On 4.6.2011, aurinko paistaa ja kesäisen ilman raikas tuoksu valtaa kesäisen kaupungin. Minä tavallinen työssäkäyvä ja bodausta harrastava äijä istun terassilla katsoen toisella silmällä lyhythameisia naisia ja toisella kelloa. "Olisi aika lähteä treenaamaan", tuumaan ja nousen jykevän maskuliinisesti muovituolilta. Lähden kävelemään tiukat farkut jalassa ja tiukka lyhythihainen paita ylläni kohti kämppääni. Kun olen kävellyt tovin, alitajunnastani pompahtaa tietoisuuteeni ajatus - katsooko minua kukaan? Minun ei tarvitse ajatella kauan, kunnes aivokuorelleni hiipii ajatus että "ei katso". Vaikka olen nostanut penkistä 170,5 kg, vaikka olen syönyt joka päivä 300 g proteiinia, vaikka olen kyykännyt 3 x 8 x 180kg ja vaikka olen trimmannut tukkani geelillä maskuliinisesti pystärille silti kukaan ei katso minua. Tulen surulliseksi. En voi olla miettimättä. Olenko tuhlannut useita vuosia ja lukemattomia rahasummia kroppaani turhan takia? Onko tässä bodauksessa hyötyä? Säikähdän kun ohitseni ajaa atleettinen kuntopyöräilijä. Katson hänen peräänsä ja näen tiukan atleettisen takamuksen ja V-mallisen selän. Kun käännän päätä istuu kuppilan edessä pitkä ja komea nauravainen mies seuranaan useita näitä lyhythameisia seksikkäitä naisia. Ei, hän ei ole bodari. Tuskin hän on koskaan salilla edes käynytkään. Minä - iso ja vahva - lähden kävelemään kämpilleni suupielet alaspäin vain tavoitteena nostaa taas tänään penkin sarjapainoa vähän ylöspäin. Samalla tämä nauravainen mies ohjaa naisia kalliiseen bemariinsa ja samalla atleettinen kuntopyöräilijä jää jutustelemaan seksikkään jäätelökioskin myyjän kanssa.
Tavoitteet eivät täyty. Lihakset eivät ole tehneet minua onnellisemmaksi. Kyllä, voittaisin varmasti tämän nauravaisen miehen nyrkkitappelussa tai atleettisen pyöräilijän kädenväännössä mutta mikään ei auta sitä tosiasiaa, että olen yksin. Aamulla herään, keitän puuroa ja syön heraproteiinidrinkin, klo 11 syön taas, klo 15 taas, klo 17 taas jne. Tuhlaan varmasti kymmenen kertaa enemmän rahaa kuin se nauravainen mies tai se atleettinen pyöräilijä. Mutta mitä hyötyä kehonrakennuksesta todella on? Naisia sillä en ainakaan ole saanut. En ihailevia katseita. En "kovemman jätkän" mainetta.
Mitä hyötyä on bodauksesta?!
Bodarin pohdintaa bodauksesta
41
602
Vastaukset
- Hyvä satu
No niin...niin no...
- aina bodari
No niin. Ehkä se nauravainenmies tai se atleettinen pyöräilijä saa jonkin kivan pikku taudin erinäisistä seikkailuistansa. Tietty tosiasia on se, että ei tuollainen meno kauaa kestä tai jos kestää niin ei ole sitä henkistä kehitystä tullut koskaan vastaan. Joten sanoisin, että ota vain rauhassa ja nosta painoja ylöspäin jos vain onnistuu ja tuntuu mielekkäältä.
Mitä haet? Jos haet kauniita langanlaihoja anoreksia tyttöjä niin unohda. Sellaiset on yleensä melko tyhjäpäisiä ja pinnallisia eikä ole kauaa kainalossa eikä niissä ole muotoja mitä puristella. Hanki vain kunnollinen aito nainen ja se kyllä tulee aikanaan kunhan et sitten ala liikoja vaatimaan eli pitää olla silikonit, vyötärö sitä mittaa ja tätä jne. Tällaisilla jutuilla mennään metsään ja pahasti eli yksin jää jos näin yrittäisi tehdä.
Ite naimisissa, jälkikasvua tehtynä, hieman mahaa ja taas punttitreenit mielessä. Katsooko joku vastakkaisen sukupuolen edustaja perääni niin mitä väliä. Teen mitä haluan ja olen sellainen kuin olen. Jos ei kelpaa niin ei kelpaa. Olen kyllä kelvannut ja niin on monilla muillakin käynyt.
Aikoinaan kuvittelin myös ettei kukaan minusta ole kiinnostunut, mutta toisin kävi. Ei se liha onnellisuutta tarjoakaan vaan se salilla käynti ja onnistumisen kokemukset. Toki salilla ajankäyttöä voi pohtia, mikä on riittävää ja tarpeellista, onko tarkoitus kisailla vai onko kyse vain harrastuksesta. - Pieni natu
Itselläni pyörii mielessä ihan sama pelko.
- Ruxi555
Jos se pitkä, komea ja nauravainen mies on entinen nyrkkeilijä sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia, oli penkkisi sitten 170kg, 200kg tai 240kg. Bodausvoimilla ei tee mitään tappelussa...tai no, jos vastassa on tismalleen samoilla tappelutaidoilla varustettu tyyppi mutta heikompi niin sitten ehkä.
- ssssssssddd
Mitenniin ehkä. Luuletko tosissasi, että joku 47kg kärpässarjalainen voittaa klitschkon tai vapaaottelun alkeiskurssin käynyt nainen voittaa 140 kg bodarin. Voi teitä taistelijoita..
- Ruista ranteeseen
Haaveilen kotipunttiksesta, koska pidän sen kanssa rehkimisestä. Saan purkaa agressioitani. Mitä muut siitä ajattelevat, ei kiinnosta, ei sitten pätkääkään.
Olen köyhä mies, mutta olen päättänyt säästää rahaa kotipunttista varten.
Powercage ylä- ja alataljan kanssa, penkki, Hack/jalkaprässi, selänojennuslaite, pohjelaite istuen, jalkojen ojennus ja koukistus-laite, 650 kiloa kumitettuja painoja sekä tarvittavat tangot.
Hackissa voi harjoitella pohkeita seisten ja yhdellä jalalla, muissa laitteissa kaiken muun.
Tietääkö joku, mistä nämä laitteet voi saada halvimmalla? Otaksun, että kaikkein halvimmat eivät löydy samasta liikkeestä? - Atleettibody
Älä kasvata sellaista rumaa tasapaksua bulkatun sikaniskan finnistä kehoa. Bodaamalla oikein kehosta tulee juuri sellainen atleettisen V-mäinen erottuvin ja muodokkain lihaksin, jollaisesta kehosta naiset tykkää. Nivelkohdat ovat siis kapeita ja lihakset isoja, ei niin että koko keho on yhtä paksua pökkelöä, kuten niin suurella osalla bodareista on. Bob Paris on hyvä esimerkki isoista lihaksista jotka ovat atleettisessa kehossa, ja naiset jumaloi (vaikka tuo jamppa nyt sattuu olemaan homo). MIten sitten saada tällainen atleettisen bodaajan keho. Jätä Heavy Duty tyylinen treenaus ja treenaa pienemmillä painoilla, pidemmillä toistoilla, enemmän liikkeitä per lihasryhmä ja puhtaasti. Syö laadukasta ruokaa 3 tunnin välein ja pidä rasvaprosentti 10%:n tienoilla koko vuoden, tai rantakaudella sen voi tiputtaa sinnen 5%:n tuntumaan niin naiset heruttavat rantamehunsa pelkästä näkemisestä. Ei ole atleettisen bodaajan voittanutta!
- Atleettibody
..niin ja kuten tunnettua on naiset pitävät maskuliinisista ja symmetrisistä kasvoista, joissa ei ole turhaa fläsää. Bulkkaavan bodaajan fläsä, leveä, iso ja punainen pää ei ole kaunein näky, varsinkin kun usein se kuuppa on vielä kalju tai puolikalju mömmöjen takia. Sen sijaan kun bodaat kunnolla ja harrastat myös aerobista tarpeeksi, niin pää ja kasvot ovat 10%:n rasvaprosentin takia myös tiukassa kunnossa ja posket lommollaan, jolloin saadaan se maskuliininen alfa-metsästäjän imago, johon naiset ovat heikkona. Kun on pitänyt myös liikkuvuuden kunnossa koko ajan, niin kävely ym. liikkuminen on normaalia, eikä sellaista puupökkelömäistä. Hikikin bulkkaajilla virtaa koko ajan, kun aerobinen jää aivan liian vähälle.
- Atleettibody
Atleettibody kirjoitti:
..niin ja kuten tunnettua on naiset pitävät maskuliinisista ja symmetrisistä kasvoista, joissa ei ole turhaa fläsää. Bulkkaavan bodaajan fläsä, leveä, iso ja punainen pää ei ole kaunein näky, varsinkin kun usein se kuuppa on vielä kalju tai puolikalju mömmöjen takia. Sen sijaan kun bodaat kunnolla ja harrastat myös aerobista tarpeeksi, niin pää ja kasvot ovat 10%:n rasvaprosentin takia myös tiukassa kunnossa ja posket lommollaan, jolloin saadaan se maskuliininen alfa-metsästäjän imago, johon naiset ovat heikkona. Kun on pitänyt myös liikkuvuuden kunnossa koko ajan, niin kävely ym. liikkuminen on normaalia, eikä sellaista puupökkelömäistä. Hikikin bulkkaajilla virtaa koko ajan, kun aerobinen jää aivan liian vähälle.
Ja miten se ego vopi kasvaa iskukuntoon, jos koko elämä on sitä salia ja bodausta, eikä aikaa jää sosiaalisten taitojen kehittymiseen.
Ota siis turhat fläsät pois ja harrasta muutakin kuin salia niin alkaa naiset kiinnostua. Parhaat atleettibodaajan saaliitt on muuten salien tiukimmat kauniit bodyfitness-typyt, joihin normijannuilla ei ole edes saumaa, sen sijaan tiukat salijannut kyllä saa=)
- Ruista ranteeseen
Laskeskelin, että minulta kuluisi kolme-neljä vuotta laitteiden hankkimiseen, niin tiukka on rahatilanne työttömällä. Proteiini tulee maksamaan, mitä maksaa, rahat siihen täytyy säästää vaatteista y.m. kulutustavarasta. Uskon, muuten, että ulkonäkö johtuu aika suurelta osin geeniperimästä - siis se, miltä lihakset näyttävät. Toisilla on polvien kohdalta paksut jalat, ja tuloksena on aika tasapaksut jalat. Toisten täytyy huhkia salilla minkä ehtii saadakseen edes jonkinlaiset hartiat, siis leveydeltään, samoin on rintakehien kanssa.
Tasan ei käy onnen lahjat.- Ruista perseeseen
WtF sä selität?!
- Ruista ranteeseen
Lällän lällän lieru, sultapa pääsi pieru, keskellä kirkon mäkeä, joss´oli paljon väkeä. Täällä saa nimittäin selittää niin paljon, kuin tahtoo. Joskus voi jopa saada ihan kivoja keskustelukumppaneita.
- Pertti Kynäniska-
kuulehan...naiset tykkää varmaan muista asioista miehessä kuin itseään peilaavasta narsistisesta ääliöstä. Kohteliaisuus, huomaavaisuus, huumori ja kiinnostus Hänestä...ie itsestään. Koitapas näitä asioita. Sitten tietenkin pärstä jos on jo syntyessä aika paha niin minkäs teet? sitten vaan panostat näihin muihin edellä mainittuihin asioihin.
- Ruista ja prodee
On aika ikävää, että voimailulajit saavat aikuisetkin miehet ajattelemaan tappeluita ja naisseuran lumoamista. Itse ajattelin - omaksi ilokseni - nostella hieman rautaa, sitten, kun saan siihen tarvittavat mammonaläjät pinoon. Sitten vasta kiinnostaa naisten mielipiteet ruumiistani, mutta miesten ei milloinkaan. Olen erittäin laiska vätys, mutta voimailu on aina kiehtonut mieltäni. Se on yksinkertaisesti niin, että minun on tehtävä, mitä sieluni halajaa. Sitä paitsi - tässäpä vihje kaikille - aion tehdä bodausliikkeitä, mutta suurilla painoilla, jotta saan ruumiini vahvaksi monipuolisella tavalla. En ymmärrä, miksi jotkut tekevät selkä kaarella kymmenen sentin pituisia nostoja ylävatsansa päältä, ja harjoittavat kyykyllä ja maastanostola takamuksiaan. Paljonkohan he jaksavat työnnellä penkeistään puhtaita liikkeitä tehden? Saisinhan minäkin perseeni suureksi kuin täysikuun, mutten ymmärrä miksi?
- 3+4=?
Voimailun alle mahtuu kaikkea - urheilu- ja kilpavoimailua, kuntoilua, bodausta jne. lista on pitkä. Ymmärrän niitä "selkä kaarella kymmenen sentin pituisia nostoja ylävatsansa päältä" -tekeviä jannuja, heitä ei kiinnosta hieno/näyttävä fysiikka, vain luvut. Mutta olen kanssasi samoilla linjoilla, itse "muokkaan" kroppaa turhuuden vuoksi, että näyttäisin hyvältä (ja samalla on voimaa rangassa). Yhtä sallittua sekin on. :-)
Kyllä ne penamiehet aika riskejä on työntämään raw-teemallakin...
Kunnollisen (heavy duty) ala-/ylätaljan kun raskisi ostaa omaan autotalliin niin ei tarttis salille lähteä reissaamaan, kaiken muun saakin melkein vapailla painoilla. - Ruista perseeseen
Sä olet kyllä käsittämättömän urpo! Aloitat salitreenin kun saat mammonaa kasaan ostaa salilaitteet??!! Wtf kävele lähimmälle kuntosalille ja osta kuukausikortti ei sun kannata mitään vispilöitä kotiisi ostella!!! Olet kyllä uskomaton spede ja sen takia et varmaan kehtaa ulkomaailmassa liikkuakaan,mut hei on siellä saleilla muitakin ja siellä se itsetuntosi kyllä nousee vaikka spedenä pysytkin.
- Ruista ja prodee
Ruista perseeseen kirjoitti:
Sä olet kyllä käsittämättömän urpo! Aloitat salitreenin kun saat mammonaa kasaan ostaa salilaitteet??!! Wtf kävele lähimmälle kuntosalille ja osta kuukausikortti ei sun kannata mitään vispilöitä kotiisi ostella!!! Olet kyllä uskomaton spede ja sen takia et varmaan kehtaa ulkomaailmassa liikkuakaan,mut hei on siellä saleilla muitakin ja siellä se itsetuntosi kyllä nousee vaikka spedenä pysytkin.
Salit on ankeita ja täynnä ihmisiä. Ennemmin treenaan omassa rauhassa, oman motiviovan musiikin parissa.
- 67-v
Riippuu tavasta ja tavoitteista!
En viitsinyt lukea koko litaniaa mutta numerot kiinnostavat aina.
170,5kg?!?! Tuo pulikas vie uskottavuuden täysin!
3 x 8 x 180kg?!?! Yhden sarjan vielä jotenkin ymmäräisin vaikka sekin on minusta luvuilla leikkimista.
Max. ykkönen on yksiselitteinen! Kyykystä kyseen ollen POHJAAN tehtynä!
Ei tarvitse selitellä.
Mave ja ylöstyöntö 3sek hallinnalla ovat myös yksiselitteisiä mittareita.
Tappelun pohdiskelu on käsittämättömän lapsellista! Kamppailulajit ovat sitä varten.
Ajatuksella, järkeviin tavoitteisiin tähtäävä "bodaus" on mielestäni terveellinen ja hyvä harrastus.
Kuten muukin, tolkullisissa puitteissa pysyvä liikunta. - Prodee ja lihaa
Yksi kouluajan kavereistai sanoi sellaisista, joiden reidet ovat vahvat, että "kuvittelepa, kuinka nopeasti sellainen voisi kimmota istuma-asennosta kimppuun". Kaikkien mielessä lienee joskus myös tappelut. Takamustreeni tekee kyllä miehestä aika kunnioitusta herättävän näköisen, mutta ruman. Millä, "Atleettibody", voidaan saada ohuet nivelkohdat, ja leveät lihaskohdat? Hirmuisilla painoilla tehdyt kyykyt, penkkipunnerrus ja maastaveto kai saavat aikaan sen, että raajat muuttuvat tasapaksuiksi? Jalkojen ojennus paksuntaa kai pelkästään nelipäistä reisilihasta?
- oikeasti vahva
Voihan Venäjä mitä idiootteja täällä kirjoittelee! Tehkää vain pelkkää penkkiä ettei persaus kasva, mutta älkää sitten vanhana itkekö kun selkä yms. on paskana.
- ÖNN YNN ÄNN
Treenattu, tiukka ja täyteläinen perse on kivaa katseltavaa. Vrt muodoton laardikasa.
Kapeat (ei ohuet) nivelkohdat määrää hyvin pitkälti genetiikka, myös sekin oletko kasvuiässä ylipainoinen.
Aina kun puhutaan hirmuisita painoista mieleen kalskahtaa kipeästi mielikuva niin raskaista painoista joita et pysty hallitsemaan ja joilla vain rikot itsesi. Ei näin. Jotkut vain tekevät näin kun hissi ei mene ylimpään kerrokseen. - Lihaa ja maitoa
On säälittävää, kuinka jotkut voivat kimpaantua pelkästään jostakin lukemansa perusteella. Löisin melkein tonnin vetoa siitä, että suurin osa niistä, joita pidetään idiootteina jollakin keskustelupalstalla, olisivatkin elävässä elämässä miellyttäviä ihmisiä haukkujiensa mielestä. Vielä yksi vinkki niille, jotka suunnittelevat alkaa bodaamaan: Ällää hommatko ilmavia kehonrakentajan lihaksia, vaan kovat ja vahvat "voimabodarin" vastaavat. En tiedä, onko tuo nimi jo käytössä, mutta minä kutsuisin sitä siksi. Tehkää siis ensin kolmen toiston sarja, sitten kahden ja vielä yhden, niin suurilla painoilla, kuin juuri ja juuri jaksat nostaa. Aivan kaikki bodausliikkeet voidaan tehdä tällä periaatteella. Bodaria voisi verrata leikkisästi suureen amerikanrautaan, jossa on 1,6:n litran moottori, kun taas voimabodareita Ford Fiestaksi, johon on asennettu suuri V8.
- Rukihiset rantehet
Vähän vielä vinkkejä: kun tuntuu siltä, ettei enää nouse enemmän kuin viime kerralla, on syynä joko proteiinin puute, tai se, ettet ponnista ehdottoman täysillä. Tarvitset enemmän ja enemmän proteiinia, mitä enemmän aikaa kuluu. Jos ei ole muuta kuin aikaa, sitä voi tappaa tekemällä päivän liikkeet kahdella tai kolmella kerralla, ja kuutena päivänä viikossa. Voit esimerkiksi tehdä rinnan, hartiat ja ojentajat maanantaina ja torstaina; Selän, hauikset, kyynärvarret ja vatsan tiistaina ja perjantaina sekä reidet ja pohkeet keskiviikkona ja lauantaina. Tähän jakoon olen ajatuksissani päätynyt.
- Kuulehan ponnistaja
Oletko muuten bottom vai top?
- Prodee napaan
Olen kai idiootti, koska en ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän moista ilmaisua ennen, ja siksi en myöskään ymmärrä, mitä se tarkoittaa.
- lihat lihaksiin
No, no, pojat älkää jättäkö minua! Ponnistellaan yhdessä vielä - ei aikaa näin heitetä pois... Vatsan voi oikeastaan harjoitella yhdessä reisten ja pohkeiden kanssa. Kaikki riippuu siitä, mikä tuntuu parhaalta. Hyvää yötä.
- Muskelimaakari
Miksi teen tätä?
Miksi vaihdan polttavaan reisiojentajalaitteeseen juuri päästyäni hack-kyykkymasiinasta? Entä miksi jatkan jalkaprässiin ja siit' edespäin vielä kolmeen reisiä reippaasti juilivaan liikkeeseen?
Pohkeiden kautta käden ojentajiin. Seuraavana päivänä saan selkääni - siis sen lähes sietämättömän poltteen, joka lasauttaa viimeisiä toistoja tehtäessä jokaisen liikkeen jokaisen sarjan lopussa. Lämmitetyt hauikset ovat valmiita rusentamaan oman treeninsä. Finalisoin onnistuneen päivän kyynärvarsikäännöillä, kunnes kevytkin paino voittaa.
Entä lepopäivän jälkeen? Rutistan rintalihaksiani sen seitsemällä tavalla, ja juuri kun heränneet hartiaini muskelit huutavat hoosiannaa, isken niiden kimppuun pystypunnerruksin. Siitäpä tsingahdan vipunostoihin sivulle, pystysoutuun ja moniin vispaaviin versioihin saadakseni tuon tutun poltteen nelipäähän.
Jopa vatsalihakset kyselemään, onko heidät vallan unohdettu. Eipä toki. Kolmas salisessio päätetään heidän kunniakseen.
Proteiinipalkkarit huiviin ja vajaan tunnin pienet spinningit päälle. Sessiot suoritettu. Ja kohtapa uudestaan.
Miksi teen tätä?
Nimimerkki "Bodari-69" tuskin koskaan saa sitä ymmärtää, jos pitää moinen sepustus areenalle vääntää. Tämä on osa minua, tämä on se josta saan "kicks"ini. En käy salilla saadakseni naisia, en korottaakseni itsetuntoani, en narsismin takia - vaikken kiistäkään edellämainittujen olevan vallan mainioita lisäkannusteita. Nicin taistelukykyounastelut jätän vanhana kamppailulajitreenarina omaan arvoonsa.
Teen tätä koska se tuntuu oikealta. Koska se on minua.
Jos olisin intohimoinen pienoismallien kokooja tai pitsinnyplääjä, tokkopa kukaan vaivautuisi näsäviisastelemaan intohimostani.
Treenirääkki on omaa itseäni. Se on minun juttuni, suo minulle fyysistä ja henkistä nautintoa. SE tekee minut onnelliseksi. Se, että hihattomasta paidastani pullistelevat käsivarteni tai lahkeet täyttävät reiteni TODELLAKIN keräävät katseita, tekee minut ihan tyytyväiseksi.
"Bodari-69":n kaltaiset wannabeet, jotka stereotyypittämisen kautta yrittävät hahmottaa oma-kuvaansa, etsiä itseään ynnä kokea ylemmyyttä edustavat valitettavan yleistä - etten sanoisi - rasismin muotoa: 'tollaset-ja-tollaset' on toki aina 'sellasii-ja-sellasii', ja koska mä en oo 'tollanen-ja-tollanen', 'sellaisettomuus' kohottaa minut sfääreihin itsessään.
Keskustelun alustajalle: nautin elämästäni, siitä mitä teen, minkälainen olen ja millaiseksi olen syntynyt. Elän täysipainoista, mukavaa ja tyydyttävää elämää -
ja kykenen jopa älyllisyyteen.
Pitäisikö minun mielestäsi jotenkin pyytää anteeksi itselleni langennutta minuutta, jos en täytäkään "bodareista" luomaasi mielikuvaa? - How is your stimulus
Kunpa noista jäynäreistä olisi jotain vastusta edes jollakin tasolla.
- Syödään lihaa
Unohdin mainita sahalihakset ja niiden harjoittelun kokonaan. Siis: kohautus, pystysoutu tai vipunosto sivulta niin, että käsipainot viedään pään yläpuolelle, kehittää epäkäslihaksia, ja kulmasoutu yläruumis aika pystyssä myös. Sahalihaksia kehitetään pulloverilla käsipainolla tai taljassa.
- ihme löpinää
Filosofi Villen saunastako?
- Tosi löpinää
Jos joku tahtoo tietää enemmän voimabodauksesta, kysyköön minulta, teen mielelläni Suomen vahvemmaksi ja kovempilihaksiseksi. As-to, lepo!
- Prode- & lihahöpinä
Alokkaat, huomio! Ei minua saa jättää tänne yksin. Keskustelkaa edes jostakin aiheesta.
- Löpinät pois
No, kertokaa ainakin kaikille ystävillenne, kavereillenne ja tutuillenne, etteivät turhaan rimpuile pikkupainojen kanssa. Siitä syntyy vain pullamössölihaksia. Kyykky, maastaveto ja penkkipunnerrus ovat, nekin, erittäin hyviä liikkeitä, mutta ne eivät vaikuta koko ruumiiseen, joten maksimipainot joka bodausliikkeeseen - ja heti!
- Aku Ankka
Pojaaaat! Krääh! Käkkärää! Nyt painot käsiin... Krääh, puuh!
- Akkari taas
Kääk! Iines typykkkä, ala edes sinä voimabodaamaan! Pulu, tee niinkuin sanon! Kräähiääh!
- No, ei sitten.
Kräkärääh!
- Ruista ranteeseen
Yksi asia unohtui: kun teet toistoja, pidä huoli siitä, että yrität tehdä vielä yhden lisäksi, niin pitkälle, kuin menee. Se on omiaan lisäämään voimaa. Siten voit siirtyä sitten suurempaan painoon ja tulla vielä vahvemmaksi. Mittaa kaikkien liikkeiden korkeimmat painot ja lisää painoja prosentualisesti yhtä paljon.
- Ruista ranteseen
Unohtui kertoa vielä yksi asia: vaihtele eri lihaksien treenijärjestystä. Jos harjoitat maanantaina ja torstaina rintaa, hartioita ja ojentajia, muuta järjestystä ensi kerralla. Harjoita ensimmäisenä hartioita, sitten ojentajia ja lopuksi rintaa. Sitä seuraavalla kerralla harjoita ensimmäisenä ojentajia, sitten rintaa ja lopuksi hartioita. Tämä siksi, että ensimmäiset sarjat ovat tehokkaimpia, ja näin saadaan yhtä hyvä tulos kaikkien lihasryhmien osalta. Kaikkein paras olisi harjoittaa yhtä lihasryhmää aamulla, seuraavaa päivällä ja viimeistä illalla.
- Ruista...
Krääh, kriää! Tupu, Hupu ja Lupu! Alkakaa edes te voimabodaamaan. Tehkää, kuten vanha setänne toivoo!
- Aku-setänne
KÄKKÄRÄÄ!!!
- Ruis-Aku
KRÄHÄÄHIÄÄ!!! KÄRH RÄHK KRÄÄ!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096406Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884021L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa393355TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72750Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6181340Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55743- 63728
- 9719
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193718Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47709