mistä kannattaa ostaa puku?

running_fish

tiistaina olis tiedossa vähän tasokkaammat juhlat, oon 16v, eikä mulla ole mitään tietoa siitä, mistä ostaisi puvun. vaatekaapista ei löydy mitään juhlakelpoista, sillä en ole oikein pukujen ystävä...

6

2703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain6

Jos arvelet vielä kasvavasi pituutta, niin kovin kallista ei kannata hankkia.
      Kyllä nuo Dressmannin puvutkin asian ajaa, jos käyttö on vähäistä.
      Tietysti alan liikkeistä saat laatua, mutta hinnatkin on toiset. Tai sitten
      käy tuuri, kuten minulla, ja saat näytekappaleen todella edullisesti.

• ............

Samaa mieltä, ei 16-vuotiaan kasvavan kundin kannata ostaa kallista pukua. Pukujen oston pitäisi olla investointi tulevaisuuteen eikä moiseen ole järkevää investoida isoja rahoja teini-ikäisenä. Dressmanin puvut ovat materiaaleiltaan suht laadukkaita ja ajavat varmaan asiansa juhla- tai satunnaisessa käytössä. Jos mies joutuu käyttämään pukujaan päivittäin, laatu (työstö etc.) alkaa olla tärkeämpää. Joten älä tuossa iässä turhaan tuhlaa rahojasi.

• running_fish

kiitos vastauksista, pitänee mennä käymään Dressmanilla...

• ok pukuja

Dressmanin 99e hikimuovipukua ei kannata ikinä ostaa, mutta 199e ja 249e puvut ovat laadukasta italialaista kangasta (s100, ja s120 laatua joka on vielä mikrometrin hienompaa villaa), laatuunsa nähden älyttömän halpoja ja ehdottoman hyvä ostos, jos löytyy hyvin istuva koko.

• suits-

Toisaalta jos puku on about kertakäyttöinen eli tarpeen teinillä vain yksiin juhliin, materiaalilla ei liene niin väliä. Dressmanin halvimmat puvut (99€) ovat polyesteri-viskoosia. Viskoosi tuossa pelastaa jonkin verran, pelkkää polyesteripukua ei kannata ikinä ostaa (viskoosi on selluloosakuitu, hengittävää ja hyvin laskeutuvaa; poly silkkaa "muovia").

199€ saa jo villakankaisen puvun. Ja kyllä, kuten tuossa edellä sanottiin, Dressmannin villakankaissa ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Hinta-laatu -suhde on erinomainen. (Samoja kankaita käytetään monta kertaa kalliimpiinkin pukuihin.)

• ok pukuja

Kirppareiltakin löytyy, esim. hietalahden kirpparilla (aina sunnuntaisin) olisi ollut 1 eurolla hieno vaalea 3-osainen puku. Minulle hiukan liian pieni mutta aloittajalle olisi varmaan sopinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe