kelkasta pudonnut

me myself and i

Merkillistä miten ulkopuoliseksi sitä oi itsensä tuntea olen 36v mies, ja lukea facebookista, miten kaverien lapset hakee eka todistusta osalla toinen tai kolmas jo menossa, kaikki 7 kaveriani naimisissa, kukaan ei ole eronnut.
Parisuhteiden myötä jokaisella on omat sosiaaliset verkostot.
Eli henk koht fiilis on outsider, jolla ilmeisesti ei pitäisi olla elämää, en tiedä muista onko vastaavia kokemuksia?

18

260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisasialooseri.

Ei vielä noin pahasti, mutta varmasti sinun iässäsi jo alkaa olemaan. Tosin moni kavereistani on myös ATM, joten häitä ja lapsia ei ole tiedossa silläkään sektorilla.

Toissapäivänä tosin eräs YTM kaverini suunnitteli ottavansa rintaansa tatskan johon tulee hänen tulevien lasten nimet.

• suomalainen YTM

Kuulostaa kunnon juntti-einari YTM:ltä.

• ...
        suomalainen YTM kirjoitti:

Kuulostaa kunnon juntti-einari YTM:ltä.

Tuon Naisasialooseri.:n ystäväpiirin toiminta vaikuttaa muutenkin melko juntti-einarilta.

• Naisasialooseri.
        ... kirjoitti:

Tuon Naisasialooseri.:n ystäväpiirin toiminta vaikuttaa muutenkin melko juntti-einarilta.

Juntti-einari amiskin saa naista. Ei YT-miehen tarvitse esim. ostata sanaakaan englantia tai edes kirjoittaa suomea kunnolla.

• ...
        Naisasialooseri. kirjoitti:

Juntti-einari amiskin saa naista. Ei YT-miehen tarvitse esim. ostata sanaakaan englantia tai edes kirjoittaa suomea kunnolla.

En tarkoittanut sillä juntti-einariudella mitään kielellisiä taitoja vaan ylipäänsä teidän toiminta teidän kaveripiirissänne vaikuttaa omituiselta..Mut tuskin on ainoa kaveripiiri Suomessa jonka toiminta on omituista.

• Naisasialooseri.
        ... kirjoitti:

En tarkoittanut sillä juntti-einariudella mitään kielellisiä taitoja vaan ylipäänsä teidän toiminta teidän kaveripiirissänne vaikuttaa omituiselta..Mut tuskin on ainoa kaveripiiri Suomessa jonka toiminta on omituista.

Kuinka niin omituista? YT-miehet panevat useita naisia ja AT-miehet eivät pane ketään.

• mestari, huomaa
        Naisasialooseri. kirjoitti:

Kuinka niin omituista? YT-miehet panevat useita naisia ja AT-miehet eivät pane ketään.

ei ehkä ollut pelkästään siitä kyse ja hei mikä se oli että myi naisensa kaljapullosta at-miehelle? voitko kertoa siitä tarkemmin! kuulostaa kyllä jos ei juntille niin oudolle.

• ...
        mestari, huomaa kirjoitti:

ei ehkä ollut pelkästään siitä kyse ja hei mikä se oli että myi naisensa kaljapullosta at-miehelle? voitko kertoa siitä tarkemmin! kuulostaa kyllä jos ei juntille niin oudolle.

"myi naisensa kaljapullosta at-miehelle"

Mm. tuota tarkoitin sillä juntti-einariudella..

• ehkä mestari kertoo
        ... kirjoitti:

"myi naisensa kaljapullosta at-miehelle"

Mm. tuota tarkoitin sillä juntti-einariudella..

Niin olisi kyllä kiva tietää millaisista porukoista on kyse. Työelämässä ilmeisesti eli onkohan duunaripuolta vai vaikkapa assareita yolla. Uskomattomalta kuulostaa mutta onhan tämä suuri maa. Jään odottamaan.

• Samat aatokset

On aivan sama tilanne. Ja tosiaan jos johonkin tilaisuuteen vielä kutsutaan, niin on orpo olo olla yksin siellä pariskuntien joukossa. Itse olen ATM enkäole koskaan edes seurustellut kenenkään kanssa.

• just joooo

"Ja tosiaan jos johonkin tilaisuuteen vielä kutsutaan, niin on orpo olo olla yksin siellä pariskuntien joukossa."

Just joo näin se juuri heijastuu p/s-markkinoilta syrjäytyminen myös sosiaaliseksi syrjäytymiseksi, ja siis niimenomaan miehellä näin.
        Ei sitä oikein tuollaisiin juttuihin viitsi lähteä kun aavistelee sitäkin että ei oikeasti tervetullutkaan selalisiin ole. Ja jos sinne menee niin ei siellä yksinäisen miehen ainakaan mukava ole olla. Yksinäinen nainen kyllä kelpaa mihin joukkon vaan kunhan ei ole ihan törkeän näköinen tai liian vanha.

• ...
        just joooo kirjoitti:

"Ja tosiaan jos johonkin tilaisuuteen vielä kutsutaan, niin on orpo olo olla yksin siellä pariskuntien joukossa."

Just joo näin se juuri heijastuu p/s-markkinoilta syrjäytyminen myös sosiaaliseksi syrjäytymiseksi, ja siis niimenomaan miehellä näin.
        Ei sitä oikein tuollaisiin juttuihin viitsi lähteä kun aavistelee sitäkin että ei oikeasti tervetullutkaan selalisiin ole. Ja jos sinne menee niin ei siellä yksinäisen miehen ainakaan mukava ole olla. Yksinäinen nainen kyllä kelpaa mihin joukkon vaan kunhan ei ole ihan törkeän näköinen tai liian vanha.

"Yksinäinen nainen kyllä kelpaa mihin joukkon vaan kunhan ei ole ihan törkeän näköinen tai liian vanha."

Siis minkä ikäinen itse olitkaan?? Mä ainakin kelpaan mun kavereilleni vaikka olenkin varmaankin "vanha". Ystäväni ovat tosin samaa ikäluokkaa..

• Ei koska en tunne

enää ketään

• kelkasta pudonnut

Voisi olla parempi, että ei tuntisi ketään pääsisi helpommalla, ettei tarvitsisi kuulla tai nähdä mitään onnellisuutta elämässä, mitä toisille on tarjottu.

• 14+11

Totta. Kyllä rippeitä vielä silmiin eksyy. Ei tunnu pahalle lähes koskaan. Ihmetyttää missä meni vikaan.

• Noor mees

Facebook-päivitykset tosiaan tuovat oudon olon. Tapahtuuhan sitä muutenkin, mutta Nassukirjan lukeminen korostaa tilannetta.

Minä liityin Facebookiin 2006 tai 2007, kun se oli uusi juttu ja itse olin vähän alle kolmekymppinen. Silloin noita päivityksiä lapsista näkyi vielä hyvin niukasti. Nyt olen 33, ja tuntuu, että yli puolet kaikista kavereiden päivityksistä koskevat raskautta, synnytystä, vauvojen kasvamista ja lasten tekemisiä. Profiilikuvissakin niitä vauvoja pidetään sylissä.

Toisaalta mukavaa, varsinkin läheisimpien kaverien puolesta on helppo olla iloinen. Mutta kyllä välillä silti iskee ahdistus ja alkaa tuntea itsensä ulkopuoliseksi kummajaiseksi. Näin siitä huolimatta, että minulla on kyllä kavereita ja sosiaalista elämää ja tekemistä ihan riittävästi.

• Onnellinen N40

Joskus minäkin tunsin samoin, ja harmitti kun kaikki ystävistäni tuli perheellisiä ja itse jäin syrjään porukasta, koska lapsia ei ollut, eikä edes miestä.

Väliaikaisia vuoden kestäviä juttuja oli, mutta nekin kaatuivat lopulta ja nyt olen ollut 5v jo yksin. Tottunut tähän tilanteeseen, ja ihan onnellinenkin. 5v sitten etsin vielä melkeimpä "paniikissa", hampaat irvessä sitä "loppuelämän rakkaustarinaa" mutta huomasin sen olevan vain satua kun miehet tultuaan 30v eivät enää tienneet mitä tahtoa elämältään.

Liiallisella omien tunteiden leikittelyillä, tein päätökseni olla yksin ja löysin uusien harrastusten parista uusia lapsettomia ystäviä joidenka kanssa viettää aikaa. Minulta lähti myöskin se pakonomaisen kumppanin etsimisen paine ja nyt elämä hymyilee, miehet ehdottelevat treffejä, mutta enää en tahdo.

Mikä siinä muuten on, silloin kun itse on valmis/tahtoo suhteeseen, niin miehet ikäänkuin vaistoavat/näkevät tämän ja välttelevät kuin ruttoa, sitten taas kun ei enää tahdo tai on jo parisuhteessa, miehiltä tupsahtelee treffikutsuja kuin sieniä sateella...

Nyt kuitenkin olen onnellinen sinkkuna, enkä vaihtaisi tätä enää parisuhde ongelmaiseen tilaan. Nyt saan mennä minne tahdon, ilman että aina pitää kysyä toiselta ns "lupaa", ostaa mitä itse tahdon, tehdä sitä ruokaa mistä itse pidän, kukaan ei pahoita mieltäni kotioloissani turhalla nalkuttamisella, itse pärjään mitä teenkin ja tunnen siitä ylpeyttä.

• yksi_mies

Parinmuodostuksessa on varmaan pitkälti kyse siitä kohtaamisesta. Jos elämä pyörii vain työn, opiskelun ym. Pakollisten menojen ympärillä, todennäköisyys mahdollisen kumppanin kohtaamiselle täytyy olla heikko.

Kuitenkin kaupungilla näkee paljon naisia työntelemässä kärryjä, joten jonkinlainen luonnollinen logiikka siinä parinmuodostumisessa täytyy olla taustalla. Voisiko joku vähän selventää tätä? Itse olen tätä miettinyt, vaikka olen vielä nuori mies ja minulla on paljon aikaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      171
      13043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4830
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1979
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      113
      1725
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe