Voi olla, että tämä viesti olisi ehkä kuulunut mielenterveyspalstalle mutta laitetaan nyt tänne kun lääkkeestä pääosin on kyse.
Käytän kyseistä lääkettä masennuksen, ahdistuksen ja pakko-oireisen häiriön hoidossa. Aloitettiin 10mg annoksella, josta ei tullut ongelmia. Nostettiin 15mg ja edelleen tuntui auttavan hyvin. 15mg söin siis 8 viikon ajan, enkä muista, että olisi ilmennyt mitään erityisempiä tuntemuksia mielialassa.
Lääkärin kanssa päätettiin lopulta nostaa annostus täyteen eli 20mg annokseen, jotta saataisiin lievitettyä yllä mainittuja oireita. Olen syönyt nyt tasan 30 päivää tällä annoksella ja alussa ei tuntunut mitään erityisempiä haittoja olevan. Tällä viikolla on kuitenkin mieliala yllättäen huonontunut vaihtelevasti. Tuntuu, että ahdistaisi hieman tavallista enemmän, välillä on välinpitämättömämpi olo ja sitten ajoittain tulee mieleen ajatuksia ja luulola tyyliin "enkai ole saamassa psykoosia" vaikka en ikinä sellaista ole saanut ja kokenut. Sellainen hieman hermostunut ja neuroottinen olo... vaikea selittää.
Mietin, että voisiko maksimiannos olla nyt liian suuri annostelu minulle? Voiko SSRI lääkkeet voimakkailla annoksilla aiheuttaa tällaisia haittavaikutuksia vasta viikkojen päästä kun serotoniinin määrä aivoissa alkaa hitaasti lisääntyä? Ei tällainen olotila pisemmän päälle ole miellyttävää jos se ei mene kohta ohi.
Pitäisikö soittaa lääkärille ja kysyä asiasta? Toivottavasti joku edes ymmärsi mistä on kyse.
Escitalopram Actavis lääkkeestä ongelmia?
Kumma olo
2
1644
Vastaukset
- näin minulla...
Itse syön samaa lääkettä, Cipralexia, annoksella 30 mg/vrk. Olotila huononi aina hetkeksi aikaa annoksen noston yhteydessä. Ja olotila sitten koheni, eli tuli annoksen noston yhteydessä aina pieni notkahdus.
Ei tuo 20 mg ole voimakas annos (sinun sanontaasi käyttäen).
Ja indikaatiolla depressio ja OCD täälläkin menee tuo lääke- Kumma olo
Pitäisikö minun silti jutella lääkärille, että miksi mieltä ahdistaa taas?
Eikai siitä haittaakaan ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708