sinulla olisi jo mies.
Ehkä voisit kysyä joltain kaveriltasi, miten käyttäydyt kivan miehen lähettyvillä?Eikö tuo nyt ole vähän sama juttu kuin nainen sanoisi että "Jos oikeasti olisit hyvä mies niin sinulla olisi jo tyttöystävä".
Vähän patronisoivaa. - rekvisiitta (n)
ujo tyttö mulle kirjoitti:
Ehkä voisit kysyä joltain kaveriltasi, miten käyttäydyt kivan miehen lähettyvillä?Hyvä vinkki, täytyy kysyä. Toki itsekin tiedostan että käyttäydyn ujosti mikä helposti tulkitaan ei-kiinnostukseksi vaikken sitä niin tarkoitakaan. Jäädyn, en keksi sanottavaa, en uskalla katsoa silmiin jne. Jos mies käyttäytyisi näin seurassani itseki tulkitsisin ei-kiinnostuseksi ja lähtisin pois. Vaikeaa on :) Vaikka tiedostan näitä asioita itsen muuttaminen on niin vaikeaa. Mutta ehkä palanen kerrallaan..
- Ujo tyttö mulle
rekvisiitta (n) kirjoitti:
Hyvä vinkki, täytyy kysyä. Toki itsekin tiedostan että käyttäydyn ujosti mikä helposti tulkitaan ei-kiinnostukseksi vaikken sitä niin tarkoitakaan. Jäädyn, en keksi sanottavaa, en uskalla katsoa silmiin jne. Jos mies käyttäytyisi näin seurassani itseki tulkitsisin ei-kiinnostuseksi ja lähtisin pois. Vaikeaa on :) Vaikka tiedostan näitä asioita itsen muuttaminen on niin vaikeaa. Mutta ehkä palanen kerrallaan..
Käytöksen muuttaminen ei vaadi sinulta paljoakaan, koska olet nainen. Sinun ei tarvitse muuttua niin ulospäinsuuntautuneeksi, että lähestyisit itse miehiä. Sinun ei edes tarvitse alkaa puhua miehille kauheasti. Riittää, jos uskallat oikeasti katsella miestä, kun kiva mies on läheisyydessä. Tulla jonkin verran lähemmäksi miestä, eikä olla selkä mieheen päin. Hymyillä ja katsoa silmiin (niin että se mieskin sen huomaa)
Jos noi saat tehtyä, niin pitäisi alkaa tulla treffiehdotuksia.
- Mies1985
En kyllä osaa mitenkään auttaa mutta toivottavasti asia selviää. Kuulostat ihan mukavalta ihmiseltä.
- rekvisiitta (n)
Kiitos kauniista sanoista! Ehkäpä asia selviää tulee ajan kanssa. Kasvaa, oppii, kerää elämänkokemusta ja osaa ottaa rennommin.. Olen 24-vuotias, täytyy vaan miettiä et mikäpä kiire tässä.
- SDG457004570
Vedä tarjottimen verran shotteja naamaan niin eiköhän sosiaaliset estot katoa ainakin vähän.
- rekvisiitta (n)
Mulla ei auta alkoholi. Se ei tee musta puheliaampaa vaan vaitoinaisemman.
- vähäpuheinen mies
Vaikutat todella sympaattiselta ja mukavalta. En minä ainkaan halua mitään seurapiirikuningatarta tai muuten ylisosiaalista naista.
- ghgh6tuy5fgh
Niinhän se menee aina näissä asioissa, joissa jokin pitäisi "voittaa" tai jotain vastaan pitäisi "taistella", että älä voita, lakkaa taistelemasta. Jos olet ujo niin ole sitten. Jos se jotakuta häiritsee, niin se on hänen ongelmansa. Vähän niin kuin olisi vaikka finni nenässä, jos itse mietit sitä koko ajan, todennäköisemmin muutkin kiinnittävät siihen enemmän huomiota.
- rekvisiitta (n)
Totta puhut. Kuitenkin tuntuu tosi vaikealta vaan lakata ajattelemasta asiaa, pohtimasta onko minussa jotain vikana, mitä voisi tehdä toisin, miksi muut mutta en minä jne. kun yksinäisyyden tunne puristaa siellä missä sydämen sanotaan sijaitsevan. Olen yrittänyt ajatella positiivisesti, ja usein onkin positiivisempi fiilis, mutta usein tuntuu niin väärältä että taas kerran tulee turpiin, kun taas kaverini pokaavat kenet haluavat ja kaikki miehet iästä, luonteesta ja paikasta riippumatta ovat aivan myytyjä kavereideni edessä. Ehkä minun pitäisi siis jättää tämä kiltin tytön rooli ja ruveta vittumaiseksi :)
- yks vaan täält
Kauan sä oles tutustunut niihin tapaamiin miehiin. Joku muutaman tunnin tai muutaman päivän tapaamisella ei voi mun mielestä vielä tietää et tykkääkö toisesta.
- rekvisiitta (n)
6-10 tapaamiskertaa. Aina kun olen yrittänyt jatkaa tapailua, vaikka ei kolahda millään tasolla, ei muutosta tässä tunteessa ole tapahtunut. Itse koen kyllä tuntevani melko pian onko tunne syvemmästä kiinnostuksesta molemminpuolista. Harmi kun nämä asiat eivät ole sellaisia mitä voisi järjellä päättää.
- jabadabaduuuuuuuuuuu
6-10 tapaamiskertaa. Aina kun olen yrittänyt jatkaa tapailua, vaikka ei kolahda millään tasolla, ei muutosta tässä tunteessa ole tapahtunut. Itse koen kyllä tuntevani melko pian onko tunne syvemmästä kiinnostuksesta molemminpuolista. Harmi kun nämä asiat eivät ole sellaisia mitä voisi järjellä päättää.
Tämähän on ihan selvä sitten. Olet vain hahmottanut ongelmasi väärin.
Ei ongelmasi ole se että miehet eivät kiinnostuisi tai olisit liian ujo.
Ongelmasi on se että kiinnostut miehestä vain silloin kun hän ei ole kovin kiinnostunut sinusta, eli hänellä on muita naisia samaan aikaan tai ainakin häenellä on mahdollisuus saman tien vaihtaa johonkin toiseen naiseen.
- oighäpfdhjf
Oikeesti sattuu harvoin sellainen ihminen kenen seurassa tunnet olosi luontevaksi. Aluksi voi olla jäätyneisyyttä. Joskus sellainen tyyppi alkaakin kiinnostamaan mikä aluksi ärsyttänyt.
Onko ujous kenties trauma tms. mitä voisi vaikka jonkun ammattiauttajan kanssa työstää?
On totta että parempi olla vähän hiljaisempi ja tylympi kuin kiltti. Miellyttäminen osuu vain omaan nilkkaan. Ole rehellinen.- jabadabaduuuuuuuuuuu
Tämä oli ilmeisesti naisen neuvo eikä sellaisena kerro mitään siitä millaisia naisia _miehet_ mielellään lähestyvät.
- residentti maa
jabadabaduuuuuuuuuuu kirjoitti:
Tämä oli ilmeisesti naisen neuvo eikä sellaisena kerro mitään siitä millaisia naisia _miehet_ mielellään lähestyvät.
Miehet lähestyvät helppoja naisia mielellään. Ja tietysti sellaisia jotka itseään miellyttävät ulkonäöllisesti.
- rekvisiitta (n)
En oikein tiedä mistä tämä ujous kumpuaa. Olen kuvittelut että se olisi vain luonteeni. Ammattiauttajan kanssa juttelu on hyvä idea, sellaisen löytäminen ja vastaanotolle hakeutumiseen on kyllä hiukan kynnystä, etenkin kun ongelma on vain ujous :) Jos se haittaisi opintoja tai työntekoa niin se tuntuisi oikeutetummalta, mutta elämää.. kun muilla on suurempiakin murheita. Saas nähdä, toivottavasti kykenisin siihen, tekisi varmasti hyvää.
- residentti maa
En oikein tiedä mistä tämä ujous kumpuaa. Olen kuvittelut että se olisi vain luonteeni. Ammattiauttajan kanssa juttelu on hyvä idea, sellaisen löytäminen ja vastaanotolle hakeutumiseen on kyllä hiukan kynnystä, etenkin kun ongelma on vain ujous :) Jos se haittaisi opintoja tai työntekoa niin se tuntuisi oikeutetummalta, mutta elämää.. kun muilla on suurempiakin murheita. Saas nähdä, toivottavasti kykenisin siihen, tekisi varmasti hyvää.
Mistä oikein puhut?
Sosiaalisesta vai seksuaalisesta ujoudesta?
Sosiaalinen ujous on sellaista ettei saa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen siitä seuraa sinkkuelämää, sinkkuelämää, sinkkuelämää...
Seksuaalinen ujous taas on sellaista ettei anna lähestyä seksuaalisessa mielessä.
Pointti varmaan on että jos ei ole sitä ensimmäistä kontaktia onnistuneesti ujouden takia niin ei myöskään seuraa sitä seksuaalista kanssakäymistä.
- Tee näin
"Miten voittaa ujous?"
Läpsäytä jotakin persuksiin, vinkkaa silmää, huuda perään että älä vielä karkaa, kuiskaa toisen korvaan jotain, kysy tarjoaako toinen juomat......- rekvisiitta (n)
:D Tämä selvä. Testaan ens vkoloppuna ja raportoin tänne tulokset.
- Tee näin
:D Tämä selvä. Testaan ens vkoloppuna ja raportoin tänne tulokset.
Kiva, jään odottamaan raporttia :) Voin taata ettet ainakaan menetä mitään.
minäki olin nuorempana aika ujo, mutta sitte ajattelin että mitä mä voin menettää vaikka menisinki juttelemaan uusille ihmisille, ja jos ei tee mitään on aina häviäjä,, niin ja ei ne pakitkaan tapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14510820
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414135Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981577Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?741435Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396